Справа № 689/455/23
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
11 квітня 2023 року смт. Ярмолинці
Ярмолинецький районний суд Хмельницької області у складі:
головуючого - судді Кульбаби А.В.,
з участю: секретаря судового засідання - Лебеденко О.М.,
позивача - ОСОБА_1 ,
представника позивача - адвоката Теліцина А.М.,
представника відповідача, Солобковецької сільської ради
Хмельницького району Хмельницької області, - Пантело В.В.,
представника відповідача, Комунального закладу
«Солобковецький ліцей Солобковецької сільської ради
Хмельницького району Хмельницької області», - Ткачук Н.В.,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в загальному позовному провадженні в залі суду в смт. Ярмолинці цивільну справу за позовом ОСОБА_1 до Солобковецької сільської ради Хмельницького району Хмельницької області, Комунального закладу «Солобковецький ліцей Солобковецької сільської ради Хмельницького району Хмельницької області» про стягнення недоотриманої надбавки за престижність праці,
встановив:
Позивач звернувся з позовом до відповідачів про стягнення недоотриманої надбавки за престижність праці,. В позові зазначив, що наказом № 31 від 28.08.1998р. він був переведений на посаду вчителя математики Солобковецької школи 1-3 ступенів. За рішенням Солобковецької сільської ради від 02.07.2018р. даний навчальний заклад був перейменований в Комунальний заклад загальної середньої освіти 1-3 ступенів Солобковецької сільської ради Хмельницького району Хмельницької області, згодом - перейменований в Комунальний заклад «Солобковецький ліцей Солобковецької сільської ради Хмельницького району Хмельницької області». Наказом директора ліцею «Про встановлення надбавки за престижність педагогічної праці на 2021-2022 навчальні роки» всім педагогічним працівникам ліцею було встановлено надбавку в розмірі 20 % від посадового окладу (ставки заробітної плати) з 1 вересня 2021 року. Дана надбавка йому виплачувалася з вересня 2021 року по лютий 2022 року (включно) в обсязі 20 %. З березня 2022 року йому та іншим педагогічним працівникам вказану надбавку зменшили до 5 %. Наказом керівника ліцею № 37 від 26.08.2022 року він був звільнений із займаної посади на підставі п. 2 ст. 36 КЗпПУ у зв`язку із закінченням дії строкового контракту. Всупереч Постанові Кабінету Міністрів України від 23.03.2011р. № 373 «Про встановлення надбавки педагогічним працівникам дошкільних, позашкільних, загальноосвітніх, професійно-технічних навчальних закладів, вищих навчальних закладів 1-2 рівня акредитації, інших установ і закладів незалежно від їх підпорядкування, йому не виплачена до заробітної плати за період з 01.03.2022 року по 28 серпня 2022 року надбавка за престижність праці педагогічних працівників, так як в цей період надбавка виплачувалася йому в розмірі 5% від посадового окладу замість 20%, яка була передбачена освітньою субвенцією. Як йому пізніше стало відомо, всім педагогічним працівникам їхнього ліцею дана надбавка в розмірі 15% була виплачена за період з березня по вересень 2022 року. У зв`язку із цим ним написана заява керівнику ліцею з проханням виплатити йому надбавку в розмірі 15%, однак йому відмовили у цьому. Вважає, що відмова у виплаті йому зазначеної надбавки грубо порушує його трудові права.
Представник відповідача, Солобковецької сільської ради Хмельницького району Хмельницької області, подав відзив на позовну заяву, в якому зазначив, що позовні вимоги позивача не визнає. Вказав, що директором Комунального закладу «Солобковецький ліцей Солобковецької сільської ради Хмельницького району Хмельницької області» видано наказ № 5 від 1 березня 2022 року «Про врегулювання надбавок за престиж педагогічним працівникам на час воєнного стану», згідно з яким було встановлено надбавку за престижність праці педагогічним працівникам у розмірі 5%, що відповідає положенням постанови КМУ від 23.03.2011р. № 373 «Про встановлення надбавки педагогічним працівникам закладів дошкільної, позашкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної), вищої освіти, інших установ і закладів незалежно від їх підпорядкування». Тобто, розмір надбавки був встановлений уповноваженою особою (директором ліцею) у розмірі, передбаченому Кабінетом Міністрів України в межах бюджетних асигнувань, наказ про встановлення надбавки саме у розмірі 5% не оскаржений, а, відтак, є чинним. Надбавка за престижність праці в період перебування в трудових відносинах з відповідачем-2 виплачувалась відповідно до цього наказу. Листом Міністерства освіти і науки України від 25 квітня 2022 року № 1/4444-22 «Про оплату праці працівників закладів освіти» передбачено, що керівники закладів освіти мають встановлювати працівникам підвищення посадових окладів (ставок заробітної плати), надбавки і доплати за окремі види діяльності у розмірах, визначених нормативними актами з оплати праці. Керівники закладів освіти мають право зменшувати розміри лише тих доплат і надбавок, які встановлені нормативними актам у граничних розмірах або мають необов`язковий характер (за складність, напруженість, за виконання особливо важливої роботи, за престижність праці тощо) і розмір яких залежить від наявного фонду заробітної плати, затвердженого у кошторисі. Тобто, надбавка за престижність праці має необов`язковий характер, а виплачується у відповідному розмірі (межах), встановлених керівниками закладів освіти у відповідних межах, визначених постановою КМУ. У зв`язку із зменшенням фінансування керівником ліцею видано відповідний наказ № 5 від 01.03.2022р. «Про врегулювання надбавок за престиж педагогічним працівникам на час воєнного стану», який фактично є чинним та позивачем не оскаржується. Згідно з цим наказом уповноваженою особою у відповідних межах було встановлену дану надбавку за престижність праці педагогічним працівникам ліцею у розмірі 5 %, що фактично відповідає положенням постанови КМУ від 23.03.2011р. № 373. Крім цього, відповідно до умов контракту, укладеного з позивачем, відсутній фіксований розмір надбавки за престижність праці. Вважає, що надбавка у розмірі 20 % позивачеві не встановлювалася, відтак не оскаржуючи бездіяльність відповідача-2 (щодо нарахування та виплати надбавки в розмірі 20%, а не 5%), одразу ставити вимогу про стягнення грошових коштів, які позивачеві не були нараховані, є передчасним. В даному випадку, саме до повноважень керівника навчального закладу, який призначає та звільняє працівників закладу освіти, відноситься встановлення розміру надбавки працівникам закладу, з яким вони перебувають в трудових відносинах відповідно до вищевказаних норм та у відповідних межах.
Представник відповідача, Комунального закладу «Солобковецький ліцей Солобковецької сільської ради Хмельницького району Хмельницької області», також подав відзив на позов, в якому зазначив, що заперечує проти позову. Зазначив, що директором Комунального закладу «Солобковецький ліцей Солобковецької сільської ради Хмельницького району Хмельницької області» видано наказ № 5 від 1 березня 2022 року «Про врегулювання надбавок за престиж педагогічним працівникам на час воєнного стану», згідно з яким було встановлено надбавку за престижність праці педагогічним працівникам у розмірі 5%, що відповідає положенням постанови КМУ від 23.03.2011р. № 373 «Про встановлення надбавки педагогічним працівникам закладів дошкільної, позашкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної), вищої освіти, інших установ і закладів незалежно від їх підпорядкування». Тобто, розмір надбавки був встановлений уповноваженою особою (директором ліцею) у розмірі, передбаченому Кабінетом Міністрів України в межах бюджетних асигнувань, наказ про встановлення надбавки саме у розмірі 5% не оскаржений, а, відтак, є чинним. Надбавка за престижність праці в період перебування в трудових відносинах з відповідачем-2 виплачувалась відповідно до цього наказу. Листом Міністерства освіти і науки України від 25 квітня 2022 року № 1/4444-22 «Про оплату праці працівників закладів освіти» передбачено, що керівники закладів освіти мають встановлювати працівникам підвищення посадових окладів (ставок заробітної плати), надбавки і доплати за окремі види діяльності у розмірах, визначених нормативними актами з оплати праці. Керівники закладів освіти мають право зменшувати розміри лише тих оплат і надбавок, які встановлені нормативними актам у граничних розмірах або мають необов`язковий характер (за складність, напруженість, за виконання особливо важливої роботи, за престижність праці тощо) і розмір яких залежить від наявного фонду заробітної плати, затвердженого у кошторисі. Тобто, надбавка за престижність праці має необов`язковий характер, а виплачується у відповідному розмірі (межах), встановлених керівниками закладів освіти у відповідних межах, визначених постановою КМУ. У зв`язку із зменшенням фінансування керівником ліцею видано відповідний наказ № 5 від 01.03.2022р. «Про врегулювання надбавок за престиж педагогічним працівникам на час воєнного стану», який фактично є чинним та позивачем не оскаржується. Згідно з цим наказом уповноваженою особою у відповідних межах було встановлену дану надбавку за престижність праці педагогічним працівникам ліцею у розмірі 5 %, що фактично відповідає положенням постанови КМУ від 23.03.2011р. № 373. Крім цього, відповідно до умов контракту, укладеного з позивачем, відсутній фіксований розмір надбавки за престижність праці. Вважає, що надбавка у розмірі 20 % позивачеві не встановлювалася, відтак не оскаржуючи бездіяльність відповідача-2 (щодо нарахування та виплати надбавки в розмірі 20%, а не 5 %) одразу ставити вимогу про стягнення грошових коштів, які позивачеві не були нараховані, є передчасним. В даному випадку, саме до повноважень керівника навчального закладу, який призначає та звільняє працівників закладу освіти, відноситься встановлення розміру надбавки працівникам закладу, з яким вони перебувають в трудових відносинах відповідно до вищевказаних норм та у відповідних межах.
Позивач в судове засідання не з`явився, належним чином повідомлений про час і місце розгляду справи.
Представник позивача в судовому засіданні позивач позовні вимоги підтримав, суду пояснив, що наказом директора ліцею «Про встановлення надбавки за престижність педагогічної праці на 2021-2022 навчальні роки» від 01.09.2021р. № 29 всім педагогічним працівникам ліцею було встановлено надбавку в розмірі 20 % від посадового окладу (ставки заробітної плати) з 1 вересня 2021 року. Дана надбавка позивачу виплачувалася з вересня 2021 року по лютий 2022 року (включно) в обсязі 20 %. Наказом директора ліцею № 5 від 01.03.2022р. встановлена надбавка за престижність педагогічним працівникам у розмірі 5% з 01.03.2022р. А наказом № 52 від 17.11. 2022р. повернуто надбавку за престижність праці педагогічним працівникам ліцею. Пунктом 2 цього Наказу визначено про втрату чинності наказу директора ліцею від 01.03.2022р.
Представник відповідача, Комунального закладу «Солобковецький ліцей Солобковецької сільської ради Хмельницького району Хмельницької області», в судовому засіданні заперечила проти задоволення позову. Суду пояснила, що її наказом «Про встановлення надбавки за престижність педагогічної праці на 2021-2022 навчальні роки» від 01.09.2021р. № 29 всім педагогічним працівникам ліцею було встановлено надбавку в розмірі 20 % від посадового окладу з 1 вересня 2021 року. У зв`язку із введенням у державі воєнного стану, за її наказом № 5 від 01.03.2022р. встановлена надбавка за престижність педагогічним працівникам у розмірі 5% з 01.03.2022р. 17 листопада 2022 року наказом № 52 всім педагогічним працівникам ліцею, які працювали на той момент, повернули надбавку за престижність праці. А, оскільки позивач був звільнений з 28 серпня 2022 року, тому в неї не було підстав для повернення йому цієї надбавки. Зазначила також, що за період з 01.03.2022р. по 28.08.2022р. обсяг професійних обов`язків позивача не змінився, до дисциплінарної відповідальності він не притягувався.
Представник відповідача, Солобковецької сільської ради Хмельницького району Хмельницької області, в судовому засіданні заперечив проти задоволення позову. Суду пояснив, що позивач невірно обрав предмет позову, оскільки просить стягнути із Солобковецької сільської ради недоотриману надбавку за престижність праці, що є безпідставним. Так, позивач не перебував у трудових відносинах із сільською радою, а розмір надбавки встановлювався керівником ліцею.
Заслухавши пояснення сторін та їх представників, оцінивши письмові докази у справі в їх сукупності, суд приходить до висновку, що позов необхідно задоволити частково.
Судом встановлено, що 12 серпня 2021 року між Солобковецьким закладом загальної середньої освіти 1-3 ступенів Солобковецької сільської ради Ярмолинецького району Хмельницької області та ОСОБА_1 укладено контракт (строковий трудовий договір) на строк до 11 серпня 2022 року. А 11 серпня 2022 року між Солобковецьким ліцеєм Солобковецької сільської ради Хмельницького району Хмельницької області та ОСОБА_1 також укладено контракт (строковий трудовий договір) на строк до 28 серпня 2022 року. Ці обставини підтверджуються копіями контрактів від 12.08.2021р. та від 11.08.2022р. (а.с. 92-97).
Відповідно до п. 4.1. вказаних Контрактів за виконання обов`язків, передбачених цим Контрактом, Педагогічному працівнику нараховується заробітна плата в межах фонду оплати праці, входячи з установлених: посадового окладу, встановленого відповідно до тарифного розряду Єдиної тарифної сітки розрядів і коефіцієнтів; підвищень посадового окладу за кваліфікаційну категорію, педагогічне звання; надбавок за вислугу років, почесне звання, престижність педагогічної праці тощо.
Наказом директора Солобковецького закладу загальної середньої освіти 1-3 ступенів № 29 від 1 вересня 2021 року «Про встановлення надбавки педагогічним працівникам» всім педагогічним працівникам ліцею, в тому числі і позивачу, було встановлено надбавку в розмірі 20 % за престижність праці з 1 вересня 2021 року. Ця обставина підтверджується копією наказу № 29 від 1 вересня 2021 року (а.с. 90-91).
1 березня 2022 року за № 5 директором Солобковецького закладу загальної середньої освіти 1-3 ступенів винесено наказ «Про врегулювання надбавок за престиж педагогічним працівникам на час воєнного стану», згідно із яким встановлено з 1 березня 2022 року надбавку за престижність педагогічним працівникам у розмірі 5%, в тому числі позивачу. Зазначена обставина підтверджується копією наказу № 5 від 01.03.2022р. (а.с. 70).
А 17 листопада 2022 року наказом директора Комунального закладу «Солобковецький ліцей Солобковецької сільської ради Хмельницького району Хмельницької області» за № 52 «Про врегулювання питання повернення надбавки за престижність педагогічним працівникам» з 1 березня 2022 року повернуто надбавку за престижність праці зазначеним працівникам закладу, що вказані в наказі. Відповідно до п. 2 Наказу визнано таким, що втратив чинність наказ директора від 01.03.2022р. «Про врегулювання надбавок за престиж працівникам під час воєнного стану». Ця обставина підтверджується копією наказу № 52 від 17.11.2022р. (а.с. 71-73).
Отже, оскільки наказом директора Комунального закладу «Солобковецький ліцей Солобковецької сільської ради Хмельницького району Хмельницької області» за № 52 від 17 листопада 2022 року визнано таким, що втратив чинність наказ директора від 01.03.2022р. «Про врегулювання надбавок за престиж працівникам під час воєнного стану», тому чинним залишився наказ директора Солобковецького закладу загальної середньої освіти 1-3 ступенів № 29 від 1 вересня 2021 року «Про встановлення надбавки педагогічним працівникам», яким всім педагогічним працівникам ліцею, в тому числі і позивачу, було встановлено надбавку в розмірі 20 % за престижність праці з 1 вересня 2021 року.
Так, відповідно до пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 23 березня 2011 року № 373 «Про встановлення надбавки педагогічним працівникам дошкільних, позашкільних, загальноосвітніх, професійно-технічних навчальних закладів, вищих навчальних закладів I-II рівня акредитації, інших установ і закладів незалежно від їх підпорядкування» з метою підвищення престижності праці педагогічних працівників встановлено надбавку в граничному розмірі 30 відсотків посадового окладу (ставки заробітної плати), але не менше 5 відсотків, педагогічним працівникам закладів дошкільної, позашкільної, загальної середньої, професійної (професійно-технічної), вищої освіти, інших установ і закладів незалежно від їх підпорядкування.
У зв`язку із зазначеним, позивач ОСОБА_1 має право на отримання надбавки за престижність праці в розмірі 15% у відповідності до постанови Кабінету Міністрів України від 23 березня 2011 року № 373 «Про встановлення надбавки педагогічним працівникам дошкільних, позашкільних, загальноосвітніх, професійно-технічних навчальних закладів, вищих навчальних закладів I-II рівня акредитації, інших установ і закладів незалежно від їх підпорядкування» та на підставі наказу директора Солобковецького закладу загальної середньої освіти 1-3 ступенів № 29 від 1 вересня 2021 року «Про встановлення надбавки педагогічним працівникам», адже 5% йому виплачувалися згідно наказу директора від 01.03.2022р. (а.с. 70).
Статутом Комунального закладу «Солобковецький ліцей Солобковецької сільської ради Хмельницького району Хмельницької області», затвердженого рішенням сесії Солобковецької сільської ради від 1 липня 2022 року № 9, передбачено, що засновником закладу є Солобковецька сільська рада; засновник здійснює фінансування закладу освіти, його матеріально-технічне забезпечення, господарське обслуговування, організовує соціальний захист соціально-незахищених учасників освітнього процесу (п.п. 1.5, 1.6. Статуту, а.с. 38-63).
Відповідно до статті 43 Конституції України кожен має право на працю, що включає можливість заробляти на життя працею, яку він вільно обирає або на яку вільно погоджується. Держава створює умови для повного здійснення громадянами права на працю.
Водночас, приписом частин 1 і 2 статті 24 Конституції України передбачено, що громадяни мають рівні конституційні права і свободи та є рівними перед законом. Не може бути привілеїв чи обмежень за ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, етнічного та соціального походження, майнового стану, місця проживання, за мовними або іншими ознаками.
А вимоги статті 2-1 КЗпПУ зазначають, що забороняється будь-яка дискримінація у сфері праці, зокрема порушення принципу рівності прав і можливостей, пряме або непряме обмеження прав працівників залежно від раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, гендерної ідентичності, сексуальної орієнтації, етнічного соціального та іноземного походження, віку, стану здоров`я, інвалідності, підозри чи наявності захворювання на ВІЛ/СНІД, сімейного та майнового стану, сімейних обов`язків, місця проживання, членства у професійній спілці чи іншому об`єднанні громадян, участі у страйку, звернення або наміру звернення до суду чи інших органів за захистом своїх прав або надання підтримки іншим працівникам у захисті їх прав, за мовними або іншими ознаками, не пов`язаними з характером роботи або умовами її виконання.
Закон України «Про оплату праці» визначає економічні, правові та організаційні засади оплати праці працівників, які перебувають у трудових відносинах, на підставі трудового договору з підприємствами, установами, організаціями усіх форм власності та господарювання, а також з окремими громадянами та сфери державного і договірного регулювання оплати праці і спрямований на забезпечення відтворювальної і стимулюючої функцій заробітної плати.
Відповідно частин першої, другої статті 8, статті 13 Закону України «Про оплату праці», держава здійснює регулювання оплати праці працівників підприємств усіх форм власності шляхом встановлення розміру мінімальної заробітної плати та інших державних норм і гарантій, встановлення умов і розмірів оплати праці керівників підприємств, заснованих на державній, комунальній власності, працівників підприємств, установ та організацій, що фінансуються чи дотуються з бюджету, а також шляхом оподаткування доходів працівників.
Умови розміру оплати праці працівників установ та організацій, що фінансуються з бюджету, визначаються Кабінетом Міністрів України, крім випадків, передбачених частиною третьою цієї статті, та частиною першою статті 10 цього Закону. Оплата праці працівників установ і організацій, що фінансуються з бюджету, здійснюється на підставі актів Кабінету Міністрів України в межах бюджетних асигнувань. Обсяги витрат на оплату праці працівників установ і організацій, що фінансуються з бюджету, затверджуються одночасно з бюджетом.
Статтею 57 Закону України «Про освіту» передбачені гарантії держави педагогічним, науково - педагогічним і іншим категоріям установ освіти, зокрема: виплата надбавок до заробітної плати.
Статтею 98 КЗпП України передбачено, що оплата праці працівників установ і організацій, що фінансуються з бюджету, здійснюється на підставі законів та інших нормативно-правових актів України, генеральної, галузевих, регіональних угод, колективних договорів, у межах бюджетних асигнувань та позабюджетних доходів.
Згідно ч.ч. 1-4 статті 10 ЦПК України суд при розгляді справи керується принципом верховенства права. Суд розглядає справи відповідно до Конституції України, законів України, міжнародних договорів, згода на обов`язковість яких надана Верховною радою України. Суд застосовує інші правові акти, прийняті відповідним органом на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що встановлені Конституцією та законами України. Суд застосовує при розгляді справ Конвенцію про захист прав людини і основоположних свобод 1950 року і протоколи до неї, згоду на обов`язковість яких надано Верховною Радою України, та практику Європейського суду з прав людини як джерело права.
Відповідно до частин 1 і 2 статті 5 ЦПК України здійснюючи правосуддя, суд захищає права, свободи та інтереси фізичних осіб, права та інтереси юридичних осіб, державні та суспільні інтереси у спосіб, визначений законом або договором. У випадку, якщо закон або договір не визначають ефективного способу захисту порушеного, невизнаного або оспореного права, свободи чи інтересу особи, яка звернулася до суду, суд відповідно до викладеної в позові вимоги такої особи може визначити у своєму рішенні такий спосіб захисту, який не суперечить закону.
Судом також встановлено, що згідно розрахунку сум за позовом щодо недоотриманої надбавки за престижність, що наданий суду представником відповідача Ткачук Н.В. , загальна сума не донарахованої надбавки за престижність за період з 1 березня 2022 року по 28 серпня 2022 року становить 3655, 98 грн.
В свою чергу, позивач та його представник не надали суду свій розрахунок надбавки за престижність праці.
Отже, зважаючи на принципи змагальності та диспозитивності (статті 12 та 13 ЦПК України), оскільки позивачем не надано суду свій розрахунок недоотриманої надбавки за престижність праці за період з 1 березня 2022 року по 28 серпня 2022 року, тому суд бере за основу розрахунок недоотриманої надбавки за престижність праці, який наданий суду представником відповідача Ткачук Н.В .
В даному випадку, як зазначає у своїх твердженнях у відзиві представник Солобковецької сільської ради (а.с. 129), не потрібно оскаржувати бездіяльність відповідача-2, оскільки наказ директора Солобковецького закладу загальної середньої освіти 1-3 ступенів № 29 від 1 вересня 2021 року «Про встановлення надбавки педагогічним працівникам» всім педагогічним працівникам ліцею, в тому числі і позивачу, про встановлення надбавки в розмірі 20 % за престижність праці з 1 вересня 2021 року є чинним. Доказів того, що вказаний наказ є скасованим, представники відповідача суду не надали.
Отже, позовна вимога позивача про стягнення недоотриманої надбавки за престижність праці за період часу з 1 березня 2022 року по 28 серпня 2022 року в розмірі 15 % з відповідача (Солобковецької сільської ради) не суперечить вимогам ст. ст. 2-1, 98 КЗпПУ, ст. ст. 5, 10 ЦПК України.
Саме рішення суду про стягнення недоотриманої надбавки захистить порушені трудові права позивача, гарантовані йому Конституцією України, КЗпПУ, Конвенцією про захист прав людини і основоположних свобод 1950 року і протоколів до неї, згоду на обов`язковість яких надано Верховною Радою України.
Суд не бере до уваги та відхиляє доводи представника відповідача Солобковецької сільської ради про те, що, оскільки Солобковецький ліцей Солобковецької сільської ради є окремою юридичною особою, тому з вказаної юридичної особи не можна стягнути грошові кошти як недоотриману надбавку за престижність праці. Так, відповідно до п.п. 1.5., 1.6. Статуту Комунального закладу «Солобковецький ліцей Солобковецької сільської ради Хмельницького району Хмельницької області», затвердженого рішенням сесії Солобковецької сільської ради від 1 липня 2022 року № 9, засновник (Солобковецька сільська рада) здійснює фінансування закладу освіти, його матеріально-технічне забезпечення, господарське обслуговування, організовує соціальний захист соціально-незахищених учасників освітнього процесу. А згідно п. 1.8. Статуту заклад є неприбутковою юридичною особою, має печатку, штамп, бланки із своєю назвою, ідентифікаційний номер. Заклад освіти фінансується через централізовану бухгалтерію Солобковецької сільської ради 9а.с. 39).
Твердження представника відповідача Пантело В.В. про те, що позовні вимоги позивача про стягнення із Солобковецької сільської ради на користь позивача недоотриманої надбавки за престижність праці є неприпустими і безпідставним, оскільки позивач не перебував у трудових відносинах із сільською радою, а розмір надбавки за престижність праці встановлювався наказом директора ліцею як керівником окремої юридичної особи, суд розцінює критично.
Так, відповідно до письмових пояснень, що долучені до матеріалів справи представником відповідача Пантело В.В. , сам відповідач стверджує, що відповідно до п. 1.8. Статуту Солобковецький ліцей є неприбутковою юридичною особою, має печатку, штамп, бланки із своєю назвою, ідентифікаційний номер. Заклад освіти фінансується через централізовану бухгалтерію Солобковецької сільської ради (а.с. 39).
Тобто, в даному випадку Солобкловецька сільська рада Хмельницького району Хмельницької області є належним відповідачем і вимоги статті 96 Цивільного кодексу України в даному випаду не застосовуються.
Таким чином, необхідно стягнути із Солобковецької сільської ради Хмельницького району Хмельницької області (32162, вулиця Грушевського, 2, с. Солобківці Хмельницького району Хмельницької області, ЄДРПОУ 04402729) на користь ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ; РНОКПП: НОМЕР_1 ) недоотриману надбавку за престижність праці за період часу з 1 березня 2022 року по 28 серпня 2022 року в розмірі 15 %, що складає 3 655 грн. 98 коп. (три тисячі шістсот п`ятдесят п`ять гривень 98 копійок).
Відповідно до ч. 1 ст. 141 ЦПК України судовий збір покладається на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог. Пунктом 1 частини 2 статті 141 КПК України передбачено, що інші судові витрати, пов`язані з розглядом справи, покладаються у разі задоволення позову - на відповідача.
Оскільки позивач відповідно до п. 1 ч. 1 ст. 5 Закону України «Про судовий збір» звільнений від сплати судового збору, тому слід стягнути із Солобковецької сільської ради Хмельницького району Хмельницької області (32162, вулиця Грушевського, 2, с. Солобківці Хмельницького району Хмельницької області, ЄДРПОУ 04402729) на користь держави судовий збір в розмірі 1073 грн. 60 коп.
На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 4, 10, 12, 13, 77-81, 141, 258-259, 263-265 ЦПК України,
вирішив:
Позов задоволити частково.
Стягнути із Солобковецької сільської ради Хмельницького району Хмельницької області (32162, вулиця Грушевського, 2, с. Солобківці Хмельницького району Хмельницької області, ЄДРПОУ 04402729) на користь ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ; РНОКПП: НОМЕР_1 ) недоотриману надбавку за престижність праці за період часу з 1 березня 2022 року по 28 серпня 2022 року в розмірі 15 %, що складає 3 655 грн. 98 коп. (три тисячі шістсот п`ятдесят п`ять гривень 98 копійок).
У задоволенні решти позовних вимог відмовити.
Стягнути із Солобковецької сільської ради Хмельницького району Хмельницької області (32162, вулиця Грушевського, 2, с. Солобківці Хмельницького району Хмельницької області, ЄДРПОУ 04402729) на користь держави судовий збір в розмірі 1073 грн. 60 коп.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом 30 днів з дня його проголошення безпосередньо до Хмельницького апеляційного суду. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини судового рішення або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку для подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Повний текст рішення суду виготовлений 18 квітня 2023 року.
Суддя А.В. Кульбаба
Суд | Ярмолинецький районний суд Хмельницької області |
Дата ухвалення рішення | 11.04.2023 |
Оприлюднено | 19.04.2023 |
Номер документу | 110268401 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із трудових правовідносин, з них про виплату заробітної плати |
Цивільне
Ярмолинецький районний суд Хмельницької області
Кульбаба А. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні