Справа №710/5/22
Номер провадження 6/710/11/23
УХВАЛА
іменем України
12.04.2023 м. Шпола
Шполянський районний суд Черкаської області в складі:
головуючогосудді Щербак О.В.,
за участю секретаря судових засідань Кисличенко Л.А.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Шпола заяву Територіального управління Державної судової адміністрації у Черкаській області про поновлення пропущеного строку для пред`явлення виконавчого листа до виконання по цивільній справі за позовом ОСОБА_1 до Шполянської дитячої мистецької школи Шполянської міської ради об`єднаної територіальної громади, треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмету спору Шполянська міська рада об`єднаної територіальної громади, директор Шполянської дитячої мистецької школи Шполянської міської ради об`єднаної територіальної громади Гончаренко Михайло Миколайович, про визнання незаконним та скасування наказу та зобов`язання вчинити дії,
у с т а н о в и в :
07.04.2023 до Шполянського районного суду Черкаської області надійшла вказана заява, в якій заявник просив поновити пропущений строк для пред`явлення до виконання виконавчого листа по справі №710/5/22.
В обґрунтування заявизазначено,що31.08.2022 Територіальним управлінням Державної судової адміністрації України у Черкаській області (далі - Територіальне управління) отримано виконавчий лист Шполянського районного суду Черкаської області, виданий 29.06.2022 по справі №710/5/22 про стягнення з Шполянської дитячої мистецької школи Шполянської міської ради об`єднаної територіальної громади на користь держави судового збору в сумі 908 грн за позовом ОСОБА_1 до Шполянської дитячої мистецької школи Шполянської міської ради об`єднаної територіальної громади, треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмету спору Шполянська міська рада об`єднаної територіальної громади, директор Шполянської дитячої мистецької школи Шполянської міської ради об`єднаної територіальної громади Гончаренко Михайло Миколайович, про визнання незаконним та скасування наказу та зобов`язання вчинити дії. 15.09.2022 Управління Державної казначейської служби України у Звенигородському районі Черкаської області повернуло без виконання вищезазначений виконавчий лист до Територіального управління у зв?язку із тим, що у боржника - Шполянської дитячої мистецької школи Шполянської міської ради об?єднаної територіальної громади немає відкритих рахунків в управлінні, а тому казначейське обслуговування зазначеної установи не здійснюється. 22.09.2022 Територіальне управління направило до Шполянської міської ради об?єднаної територіальної громади лист про надання інформації щодо правонаступника або розпорядника коштів Шполянської дитячої мистецької школи Шполянської міської ради об?єднаної територіальної громади та відкритих рахунків цієї юридичної особи для проведення безспірного списання судового збору органами Казначейства. 29.09.2022 Шполянська міська рада об?єднаної територіальної громади надіслала до Територіального управління лист про те, що розпорядником коштів Шполянської дитячої мистецької школи Шполянської міської ради об?єднаної територіальної громади є Шполянська міська рада об?єднаної територіальної громади (код ЄДРПОУ - 04061576). 20.10.2022 Територіальне управління повторно звернулося до Шполянської міської ради об?єднаної територіальної громади з листом про надання підтверджуючих документів щодо розпорядника коштів та з пропозицією добровільно сплатити судовий збір у розмірі 908,00 грн, але відповіді на сьогоднішній день не надходило. Також заявник зазначив, що у зв?язку із довготривалим листуванням щодо виконання виконавчого листа Шполянського районного суду Черкаської області, виданого 29.06.2022 по справі №710/5/22 строк пред?явлення виконавчого документа був пропущений.
У судове засідання представник Територіального управління Державної судової адміністрації України у Черкаській області не з`явився, у заяві просив розглянути заяву без його участі.
Представник боржника у судове засідання не з`явився, подав клопотання про розгляд заяви без його участі.
Згідно з ч.3 ст.433 ЦПК України заява розглядається в судовому засіданні з повідомленням учасників справи. Їх неявка не є перешкодою для вирішення питання про поновлення пропущеного строку. Суд розглядає таку заяву в десятиденний строк.
Відповідно до ч. 1 ст.433 ЦПК України у разі пропуску строку для пред`явлення виконавчого документа до виконання з причин, визнаних судом поважними, пропущений строк може бути поновлено.
Так,стаття 1 Закону України «Про виконавче провадження» визначає, що виконавче провадження як завершальна стадія судового провадження і примусове виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) (далі - рішення) - сукупність дій визначених у цьому Законі органів і осіб, що спрямовані на примусове виконання рішень і проводяться на підставах, у межах повноважень та у спосіб, що визначені Конституцією України, цим Законом, іншими законами та нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону, а також рішеннями, які відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню.
Згідно зіст.18 Закону України «Про виконавче провадження» виконавець зобов`язаний вживати передбачених цим Законом заходів щодо примусового виконання рішень, неупереджено, ефективно, своєчасно і в повному обсязі вчиняти виконавчі дії.
За приписами статті 19Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
При аналізі зазначених норм чинного законодавства України вбачається, що належне виконання виконавцем покладених на нього обов`язків гарантує, зокрема непорушність майнових прав як стягувача так і боржника.
Відповідно до п. 1 ч. 1ст. 3 Закону України «Про виконавче провадження» примусовому виконанню підлягають рішення на підставі виконавчих листів та наказів, що видаються судами у передбачених законом випадках на підставі судових рішень, рішень третейського суду, рішень міжнародного комерційного арбітражу, рішень іноземних судів та на інших підставах, визначених законом або міжнародним договором України.
У той же час, згідно з ч. 2ст. 6 ЗУ «Про виконавче провадження» рішення про стягнення коштів з державних органів, державного та місцевих бюджетів або бюджетних установ виконуються органами, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів.
Законом України «Про гарантії держави щодо виконання судових рішень» було встановлено гарантії держави щодо виконання судових рішень та виконавчих документів, визначених законом «Про виконавче провадження», та особливості їх виконання.
Так відповідно до ст.2 Закону України «Про гарантії держави щодо виконання судових рішень» держава гарантує виконання рішення суду про стягнення коштів та зобов`язання вчинити певні дії щодо майна, боржником за яким є: державний орган; державні підприємство, установа, організація (далі - державне підприємство); юридична особа, примусова реалізація майна якої забороняється відповідно до законодавства (далі - юридична особа).
За приписамистатті 3 Закону України «Про гарантії держави щодо виконання судових рішень» виконання рішень суду про стягнення коштів, боржником за якими є державний орган, здійснюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, в межах відповідних бюджетних призначень шляхом списання коштів з рахунків такого державного органу, а в разі відсутності у зазначеного державного органу відповідних призначень - за рахунок коштів, передбачених за бюджетною програмою для забезпечення виконання рішень суду. Стягувач за рішенням суду про стягнення коштів з державного органу звертається до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, у строки, встановлені Законом України «Про виконавче провадження» із заявою про виконання рішення суду.
Крім того, порядком виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, який затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 03 серпня 2011року №845 (надалі - Порядок) було врегульовано механізм виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, прийнятих судами, а також іншими державними органами (посадовими особами), які відповідно до закону мають право приймати такі рішення.
За змістом абз. 3 п. 2 Порядку у тексті цього документа термін «боржники» вживається у такому значенні - визначені в рішенні про стягнення коштів розпорядники (бюджетні установи) та одержувачі бюджетних коштів, а також підприємства, установи та організації, рахунки яких відкриті в органах Казначейства.
Згідно з п. 3 Порядку виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників - рішення про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників виконуються на підставі виконавчих документів виключно органами Казначейства у порядку черговості надходження таких документів (про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів - з попереднім інформуванням Мінфіну, про стягнення коштів боржників - у межах відповідних бюджетних призначень, наданих бюджетних асигнувань (залишків коштів на рахунках підприємств, установ, організацій).
З системного тлумачення зазначених норм чинного законодавства можна зробити висновок, що у випадку винесення судом рішення про стягнення коштів з державних органів, державного та місцевих бюджетів або бюджетних установ, такі рішення підлягають виконанню не органами ДВС, а органами, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів.
Відповідно до матеріалів цивільної справи №710/5/22 рішення Шполянського районного суду Черкаської області від 23.05.2022 набуло чинності 28.06.2022.
Шполянським районним судом Черкаської області 29.06.2022 видано виконавчий лист у справі зі строком пред`явлення до виконання 28.09.2022.
Виконавчий лист заявником отримано 31.08.2022.
02.09.2022 Управління Державної казначейської служби України у Звенигородському районі Черкаської області повернуло без виконання виконавчий лист від 29.06.2022 до Територіального управління. Підстава: п.п. 3 п. 9 Порядку виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників.
22.09.2022 ТУ ДСУ України в Черкаській області направило до Шполянської міської ради об?єднаної територіальної громади лист про надання інформації щодо правонаступника або розпорядника коштів Шполянської дитячої мистецької школи Шполянської міської ради об?єднаної територіальної громади та відкритих рахунків цієї юридичної особи для проведення безспірного списання судового збору органами Казначейства.
29.09.2022 до ТУ ДСУ України в Черкаській області від Шполянської міської ради об?єднаної територіальної громади надійшов лист про те, що розпорядником коштів Шполянської дитячої мистецької школи Шполянської міської ради об?єднаної територіальної громади є Шполянська міська рада об?єднаної територіальної громади (код ЄДРПОУ - 04061576) та було вказано реквізити для безспірного списання судового збору органами Казначейства за виконавчими листами по справах 710/8/22 та №710/5/22.
Заявник зазначає, що повторно звернувся до Шполянської міської ради об?єднаної територіальної громади з листом про надання підтверджуючих документів щодо розпорядника коштів та з пропозицією добровільно сплатити судовий збір у розмірі 908,00 грн, але відповіді на сьогоднішній день не надходило.
Згідно з п.п. 3 п. 9 Порядку виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України
від 03.08.2011 за № 845 орган Казначейства повертає виконавчий документ стягувачеві у разі, коли боржник не має відкритих рахунків в органі Казначейства або в органі Казначейства відкрито боржнику лише рахунок із спеціальним режимом використання, крім випадків виконання рішень суду про стягнення коштів, боржником за яким є державний орган згідно із Законом України Про гарантії держави щодо виконання судових рішень.
Отже, виконавчий документ про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників неможливо виконати у разі коли боржник не має відкритих рахунків в органі Казначейства.
Так, боржником у виконавчому листі від 29.06.2022 вказано Шполянську дитячумистецьку школу Шполянської міської ради об`єднаної територіальної громади, яка згідно з листом Управління Державної казначейської служби України у Звенигородському районі Черкаської області від 02.09.2022 не має відкритих рахунків в органі казначейства.
Проте згідно з рішенням суду від 23.05.2022 було вирішено стягнути з Шполянської дитячої мистецької школи Шполянської міської ради об`єднаної територіальної громади саме за рахунок бюджетних коштів Шполянської міської ради об`єднаної територіальної громади, передбачених для фінансування Шполянської дитячої мистецької школи Шполянської міської ради об`єднаної територіальної громади, на користь держави судовий збір в розмірі 908,00 грн.
В своєму листі від 29.09.2022 Шполянська міської рада об?єднаної територіальної громади повідомила ТУ ДСУ України в Черкаській області про те, що розпорядником коштів Шполянської дитячої мистецької школи Шполянської міської ради об?єднаної територіальної громади є Шполянська міська рада об?єднаної територіальної громади та було вказано реквізити для безспірного списання судового збору органами Казначейства за виконавчими листами по справах 710/8/22 та №710/5/22.
У зв`язкуіз викладеним,оцінюючи доказита враховуючиобставини пропускустроку дляпред`явленнявиконавчого документадо виконання,які визнанісудом поважними,суд вважаєза необхіднезадовольнити заявупро поновленняпропущеного строкудля пред`явленнявиконавчого листадо виконання.
Керуючи ст. 432, 433 ЦПК України, ст.4, ст.12 Закону «Про виконавче провадження», суд
у х в а л и в :
Заяву Територіального управління Державної судової адміністрації України у Черкаській області, про поновлення пропущеного строку для пред`явлення виконавчого листа до виконання у справі №710/5/22 задовольнити.
Поновити строк для пред`явлення до виконання виконавчого листа, виданого Шполянським районним судом Черкаської області, про стягнення з Шполянської дитячої мистецької школи Шполянської міської ради об`єднаної територіальної громади за рахунок бюджетних коштів Шполянської міської ради об`єднаної територіальної громади (вул. Лозуватська, 59, м. Шпола, Звенигородський район, Черкаська область, код ЄДРПОУ 04061576), передбачених для фінансування Шполянської дитячої мистецької школи Шполянської міської ради об`єднаної територіальної громади на користь держави судового збору в сумі 908 грн 00 коп.
Ухвала може бути оскаржена протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення до Черкаського апеляційного суду. Учасник справи, якому ухвала суду не була вручена у день її проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення йому відповідної ухвали суду.
Суддя О.В. Щербак
Суд | Шполянський районний суд Черкаської області |
Дата ухвалення рішення | 12.04.2023 |
Оприлюднено | 19.04.2023 |
Номер документу | 110263012 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Інші скарги та заяви в процесі виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) |
Цивільне
Шполянський районний суд Черкаської області
Щербак О. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні