Рішення
від 12.04.2023 по справі 120/12353/21-а
ВІННИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

м. Вінниця

12 квітня 2023 р. Справа № 120/12353/21

Вінницький окружний адміністративний суд у складі

головуючого судді Віятик Наталії Володимирівни,

за участю

секретаря судового засідання: Зеленської Соломії Богданівна

представника відповідача 2: ОСОБА_1

представника відповідача 1: ОСОБА_2

розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом ОСОБА_3 до Військової частини НОМЕР_1 , Військової частини НОМЕР_2 , Військово-медичного клінічного центру Західного регіону Медичних сил Збройних Сил України про визнання протиправним та скасування наказів, поновлення на посаді

ВСТАНОВИВ:

До Вінницького окружного адміністративного суду надійшла позовна заява ОСОБА_3 до Військової частини НОМЕР_1 , Військової частини НОМЕР_2 , Військово-медичного клінічного центру Західного регіону Медичних сил Збройних Сил України про визнання протиправним та скасування наказів, поновлення на посаді.

Позивач просить суд:

-визнати протиправним та скасувати пункт 22 параграфу 2 наказу №60 від 09.07.2021 за підписом тимчасово виконуючого обов`язки командувача Медичних сил Збройних Сил України полковника медичної служби ОСОБА_4 ;

-визнати протиправним та скасувати наказ №254 від 09.07.2021 "Про прийом-передачу посади командира військової частини НОМЕР_2 " за підписом тимчасово виконуючого обов`язки начальника Військово-медичного клінічного центру Західного регіону полковника медичної служби ОСОБА_5 ;

-???визнати протиправним та скасувати наказ № 258 від 14.07.2021 "Про внесення змін до наказу про прийом-передачу посади командира військової частини НОМЕР_2 » за підписом тимчасово виконуючого обов`язки начальника Військово-медичного клінічного центру Західного регіону полковника медичної служби ОСОБА_6 ;

- ???визнати протиправним та скасувати наказ №139 від 22.07.2021 командира військової частини НОМЕР_2 (по стройовій частині) за підписом ТВО командира військової частини НОМЕР_2 капітана медичної служби ОСОБА_7 ;

-???визнати протиправним та скасувати наказ №138 начальника Військово медичного клінічного центру Західного регіону (по стройовій частині) від 23.07.2021 за підписом тимчасово виконуючого обов`язки начальника Військово-медичного клінічного центру Західного регіону полковника медичної служби ОСОБА_5 ;

-???поновити підполковника медичної служби ОСОБА_3 на посаді начальника 1445 військового госпіталю Військово-медичного клінічного центру Західного регіону Медичних Сил Збройних Сил України.

Позовні вимоги обґрунтовує тим, що позивач на підставі контракту обіймав посаду начальника 1445 військового госпіталю Військово-медичного клінічного центру Західного регіону Медичних сил Збройних Сил України. Пунктом 22 параграфу 2 наказу №60 від 09.07.2021 позивача увільнено від займаної посади і зараховано у розпорядження командувача Медичних Сил Збройних Сил України з 09.07.2021. Позивач вважає даний наказ протиправним, оскільки він не містить конкретної підстави увільнення ОСОБА_3 від займаної посади і зарахування у розпорядження командувача Медичних Сил Збройних Сил України. На підставі наказу №60 від 09.07.2021 було видано ще низку наказів, які позивач вважає протиправними, оскільки вони є похідними від оскаржуваного наказу.

Ухвалою суду від 04.10.2021 визнано поважними причини пропуску строку звернення до суду, позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження в порядку спрощеного позовного провадження з викликом сторін.

21.10.2021 від представника військової частини НОМЕР_2 надійшов відзив на позовну заяву, в якому останній просить суд відмовити у задоволенні позовних вимог. Вказує, що оскаржуваний наказ №139 від 22.07.2021 був виданий згідно вимог пункту 4.16 розділу ІV Наказу Міністра оборони України №170 від 10.04.2009 «Про затвердження Інструкції про організацію виконання Положення про проходження громадянами України військової служби у Збройних Силах України» на підставі наказу тимчасово виконуючого обов`язки командувача Медичних Сил Збройних Сил України №60 від 09.07.2021 та наказу тимчасово виконуючого обов`язки начальника ІНФОРМАЦІЯ_1 №254 від 09.07.2021, згідно підпорядкованості військової частини НОМЕР_2 . Враховуючи наведене, представник відповідача вважає наказ командира військової частини НОМЕР_2 (по стройовій частині) №139 від 22.07.2021 правомірним, виданим в межах повноважень та у відповідності до норм чинного законодавства України.

Крім цього, представником військової частини НОМЕР_2 було подано клопотання про залишення позовної заяви без розгляду з підстав пропуску позивачем місячного строку звернення до суду.

26.10.2021 представник командувача Медичних Сил Збройних Сил України направив відзив, у якому просить суд відмовити у задоволенні позовних вимог. Свою позицію обґрунтовує тим, що підставою для видання наказу №60 від 09.07.2021 стало скасування допуску до державної таємниці за формою 2 командиру військової частини НОМЕР_2 підполковнику медичної служби ОСОБА_3 відповідно до повідомлення Управління Служби Безпеки України у Хмельницькій області від 08.03.2021 №72/26/16-3912дск. Таким чином, наявність рішення-повідомлення УСБУ У Хмельницькій області про скасування допуску до державної таємниці позивачу, мало наслідком підготовки службою персоналу відповідача 3, подання із клопотанням про зарахування позивача у розпорядження Командувача Медичних сил Збройних Сил України до вирішення питання дальшого його службового використання на підставі підпункту 8 пункту 116 Положення, а саме скасування допуску до державної таємниці - до вирішення питання дальшого проходження військової служби (копія подання додається).

В подальшому, на виконання вимог пункту 9.1.1. розділу 9 Положення про військове (корабельне) господарство Збройних Сил України, начальник ІНФОРМАЦІЯ_1 , як старший командир (начальник), якому безпосередньо підпорядкована військова частина НОМЕР_2 , у встановленому порядку видав відповідний організаційно-розпорядчий документ (наказ від 09.07.2021 №254 (із змінами) про прийом-передачу посади командира військової частини НОМЕР_2 та наказ від 23.07.2021 №138 про зарахування позивача, увільненого від займаної посади і зарахованого у розпорядження командувача Медичних сил Збройних Сил України, на всі види забезпечення та у списки ІНФОРМАЦІЯ_2 . Враховуючи вищезазначене, представник вважає, що пункт 22 параграфу 2 наказу командувача Медичних сил Збройних Сил України (по особовому складу) від 09.07.2021 №60 виданий у строки, спосіб та порядок та в межах повноважень, особою яка наділена правом видавати даний наказ.

Крім цього, просив суд розглядати справу без його участі.

27.10.2021 від представника Військово-медичного клінічного центру Західного регіону надійшов відзив, у якому останній заперечує проти задоволення позовних вимог. Зазначає, що задоволення позовної вимоги про поновлення позивача на посаді суперечитиме вимогам Положення про проходження громадянами України військової служби у Збройних Силах України, затвердженого Указом Президента України від 10 грудня 2008 року №1153/2008, відповідно до якого військовослужбовець якому скасовано допуск до державної таємниці або відмовлено у вищій формі допуску до державної таємниці, призначається на посаду що не передбачає доступу до державної таємниці за визначеною формою допуску.

10.11.2021 представник позивача адвокат Арустамян А.Е. подала відповідь на відзив, у якому вказує, що ОСОБА_3 не було відомо про підстави його увільнення, відповідачами не було донесено до позивача повідомлення УСБУ у Хмельницькій області про скасування йому допуску до державної таємниці.

26.11.2021 від представника позивача надійшло клопотання про зупинення провадження у даній справі.

У судовому засіданні 29.11.2021 ухвалою суду задоволено клопотання представника позивача про зупинення провадження.

Ухвалою суду від 13.02.2023 поновлено провадження у справі, призначено судове засідання.

У судовому засіданні 28.02.2023 під час розгляду клопотання представника військової частини НОМЕР_2 про залишення позовної заяви без розгляду з`ясовано, що клопотання подано без дотримання вимог ст. 167 КАС України, а саме: клопотання не було надіслано учасникам справи, що не дає можливості його розглянути, оскільки сторони не могли висловити свою позицію. Враховуючи, що представником відповідача 2 не дотримано вимог ст. 167 КАС України суд, протокольною ухвалою без виходу до нарадчої кімнати, повернув клопотання заявнику без розгляду на підставі ч. 2 ст. 167 КАС України.

13.03.2023 представник Військово-медичного клінічного центру Західного регіону надав для долучення до матеріалів справи рапорт позивача про бажання припинити проходження військової служби, а також накази про звільнення його з лав Збройних Сил України та виключення зі списків особового складу.

У судовому засіданні 12.04.2023 представник військової частини НОМЕР_1 та представник військової частини НОМЕР_2 просили суд відмовити у задоволенні позовних вимог позивача.

Представник позивача у судове засідання не з`явилася, хоча була належним чином повідомлена про час, дату та місце судового розгляду справи, що підтверджується довідкою про доставку електронного листа «Повістка про виклик до суду в адміністративній справі» від 28.03.2023 в її електронний кабінет, доступ до якого адвокат просила у заяві про вступ у справу як представника від 12.10.2021.

Відповідно до ч. 5 ст. 124 КАС України, якщо фізична особа, яка бере участь у справі, діє через представника і суд не вважає її особисту участь обов`язковою, він може направити повістку лише представнику.

Згідно з п. 1 ч. 3 ст. 124 КАС України, судовий виклик або судове повідомлення учасників справи, свідків, експертів, спеціалістів, перекладачів здійснюється: за наявності в особи офіційної електронної адреси - шляхом надсилання повістки на офіційну електронну адресу.

Частиною 1 ст. 205 КАС України передбачено, що неявка у судове засідання будь-якого учасника справи, за умови що його належним чином повідомлено про дату, час і місце цього засідання, не перешкоджає розгляду справи по суті, крім випадків, визначених цією статтею.

Отже, враховуючи, що всі учасники справи належним чином повідомлені про дату, час і місце судового засідання, суд вважає за можливе розглянути дану справу.

Дослідивши подані сторонами докази, заслухавши пояснення учасників справи, всебічно і повно оцінивши всі фактичні обставини (факти), що обґрунтовують вимоги і заперечення та інші обставини, які мають значення для правильного вирішення справи, суд встановив наступне.

Відповідно до витягу із наказу командувача Медичних сил Збройних Сил України (по особовому складу) від 09.07.2021 №60, відповідно до пункту 116 Положення про проходження громадянами України військової служби у Збройних Силах України підполковника медичної служби ОСОБА_3 , начальника 1445 військового госпіталю Військово-медичного клінічного центру Західного регіону Медичних сил Збройних Сил України увільнено від займаної посади і зараховано у розпорядження командувача Медичних сил Збройних Сил України з 07.07.2021.

Наказом начальника Військово-медичного клінічного центру Західного регіону (з адміністративно-господарської діяльності) про прийом-передачу посади командира військової частини НОМЕР_2 від 09.07.2021 №254, наказано підполковнику медичної служби ОСОБА_8 здати, а майору медичної служби ОСОБА_9 заступнику командира військової НОМЕР_3 тимчасово прийняти справи та посаду командира військової частини НОМЕР_2 до 21.07.2021.

Наказом начальника ІНФОРМАЦІЯ_1 (з адміністративно-господарської діяльності) про внесення змін до наказу про прийом-передачу посади командира військової частини НОМЕР_2 від 14.07.2021 №258 наказано внести зміни до наказу начальника ІНФОРМАЦІЯ_1 від 09.07.2021 №254, а саме: абзац 1 викласти у наступній редакції: «В термін до 21.07.20221 прийом-передачу посади командира військової частини НОМЕР_2 здійснити комісією ІНФОРМАЦІЯ_1 капітану медичної служби ОСОБА_9 , заступнику командира військової частини НОМЕР_2 , якому тимчасово прийняти справи та посаду командира військової частини НОМЕР_2 ».

Згідно з витягом із наказу командира військової частини НОМЕР_2 (по стройовій частині) від 22.07.2021 №139, підполковника медичної служби ОСОБА_3 з 22.07.2021 виключено із списків особового складу частини та всіх видів забезпечення та направлено до нового місця служби для зарахування на всі види забезпечення та у списки Військово-медичного клінічного центру Західного регіону.

Відповідно до витягу із наказу начальника ІНФОРМАЦІЯ_1 (по стройовій частині) від 23.07.2021 №138, підполковник медичної служби ОСОБА_3 вважається таким, що 23.07.2021 прибув та зарахований на всі види забезпечення та у списки ІНФОРМАЦІЯ_1 (на 675 ліжок).

Усі вищезазначені накази, а саме: п. 22 параграфу 2 наказу №60 від 09.07.2021 та всі інші як похідні, позивач вважає протиправними оскільки наказ №60 від 09.07.2021 не містить конкретної підстави увільнення його від займаної посади і зарахування у розпорядження командувача Медичних сил Збройних Сил України, а тому просить суд їх скасувати.

Надаючи оцінку заявленим позовним вимогам та запереченням проти них, суд зазначає наступне.

Згідно із ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Водночас, положеннями ст.17 Конституції України визначено, що захист суверенітету і територіальної цілісності України, забезпечення її економічної та інформаційної безпеки є найважливішими функціями держави, справою всього Українського народу. Оборона України, захист її суверенітету, територіальної цілісності і недоторканності покладаються на Збройні Сили України. Держава забезпечує соціальний захист громадян України, які перебувають на службі у Збройних Силах України та в інших військових формуваннях, а також членів їхніх сімей.

Згідно ст.65 Конституції України захист Вітчизни, незалежності та територіальної цілісності України, шанування її державних символів є обов`язком громадян України. Громадяни відбувають військову службу відповідно до закону.

Положеннями ч.ч. 1, 2 ст.17 Закону України «Про оборону України» передбачено, що захист Вітчизни, незалежності та територіальної цілісності України є конституційним обов`язком громадян України.

Приписами ст. 2 Закону України «Про військовий обов`язок і військову службу» визначено, що військова служба є державною службою особливого характеру, яка полягає у професійній діяльності придатних до неї за станом здоров`я і віком громадян України (за винятком випадків, визначених законом), іноземців та осіб без громадянства, пов`язаній із обороною України, її незалежності та територіальної цілісності. Час проходження військової служби зараховується громадянам України до їх страхового стажу, стажу роботи, стажу роботи за спеціальністю, а також до стажу державної служби.

Проходження військової служби здійснюється: громадянами України - у добровільному порядку (за контрактом) або за призовом.

Громадяни України, іноземці та особи без громадянства, які проходять військову службу, є військовослужбовцями.

Порядок призначення на військові посади встановлюється Конституцією України, законами України, положеннями про проходження військової служби, про проходження громадянами України служби у військовому резерві.

Указом Президента України від 10 грудня 2008 року № 1153/2008 затверджено Положення про проходження громадянами України військової служби у Збройних Силах України (далі - Положення № 1153/2008), яким визначається порядок проходження громадянами України (далі - громадяни) військової служби у Збройних Силах України та врегулювання питань, пов`язаних з проходженням такої служби під час виконання громадянами військового обов`язку в запасі.

Це Положення застосовується також до відносин, що виникають у зв`язку з проходженням у Збройних Силах України кадрової військової служби особами офіцерського складу до їх переходу в установленому порядку на військову службу за контрактом або звільнення з військової служби.

Відповідно до абз.1 та 2 п.12 Положення №1153/2008 встановлення, зміна або припинення правових відносин військовослужбовців, які проходять військову службу за контрактом та за призовом осіб офіцерського складу (зокрема, присвоєння та позбавлення військового звання, пониження та поновлення у військовому званні, призначення на посади та звільнення з посад, переміщення по службі, звільнення з військової служби, залишення на військовій службі понад граничний вік перебування на військовій службі, направлення за кордон, укладення та припинення (розірвання) контракту, продовження його строку тощо) оформлюється письмовими наказами по особовому складу на підставі відповідних документів, перелік та форма яких встановлюються Міністерством оборони України.

Право видавати накази по особовому складу надається командирам, командувачам, начальникам, керівникам (далі - командири (начальники) органів військового управління, з`єднань, військових частин, установ, організацій, вищих військових навчальних закладів, військових навчальних підрозділів закладів вищої освіти, які утримуються на окремих штатах (далі - військові частини), за посадами яких штатом передбачено військове звання підполковника (капітана 2 рангу) і вище, а також керівникам служб персоналу Міністерства оборони України та Генерального штабу Збройних Сил України.

Згідно із пп.1 п.81 Положення №1153/2008 призначення на посади здійснюється: військовослужбовців, які проходять військову службу (крім військовослужбовців строкової військової служби) - Міністром оборони України та посадовими особами відповідно до номенклатури посад для призначення військовослужбовців (далі - номенклатура посад), яка затверджується Міністром оборони України.

Приписами п.116 Положення № 1153/2008 передбачено, що зарахування військовослужбовців наказами по особовому складу в розпорядження посадових осіб, які мають право призначення на посади, для вирішення питання щодо дальшого їх службового використання допускається в разі:

1) розформування (реформування) військової частини або скорочення штатних посад, якщо до кінця встановленого строку проведення цих заходів не вирішено питання щодо дальшого службового використання вивільнених військовослужбовців;

2) якщо посада, на яку призначено військовослужбовця, належить до номенклатури призначення нижчої посадової особи і не є вакантною, а також до номенклатури призначення командира військової частини НОМЕР_4 ;

3) пониження у посаді в порядку виконання накладеного дисциплінарного стягнення або призначення на нижчу посаду на підставі висновку атестування, якщо неможливо відразу призначити військовослужбовця на нижчу посаду;

4) повернення депутатів, які є військовослужбовцями, після закінчення строку їх депутатських повноважень;

5) повернення військовослужбовців, відряджених до державних органів, підприємств, установ, організацій, державних та комунальних навчальних закладів;

6) повернення військовослужбовців, які були направлені за кордон для проходження військової служби або навчання, - у разі неможливості призначення на посаду;

7) закінчення строку перебування військовослужбовців на посадах науково-педагогічних і наукових працівників вищих військових навчальних закладів, військових навчальних підрозділів закладів вищої освіти, науково-дослідних установ та необрання їх на зазначені посади за результатами нового конкурсу;

8) скасування допуску до державної таємниці - до вирішення питання дальшого проходження військової служби;

9) відрахування слухача денної форми навчання з вищого навчального закладу;

10) визнання військовослужбовця військово-лікарською комісією непридатним чи обмежено придатним до військової служби - до звільнення з військової служби;

11) якщо в особливий період випускники вищих військових навчальних закладів або військових навчальних підрозділів закладів вищої освіти після завершення навчання не можуть бути безпосередньо призначені на посади;

11-1) офіцери запасу, призвані на військову службу за призовом осіб офіцерського складу, - до призначення на посади;

11-2) припинення повноважень Міністра оборони України, на посаду патронатної служби якого був призначений військовослужбовець, - у разі неможливості призначення на посаду;

11-3) перебування з близькими особами у прямому підпорядкуванні, якщо протягом місяця з моменту виникнення таких обставин неможливо призначити на посаду, що виключає пряме підпорядкування;

12) навчання військовослужбовців за денною формою у вищому навчальному закладі іншого військового формування - до закінчення навчання;

12-1) відсторонення військовослужбовця від посади під час досудового розслідування або судового провадження - до закінчення строку застосування такого заходу забезпечення кримінального провадження або до його скасування в порядку, передбаченому Кримінальним процесуальним кодексом України;

13) якщо стосовно військовослужбовців застосовано запобіжні заходи кримінального провадження у виді домашнього арешту або тримання під вартою чи за вироком суду застосовані такі покарання, як арешт або тримання в дисциплінарному батальйоні, до скасування чи зміни запобіжного заходу або до винесення судом вироку чи відбування покарання;

14) якщо військовослужбовці відсутні понад десять діб, - до повернення військовослужбовців у військову частину (у разі неприйняття іншого рішення про дальше проходження ними військової служби) або до дня набрання чинності рішенням суду про визнання їх безвісно відсутніми чи оголошення померлими, або до дня набрання законної сили вироком суду, яким призначено покарання у виді позбавлення волі;

15) якщо військовослужбовці перебувають на тривалому лікуванні у зв`язку з отриманим пораненням або хворобою, отриманою в особливий період, чи у полоні, як заручники або інтерновані особи, - до їх повернення;

16) перебування у відпустці по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку (шестирічного віку - за медичними показниками) - до закінчення відпустки по догляду за дитиною.

П. 4.27 Інструкції про організацію виконання Положення про проходження громадянами України військової служби у Збройних Силах України, затверджену наказом Міністра оборони України від 10.04.2009 №170, зареєстровану в Міністерстві юстиції України 19.05.2009 за №438/16454, передбачає, що на військовослужбовця, який займає посаду, що передбачає допуск до державної таємниці, і якому скасовано такий допуск чи відмовлено в його наданні, якщо виконання службових обов`язків цього вимагає, складається службова характеристика. За її результатами з урахуванням професійних, ділових і моральних якостей військовослужбовець підлягає призначенню на рівнозначну або нижчу посади, за якими не передбачено допуск до державної таємниці. У разі неможливості призначення на такі посади військовослужбовці підлягають звільненню в порядку, визначеному пунктом 12.3 розділу XII цієї Інструкції.

П. 12.3 Інструкції визначає, що військовослужбовці, яким відмовлено в наданні допуску до державної таємниці або яким скасовано раніше наданий допуск до державної таємниці та яких неможливо призначити на рівнозначні або нижчі посади, за якими не передбачено допуску до державної таємниці, можуть бути звільнені з військової служби за підставами, передбаченими законодавством. У разі відсутності права на звільнення за цими підставами такі військовослужбовці підлягають звільненню з військової служби через службову невідповідність.

Враховуючи вищевикладене, суд зазначає, що скасування допуску до державної таємниці - до вирішення питання дальшого проходження військової служби є підставою для зарахування військовослужбовців наказами по особовому складу в розпорядження посадових осіб, які мають право призначення на посади, для вирішення питання щодо дальшого їх службового використання.

Згідно абз. 20-21 п.116 Положення № 1153/2008 військовослужбовці звільняються з посад та зараховуються в розпорядження посадових осіб наказами командирів (начальників), які мають право призначення на ці посади.

Військовослужбовці, які зараховані в розпорядження відповідно до підпунктів 1 - 12-1 цього пункту, продовжують проходити військову службу згідно з цим Положенням, виконуючи обов`язки військової служби в межах, визначених посадовою особою, у розпорядженні якої вони перебувають.

Відповідно до абз.1 п.117 Положення № 1153/2008 призначення на посади військовослужбовців, які перебувають у розпорядженні відповідних командирів (начальників), проводиться в якомога коротший строк, але не пізніше ніж через два місяці з дня звільнення з попередньої посади, за винятком випадків, передбачених підпунктами 12 - 16 пункту 116 цього Положення.

Згідно з п.118 Положення № 1153/2008 під час проведення організаційно-штатних заходів, унаслідок яких передбачається скорочення посад військовослужбовців, до кадрового органу номенклатури призначення не пізніше ніж за два місяці до встановлених строків проведення таких заходів подається список військовослужбовців, які вивільняються, з пропозиціями щодо їх дальшого службового використання.

У разі неможливості призначення військовослужбовців, які вивільняються, на рівнозначні посади вони:

призначаються на нижчі посади (не більш як на один ступінь чи за їх згодою більше ніж на один ступінь);

зараховуються у розпорядження відповідного командира (начальника) згідно з підпунктом 1 пункту 116 цього Положення;

звільняються з військової служби у встановленому порядку (у разі відсутності згоди призначення на нижчі посади більше ніж на один ступінь або відсутності згоди переміщення на посади у випадках, визначених абзацами третім - п`ятим пункту 112 цього Положення).

Судом установлено, що оскаржуваний пункт 22 параграфу 2 наказу №60 від 09.07.2021 видано у зв`язку з тим, що позивачу скасовано допуск до державної таємниці, що також не заперечується позивачем.

У підставах до подання т.в.о. начальника ІНФОРМАЦІЯ_1 від 30.06.2021, міститься висновок, згідно якого полковник медичної служби клопотав про зарахування підполковника медичної служби ОСОБА_3 у розпорядження Командувача Медичних сил Збройних Сил України для вирішення питання щодо подальшого його службового використання на підставі па. 8 п. 116 Положення про проходження громадянами України військової служби у Збройних Силах України скасування доступу до державної таємниці - до вирішення питання дальшого проходження військової служби.

Крім цього, Командувач Медичних сил Збройних Сил України листом №510/21/8735 від 21.10.2021 повідомив суд, що відповідно до повідомлення УСБУ у Хмельницькій області від 08.03.2021 №72/26/16-3912дск, яке надійшло до Військово-медичного клінічного центру Західного регіону на підставі наявної інформації викладених в актах спеціальної експертизи наявності умов, необхідних для провадження діяльності, пов`язаною з державною таємницею у військовій частині НОМЕР_2 від 02.06.2021 №72/26/16-3773 та акту перевірки стану охорони державної таємниці військової частини від 26.04.2018 №72/26/16-2844дск, керуючись вимогами статей 23, 26 Закону України «Про державну таємницю", УСБУ у Хмельницькій області скасовано допуск до державної таємниці за формою 2 (два) командиру військової частини НОМЕР_2 підполковнику медичної служби ОСОБА_3 .

Не погоджуючись зі скасуванням підполковнику медичної служби ОСОБА_3 допуску до державної таємниці, що відображено в повідомленнях від 08.06.2021 року № 72/26/16-дск та № 08.03.2021 року № 72/26/16-3912дск позивач звернувся із позовом до суду.

Рішенням Вінницького окружного адміністративного суду від 02.06.2022, яке набрало законної сили 05.07.2022, у задоволенні позову ОСОБА_3 відмовлено.

Суд дійшов висновку, що УСБУ у Хмельницькій області правомірно прийнято розпорядження №115Д від 08.06.2021 про скасування ОСОБА_3 допуску до державної таємниці

Відповідно до ч. 4 ст. 78 КАС України, обставини, встановлені рішенням суду у господарській, цивільній або адміністративній справі, що набрало законної сили, не доказуються при розгляді іншої справи, у якій беруть участь ті самі особи або особа, стосовно якої встановлено ці обставини, якщо інше не встановлено законом.

Враховуючи, що пунктом 22 параграфу 2 наказом №60 від 09.07.2021 позивача увільнено з від займаної посади і зараховано у розпорядження командувача Медичних сил Збройних Сил України у порядку відповідно до Положення №1153/2008, розпорядження №115Д від 08.06.2021 про скасування позивачу доступу до державної таємниці визнане судом правомірним, тому відсутні підстави для визнання протиправним та скасування пункту 22 параграфу 2 наказом №60 від 09.07.2021. Крім того, оскільки наказ №254 від 09.07.2021, наказ №258 від 14.07.2021, наказ №139 від 22.07.2021 та наказ №138 від 23.07.2021 є похідними від наказу №60 від 09.07.2021, то підстави для визнання їх протиправними та скасування також відсутні.

Крім того, суд також враховує, що згідно з витягом із наказу командувача Медичних сил Збройних Сил України (по особовому складу) від 16.12.2021 №105, відповідно до п. 2 ч. 5 ст. 26 Закону України «Про військовий обов`язок і військову службу» підполковника медичної служби ОСОБА_3 звільнено з військової служби у запас за підпунктом «й» (які уклали контракт на строк до закінчення особливого періоду або до оголошення рішення про демобілізацію та вислужили менше 24 місяців військової служби за контрактом, якщо вони не висловили бажання продовжувати військову службу під час особливого періоду) та виключено зі списків особового складу на підставі його рапорту.

Отже, оскільки суд дійшов висновку про відсутність підстав для визнання протиправним та скасування пункту 22 параграфу 2 наказу №60 від 09.07.2021та похідних від нього наказів, то позовна вимога в частині поновлення ОСОБА_3 на посаді начальника 1445 військового госпіталю Військово-медичного клінічного центру Західного регіону Медичних сил Збройних Сил України задоволенню не підлягає.

Відповідно до положень ч. 2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); безсторонньо (неупереджено); добросовісно; розсудливо; з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; своєчасно, тобто протягом розумного строку.

З урахуванням встановлених обставин, суд приходить до висновку про відсутність підстав для задоволення позовних вимог.

Керуючись ст.ст. 243-246, 250, 255, 295, 297 КАС України, суд

ВИРІШИВ:

У задоволенні адміністративного позову - відмовити.

Рішення суду першої інстанції набирає законної сили в порядку, визначеному ст. 255 КАС України.

Відповідно до ст. 295 КАС України, апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено у день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Повний текст рішення складено 17.04.2023.

СуддяВіятик Наталія Володимирівна

СудВінницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення12.04.2023
Оприлюднено08.04.2024
Номер документу110282283
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи, що виникають з відносин публічної служби, зокрема справи щодо

Судовий реєстр по справі —120/12353/21-а

Рішення від 12.04.2023

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Віятик Наталія Володимирівна

Ухвала від 11.04.2023

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Віятик Наталія Володимирівна

Ухвала від 10.04.2023

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Віятик Наталія Володимирівна

Ухвала від 27.03.2023

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Віятик Наталія Володимирівна

Ухвала від 13.03.2023

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Віятик Наталія Володимирівна

Ухвала від 13.03.2023

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Віятик Наталія Володимирівна

Ухвала від 27.02.2023

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Віятик Наталія Володимирівна

Ухвала від 24.02.2023

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Віятик Наталія Володимирівна

Ухвала від 13.02.2023

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Віятик Наталія Володимирівна

Ухвала від 28.11.2021

Адміністративне

Вінницький окружний адміністративний суд

Віятик Наталія Володимирівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні