МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
13 квітня 2023 р. Справа № 400/10025/21 м. Миколаїв
Миколаївський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Малих О.В., розглянувши заяву про залишення позовної заяви без розгляду в адміністративній справі
за позовом:Управління державного архітектурно-будівельного контролю Миколаївської міської ради, вул. Адміральська, 20, м. Миколаїв, 54001; Херсонське шосе, 48/8, м. Миколаїв, 54024, до відповідача:Товариства з обмеженою відповідальністю виробничо-комерційне підприємство «Алекта», вул. Колодязна, 3, кв. 85, м. Миколаїв, 54003, про:припинення права на виконання підготовчих робіт,ВСТАНОВИВ:
Управління державного архітектурно-будівельного контролю Миколаївської міської ради (далі позивач) звернулось до суду з позовом до товариства з обмеженою відповідальністю виробничо-комерційне підприємство «Алекта» (далі відповідач) про припинення права на виконання підготовчих робіт, набуте на підставі повідомлення про початок виконання підготовчих робіт № МК 020210303114 від 04.03.2021 року.
Ухвалою від 22.11.2022 суд відкрив провадження у справі та постановив розглядати справу за правилами спрощеного позовного провадження відповідно до ст. 262 КАС України (без виклику сторін у судове засідання).
Відповідачем подано до суду заяву про залишення позовної заяви без розгляду на підставі п. 8 ч. 1 ст. 240 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України).
В обґрунтування своєї заяви відповідач зазначає, що позивачем пропущено строк звернення до суду, адже позовну заяву подано більше ніж через три місяці.
Так, відповідно до п. 8. ч. 1 ст. 240 КАС України, Суд своєю ухвалою залишає позов без розгляду, якщо з підстав, визначених частинами третьою та четвертою статті 123 цього Кодексу.
Частинами 3, 4 ст. 123 КАС України визначено, що якщо факт пропуску позивачем строку звернення до адміністративного суду буде виявлено судом після відкриття провадження в адміністративній справі і позивач не заявить про поновлення пропущеного строку звернення до адміністративного суду, або якщо підстави, вказані ним у заяві, будуть визнані судом неповажними, суд залишає позовну заяву без розгляду.
Якщо після відкриття провадження у справі суд дійде висновку, що викладений в ухвалі про відкриття провадження у справі висновок суду про визнання поважними причин пропуску строку звернення до адміністративного суду був передчасним, і суд не знайде інших підстав для визнання причин пропуску строку звернення до адміністративного суду поважними, суд залишає позовну заяву без розгляду.
Відповідно до ч. 1, абз 2 ч. 2 ст. 122 КАС України, позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами.
Для звернення до адміністративного суду суб`єкта владних повноважень встановлюється тримісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня виникнення підстав, що дають суб`єкту владних повноважень право на пред`явлення визначених законом вимог. Цим Кодексом та іншими законами можуть також встановлюватися інші строки для звернення до адміністративного суду суб`єкта владних повноважень.
Так, позивачем подано до суду позов 12.10.2021 року, що підтверджується штампом на конверті АТ «Укрпошта» (позовна заява зареєстрована в суді 22.10.2021 року).
Відповідач у своїй заяві про залишення позовної заяви без розгляду обраховує початок перебігу строку для звернення позивачем до суду з даним позовом з дати листа Виконавчого комітету Миколаївської міської ради від 21.05.2021 року та з дати проведення перевірки 07.07.2021 року.
Однак, такий обрахунок суд вважає помилковим, оскільки не можна вважати датою початку перебігу строку для звернення до суду з даним позовом з листа Виконавчого комітету Миколаївської міської ради від 21.05.2021 року, адже встановити порушення відповідачем, зазначених у цьому листі без проведення перевірки не можливо, лист є підставою для проведення відповідної перевірки.
Також, суд вважає, що не є початком перебігу строку звернення позивача до суду з даним позовом саме з дати проведення перевірки 07.07.2021 року, оскільки за результатами проведення перевірки позивачем складено припис № 48 від 07.07.2021 року про усунення порушення вимог законодавства у сфері містобудівної діяльності, будівельних норм, стандартів і правил із терміном виконання 07.08.2021 року.
Тому, днем початку перебігу строку звернення до суду є 08.08.2021 року і як зазначалось судом вище по тексту ухвали, позивач звернувся до суду з даним позовом 12.10.2021 року, тобто в межах тримісячного строку.
Враховуючи вищевикладене, суд дійшов висновку про відмову у задоволенні заяви відповідача про залишення позовної заяви без розгляду.
Керуючись ст.ст. 122, 123, 248, 256 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
УХВАЛИВ:
У задоволенні заяви Товариства з обмеженою відповідальністю виробничо-комерційне підприємство «Алекта» про залишення позовної заяви без розгляду відмовити.
Ухвала суду про залишення позову без розгляду може бути оскаржена.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею в порядку ст. 256 КАС України.
Апеляційна скарга на ухвалу може бути подана до П`ятого апеляційного адміністративного суду суд протягом п`ятнадцяти днів з дня її складення в порядку, визначеному ст. 295-297 з урахуванням п. 15.5 Перехідних положень КАС України.
Суддя О.В. Малих
Суд | Миколаївський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 13.04.2023 |
Оприлюднено | 17.04.2023 |
Номер документу | 110239103 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері містобудування; архітектурної діяльності |
Адміністративне
Миколаївський окружний адміністративний суд
Малих О.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні