Рішення
від 12.04.2023 по справі 677/955/21
КРАСИЛІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 677/955/21

Провадження № 2/677/33/23

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

12 квітня 2023 року м. Красилів

Красилівський районний суд Хмельницької області

в складі: головуючої судді Гладій Л.М.,

з участю секретаря Загаєвської С.М.,

розглянувши за правилами загального позовного провадження у відкритому судовому засіданні в залі суду справу за позовом ОСОБА_1 до Красилівської міської ради, ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , державного реєстратора Красилівської міської ради Хмельницької області, товариства з обмеженою відповідальністю «Агропром-2008», державного реєстратора приватного нотаріуса Красилівського районного нотаріального округу Хмельницької області Возної В.Б., третя особа на стороні позивача фермерське господарство «Агроздобуток», про витребування земельних ділянок та скасування державної реєстрації права власності і права оренди на земельні ділянки, та за зустрічним позовом ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 до ОСОБА_1 , Хмельницької районної державної адміністрації Хмельницької області про визнання недійсним договору оренди землі, -

В С Т А Н О В И В:

У червні 2021 року ОСОБА_1 звернувся до суду із позовом до Красилівської міської ради, ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , державного реєстратора Красилівської міської ради Хмельницької області, товариства з обмеженою відповідальністю «Агропром-2008» (надалі - ТОВ «Агропром-2008»), державного реєстратора приватного нотаріуса Красилівського районного нотаріального округу Хмельницької області Возної В.Б., третя особа на стороні позивача фермерське господарство «Агроздобуток»(надалі - ФГ «Агроздоюуток»), в якому просить скасувати державну реєстрацію припинення права оренди ОСОБА_1 на земельну ділянку площею 31,8425 га, кадастровий номер 6822789100:01:007:0010, що розташована на території Чепелівської сільської ради Красилівського району, яка входить до складу Красилівської об`єднаної територіальної громади Красилівського району Хмельницької області, проведену за заявою Красилівської міської ради на підставі рішення державного реєстратора Красилівської міської ради Сташевської В.В. № 51870974 від 03.04.2020 року (номер запису про інше речове право 27607852, розділ припинення іншого речового права);

-скасувати рішення державного реєстратора Красилівської міської ради Сташевської В.В. № 52268910 від 18 травня 2020 року, номер запису про право власності 27607392, розділ право власності погашено, про державну реєстрацію поділу земельної ділянки площею 31,8425 га, кадастровий номер 6822789100:01:007:0010, що розташована на території Чепелівської сільської ради Красилівського району, яка входить до складу Красилівської об`єднаної територіальної громади Красилівського району Хмельницької області, проведену за заявою Красилівської міської ради;

-скасувати право власності за ОСОБА_2 на земельну ділянку площею 2,0000 га кадастровий номер 6822789100:01:007:0034, що розташована на території Чепелівської сільської ради Красилівського району, яка входить до складу Красилівської об`єднано територіальної громади Красилівського району Хмельницької області, проведену за заявою Красилівської міської ради на підставі рішення державного реєстратора Красилівської міської ради Конусь А.В. № 54767397 від 26 жовтня 2020 року з одночасним припиненням речових прав ОСОБА_2 на вказану земельну ділянку (номер запису про право власності 38836924);

-скасувати право оренди за ТОВ «Агропром-2008» на земельну ділянку площею 2,0000 га кадастровий номер 6822789100:01:007:0034, що розташована на території Чепелівської сільської ради Красилівського району, яка входить до складу Красилівської об`єднаної територіально громади Красилівського району Хмельницької області, проведену за заявою ТОВ «Агропром-2008» на підставі рішення приватного нотаріуса Красилівського нотаріального округу Хмельницької області Возної В.Б. № 55281642 від 23 листопада 2020 року одночасним припиненням речових прав ТОВ «Агропром-2008» на вказану земельну ділянку (номер запису про інше речове право 39316209);

-скасувати право власності за ОСОБА_3 на земельну ділянку площею 2,0000 га кадастровий номер 6822789100:01:007:0035, що розташована на території Чепелівської сільської ради Красилівського району, яка входить до складу Красилівської об`єднаної територіальної громади Красилівського району Хмельницької області, проведену за заявою Красилівської міської ради на підставі рішення державного реєстратора Красилівської міської ради Конусь А.В. № 54061542 від 15 вересня 2020 року з одночасним припиненням речових прав ОСОБА_3 на вказану земельну ділянку (номер запису про право власності 38180612);

-скасувати право оренди за ТОВ «Агропром-2008» на земельну ділянку площею 2,0000 га кадастровий номер 6822789100:01:007:0035, що розташована на території Чепелівської сільської ради Красилівського району, яка входить до складу Красилівської об`єднаної територіальної громади Красилівського району Хмельницької області, проведену за заявою ТОВ «Агропром-2008» на підставі рішення приватного нотаріуса Красилівського нотаріального округу Хмельницької області Возної В.Б. № 56157088 від 15 січня 2021 року з одночасним припиненням речових прав ТОВ «Агропром-2008» на вказану земельну ділянку (номер запису про інше речове право 40123339);

-скасувати право власності за ОСОБА_4 на земельну ділянку площею 2,0000 га кадастровий номер 6822789100:01:007:0036, що розташована на території Чепелівської сільської ради Красилівського району, яка входить до складу Красилівської об`єднаної територіальної громади Красилівського району Хмельницької області, проведену за заявою Красилівської міської ради на підставі рішення державного реєстратора Красилівської міської ради Конусь А.В. № 54061155 від 15 вересня 2020 року з одночасним припиненням речових прав ОСОБА_8 на вказану земельну ділянку (номер запису про право власності 38180269);

-скасувати право власності за ОСОБА_5 на земельну ділянку площею 2,0000 га кадастровий номер 6822789100:01:007:0037, що розташована на території Чепелівської сільської ради Красилівського району, яка входить до складу Красилівської об`єднаної територіальної громади Красилівського району Хмельницької області проведену за заявою Красилівської міської ради на підставі рішення державного реєстратора Красилівської міської ради Конусь А.В. № 54053198 від 15 вересня 2020 року з одночасним припиненням речових прав ОСОБА_5 на вказану земельну ділянку (номер запису про право власності 38176613);

-скасувати право оренди за ТОВ «Агропром-2008» на земельну ділянку площею 2,0000 га кадастровий номер 6822789100:01:007:0037, що розташована на території Чепелівської сільської ради Красилівського району, яка входить до складу Красилівської об`єднаної територіальної громади Красилівського району Хмельницької області, проведену за заявою ТОВ «Агропром-2008» на підставі рішення приватного нотаріуса Красилівського нотаріального округу Хмельницької області Возної В.Б. № 56157544 від 15 січня 2021 року з одночасним припиненням речових прав ТОВ «Агропром-2008» на вказану земельну ділянку (номер запису про інше речове право 40124063);

-скасувати право власності за ОСОБА_7 на земельну ділянку площею 2,0000 га кадастровий номер 6822789100:01:007:0039, що розташована на території Чепелівської сільської ради Красилівського району, яка входить до складу Красилівської об`єднаної територіальної громади Красилівського району Хмельницької області, проведену за заявою Красилівської міської ради на підставі рішення державного реєстратора Красилівської міської ради Конусь А.В. № 54314941 від 29 вересня 2020 року з одночасним припиненням речових прав ОСОБА_7 на вказану земельну ділянку (номер запису про право власності 38417187);

-скасувати право оренди за ТОВ «Агропром-2008» на земельну ділянку площею 2,0000 га кадастровий номер 6822789100:01:007:0039, що розташована на території Чепелівської сільської ради Красилівського району, яка входить до складу Красилівської об`єднаної територіальної громади Красилівського району Хмельницької області, проведену за заявою ТОВ «Агропром-2008» на підставі рішення приватного нотаріуса Красилівського нотаріального округу Хмельницької області Возної В.Б. № 56164385 від 15 січня 2021 року з одночасним припиненням речових прав ТОВ «Агропром-2008» на вказану земельну ділянку (номер запису про інше речове право 40130087);

-витребувати із незаконного володіння та користування ОСОБА_2 та ТОВ «Агропром-2008» земельну ділянку сільськогосподарського призначення площею 2,000 га, кадастровий номер 6822789100:01:007:0034, що розташована на території Чепелівської сільської ради Красилівського району, яка входить до складу Красилівської об`єднаної територіальної громади Красилівського району Хмельницької області, в оренду ОСОБА_1 ;

-витребувати із незаконного володіння та користування ОСОБА_3 та ТОВ «Агропром-2008» земельну ділянку сільськогосподарського призначення площею 2,000 га, кадастровий номер 6822789100:01:007:0035, що розташована на території Чепелівської сільської ради Красилівського району, яка входить до складу Красилівської об`єднаної територіальної громади Красилівського району Хмельницької області, в оренду ОСОБА_1 ;

-витребувати із незаконного володіння та користування ОСОБА_4 земельну ділянку сільськогосподарського призначення площею 2,000 га, кадастровий номер 6822789100:01:007:0036, що розташована на території Чепелівської сільської ради Красилівського району, яка входить до складу Красилівської об`єднаної територіальної громади Красилівського району Хмельницької області, в оренду ОСОБА_1 ;

-витребувати із незаконного володіння та користування ОСОБА_5 та ТОВ «Агропром-2008» земельну ділянку сільськогосподарського призначення, площею 2,000 га, кадастровий номер 6822789100:01:007:0037, що розташована на території Чепелівської сільської ради Красилівського району, яка входить до складу Красилівської об`єднаної територіальної громади Красилівського району Хмельницької області, в оренду ОСОБА_1 ;

-витребувати із незаконного володіння та користування ОСОБА_7 та ТОВ «Агропром-2008» земельну ділянку сільськогосподарського призначення площею 2,000 га, кадастровий номер 6822789100:01:007:0039, що розташована на території Чепелівської сільської ради Красилівського району, яка входить до складу Красилівської об`єднаної територіальної громади Красилівського району Хмельницької області, в оренду ОСОБА_1 ;

В обґрунтування позовних вимог посилався на те, що 20 липня 2012 року Красилівською РДА Хмельницької області розпорядженням № 349/2012-р йому було надано дозвіл на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок сільськогосподарського призначення з послідуючою передачею в оренду для ведення фермерського господарства, що розташовані за межами населених пунктів Красилівського району та перебувають у державній власності, зокрема на земельні ділянки, що розташовані за межами с. Чепелівка Чепелівської сільської ради Красилівського району Хмельницької області. Керуючись цим розпорядженням на його замовлення ФОП ОСОБА_9 було виготовлено проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок з послідуючою передачею йому в оренду для ведення фермерського господарства, що розташовані за межами населеного пункту с. Чепелівка Чепелівської сільської ради Красилівського району Хмельницької області. Розпорядженням Красилівської РДА № 488/2012-р від 03 жовтня 2012 року було затверджено проект землеустрою щодо відведення земельних ділянок, що розташовані за межами населеного пункту Чепелівської сільської ради Красилівського району Хмельницької області та прийнято рішення про передачу йому цих земельних ділянок в оренду строком на 49 років. 31 жовтня 2012 року між ним та Красилівською РДА укладено Договір оренди земельних ділянок, який зареєстровано в управлінні Держкомзему у Красилівському районі, про що 13 листопада 2012 року вчинено запис в Держреєстрі земель № 68221004006473, за яким йому передано в оренду 4 земельних ділянки загальною площею 79,34 га зокрема: кадастровий номер 6822789100:03:010:0074 площею 19,1843 га, кадастровий номер 6822789100:04:002:0190 площею 18,6315 га, кадастровий номер 6822789100:04:005:0165 площею 9,6991 га, кадастровий номер 6822789100:01:007:0010 площею 31,8425 га. 12 грудня 2012 року він створив та зареєстрував фермерське господарство «Агроздобуток».

Згідно п. 6.3.6 Статуту фермерське господарство «Агроздобуток» використовує в своїй господарській діяльності, зокрема, і земельні ділянки загальною площею 79,3574 га згідно Договору оренди від 31 жовтня 2012 року укладеного між Красилівською РДА та ОСОБА_1 , які розташовані на території Чепелівської сільської ради за наступними кадастровими номерами: 6822789100:01:007:0010 площею 31,8425 га; 6822789100:04:005:0165 площею 9,6991 га; 6822789100:04:002:0190 площею 18,6315 га; 6822789100:03:010:0074 площею 19,1843 га. Договір оренди зареєстрований в управління Держкомзему у Красилівському районі Хмельницької області 13 листопада 2012 року, реєстраційний номер 682270004006473.

14 лютого 2020 року Красилівською міською радою Хмельницької області було подано до Господарського суду Хмельницької області позовну заяву до нього, ФГ «Агроздобуток», Красилівської РДА, ГУ Держгеокадастру у Хмельницькій області про визнання незаконним та скасування рішення голови Красилівської РДА № 488/2012 від 03 жовтня 2012 року «Про затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок та передачу їх в оренду для ведення фермерського господарства ОСОБА_1 » в частині затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок та передачу їх в оренду для ведення фермерського господарства ОСОБА_1 , розташованих за межами с. Чепелівка Чепелівської сільської ради, про визнання недійсним договору оренди земельної ділянки від 31 жовтня 2012 року, укладеного між Красилівською РДА та ОСОБА_1 , зареєстрованого у державному реєстрі земель 13 листопада 2012 року за №682210004006473 щодо передачі в оренду земельних ділянок загальною площею 79,3574 га, у тому числі ріллі: площею 31,8425 га кадастровий номер 6822789100:01:007:0010, площею 9,6991 га кадастровий номер 6822789100:04:005:0165; площею 18,6315 га кадастровий номер 6822789100:04:00260190; площею19,1843 га кадастровий номер 6822789100:03:010:0074 та скасування державної реєстрації права оренди вказаних земельних ділянок.

Рішенням Господарського суду Хмельницької області по справі № 924/410/19 від 10 грудня 2019 року у задоволенні позову Красилівської міської ради відмовлено повністю. Красилівська міська рада не погодилася з таким рішенням і подала апеляційну скаргу до міської Північно-західного апеляційного господарського суду. Постановою Північно-західного апеляційного господарського суду по справі № 924/410/19 від 19 березня 2020 року апеляційну скаргу Красилівської міської ради частково задоволено, визнано недійсним розпорядження голови Красилівської РДА від 03 жовтня 2012 року № 488/2012 в частині, затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки, яка знаходиться за межами села Чепелівка Чепелівської сільської ради, кадастровий номер 6822789100:01:007:0010 площею 31,8425 га передачу її в оренду для ведення фермерського господарства ОСОБА_1 , визнано недійсним договір оренди земельної ділянки, укладений між Красилівською РДА та ОСОБА_1 від 31 жовтня 2012 року, зареєстрований в державному реєстрі земель 13 листопада 2012 року за № 682210004006473 в частині передачі в оренду земельної ділянки кадастровий номер 6822789100:01:007:0010, площею 31,8425 га, скасовано державну реєстрацію іншого речового права - права оренди земельної ділянки кадастровий номер 6822789100:01:007:0010, площею 31,8425 га від 13 листопада 2012 року. З цим рішенням сторони не погодилися і подали касаційні скарги до Верховного Суду.

13 квітня 2020 року він подав до Верховного Суду заяву про заборону Красилівській міській раді проводити будь-які дії із земельною ділянкою кадастровий номер 6822789100:01:007:0010, яка є предметом позовних вимог, але 16 червня 2020 року Верховним Судом йому відмовлено у задоволенні заяви.

21 квітня 2020 року на сесії Красилівської міської ради Хмельницької області прийнято рішенням № 20 «Про надання згоди на поділ земельної ділянки» надано згоду Красилівській міській об`єднаній територіальній громаді в особі Красилівської міської ради на поділ земельної ділянки площею 31,9425 га кадастровий номер 6822789100:01:007:000, що розташована за межами населеного пункту с. Чепелівка Чепелівського старостинського округу Красилівського району Хмельницької області на сім окремих земельних ділянок площам 19,8425 га, 2,0000 га, 2,0000 га, 2,0000 га, 2,0000 га, 2,0000 га, 2,0000 га, міського голову ОСОБА_10 уповноважено укласти договір на виконання робіт із землеустрою.

Згідно Інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 17 лютого 2021 року № 244805008 на земельну ділянку кадастровий номер 6822789100:01:007:0010 площею 31,9425 га 30 березня 2020 року за заявою Красилівської міської ради державним реєстратором Красилівської міської ради було прийнято рішення № 51870974, яким речове право - право оренди ОСОБА_1 було припинено, а 13 травня 2020 року за заявою Красилівської міської ради державним реєстратором було внесено рішення № 52268910 про поділ земельної ділянки.

За Інформаційною довідкою з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно № 244803819 від 17 лютого 2021 року 13 травня 2020 року державним реєстратором Красилівської міської ради за заявою Красилівської міської ради земельна ділянка кадастровий номер 6822789100:01:007:0033 площею 19,8425га згідно рішення Красилівської міської ради № 20 від 21 квітня 2020 року рішенням державного реєстратора Красилівської міської ради № 52262711 від 18 травня 2020 року було зареєстровано право власності за територіальною громадою Красилівської міської ради.

22 травня 2020 року на сорок першій сесії Красилівської міської ради сьомого скликання було прийнято рішення № 13 «Про надання дозволу на розроблення проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок, затвердження проектів землеустрою щодо відведення земельних ділянок для зміни її цільового призначення», яким п. 1 було надано дозвіл Красилівській міській об`єднаній територіальній громаді в особі Красилівської міської ради Хмельницької області на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки комунальної власності площею 19,8425 га, кадастровий номер 6822789100:01:007:0033, що розташована за межами населеного пункту с. Чепелівка Чепелівського старостинського округу Красилівського району Хмельницької області. Цим же рішенням п. 2, 3 надано дозвіл ОСОБА_6 та ОСОБА_7 на розроблення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площами по 2,0000 га з відповідними кадастровими номерами 6822789100:01:007:0038 та 6822789100:01:007:0039, що розташовані за межами населеного пункту с.Чепелівка Чепелівського старостинського округу Красилівського району Хмельницької області для зміни її цільового призначення, в межах категорії земель за основним цільовим призначенням - землі сільськогосподарського призначення, із земель для ведення фермерського господарства на землі для ведення особистого селянського господарства з послідуючим наданням її у власність.

В подальшому на сесіях Красилівської міської ради рішеннями затверджено: ОСОБА_2 проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки зі зміною виду цільового призначення площею 2,000 га в межах населеного пункту с. Чепелівка Чепелівського старостинського округу Красилівської міської ради, надано дозвіл змінити вид цільового призначення цієї земельної ділянки із земель фермерського господарства на землі для ведення особистого селянського господарства та надано безоплатно у приватну власність ОСОБА_2 ;

проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки комунальної власності для зміни виду цільового призначення площею 19,8425 га, кадастровий номер 6822789100:01:007:0033, що розташована в межах населеного пункту с. Чепелівка Чепелівського старостинського округу Красилівського району Хмельницької області, змінено вид цільового призначення земельної ділянки площею 19,8425 га в межах категорії земель за основним цільовим призначенням - землі сільськогосподарського призначення із земель для ведення фермерського господарства на землі загального користування;

проекти землеустрою щодо відведення земельної ділянки зі зміною виду цільового призначення в межах категорії земель - землі сільськогосподарського призначення, із земель для ведення фермерського господарства на землі для ведення особистого селянського господарства для ОСОБА_3 (кадастровий номер 6822789100:01:007:0035 площею 2,0000 га), для ОСОБА_5 [кадастровий номер 6822789100:01:007:0037 площею 2,0000 га), для ОСОБА_4 (кадастровий номер 6822789100:01:007:0036 площею 2,0000 га), для ОСОБА_7 (кадастровий номер 6822789100:01:007:0039 площею 2,0000 га) та надано ці земельні ділянки у приватну власність.

Тобто, в той період поки на розгляді у Верховному Суді знаходилася господарська справа за позовною заявою Красилівської міської ради № 924/410/19 щодо законності перебування у нього в оренді земельних ділянок площею 79,3574 га згідно Договору оренди від 31 жовтня 2012 року, Красилівська міська рада поділила земельну ділянку за кадастровим номером 6822789100:01:007:0010 площею 31,8425 га на сім земельних ділянок, змінила їх цільове призначення та передала їх у власність.

01 вересня 2020 року Верховним Судом було винесено постанову по справі № 924/410/19, якою Красилівській міській раді було відмовлено у задоволенні касаційної скарги, а його касаційна скарга була задоволена, постанову Північно-західного апеляційного господарського суду від 19 березня 2020 року було скасовано та залишено без змін рішення Господарського суду Хмельницької області по справі № 924/410/19 про відмову Красилівській міській раді у задоволенні позову про визнання незаконним та скасування рішення голови Красилівської РДА № 488/2012 від 03 жовтня 2012 року «Про затвердження проектів землеустрою щодо відведена земельних ділянок та передачу їх в оренду для ведення фермерського господарства ОСОБА_1 » в частині затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок та передачу їх в оренду для ведення фермерського господарства ОСОБА_1 , розташованих за межами с. Чепелівка Чепелівської сільської ради, про визнання недійсним договору оренді земельної ділянки від 31 жовтня 2012 року, укладеного між Красилівською РДА та ОСОБА_1 , зареєстрованого у державному реєстрі земель 13 листопада 2012 року за № 682210004006473 щодо передачі в оренду земельних ділянок загальною площею 79,3574 га, у тому числі ріллі: площею 31,8425 га кадастровий номер 6822789100:01:007:0010, площею 9,699 га кадастровий номер 6822789100:04:005:0165; площею 18,6315 га кадастровий номе 6822789100:04:00260190, площею 19,1843 га кадастровий номер 6822789100:03:010:0074 та скасування державної реєстрації права оренди вказаних земельних ділянок. Отже, Договір оренди земельних ділянок від 31 жовтня 2012 року укладений між ним та Красилівською РДА, які розташовані на території Чепелівської сільської раді (на сьогоднішній день Чепелівський старостинський округ Красилівської міської раді Хмельницької області), зареєстрований в державному реєстрі земель 13 листопада 2012 року за № 682210004006473, станом на сьогоднішній день чинний. Але, незважаючи на прийняте 01 вересня 2020 року рішення Верховним Судом про те, що земельна ділянка кадастровий номер 6822789100:01:007:0010 площею 31,9425 га була надана йому в оренду відповідно до норм чинного земельного законодавства, на сорок п`ятій сесії Красилівської міської ради Хмельницької області 23 вересня 2020 року було прийнято рішення № 29, яким ОСОБА_6 затверджено проект землеустрою на земельну ділянку кадастровий номер 6822789100:01:007:0038 площею 2,0000 га, змінено вид цільового призначення із земель для ведення фермерського господарства на землі для ведення особистою селянського господарства та передано у власність.

Крім того, згідно Інформаційних довідок з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно за ОСОБА_2 , ОСОБА_6 , ОСОБА_3 , ОСОБА_5 ОСОБА_7 зареєстровано право власності на земельні ділянки та переданої їх в оренду ТОВ «Агропром-2008»; за ОСОБА_4 зареєстровано право власності на земельну ділянку.

Таким чином, вважає, що Красилівською міською радою було порушено його право як землекористувача - орендаря земельної ділянки кадастровий номер 6822789100:01:007:0010 площею 31,9425 га, яка знаходиться у нього в оренді згідно договору оренди земельних ділянок від 31 жовтня 2012 року, що зареєстровано в управлінні Держкомзему у Красилівському районі, про що 13 листопада 2012 року було вчинено запис в Держреєстрі земель № 682270004006473.

Представник відповідача - Красилівської міської ради Хмельницької області надіслав відзив, в якому позовні вимоги не визнав, вказав, що відповідно до ст. 284 ГПК України постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дня її прийняття. У зв`язку з цим, 21 квітня 2020 року на сесії Красилівської міської ради Хмельницької області було прийнято рішення № 20 «Про надання згоди на поділ земельної ділянки», яким було надано згоду Красилівській міській об`єднаній територіальній громаді в особі Красилівської міської ради на поділ земельної ділянки площею 31,9425 га кадастровий номер 6822789100:01:007:0010, що розташована за межами населеного пункту с. Чепелівка Чепелівського старостинського округу Красилівського району Хмельницької області на сім окремих земельних ділянок площами 19,8425 га; 2,0000 га; 2,0000 га; 2,0000 га; 2,0000 га; 2,0000 га; 2,0000 га та уповноважено міського голову на укладання договору на виконання робіт з землеустрою, на які в подальшому рішеннями Красилівської міської ради надано дозвіл на розроблення проекту землеустрою та затверджено проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок зі зміною виду цивільного призначення Красилівській міській об`єднаній територіальній громаді в особі Красилівської міської ради Хмельницької області, ОСОБА_2 , ОСОБА_6 , ОСОБА_3 , ОСОБА_5 , ОСОБА_4 , ОСОБА_7 . Позивач не є власником земельної ділянки кадастровий номер 6822789100:01:007:0010, а був її користувачем на умовах оренди відповідно до договору оренди земельної ділянки від 31 жовтня 2012 року, а згідно ст.ст. 387, 388 ЦК України, право витребувати майно із чужого незаконного володіння має лише власник цього майна. Крім того, вимоги позивача про скасування державної реєстрації права власності та права оренди на земельні ділянки є похідними та залежать від вимог в частині витребування земельної ділянки.

19 жовтня 2021 року позивач ОСОБА_1 подав відповідь на відзив, в якому зазначив, що голові Красилівської міської ради та депутатам, які були присутні як на сесії 21 квітня 2020 року при прийнятті рішення № 20 так і на послідуючих сесіях, на яких приймалися рішення щодо виділення поділених земельних ділянок та передачу їх у власність, було відомо що апеляційні та касаційні суду за наслідками розгляду скарг можуть своїми постановами змінити постанову попередньої інстанції або прийняти нові постанови, якими задовольняє або не задовольняє позовні вимоги. Всупереч цьому, голова Красилівської міської ради наполягала на прийнятті даного рішення, пояснивши, що незважаючи на касаційне провадження, рішення суду набрало чинності і Красилівська міська рада має повне право розпоряджатися цією земельною ділянкою. Щодо твердження, що він не є власником земельної ділянки кадастровий номер 6822789100:01:007:0010, а був її користувачем на умовах оренди, то відповідно до ч. 2 ст. 95, ст. 152 ЗК України землекористувач може вимагати усунення будь-яких порушень його прав на землю та ці права підлягають відновленню в порядку, встановленому законом. Орендар в установленому законом порядку має право витребувати орендовану земельну ділянку з будь-якого незаконного володіння та користування (ч. 2 ст. 27 ЗУ «Про оренду землі»). Оскільки вищевказана земельна ділянка вибула із його законного володіння поза його волею, то набуття права власності на неї у відповідачів відбулося з порушенням вимог ст.ст. 328, 330 ЦК України. Крім того, якщо майно за відплатним договором придбане в особи, яка не мала права його відчужувати, про що набувач не знав та не міг знати (відповідачі, які є жителями с. Чепелівка, знали ще з 2016 року про те, що по цій земельній ділянці ідуть судові спори і на день винесення рішення Красилівською міською радою спір ще не вирішено) - добросовісний набувач, власник має право витребувати це майно. А якщо майно було набуто безвідплатно в особи, яка не мала права його відчужувати, власник має право витребувати його від добросовісного набувача у всіх випадках (ст. 388 ЦК України). В даному випадку земельні ділянки набуті відповідачами безвідплатно, на підставі рішення Красилівської міської ради.

Відповідач - приватний нотаріус Возна В.Б. надала до суду заперечення, в яких позов не визнала та важчає позовні вимоги щодо її дій як реєстратора необґрунтованими виходячи з того, що у листопаді 2020 року та січні 2021 року до неї звернувся директор ТОВ «Агропром-2008» для проведення державної реєстрації іншого речового права (оренди), згідно договору оренди на наступні земельні ділянки для ведення особистого селянського господарства:

земельна ділянка з кадастровим номером 6822789100:01:007:0034, що належить на праві приватної власності ОСОБА_2 ;

земельна ділянка з кадастровим номером 6822789100:01:007:0035, що належить на праві приватної власності ОСОБА_3 ;

земельна ділянка з кадастровим номером 6822789100:01:007:0037, що належить на праві приватної власності ОСОБА_5 ;

земельна ділянка з кадастровим номером 6822789100:01:007:0039, що належить на праві приватної власності ОСОБА_7 . Директором були подані всі необхідні для реєстрації та передбачені чином законодавством документи, а тому нею, як державним реєстратором, були зареєстровані заяви про державну реєстрацію прав та їх обтяжень в Державному реєстрі прав щодо вказаних земельних ділянок. Законних підстав для відмови у державній реєстрації заявнику іншого речового права не було, тому нею було прийнято рішення про державну реєстрацію та здійсненні всі необхідні реєстраційні дії по реєстрації іншого речового права - права оренди, із дотриманням порядку та послідовності здійснення реєстраційних дій відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» та Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 грудня 2015 року № 1127. Крім того, нотаріус, як державний реєстратор, не несе відповідальності за подачу недостовірних документів або завідомо неправдивих відомостей, в тому числі інформації, що надається уповноваженими органами, та за неналежне виконання ними своїх обов`язків.

Відповідач - державний реєстратор Красилівської міської ради Сташевська В.В. подала відзив, в якому заперечила проти позову посилаючись на те, що нею не було порушено прав і інтересів ОСОБА_1 , правомірно зареєстровано припинення іншого речового права за ОСОБА_1 . У відповідності до п. 20 Порядку державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України, нею було проведено погашено права власності на земельну ділянку за кадастровим номером 6822789100:01:007:0010, та закрито розподіл у зв`язку із поділом об`єкта. Підстав для відмови у неї, як під час реєстрації припинення іншого речового права та і під час реєстрації права власності на об`єкти нерухомого майна, що утворилися в результаті поділу, не було. Державний реєстратор, не несе відповідальності за подачу недостовірних документів або завідомо неправдивих відомостей, в тому числі інформації, що надається уповноваженими органами, та за неналежне виконання ними своїх обов`язків, а тому просить в позові відмовити.

20 серпня 2021 року ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 звернулися до суду із зустрічною позовною заявою до ОСОБА_1 про визнання недійсним договору оренди землі.

В обґрунтування зустрічних позовних вимог відповідачі-позивачі зазначили, що дійсно розпорядженнями голови Красилівської РДА від 20 липня 2012 року № 349/2012-р, від 20 серпня 2012 року № 401/2012-р, від 03 жовтня № 488/2012-р ОСОБА_1 надано дозвіл на виготовлення та затверджено проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок для фермерського господарства (землі сільськогосподарського призначення), що розташовані за межами населених пунктів Красилівського району та перебувають у державній власності, а також вирішено передати ОСОБА_1 в довгострокове користування на умовах оренди строком на 49 років зазначені земельні ділянки для ведення фермерського господарства згідно з додатком. 30 жовтня 2012 між Красилівською районною адміністрацією та ОСОБА_1 на підставі вищезазначеного розпорядження голови Красилівської РДА від 03 жовтня 2012 року № 488/2012-р укладено договір оренди зазначеної земельної ділянки площею 31,8425 га, кадастровий номер 6822789100:01:007:0010, за умовами якого ОСОБА_1 отримав у довгострокове платне користування строком на 49 років дану земельну ділянку (землі запасу та резерву) для ведення фермерського господарства, яка знаходиться за межами с. Чепелівка Чепелівської сільської ради Красилівського району. Даний договір оренди був зареєстрований 13 листопада 2012 року в управлінні Держкомзему у Красилівському районі Хмельницької області у державному реєстрі земель за № 682210004006473. Постановою Північно-західного апеляційного господарського суду по справі № 924/410/19 від 19 березня 2020 року визнано недійсним вищезазначене розпорядження голови Красилівської РДА від 03 жовтня 2012 року № 488/2012та договір оренди землі в частині затвердження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки за межами с. Чепелівка площею 31,8425 га кадастровий номер 6822789100:01:007:0010 та передачу її в оренду, скасовано державну реєстрацію права її оренди. У відповідності до ст. 284 ГПК України, рішеннями Красилівської міської ради від 17 лютого 2020 року № 16 та від 14 серпня 2020 року № 22 ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_5 ОСОБА_4 та ОСОБА_7 затверджено проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок зі зміною виду цільового призначення із земель фермерського господарства на землі для ведення особистого селянського господарства площею по 2 га кожному та передано їм дані земельні ділянки безоплатно у приватну власність. За таких обставин ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_5 ОСОБА_4 та ОСОБА_7 вважають, що Красилівська міська рада передала їм у власність зазначені земельні ділянки у встановленому законом порядку, не порушуючи вимог закону та будь-чиїх прав, в тому числі ОСОБА_1 . При цьому, як слідує із позовної заяви ОСОБА_1 , як на єдину та основну підставу своїх позовних вимог останній посилається на укладений між ним та Красилівською РДА договір оренди земельної ділянки площею 31,8425 га із кадастровим номером 6822789100:01:007:0010. ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_5 ОСОБА_4 та ОСОБА_7 вважають такий договір незаконним та таким, що підлягає визнанню недійсним за рішенням суду так, як земельна ділянка площею 31,8425 га кадастровий номер 6822789100:01:007:0010 знаходилась та знаходиться в межах населеного пункту, а саме села Чепелівка, а тому відносилась до земель комунальної форми власності, у зв`язку з чим Красилівська РДА не була наділена повноваженнями щодо передачі її ОСОБА_1 в користування на умовах оренди.

Позивач-відповідач ОСОБА_1 подав заперечення на зустрічний позов, в яких зазначив, що він не погоджується щодо відсутності у Красилівської РДА повноважень для передачі йому в оренду земельну ділянку площею 31,8425 га кадастровий номер 6822789100:01:007:0010 з причин знаходження даної ділянки в межах села, оскільки факт внесення відомостей до Державного земельного кадастру України та факт встановлення меж в натурі досліджувався Господарським судом Хмельницької області, Північно-західним апеляційним господарським судом та Касаційним господарським судом в господарській справі № 924/410/19. До позовної заяви Красилівською міською радою було надано копію проекту встановлення межі населеного пункту Чепелівської сільської Ради народних депутатів Красилівського району Хмельницької області від 1992 року. Позивачами по зустрічний позовній заяві також було надано цей проект, але частково, так як в 2020 році до нього виготовлено доповнення на замовлення Красилівської міської ради. Впродовж розгляду справи № 924/410/19 Красилівською міською радою тільки 03 липня 2020 року було надано до Касаційного господарського суду підтвердження про встановлення меж с. Чепелівка, а саме копію Витягу з Державного земельного кадастру про зелі в межах території адміністративно-територіальних одиниць № НВ-6811733452020 від 03 червня 2020 року, де вказано, що 03 червня 2020 року внесено, за заявою Красилівської міської ради, до Державного земельного кадастру відомості про межі адміністративно-територіальної одиниці - с. Чепелівка. До 03 липня 2020 року Красилівська міська рада не могла підтвердити факт внесення меж с. Чепелівка до Державного земельного кадастру України, що підтверджено рішеннями господарських судів. Рішенням Господарського суду, яке залишено в силі постановою Верховного Суду 01 вересня 2020 року, встановлено, що проект встановлення меж населеного пункту Чепелівської сільської ради від 1992 року не підтверджує встановлення межі с. Чепелівка станом на 30 жовтня 2012 року, договір оренди земельних ділянок, в тому числі і земельної ділянки кадастровий номер 6822789100:01:007:0010 площею 31,8425 га, що розташовані за межами с. Чепелівка Красилівського району Хмельницької області, від 30 жовтня 2012 року укладений відповідно до законодавства і є чинним. Крім того, відповідно до ч. 4 ст. 75 ГПК, ч. 4 ст. 82 ЦПК України та ч. 4 ст. 78 КАС України обставини, встановлені рішенням суду в господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.

Щодо думки позивачів за зустрічним позовом про те, що Красилівська міська рада, керуючись ст. 284 ГПК України, мала повне право розпоряджатися зазначеною земельною ділянкою, зазначаю наступне, голова Красилівської міської ради при здійсненні поділу спірної земельної ділянки вийшла за межі здійснення цивільних прав - «вживала право на зло», оскільки вона використала адміністративно - правовий механізм (прийняття рішення сесією) для унеможливлення використання ним земельної ділянки площею 31,9425 кадастровий номер 6822789100:01:007:0010 в його господарській діяльності, чим зумовила для нього та позивачів за зустрічним позовом настання негативних наслідків: ним - не використання земельної ділянки згідно договору оренди, для позивачів - позбавлення права власності на виділені їм у власність у встановленому порядку незаконно поділену Красилівською міською радою земельну ділянку.

Представник відповідача по зустрічному позові Хмельницької районної державної адміністрації - проти позову заперечила, подала відзив, в якому зазначила, що договір оренди земельної ділянки був укладений з ОСОБА_11 у відповідності до чинного законодавства , зокрема ст.ст. 6,13,21,41 «Закону України «Про місцеві державні адміністрації», ст. 7 Закону України «про фермерське господарство», ст.ст. 17,123,134 п. 12 розділу Х Перехідних положень Земельного кодексу України та враховуючи висновки та пропозиції Управління Держкомзему у Красилівському районі від 18 червня 2012 року.

В судовому засіданні представник позивача-відповідача адвокат Лукіянчук О.М. вимоги первісного позову підтримала, просила задовольнити, щодо задоволення зустрічного позову заперечила, просила у задоволенні відмовити.

Представник відповідачів-позивачів адвокат Сидорук Д.В. вимоги первісного позову не визнав, щодо його задоволення заперечив, вимоги зустрічного позову підтримав, просив їх задовольнити.

Представник відповідача - Красилівської міської ради Білоконь В.А. проти первинного позову заперечив, зустрічний вважав за необхідне задовольнити.

Заслухавши сторони, дослідивши матеріали справи, суд встановив наступні фактичні обставини та відповідні правовідносини.

Предметом доказування в межах первинного та зустрічного позовів є з`ясування питання встановлення чи не встановлення меж населеного пункту Чепелівської сільської ради, з чого вже і буде з`ясовано наявність повноважень у відповідних органів та законність укладення оспорюваного договору оренди землі від 30 жовтня 2012 між Красилівською районною адміністрацією та ОСОБА_1 , а також законність передачі у приватну власність земельних ділянок ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 .

Таким чином, заслухавши доводи сторін з приводу встановлення чи не встановлення меж населеного пункту Чепелівської сільської ради, дослідивши надані докази, суд прийшов до висновку про те, що межі вищевказаного населеного пункту станом на момент укладення оспорюваного договору оренди були встановлені з оглядну на наступне.

У 1992 році Хмельницькою філією Українського науково-дослідного і проектно-вишукувального інституту по землеустрою «УКРНИИЗЕМПРОЕКТ» за замовленням обласного управління по земельних ресурсах і земельної реформи був розроблений проект встановлення межі населеного пункту Чепелівської сільської ради.

У відповідності до пояснювальної записки даного проекту на території Чепелівської сільської ради розташований один населений пункт - село Чепелівка, територію якого складають житлова забудова з ділянками для ведення особистого селянського господарства, землі загального користування, сільськогосподарські угіддя та виробничі зони, землі колгоспу «Хлібороб» та резервні території, що будуть використовуватись під індивідуальну забудову. Межа села чітко виражена в натурі, однак необхідно встановити межі по ділянках виділених під забудову за рахунок ріллі, яка безпосередньо прилягає до польових масивів колгоспну «Хлібороб». Розрахункова площа населеного пункту становить 271,3 га.

Згідно акту від 18 травня 1992 року комісією у складі головного інженера проекту та представників Чепелівської сільської ради, колгоспу «Хлібороб», землевпорядної служби, органу архітектури району, санітарного та природоохоронного органу району проведено польове обстеження меж села Чепелівка, які проходять по границі із облводгоспом, колгоспом «Хлібороб» та Старокостянтинівького держлісгоспу, межі обґрунтовані, відповідають вимогам ЗК України, претензій з боку представника Чепелівської сільської ради та представників суміжних землекористувачів не має, межі погоджені.

Відповідно до розрахунку загальної площі с. Чепелівка (додаток № 3 до проекту) площа села на час виконання проектних робіт становила 179,0 га.; у межу даного населеного пункту включено 92,3 га земель, в тому числі 90,2 га ріллі і 2,1 га доріг, а тому загальна площа села після проведення проектних робіт становить 271,3 га.

Даний проект був погоджений районним землевпорядником, природоохоронним, санітарним органом та органом архітектури.

Також даний проект містить картографічні матеріли із зображенням місця проходження межі села Чепелівка із яких слідує, що спірна земельна ділянка 31,8425 га із кадастровим № 6822789100:01:007:0010 знаходиться в межах села Чепелівка.

Висновком (додаток №4 до проекту) Чепелівська сільська рада схвалила розроблений проект встановлення меж села Чепелівка, яким передбачено встановити його загальну площу 271,3 га та вирішила подати його на затвердження до Красилівської районної Ради народних депутатів.

Рішенням сьомої сесії XXII скликання Красилівської районної раді від 01 серпня 2015 року № 5 «Про затвердження меж сільських населених пунктів у Красилівському районі» розглянувши проекти встановлення меж населених пунктів Красилівського району, розроблені Хмельницькою філією Інституту землеустрою України, вирішено затвердити площу села Чепелівка, а саме 271,3 га., та доручено районному відділу земельних ресурсів провести відповідні зміни в земельно-облікових документах району.

Згідно довідки Відділу Держземагентства у Красилівському районі 20 січня 2015 року №31-2213-0.3-145/2-15 та довідки ГУ Держгеокадастру у Хмельницькій області від 29 червня 2017 року № 29-22-0.222-6700/2-17 у відповідності до даних державної статистичної звітності (форма 6-зем) площа населеного пункту села Чепелівка за період з 01 січня 2011 року по 01 січня 2016 року становила 271,3 га.

Також згідно технічної документації з нормативної грошової оцінки земель с. Чепелівка від 08 грудня 2008 року реєстраційний № 1886 розробленої ДП «Хмельницьким науково-дослідним та проектним інститутом землеустрою» та від 14 липня 2015 року реєстраційний № 323 розробленої ТОВ «Атас-Зем», висновків державної експертизи землевпорядної документації від 24 липня 2015 року № 323 та від 25 грудня 2008 року № 1886 площа села Чепелівка Красилівського району також складає 271,3 га.

До того ж, у зазначених технічних документаціях з нормативної грошової оцінки земель с. Чепелівка Красилівського району містяться картографічні матеріали із описом меж зазначеного села, а саме схема функціонального використання села Чепелівка, план меж зазначеного села із яких слідує, що спірна земельна ділянка плошею 31,8425 га із кадастровим № 6822789100:01:007:0010 знаходиться в межах зазначеного села і входить до загальної площі останнього, а саме 271,3 га.

На даний час дана площа є незмінною.

Крім того, вищезазначене рішення Красилівської районної ради № 5 «Про затвердження меж сільських населених пунктів в Красилівському районі» було прийнято 01 серпня 1997 року, в той час коли правовідносини щодо встановлення меж населених пунктів регулювались ЗК України від 18 грудня 1990 року № 561-ХІІ.

Так, ст.ст. 65, 100 ЗК України в редакції 1990 року передбачено, що до земель сільського населеного пункту належать усі землі, що знаходяться в межах, установлених для цього пункту в порядку землеустрою. Межі сільських населеного пункту встановлюються і змінюються районною, міською, в адміністративному підпорядкуванні якої є район, Радою народних депутатів. Землеустрій передбачає становлення на місцевості меж адміністративно-територіальних утворень.

За змістом п. 41 ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування» до повноважень районних рад входило і входить прийняття рішень з питань адміністративно-територіального устрою в межах і в порядку, визначених законом.

Отже, межі населеного пункту повинні встановлюватися та/або змінюватись рішенням відповідного компетентного органу або на підставі інших правових документів, виготовлених та/або прийнятих компетентними органами відповідно до законодавства, що діяло на час утворення населеного пункту та/або зміни його меж.

Межі населеного пункту встановлюються, змінюються відповідними компетентними органами у відповідності до положень земельного законодавства та законодавства про містобудівну діяльність, яке діяло на час утворення населеного пункту або зміни його меж.

Межі населеного пункту вважаються встановленими, а органи місцевого самоврядування набувають права розпоряджатися земельними ділянками, які відповідно до розроблених проектів щодо встановлення меж відповідної сільської, селищної, міської ради включаються до їх територій, після встановлення (винесення) меж території населеного пункту в натуру (на місцевість), закріплення меж території межовими знаками та внесення відомостей про земельну ділянку до державного земельного кадастру (АС ДЗК), якщо межі населеного пункті не були встановлені/змінені у іншому порядку передбаченому законодавством, яке діяло на час утворення населеного пункту його розбудови та/ або зміни меж.

Тобто, необхідність внесення відомостей про межі населеного пункту до державного земельного кадастру (АС ДЗК) виникає виключно у разі, якщо межі населеного пункту не були встановлені у іншому порядку передбаченому законодавством, яке діяло на час утворення населеного пункту його розбудови та/ або зміни меж.

Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Враховуючи вищевикладене, Красилівською районною радою відповідно до законодавства, яке діяло станом на 01 серпня 1997 року, були вчинені всі необхідні дії для визначення меж адміністративно-територіальної одиниці, а саме села Чепелівка.

Таким чином, на виконання зазначених положень Хмельницьким філіалом інституту землеустрою України були розроблені проекти встановлення меж сільських населених пунктів Красилівського району, в тому числі села Чепелівка і Красилівською районною радою були встановлені межі останнього, вищезазначене рішення з цього приводу не скасоване та є чинним до сьогодні.

При цьому, законодавство, яке діяло у 1997 році не передбачало необхідності вносити інформацію про межі населеного пункту до Державного земельного кадастру і такого на той час не існувало, а межі населених пунктів відображались у відповідній документації із землеустрою.

Таким чином, межі села Чепелівка були відображені в натурі (на місцевості) та встановлені у передбаченому законом порядку, а саме у відповідності до законодавства, яке діяло у 1992 - 1997 роках, з моменту затвердження їх рішенням Красилівської районної ради від 01 серпня 1997 року № 5, незважаючи на невнесення відомостей про них до АС ДЗК, що узгоджується із правовим висновком у постанові Верховного Суду України від 27.09.2017 року по справі № 391/1055/14-ц з підстав неоднакового застосування норм матеріального права, в тому числі ст. 173, 176 ЗК України, який не був порушений апеляційним судом при винесенні оскаржуваної ОСОБА_1 постанови.

За таких обставин, вищеописаний проект встановлення межі с. Чепелівка та рішення Красилівської районної ради про встановлення меж останньої є належним та допустимим доказом встановлення межі зазначеного населеного пункту загальною площею 271,3 га., в тому числі і без внесення інформації про Автоматизованої системи Державного земельного кадастру.

Крім цього, 03 червня 2020 року ГУ Держгеокадастру у Хмельницькій області до Державного земельного кадастру були внесенні відомості про межі села Чепелівка, що підтверджується витягом № НВ-6811733452020, із якого слідує, що площа села Чепелівка становить 271,3 га., межі зазначеної адміністративно-територіальної одиниці встановлені вищезазначеним рішеннямКрасилівської районної ради від 01 серпня 1997 року земельна ділянка площею 31,8425 га знаходиться в межах даного населеного пункту.

Наведені обставини підтверджуються:

-листами Головного управління Держземагентства у Хмельницькій області від 07.08.2014 року №4-22-0.8-7232/2-14 та від 21.08.2014 року №4-22-0.8-8116/2-14, в яких зазначено, що земельна ділянка за кадастровим № 6822789100:01:007:0010, відповідно до даних Національної кадастрової системи та інформації відділу Держземагентства у Красилівському районі, знаходиться в межах населених пунктів Чепелівської сільської ради Красилівського району;

- листом Відділу у Красилівському районі ГУ Держгеокадастру у Хмельницькій області від 31.05.2017 року № 269/199-17, в якому зазначено, що земельна ділянка за кадастровим № 6822789100:01:007:0010, площею 31,8425 га, розташованої на території Чепелівської сільської ради станом на 20.07.2012, 20.08.2012, 31.10.2012 та на теперішній час знаходиться в межах населених пунктів Чепелівської сільської ради;

-рішенням Господарського суду Хмельницької області від 10 грудня 2019 року по справі № 924/410/19;

-постановою Північно-Західного апеляційного господарського суду від 19 березня 2020 року у справі № 924/410/19;

-постановою Верховного Суду України від 01 вересня 2020 року справа № 924/410/19;

-проектом встановлення межі населеного пункту Чепелівської сільської Ради народних депутатів Красилівського району Хмельницької області;

-витягом № НВ-6811733452020 від 03.06.2020 року із Державного земельного кадастру, із якого слідує, що згідно даних Національної кадастрової системи зазначена земельна ділянка, знаходиться в межах села Чепелівка Красилівського району.

Частинами 1, 3 ст. 122 ЗК України в редакції станом на час укладення оспорюваного договору оренди землі (30.10.2012 року) передбачено, що сільські, селищні, міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб.

Районні державні адміністрації на їх території передають земельні ділянки із земель державної власності у власність або у користування у межах сіл, селищ, міст районного значення для всіх потреб та за межами населених пунктів для сільськогосподарського використання.

Відповідно до п. 12 розділу X «Перехідних положень» ЗК України до розмежування земель державної та комунальної власності повноваження щодо розпорядження землями (крім земель, переданих у приватну власність, та земель, зазначених в абзаці другому цього пункту) в межах населених пунктів здійснюють відповідні сільські, селищні, міські ради з урахуванням вимог абзацу третього цього пункту, а за межами населених пунктів - відповідні органи виконавчої влади.

Таким чином, зважаючи на те, що земельна ділянка площею 31,8425 га кадастровий № 6822789100:01:007:0010 знаходилась в межах села Чепелівка та відносилась до земель комунальної форми власності, Красилівська РДА не була наділена повноваженнями щодо передачі її в користування ОСОБА_1 на умовах оренди, а тому оспорюваний договір оренди укладений з порушенням вимог ч. 1,3 ст. 122 ЗК України та є недійсним.

За приписами статті 203 Цивільного кодексу України (у відповідній редакції) зміст правочину не може суперечити цьому Кодексу, іншим актам цивільного законодавства, а також моральним засадам суспільства.

Відповідно до приписів статті 215 ЦК України підставою недійсності правочину є недодержання в момент вчинення правочину стороною вимог, які встановлені частинами першою - третьою, п`ятою та шостою статті 203 цього Кодексу.

Таким чином, оспорюваний договір оренди укладений з порушенням вимог ч. 3 ст. 122 ЗК України.

При цьому, вищезазначений оспорюваний договір оренди порушує права та законні інтереси ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 та ОСОБА_7 , а саме, внаслідок незаконного вибуття спірних земельних ділянок із комунальної власності він може стати підставою для позбавлення останніх права власності на виділенні їм у власність, у встановленому законом порядку, спірні земельні ділянки.

Таким чином, виходячи із змісту, підстави та предмету позову ОСОБА_1 до Красилівської міської ради, ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , та підстави і предмету позову останніх до ОСОБА_1 , суд вважає, що вони взаємопов`язані, виникли із одних правовідносин, а саме, права користування однією і тією ж земельною ділянок, тому задоволення зустрічного позову - визнання недійсним оспорюваного договору оренди землі, виключає задоволення первісного позову ОСОБА_1 , в основу якого покладено зазначений оспорюваний договір оренди землі.

Отже, зважаючи на вищевикладене, суд доходить висновку, що зустрічні позовні вимоги ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 та ОСОБА_7 до ОСОБА_1 про визнання недійсним договору оренди землі є законними, обґрунтованими та такими, що підлягають задоволенню.

Основним доводом позивача по первинному позову в обґрунтування законності укладеного договору оренди було те, що питання меж населеного пункту с. Чепелівка вже було предметом дослідження інших судових інстанцій, зокрема Верховним Судом, яким і був встановлений факт відсутності таких меж, що в свою чергу носить преюдиційний характер щодо встановлення даних обставин і в інших судових справах.

Зокрема, як зазначено у постанові Верховного Суду у справі № 924/410/19 від 01 вересня 2020 року, ОСОБА_1 оскаржуючи постанову Північно-західного апеляційного господарського суду від 19.03.2020 року в частині задоволення позовних вимог Красилівської міської ради, наголосив на залишенні судом апеляційної інстанції наданих відповідачем доказів, відсутності доказів на підтвердження того, що спірна земельна ділянка кадастровий номер 6822789100:01:007:0010, площею 31,8425 га розташована в межах населеного пункту (села Чепелівка).

Скаржник також, посилаючись на пункт 1 частини 2 статті 287 Господарського процесуального кодексу України, наголошував на неврахуванні судом апеляційної інстанції висновків, зокрема, викладених у постанові Верховного Суду України від 27.09.2017 року у справі № 391/1055/14-ц щодо застосування положень статті 173 Земельного кодексу України і статті 46 Закону України «Про землеустрій».

За змістом статті 173 Земельного кодексу України межа району, села, селища, міста, району у місті - це умовна замкнена лінія на поверхні землі, що відокремлює територію району, села, селища, міста, району у місті від інших територій. Межі району, села, селища, міста, району у місті встановлюються і змінюються за проектами землеустрою щодо встановлення (зміни) меж адміністративно-територіальних одиниць. Проекти землеустрою щодо зміни меж населених пунктів розробляються з урахуванням генеральних планів населених пунктів. Включення земельних ділянок у межі району, села, селища, міста, району у місті не тягне за собою припинення права власності і права користування цими ділянками, крім земельних ділянок, визначених частиною четвертою цієї статті. Землі та земельні ділянки державної власності, включені в межі населеного пункту (крім земель, які не можуть передаватися у комунальну власність), переходять у власність територіальної громади. Рішення про встановлення меж населеного пункту та витяги з Державного земельного кадастру про межу відповідної адміністративно-територіальної одиниці та про відповідні земельні ділянки, право власності на які переходить до територіальної громади, є підставою для державної реєстрації права комунальної власності на такі земельні ділянки.

Згідно зі статтею 46 Закону України «Про землеустрій» (у редакції, чинній на час прийняття оспорюваного розпорядження від 03.10.2012) для встановлення або зміни меж адміністративно-територіальних утворень розробляються проекти землеустрою щодо встановлення (зміни) меж відповідних адміністративно-територіальних утворень.

Суд апеляційної інстанції частково задовольняючи позовні вимоги Красилівської міської ради щодо земельної ділянки з кадастровим номером 6822789100:01:007:0010 не взяв до уваги витяг з Державного земельного кадастру про зазначену земельну ділянку щодо її форми власності (державна), оскільки дійшов висновку, що такі відомості були внесені на підставі проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок від 14.09.2012, виготовленого на замовлення ОСОБА_1 , що підтверджується також і змістом листа відділу у Красилівському районні Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області.

Водночас, суд першої інстанції, чого суд апеляційної інстанції не спростував, установив, що згідно з інформацією Управління Держкомзему у Красилівському районі земельні ділянки, на які ОСОБА_1 просив надати дозвіл на виготовлення технічної документації, знаходяться за межами села Чепелівка Чепелівської сільської ради, а у висновках комісій з землеустрою до технічної документації вказано, що земельні ділянки знаходяться за межами села Чепелівка.

У постанові Верховного Суду України від 27.09.2017 у справі № 391/1055/14-ц зазначено, що межі населеного пункту встановлюються, змінюються відповідними компетентними органами у відповідності до положень земельного законодавства та законодавства про містобудівну діяльність, яке діяло на час утворення населеного пункту або зміни його меж. Межі населеного пункту вважаються встановленими, а органи місцевого самоврядування набувають права розпоряджатися земельними ділянками, які відповідно до розроблених проектів щодо встановлення меж відповідної сільської, селищної, міської ради включаються до їх територій, після встановлення (винесення) меж території населеного пункту в натуру (на місцевість), закріплення меж території межовими знаками та внесення відомостей про земельну ділянку до державного земельного кадастру (АС ДЗК), якщо межі населеного пункті не були встановлені/змінені у іншому порядку передбаченому законодавством, яке діяло на час утворення населеного пункту його розбудови та/або зміни меж.

Проте зазначене залишено судом апеляційної інстанції поза увагою і зроблено передчасний висновок про наявність підстав для часткового скасування рішення місцевого суду і задоволення позовних вимог (4.8).

З цього приводу суд вважає за необхідне зазначити, що преюдиція - це обов`язковість фактів, установлених судовим рішенням, що набуло законної сили, в одній справі для суду при розгляді інших справ. Преюдиційно встановлені факти не підлягають доказуванню. Звільнення від доказування з підстав установлення преюдиційних обставин в іншому судовому рішенні, варто розуміти так, що учасники адміністративного процесу не зобов`язані повторно доказувати ті обставини, які були встановлені чинним судовим рішенням в іншій адміністративній, цивільній або господарській справі, якщо в цій справі брали участь особи, щодо яких відповідні обставини встановлені.

Для спростування преюдиційних обставин учасник адміністративного процесу, який ці обставини заперечує, повинен подати суду належні та допустимі докази. Ці докази повинні бути оцінені судом, що розглядає справу, у загальному порядку за правилами визначеними процесуальним законодавством.

Як зазначено у постанові Верховного Суду по справі № № 910/11870/20 «82…преюдиціальне значення процесуальним законом надається саме фактам, встановленим судовими рішеннями (в тому числі в їх мотивувальних частинах), але не правовій оцінці таких фактів, здійсненій іншим судом чи іншим органом, який вирішує господарський спір.

83. При цьому, касаційний суд зауважує, що звільнення від доказування, навіть у разі наявності преюдиційних обставин встановлених у рішенні суду, не може мати абсолютного характеру і не може сприйматися судами як неможливість спростування під час судового розгляду обставин, які зазначені в іншому судовому рішенні. Господарські суди не повинні сприймати як обов`язкові висновки щодо фактичних обставин справи, наведені у чинних судових рішеннях у інших господарських справах. Для спростування преюдиційних обставин, передбачених статтею 75 Господарського процесуального кодексу України, учасник господарського процесу, який ці обставини заперечує, повинен подати суду належні та допустимі докази. Ці докази повинні бути оцінені судом, що розглядає справу, у загальному порядку за правилами встановленими Господарським процесуальним кодексом України. Якщо суд дійде висновку про те, що обставини у справі, що розглядається, є інакшими, ніж установлені під час розгляду іншої господарської справи, то справу належить вирішити відповідно до тих обставин, які встановлені безпосередньо судом, який розглядає справу. Отже, господарський суд під час розгляду конкретної справи на підставі встановлених ним обставин (у тому числі з урахуванням преюдиційних обставин) повинен самостійно оцінювати обставини (факти), які є предметом судового розгляду та ухвалити рішення з відповідним застосуванням необхідних матеріально-правових норм (відповідний правовий висновок викладено у постанові Верховного Суду від 20.03.2020 у справі № 910/2360/19)».

Разом з тим, з аналізу змісту постанови Верховного Суду у справі № 924/410/19 від 01 вересня 2020 року вбачається, що станом на момент прийняття рішення Верховним Судом було констатовано недоведеність зацікавленою стороною по справі факту перебування спірної земельної ділянки в межах с. Чепелівка, а не констатація преюдиційного факту про безспірне перебування такої за межами с. Чепелівка.

Зокрема, як встановлено судом, що не заперечує і сам ОСОБА_12 , до 03 липня 2020 року Красилівська міська рада не могла підтвердити факт внесення меж с. Чепелівка до Державного земельного кадастру України, оскільки тільки 03 червня 2020 року за заявою Красилівської міської ради внесено до Державного земельного кадастру відомості про межі адміністративно-територіальної одиниці - с. Чепелівка, тобто, після прийняття рішень господарськими судами, а тому суд дійшов висновку про те, що обставини у справі, що розглядається, є інакшими, ніж установлені під час розгляду справи № 924/410/19, а тому факт перебування земельної ділянки в межах с. Чепелівка був доведений представником відповідачів-позивачів.

Також заслуговують на увагу заперечення представника відповідачів-позивачів ОСОБА_13 про те, що позивачем ОСОБА_1 було обрано неналежний спосіб захисту, зокрема позивач просить скасувати право власності за ОСОБА_2 на земельну ділянку площею 2,0000 га кадастровий номер 6822789100:01:007:0034, що розташована на території Чепелівської сільської ради Красилівського району, з одночасним припиненням речових прав ОСОБА_2 на вказану земельну ділянку; скасувати право власності за ОСОБА_3 на земельну ділянку площею 2,0000 га кадастровий номер 6822789100:01:007:0035, що розташована на території Чепелівської сільської ради Красилівського району з одночасним припиненням речових прав ОСОБА_3 на вказану земельну ділянку; скасувати право власності за ОСОБА_4 на земельну ділянку площею 2,0000 га кадастровий номер 6822789100:01:007:0036, що розташована на території Чепелівської сільської ради Красилівського району, з одночасним припиненням речових прав ОСОБА_8 на вказану земельну; скасувати право власності за ОСОБА_5 на земельну ділянку площею 2,0000 га кадастровий номер 6822789100:01:007:0037, що розташована на території Чепелівської сільської ради Красилівського району з одночасним припиненням речових прав ОСОБА_5 на вказану земельну ділянку; скасувати право власності за ОСОБА_7 на земельну ділянку площею 2,0000 га кадастровий номер 6822789100:01:007:0039, що розташована на території Чепелівської сільської ради Красилівського району, з одночасним припиненням речових прав ОСОБА_7 на вказану земельну ділянку.

Захист права власності - це сукупність передбачених законом цивільно-правових засобів, які, по-перше, гарантують нормальне господарське використання майна (тобто вони забезпечують захист відносин власності в їх непорушеному стані), по-друге - застосовуються для поновлення порушених правовідносин власності, для усунення перешкод, що заважають їх нормальному функціонуванню, для відшкодування збитків, які заподіяні власнику.

Відповідно до статті 41 Конституції України, кожен має право володіти, користуватися і розпоряджатися своєю власністю, результатами своєї інтелектуальної, творчої діяльності.

Ніхто не може бути протиправно позбавлений права власності. Право приватної власності є непорушним.

Відповідно до статті 392 ЦК України, власник майна може пред`явити позов про визнання його права власності, якщо це право оспорюється або не визнається іншою особою, а також у разі втрати ним документа, який засвідчує його право власності.

Судовий захист права власності здійснюється шляхом розгляду справ за такими позовами:

1.про визнання права власності на майно;

2.про витребування майна з чужого незаконного володіння чи відшкодування його вартості;

3.про поділ спільного майна або виділ з нього частки;

4.про визначення порядку володіння, користування та розпорядження майном, що є спільною власністю;

5.про визнання недійсними правочинів про відчуження майна;

6.про визнання незаконними актів державних органів, органів місцевого самоврядування про неправомірне втручання у здійснення власником правомочностей щодо володіння, користування та розпорядження майном;

7.про переведення прав та обов?язків покупця за договором купівлі-продажу, укладеним учасником спільної часткової власності щодо своєї частки з порушенням права іншого учасника даної спільної власності на переважне право купівлі;

8.про передачу в приватну власність майна, яке за законом підлягає відчуженню;

9.про визнання недійсними правочинів про відчуження квартир з громадського житлового фонду з порушенням, наприклад, права наймача на придбання цього приміщення у власність або переведення на нього прав та обов?язків набувача за цим договором;

10.про відшкодування шкоди, заподіяної майну, або збитків, завданих особі порушенням її права власника (включаючи і не одержані доходи);

11.про виключення майна з опису тощо.

Залежно від характеру посягання на права власника і змісту захисту, який надається власнику, юридичною наукою традиційно виділяються речово-правові та зобов`язально-правові засоби захисту права власності.

При цьому, належний спосіб захисту, виходячи із застосування спеціальної норми права, повинен забезпечити ефективне використання цієї норми у її практичному застосуванні - гарантувати особі спосіб відновлення порушеного права або можливість отримання нею відповідного відшкодування. Отже, засіб юридичного захисту має бути ефективним, як на практиці, так і за законом. У рішенні від 31.07.2003 у справі «Дорани проти Ірландії» Європейський суд з прав людини зазначив, що поняття «ефективний засіб» передбачає не лише запобігання порушенню або припиненню порушення, а так само встановлення механізму відновлення, поновлення порушеного права. Таким чином, обов`язковим є практичне застосування ефективного механізму захисту. Протилежний підхід суперечитиме принципу верховенства права. Як правило, суб`єкт порушеного права може скористатися не будь-яким, а цілком конкретним способом захисту свого права (пункт 5.6 постанови Великої Палати Верховного Суду від 22.08.2018 у справі № 925/1265/16).

Таким чином,представник позивача, ставлячи вимогу «скасувати право власності», обрав неналежний та не передбачений законом спосіб захисту права власності, що в свою чергу є додатковою підставою для відмови в позові в цій частині позовних вимог.

Таким чином, враховуючи вищезазначені підстави, суд вважає, що в первинному позові слід відмовити в повному обсязі вимог, а зустрічний підлягає задоволенню.

Відповідно до ч. 1 ст. 141 ЦПК України судовий збір покладається на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.

Зустрічний позов задоволено повністю, а тому з ОСОБА_1 на користь ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 та ОСОБА_7 підлягає стягненню судовий збір у сумі по 908 гривень.

Керуючись ст.ст. ст.ст.12, 13, 81, 141, 264-265 ЦПК України суд, -

У Х В А Л И В:

В позові ОСОБА_1 до Красилівської міської ради, ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , державного реєстратора Красилівської міської ради Хмельницької області, товариства з обмеженою відповідальністю «Агропром-2008», державного реєстратора приватного нотаріуса Красилівського районного нотаріального округу Хмельницької області Возної В.Б., третя особа на стороні позивача фермерське господарство «Агроздобуток», про витребування земельних ділянок та скасування державної реєстрації права власності і права оренди на земельні ділянки - відмовити.

Зустрічний позов ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 до ОСОБА_1 , Хмельницької районної державної адміністрації Хмельницької області про визнання недійсним договору оренди землі - задовольнити.

Визнати недійсним договір оренди земельної ділянки, укладений між Красилівською районною державною адміністрацією та ОСОБА_1 , 31 жовтня 2012 року та зареєстрований в державному реєстрі земель 13 листопада 2012 року за №682210004006473 в частині передачі в оренду земельної ділянки площею 31,8425 га. кадастровий № 6822789100:01:007:0010.

Стягнути з ОСОБА_1 на користь ОСОБА_2 судовий збір в сумі 908 гривень.

Стягнути з ОСОБА_1 на користь ОСОБА_3 судовий збір в сумі 908 гривень.

Стягнути з ОСОБА_1 на користь ОСОБА_4 судовий збір в сумі 908 гривень.

Стягнути з ОСОБА_1 на користь ОСОБА_5 судовий збір в сумі 908 гривень.

Стягнути з ОСОБА_1 на користь ОСОБА_6 судовий збір в сумі 908 гривень.

Стягнути з ОСОБА_1 на користь ОСОБА_7 судовий збір в сумі 908 гривень.

Позивач-відповідач - ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , зареєстроване місце проживання: АДРЕСА_1 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_1 .

Відповідач за первісним позовом - Красилівська міська рада Хмельницької області, місцезнаходження: 31000, Хмельницька область, Хмельницький район, м. Красилів, пл. Незалежності, 2, код ЄДРПОУ:04060737.

Відповідач-позивач - ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , зареєстроване місце проживання: АДРЕСА_2 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_2 .

Відповідач-позивач - ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , зареєстроване місце проживання: АДРЕСА_3 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_3 .

Відповідач-позивач - ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , зареєстроване місце проживання: АДРЕСА_4 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_4 .

Відповідач-позивач - ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , зареєстроване місце проживання: АДРЕСА_5 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_5 .

Відповідач-позивач - ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_5 , зареєстроване місце проживання: АДРЕСА_6 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_6 .

Відповідач-позивач - ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , зареєстроване місце проживання: АДРЕСА_7 , реєстраційний номер облікової картки платника податків НОМЕР_7 .

Відповідач за первісним позовом - державний реєстратор Красилівської міської ради Хмельницької області, місцезнаходження: 31000, Хмельницька область, Хмельницький район, м. Красилів, пл. Незалежності, 2, код ЄДРПОУ:04060737.

Відповідач за первісним позовом - товариство з обмеженою відповідальністю «Агропром-2008», місцезнаходження: 31000, Хмельницька область, Хмельницький район, м. Красилів, вул. Грушевського, 163, код ЄДРПОУ:35582636.

Відповідач за первісним позовом - державний реєстратор приватний нотаріус Красилівського районного нотаріального округу Хмельницької області Возна В.Б., місцезнаходження: 31000, Хмельницька область, Хмельницький район, м. Красилів, вул. Ціолковського, 2, офіс 4.

Третя особа за первісним позовом - фермерське господарство «Агроздобуток», місцезнаходження: 31070, Хмельницька область, Хмельницький район, с. Щиборівка, вул. Центральна, 12, код ЄДРПОУ: 38418121.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається безпосередньо до Хмельницького апеляційного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повний текст рішення складено 17 квітня 2023 року.

Суддя Л.М. Гладій

СудКрасилівський районний суд Хмельницької області
Дата ухвалення рішення12.04.2023
Оприлюднено18.04.2023
Номер документу110247837
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із земельних відносин, з них: визнання незаконним акта, що порушує право власності на земельну ділянку

Судовий реєстр по справі —677/955/21

Постанова від 11.07.2023

Цивільне

Хмельницький апеляційний суд

Ярмолюк О. І.

Постанова від 11.07.2023

Цивільне

Хмельницький апеляційний суд

Ярмолюк О. І.

Ухвала від 29.05.2023

Цивільне

Хмельницький апеляційний суд

Ярмолюк О. І.

Ухвала від 26.05.2023

Цивільне

Хмельницький апеляційний суд

Ярмолюк О. І.

Рішення від 12.04.2023

Цивільне

Красилівський районний суд Хмельницької області

Гладій Л. М.

Рішення від 12.04.2023

Цивільне

Красилівський районний суд Хмельницької області

Гладій Л. М.

Ухвала від 26.09.2022

Цивільне

Красилівський районний суд Хмельницької області

Гладій Л. М.

Ухвала від 08.11.2021

Цивільне

Красилівський районний суд Хмельницької області

Гладій Л. М.

Ухвала від 29.06.2021

Цивільне

Красилівський районний суд Хмельницької області

Гладій Л. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні