Справа № 585/1857/22
Номер провадження 2/585/41/23
Р І Ш Е Н Н Я
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
05 квітня 2023 року м.Ромни
Роменський міськрайонний суд Сумської області в складі:
головуючого судді - Євлах О.О.
за участі:
секретаря судового засідання - Безручко О.П.
позивача - ОСОБА_1 ,
представника позивача - Мєстєчкіної О.І. ,
представників відповідача - Менько Д.Д., Євдокімової Л.М.,
представника третьої особи - Дибчинської І.С.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в місті Ромни, в порядку спрощеного провадження, в режимі відеоконференції, цивільну справу,
за позовом
ОСОБА_1
до
відповідача Відділу освіти, молоді та спорту Андріяшівської сільської ради Роменського району Сумської області
третя особа: Андріяшівська сільська рада Роменського району Сумської області,
вимоги позову: про скасування наказу про оголошення догани , -
негайно після закінчення судового розгляду, перебуваючи в нарадчій кімнаті, ухвалив рішення про наступне:
І. Стислий виклад позиції позивача та відповідача.
1. Позивач звернувся до суду з позовом до відділу освіти, молоді та спорту Андріяшівської сільської ради Роменського району Сумської області про скасування наказу про оголошення догани.
2. Свою позовну заяву мотивував тим, що з він з 10.12.2021 року призначений на посаду директора Андріяшівського ліцею - закладу загальної середньої освіти 1-111 ступенів Андріяшівської сільської ради Роменського району Сумської області, як такого, що успішно пройшов конкурсний відбір. 04.07.2022 року він був запрошений до Відділу освіти, молоді та спорту Андріяшівської сільської ради де йому було запропоновано ознайомитись з Актом службового розслідування від 29.06.2022 року відносно нього. Після ознайомлення з актом йому був наданий для ознайомлення наказ від 04.07.2022 № 01-04/36-К «Про оголошення догани», за підписом начальника Відділу освіти, молоді та спорту Андріяшівської сільської ради Роменського району Сумської області. В даному наказі зазначено, що за порушення ЗУ «Про правовий режим воєнного сану» (п.8, ст.8), порушення наказу відділу освіти, молоді та спорту Андріяшівської сільської ради Роменського району Сумської області від 27.05.2022 року № 01-03/37-ОД «Про заборону проведення свят Останнього дзвінка та Випускного вечора», за недобросовісне виконання посадових обов`язків та порушення трудової дисципліни, відповідно ст. 147 КЗпП України йому оголошено догану. З даним наказом він не згодний, вважає його незаконним та безпідставним, таким, що порушує його права та інтереси. Зазначена в акті службового розслідування щодо виявлення порушення ним наказу Відділу освіти, молоді та спорту Андріяшівської сільської ради Роменського району Сумської області № 01-03/37-ОД від 27.05.2022 року «Про заборону проведення свят Останнього дзвоника та Випускного вечора», вказує на упередженість комісії відносно нього, як керівника закладу освіти , тому що ще до початку службового розслідування було поставлене завдання перед комісією виявити саме порушення ним вищезазначеного наказу та листів державних органів. В акті службового розслідування зазначено, що здійснивши службове розслідування, учасники комісії дійшли висновку, що керівник закладу не дотримався трудової дисципліни, порушив вказівки щодо недопущення проведення масових заходів до припинення воєнного стану в державі, наразивши цим на зайвий ризик життя та здоров`я всіх учасників вищезазначеного заходу. Такий висновок комісії вважає неупередженим і не об`єктивним. В акті службового розслідування зазначено, що метою службового розслідування є виявлення порушення листа Сумського районного управління поліції Головного управління Національної поліції в Сумській області від 07.06.2022 № 7632 щодо недопущення проведення масових заходів до припинення воєнного стану в державі, листа Сумського районного управління поліції ГУНП в Сумській області від 08.06.2022 № 296/117/01/20-2022 щодо заборони проведення на території регіону заходів, які передбачають зібрання громадян. В той же час він працює на території Роменського району Сумської області, і не повинен керуватися листами іншого району, тобто Сумського району управління поліції ГУНП в Сумській області. На виконання, як він вважав незаконного наказу відділу освіти, молоді та спорту Андріяшівської сільської ради № 01-03/37-ОД від 27.05.2022 « Про заборону проведення свят Останнього дзвоника та Випускного вечора», він як керівник закладу освіти змушений був видати свій наказ про закладу № 01-07/43-ОД від 27.07.2022 «Про заборону проведення свят Останнього дзвоника та Випускного вечора», який було доведено до відома працівників під особистий підпис. Отже, про заборону проведення свята був ознайомлений весь колектив. Також було проведено нараду при директорові, на якій ухвалили, що проведення заходу не організовувати ( Протокол № 10 від 27.05.2022). Накази про заборону масових заходів доведені до відома батьків 11 класу, про що свідчить протокол батьківських зборів № 5 від 30.05.2022 року. Тобто ним як керівником було зроблено все необхідне на виконання наказу Відділу освіти, молоді та спорту Андріяшівської сільської ради Роменського району № 01-03/37-ОД від 27.05.2022 року, бо цей наказ був діючим і ніким не скасований. 24 червня 2022 року ним було видано свідоцтва про здобуття базової середньої освіти та повної загальної середньої освіти випускникам закладу. До організації та проведення подій, які відбувалися 25 червня 2022 року в суботу близько 17 год. на території Андріяшівського ліцею він відношення не має. Захід було організовано без його дозволу та відома. Отримавши від випускників 11 класу запрошення на фото сесію на території закладу, 25 червня 2022 року, він в указаний час був присутнім на вищевказаному заході. Він не приймав участі в організації та проведені Випускного вечора. Цей захід було здійснено за ініціативи та організацією батьків випускників ліцею, які дуже хотіли, щоб у їх дітей залишилась пам`ять про завершення дуже важливого та доленосного періоду їхнього життя. Про цей захід вони поставили його перед фактом і він не міг відмовити їм прийти та сфотографуватись з випускниками і привітати їх із закінченням ліцею та скасувати напутні слова на нове життя. Фотосесія пройшла мирно, без якихось загроз пов`язаних з військовим станом у країні. Випускники затанцювали «останній вальс» та заспівали пісню на підтримку випускників, в яких бойовими діями знищено заклади освіти. Тому висновок в Акті службового розслідування, що він наразив цим на ризик життя та здоров`я всіх учасників вищевказаного заходу є безпідставним. Відсутній наказ на уповноваження когось із працівників відділу освіти, молоді та спорту Андріяшівської сільської ради Роменського району Сумської області, фіксувати порушення учасниками освітнього процесу, наказу відділу освіти від 27.05.2022 року № 01-03/37-ОД. Згідно ЗУ «Про правовий режим воєнного стану» Андріяшівська сільська рада, як орган місцевого самоврядування, в особі її Відділу освіти, молоді та спорту не мала права навіть в період воєнного стану обмежувати конституційні права і свободи людини і громадянина. Відповідач не мала повноважень на видання наказу № 01-03/37-ОД від 27.05.2022 року. Питання заборони чи дозволу на проведення в школах вказаних заходів не погоджені з Роменською військовою адміністрацією. Роменською військовою адміністрацією протягом травня-липня 2022 року рішень щодо тимчасового обмеження конституційних прав і свобод людини і громадянина, а саме в проведенні заходів присвячених дню Останнього дзвінка та Випускних вечорів не приймала. В той же час оспорюваний наказ було винесено посилаючись на п.8 ст. 8 ЗУ «Про правовий режим воєнного стану».
Наказ про накладення на нього дисциплінарного стягнення не відповідає вимогам трудового законодавства, зокрема у нього не зазначено, коли мало місце і в чому конкретно полягає порушення ним трудових обов`язків, на підставі яких документів прийнято рішення. Наказ не містить чітких формувань суті та обставин допущеного проступку, відсутні докази його вини та наявність причинного зв`язку між діями і неналежним виконанням покладених на нього трудових обов`язків, а містяться лише загальні, а не конкретні посилання на порушення ним наказу відповідача та ЗУ «Про правовий режим воєнного стану», тому не можна вважати даний наказ законним та обґрунтованим. Тому просив визнати незаконним та скасувати наказ Відділу освіти, молоді та спорту Андріяшівської сільської ради Роменського району Сумської області від 04.07.2022 року № 01-04/36-К «Про оголошення догани» ОСОБА_1 - директору Андріяшівського ліцею - закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Андріяшівської сільської ради Роменського району Сумської області.
3. 11 жовтня 2022 року від представника відділу освіти, молоді та спорту Андріяшівської сільської ради Роменського району Сумської області Менько Д.Д. до суду надійшов відзив на позов. Свої заперечення представник мотивував тим, згідно акту службового розслідування від 29 червня 2022 року учасники комісії дійшли висновку, що директор Андріяшівського ліцею - закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Андріяшівської сільської ради Роменського району Сумської області ОСОБА_1 не дотримався трудової дисципліни, порушив вказівки щодо недопущення проведення масових заходів до припинення воєнного стану в державі, наразивши цим на зайвий ризик життя та здоров`я всіх учасників вищезазначеного заходу. Вважає, що висновки комісії, наведені в Акті службового розслідування від 29 червня 2022 року , відповідають фактичним обставинам справи, а доводи позивача, наведені в позовній заяві, таких висновків не спростовують. Позивач був ознайомлений з посадовою інструкцією директора Андріяшівського ліцею - закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Андріяшівської сільської ради Роменського району Сумської області. на виконання наказу Відділу освіти, молоді та спорту Андріяшівської сільської ради Роменського району Сумської області № 01-03/37-ОД від 27.05.2022 року «Про заборону проведення свят Останнього дзвоника та Випускного вечора» позивач видав наказ по закладу № 01-07/43-ОД від 27.05.2022 року «Про заборону проведення свят Останнього дзвоника та Випускного вечора», який було донесено до відома працівників під особистий підпис. Окрім того, було проведено нараду при директорові, на якій ухвалили, що проведення заходу не організовувати. У той же час, не дивлячись на це, 25.06.2022 року о 16 год. на території закладу освіти за присутності дітей, батьків, працівників закладу, запрошених гостей, жителів села було здійснено урочисте вручення документів про освіту випускникам, відбулося свято Останнього дзвоника, що свідчить про не здійснення виконання відповідних рішень, відповідальна особа за організацію роботи із безпеки життєдіяльності в закладі освіти під час свята Останнього дзвоника керівником закладу призначена не була. Посилання позивача на те, що ним було зроблено все необхідне на виконання наказу № 01-03/37-ОД від 27.05.2022 слід оцінювати критично, оскільки він лише формально видав наказ по закладу № 01-07/43-ОД від 27.05.2022, не призначивши особу, відповідальну за виконання вказано наказу та залишивши контроль за виконанням даного наказу за собою. Будучи відповідальним за створення безпечного освітнього середовища, безпеку життєдіяльності в закладі освіти в умовах воєнного стану, за виконання обов`язків, визначених законодавством, статутом, контрактом, посадовою інструкцією, позивач належним чином своїх обов`язків не виконав і не лише не припинив заборонене наказом проведення свята Останнього дзвоника на території Ліцею, а й прийняв у ньому безпосередню участь. Не відповідають дійсності і посилання позивача на те, що свідоцтва про здобуття базової середньої освіти та повної загальної середньої освіти випускниками закладу ним було видано 24 червня 2022 року, оскільки фактично видача таких свідоцтв була здійснена під час свята Останнього дзвоника на території Ліцею 25.06.2022 року, про що свідчать записи у книзі видачі свідоцтв про освіту. Критичній оцінці підлягають посилання позивача на те, що він не мав відношення до організації та проведення подій, які відбувалися 25 червня 2022 року. Позивач залишив за собою контроль за виконанням наказу закладу № 01-07/43-ОД проте жодних дій з метою припинення свята Останнього дзвоника на території ліцею не вчинив. В час як саме позивач повинен був фіксувати порушення учасниками освітнього процесу як виданого ним наказом, так і наказу № 01-03/37-ОД. Безпідставними є і посилання позивача на те, що згідно ЗУ «Про правовий режим воєнного стану» відповідач не мав права навіть в період воєнного стану обмежувати конституційні права і свободи людини і громадянина. Заборона проведення у закладах освіти Андріяшівської сільської ради заходів з проведення Останнього дзвоника була спрямована на виконання вимог, викладених у листі заст..голови Сумської обласної державної адміністрації - Сумської обласної військової адміністрації від 27.05.2022 № 01-33/3805. Необхідність вжиття заходів забезпечення безпеки життя та здоров`я мешканців Сумської області шляхом заборони проведення на території регіону будь-яких заходів, які передбачають зібрання громадян підтверджується і листом ГУНП в Сумській області від 08.06.2022 № 269/117/01/20-2022 на ім`я голови Сумської обласної державної адміністрації, враховуючи те, що значна кількість населених пунктів області, у тому числі і обласний центр, перебувають під загрозою обстрілів та авіа ударів ворожих військ. Оскільки пріоритетом для всіх є забезпечення максимально можливої безпеки кожної дитини, кожного працівника системи освіти, то відповідач мав правові підстави для заборони проведення свята Останнього дзвоника у закладах освіти з використанням матеріально-технічної бази таких закладів. Наказ № 01-03/37-ОД був спрямований не на обмеження конституційних прав і свобод людини і громадянина, а виданий у відповідності до ст. 57-1 ЗУ «Про освіту». Позивач фактично проігнорував виконання вказаного наказу, чим поставив у небезпеку всіх учасників подій, які відбувалися 25 червня 2022 року в суботу близько 17 год. 00 хв. на території Андріяшівського ліцею, безпосередню відповідальність за діяльність якого несе позивач. Саме по собі те, що Роменська військова адміністрація протягом травня-липня 2022 року рішень згідно ст. 8 ЗУ «Про правовий режим воєнного стану» щодо тимчасового обмеження конституційних прав і свобод людини і громадянина, а саме в проведенні заходів, присвячених дня Останнього дзвоника та Випускного вечорів, не приймала, не свідчить про безпечність проведення таких заходів, оскільки їх небезпечність була підтверджена листами зазначеними раніше. Саме по собі те, що унаслідок бездіяльності позивача щодо припинення забороненого свята Останнього дзвоника на території Ліцею, самоусунення від контролю за виконанням виданого ним наказу по закладу № 01-07/43-ОД не настали шкідливі наслідки, не виправдовує його бездіяльність щодо належного виконання посадових обов`язків. Посилання позивача на те, що захід на території Ліцею відбувався у вихідний день - суботу, не звільняє його від відповідальності за невиконання вимог наказу № 01-03/37-ОД. Тому дії та бездіяльність, які проявились в участі та неприпиненні забороненого свята Останнього дзвоника на території керованого ним освітнього закладу, суперечать змісту його трудової функції та свідчать про порушення позивачем трудової дисципліни (а.с.91-102).
4. 24.10.2022 року до суду від позивача надійшла відповідь на відзив, з доданими документами.
ІІ. Заяви (клопотання) учасників справи.
5. Позивач ОСОБА_1 та його представник в судовому засіданні позовні вимоги підтримали та просили їх задовольнити.
Позивач в судовому засіданні пояснив, що відповідно до наказу начальника відділу випускний бали в школі був заборонений. Атестати випускникам не було вручено в суботу, оскільки вони були видані в п`ятницю під підпис. Діти його запросили на суботу для фотографування. Він у суботу прийшов фотографуватись. Було зроблено відеозапис. Просили Дибчинську І. та Євдокимову привітати дітей. Дибчинська І. вітала дітей, це було знято на відео. Євдокимова відмовилася привітати дітей та батьків. Для фото сесії діти зробили фотозону. Біля фотозони фотографувалися, вручили медалі, атестати, діти станцювали вальс і заспівали складену ними пісню. Після цього діти залишилися, а він поїхав. В неділю 26.06.2022 року йому прийшло повідомлення у « Вайбер », де було зазначено, що йому необхідно з`явитися на 9 год. в кабінет для надання пояснень. Він з`явився, було задано питання і звинувачено в організації випускного вечора. В цей же день йому було вручено наказ про догану. Звернувся до керівника профспілки Ремінця і запитав чи законний наказ.
6. В судовому засіданні представник відповідача начальник відділу освіти молоді та спорту Андріяшівської сільської ради позов не визнала, посилаючись на викладені у відзиві обставини.
7. В судовому засіданні представник третьої особи Андріяшівської сільської ради Дибчинська І.С. повідомила, що працює головою Андріяшівської ТГ. Позов не підтримала. Вважає, що доганою відповідач хотів показати, що директор повинен піклуватись про захист дітей. Від адміністрації отримують листи, які обов`язкові до виконання. Від військової адміністрації було отримано лист про заборону збирати масові зібрання для проведення випускних вечорів. В Андріяшівському ліцеї не було бомбосховища, тому начальник відділу освіти видала наказ не збирати масових заходів. Директори прописали свої накази. Директори запевняли, що не буде масових заходів. Будинок культури збирає кошти на ЗСУ і тому відповідно дозволу проводяться масові заходи.
8. Свідок ОСОБА_7 , суду повідомив, що він працює головою військової адміністрації. Обмежень проведення масових заходів не було. Для того щоб обмежити права людей на тій чи іншій території провинно бути рішення, погоджене з головою військової адміністрації. Таких наказів не видавалось. Ні письмових, ні усних обмежень щодо проведення заходів ним особисто не видавались. Листи Сумської обласної державної адміністрації щодо рекомендацій обмежити заходи не надходили, але йому відомо, що такі були.
9. Свідок ОСОБА_8 суду повідомила, що є мамою дитини випускника. 30 травня 2023 року відбулися батьківські збори, на яких вирішили частинами зняти фільм для того аби діти запам`ятали навчання в школі. Про те, що знімали фільм знали у відділі освіти, перешкод з боку відділу освіти не було. Одного дня, із зняттям частини фільму, була зустріч із батьками та директором для фото. Традиційний захід з нагоди випускного в Будинку Культури не проводився. Вони думали, що не порушують заборону на проведення випускних. Чому винесли догану директору не розуміє. В їх школі не проводили випускний, хоча в інших школах проводили повноцінні випускні. Директор захід не організовував. Наказ про заборону масових заходів до відома батьків доводили. На батьківських зборах вівся протокол. Представників відділу освіти теж запрошували на фотозйомку, але вони відмовились, мотивуючи тим, що у них не має часу. Про те, що заборонено проводити захід відділ освіти не попереджав їх. Коли приходили на фотосесію, то директор відкривав їм школу аби дівчата причепурились. Музику вмикали від акумуляторів. Зі школи нічого не брали. Була найнята фірма, яка все організовувала. Директору про встановлення фотозони інформацію не доводили.
10. Свідок ОСОБА_9 суду повідомила, що живе в с.Андріяшівка, працює на залізниці. Її син ОСОБА_10 навчався в Андріяшівському ліцеї. Знала, що буде вручення атестатів про повну загальну середню освіту. Вручення атестатів було в кабінеті директора 24 червня, а 25 червня булла проведена фото відео зйомка. На передодні у с.Перекопівка та с.Ярошівка було проведено заходи безпосередньо у приміщенні школи. На врученні атестатів була присутня класний керівник. Весь педагогічний колектив на відеозйомці не був присутній. 25 червня 2022 року на території школи після 16 години було вручення свідоцтва, потім діти заспівали пісню про прощання зі школою, після чого затанцювали вальс, а пізніше булла фотозйомка з батьками і дітьми. Все це тривало до години, а відео на 34 хвилини. Звертались до ОСОБА_11 за консультацією, чи мають право їм забороняти проводити захід, і він відповідав, що такого робити не можна. Класний керівник доводила наказ про заборону проведення масових заходів. Директор був запрошений на захід, він його не організовував. На передодні були батьківські збори і було вирішено провести фото-відеозйомку. Раніше всі роки випускний святкували у будинку культури. Після фотозйомки батьки зібрались у кафе. Ні директор, ні вчителі не були там присутні. Масові заходи, які організовує управління культури були присутні діти з їх класу, навіть без дозволу батьків.
11. Свідок ОСОБА_12 суду повідомила, що працює директором Гудимівської гімназії. Про проведення свята останнього дзвоника пояснила, що вручення свідоцтв було проведено 20.06.2022 року. Під підпис дітям видано свідоцтво про загальну середню освіту, ніхто не був присутнім.
12. Свідок ОСОБА_13 суду повідомила, що працює директором Перекопівського ліцею. Вручення атестатів про повну загальну освіту було 24 червня 2022 року. Атестати вручала в залі, була вона і діти. Не вважала, що це масовий захід. Була попереджена відділом освіти про недопущення такого заходу.
13. Свідок ОСОБА_14 працює директором Василівської гімназії. Заходи про закінчення учнями закладу у 2022 року не проводився. Про це були попереджені батьки і діти. Процедура вручення була шляхом заходження дітей через окремий вхід, вони отримували свідоцтво, розписувались. Потім сфотографувались біля школи. Ніяких більше заходів не проходили. За таке вручення отримав попередження.
ІІІ. Інші процесуальні дії у справі.
14. Ухвалою суду від 17 серпня 2022 року (а. с.75) було постановлено розглядати справу за правилами спрощеного позовного провадження з повідомленням(викликом) сторін.
Оскільки клопотання від сторін про розгляд справи в загальному позовному провадженні до суду не надійшли, суд вважає за можливе розглядати справу в порядку спрощеного позовного провадження з викликом (повідомленням) сторін.
ІV. Фактичні обставини, встановлені Судом, та зміст спірних правовідносин.
15. Судом встановлено, що до суду звернувся ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , мешканець АДРЕСА_1 ( а.с.11-12)
16. Згідно наказу № 01-04/36-К від 04.07.2022 року виданого відділом освіти, молоді та спорту Андріяшівської сільської ради Роменського району Сумської області, за порушення ЗУ «Про правовий режим воєнного стану» (п.8, ст.8), порушення наказу Відділу освіти, молоді та спорту Андріяшівської сільської ради Роменського району Сумської області від 27.05.2022 року № 01-003/37-ОД «Про заборону проведення свят Останнього дзвінка та Випускного вечора», за недобросовісне виконання посадових обов`язків та порушення трудової дисципліни, відповідно ст. 147 КЗпП України, оголошено догану ОСОБА_1 - директору Андріяшівського ліцею - закладу середньої освіти І-ІІ ступенів Андріяшівської сільської ради Роменського району Сумської області (а.с.13).
17. Згідно наказу № 01-03/37-ОД від 27.05.2022 року виданого начальником відділу освіти, молоді та спорту Андріяшівської сільської ради Роменського району Сумської області Людмилою Євдокимовою «Про заборону проведення свят Останнього дзвоника та Випускного вечора», у зв`язку із військовою агресією російської федерації проти України, через ситуацію, що на даний час склалася на території Сумської області наказано не організовувати проведення свят Останнього дзвоника та Випускного вечора у закладах освіти Андріяшівської сільської ради Роменського району Сумської області за участю здобувачів освіти, педагогічних та інших працівників, батьків, громадськості. Контроль за виконанням даного наказу залишено за собою (а.с.14).
18. Рішенням 8 сесії VІІІ скликання Андріяшівської сільської ради від 29.06.2021 року затверджено положення про відділ освіти, молоді та спорту Андріяшівської сільської ради Роменського району Сумської області ( а.с.15-22).
19. Рішенням шостої сесії сьомого скликання Андріяшівської сільської ради Роменського району Сумської області від 07 листопада 2018 року затверджено статут Андріяшівського ліцею - закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Андріяшівської сільської ради Роменського району сумської області (а.с.23-41).
20. Згідно контракту з керівником закладу загальної середньої освіти Андріяшівської сільської ради від 10 грудня 2021 року, відділом освіти, молоді та спорту Андріяшівської сільської ради в особі Євдокимової Л.М. та ОСОБА_1 , укладено строковий трудовий договір. ОСОБА_1 призначено на посаду директора Андріяшівського ліцею - закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Андріяшівської сільської ради роменського району Сумської області на строк дії цього Контракту. Згідно пункту 9 Контракту, керівник зобов`язується виконувати правила внутрішнього трудового розпорядку. В п. 22 цей Контракт діє із 10 грудня 2021 року по 09 грудня 2023 року включно і набирає чинності із 10 грудня 2021 року (а.с.45-48).
21. Відповідно до наказу № 01-04/149-К від 10.12.2021 року, виданого начальником відділу освіти, молоді та спорту Андріяшівської сільської ради Роменського району Сумської області Людмилою Євдокимовою, ОСОБА_1 призначено на посаду директора Андріяшівського ліцею - закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Андріяшівської сільської ради Роменського району Сумської області як такого, що успішно пройшов конкурсний відбір (а.с.49).
22. Наказом Відділом освіти, молоді та спорту Андріяшівської сільської ради Роменського району Сумської області від 08.11.2021 року № 01-03/129-ОД затверджено Посадову інструкцію керівника (директора) закладу загальної середньої освіти (а.с.50-59).
23. Згідно протоколу № 5 від 30 травня 2022 року батьківських зборів 11 класу Андріяшівського ліцею - закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Андріяшівської сільської ради Роменського району Сумської області присутні на зборах були ознайомлені зі змістом наказу Відділу освіти, молоді та спорту Андріяшівської сільської ради від 27.05.2022 № 01-23/37-ОД « Про заборону проведення свят Останнього дзвоника та Випускного вечора», наказом Андріяшівського ліцею від 27.05.2022 року № 01-07/43-ОД « Про заборону проведення свят Останнього дзвоника та Випускного вечора». Усі батьки одноголосно підтримали пропозицію ОСОБА_16 та ОСОБА_17 у здійсненні протягом місяця відео зйомки та фото сесії частинами (а.с.61).
24. В акті службового розслідування від 29 червня 2022 року, зазначено: 1. Мета службового розслідування : Виявити порушення наказу Відділу освіти, молоді та спорту Андріяшівської сільської ради Роменського району Сумської області № 01-03/37 -ОД від 27.05.2022 «Про заборону проведення свят Останнього дзвоника та Випускного вечора», листа Департаменту освіти і науки Сумської обласної військової адміністрації № 04.1-13/2472 від 13.06.2022 року «Про недопущення проведення масових заходів», листа Сумського районного управління поліції ГУНП в Сумській області від 07.06.2022 року « 7632 щодо недопущення проведення масових заходів до припинення воєнного стану в державі, листа Департаменту освіти і науки Сумської обласної військової адміністрації № 04.1-13/2489 від 14.06.2022 «Про заборону проведення масових заходів», листа Сумського районного управління поліції ГУНП в Сумській області від 08.06.2022 № 269/117/01/20-2022 щодо заборони проведення на території регіону заходів, які передбачають зібрання громадян. Під час службового розслідування установлено: Директор Андіряшівського ліцею закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Андріяшівської сільської ради Роменського району Сумської області ОСОБА_1. 25.06.2022 року о 16 год. на території закладу освіти за присутності дітей, батьків, працівників закладу, запрошених гостей, жителів села здійснив урочисте вручення документів про освіту випускникам. Захід тривав близько двох годин. Масовий захід супроводжувався піснями, танцем та використання піротехнічних засобів, про що свідчать світлини в просторах мережі Інтернет. ОСОБА_1 причетність до організації та проведення масового заходу заперечує. Про заборону проведення свята був ознайомлений весь колектив. Окрім того, було проведено нараду при директорові, на якій ухвалили, що проведення заходу не організовувати. Накази про заборону масових заходів доведені до відома батьків 11 класу. Не дивлячись на це, масовий захід було проведено за участі всіх учасників освітнього процесу та громадськості ( понад 100 осіб). Даний акт підписано головою комісії - К.Литвиненко, та членами комісії - І.Гусениця , Н.Лещенко , В.Шелудько (а.с.62-64).
25. В листі голови Роменської районної державної адміністрації - начальника районної військової адміністрації ОСОБА_7 від 06.07.2022 року № 01-35/1103 повідомляється що відповідно до ч.2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. У зв`язку з стабільною ситуацією, відсутністю ворожих військ Російської Федерації на території Роменського району, у тому числі на території Андріяшівської територіальної громади, Роменська районна державна адміністрацію протягом травня - липня 2022 року рішень згідно п.8 ст. 8 ЗУ «Про правовий режим воєнного стану» щодо тимчасового обмеження конституційних прав і свобод людини громадянина, а саме проведення заходів присвячених Дню останнього дзвоника та випускних вечорів, не приймала. Станом на 06.07.2022 року жодна з громад Роменського району Сумської області не входить до переліку громад, що розташовані в районі проведення воєнних (бойових) дій або які перебувають в тимчасовій окупації, оточенні, блокуванні затвердженого наказом міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України від 25 квітня 2022 року № 75 (а.с.66).
26. Роменська міська організація профспілки працівників освіти і науки України звернулася до голови Роменської військової адміністрації ОСОБА_7 та голови Андріяшівської сільської ради І.Дибчинській, Депутатів Андріяшівської сільської ради з листом № 26 від 08.07.2022 року, в якому просили голову Андріяшівської сільської ради в підпорядкуванні якої знаходиться відділ освіти та спорту Андріяшівської сільської ради з проханням розглянути дане питання та дати відповідні вказівки начальнику відділу освіти молоді та спорту Андріяшівської сільської ради та скасувати накази прийняті начальником відділу освіти, молоді та спорту Андріяшівської сільської ради Л.Євдокимовою від 27.05.2022 року № 01-03-37-ОД «Про заборону проведення свят Останнього дзвоника та Випускного вечору» та від 04.07.2022 року № 01-04/36/К «Про оголошення догани», як такі, що прийняті перевищенням службових повноважень. Та до голови Роменської військової адміністрації з проханням в разу не скасування начальником відділу освіти, молоді та спорту Андріяшівської сільської ради Л.Євдокимовою наказів прийнятих з перевищенням службових повноважень від 27.05.2022 року № 01-03-37-ОД «Про заборону проведення свят Останнього дзвінка та Випускного вечору» та від 04.07.2022 року № 01-04/36/К «Про оголошення догани», скористатися своїми повноваженнями згідно ЗУ «Про військо-цивільні адміністрації», а саме використати ст. 4 Повноваження військо-цивільних адміністрацій: п.1 Військово-цивільні адміністрації населених пунктів на відповідній території здійснюють повноваження; п.п.33) скасування актів виконавчих органів відповідної ради, які не відповідають Конституції, ЗУ, іншим актам законодавства, рішення відповідної ради, прийнятими у межах її повноважень (а.с. 67-71).
27. Листом Роменської міської організації профспілки працівників освіти і науки України № 29 від 03.08.2022 року підтверджено факт перебування ОСОБА_1 в Роменській міській організації профспілки прац2івників освіти і науки України з 01.09.2015 року. Підставою є особиста заява ОСОБА_1 до первинної профспілкової організації Андріяшівського ліцею Андріяшівської сільської ради Сумської області. Відповідно до ч.2 ст. 7 ЗУ «Про профспілки їх права та гарантії її діяльності» громадяни України вільно обирають профспілки, до якої вони бажають встпути, підставою для вступу до профспілки є заява громадянина (працівника), подана до первинної профспілкової організації (а.с.72).
28. 07.06.2022 року Сумське районне управління поліції ГУНП в Сумській області звернулося до Голови Сумської обласної державної адміністрації Д.Живицького з листом № 7632, в якому зазначено, що 24.02.2022 року по всій території України введено військовий стан. Не зважаючи на масштабну війну, що проходить на території України, останнім часом, в порушення вимог п.8 ст. 8 ЗУ «Про правовий режим воєнного стану», почастішали випадки проведення на території Сумської територіальної громади масових заходів без дозволу обласної військової адміністрації, у зв`язку з чим їх учасники - цивільне населення наражається на небезпеку. Просить посприяти у вирішенні питання щодо недопущення проведення будь-яких масових заходів до припинення воєнного стану в державі (а.с.103).
29. 08.06.2022 року ГУНП в Сумській області звернулося до Голови Сумської обласної державної адміністрації Д.Живицького з листом № 269/117/01/20-2022, в якому зазначено, що згідно п.1 ст. 4 ЗУ «Про правовий режим воєнного стану» на територіях, на яких введено воєнний стан, для забезпечення дії Конституції та законів України, забезпечення разом із військовим командуванням запровадження та здійснення заходів правового режиму воєнного стану, оборони, цивільного захисту, громадської безпеки і порядку, охорони прав, свобод і законних інтересів громадян можуть утворюватися тимчасові державні органи - військові адміністрації. На підставі викладеного, керуючись п.1 ст. 19 Закону щодо заборони в умовах воєнного стану проведення страйків, масових зібрань та акцій, а також п.п.8 п.1 ст. 8 Закону в частині можливості запровадження військовими адміністраціями тимчасових обмежень конституційних прав і свобод, людини і громадянина щодо проведення мирних зборів, мітингів, походів і демонстрацій, інших масових заходів, враховуючи те що значна кількість населених пунктів області, у тому числі і обласний центр, перебувають під загрозою обстрілів та авіа ударів ворожих військ, з метою забезпечення безпеки життя та здоров`я мешканців Сумської області просить розглянути питання щодо заборони проведення на території регіону будь-яких заходів, які передбачають зібрання громадян (крім заходів пов`язаних із забезпеченням життєдіяльності населених пунктів та районів) (а.с.104).
30. 14.06.2022 року Департамент освіти і науки Сумської обласної державної адміністрації звернулося до Керівників органів управління освітою, керівників закладів фахової перед вищої та вищої освіти, директорів закладів професійної освіти, директорів закладів інституційного догляду та виховання дітей з листом № 04.1 -13/ 2489 яким доведено до відома та виконання лист ГУНП в Сумській області від 08.06.2022 № 269/117/01/20-2022 щодо заборони проведення на території регіону заходів, які передбачають зібрання громадян (а.с.105).
31. Фотознімки на яких вбачається, як ОСОБА_1 нагороджує випускників медалями, випускники танцюють та співають пісню (а.с.106-111).
32. Згідно книги обліку бланків атестатів, видачі атестатів про повну загальну середню освіту, срібних та золотих медалей Андріяшівської ЗОШ І-ІІІ ступенів Роменського району Сумської області, атестати, срібні та золоті медалі випускникам Андріяшівської ЗОШ І-ІІІ ступенів Роменського району 2021-2022 навчального року було вручено 25.06.2022 року (а.с.116-123).
33. З відеозапису вбачається, що на подвір`ї школи проходить стилізоване вручення атестатів випускникам, протягом декількох хвилин директор ОСОБА_1 вручає атестати випускникам.
34. В наказі «Про випуск учнів 11-го класу, нагородження їх медалями та Похвальними грамотами» № 01-07/48-ОД виданого 17.06.2022 року директором Андріяшівського ліцею - закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Андріяшівської сільської ради Роменського району Сумської області ОСОБА_1, зазначено: випустити з ліцею та нагородити Золотою медаллю « За особливі досягнення у навчанні» та видати свідоцтва про здобуття повної загальної середньої освіти з відзнакою, видати свідоцтва про повну загальну середньою освіту та випустити учнів 11 класу. Заступнику директора з НВР Л.Ясир забезпечити контроль за реєстрацією у книзі обліку та видачі свідоцтв про повну загальну середню освіту свідоцтв про повну загальну середньою освіту та відповідних додатків до них (до 24.06.2022 року). Наявність особистого підпису учнів про одержання свідоцтва про повну загальну середньою освіту в книзі обліку та видачі свідоцтв про повну загальну середньою освіту (до 24.06.2022 ) (а.с.135-136).
35. Згідно наказу № 01-07/74-ОД «Про ведення книги обліку й видачі документів про повну загальну середньою освіту» виданого 31.08.2022 року директором Андріяшівського ліцею - закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Андріяшівської сільської ради Роменського району Сумської області ОСОБА_1, на виконання наказу Андріяшівського ліцею - закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Андріяшівської сільської ради Роменського району Сумської області «Про випуск учнів 11 класу, нагородження їх медалями та Похвальними грамотами» від 17.06.2022 № 01-07-48-ОД, з метою визначення відповідності нормативним вимогам Міністерства освіти і науки України щодо ведення книг обліку й видачі документів про повну загальну середньою освіту, наказано класному керівникові 11 класу ОСОБА_21 , яка допустила помилку в графі 38 на с. 67,69,96,97 в книзі обліку й видачі документів про повну загальну середньою освіту: при подальшій роботі не допускати зазначених помилок та неухильно дотримуватися вимог нормативних документів щодо записів в книзі обліку й видачі документів про повну загальну середню освіту. Заступника директора з НВР Ясир Л.О. наказано забезпечувати контроль за реєстрацією у книгах обліку й видачі документів про базову та повну загальну середньою освіту (а.с.137).
36. Згідно пояснювальної записки класного керівника 11 класу ОСОБА_21 на ім`я директора Андріяшівського ліцею - закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів від 29.08.2022 року, ОСОБА_21 допустила помилку при зазначені дати видачі свідоцтв: було написано нею у графі 38 на с.67,69,96,97 у книзі обліку й видачі документів про повну загальну середню освіту 25 червня, а вручення відбулося 24 червня 2022 року, згідно наказу по ліцею від 17.06.2022 № 01-07/48- ОД « Про випуск учнів 11 класі, нагородження їх медалями та Похвальними грамотами» Допустила помилку, тому що було багато організаційної роботи щодо закінчення навчального року її учнями та у зв`язку з емоційним станом щодо закінчення ліцею її донькою, ОСОБА_23 . При подальшій роботі неухильно дотримуюся вимог оформлення документів у закладі освіти (а.с.138).
V. Норми права
37. Згідно вимог ч.1 ст. 10 ЦПК України суд при розгляді справи керується верховенством права. В Україні визнається і діє принцип верховенства права. Конституція України має найвищу юридичну силу; закони та інші нормативно-правові акти приймаються на основі Конституції України і повинні відповідати їй, що прямо передбачено у статті 8 Конституції України. Відповідно до ст. 12 ЦПК України учасники справи мають рівні права щодо здійснення всіх процесуальних прав та обов`язків, передбачених законом. Кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
38. Згідно з частиною першою статті 1 ЦК України цивільні відносини засновані на засадах юридичної рівності, вольного волевиявлення та майнової самостійності їх учасників. Основні засади цивільного законодавства визначені у статті 3 ЦК України. Неприпустимість свавільного втручання у сферу особистого життя людини є однією із загальних засад цивільного законодавства, що передбачено у пункті 1 частини першої статті 3 ЦК України. Одним із основоположних принципів цивільного судочинства є справедливість, добросовісність та розумність, що передбачено у пункті 6 частини першої статті 3 ЦК України.
Згідно ст.ст. 15, 16 ЦК України, кожна особа має право на захист свого цивільного права у разі його порушення, невизнання або оспорювання. Кожна особа має право звернутися до суду за захистом свого особистого немайнового або майнового права та інтересу. Суд може захистити цивільне право або інтерес, зокрема, шляхом припинення дії, яка порушує право та відновлення становища, яке існувало до порушення.
39. Відповідно до положень ст. 147 КЗпП України, за порушення трудової дисципліни до працівника може бути застосовано тільки один з таких заходів стягнення: 1)догана, 2)звільнення.
Відповідно до ч.1 ст. 148 КЗпП України дисциплінарне стягнення застосовується власником або уповноваженим ним органом безпосередньо за виявленням проступку, але не пізніше одного місяця з дня його виявлення.
40. Відповідно до ст. 13 ЦПК України, суд розглядає справи не інакше як за зверненням особи, поданим відповідно до цього Кодексу, в межах заявлених нею вимог і на підставі доказів, поданих учасниками справи або витребуваних судом у передбачених цим Кодексом випадках.
Статтею 76 ЦПК України визначено, доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.
Письмовими доказами є документи (крім електронних документів), які містять дані про обставини, що мають значення для правильного вирішення спору (ч. 1 ст. 95 ЦПК України).
Відповідно до вимог ст. 81 ЦПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом.
За правилами ст. 89 ЦПК України суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), який міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).
VІ. Висновки Суду.
41. Оцінивши докази, подані сторонами, встановивши характер спірних правовідносин, суд приходить до висновку, що позов підлягає задоволенню виходячи з наступного.
42. Ознаками порушення трудової дисципліни є наявність проступку в діях або бездіяльності працівника.
Дисциплінарний проступок визначається як винне невиконання чи неналежне виконання працівником своїх трудових обов`язків. Складовими дисциплінарного проступку є дії (бездіяльність ) працівника, порушення або неналежне виконання покладених на працівника трудових обов`язків, вина працівника, наявність причинного зв`язку між діями (бездіяльністю) і порушенням або неналежним виконанням покладених на працівника трудових обов`язків.
Недоведеність хоча б одного з цих елементів виключає наявність дисциплінарного проступку.
Саме на роботодавцеві лежить обов`язок надати докази фактів винного вчинення працівником дисциплінарного проступку. При обранні виду стягнення власник або уповноважений ним орган повинен враховувати всі обставини, за яких вчинено проступок. Для притягнення працівника до дисциплінарної відповідальності в обов`язковому порядку має бути встановлена вина як одна із важливих ознак порушення трудової дисципліни. За відсутності вини працівник не може бути притягнутий до дисциплінарної відповідальності.
Згідно з правовою позицією Верховного Суду, викладеній у постанові від 22.07.2020 у справі № 554/9493/17 «при розгляді справ про накладення дисциплінарних стягнень за порушення трудової дисципліни судам необхідно з`ясовувати, в чому конкретно проявилося порушення, чи додержані власником або уповноваженим ним органом передбачені статтями 147-149 КЗпП України правила і порядок застосування дисциплінарного стягнення, зокрема, чи враховані обставини, за яких вчинено проступок.
Для правомірного накладення дисциплінарного стягнення роботодавцем необхідна наявність сукупності таких умов: порушення має стосуватися лише тих обов`язків, які є складовими трудової функції працівника чи випливають з правил внутрішнього трудового розпорядку. Невиконання чи неналежне виконання працівником трудових обов`язків має бути винним, скоєним без поважних причин умисно або з необережності».
Оскаржуваний наказ від 04.07.2022 №01-04/36-к про застосування догани до ОСОБА_1 не містить вказівки на те, які порушення трудової дисципліни були допущені ним та дату їх вчинення. Не містяться посилання також на норми законодавства, які були порушені, зокрема посадову інструкцію, трудовий договір або правила внутрішнього трудового розпорядку.
Наказом «Про заборону проведення свят Останнього дзвоника та Випускного вечора» № 01-03/37-ОД від 27.05.2022 року, виданого начальником відділу освіти, молоді та спорту Андріяшівської сільської ради Роменського району Сумської області, наказано: не організовувати проведення свят Останнього дзвоника та Випускного вечора у закладах освіти Андріяшівської сільської ради Роменського району Сумської області за участю здобувачів освіти, педагогічних та інших працівників, батьків, громадськості.
Відповідний наказ не містить вказівки в який період не організовувати проведення свята Останнього дзвоника та Випускного вечора. Наказ має лише вказівку на те, що виданий такий у зв`язку з військовою агресією російської федерації проти України, через ситуацію, що на даний час склалась на території Сумської області. З огляду на це, Наказ «Про заборону проведення свят Останнього дзвоника та Випускного вечора» № 01-03/37-ОД від 27.05.2022 року є нечітким і не зрозумілим до виконання та може бути трактований адресатом на власний розсуд, що виключає можливість притягнення до відповідальності за його не виконання.
Крім того, Закон України «Про правовий режим воєнного стану» надає вичерпний перелік органів, які можуть запроваджувати та здійснювати в межах тимчасових обмежень конституційних прав і свобод людини і громадянина, заходів правового режиму воєнного стану, в тому числі і забороняти проведення мирних зборів, мітингів, походів і демонстрацій, інших масових заходів.
З показів свідка ОСОБА_11 , судом встановлено, що Роменська військова адміністрація Роменської районної державної адміністрації Сумської області тимчасових обмежень конституційних прав і свобод людини і громадянина, а саме проведення заходів присвячених Дню останнього дзвоника та випускних вечорів - не приймала.
Матеріали справи не містять доказів того, що ОСОБА_1 організовував проведення свята Випускного вечора 25.06.2022 року.
Відеозапис не може бути підтвердженням, що саме ОСОБА_1 організовував вручення атестатів випускникам 25.06.2022 року.
Таким чином, наказ від 04.07.2022 №01-04/36-к «Про оголошення догани» не містить фактичних та конкретних даних щодо порушення трудової дисципліни, його загальні формулювання не пояснюють суть порушень трудової дисципліни, які допустив у роботі позивач, не містить посилання на конкретні обставини та дату вчинення правопорушення, що свідчить про відсутність порушення та невиконання позивачем, як працівником, без поважних причин обов`язків, покладених на нього посадовою інструкцією, трудовим договором або правилами внутрішнього трудового розпорядку, що могло бути підставою для застосування дисциплінарного стягнення у вигляді догани, а тому оскаржуваний наказ про оголошення догани ОСОБА_1 не відповідає вимогам трудового законодавства, є незаконним та підлягає скасуванню, оскільки порушень трудової дисципліни в діях позивача не встановлює.
43. В ході судового розгляду були досліджені фотокартки, на яких маються фото вручення випускникам Перекопівського ліцею, Гудимівської гімназії, Василівської гімназії атестатів, які суд визнає не належними та недопустимим доказами, оскільки вони виходять за межі позовних вимог і не стосуються суті позову. (а.с.164-167).
VІІ. Розподіл судових витрат між сторонами.
44. Щодо розподілу судових витрат, суд приходить до наступних висновків.
Позивачем при поданні позову до суду було сплачено судовий збір в розмірі 992 грн. 40 коп., що підтверджується квитанцією. В зв`язку з повним задоволенням позову, з відповідача, відповідно до вимог ст. 141 ЦПК України, підлягає стягненню на користь позивача сплачений ним судовий збір.
45. Щодо витрат на правничу допомогу адвокатів, суд зазначає наступне.
Суд розподіляє судові витрати на підставі ч. 1 ст. 141 ЦПК України пропорційно задоволених позовних вимог. Частиною першою статті 15 ЦПК України встановлено, що учасники справи мають право користуватися правничою допомогою.
Відповідно до положень частини першої, пунктів 1, 4 частини третьої статті 133 ЦПК України судові витрати складаються з судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи. До витрат, пов`язаних з розглядом справи, належать витрати: на професійну правничу допомогу; пов`язані з вчиненням інших процесуальних дій, необхідних для розгляду справи або підготовки до її розгляду.
Відповідно до частини першої статті 137 ЦПК України витрати, пов`язані з правничою допомогою адвоката, несуть сторони, крім випадків надання правничої допомоги за рахунок держави.
За результатами розгляду справи витрати на правничу допомогу адвоката підлягають розподілу між сторонами разом із іншими судовими витратами.
Пунктами 1, 2 частини другої статті 141 ЦПК України передбачено, що інші судові витрати, пов`язані з розглядом справи, покладаються у разі задоволення позову на відповідача, у разі відмови в позові - на позивача.
Для визначення розміру витрат на правничу допомогу з метою розподілу судових витрат учасник справи подає детальний опис робіт (наданих послуг), виконаних адвокатом, та здійснених ним витрат, необхідних для надання правничої допомоги.
Відповідно до пунктів 1, 2 частини третьої статті 141 ЦПК України при вирішенні питання про розподіл судових витрат суд враховує: чи пов`язані ці витрати з розглядом справи; чи є розмір таких витрат обґрунтованим та пропорційним до предмета спору з урахуванням ціни позову, значення справи для сторін, в тому числі чи міг результат її вирішення вплинути на репутацію сторони або чи викликала справа публічний інтерес.
Частиною восьмою статті 141 ЦПК України визначено, що розмір витрат, які сторона сплатила або має сплатити у зв`язку з розглядом справи, встановлюється судом на підставі поданих сторонами доказів (договорів, рахунків тощо).
При визначенні суми відшкодування суд має виходити з критерію реальності адвокатських витрат (встановлення їхньої дійсності та необхідності), а також критерію розумності їхнього розміру, виходячи з конкретних обставин справи та фінансового стану обох сторін.
Ті самі критерії застосовує ЄСПЛ, присуджуючи судові витрат на підставі статті 41 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод.
Зокрема, у рішеннях від 12 жовтня 2006 року у справі «Двойних проти України» (пункт 80), від 10 грудня 2009 року у справі «Гімайдуліна і інших проти України» (пункти 34-36), від 23 січня 2014 року у справі «East/West Alliance Limited» проти України», від 26 лютого 2015 року у справі «Баришевський проти України» (пункт 95) зазначено, що заявник має право на компенсацію судових та інших витрат, лише якщо буде доведено, що такі витрати були фактичними і неминучими, а їхній розмір - обґрунтованим.
У рішенні ЄСПЛ від 28 листопада 2002 року у справі «Лавентс проти Латвії» зазначено, що відшкодовуються лише витрати, які мають розумний розмір.
Згідно ордера та договору про надання правничої допомоги від 11.07.2022 року ОСОБА_1 було укладено договір про надання правової допомоги з адвокатом Мєстєчкіною О.І. (а.с.79).
Відповідно до квитанцій: від 07.03.2023 року за підготовку клопотання від 07.03.2023 року до суду ОСОБА_1 було сплачено адвокату Мєстєчкіній О.І. 1000 грн.; від 10.03.2023 року 3000 грн. - авансовий платіж за підготовку та участь в засіданні призначену на 13.03.2023 року (а.с.175 зворот); від 14.10.2022 року - 3000 грн. за підготовку та участь в судовому засіданні; від 19.10.2022 року - 1000 грн. за підготовку відповіді на відзив на позов; від 11.11.2022 року - 3000 грн. за підготовку та участь в суд засіданні 11.11.2022 року; від 13.07.2022 року - 1000 грн. за адвокатський запит; від 17.08.2022 року - 3000 грн. за підготовку позову; від 14.09.2022 року - 3000 грн. підготовка та участь в судовому засіданні 14.09.2022 року, від 12.12.2022 року - 3000 грн. за підготовку та участь в судовому засіданні, підготовки допит свідків від 10.11.2022 року, 09.12.2022 року; від 24.01.2023 року - 3000 грн. за підготовку та участь в судовому засіданні 24.01.2023 року (а.с.178-179).
Враховуючи складність справи, обсяг і складність виконаної адвокатом роботи, а також враховуючи, що заперечень від відповідача з приводу суми витрат на професійної правничої допомоги до суду не надходило, суд вважає, що зазначені та документально підтверджені позивачем витрати на професійну правничу допомогу в розмірі 27500 грн. підлягають стягненню з відповідача на користь позивача в повному обсязі.
З цих підстав,
керуючись статтями 2, 5, 10-13, 18, 81,141,258-259, 263-2652 Цивільного процесуального кодексу України, Суд, -
У Х В А Л И В :
Позовні вимоги ОСОБА_1 до відділу освіти, молоді та спорту Андріяшівської сільської ради Роменського району Сумської області, третя особа: Андріяшівська сільська рада Роменського району Сумської області про скасування наказу про оголошення догани - задовольнити.
Визнати незаконним та скасувати наказ Відділу освіти, молоді та спорту Андріяшівської сільської ради Роменського району Сумської області від 04.07.2022 року № 01-04/36-К « Про оголошення догани» ОСОБА_1 - директору Андріяшівського ліцею - закладу загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів Андріяшівської сільської ради Роменського району Сумської області.
Стягнути з відділу освіти, молоді та спорту Андріяшівської сільської ради Роменського району Сумської області на користь ОСОБА_1 витрати на професійну правничу допомогу в сумі 27500 ( двадцять сім тисяч п`ятсот) грн.
Стягнути з відділу освіти, молоді та спорту Андріяшівської сільської ради Роменського району Сумської області на користь ОСОБА_1 сплачений ним судовий збір в розмірі 908 ( дев`ятсот вісім ) грн.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
До дня початку функціонування єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи апеляційні скарги подаються учасниками справи через Роменський міськрайонний суд Сумської області.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення його повного тексту.
Учасник справи, якому повне рішення не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Строк на апеляційне оскарження може бути також поновлений в разі пропуску з інших поважних причин.
Повне рішення суду складено 13 квітня 2023 року.
Позивач: ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , місце проживання: АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 .
Представник позивача: Мєстєчкіна Ольга Іванівна , місцезнаходження Київська область, м.Боярка.
Відповідач: Відділ освіти, молоді та спорту Андріяшівської сільської ради Роменського району Сумської області, місцезнаходження: с.Андріяшівка, вул. Соборна, 11, Роменського району, Сумської області, 42087, код ЄДРПОУ 42466050.
Третя особа: Андріяшівська сільська рада Роменського району Сумської області місцезнаходження: с.Андріяшівка, вул. Соборна, 11, Роменського району, Сумської області, 42087, код ЄДРПОУ 04391167.
СУДДЯ РОМЕНСЬКОГО
МІСЬКРАЙОННОГО СУДУ Оксана КАЛИВОД (ЄВЛАХ)
Суд | Роменський міськрайонний суд Сумської області |
Дата ухвалення рішення | 05.04.2023 |
Оприлюднено | 18.04.2023 |
Номер документу | 110247369 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із трудових правовідносин, з них |
Цивільне
Роменський міськрайонний суд Сумської області
Каливод О. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні