ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
17 квітня 2023 року Справа № 160/1945/23
Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Луніної О.С., розглянувши в порядку спрощеного позовного провадження у місті Дніпро адміністративну справу за позовною заявою Головного управління ДПС у Дніпропетровській області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Вайр» про стягнення суми податкового боргу, -
ВСТАНОВИВ:
06.02.2022 року до Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Головного управління ДПС у Дніпропетровській області (вул. Сімферопольська, 17-А, м. Дніпро, 49005, код ЄДРПОУ ВП 44118658) до Товариства з обмеженою відповідальністю «Вайр» (вул. Маяковського, буд. 31, м. Дніпро, 49066, код ЄДРПОУ 35017713), в якій позивач просить стягнути податковий борг з Товариства з обмеженою відповідальністю «Вайр», код ЄДРПОУ 35017713, до бюджету у сумі 205 743, 29 грн. шляхом стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, що обслуговують такого платника податків.
В обґрунтування позовних вимог зазначено, що в інтегрованих картках платника податків ТОВ «Вайр» обліковується не заявлений до суду податковий борг по податку на прибуток підприємств на загальну суму 205 743,29 грн., який виник внаслідок несплати сум грошового зобов?язання визначеного контролюючим органом та пені у сумі 54729,54 грн.
Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 10.02.2023 року відкрито провадження в адміністративній справі №160/1945/23 та призначено справу до розгляду в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.
Ухвалу про відкриття провадження у справі від 10.02.2023 року направлено на податкову адресу відповідача: вул. Маяковського, буд. 31, м. Дніпро, 49066.
Поштовий конверт повернувся до суду 30.03.2023 року з відміткою: «за закінченням терміну зберігання».
Відповідно до п. 5 ч. 6 ст. 251 Кодексу адміністративного судочинства України днем вручення судового рішення є день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про відмову отримати копію судового рішення чи відмітки про відсутність особи за адресою місцезнаходження, місця проживання чи перебування особи, що зареєстровані у встановленому законом порядку, якщо ця особа не повідомила суду іншої адреси.
Отже, днем отримання ухвали суду про відкриття провадження у справі є 24.03.2023 року (дата проставлення у поштовому конверті відмітки поштовим органом).
Правом на надання відзиву відповідач не скористався, відзив на позовну заяву Головного управління ДПС у Дніпропетровській області суду не надав.
Дослідивши та оцінивши письмові докази, наявні в матеріалах справи, в їх сукупності, проаналізувавши зміст норм матеріального і процесуального права, які регулюють спірні правовідносини, суд зазначає наступне.
Судом встановлено та матеріалами справи підтверджено, що Товариство з обмеженою відповідальністю «Вайр» 07.05.2007 року зареєстровано Деснянською районною в місті Києві Державною адміністрацією за № 10711080002023049.
З 31.10.2016 року Товариство з обмеженою відповідальністю «Вайр» перебуває на обліку в Головному управлінні ДПС у Дніпропетровській області.
За відомостями інтегрованих карток платника податків у Товариства з обмеженою відповідальністю «Вайр» обліковується податковий борг по податку на прибуток підприємств на загальну суму 205743,29 грн.
З метою погашення податкового боргу Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області відповідно до ст. 59 Податкового кодексу України направлено відповідачу податкову вимогу форми «Ю» за №138348-50/67 від 09.12.2019 року на суму 205902,29 грн.
Податкову вимогу на адресу відповідача направлено за податковою адресою платника податків та згідно рекомендованого повідомлення про вручення поштового відправлення. Конверт повернувся з відміткою «інші причини, що не дали змоги виконати обов?язки щодо пересилання поштового відправлення» зі штемпелем поштового відділення 24.12.2019.
Оскільки податковий борг відповідачем самостійно не погашено, позивач звернувся до суду з позовом про стягнення з відповідача податкового боргу.
Згідно з ч. 1 ст. 67 Конституції України, кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлений законом.
Відповідно до ст. 16 Податкового кодексу України (далі - ПК України), платники податків зобов`язані сплачувати належні суми податків у встановлені законом терміни.
Слід зазначити, що податковий обов`язок є безумовним і першочерговим стосовно інших неподаткових обов`язків платника податків, крім випадків, передбачених законом (ст. 36 ПК України).
При цьому, податковим обов`язком визнається обов`язок платника податку обчислити, задекларувати та/або сплатити суму податку та збору в порядку і строки, визначені цим Кодексом, законами з питань митної справи (п. 36.1 - 36.3 ст. 36 ПК України).
Відповідно до п. 54.3 ст. 54 Податкового кодексу України контролюючий орган зобов`язаний самостійно визначити суму грошових зобов`язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, або зменшення суми податку на доходи фізичних осіб, задекларовану до повернення з бюджету у зв`язку із використанням платником податку права на податкову знижку, якщо:
54.3.1. платник податків не подає в установлені строки податкову (митну) декларацію, а при здійсненні заходів податкового контролю встановлено факти здійснення платником податків діяльності, що призвела до виникнення об`єктів оподаткування, наявності показників, які підлягають декларуванню, відповідно до вимог цього Кодексу та наявності діючих (у тому числі призупинених) ліцензій на право здійснення діяльності з підакцизною продукцією, яка підлягає ліцензуванню згідно із законодавством;
54.3.2. дані перевірок результатів діяльності платника податків, крім електронної перевірки, свідчать про заниження або завищення суми його податкових зобов`язань та/або іншого зобов`язання, контроль за сплатою якого покладено на контролюючі органи, суми бюджетного відшкодування та/або від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, або завищення суми податку на доходи фізичних осіб, що підлягає поверненню з бюджету у зв`язку із використанням платником податку права на податкову знижку, заявлених у податкових (митних) деклараціях, уточнюючих розрахунках;
54.3.3. згідно з податковим та іншим законодавством особою, відповідальною за нарахування сум податкових зобов`язань з окремого податку або збору та/або іншого зобов`язання, контроль за сплатою якого покладено на контролюючі органи, застосування штрафних (фінансових) санкцій та нарахування пені, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, є контролюючий орган;
54.3.5. дані перевірок щодо утримання податків у джерела виплати, в тому числі податкового агента, свідчать про порушення правил нарахування, утримання та сплати до відповідних бюджетів податків і зборів, передбачених цим Кодексом, у тому числі податку на доходи фізичних осіб таким податковим агентом;
54.3.6. результати митного контролю, отримані після закінчення процедури митного оформлення та випуску товарів, свідчать про заниження або завищення податкових зобов`язань, визначених платником податків у митних деклараціях.
54.4. У разі надходження від уповноважених органів іноземних держав документально підтверджених відомостей щодо країни походження, вартісних, кількісних або якісних характеристик, які мають значення для оподаткування товарів і предметів при ввезенні (пересиланні) на митну територію України або територію вільної митної зони або вивезенні (пересиланні) товарів і предметів з митної території України або території вільної митної зони, які відрізняються від задекларованих під час митного оформлення, контролюючий орган має право самостійно визначити базу оподаткування та податкові зобов`язання платника податків шляхом проведення дій, визначених пунктом 54.3 цієї статті, на підставі відомостей, зазначених у таких документах.
54.5. Якщо згідно з нормами цієї статті сума грошового зобов`язання розраховується контролюючим органом, платник податків не несе відповідальності за своєчасність, достовірність і повноту нарахування такої суми, проте несе відповідальність за своєчасне та повне погашення нарахованого узгодженого грошового зобов`язання і має право оскаржити зазначену суму в порядку, встановленому цим Кодексом.
Судом встановлено, що податковий борг по прибутку підприємств у розмірі 205 743,29 грн. виник в результаті несплати сум грошових зобов?язань визначених контролюючим органом та пені, а саме:
- податкове повідомлення-рішення № 0000521409 від 09.01.2019 року на суму 150 673,75 грн (термін сплати 20.03.2019 року), прийняте за результатами проведеної перевірки, про що складено акт № 70639/04-36-14-09/35017713 від 06.12.2018 року;
- податкове повідомлення-рішення № 0001701202 від 18.04.2017 року на суму 340,00 грн. (термін сплати 11.07.2017 року), прийняте за результатами проведеної перевірки, про що складено акт № 206/04-67-12-02/35017713 від 16.03.2017 року;
- нарахована пеня на підставі ст. 129 Податкового кодексу України у сумі 54729,54 грн.
Як вже зазначено вище, відповідно до пп. 54.3.3 п. 54.3 ст. 54 ПК України контролюючий орган зобов`язаний самостійно визначити суму грошових зобов`язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, або зменшення суми податку на доходи фізичних осіб, задекларовану до повернення з бюджету у зв`язку із використанням платником податку права на податкову знижку, якщо згідно з податковим та іншим законодавством особою, відповідальною за нарахування сум податкових зобов`язань з окремого податку або збору та/або іншого зобов`язання, контроль за сплатою якого покладено на контролюючі органи, застосування штрафних (фінансових) санкцій та нарахування пені, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, є контролюючий орган.
За результатом проведеної камеральної перевірки ТОВ «Вайр» складено акт № 206/04-67-12-02/35017713 від 16.03.2017 року, у якому встановлено, що, в порушення вимог п.п. 16.1.3 п. 16.1 ст. 16 Податкового кодексу України, п.п. 49.18.2 п. 49.18 ст. 49 Податкового кодексу України платником не подано податкову звітність з податку на прибуток підприємства за 2016 рік.
На підставі вказаного акту перевірки ГУ ДФС у Дніпропетровській області прийнято податкове повідомлення-рішення № 0001701202 від 18.04.2017 року на суму 340,00 грн.
За результатом проведеної документальної позапланової перевірки ТОВ «Вайр» складено акт № 0639/04-36-14-09/35017713 від 06.12.2018 року, у якому встановлено порушення п.п. 134.1.1 п. 134.1 ст. 134 Податкового кодексу України, занижено податок на прибуток на загальну суму 120 539 грн, в тому числі: І півріччя за 2016 рік на суму 120539 грн.; п. 44.1 ст. 44, п. 198.1, п. 198.2, п. 198.3, п. 198.6 ст. 198, п. 201.1 ст.201 Податкового кодексу України, завищено від?ємне значення різниці між сумою податкового зобов?язання та сумою податкового кредиту поточного звітного (податкового) періоду за серпень 2016 року на суму 133 932 грн.
На підставі вказаного акту перевірки Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області прийнято податкове повідомлення-рішення № 0000521409 від 09.01.2019 року на суму 150 673,75 грн. (за податковими зобов`язаннями 120539 грн, за штрафними (фінансовими) санкціями (штрафами) 30134,75 грн.
Перелічені вище податкові повідомлення-рішення направлено на податкову адресу відповідача рекомендованими повідомленнями про вручення поштового відправлення, які повернулось без вручення адресатові з відмітками «немає такої фірми» та «не розшукано».
Відповідно до п. 42.5 ст. 42 Податкового кодексу України у разі якщо платник податків не подав заяву про бажання отримувати документи через електронний кабінет, листування з платником податків здійснюється шляхом надіслання за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручаються платнику податків (його представнику).
У разі якщо пошта не може вручити платнику податків документ у зв`язку з відсутністю за місцезнаходженням посадових осіб платника податків, їхньою відмовою прийняти документ, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, документ вважається врученим платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причини невручення.
Враховуючи вимоги ст. 42 Податкового кодексу України, податкові повідомлення-рішення вважаються належним чином врученим відповідачеві.
Відповідно до ст. 129 Податкового кодексу України, у зв`язку з несплатою податкового боргу контролюючим органом нараховано пеню у розмірі 54729,54 грн.
Згідно з п. 54.5 ст. 54 ПК України, якщо згідно з нормами цієї статті сума грошового зобов`язання розраховується контролюючим органом, платник податків не несе відповідальності за своєчасність, достовірність і повноту нарахування такої суми, проте несе відповідальність за своєчасне та повне погашення нарахованого узгодженого грошового зобов`язання і має право оскаржити зазначену суму в порядку, встановленому цим Кодексом.
Враховуючи, що податкові повідомлення-рішення про застосування до відповідача штрафних (фінансових) санкцій вважаються врученими, проте доказів їх оскарження або сплати сум штрафних (фінансових) санкцій не надано, сума податкового боргу у розмірі 151013,75 грн вважається узгодженою.
Згідно з п. 59.5 ст. 59 ПК України, у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення.
У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).
Судом встановлено, що податкову вимогу направлено на адресу позивача рекомендованим листом з повідомленням, яка, відповідно до ст. 42 ПК України, вважається отриманою відповідачем.
Відповідно до п. 59.1 ст. 59 ПК України, у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов`язання в установлені законодавством строки, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
Згідно з п. 59.5 ст. 59 ПК України, у разі якщо у платника податків, якому надіслано (вручено) податкову вимогу, сума податкового боргу збільшується (зменшується), погашенню підлягає вся сума податкового боргу такого платника податку, що існує на день погашення.
У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).
Головне управління ДПС у Дніпропетровській області направило відповідачу податкову вимогу форми форми «Ю» за №138348-50/67 від 09.12.2019 року на суму 205902,29 грн, яка вважається отриманою відповідачем 24.12.2019 року.
Станом на день розгляду справи доказів оскарження вимоги форми форми «Ю» за №138348-50/67 від 09.12.2019 року на суму 205902,29 грн, в судовому чи в адміністративному порядку відповідач не надав.
Таким чином, суд встановив, що відповідач станом на дату звернення до суду має заборгованість на загальну суму 205743,29 грн, яка виникла в результаті несплати у встановлені терміни штрафних (фінансових) санкцій, нарахованих контролюючим органом згідно з податковими повідомленнями-рішеннями № 0000521409 від 09.01.2019 року на суму 150 673,75 грн, № 0001701202 від 18.04.2017 року на суму 340,00 грн та пені у розмірі 54729,54 грн.
Станом на день розгляду справи відповідач не надав доказів сплати податкового боргу або оскарження податкових повідомлень-рішень № 0000521409 від 09.01.2019 року на суму 150 673,75 грн, № 0001701202 від 18.04.2017 року на суму 340,00 грн та пені у розмірі 54729,54 грн.
З огляду на викладене, суд дійшов висновку, що контролюючим органом належними та допустими доказами підтверджено наявність у позивача податкового боргу у розмірі 205743,29 грн, який підлягає стягненню до бюджету.
Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України та ч. 2 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно з вимогами ст. 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
Відповідно до ст. 90 Кодексу адміністративного судочинства України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
З огляду на викладене, виходячи із заявлених позовних вимог, системного аналізу положень чинного законодавства України та доказів, зібраних у справі, суд дійшов висновку про наявність законних підстав для задоволення позовних вимог.
Відповідно до ч. 2 ст. 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.
Враховуючи відсутність таких заходів у позивача, судовий збір на його користь стягненню з відповідача не підлягає.
Керуючись ст.ст. 139, 241-246, 250, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
УХВАЛИВ:
Позовну заяву Головного управління ДПС у Дніпропетровській області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Вайр» про стягнення суми податкового боргу задовольнити.
Стягнути податковий борг з Товариства з обмеженою відповідальністю «Вайр» (вул. Маяковського, буд. 31, м. Дніпро, 49066, код ЄДРПОУ 35017713) до бюджету у сумі 205 743, 29 грн шляхом стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, що обслуговують такого платника податків.
Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені ст. 295 Кодексу адміністративного судочинства України.
Суддя О.С. Луніна
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 17.04.2023 |
Оприлюднено | 20.04.2023 |
Номер документу | 110282944 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо погашення податкового боргу, з них |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Луніна Олена Станіславівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Луніна Олена Станіславівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні