Рішення
від 10.04.2023 по справі 380/4047/23
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

10 квітня 2023 року

справа №380/4047/23

зал судових засідань № 12

Львівський окружний адміністративний суд в складі:

головуючого суддіКузана Р.І.,

секретар судового засіданняЯщишин І.А.,

за участю:

представника позивачаКожана А.В.,

представника відповідачаБолотіна М.С.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в м. Львові в порядку спрощеного позовного провадження справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Надійне опалення» до Головного управління ДПС у Львівській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії,-

в с т а н о в и в :

Товариство з обмеженою відповідальністю «НАДІЙНЕ ОПАЛЕННЯ» (місцезнаходження: 79015, м. Львів, вул. Городоцька, 207, код ЄДРПОУ 42819516) (далі позивач, ТзОВ «НАДІЙНЕ ОПАЛЕННЯ») звернулося до суду з позовом до Головного управління Державної податкової служби України у Львівській області (місцезнаходження: 79026, вул. Стрийська, 35, м. Львів, код ЄДРПОУ 43968090) (відповідач-1), Державної податкової служби України (місцезнаходження: 04053, м. Київ, Львівська площа, 8, код ЄДРПОУ 43005393) (відповідач-2), в якому просить:

- визнати протиправними та скасувати Рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 02.01.2023 №7992429/428 19516 (щодо відмови у реєстрації податкової накладної №1 від 25.11.2022) та зобов`язати Державну податкову службу України (адреса: м. Київ, пл. Львівська, 8, код ЄДРПОУ 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №1 від 25.11.2022 складену ТОВ «НАДІЙНЕ ОПАЛЕННЯ» в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її подання -25.11.2022;

- визнати протиправними та скасувати Рішення комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 02.01.2023 №7992428/42819516 (щодо відмови у реєстрації податкової накладної №2 від 25.11.2022) та зобов`язати Державну податкову службу України (адреса: м. Київ, пл. Львівська, 8. код С`ДРІЮУ 43005393) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №2 від 25.11.2022 складену ТОВ «НАДІЙНЕ ОПАЛЕННЯ» в Єдиному реєстрі податкових накладних датою її подання -25.11.2022.

Обґрунтовуючи позовні вимоги позивач посилається на те, що оскаржуваними рішеннями Комісії Головного управління ДПС у Львівській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації №7992429/42819516, №7992428/42819516 від 02.01.2023 протиправно відмовлено у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - ЄРПН) поданих ТзОВ «НАДІЙНЕ ОПАЛЕННЯ» податкових накладних №1 та №2 від 25.11.2022. Підставою, що слугувала для прийняття таких рішень, зазначено лише загальні фрази, а саме: ненадання платником податку копій документів первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних (документи, які не надано, підкреслити). Втім, позивач не погоджується з даними рішеннями, вважає такі незаконними та необґрунтованими.

Зазначає, що ним в електронному вигляді було надано відповідачу пояснення з приводу підстав складення податкових накладних та всі первинні документи, які підтверджують господарські операції, на підставі яких позивачем сформовано податкові накладні №1 та №2 від 25.11.2022. Вказує, що жодних зауважень до цих первинних документів з боку відповідача не було, а тому покликання відповідача в оскаржуваному рішенні на те, що ТзОВ «НАДІЙНЕ ОПАЛЕННЯ» не надано певних документів є необґрунтованим.

Позивач зазначає, що ГУ ДПС у Львівській області не зазначено конкретного критерію чи критеріїв оцінки ступеня ризиків, достатнього для зупинення реєстрації податкових накладних. Також, у квитанціях не зазначено, які саме документи слід надати платнику податків та чого мають стосуватися пояснення такого платника податків для того, аби реєстрація податкових накладних стала можливою, що також на думку позивача свідчить про невідповідність сформованих квитанцій вимогам до таких, що визначені п.11 Порядку №1165. Позивач вважає, що надіслані ним письмові пояснення з копіями первинних документів повністю відображають зміст господарських операцій позивача із його контрагентами та були достатніми для прийняття податковим органом рішень про реєстрацію податкових накладних. Вважаючи у зв`язку з цим свої права порушеними, позивач звернувся до суду за судовим захистом.

Ухвалою судді від 06.03.2023 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі; справу вирішено розглядати за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням учасників справи.

Представником відповідачів подано до суду відзив на позовну заяву, в якому просить суд відмовити в задоволенні позову. Відзив обґрунтований тим, що за результатами перевірки поданих ТзОВ «НАДІЙНЕ ОПАЛЕННЯ» податкових накладних №1 та №2 від 25.11.2022 реєстрація їх була зупинена відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, оскільки такі відповідають п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операції. У зв`язку з цим, відповідачем-1 запропоновано позивачу надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання про реєстрацію/відмову реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Проте, позивачем не було подано копій первинних документів, а саме первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних; розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків, а тому Комісією Головного управління ДПС у Львівській області прийнято рішення №7992429/42819516, №7992428/42819516 від 02.01.2023 про відмову в реєстрації податкових накладних №1 та №2 від 25.11.2022. Покликаючись на правомірність оспорюваних рішень та наявність підстав для їх прийняття представник відповідачів вважає, що позовні вимоги позивача є необґрунтованими та безпідставними. Просить відмовити в задоволенні позову повністю.

Представник позивача в судовому засіданні позовні вимоги підтримав з підстав, викладених в позовній заяві. Просив суд позов задовольнити повністю.

Представник відповідачів в судовому засіданні проти задоволення позову заперечив з підстав, наведених у відзиві на позовну заяву. Просив суд в задоволенні позову відмовити повністю.

Дослідивши подані сторонами документи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об`єктивно оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив таке.

ТзОВ «НАДІЙНЕ ОПАЛЕННЯ» зареєстроване як юридична особа, код ЄДРПОУ 42819516. Місцезнаходження: Україна, 79015, м. Львів, вул. Городоцька, 207. Дата реєстрації платником ПДВ 01.05.2019.

Видами діяльності ТзОВ «НАДІЙНЕ ОПАЛЕННЯ» є 43.22 Монтаж водопровідних мереж, систем опалення та кондиціонування (основний); 43.29 Інші будівельно-монтажні роботи; 46.15 Діяльність посередників у торгівлі меблями, господарськими товарами, залізними та іншими металевими виробами; 46.74 Оптова торгівля залізними виробами, водопровідним і опалювальним устаткуванням і приладдям до нього; 47.52 Роздрібна торгівля залізними виробами, будівельними матеріалами та санітарно-технічними виробами в спеціалізованих магазинах; 71.12 Діяльність у сфері інжинірингу, геології та геодезії, надання послуг технічного консультування в цих сферах; 42.21 Будівництво трубопроводів

Позивач на підставі Договору оренди №13О від 30.09.2022 використловує нежитлове приміщення площею 30,40 м.кв. для розміщення офісу та складу.

Крім цього, позивач має у власності транспортні засоби, які використовує у господарській діяльності.

Щодо перелічених активів ТзОВ «НАДІЙНЕ ОПАЛЕННЯ» надано до податкового органу повідомлення за формою 20-ОПП.

Станом на 01.11.2022 з ТзОВ «НАДІЙНЕ ОПАЛЕННЯ» у трудових відносинах перебувало 8 осіб, а саме: 1 - директор, 1 заступник директора, 1 - головний інженер, 1 виконавець робіт, 3 слюсар-сантехнік, 1 електрогазозварник.

В межах здійснення власної господарської діяльності Позивач виконує роботи з будівництва об`єктів, що за класом наслідків належать до об`єктів з середніми та значними наслідками. У позивача наявна ліцензія щодо провадження господарської діяльності з будівництва об`єктів із середніми та значними наслідками (СС2), видана 10 жовтня 2019 року згідно з рішенням Державної архітектурно-будівельної інспекції України від 25 вересня 2019 року №54-Л.

27.11.2020 ТзОВ «НАДІЙНЕ ОПАЛЕННЯ» було укладено договір підряду № 27/11/20 з Товариством з обмеженою відповідальністю "БІЗНЕС ІНВЕСТ ІНТЕРНЕШНЛ УКРАЇНА" ЄДРПОУ 39422982 (ІПН 394229813057).

Згідно з п. 14.1 та п.5.1 Договору: «Субпідрядник зобов`язується виконати роботи у Запропонованому Замовником обсягах та у строк, який повідомляється Замовником Субпідряднику усно або на підставі поданої ним заявки про необхідність виконання чергової складової робіт».

За результатом виконання зобов`язань, взятих на себе за договором, ТзОВ «НАДІЙНЕ ОПАЛЕННЯ» та ТОВ "БІЗНЕС ІНВЕСТ ІНТЕРНЕШНЛ УКРАЇНА" 25.11.2022 склали акт №22 по влаштуванню системи водопостачання та побутового водовідведення будинку А (І секція) (ДКПП 43.22.11) на суму 841 086,00 грн., в т.ч. ПДВ 140 181,00 грн., а також акт №23 по влаштуванню системи опалення будинку А (І секція) (ДКПП 43.22.12) на суму 870 444,00 грн., в т.ч. ПДВ 145 074,00 грн.

На підставі вказаних актів складено та подано у встановленому законодавством порядку для реєстрації податкові накладні № 1 від 25.11.2022 на загальну суму 841 086,00 грн., в т.ч. ПДВ 140 181,00 грн. та №2 від 25.11.2022 на загальну суму 870 444, 00 грн., в т.ч. ПДВ 145 074,00 грн.

Для виконання монтажних робіт по влаштуванню системи водопостачання та побутового водовідведення відповідно до Договору підряду № 27/11/20 від 27.11.2020 на підставі п. 5.3 Позивач (Субпідрядник) «доставляє матеріали, зазначені в Додатку №1, на будівельний майданчик для їх використання при виконанні робіт згідно графіку доставок та зберігає їх на будівельному майданчику впродовж строку виконання робіт». На виконання Договору, Позивачем було здійснено придбання матеріалів у постачальників, а саме:

Товариство з обмеженою відповідальністю "СМАН" ЄДРПОУ 39858047 (ІПН 398580413071) придбання насосних станцій згідно договору поставки №210901 від 21.09.2022 та накладних, а саме:

- №111 від 20.10.2022 на суму 230 100,00 грн., в т.ч. ПДВ 38 350,00 грн., оплата за товар здійснена платіжними дорученнями №1326 від 21.09.2022 на суму 120 000,00 грн, в т.ч. ПДВ 20 000,00 грн. та №1352 від 27.10.2022 на суму 110 100,00 грн., в т.ч. ПДВ 18 350,00. На основі оплати та накладної складені та зареєстровані податкові накладні відповідно від 21.09.2022 №9 та від 20.10.2022 №16. Доставка товарів безпосередньо на будівельний майданчик здійснювалося транспортом постачальника, що підтверджується ТТН від 10.11.2022 №Р111.

Товариство з обмеженою відповідальністю "ВАРМ ТАП" ЄДРПОУ 43437722 (ІПН 434377213508) придбання гідроакумулятора та інші матеріали згідно договору поставки №0912/2021-1 від 09.12.2021 та накладних, а саме:

- №190 від 01.06.2022 на суму 8 566,20 грн., в т.ч. ПДВ 1427,70 грн., оплата за товар здійснення платіжним дорученням №1147 від 31.05.2022 на суму 8 566,20 грн., в т.ч. ПДВ 1427,70 грн. На основі оплати складена та зареєстрована податкова накладна від 31.05.2022 №185.

- №243 від 19.07.2022 на суму 19 500,00 грн., в т.ч. ПДВ 3 250,00 грн., оплата за товар здійснення платіжним дорученням №1236 від 13.07.2022 на суму 19 500,00 грн., в т.ч. ПДВ 3 250,00 грн. На основі оплати складена та зареєстрована податкова накладна від 13.07.2022 №234. Доставка товарів безпосередньо на будівельний майданчик здійснювалося транспортом постачальника, що підтверджується ТТН від 13.07.2022 №Р243.

- № 387 від 07.10.2022 на суму 34 736,14 грн., в т.ч. ПДВ 5 789,36 грн., оплата за товар не здійснена. На основі накладної складена та зареєстрована податкова накладна від 07.10.2022 №394. Доставка товарів безпосередньо на будівельний майданчик здійснювалося транспортом постачальника, що підтверджується ТТН від 07.10.2022 №Р387.

- № 444 від 03.11.2022 року на суму 6 480,66 грн., в т.ч. ПДВ 1 080,11 грн., оплата за товар здійснення платіжною інструкцією №1394 від 07.12.2022 на суму 6 480,66 грн., в т.ч. ПДВ 1 080,11 грн. На основі накладної складена та зареєстрована податкова накладна відповідно від 03.11.2022 №442. Доставка товарів безпосередньо на будівельний майданчик здійснювалося транспортом постачальника, що підтверджується ТТН від 03.11.2022 №Р444.

Товариство з обмеженою відповідальністю "ТЕПЛОМОНТАЖ" ЄДРПОУ 20839456 (ІПН 208394513058) придбання сталевих труб, муфт, кранів та інших матеріалів згідно договору №0401/2022-1 від 04.01.2022 та накладних, а саме:

- № ВН051304 від 13.05.2022 на суму 41 837,94 грн. в т.ч. ПДВ 6 972,99 грн. На основі накладної складено та зареєстровано податкову накладну від 13.05.2022 № 40. Оплата за товар здійснена платіжним дорученням від 12.05.2022 №1113 на суму 41 116,74 грн. в т.ч. ПДВ 6 852,79 та №1116 від 13.05.2022 на суму 721,20 грн., в т.ч. ПДВ 120,20 грн. Доставка товарів на будівельний майданчик здійснювалася власним транспортом

- № ВН062402 від 24.06.2022 на суму 33 414,62 грн. в т.ч. ПДВ 5 569,10 грн. Оплата за товар здійснена платіжним дорученням від 23.06.2022 №1180 на 33 414,62 грн. в т.ч. ПДВ 5 569,10 грн. На основі оплати складено та зареєстровано податкову накладну від 23.06.2022 №82. Доставка товарів на будівельний майданчик здійснювалася власним транспортом

- № ВН062407 від 24.06.2022 на суму 1 125,36 грн. в т.ч. ПДВ 187,56 грн. Оплата за товар здійснена платіжним дорученням від 27.06.2022 №1203 на суму 1 125,36 грн. в т.ч. ПДВ 187,56 грн. На основі накладної складено та зареєстровано податкову накладну від 24.06.2022 №87. Доставка товарів на будівельний майданчик здійснювалася власним транспортом

- № ВН062801 від 28.06.2022 на суму 8 049,24 грн. в т.ч. ПДВ 1 341,54 грн. Оплата за товар здійснена платіжним дорученням від 27.06.2022 №1207 на суму 8 049,24 грн. в т.ч. ПДВ 1 341,54 грн. На основі оплати складено та зареєстровано податкову накладну від 27.06.2022 №98. Доставка товарів на будівельний майданчик здійснювалася власним транспортом.

- № ВН1011709 від 17.10.2022 на суму 15 644,29 грн. в т.ч. ПДВ 2 607,38 грн. Оплата за товар здійснена платіжним дорученням від 17.10.2022 №1336 на суму 15 644,29 грн. в т.ч. ПДВ 2 607,38 грн. На підставі накладної складено та зареєстровано податкову накладну від 17.10.2022 № 65. Доставка товарів на будівельний майданчик здійснювалася власним транспортом.

Товариство з обмеженою відповідальністю "УКРІНСТАЛ ЛЬВІВ" ЄДРПОУ 39201906 (ІПН 392019013070) придбання кутників та інших матеріалів згідно накладних, а саме:

- №2546 від 28.10.2022 на суму 779,40 грн., в т.ч. ПДВ 129,0 грн. На основі накладної складена та зареєстрована податкова накладна №204 від 28.10.2022.

- №2547 від 28.10.2022 на суму 3 865,80 грн., в т.ч. ПДВ 644,30 грн. На основі накладної складена та зареєстрована податкова накладна №205 від 28.10.2022. Оплата за товар по даних накладних здійснено платіжною інструкцією №1392 від 07.12.2022 на суму 4 645,20 грн., в т.ч. ПДВ 774,20 грн. Доставка товарів на будівельний майданчик здійснювалася власним транспортом

Товариство з обмеженою відповідальністю ФІРМА "ТЕХНОПЛАСТ" ЄДРПОУ 25547113 (ІПН 255471113030) крани, клапани та інші матеріали:

- № ТЕХ-001022 від 27.06.2022 на суму 67 481,04 грн., в т.ч. 11 246,84 грн. Оплата за товари здійснена повністю платіжним дорученням №1206 від 27.06.2022. На основі накладної складена та зареєстрована податкова накладна №185/1 від 27.06.2022. Доставка товарів на будівельний майданчик здійснювалася власним транспортом

Товариство з обмеженою відповідальністю "КОМПЛЕКСНІ ІНЖЕНЕРНІ МЕРЕЖІ" ЄДРПОУ 39830409 (ІПН 398304010139) придбання лічильників згідно накладної: №665 від 30.06.2022 на суму 30 820,54 грн., в т.ч. ПДВ 5 136,76 грн. Оплата за товар здійснена повністю згідно платіжного доручення № 1209 від 28.06.2022 на суму 30 820,54 грн., в т.ч. ПДВ 5 136,76 грн. На основі оплати складено та зареєстровано податкову накладну від 28.06.2022 №49. Доставка товарів на будівельний майданчик здійснювалася власним транспортом.

Таким чином відповідно до приписів п. 201.10 ст.201 Податкового кодексу України зазначені податкові накладні №1 та №2 від 25.11.2022 ТзОВ «НАДІЙНЕ ОПАЛЕННЯ» направлено для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Згідно з отриманими позивачем квитанціями від 02.12.2022 № 9258388365 та №9258385406 податкові накладні №1 та №2 від 25.11.2022 прийнято, але реєстрацію зупинено відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України. Також зазначено, що коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються) та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Запропоновано надати пояснення та копії документів, щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Суд встановив, що позивач надіслав на адресу ДПС України повідомлення про надання пояснень по податкових накладних, реєстрація яких зупинена, а також копії документів, пов`язаних із здійсненими господарськими операціями, зокрема по податковій накладній №1 від 25.11.2022: Договір підряду № 27/11/20 від 27.11.2020; Акт №22 від 25.11.2022; Податкову накладну №1 від 25.11.2022; Акт звірки взаємних розрахунків; Договір поставки №210901 від 21.09.2022; Видаткову накладну №111 від 20.10.2022; ТТН №Р111 від 20.10.2022; Платіжне доручення №1326 від 21.09.2022; Платіжне доручення №1352 від 27.10.2022; Податкову накладну №9 від 21.09.2022; Податкову накладну №16 від 20.10.2022; Договір поставки №1109/2020 від 11.09.2020; Видаткову накладну № 190 від 01.06.2022; Платіжне доручення № 1147 від 31.05.2022; Податкову накладну №185 від 31.05.2022; Видаткову накладну №243 від 19.07.2022; Платіжне доручення №1236 від 13.07.2022; Податкова накладна №234 від 13.07.2022; ТТН №243 від 19.07.2022; Видаткова накладна № 387 від 07.10.2022; ТТН №387 від 07.10.2022; Податкову накладну № 394 від 07.10.2022; Видаткову накладну № 444 від 03.11.2022; ТТН № Р444 від 03.11.2022; Податкову накладну №442 від 03.11.2022; Платіжну інструкцію №1394 від 07.12.2022; Договір купівлі-продажу №0401/2022-1 від 04.01.2022; Видаткову накладну № ВН051304 від 13.05.2022; Податкова накладна №40 від 13.05.2022; Платіжне доручення №1113 від 12.05.2022; Платіжне доручення №1116 від 13.05.2022; Видаткову накладну № ВН062402 від 24.06.2022; Платіжне доручення № 1180 від 23.06.2022; Податкову накладну №82 від 23.06.2022; Видаткова накладна № ВН062407 від 24.06.2022; Податкову накладну №87 від 24.06.2022; Платіжне доручення №1203 від 27.06.2022; Видаткову накладну № ВН062801 від 28.06.2022; Платіжне доручення №1207 від 27.06.2022; Податкову накладну №98 від 27.06.2022; Видаткову накладну № ВН1011709 від 17.10.2022; Податкову накладну № 65 від 17.10.2022; Платіжне доручення №1336 від 17.10.2022; Видаткову накладну №2546 від 28.10.2022; Податкову накладну № 204 від 28.10.2022; Видаткову накладну №2547 від 28.10.2022; Податкову накладну № 205 від 18.10.2022; Платіжну інструкцію №1392 від 07.12.2022; Видаткову накладну ТЕХ-001022 від 27.06.2022; Податкову накладну №185/1 від 27.06.2022; Видаткову накладну №665 від 30.06.2022; Платіжне доручення №1209 від 28.06.2022; Податкову накладну №49 від 28.06.2022; Пояснення щодо підтвердження господарської операції.

Також, щодо податкової накладної № 2 від 25.11.2022 позивачем було надано: Договір підряду № 27/11/20 від 27.11.2020; Акт №23 від 25.11.2022; Податкову накладну №2 від 25.11.2022, квитанція; Акт звірки взаємних розрахунків; Договір поставки №1109/2020 від 11.09.2020; Видаткову накладну № 457 від 10.11.2022; Платіжне доручення №1362 від 01.11.2022; Платіжне доручення №1379 від 09.11.2022; Податкову накладну № 439 від 01.11.2022; Податкову накладну № 443 від 09.11.2022; ТТН №457 від 10.11.2022; Видаткову накладну № 468 від 16.11.2022; Платіжне доручення №1383 від 15.11.2022; Податкова накладна № 459 від 15.11.2022; ТТН №Р468 від 16.11.2022; Видаткову накладну №337 від 16.09.2022; Податкову накладну № 332 від 16.09.2022; ТТН №Р337 від 16.09.2022; Договір поставки №Л10072019/1 від 10.07.2019; Видаткову накладну № 12149 від 18.10.2022; Платіжне доручення №1334 від 17.10.2022; Податкову накладну № 1067 від 17.10.2022; Видаткову накладну № 12643 від 28.10.2022; ТТН №03976/2 від 28.10.2022Я; Платіжне доручення №1353 від 27.10.2022; Податкова накладна № 2041 від 17.10.2022; Пояснення щодо підтвердження господарської операції.

Комісією Головного управління ДПС в Львівській області прийнято рішення №7992429/42819516, №7992428/42819516 від 02.01.2023 про відмову в реєстрації податкових накладних №1 та №2 від 25.11.2022.

Підставою для відмови у реєстрації податкових накладних в зазначених вище рішеннях вказано: «ненадання платником податку копій документів первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних (документи, які не надано, підкреслити)».

ТзОВ «НАДІЙНЕ ОПАЛЕННЯ» звернулось до ДПС України із скаргами на рішення комісії №7992429/42819516, №7992428/42819516 від 02.01.2023 про відмову в реєстрації податкових накладних №1 та №2 від 25.11.2022.

За результатами розгляду вказаних скарг комісією з питань розгляду скарг прийнято рішення, якими залишено скарги без задоволення та рішення комісії контролюючого органу про відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін.

Зміст спірних правовідносин полягає в тому, що на переконання позивача, вищезгадані рішення №7992429/42819516, №7992428/42819516 від 02.01.2023 про відмову в реєстрації податкових накладних №1 та №2 від 25.11.2022 прийнято за формальних підстав, без належної оцінки наданих ТзОВ «НАДІЙНЕ ОПАЛЕННЯ» пояснень та документів, які у своїй сукупності є достатніми для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних в ЄРПН. А тому, позивач вважає, що є всі підстави для зобов`язання ДПС України зареєструвати податкові накладні №1 та №2 від 25.11.2022 у день їх надходження до ЄРПН. Вважаючи у зв`язку із цим свої права порушеними та такими, що потребують захисту, позивач звернувся до суду з даним позовом.

При вирішенні спору суд керувався таким.

Статтею 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади, їх посадові особи повинні діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Податковий кодекс України (надалі - ПК України) є спеціальним законом з питань оподаткування та установлює порядок погашення зобов`язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов`язкових платежів), нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків, визначені заходи, які вживаються контролюючим органом з метою погашення платниками податків податкового боргу.

Згідно з підпунктами «а», «б» пункту 185.1 статті 185 ПК України, об`єктом оподаткування податком на додану вартість є операції платників податку з постачання товарів та послуг місце постачання яких розташоване на митній території України.

Датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг, згідно з приписами норм пункту 187.1 статті 187 ПК України, вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше: а)дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку; б)дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (крім акцизного податку на реалізацію суб`єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів, збору на обов`язкове державне пенсійне страхування, що справляється з вартості послуг стільникового рухомого зв`язку, податку на додану вартість та акцизного податку на спирт етиловий, що використовується виробниками - суб`єктами господарювання для виробництва лікарських засобів, у тому числі компонентів крові і вироблених з них препаратів (крім лікарських засобів у вигляді бальзамів та еліксирів) (пункт 188.1 статті 188 ПК України).

Пунктом 201.7 статті 201 ПК України визначено, що податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на поточний рахунок як попередня оплата (аванс).

Згідно з пунктом 201.10 статті 201 ПК України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 01 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

Помилки в реквізитах, визначених пунктом 201.1 цієї статті (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов`язань, не можуть бути причиною неприйняття податкових накладних у електронному вигляді.

Квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування надсилається одночасно продавцю та покупцю платнику податку.

Відповідно до вимог пункту 201.16 статті 201 ПК України, реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

На виконання цієї норми Кабінетом Міністрів України прийнято постанову від 11.12.2019 №1165, якою затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок №1165).

Згідно з приписами пункту 4 Порядку №1165, у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.

Пунктом 5 Порядку №1165 передбачено, що платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку, показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку. Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій.

Відповідно до вимог пункту 6 Порядку №1165, у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється. Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня. У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

У разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється (пункт 7 Порядку №1165).

Відповідно до пункту 10 Порядку №1165, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації (пункт 11 Порядку №1165).

Комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку (пункт 25 Порядку №1165).

Так, судом встановлено, що підставою для зупинення реєстрації податкових накладних №1 та №2 від 25.11.2022 слугувало те, що операції за вказаними податковими накладними відповідають вимогам пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.

Критерії ризиковості здійснення операцій визначені додатком 3 до Порядку №1165.

Пункт 1 додатку 3 до Порядку №1165 відносить до ознак ризиковості здійснення операцій наступне: відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних, у таблиці даних платника податку на додану вартість як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 рази, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.

Відтак, аналіз пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій свідчить про те, що для того, аби встановити наявність у господарської операції такої ознаки мають існувати визначені цим пунктом передумови, а також для підтвердження відповідності господарської операції вказаному критерію слід навести обґрунтований розрахунок за цим критерієм, якому відповідає платник податку, чого вимагає пункт 11 Порядку №1165.

Однак, відсутність у квитанції про зупинення реєстрації податкових накладних №1 та №2 від 25.11.2022 зазначення конкретних ознак критерію ризиковості здійснення операцій, про які йдеться у пункті 1 додатку 3 до Порядку №1165, із розрахованим показником за відповідним критерієм, якому відповідає платник податку, свідчить про необґрунтованість віднесення господарської операції до відповідного критерію, що визначений пунктом 1 Критеріїв ризиковості господарських операцій.

Відтак, квитанції від 02.12.2022 про зупинення реєстрації податкових накладних №1 та №2 від 25.11.2022 не відповідають вимогам, що встановлені до них пунктом 11 Порядку №1165, в частині необхідності зазначення критерію (їв) ризиковості здійснення операцій, на підставі якого зупинено реєстрацію податкових накладних в Реєстрі, із розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку.

Крім того, у квитанціях не зазначено, які саме документи слід надати платнику податків та чого мають стосуватися пояснення такого платника податків для того, аби реєстрація податкових накладних стала можливою, що також свідчить про невідповідність сформованих квитанцій вимогам до таких, що визначені пунктом 11 Порядку №1165.

Водночас, механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України, встановлено наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 №520, яким затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (надалі - Порядок №520).

Пунктом 2 Порядку №520 визначено, що прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м.Києві та Офісу великих платників податків ДПС.

Відповідно до пунктів 3, 4 Порядку №520, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі. Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.

Разом із тим, пунктом 5 Порядку №520 визначено перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, серед яких:

- договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

- договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;

- розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

- документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

При цьому, письмові пояснення та копії документів, зазначені у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній/розрахунку коригування.

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про електронні довірчі послуги» та «Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами», затвердженого в установленому порядку (пункти 6, 7 Порядку №520).

Згідно з вимогами пунктів 9, 10 та 11 Порядку №520, письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядаються комісіями контролюючих органів.

Комісія регіонального рівня приймає рішення про: реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі; відмову у реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.

Підставами для прийняття комісією регіонального рівня рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування є: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Аналіз наведених правових норм дає підстави для висновку, що рішення комісії повинно містити чітку підставу для відмови в реєстрації податкової накладної.

Водночас, в даному випадку відповідачем не вказано конкретних документів, які передбачені договором чи законодавством, повинні були бути подані для підтвердження господарських операцій позивача та яких не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних №№1 та №2 від 25.11.2022. При цьому, суд враховує, що необхідність долучення платником податку копій документів первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних (документи, які не надано, підкреслити) не було вказано в квитанціях про зупинення реєстрації податкових накладних.

Суд наголошує, що можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення контролюючим органом конкретного критерію оцінки ступеня ризиків, а також зазначення у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної чіткого переліку документів, чого зроблено не було.

З аналізу матеріалів справи судом встановлено, що позивачем надавались відповідачам документи, якими підтверджуються господарські операції, відображені у податкових накладних №1 та №2 від 25.11.2022. Вказані документи долучені позивачем також до матеріалів справи.

Відтак, на переконання суду, надіслані позивачем письмові пояснення з копіями первинних документів підтверджують право позивача на складення податкових накладних по господарських операціях позивача із Товариством з обмеженою відповідальністю «БІЗНЕС ІНВЕСТ ІНТЕРНЕШНЛ Україна» та були достатніми для прийняття податковим органом рішень про реєстрацію податкових накладних.

Суд також зазначає, що факт зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунку коригування у Єдиному реєстрі податкових накладних не спростовує факту здійснення платником податків господарської операції, що підтверджується первинними документами, на підставі яких складається податкова накладна/розрахунок коригування.

Одночасно, в межах даної спірної ситуації суд звертає особливу увагу на те, що приймаючи рішення про реєстрацію податкової накладної, контролюючий орган не повинен здійснювати повний аналіз господарської операції позивача на предмет їх реальності. Змістовна оцінка господарської операції може бути проведена лише за результатом здійснення податкової перевірки, підстави та порядок проведення якої визначено нормами ПК України. У свою чергу, при реєстрації податкових накладних фактично проводиться моніторинг операції чи платника податків лише за зовнішніми (формальними) критеріями. Тому і суд за результати розгляду цієї справи не робить висновків щодо реальності господарських операцій за участю позивача, а лише оцінює наявність чи відсутність підстав для реєстрації податкових накладних.

Таким чином, зважаючи на наявність достатніх документів для спростування сумнівів щодо ризиковості здійснення операцій, та на те, що наданих контролюючому органу документів та письмових пояснень було достатньо для прийняття рішень про реєстрацію податкових накладних, останній не мав правових підстав для відмови позивачу у реєстрації податкових накладних №1 та №2 від 25.11.2022.

Суд звертає увагу на те, що всі надані позивачем як суду, так і відповідачу 1 первинні документи не мають дефекту форми, змісту або походження, які у силу частини другої статті 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність», пункту 2.4 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 №88, спричинили б втрату первинними документами юридичної сили.

При цьому, відповідач в оскаржуваних рішеннях, а також і представник відповідачів під час розгляду справи не навів доводи щодо порушень законодавства при складенні поданих документів.

Враховуючи наведене, суд дійшов висновку про обґрунтованість та наявність підстав для задоволення позовних вимог позивача у цій частині.

Щодо позовної вимоги про зобов`язання ДПС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні №1 та №2 від 25.11.2022 датою їх подання на реєстрацію, суд зазначає таке.

Відповідно до вимог п.п.201.1, 201.10 ст.201 ПК України від 02.12.2010 №2755-VI, реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних віднесено до обов`язків платника податків.

У той же час, наведені норми розраховані на відсутність спірних правовідносин, позаяк у випадку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування механізм її подальшої реєстрації в ЄРПН є іншим.

Згідно з нормами п.п.19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246 (надалі по тексту - Порядок №1246), податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

У разі надходження до ДПС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

Отже, реєстрація в ЄРПН податкових накладних/розрахунку коригування, реєстрацію яких попередньо було зупинено, є повноваженням ДПС України.

Як вже встановлено судом та підтверджено матеріалами справи, надані позивачем документи складені з дотриманням вимог законодавства були достатніми для реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Обставин, які б унеможливлювали реєстрацію податкових накладних/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, судом не встановлено.

Відповідно до ч.3 ст.245 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), у разі скасування нормативно-правового або індивідуального акта суд може зобов`язати суб`єкта владних повноважень вчинити необхідні дії з метою відновлення прав, свобод чи інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду.

Висновки суду у даній справі узгоджуються із висновками Верховного Суду, викладеними в його постановах від 02.04.2019 (справа №822/1878/18) та від 18.07.2019 (справа №1740/2004/18).

Частиною 1 ст.77 КАС України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Згідно ч.2 ст.77 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Таким чином, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень законодавства України, доказів, наявних у матеріалах справи, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задоволенню.

Відповідно до ст. 139 КАС України на користь позивача з кожного відповідача за рахунок його бюджетних асигнувань необхідно стягнути судовий збір у розмірі по 2684,00 грн.

Керуючись ст.ст.2, 6, 8-10,13, 14, 72-77, 139, 241-247, 250, 255, 293, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

в и р і ш и в:

позов задовольнити повністю.

Визнати протиправними та скасувати рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №7992429/42819516 від 02.01.2023 про відмову в реєстрації податкової накладної №1 від 25.11.2022, №7992428/42819516 від 02.01.2023 про відмову в реєстрації податкової накладної №2 від 25.11.2022.

Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних складені Товариством з обмеженою відповідальністю «НАДІЙНЕ ОПАЛЕННЯ» податкові накладні №1 від 25.11.2022 та №2 від 25.11.2022 датою подання їх на реєстрацію.

Стягнути з Державної податкової служби України (код ЄДРПОУ43005393 місцезнаходження: 04053, м.Київ, площа Львівська, 8) за рахунок бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «НАДІЙНЕ ОПАЛЕННЯ» (місцезнаходження: 79015, Львівська область, м.Львів, вул. Городоцька, 207, ЄДРПОУ 42819516) судовий збір в сумі 2684 (дві тисячі шістсот вісімдесят чотири) грн 00 коп.

Стягнути з Головного управління ДПС у Львівській області (місцезнаходження: 79003, м. Львів, вул. Стрийська, 35 код ЄДРПОУ ВП 43968090) за рахунок бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «НАДІЙНЕ ОПАЛЕННЯ» (місцезнаходження: 79015, Львівська область, м.Львів, вул. Городоцька, 207, ЄДРПОУ 42819516) судовий збір в сумі 2684 (дві тисячі шістсот вісімдесят чотири) грн. 00 коп.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Повне рішення суду складене та підписане 14.04.2023.

СуддяР.І. Кузан

Дата ухвалення рішення10.04.2023
Оприлюднено17.04.2023
Номер документу110239025
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії

Судовий реєстр по справі —380/4047/23

Ухвала від 25.12.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Ухвала від 13.11.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Сеник Роман Петрович

Ухвала від 30.10.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Сеник Роман Петрович

Ухвала від 28.09.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Сеник Роман Петрович

Ухвала від 25.07.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Довгополов Олександр Михайлович

Ухвала від 25.07.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Довгополов Олександр Михайлович

Ухвала від 05.07.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Довгополов Олександр Михайлович

Ухвала від 30.05.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Довгополов Олександр Михайлович

Ухвала від 30.05.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Довгополов Олександр Михайлович

Ухвала від 15.05.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Довгополов Олександр Михайлович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні