Постанова
від 14.04.2023 по справі 521/8000/22
ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД

Номер провадження: 33/813/225/23

Номер справи місцевого суду: 521/8000/22

Головуючий у першій інстанції Морозова І. В.

Доповідач Батрак В. В.

ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

14.04.2023 року м. Одеса

Одеський апеляційний суд під головуванням судді Батрака В.В., за участю: секретаря Чапенка В.С., представника Одеської митниці Державної митної служби України Кептене Д.А., представників особи, яка притягнута до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 адвокатів Дударенко А.М., Халдай І.В., розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщення суду матеріали провадження за апеляційною скаргою адвоката Дударенко А.М., в інтересах ОСОБА_1 , на постанову Малиновського районного суду м. Одесивід22 грудня 2022 року, якою

ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянку України, працюючу на посаді директора ТОВ «РЕСУРСЛІС» (0826, Київська область, Васильківський район, с. Здорівка, вул. Щорса, буд. 114, ЄДРПОУ 39179504) зареєстровану за адресою: АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ,

визнано винною у вчинені адміністративних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 472 МК України, та накладено стягнення у виді штрафу в розмірі 100 відсотків вартості товарів безпосередніх предметів порушення митних правил, а саме2 698 492 грн. 16(два мільйони шістсот дев`яносто вісім тисяч чотириста дев`яносто дві) гривень16 копійок, з конфіскацією цих товарів.

Постановлено стягнути з ОСОБА_1 на користь держави судовий збір у розмірі 496 (чотириста дев`яносто шість) гривень 20 (двадцять) копійок.

ВСТАНОВИВ:

Як вбачається з матеріалів провадження на розгляді Малиновського районного суду м. Одеси перебували протоколи про порушення митних правил №0629/50000/22, 0627/50000/22, 0628/50000/22, 0626/50000/22. 0593/50000/22, які постановою суду були об`єднані в одне провадження.

З протоколу про порушення митних правил№0629/50000/22вбачається, що 27.01.2022 директором ТОВ «РЕСУРСЛІС» (08626, Київська обл., Васильківський р-н, с. Здорівка, вул. Щорса, буд. 114, ЄДРПОУ 39179504) гр. України ОСОБА_1 була підготовлена та подана до Київської митниці митна декларація типу «ЕК10AA» (экспорт), (далі яка була прийнята та зареєстрована за номером N°UA100230/2022/601870 на товар «пилопродукція з сосни Pinus sylvestris стругані, із закругленими ребрами (елементи конструкції перил) розміром 45*105*3965 мм - 2250 штук, код УКТЗЕД 4409101800», що знаходились у контейнері HLBU2198348.

Разом з митною декларацією в якості підстави для митного оформлення до Київської митниці надано наступні документи: інвойс від 27.01.2022 No 11, CMR N° 400896 від 27.01.2022, тощо.

Під час здійснення переогляду 28.03.2022, згідно рішення начальника Одеської митниці від 10.02.2022 No7.10-29-03/102 в зоні діяльності м/п Одеса порт Одеської митниці контейнеру HLBU2198348, якій слідував у режимі експорт за ВМД NUA100230/2022/601870 виникли сумніви щодо правильності кодування вантажу.

А саме у гр.31 ВМД NoUA100230/2022/601870 зазначено «пилопродукція з сосни Pinus sylvestris стругані, із закругленими ребрами (елементи конструкції перил) розміром 45*105*3965 мм - 2250 штук» в гр.33 зазначений код 4409101800. Згідно листа управління митних платежів, контролю митної вартості та митно-тарифного регулювання ЗЕД Одеської митниці від 29.03.2022р No7.10-15/612 даний товар необхідно класифікувати як «струганий лісоматеріал (дошками) з хвойних порід (сосни)» за кодом 4407 УКТ ЗЕД.

З протоколу про порушення митних правил№0628/50000/22вбачається, що 27.01.2022 директором ТОВ «РЕСУРСЛІС» (08626, Київська обл., Васильківський р-н, с. Здорівка, вул. Щорса, буд. 114, ЄДРПОУ 39179504) гр. України ОСОБА_1 була підготовлена та подана до Київської митниці митна декларація типу «ЕК10AA» (экспорт), (далі яка була прийнята тa зареєстрована номером NUA100230/2022/601843 на товар «пилопродукція з сосни Pinus sylvestris стругані, із закругленими ребрами (елементи конструкції перил) розміром 45*105*3965 мм - 2400 штук, код УКТЗЕД 4409101800», що знаходились у контейнері HLBU2031089.

Разом з митною декларацією в якості підстави для митного оформлення до Київської митниці надано наступні документи: інвойс від 27.01.2022 No 10, CMR No 10/1 від 27.01.2022, тощо.

Під час здійснення переогляду 28.03.2022, згідно рішення начальника Одеської митниці від 10.02.2022 No7.10-29-03/102 в зоні діяльності м/п Одеса порт Одеської митниці контейнеру HLBU2031089, якій слідував у режимі експорт за ВМД NUA100230/2022/601843 виникли сумніви щодо правильності кодування вантажу. А саме у гр.31 ВМД NoUA100230/2022/601843 зазначено «пилопродукція з сосни Pinus sylvestris стругані, із закругленими ребрами (елементи конструкції перил) розміром 45*105*3965 мм - 2400 штук» в гр.33 зазначений код 4409101800.

Згідно листа управління митних платежів, контролю митної вартості та митно-тарифного регулювання ЗЕД Одеської митниці від 29.03.2022р No7.10-15/612 даний товар необхідно класифікувати як «струганий лісоматеріал (дошками) з хвойних порід (сосни)» за кодом 4407 УКТ ЗЕД.

З протоколу про порушення митних правил№0627/50000/22вбачається, 25.01.2022 директором ТОВ «РЕСУРСЛІС» (08626, Київська обл., Васильківський р-н, с. Здорівка, вул. Щорса, буд. 114, ЄДРПОУ 39179504) гр. України ОСОБА_1 була підготовлена та подана до Київської митниці митна декларація типу «ЕК10AA» (экспорт), (далі МД), яка була прийнята та зареєстрована номером N°UA100230/2022/601623 на товар «пилопродукція з сосни Pinus sylvestris стругані, із закругленими ребрами (елементи конструкції перил) розміром 45*105*3965 мм - 2400 штук, код УКТЗЕД 4409101800», що знаходились у контейнері HLBU2707419.

Разом з митною декларацією в якості підстави для митного оформлення до Київської митниці надано наступні документи: інвойс від 25.01.2022 No 9, CMR No 101905 від 25.01.2022, тощо.

Під час здійснення переогляду 28.03.2022, згідно рішення начальника Одеської митниці від 10.02.2022 No7.10-29-03/102в зоні діяльності м/п Одеса порт Одеської митниці контейнеру HLBU2707419, якій слідував у режимі експорт за ВМД NUA100230/2022/601623 виникли сумніви щодо правильності кодування вантажу. А саме у гр.31 ВМД NUA100230/2022/601623 зазначено «пилопродукція з сосни Pinus sylvestris стругані, із закругленими ребрами (елементи конструкції перил) розміром 45*105*3965 мм - 2400 штук» в гр.33 зазначений код 4409101800.

Згідно листа управління митних платежів, контролю митної вартості та митно-тарифного регулювання ЗЕД Одеської митниці від 29.03.2022р Ne7.10-15/612 даний товар необхідно класифікувати як «струганий лісоматеріал (дошками) з хвойних порід (сосни)» за кодом 4407 УКТ ЗЕД.

З протоколу про порушення митних правил№0626/50000/22вбачається, що 25.01.2022 директором ТОВ «РЕСУРСЛІС» (08626, Київська обл., Васильківський р-н, с. Здорівка, вул. Щорса, буд. 114, ЄДРПОУ 39179504) гр. України ОСОБА_1 була підготовлена та подана до Київської митниці митна декларація типу «ЕК10AA» (экспорт), (далі МД), яка була прийнята та зареєстрована за номером NOUA100230/2022/601603 на товар «пилопродукція з сосни Pinus sylvestris стругані, із закругленими ребрами (елементи конструкції перил) розміром 45*105*3965 мм - 2400 штук, код УКТЗЕД 4409101800», що знаходились у контейнері HLBU3350901.

Разом змитною декларацієюв якостіпідстави длямитного оформлення до Київської митниці надано наступні документи: інвойс від 25.01.2022 N 8, CMR Ne 100773 від 25.01.2022, тощо.

Під час здійснення переогляду 28.03.2022, згідно рішення начальника Одеської митниці від 10.02.2022 Ne7.10-29-03/102 в зоні діяльності м/п Одеса порт Одеської митниці контейнеру HLBU3350901, якій слідував у режимі експорт за ВМД NUA100230/2022/601603 виникли сумніви щодо правильності кодування вантажу. А саме у гр.31 ВМД NUA100230/2022/601603 зазначено «пилопродукція з сосни Pinus sylvestris стругані, із закругленими ребрами (елементи конструкції перил) розміром 45*105*3965 мм - 2400 штук» в гр.33 зазначений код 4409101800.

Згідно листа управління митних платежів, контролю митної вартості та митно-тарифного регулювання ЗЕД Одеської митниці від 29.03.2022р No7.10-15/612 даний товар необхідно класифікувати як «струганий лісоматеріал (дошками) з хвойних порід (сосни)» за кодом 4407 УКТ ЗЕД.

З протоколу про порушення митних правил№0593/50000/22вбачається, що 08.02.2022 директором ТОВ «РЕСУРСЛІС» (08626, Київська обл., Васильківський р-н, с. Здорівка, вул. Щорса, буд. 114, ЄДРПОУ 39179504) гр. України ОСОБА_1 була підготовлена та подана до Київської митниці митна декларація типу «ЕК10AA» (экспорт), (далі МД), яка була прийнята тa зареєстрована за номером NUA100230/2022/602950 на товар «пилопродукція з сосни Pinus sylvestris стругані, із закругленими ребрами (елементи конструкції перил) розміром 45*105*3965 мм - 2400 штук, код УКТЗЕД 4409101800», що знаходились у а/м ВН0233BH/BH0882XI.

Разом з митною декларацією в якості підстави для митного оформлення до Київської митниці надано наступні документи: інвойс від 08.02.2022 No 12, CMR No12/1 від 08.02.2022, тощо.

Під час здійснення митного огляду 14.02.2022 в зоні діяльності м/п Південний Одеської митниці а/м ВН0233ВН/ВН0882XI якій слідував у режимі експорт за ВМД NUA100230/2022/602950 виникли сумніви щодо правильності кодування вантажу, ініційовано повторний запит на ТП з метою визначення коду товару заявленому у ВМД. А саме у гр.31 ВМД NUA100230/2022/602950 зазначено «пилопродукція з сосни Pinus sylvestris стругані, із закругленими ребрами (елементи конструкції перил) розміром 45*105*3965 мм - 2400 штук» в гр.33 зазначений код 4409101800.

Згідно листа управління митних платежів, контролю митної вартості та митно-тарифного регулювання ЗЕД Одеської митниці від 17.02.2022р No7.10-15-03/475 даний товар необхідно класифікувати як «струганий лісоматеріал (дошками) з хвойних порід (сосни)» за кодом 4407112000 УКТ ЗЕД.

Постановою Малиновського районного суду м. Одесивід22 грудня 2022 року, ОСОБА_1 , визнано винною у вчинені адміністративних правопорушень, передбачених 1 ст. 472 МК України, та накладено стягнення у виді штрафу в розмірі 100 відсотків вартості товарів безпосередніх предметів порушення митних правил, а саме2 698 492 грн. 16(два мільйони шістсот дев`яносто вісім тисяч чотириста дев`яносто дві) гривень16 копійок, з конфіскацією цих товарів.

Не погодившись з вищевказаною постановою суду першої інстанції адвокат Дударенко А.М. подала на неї апеляційну скаргу, в якій просить оскаржувану постанову суду першої інстанції скасувати, а провадження по справі про порушення митних правил відносно ОСОБА_1 за ч. 1 ст. 472 МК України закрити на підставі п. 1 ст. 247 КУпАП, у зв`язку з відсутністю в її діях ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення.

Апеляційна скарга мотивована доводами про необґрунтованість оскаржуваної постанови суду.

Зокрема, апелянт вказує на те, що протоколи про порушення митних правил були складані за ст. 472 МК України, в той час, як суд в оскаржуваній постанові зазначає про наявність в діях ОСОБА_1 складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України.

Крім того, апелянт зазначає про порушенням митними органами порядку переогляду товару, передбаченого ст. 338 МК України, який, в тому числі здійснено без належного повідомлення та присутності ОСОБА_1 .

Також, апелянт зазначає і про те, що між ТОВ «РЕСУРСЛІС» та ТОВ «ПИЛИМ» (Естонія) 04 квітня 2018 року було укладено Контракт № 5.Н.2018 на поставку виробів з деревини (надалі - Контракт).

Згідно з п. 1.1. Контракту Продавець продає, а Покупець купує дошку з заокругленими ребрами (кромками) або торцем (перила соснові стругані), поіменовану надалі «Товар», на умовах, у якості, асортименті, по цінах та у строках, обумовлених і вказаних у Специфікаціях-Замовленнях, які підписуються Сторонами і стають додатками та невід`ємною частиною цього Контракту.

Товариством з обмеженою відповідальністю «РЕСУРСЛІС» з квітня 2018 року здійснюється поставка виробів з деревини за зазначеним контрактом, увесь цей час ТОВ РЕСУРСЛІС подаються митні декларації типу «ЕК10АА» (експорті на товар «пилопродукнія з сосни Pinus sylvestris стругані, із заокругленими ребрами (елементи конструкції перил) розміром 45*105*3965 мм. код УКТЗЕД 4409101800.

У 2018 році при черговому митному декларуванні товарів ТОВ РЕСУРСЛІС Одеська митниця ДФС виявила, що заявлений вантаж, можливо не відповідає опису товару у МД та ТСД.

На замовлення директора ТОВ «РЕСУРСЛІС» ОСОБА_1 , з метою з`ясування коду УКТЗЕД, який відповідає товару: «пилопролукпія з сосни Pinus sylvestris стругані. із заокругленими ребрами (елементи конструкції перил розміром 45*105*3965 мм. було виготовлено Експертну довідку № К-058 від 31.08.2018 Київської обласної Торгово-промислової палати.

Результатом експертного дослідження у відповідності до довідника кодів Товарної Номенклатури УКТЗЕД і редакції 2014 р. та пояснень до них, а також з врахуванням пред`явлених замовником документів, експертом встановлено, що товару, вказаному в Контракті № 5.Н.2018 від 04.04.2018 (на поставку виробів з деревини) відповідає код: Дошка з заокругленими ребрами кромками або торцем (перила соснові стругані - 4409101800.

Одеською митницею ДФС за результатами здійснених перевірок, зроблено висновок, шо фактично товар не є пилопродукціею з сосни Pinus sylvestris стругані, із заокругленими ребрами (елементи конструкції перил) розміром 45*105*3965 мм. а є дошка стругана з закругленими двома паралельними ребрами по всій довжині, розміром 45*105*3965 мм. яка може бути використана для виготовлення перил, але код УКТЗЕД - 4409101800 залишається без змін.

Одеська митниця ДФС у 2018 році зазначила, шо при митному оформленні товару, поданні митних декларацій типу ЕК10АА на товар пилопродукнія з сосни Pinus sylvestris стругані із заокругленими ребрами (елементи конструкції перил) розміром 45*105*3965 мм із зазначенням коду УКТЗЕД - 4409101800 згідно до зовнішньоекономічного Контракту № 5.Н.2018 від 04.04.2018 на поставку виробів з деревини, ознак порушень митних правил не вбачається.

Весь цей час, з 2018 року ТОВ РЕСУРСЛІС разом з митними деклараціями у яких зазначає код УКТЗЕД - 4409101800, для митного оформлення до Київської митниці надає: Контракт № 5.Н.2018 від 04.04.2018 на поставку виробів з деревини, інвойс, СМК, декларацію про походження товару, доповнення (специфікація- замовлення) до зовнішньоекономічного договору від 04.02.2022, акт завантаження.

Віднесення товару до відповідної позиції ставиться в залежність від стану обробки деревини.

Так, згідно опису товару, зазначеного у митних деклараціях, задекларовано товар - пилопродукція з сосни Pinus sylvestris стругані, із заокругленими ребрами (елементи конструкції перил) розміром 45*105*3965 мм.

Водночас, декларантом при митному оформленні надаються креслення дошки заокругленої, яка є товаром, що поставляється за Контрактом № 5.Н.2018 на поставку виробів з деревини від 04.04.2018 і відповідає коду товару 4409101800.

На кресленні, яке можна співставити із фотоматеріалами завантаження контейнера товаром, чітко відображено заокруглення соснової дошки уздовж довгих країв, що цілком відповідає застосованому коду товару 4409101800.

При проведенні огляду товарів при митному оформленні згідно митних декларацій ВМД № UА100230/2022/601870. ВМД № UА100230/2022/601843. ВМД № UА100230/2022/601623. ВМД № UА100230/2022/601603. за ВМД № UА100230/2022/60295 Київською митницею ДФС зазначено, шо Митний оглад проведено з урахуванням вимог ст. 320. 338 Митного кодексу України.Забезпечено ідентифікацію товарів та/або транспортних засобів шляхом здійснення цифрової фотозйомки. В ході проведення митного огляду встановлено, що товар - Пилопродукнія з сосни, стругані, із заокругленнями. За описом та маркуванням відповідає заявленому. Сторонніх вкладень немає.

Заслухавши суддюдоповідача, представників особи, яка притягується до адміністративної відповідальності на підтримання доводів апеляційної скарги, представника Одеської митниці Державної митної служби України, який заперечував проти її задоволення, вивчивши та перевіривши матеріали провадження, доводи апеляційної скарги, апеляційний суд приходить до наступного.

Згідно з положеннями ч. 1 та 2 ст. 7 КУпАП, ніхто не може бути підданий заходу впливу в зв`язку з адміністративним правопорушенням інакше як на підставах і в порядку, встановлених законом.

Провадження в справах про адміністративні правопорушення здійснюється на основі суворого додержання законності.

Відповідно до вимог ст. 245 КУпАП завданнями провадження у справах про адміністративні правопорушення є: своєчасне, всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності з законом, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню адміністративних правопорушень, запобігання правопорушенням, виховання громадян у дусі додержання законів, зміцнення законності.

Згідно ст. 486 МК України завданнями провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону.

Статтею 487 МК України, передбачено, що провадження у справі про порушення митних правил здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, - відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.

Відповідно до вимог ст. 489 МК України при розгляді справи про порушення митних правил посадова особа зобов`язана з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують та/або обтяжують відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення від адміністративної відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

В силу ч. 1 ст. 1 Першого протоколу до Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, ніхто не може бути позбавлений своєї власності інакше як в інтересах суспільства і на умовах, передбачених законом і загальними принципами міжнародного права.

Відповідно доч.1ст.495КПК України, доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюються наявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Такі дані встановлюються:

1) протоколом про порушення митних правил, протоколами процесуальних дій, додатками до зазначених протоколів;

2) поясненнями свідків;

3) поясненнями особи, яка притягується до відповідальності;

4) висновком експерта;

5) іншими документами (належним чином завіреними їх копіями або витягами з них) та інформацією, у тому числі тими, що перебувають в електронному вигляді, а також товарами - безпосередніми предметами порушення митних правил, товарами із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для приховування безпосередніх предметів порушення митних правил від митного контролю, транспортними засобами, що використовувалися для переміщення безпосередніх предметів порушення митних правил через митний кордон України.

Відповідно до положеньст. 458 МК України, порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або необережні) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх органам доходів і зборів для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на органи доходів і зборів цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.

Диспозиція ст.472 МК України, передбачає адміністративну відповідальність за недекларування товарів, що переміщуються через митний кордон України, тобто незаявлення за встановленою формою точних та достовірних даних про товар, які підлягають обов`язковому декларуванню у разі переміщення через митний кордон України.

Наявність об`єкту, об`єктивної сторони, суб`єкту та суб`єктивної сторони адміністративного правопорушення є обов`язковим для кваліфікації конкретного діяння, як адміністративного проступку. Якщо хоча б один з них відсутній або не відповідає вимогам, що передбачені відповідною статтеюГлави 68 МК України, вказане діяння не є порушенням митних правил.

Декларування, відповідно до вимог ч. 1 ст. 257 МК України, здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.

Статтею 472 МК України, встановлена відповідальність за недекларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення, тобто незаявлення за встановленою формою точних та достовірних відомостей (наявність, найменування або назва, кількість тощо) про товари, які підлягають обов`язковому декларуванню у разі переміщення через митний кордон України.

З протоколу про порушення митних правил№0629/50000/22вбачається, що 27.01.2022 директором ТОВ «РЕСУРСЛІС» (08626, Київська обл., Васильківський р-н, с. Здорівка, вул. Щорса, буд. 114, ЄДРПОУ 39179504) гр. України ОСОБА_1 була підготовлена та подана до Київської митниці митна декларація типу «ЕК10AA» (экспорт), (далі яка була прийнята та зареєстрована за номером N°UA100230/2022/601870 на товар «пилопродукція з сосни Pinus sylvestris стругані, із закругленими ребрами (елементи конструкції перил) розміром 45*105*3965 мм - 2250 штук, код УКТЗЕД 4409101800», що знаходились у контейнері HLBU2198348.

Разом з митною декларацією в якості підстави для митного оформлення до Київської митниці надано наступні документи: інвойс від 27.01.2022 No 11, CMR N° 400896 від 27.01.2022, тощо.

Під час здійснення переогляду 28.03.2022, згідно рішення начальника Одеської митниці від 10.02.2022 No7.10-29-03/102 в зоні діяльності м/п Одеса порт Одеської митниці контейнеру HLBU2198348, якій слідував у режимі експорт за ВМД NUA100230/2022/601870 виникли сумніви щодо правильності кодування вантажу.

А саме у гр.31 ВМД NoUA100230/2022/601870 зазначено «пилопродукція з сосни Pinus sylvestris стругані, із закругленими ребрами (елементи конструкції перил) розміром 45*105*3965 мм - 2250 штук» в гр.33 зазначений код 4409101800. Згідно листа управління митних платежів, контролю митної вартості та митно-тарифного регулювання ЗЕД Одеської митниці від 29.03.2022р No7.10-15/612 даний товар необхідно класифікувати як «струганий лісоматеріал (дошками) з хвойних порід (сосни)» за кодом 4407 УКТ ЗЕД.

З протоколу про порушення митних правил№0628/50000/22вбачається, що 27.01.2022 директором ТОВ «РЕСУРСЛІС» (08626, Київська обл., Васильківський р-н, с. Здорівка, вул. Щорса, буд. 114, ЄДРПОУ 39179504) гр. України ОСОБА_1 була підготовлена та подана до Київської митниці митна декларація типу «ЕК10AA» (экспорт), (далі яка була прийнята тa зареєстрована номером NUA100230/2022/601843 на товар «пилопродукція з сосни Pinus sylvestris стругані, із закругленими ребрами (елементи конструкції перил) розміром 45*105*3965 мм - 2400 штук, код УКТЗЕД 4409101800», що знаходились у контейнері HLBU2031089.

Разом з митною декларацією в якості підстави для митного оформлення до Київської митниці надано наступні документи: інвойс від 27.01.2022 No 10, CMR No 10/1 від 27.01.2022, тощо.

Під час здійснення переогляду 28.03.2022, згідно рішення начальника Одеської митниці від 10.02.2022 No7.10-29-03/102 в зоні діяльності м/п Одеса порт Одеської митниці контейнеру HLBU2031089, якій слідував у режимі експорт за ВМД NUA100230/2022/601843 виникли сумніви щодо правильності кодування вантажу. А саме у гр.31 ВМД NoUA100230/2022/601843 зазначено «пилопродукція з сосни Pinus sylvestris стругані, із закругленими ребрами (елементи конструкції перил) розміром 45*105*3965 мм - 2400 штук» в гр.33 зазначений код 4409101800.

Згідно листа управління митних платежів, контролю митної вартості та митно-тарифного регулювання ЗЕД Одеської митниці від 29.03.2022р No7.10-15/612 даний товар необхідно класифікувати як «струганий лісоматеріал (дошками) з хвойних порід (сосни)» за кодом 4407 УКТ ЗЕД.

З протоколу про порушення митних правил№0627/50000/22вбачається, 25.01.2022 директором ТОВ «РЕСУРСЛІС» (08626, Київська обл., Васильківський р-н, с. Здорівка, вул. Щорса, буд. 114, ЄДРПОУ 39179504) гр. України ОСОБА_1 була підготовлена та подана до Київської митниці митна декларація типу «ЕК10AA» (экспорт), (далі МД), яка була прийнята та зареєстрована номером N°UA100230/2022/601623 на товар «пилопродукція з сосни Pinus sylvestris стругані, із закругленими ребрами (елементи конструкції перил) розміром 45*105*3965 мм - 2400 штук, код УКТЗЕД 4409101800», що знаходились у контейнері HLBU2707419.

Разом з митною декларацією в якості підстави для митного оформлення до Київської митниці надано наступні документи: інвойс від 25.01.2022 No 9, CMR No 101905 від 25.01.2022, тощо.

Під час здійснення переогляду 28.03.2022, згідно рішення начальника Одеської митниці від 10.02.2022 No7.10-29-03/102в зоні діяльності м/п Одеса порт Одеської митниці контейнеру HLBU2707419, якій слідував у режимі експорт за ВМД NUA100230/2022/601623 виникли сумніви щодо правильності кодування вантажу. А саме у гр.31 ВМД NUA100230/2022/601623 зазначено «пилопродукція з сосни Pinus sylvestris стругані, із закругленими ребрами (елементи конструкції перил) розміром 45*105*3965 мм - 2400 штук» в гр.33 зазначений код 4409101800.

Згідно листа управління митних платежів, контролю митної вартості та митно-тарифного регулювання ЗЕД Одеської митниці від 29.03.2022р Ne7.10-15/612 даний товар необхідно класифікувати як «струганий лісоматеріал (дошками) з хвойних порід (сосни)» за кодом 4407 УКТ ЗЕД.

З протоколу про порушення митних правил№0626/50000/22вбачається, що 25.01.2022 директором ТОВ «РЕСУРСЛІС» (08626, Київська обл., Васильківський р-н, с. Здорівка, вул. Щорса, буд. 114, ЄДРПОУ 39179504) гр. України ОСОБА_1 була підготовлена та подана до Київської митниці митна декларація типу «ЕК10AA» (экспорт), (далі МД), яка була прийнята та зареєстрована за номером NOUA100230/2022/601603 на товар «пилопродукція з сосни Pinus sylvestris стругані, із закругленими ребрами (елементи конструкції перил) розміром 45*105*3965 мм - 2400 штук, код УКТЗЕД 4409101800», що знаходились у контейнері HLBU3350901.

Разом з митною декларацією в якості підстави для митного оформлення до Київської митниці надано наступні документи: інвойс від 25.01.2022 N 8, CMR Ne 100773 від 25.01.2022, тощо.

Під час здійснення переогляду 28.03.2022, згідно рішення начальника Одеської митниці від 10.02.2022 Ne7.10-29-03/102 в зоні діяльності м/п Одеса порт Одеської митниці контейнеру HLBU3350901, якій слідував у режимі експорт за ВМД NUA100230/2022/601603 виникли сумніви щодо правильності кодування вантажу. А саме у гр.31 ВМД NUA100230/2022/601603 зазначено «пилопродукція з сосни Pinus sylvestris стругані, із закругленими ребрами (елементи конструкції перил) розміром 45*105*3965 мм - 2400 штук» в гр.33 зазначений код 4409101800.

Згідно листа управління митних платежів, контролю митної вартості та митно-тарифного регулювання ЗЕД Одеської митниці від 29.03.2022р No7.10-15/612 даний товар необхідно класифікувати як «струганий лісоматеріал (дошками) з хвойних порід (сосни)» за кодом 4407 УКТ ЗЕД.

З протоколу про порушення митних правил№0593/50000/22вбачається, що 08.02.2022 директором ТОВ «РЕСУРСЛІС» (08626, Київська обл., Васильківський р-н, с. Здорівка, вул. Щорса, буд. 114, ЄДРПОУ 39179504) гр. України ОСОБА_1 була підготовлена та подана до Київської митниці митна декларація типу «ЕК10AA» (экспорт), (далі МД), яка була прийнята тa зареєстрована за номером NUA100230/2022/602950 на товар «пилопродукція з сосни Pinus sylvestris стругані, із закругленими ребрами (елементи конструкції перил) розміром 45*105*3965 мм - 2400 штук, код УКТЗЕД 4409101800», що знаходились у а/м ВН0233BH/BH0882XI.

Разом з митною декларацією в якості підстави для митного оформлення до Київської митниці надано наступні документи: інвойс від 08.02.2022 No 12, CMR No12/1 від 08.02.2022, тощо.

Під час здійснення митного огляду 14.02.2022 в зоні діяльності м/п Південний Одеської митниці а/м ВН0233ВН/ВН0882XI якій слідував у режимі експорт за ВМД NUA100230/2022/602950 виникли сумніви щодо правильності кодування вантажу, ініційовано повторний запит на ТП з метою визначення коду товару заявленому у ВМД. А саме у гр.31 ВМД NUA100230/2022/602950 зазначено «пилопродукція з сосни Pinus sylvestris стругані, із закругленими ребрами (елементи конструкції перил) розміром 45*105*3965 мм - 2400 штук» в гр.33 зазначений код 4409101800.

Згідно листа управління митних платежів, контролю митної вартості та митно-тарифного регулювання ЗЕД Одеської митниці від 17.02.2022р No7.10-15-03/475 даний товар необхідно класифікувати як «струганий лісоматеріал (дошками) з хвойних порід (сосни)» за кодом 4407112000 УКТ ЗЕД.

Таким чином, на думку митного органу, декларантом ОСОБА_1 було порушено процедуру декларування товарів, а саме не було заявлено за встановленою формою точних відомостей (наявність, найменування або назва, кількість тощо) про найменування та код товару, які підлягають обов`язковому декларуванню у разі переміщення через митний кордон України, що призвело до порушення митних правил, передбаченого ст. 472 МК України.

Диспозицією ст. 472 МК України передбачено, що відповідальність настає через недекларування товарів, що переміщуються через митний кордон України, тобто не заявлення за встановленою формою точних та достовірних даних про товар. Тобто, відповідальність може наступати лише у випадку, коли особі відомі усі необхідні реквізити товару, що підтверджуються відповідними документами, однак особа їх не декларує за встановленою формою.

Поряд з цим, як визначено в ч.ч. 1, 2 ст. 268 МК України, - допущення у митній декларації помилок, які не призвели до неправомірного звільнення від сплати митних платежів або зменшення їх розміру, до незабезпечення дотримання заходів тарифного та/або нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності, не тягне за собою застосування санкцій, передбачених цим Кодексом та іншими законодавчими актами України, крім випадків, передбачених частиною третьою цієї статті. У випадках, передбачених частиною першою цієї статті, посадові особи митних органів надають декларантам або уповноваженим ним особам можливість виправити помилки, допущені в митній декларації.

Згідно положень ч.1 ст.460 МК України вчинення порушень митних правил, передбачених частиною третьою статті 469, статтею 470, частиною третьою статті 478, статтею 481 цього Кодексу, внаслідок аварії, дії обставин непереборної сили або протиправних дій третіх осіб, що підтверджується відповідними документами, а також допущення у митній декларації помилок, які не призвели до неправомірного звільнення від сплати митних платежів або зменшення їх розміру, до незабезпечення дотримання заходів тарифного та/або нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності, якщо такі помилки не допускаються систематично (стаття 268 цього Кодексу), не тягне за собою адміністративної відповідальності, передбаченої цим Кодексом.

Як вбачається з матеріалів провадження, про що слушно зазначено в апеляційній скарзі, між ТОВ «РЕСУРСЛІС» та ТОВ «ПИЛИМ» (Естонія) 04 квітня 2018 року було укладено Контракт № 5.Н.2018 на поставку виробів з деревини.

Згідно з п. 1.1. Контракту Продавець продає, а Покупець купує дошку з заокругленими ребрами (кромками) або торцем (перила соснові стругані), поіменовану надалі «Товар», на умовах, у якості, асортименті, по цінах та у строках, обумовлених і вказаних у Специфікаціях-Замовленнях, які підписуються Сторонами і стають додатками та невід`ємною частиною цього Контракту.

Товариством з обмеженою відповідальністю «РЕСУРСЛІС» з квітня 2018 року здійснюється поставка виробів з деревини за зазначеним контрактом, увесь цей час ТОВ РЕСУРСЛІС подаються митні декларації типу «ЕК10АА» (експорті на товар «пилопродукнія з сосни Pinus sylvestris стругані, із заокругленими ребрами (елементи конструкції перил) розміром 45*105*3965 мм. код УКТЗЕД 4409101800.

У 2018 році при черговому митному декларуванні товарів ТОВ РЕСУРСЛІС Одеська митниця ДФС виявила, що заявлений вантаж, можливо не відповідає опису товару у МД та ТСД.

На замовлення директора ТОВ «РЕСУРСЛІС» ОСОБА_1 з метою з`ясування коду УКТЗЕД, який відповідає товару: «пилопролукпія з сосни Pinus sylvestris стругані. із заокругленими ребрами (елементи конструкції перил розміром 45*105*3965 мм. було виготовлено Експертну довідку № К-058 від 31.08.2018 Київської обласної Торгово-промислової палати.

Результатом експертного дослідження у відповідності до довідника кодів Товарної Номенклатури УКТЗЕД і редакції 2014 р. та пояснень до них, а також з врахуванням пред`явлених замовником документів, експертом встановлено, що товару, вказаному в Контракті № 5.Н.2018 від 04.04.2018 (на поставку виробів з деревини) відповідає код: Дошка з заокругленими ребрами кромками або торцем (перила соснові стругані - 4409101800.

Одеською митницею ДФС за результатами здійснених перевірок, зроблено висновок, шо фактично товар не є пилопродукціею з сосни Pinus sylvestris стругані, із заокругленими ребрами (елементи конструкції перил) розміром 45*105*3965 мм. а є дошка стругана з закругленими двома паралельними ребрами по всій довжині, розміром 45*105*3965 мм., яка може бути використана для виготовлення перил, але код УКТЗЕД - 4409 10 18 00 залишається без змін.

Одеська митниця ДФС у 2018 році зазначила, шо при митному оформленні товару, поданні митних декларацій типу ЕК10АА на товар пилопродукнія з сосни Pinus sylvestris стругані із заокругленими ребрами (елементи конструкції перил) розміром 45*105*3965 мм із зазначенням коду УКТЗЕД - 440910 18 00. згідно до зовнішньоекономічного Контракту № 5.Н.2018 від 04.04.2018 на поставку виробів з деревини, ознак порушень митних правил не вбачається.

Весь цей час, з 2018 року ТОВ РЕСУРСЛІС разом з митними деклараціями у яких зазначає код УКТЗЕД - 4409 10 18 00, для митного оформлення до Київської митниці надає: Контракт № 5.Н.2018 від 04.04.2018 на поставку виробів з деревини, інвойс, СМК, декларацію про походження товару, доповнення (специфікація- замовлення) до зовнішньоекономічного договору від 04.02.2022, акт завантаження.

Згідно опису товару, зазначеного у митних деклараціях, задекларовано товар - пилопродукція з сосни Pinus sylvestris стругані, із заокругленими ребрами (елементи конструкції перил) розміром 45*105*3965 мм.

Декларантом при митному оформленні надаються креслення дошки заокругленої, яка є товаром, що поставляється за Контрактом № 5.Н.2018 на поставку виробів з деревини від 04.04.2018 і відповідає коду товару 4409101800.

На кресленні, яке можна співставити із фотоматеріалами завантаження контейнера товаром, чітко відображено заокруглення соснової дошки уздовж довгих країв, що цілком відповідає застосованому коду товару 4409101800.

При проведенні огляду товарів при митному оформленні згідно митних декларацій ВМД № UА100230/2022/601870. ВМД № UА100230/2022/601843. ВМД № UА100230/2022/601623. ВМД № UА100230/2022/601603. за ВМД № UА100230/2022/60295 Київською митницею ДФС зазначено, шо митний огляд проведено з урахуванням вимог ст. 320. 338 Митного кодексу України. Прицьому забезпечено ідентифікацію товарів та/або транспортних засобів шляхом здійснення цифрової фотозйомки. В ході проведення митного огляду встановлено, що товар - Пилопродукнія з сосни, стругані, із заокругленнями. За описом та маркуванням відповідає заявленому. Сторонніх вкладень немає.

Об`єктивна сторона правопорушення передбаченого ст.472 МК України полягає у недекларуванні товарів, транспортних засобів комерційного призначення, що переміщаються через митний кордон України, тобто не заявлення за встановленою формою точних та достовірних відомостей (наявність, найменування або назва, кількість тощо) про товари, транспортні засоби комерційного призначення, які підлягають письмовому декларуванню у разі переміщення їх через митний кордон України.

В даному випадку застосування диспозиції ст. 472 МК України не тільки базується на припущенні щодо застосування невірного коду товару згідно з УКТ ЗЕД, але і не містить опису критеріїв кваліфікації таких дій, а саме не заявлення ОСОБА_1 за встановленою формою точних та достовірних даних про товар. Отже, не зазначення в ОСОБА_1 ознак за яких відповідальність може наступати, що їй відомі усі необхідні реквізити товару, що підтверджуються відповідними документами, однак вона їх не декларує за встановленою формою.

Відповідно до статті 67 Митного кодексу України українська класифікація товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) складається на основі Гармонізованої системи опису та кодування товарів та затверджується законом про Митний тариф України.

В УКТ ЗЕД товари систематизовано за розділами, групами, товарними позиціями, товарними підпозиціями, найменування і цифрові коди яких уніфіковано з Гармонізованою системою опису та кодування товарів. Для докладнішої товарної класифікації використовується сьомий, восьмий, дев`ятий та десятий знаки цифрового коду. Структура десятизнакового цифрового кодового позначення товарів в УКТ ЗЕД включає код групи (перші два знаки), товарної позиції (перші чотири знаки), товарної підпозиції (перші шість знаків), товарної категорії (перші вісім знаків), товарної підкатегорії (десять знаків).

Частиною 1 статті 68 Митного кодексу України передбачено, що ведення УКТ ЗЕД здійснює центральний орган виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику, в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Згідно зі статтею 69 Митного кодексу України, товари при їх декларуванні підлягають класифікації, тобто у відношенні товарів визначаються коди відповідно до класифікаційних групувань, зазначених в УКТ ЗЕД. Органи доходів і зборів здійснюють контроль правильності класифікації товарів, поданих до митного оформлення, згідно з УКТ ЗЕД.

На вимогу посадової особи органу доходів і зборів декларант або уповноважена ним особа зобов`язані надати усі наявні відомості, необхідні для підтвердження заявлених ними кодів товарів, поданих до митного оформлення, а також зразки таких товарів та/або техніко-технологічну документацію на них.

У разі виявлення під час митного оформлення товарів або після нього порушення правил класифікації товарів орган доходів і зборів має право самостійно класифікувати такі товари. Під складним випадком класифікації товару розуміється випадок, коли у процесі контролю правильності заявленого декларантом або уповноваженою ним особою коду товару виникають суперечності щодо тлумачення положень УКТ ЗЕД, вирішення яких потребує додаткової інформації, спеціальних знань, проведення досліджень тощо.

Порядок роботи відділу митних платежів, підрозділу митного оформлення та митного поста під час здійснення контролю правильності класифікації товарів, прийняття попередніх рішень про класифікацію товарів та рішень про визначення коду товару, здійснення митних процедур, пов`язаних з контролем правильності класифікації товарів при митному контролі та оформленні товарів, що переміщуються через митний кордон України, порядок взаємодії з іншими структурними підрозділами митного органу при вирішенні питань класифікації товарів, а також здійснення оформлення та реєстрації рішень, надання звітності та інші питання роботи ВМП, ПМО, митного поста у напрямі класифікації товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності, визначено Порядком роботи відділу митних платежів, підрозділу митного оформлення митного органу та митного поста при вирішенні питань класифікації товарів, що перемішуються через митний кордон України, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 30.05.2012 № 650. зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 2 липня 2012 р. за № 1085/21397 (зі змінами та доповненнями, далі - Порядок), котрий розроблено з метою приведення класифікаційної роботи митних органів у відповідність до Митного кодексу України, удосконалення здійснення контролю правильності класифікації товарів відповідно до вимог УКТЗЕД під час проведення процедур митного контролю та митного оформлення, упорядкування процедури класифікації товарів і запобігання випадкам ухилення підприємствами та громадянами від сплати митних платежів у повному обсязі та від установлених заходів нетарифного регулювання.

Відповідно до п. 3 Порядку роботи відділу митних платежів, підрозділу митного оформлення митного органу та митного поста при вирішенні питань класифікації товарів, що переміщуються через митний кордон України, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 30.05.2012р. № 650. класифікація товару - визначення коду товару відповідно до вимог Основних правил інтерпретації УКТЗЕД. передбачених Законом України "Про Митний тариф України", з урахуванням Пояснень до УКТЗЕД, рішень Комітету з Еармонізованої системи опису та кодування товарів Всесвітньої митної організації, методичних рекомендацій щодо класифікації окремих товарів згідно з вимогами УКТЗЕД. розроблених центральним органом виконавчої влади у сфері митної справи на виконання статті 68 Кодексу, до початку переміщення товару через митний кордон України, під час митного оформлення та після завершення митного оформлення.

Згідно з п. 4 розділу І Порядку роботи відділу митних платежів, підрозділу митного оформлення митного органу та митного поста при вирішенні питань класифікації товарів, що переміщуються через митний кордон України, ВМП серед іншого здійснює: контроль правильності класифікації задекларованих або оформлених товарів; проводить контрольні заходи щодо класифікаційної роботи в ПМО, на митних постах, включаючи вибіркові перевірки оформлених митних декларацій; приймає Рішення у складних випадках, визначених статтею 69 Кодексу, за запитами ПМО.

Пунктами 1, 2, 3 розділу III Порядку передбачено, що роботи відділу митних платежів, підрозділу митного оформлення митного органу та митного поста при вирішенні питань класифікації товарів, що переміщуються через митний кордон України, передбачено, що декларант або уповноважена ним особа класифікує товари згідно з УКТЗЕД при їх декларуванні відповідно до статті 69 Кодексу.

Посадові особи ПМО чи митного поста, ВМП здійснюють контроль правильності класифікації товарів під час проведення митних формальностей при митному оформленні товарів. Обсяг контролю, достатнього для забезпечення додержання правил класифікації товарів при митному оформленні, визначається на основі результатів застосування системи управління ризиками.

Рішення приймається за результатами класифікації товарів згідно з УКТЗЕД у разі необхідності зміни задекларованого коду товару згідно з УКТЗЕД, у тому числі за результатами спрацювання автоматизованої системи аналізу та управління ризиками у складних випадках митних формальностей.

У разі коли посадові особи ВМП направлені для виконання службових обов`язків до ПМО чи митного поста, Рішення щодо складного випадку класифікації товару приймається такими посадовими особами без підготовки запиту до ВМП.

У разі самостійного виявлення ВМП порушення правил класифікації товарів під час проведення контролю правильності класифікації товарів, задекларованих у митних деклараціях, поданих до митного оформлення, ВМП вноситься відмітка за допомогою автоматизованої системи митного оформлення про прийняття до виконання відповідної митної формальності щодо проведення контролю правильності класифікації товарів та в разі потреби прийняття Рішення.

Рішення приймається посадовими особами ВМП або уповноваженими особами ПМО чи митного поста на підставі встановлених характеристик товару, які є визначальними для класифікації товару, згідно з Основними правилами інтерпретації УКТЗЕД (п. 14 Порядку).

У разі незгоди з Рішенням декларант або уповноважена ним особа має право оскаржити це Рішення відповідно до положень глави 4 Кодексу (п. 19 Порядку).

Таким чином, при виявленні під час митного оформлення товарів або після нього порушення правил класифікації товарів, приймається рішення про зміну коду товару та виноситься картка відмова у митному оформленні.

Зазначене вказує на те, що митним органом не дотримано приписів ст. 69 МК України, яка регулює дії митних органів у разі виявлення під час митного оформлення товарів або після нього порушення правил класифікації товарів.

Крім того, дії, які інкримінуються ОСОБА_1 митним органом не призвели до її звільнення від митних платежів або зменшення їх розміру, чи настання інших негативних наслідків, з чим погоджується і представник митного органу, що ставить в тому числі під сумнів, умисність дій ОСОБА_1 на порушення митних правил.

За вказаних обставин, на переконання апеляційного суду, відсутні підстави для притягнення ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за ст. 472 МК України.

Особа може бути притягнута до адміністративної відповідальності лише за наявності в її діях складу адміністративного правопорушення, який має бути встановлений судом тільки після всебічної та повної оцінки всіх доказів по справі.

Статтею 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод гарантовано право на справедливий і публічний розгляд справи.

Згідно ст. 8 Конституції України в Україні визнається і діє принцип верховенства права. Конституція України має найвищу юридичну силу. Закони та інші нормативно-правові акти приймаються на основі Конституції України і повинні відповідати їй. Норми Конституції України є нормами прямої дії.

Відповідно до вимог ч.3 ст. 62 Конституції України обвинувачення не може ґрунтуватися на припущеннях, а всі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачаться на її користь.

Практика Європейського Суду вказує на те, що обов`язок адміністративного органу нести тягар доведення є складовою презумпції невинності і звільняє особу від обов`язку доводити свою непричетність до скоєння порушення.

Відповідно до принципу «поза розумним сумнівом», зміст якого сформульований у п. 43 рішення ЄСПЛ у справі «Кобець проти України» від 14.02.2008, доказування, зокрема, має випливати із сукупності ознак чи неспростовних презумпцій, достатньо вагомих, чітких та узгоджених між собою, а за відсутності таких ознак не можна констатувати, що винуватість обвинуваченого доведено поза розумним сумнівом.

Разом з тим, у рішенні по справі «Барбера, Мессеге і Хабардо проти Іспанії» ЄСПЛ зазначив, що п. 2 ст. 6 Конвенції вимагає, щоб при здійсненні своїх повноважень судді відійшли від упередженої думки, що обвинувачений вчинив злочинне діяння, так як обов`язок доведення цього лежить на обвинуваченні та будь-який сумнів трактується на користь обвинуваченого.

Згідно зі ст. 487 МК України провадження у справах про порушення митних правил здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.

Відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю за обставин відсутності події і складу адміністративного правопорушення.

Крім того, як вбачається з мотивувальної частини оскаржуваної постанови суду першої інстанції та протоколів про порушення митних правил, останні були складані відносно ОСОБА_1 за ст. 472 МК України, в той час, як суд в оскаржуваній постанові зазначає про наявність в її діях складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України, що також ставить під сумнів законність і обґрунтованість оскаржуваної постанови суду та її відповідність вимогам КУпАП.

Зважаючи на викладене, оскаржувана постанова суду першої інстанції підлягає скасуванню, а провадження по справі закриттю, у зв`язку із відсутністю в діях ОСОБА_1 складу адміністративних правопорушень, передбачених ст. 472 МК України.

Керуючись ст. 486-489, 528 МК України, ст.ст.247, 294 КУпАП, апеляційний суд, -

ПОСТАНОВИВ:

Апеляційну скаргу адвоката Дударенко Анни Михайлівни, задовольнити.

Постанову Малиновського районного суду м. Одеси від 22 грудня 2022 року, якою ОСОБА_1 визнано винною у вчинені адміністративних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 472 МК України та накладено стягнення у виді штрафу в розмірі 100 відсотків вартості товарів безпосередніх предметів порушення митних правил, а саме2 698 492 грн. 16(два мільйони шістсот дев`яносто вісім тисяч чотириста дев`яносто дві) гривень16 копійок, з конфіскацією цих товарів, скасувати та прийняти нову постанову.

Закрити провадження по справі відносно ОСОБА_1 за ст. 472 МК України на підставі п. 1 ч. 1 ст. 247 КУпАП, у зв`язку з відсутністю в її діях складу вищевказаних адміністративних правопорушень.

Зобов`язати Одеськумитницю Державноїмитної службиУкраїни повернути власнику чи його представнику вилучений товар.

Постанова набирає законної сили негайно після її оголошення та скарженню в касаційному порядку не підлягає.

СУДДЯ ОДЕСЬКОГО

АПЕЛЯЦІЙНОГО СУДУ В.В.БАТРАК

СудОдеський апеляційний суд
Дата ухвалення рішення14.04.2023
Оприлюднено17.04.2023
Номер документу110231357
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяСправи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Недекларування товарів, транспортних засобів комерційного призначення

Судовий реєстр по справі —521/8000/22

Постанова від 14.04.2023

Адмінправопорушення

Одеський апеляційний суд

Батрак В. В.

Постанова від 14.04.2023

Адмінправопорушення

Одеський апеляційний суд

Батрак В. В.

Постанова від 22.12.2022

Адмінправопорушення

Малиновський районний суд м.Одеси

Морозова І. В.

Постанова від 22.12.2022

Адмінправопорушення

Малиновський районний суд м.Одеси

Морозова І. В.

Постанова від 27.12.2022

Адмінправопорушення

Малиновський районний суд м.Одеси

Морозова І. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні