УХВАЛА
про відкриття спрощеного позовного провадження в адміністративній справі
м. Вінниця
17 квітня 2023 р. Справа № 120/4103/23
Суддя Вінницького окружного адміністративного суду Бошкова Юлія Миколаївна, розглянувши матеріали:
за позовом: ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 )
до: Головного управління ДПС у Вінницькій області (вул. Хмельницьке шосе, 7, м. Вінниця, 21028, код ЄДРПОУ ВП 44069150)
про: визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень,
ВСТАНОВИВ:
До Вінницького окружного адміністративного суду надійшов адміністративний позов ОСОБА_1 до Головного управління ДПС у Вінницькій області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень.
Обґрунтовуючи позовні вимоги позивач вказує, що 19.04.2021 Головним управлінням ДПС У Вінницькій області прийнято податкові повідомлення-рішення: №268942-2404-0228, №268943-2404-0228, №268944-2404-0228, №268945-2404-0228, якими ОСОБА_1 визначено податкового зобов`язання за платежем - земельний податок з фізичних осіб в загальному розмірі 329677,12 грн.
Позивач вважає вказані податкові повідомлення-рішення протиправними та такими, що підлягають скасуванню, тому звернувся до суду з адміністративним позовом.
Окрім того, разом із позовною заявою позивачем подано заяву про поновлення строку звернення до суду.
За змістом заяви представник позивача вказує, що у провадженні Вінницького окружного адміністративного суду перебувала справа №120/6131/22 за позовом Головного управління ДПС у Вінницькій області до ОСОБА_1 про стягнення податкового боргу. Про наявність якої ОСОБА_1 дізнався в кінці жовтня 2022 року з сайту судової влади. При цьому, матеріалів позовної заяви ОСОБА_1 не отримував, оскільки вони направлялись не за місцем його проживання.
Лише після ознайомлення із матеріалами справи №120/6131/22 ОСОБА_1 дізнався, що наявність податкового боргу. При цьому, як зазначає представник позивача самі податкові повідомлення-рішення до позовної заяви додані не були та були отримані представником позивача 10.01.2023, у відповідь на адвокатський запит вих. №1 від 09.01.2023.
Також сторона позивача звертає увагу, що оскаржувані податкові повідомлення-рішення не направлялись ОСОБА_1 за місцем його реєстрації, що підтверджується копією конверту.
З огляду на те, що позивач не отримував податкові повідомлення-рішення від 19.04.2021 №268942-2404-0228, №268943-2404-0228, №268944-2404-0228 та №268945-2404-0228, відтак, ОСОБА_1 був позбавлений можливості оскаржити останні протягом шестимісячного строку.
Визначаючись з приводу заяви позивача про поновлення строку, судом враховано, що право на звернення до адміністративного суду з позовом є складовою права на судовий захист, що передбачено ст. 55 Конституції України. Це право є диспозитивним правом у адміністративному процесі.
Відповідно до ч. 1 ст. 121 КАС України суд за заявою учасника справи поновлює пропущений процесуальний строк, встановлений законом, якщо визнає причини його пропуску поважними, крім випадків, коли цим Кодексом встановлено неможливість такого поновлення.
Частиною 2 ст. 122 КАС України визначено, що для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів.
З долучених до позовної заяви документів вбачається, що оскаржувані податкові повідомлення-рішення від 19.04.2021 направлялись ОСОБА_1 за адресою: АДРЕСА_2 . Водночас, відповідно до довідки про реєстрацію місця проживання від 16.04.2020 № 17898 вбачається, що ОСОБА_1 проживає за адресою: АДРЕСА_3 .
При цьому, податкові повідомлення-рішення від 19.04.2021 №268942-2404-0228, №268943-2404-0228, №268944-2404-0228 та №268945-2404-0228 отримані лише 10.01.2023 у відповідь на адвокатський запит вих. №1 від 09.01.2023.
Відтак, враховуючи вищезазначене, з метою забезпечення права особи на доступ до правосуддя, суд дійшов висновку про наявність підстав для поновлення строку звернення до суду з даним адміністративним позовом.
Вирішуючи питання щодо відкриття провадження у адміністративній справі, суд виходив з наступного.
Відповідно до статті 168 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України), позов пред`являється шляхом подання позовної заяви в суд першої інстанції.
Згідно ч. 1, 2 ст. 12 КАС України адміністративне судочинство здійснюється за правилами, передбаченими цим Кодексом, у порядку позовного провадження (загального або спрощеного).
Частиною 1 ст. 257 КАС України встановлено, що за правилами спрощеного позовного провадження розглядаються справи незначної складності.
Положенням ч. 2 ст. 257 КАС України передбачено, що за правилами спрощеного позовного провадження може бути розглянута будь-яка справа, віднесена до юрисдикції адміністративного суду, за винятком справ, зазначених у частині четвертій цієї статті.
Питання про розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження суд вирішує в ухвалі про відкриття провадження у справі (ч. 1 ст. 260 КАС України).
З огляду на викладене та беручи до уваги те, що за характером спірних правовідносин, предметом доказування і складом учасників ця справа має ознаки адміністративної справи незначної складності, суд доходить висновку про можливість її розгляду та вирішення в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).
Також суд зазначає, що одним із принципів адміністративного судочинства є офіційне з`ясування всіх обставин у справі. Цей принцип визначає особливості адміністративного судочинства і полягає у більш активній ролі суду: саме на суд покладено обов`язок вживати передбачені законом заходи, необхідні для всебічного з`ясування обставин у справі. Отже, адміністративний суд має повністю встановити обставини справи, щоб на засадах верховенства права ухвалити законне та обґрунтоване рішення.
Відповідно до ст. 72 КАС України, доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами:1) письмовими, речовими і електронними доказами; 2) висновками експертів; 3) показаннями свідків.
Про витребування доказів за власною ініціативою або за клопотанням учасника справи, або про відмову у витребуванні доказів суд постановляє ухвалу.
Відтак, з метою повного та всебічного з`ясування обставин справи суд вважає за необхідне витребувати у відповідача всі документи, які слугували підставою для винесення ГУ ДПС у Вінницькій області податкових повідомлень-рішень від 19.04.2021 №268942-2404-0228, №268943-2404-0228, №268944-2404-0228 та №268945-2404-0228.
Керуючись статтями 12, 72, 168, 171, 248, 256, 257 КАС України, -
УХВАЛИВ:
1. Прийняти позовну заяву до розгляду та відкрити провадження в адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 до Головного управління ДПС у Вінницькій області про визнання протиправними та скасування податкових повідомлень-рішень.
2. Заяву позивача про поновлення строку звернення до суду - задовольнити.
3. Розгляд справи здійснюватиметься суддею Бошковою Юлією Миколаївною одноособово за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).
4. Встановити відповідачу 15-денний строк з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі для подання відзиву на позовну заяву з дотриманням вимог, передбачених ст. 162 КАС України. Подання відзиву є правом відповідача, однак неподання без поважних причин відзиву суб`єктом владних повноважень може бути кваліфіковано судом як визнання позову.
5. Встановити позивачеві 3-денний строк з дня отримання відзиву на позовну заяву для подання відповіді на відзив в порядку, визначеному ст. 163 КАС України.
6. Встановити відповідачу 3-денний строк з дня отримання відповіді на відзив для подання заперечення в порядку, визначеному ст. 164 КАС України.
7. Витребувати у Головного управління ДПС у Вінницькій області та зобов`язати надати суду у строк, визначений для подання відзиву на позовну заяву всі документи, які слугували підставою для винесення податкових повідомлень-рішень від 19.04.2021 №268942-2404-0228, №268943-2404-0228, №268944-2404-0228 та №268945-2404-0228.
7. Інформацію по справі сторони можуть отримати на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет за посиланням: "http://court.gov.ua/fair/".
8. Копію ухвали суду надіслати учасникам справи, а відповідачу також копію позовної заяви з доданими до неї документами.
Ухвала оскарженню не підлягає та набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 256 КАС України.
СуддяБошкова Юлія Миколаївна
Суд | Вінницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.04.2023 |
Оприлюднено | 20.04.2023 |
Номер документу | 110282249 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них плати за землю |
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Бошкова Юлія Миколаївна
Адміністративне
Вінницький окружний адміністративний суд
Бошкова Юлія Миколаївна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні