Справа №461/2310/23
Провадження №3/461/948/23
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
20 квітня 2023 року суддя Галицького районного суду м. Львова Стрельбицький В.В., за участю представника митного органу Лубоцького Б.І., розглянувши матеріали, які надійшли від Львівської митниці Державної митної служби про притягнення до адміністративної відповідальності за порушення митних правил
ОСОБА_1 , керівника компанії «Constanta Trade FZE» (Al Shmookh Bus. Cent. M 1003, 1 UAQ Free Trade Zone, Umm Al Quwain, OAE),
за ч. 2 ст. 483 Митного кодексу України,
встановив:
30.06.2022 відділом митного оформлення "Малехів" митного поста "Львів-Північний" Львівської митниці за митною декларацією типу ІМ40ДЕ № UA209140/2022/061579 в митному режимі «імпорт» здійснено митне оформлення 142 позицій товарів «автозапчастини, тканини, швейна фурнітура та перукарські інструменти в асортименті» загальною вагою брутто 16 121,13 кг та загальною фактурною вартістю 60 944,78 доларів США, а саме:
- автозапчастини в асортименті загальною вагою брутто 7770,37 кг, загальною фактурною вартістю 30 590,40 доларів США;
- тканини та швейна фурнітура в асортименті загальною вагою брутто 5412.38 кг, загальною фактурною вартістю 20 166,98 доларів США;
- перукарські інструменти в асортименті загальною вагою брутто 2938,38 кг, загальною фактурною вартістю 10 187,40 доларів США.
Для митного оформлення вказаних товарів було подано наступні товаросупровідні документи:
- рахунок-фактура (commercial invoice) № 208/06/2022 від 07.06.2022;
- міжнародна товарно-транспортна накладна (CMR) № 1259410 від 08.06.2022;
- книжка МДП (Carnet TIR) № UX.85477247;
- контракт № 0404CT/UA від 04.04.202022.
Відповідно до поданих документів продавцем та відправником товарів є компанія Constanta Trade FZE (Al Shmookh Bus. Cent. M 1003, 1 UAQ Free Trade Zone, Umm Al Quwain, OAE), покупець, декларант та особа, відповідальна за фінансове врегулювання - ТОВ "ШПІНЕЛЬ ОПТ" (код ЄДРПОУ 43742654; 79024, м. Львів, вул. Зубрицького, 5). Товари переміщувалися транспортним засобом з реєстраційним номером НОМЕР_1 / НОМЕР_2 . Загальна вага брутто всієї партії товарів, які переміщувалися згідно з вказаними документами даним транспортним засобом, становить 16 779,29 кг, фактурна вартість - 63 072,63 доларів США. 658,16 кг. товарів «перукарські інструменти та автозапчастини в асортименті» загального вартістю 2 127,85 доларів США, 29.06.2022 було вилучено у відповідності до вимог статті 511 Митного кодексу України як безпосередні предмети правопорушення протоколом про порушення митних правил № 0630/20900/22 від 29.06.2022.
Під порядковим номером 20 за митною декларацією типу IМ40ДЕ № UA209140/2022/061579 здійснено митне оформлення товару «Поперечнов`язані трикотажні полотна із синтетичних волокон, без ворсу, пофарбовані, різних кольорів в асортименті: Тканина - 11 862 м2. Торговельна марка: BRU. Країна виробництва: CN. Тканина 194 м2. Торговельна марка: DEKOMA. Країна виробництва: СN. Тканина -1209 м2. Торговельна марка: DZ. Країна виробництва: CN. Тканина 163 м2. Торговельна марка: ITALVELLUTI Країна виробництва: CN» загальною фактурною вартістю 17 669,67 доларів США, загальна вага брутто - 4740,647 кг.
Заявлена фактурна вартість товару «Тканина - 11 862 м2. Торговельна марка: BRU» становить 14 708,88 доларів США.
Митними органами Республіки Польщі листом № 0201-IGM.541.836.2022.2.JC від 05.08.2022 (лист Держмитслужби № 26/26-04/7.4/1355 від 06.09.2022) надано службову копію-видрук митної транзитної ноти № TIR UX.85477247 від 10.06.2022, згідно з якою переміщувалися вищевказані товари. Відповідно до наданого видруку, транспортним засобом з реєстраційним номером НОМЕР_1 / НОМЕР_2 за книжкою МДП (Carnet TIR) № UX.85477247 та митною декларацією типу TIR № 22PL301010TS54J5X7 переміщувалося 18 партій товарів «автозапчастини, тканини та перукарські інструменти в асортименті» загальною вагою брутто 16 779 кг, митне оформлення яких попередньо було здійснено митними органами Бельгії, Італії, Польщі та Франції за наступними митними деклараціями: 22PL301010D0021356, 22PL301010D0027262, 22PL301010D0027519, 22ВЕЕ0000004973459, 22ITQW71T000753E1, 22ВЕЕ0000011387648, 22PL445010E1279625, 22PL301010Е0650447, 22РL301010Е0650538, 22PL341010Е0138115, 22PL301010D0026094, 22РL301010D0026970, 22PL361010E1356126, 22PL301010E0650420, 22PL351020E0449326, 22PL351020E0449749, 22PL391010E1423967, 22РL301010Е0650503, 22FRD4560052586121, 22FRD4560052586172 та 22PL301010D0029253.
Митними органами Королівства Бельгії листом від 20.01.2023 № 22/S/001694 (лист Держмитслужби № 26/26-04/7.4/294 від 09.02.2023) скеровано видруки митних декларацій №№ 22ВЕЕ0000004973459 від 25.01.2022, 22ВЕЕ0000011387648 від 22.02.2022 та рахунків-фактур (invoice) №№ 1822002042 від 25.01.2022, 1822004405 від 22.02.2022. Згідно з якими бельгійською компанією BRU TEXTILES (Satenrozen, 2A, В-2550 Kontich, Belgium) було продано ТОВ «Галерея Тандем» (бульвар Івана Лепсе, 16, м. Київ, 03065) та відправлено на його адресу дві партії товарів «тканини в асортименті торгової марки «BRU» у кількості 2 654,38 м2 загальною вагою брутто 994,23 кг та загальною вартістю 15 146,69 доларів США (згідно з курсом НБУ станом на 30.06.2022 відповідає сумі 443 114,90 гривень).
Поставка вказаних товарів здійснювалася відповідно до контракту № 0404СТ/UA від 04.04.202022, укладеного між компанією Constanta Trade FZE (Al Shmookh Bus. Cent. M 1003, 1 UAQ Free Trade Zone, Umm Al Quwain, OAE в особі директора ОСОБА_1 (Продавець) та ТОВ "ШПІНЕЛЬ ОПТ" (код ЄДРПОУ 43742654), в особі директора ОСОБА_2 (Покупець). Пунктом 5.2 якого визначено, що Продавець гарантує надання Покупцеві копій наступних товаросупровідних документів: інвойс, сертифікат про походження товару (при наявності), коносамент, TIR, CMR (за фактом видання).
Рахунок-фактура (commercial invoice) № 208/06/2022 від 07.06.2022, поданий до митного контролю товарів за митною декларацією № UA209140/2022/061579 від 30.06.2022, видано та засвідчено печаткою компанії Constanta Trade FZE.
З метою з`ясування обставин ввезення на митну територію України та митного оформлення вказаних товарів Львівською митницею листами від 23.02.2023 №7.4-5/20-06/14/4142 та від 10.03.2023 № 7.4-5/20-01/14/5463 було викликано ОСОБА_1 , керівника компанії Constanta Trade FZE. Однак, у визначений час він не з`явився та про причини неявки не повідомив.
Враховуючи викладене встановлено, що для переміщення через митний кордон України та митного оформлення товару «тканини в асортименті» за митною декларацією № UA209140/2022/061579 від 30.06.2022 у кількості 2 654,38 м2 загальною вагою брутто 994,23 кг та загальною вартістю 443 114,90 гривень, керівником компанії Constanta Trade FZE ОСОБА_1 надано документи, що містять неправдиві відомості про вартість товару.
Таким чином, гр. ОСОБА_1 , директор компанії Constanta Trade FZE, вчинив дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митним органам як підстави для переміщення товарів документів, що місять неправдиві відомості, які необхідні для визначення його митної вартості.
Згідно з базами даних ПІК «Провадження в справах про порушення митних правил» АСМО «Інспектор» 31.10.2022 у відношенні громадянина ОСОБА_1 , директора компанії Constanta Trade FZE, складено протокол про порушення митних правил № 1119/20900/22 за вчинення правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 Митного кодексу України. Відповідно до постанови Галицького районного суду м. Львова від 17.01.2023 (справа № 461/6423/22) його визнано винним у вчиненні вказаного правопорушення та притягнуто до адміністративної відповідальності.
Відповідно до ст. 526 МК України, вважаю можливим провести розгляд справи у відсутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності та не з`явилася в судове засідання, хоча належним чином повідомлялася про час і місце розгляду справи, що стверджується матеріалами справи.
Згідно ч. 9 ст. 494 МК України, якщо при складенні протоколу особа, яка притягується до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, не була присутня, до протоколу вноситься відповідний запис, який підписується посадовою особою митного органу, яка склала протокол, та свідками, якщо вони є, після чого один примірник протягом трьох робочих днів надсилається особі, яка притягується до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, за повідомленою нею або наявною в митних органах адресою (місце проживання або фактичного перебування).
Згідно ч. 10 ст. 494 МК України, протокол вважається врученим у тому числі у разі, якщо особа, яка притягується до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, не перебувала за повідомленою нею або наявною в митних органах адресою або місце проживання чи фактичного перебування, повідомлене такою особою, є недостовірним.
З матеріалів справи вбачається, що на виконання вищевказаних вимог, посадовими особами уповноваженими на складання та вручення протоколу про порушення митних правил скеровано на наявну в митного органу адресу ОСОБА_1 примірник даного протоколу та повідомлення із зазначеними у ньому датою, часом та місцем розгляду справи.
Суд зауважує, що Європейський суд з прав людини у своїх рішеннях зазначає, що сторона, яка задіяна в ході судового розгляду зобов`язана з розумним інтервалом часу сама цікавитись провадженням у її справі, добросовісно користуватись належними їй процесуальними правами та неухильно виконувати процесуальні обов`язки.
Статтею 6 Конвенції про захист прав і основоположних свобод людини гарантовано кожній фізичній особі право на розгляд судом протягом розумного строку справи, у якій вона є стороною. Розумним, зокрема, вважається строк, що є об`єктивно необхідним для виконання процесуальних дій, прийняття процесуальних рішень та розгляду і вирішення справи з метою забезпечення своєчасного (без невиправних зволікань) судового захисту. В поняття «розумний строк» розгляду справи Європейський суд з прав людини включає: складність справи, поведінку заявника, поведінку органів державної влади, важливість справи для заявника. В силу вимог ч. 1 ст. 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, обов`язок швидкого здійснення правосуддя покладається, в першу чергу, на відповідні державні судові органи. Розумність тривалості судового провадження оцінюється в залежності від обставин справи та з огляду на складність справи, поведінки сторін, предмету спору. Крім того, сторони в розумні інтервали часу мають вживати заходів, щоб дізнатись про стан відомого їм судового провадження.
За наведених обставин, з метою дотримання розумних строків розгляду справи та враховуючи, що особа, яка притягається до відповідальності не з`явилася в судове засідання, а також повідомлялася про місце, час, дату розгляду справи у спосіб передбачений законом, що підтверджується матеріалами справи, не повідомила суд про причини неявки та не подала до суду жодних заяв чи клопотань, вважаю можливим провести розгляд справи у її відсутності.
При цьому, суд також виходить з того, що Законом України «Про правовий режим воєнного стану» встановлено наступне.
Стаття 10.Неприпустимість припинення повноважень органів державної влади, інших державних органів в умовах воєнного стану
1. У період воєнного стану не можуть бути припинені повноваження Президента України, Верховної Ради України, Кабінету Міністрів України, Уповноваженого Верховної Ради України з прав людини, а такожсудів, органів прокуратури України, органів, що здійснюють оперативно-розшукову діяльність, досудове розслідування, та органів, підрозділи яких здійснюють контррозвідувальну діяльність.
Стаття 12-2. Діяльність судів, органів та установ системи право суддя в умовах воєнного стану
1. В умовах правового режиму воєнного станусуди, органи та установи системи правосуддя діють виключно на підставі, в межах повноважень та в спосіб, визначеніКонституцією Українита законами України.
2. Повноваженнясудів, органів та установ системи правосуддя, передбаченіКонституцією України, в умовах правового режиму воєнного стану не можуть бути обмежені.
Стаття 26.Правосуддя в умовах воєнного стану
1. Правосуддя на території, на якій введено воєнний стан, здійснюється лишесудами. На цій території діютьсуди, створені відповідно доКонституції України.
2. Скорочення чи прискорення будь-яких формсудочинства забороняється.
3. У разі неможливості здійснювати правосуддясудами, які діють на території, на якій введено воєнний стан, законами України може бути змінена територіальна підсудністьсудових справ, що розглядаються в цихсудах, або в установленому законом порядку змінено місцезнаходженнясудів.
4. Створення надзвичайних та особливихсудів не допускається.
Наведені положення покладають на суд обов`язок продовжувати здійснювати правосуддя в умовах введення воєнного стану, за наявності такої можливості та встановлюють те, що повноваженнясудів, органів та установ системи правосуддя, передбаченіКонституцією України, в умовах правового режиму воєнного стану не можуть бути обмежені. При цьому, скорочення чи прискорення будь-яких формсудочинства прямо забороняється Законом.
Представник Львівської митниці Державної митної служби протокол підтримав.
Заслухавши доводи представника митниці, дослідивши матеріали справи, приходжу до наступного висновку.
Завданнями провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню порушень митних правил, та запобігання таким правопорушенням (ч. 1 ст. 486 МК України).
Згідно ст. 458 МК України, порушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок переміщення товарів, транспортних засобів комерційного призначення через митний кордон України, пред`явлення їх митним органам для проведення митного контролю та митного оформлення, а також здійснення операцій з товарами, що перебувають під митним контролем або контроль за якими покладено на митні органи цим Кодексом чи іншими законами України, і за які цим Кодексом передбачена адміністративна відповідальність.
Згідно зі ст. 257 та ст. 266 Митного кодексу України (Закон України від 13.03.2012 N 4495-VI) обов`язок здійснити декларування товарів, тобто заявити за встановленою формою точні відомості про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомості, необхідні для здійснення їх митного контролю та митного оформлення, покладено на декларанта.
Відповідно до ч. 8 ст. 257 Митного кодексу України, митне оформлення товарів здійснюється митними органами на підставі митної декларації, до якої декларантом залежно від митних формальностей, установлених цим Кодексом для митних режимів, та заявленої мети переміщення вносяться відомості, у тому числі щодо фактурної та митної вартості товарів та методу її визначення.
Згідно частин 1 та 5 ст. 266 Митного кодексу України, декларант зобов`язаний надати митному органу передбачені законодавством документи і відомості, необхідні для виконання митних формальностей та у випадках, визначених цим Кодексом та Податковим кодексом України, сплатити митні платежі.
Частиною 8 ст. 264 Митного кодексу України встановлено, що з моменту прийняття митним органом митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення, а декларант або уповноважена ним особа несе відповідальність за подання недостовірних відомостей, наведених у цій декларації.
Згідно наявних у матеріалах справи доказів, ОСОБА_1 вчинив дії спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митним органам як підстави для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості, які необхідні для визначення його митної вартості, що доводиться дослідженим в ході розгляду справи нижченаведеними доказами:
-протоколом про порушення митних правил №0265/20900/23 від 12.03.2023 року;
-видруком митної декларації № UA209140/2022/061579 з додатками;
-копією листа Держмитслужби № 26/26-04/7.4/1355 від 06.09.2022 щодо відповіді митних органів Республіки Польща;
-копією листа Держмитслужби № 26/26-04/7.4/294 від 09.02.2023 щодо відповіді митних органів Королівства Бельгія з додатками;
-копіями митних декларацій;
-копіями інвойсів;
-видруком інформації про платника податків з податкових баз даних;
-видруком з АСМО «Інспектор»
-доповідною запискою;
-листами адресованими ОСОБА_1 та поштовими документами про їх надіслання.
Вищенаведені докази засвідчують факт переміщення товарів через кордон, порядок проходження митних процедур, перелік відомостей та документів наданих при проходженні митного контролю, містять дані про особу декларанта, вказують на обставини виявлення факту подання до митного органу як підставу для переміщення товару документів, що містять неправдиві відомості, які необхідні для визначення його митної вартості, тобто доводять факт вчинення правопорушення, є належними та допустимими.
Частиною 2 ст. 483 МК України, передбачено відповідальність за дії, передбачені частиною першою цієї статті, вчинені особою, яка протягом року притягалася до відповідальності за вчинення правопорушення, передбаченого цією статтею абостаттею 482цього Кодексу.
Частиною 1 ст. 483 МК України, передбачено відповідальність за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно зУКТ ЗЕДта його митної вартості.
З матеріалів справи встановлено, що постановою Галицького районного суду ОСОБА_1 притягнуто до адміністративної відповідальності за вчинення правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України.
Вказані обставини у своїй сукупності свідчать про наявність у діях ОСОБА_1 складу порушення митних правил, передбаченого ч. 2 ст. 483 МК України.
Аналізуючи докази по даній справі з точки зору їх допустимості, об`єктивності та достатності, приходжу до висновку, що вина ОСОБА_1 у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 483 МК України доведена повністю.
Окрім цього, у відповідності до ст. 487 МК України, провадження у справах про порушення митних правил здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, - відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.
Відповідно до ст. 33 КУпАП, при накладенні стягнення враховуються характер вчиненого правопорушення, особа порушника, ступінь його вини, майновий стан, обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність.
Обтяжуючих та пом`якшуючих відповідальність ОСОБА_1 обставин судом не встановлено.
Вирішуючи питання про призначення виду стягнення за порушення митних правил, суд бере до уваги те, що адміністративне стягнення є мірою відповідальності і застосовується з метою виховання особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, а також запобігання вчиненню нових правопорушень як самим правопорушником, так і іншими особами.
З урахуванням характеру вчиненого порушення, особи порушника, який раніше притягувався до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, ступеня його вини, способу вчинення правопорушення, мету призначення стягнення та співрозмірність можливого покарання вчиненому правопорушенню, приходжу до висновку, що до ОСОБА_1 слід застосувати стягнення у виді штрафу в розмірі 200% вартості товару, а товар, що був предметом порушення митних правил слід конфіскувати в дохід держави.
Відповідно до матеріалів справи, вартість предметів порушення митних становить 443 114,90 гривень.
У відповідності до ст. 487 МК України, провадження у справах про порушення митних правил здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, - відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.
Статтею ст.40-1КУпАП передбачено, що судовий збір у провадженні по справі про адміністративне правопорушення у разі винесення судом (суддею) постанови про накладення адміністративного стягнення сплачується особою, на яку накладено таке стягнення.Розмір і порядок сплати судового збору встановлюється законом. Згідно п. 5 ч. 2 ст. 4 Закону України «Про судовий збір», у разі ухвалення судом постанови про накладення адміністративного з правопорушника стягується 0,2 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб, що становить 536,80 гривень.
Керуючись ст.ст.458, 459, 461, 483, 486, 527, 528 МК України, суд -
постановив:
ОСОБА_1 визнати винним у вчиненні правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 483 Митного кодексу України та накласти на нього стягнення у виді штрафу в розмірі 200 відсотків вартості товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил, що становить 886229,80 гривень з конфіскацією цих товарів.
Товар, що є предметом адміністративного правопорушення згідно з протоколом про порушення митних правил № 0265/20900/23 від 21.03.2023 року конфіскувати в дохід держави.
Стягнути з ОСОБА_1 на користь держави в особі Державної судової адміністрації України 536,80 гривень судового збору.
Постанова може бути оскаржена упродовж десяти днів з дня її винесення.
Суддя В.В. Стрельбицький
Суд | Галицький районний суд м.Львова |
Дата ухвалення рішення | 20.04.2023 |
Оприлюднено | 24.04.2023 |
Номер документу | 110367001 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Справи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю |
Адмінправопорушення
Галицький районний суд м.Львова
Стрельбицький В. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні