ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
14 квітня 2023 рокуСправа №804/858/16
Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді Савченка А.В., розглянувши в порядку письмового провадження клопотання Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про заміну відповідача в адміністративній справі №804/858/16, -
УСТАНОВИВ:
До Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Публічного акціонерного товариства Завод «ПАВЛОГРАДХІММАШ» до Західно-Донбаської об`єднаної державної податкової інспекції Головного управління ДФС України у Дніпропетровській області про скасування податкового повідомлення-рішення.
Постановою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 25.07.2016 р. у задоволенні позову Публічного акціонерного товариства завод «Павлоградхіммаш» до Західно-Донбаської об`єднаної державної податкової інспекції ГУ ДФС у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення відмовлено.
Ухвалою від 17.01.2017 р. Дніпропетровський апеляційний адміністративний суд апеляційну скаргу Публічного акціонерного товариства завод «Павлоградхіммаш» залишено без задоволення. Постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 25.07.2016 р. у справі №804/858/16 залишено без змін.
Постановою Верховного Суду від 07.03.2023 р. касаційну скаргу Приватного акціонерного товариства Завод «ПАВЛОГРАДХІММАШ» задоволено частково. Скасовано постанову Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 25.07.2016 р. та ухвалу Дніпропетровського апеляційного адміністративного суду від 17.01.2017 р. і передано справу на новий розгляд до суду першої інстанції.
Відповідно до протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 16.03.2023 р. справу передано судді Савченку А.В. 17.03.2023 р.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 21.03.2023 р. прийнято до свого провадження адміністративну справу №804/858/16.
Крім того, цією ухвалою суду запропоновано сторонам надати свої письмові пояснення з урахуванням висновків Верховного Суду, викладених в постанові від 07.03.2023 р., що слугували підставою для передачі справи на новий розгляд до суду першої інстанції. Запропоновано відповідачу, у разі заперечення проти позову, подати у п`ятнадцятиденний строк з дня одержання цієї ухвали відзив на позовну заяву, з урахуванням висновків Верховного Суду, викладених у постанові від 07.03.2023 р.
10 квітня 2023 року від Головного управління ДПС у Дніпропетровській області надійшло клопотання, в якому вони просять замінити первісного відповідача на його правонаступника - Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області ВП (код ЄДРПОУ 44118658).
Дослідивши матеріали поданого клопотання щодо заміни сторони, зазначає таке.
Суб`єктом владних повноважень в силу пункту 7 частини першої статті 4 КАС України розуміється орган державної влади (у тому числі без статусу юридичної особи), орган місцевого самоврядування, їх посадова чи службова особа, інший суб`єкт при здійсненні ними публічно-владних управлінських функцій на підставі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, або наданні адміністративних послуг.
Статтею 45 КАС України передбачено, що здатність особисто здійснювати свої адміністративні процесуальні права та обов`язки, у тому числі доручати ведення справи представникові (адміністративна процесуальна дієздатність), належить серед інших органу державної влади.
Одними із елементів системи центральних органів виконавчої влади є відповідні територіальні органи.
Так, згідно з положеннями частин другої-третьої статті 21-1 Закону України Про центральні органи виконавчої влади територіальні органи центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну митну політику, та центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, визначені частиною першою цієї статті, утворюються без статусу юридичної особи та є органами державної влади, можуть мати окремий баланс, рахунки в органах, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів, печатку та бланк зі своїм найменуванням та із зображенням Державного Герба України.
Положення про такий територіальний орган затверджуються керівником відповідного центрального органу виконавчої влади за погодженням з міністром, який спрямовує та координує діяльність відповідного центрального органу виконавчої влади.
Правонаступництво у сфері управлінської діяльності органів державної влади (публічне правонаступництво) передбачає повне або часткове передання (набуття) адміністративної компетенції одного суб`єкта владних повноважень (суб`єкта публічної адміністрації) до іншого або внаслідок припинення первісного суб`єкта, або внаслідок повного чи часткового припинення його адміністративної компетенції.
Відповідно до підпункту 41.1.1 пункту 41 статті 41 ПК України контролюючими органами є податкові органи (центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, його територіальні органи) - щодо дотримання законодавства з питань оподаткування (крім випадків, визначених підпунктом 41.1.2 цього пункту), законодавства з питань сплати єдиного внеску, а також щодо дотримання іншого законодавства, контроль за виконанням якого покладено на центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, чи його територіальні органи.
У свою чергу повноваження і функції контролюючих органів визначаються цим Кодексом, Митним кодексом України та законами України.
Розмежування повноважень і функціональних обов`язків контролюючих органів визначається законодавством України (пункт 41.5 статті 41 ПК України).
Як вбачається з позову, відповідачем у цій справі є Західно-Донбаська об`єднана державна податкової інспекції Головного управління ДФС України у Дніпропетровській області.
Постановою Кабінету Міністрів України від 28.03.2018 р. № 296 «Про реформування територіальних органів Державної фіскальної служби» Західно-Донбаську об`єднану державну податкову інспекцію Головного управління ДФС реорганізовано шляхом приєднання як структурного підрозділу до Головного управління ДФС у Дніпропетровській області.
Постановою Кабінету Міністрів України від 30.09.2020 р. №893 Деякі питання територіальних органів Державної податкової служби ліквідовано як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної податкової служби за переліком згідно з додатком.
Поряд із тим установлено, що територіальні органи Державної податкової служби, що ліквідуються, продовжують здійснювати свої повноваження та функції до утворення Державною податковою службою територіальних органів та прийняття рішення про можливість забезпечення здійснення такими органами повноважень та функцій територіальних органів, що ліквідуються.
Таке рішення приймається Державною податковою службою після здійснення заходів, пов`язаних із внесенням до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань даних про територіальні органи Державної податкової служби, що будуть утворені згідно з абзацом четвертим пункту 3 цієї постанови, як відокремлені підрозділи юридичної особи публічного права, затвердженням положень про них, структур, штатних розписів, кошторисів та заповненням 30% вакансій (пункт 2 Постанови №893).
Права та обов`язки територіальних органів Державної податкової служби, що ліквідуються, переходять Державній податковій службі та її територіальним органам у межах, визначених положеннями про Державну податкову службу та її територіальні органи (пункт 3 Постанови №893).
Наказом Державної податкової служби України від 30.09.2020 року №529 Про утворення територіальних органів Державної податкової служби було утворено як відокремлені підрозділи Державної податкової служби територіальні органи за переліком згідно з додатком.
Можливість з 01.01.2021 року забезпечення здійснення новоствореними територіальними органами повноважень та функцій територіальних органів, що ліквідуються, була передбачена відповідним наказом від 24.12.2020 року №755.
Крім цього регламентовано, що кожен територіальний орган ДПС, утворений як її відокремлений підрозділ, є правонаступником майна, прав та обов`язків відповідного територіального органу ДПС, що ліквідується (наказ від 12.11.2020 року №643 Про затвердження положень про територіальні органи ДПС).
У частині самопредставництва визначено, що територіальний орган ДПС з метою організації своєї діяльності забезпечує самопредставництво ДПС та ГУ ДПС у судах через начальника ГУ ДПС, а також без окремого доручення Голови ДПС та начальника ГУ ДПС через їхніх заступників, державних службовців підрозділів до функціональних повноважень яких належить представництво в судах інтересів ГУ ДПС відповідно до положень про такі підрозділи, які забезпечують самопредставництво інтересів ДПС та ГУ ДПС в судах без окремого доручення Голови ДПС та начальника ГУ ДПС.
Отже, відбулося фактичне (компетенційне) адміністративне правонаступництво, оскільки саме норми адміністративного права врегулювали умови та порядок передання компетенції від ліквідованого територіального органу ДПС як юридичної особи публічного права до територіального органу ДПС як відокремленого підрозділу Державної податкової служби України.
У свою чергу, територіальний орган ДПС як юридична особа публічного права втратив адміністративну процесуальну правоздатність органу, який згідно з законом виконує функції, зокрема у сфері реалізації державної податкової політики.
Вищенаведене узгоджується із висновком, зробленим Касаційним адміністративним судом у складі Верховного Суду (постанова від 30.12.2020 року у справі №805/4361/17-а, адміністративне провадження № К/9901/23524/20). Таким чином, для встановлення факту публічного правонаступництва суб`єкта владних повноважень визначальним є встановлення або припинення первісного суб`єкта або перехід повністю чи частково його функцій (адміністративної компетенції).
Відтак, враховуючи викладене, наявні правові підстави заміни як сторони у справі територіального органу ДПС як юридичної особи публічного права на територіальний орган ДПС, утворений як її відокремлений підрозділ.
Відповідно до ст.52 КАС України, у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії судового процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов`язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов`язкові для особи, яку він замінив.
За таких обставин, суд вважає клопотання Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про заміну сторони в адміністративній справі №804/858/16 задовольнити, з викладених вище підстав.
На підставі викладеного, керуючись ст.ст.48, 52, 241-243, 248, 379 КАС суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Клопотання Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про заміну відповідача в адміністративній справі №804/858/16 - задовольнити.
Замінити сторону у справі №804/858/16 з Західно-Донбаської об`єднаної державної податкової інспекції (код ЄДРПОУ 39852710) на Головне управління ДПС у Дніпропетровській області (код ЄДРПОУ ВП 44118658).
Ухвала набирає законної сили в порядку ст.256 КАС України та може бути оскаржена у строки встановлені ст.295 КАС України.
Суддя А.В. Савченко
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 14.04.2023 |
Оприлюднено | 17.04.2023 |
Номер документу | 110237035 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Савченко Артур Владиславович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Савченко Артур Владиславович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Савченко Артур Владиславович
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Савченко Артур Владиславович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні