Справа № 159/4361/22
Провадження № 2/159/226/23
КОВЕЛЬСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
06 квітня 2023 року м. Ковель
Ковельський міськрайонний суд Волинської області у складі:
головуючого судді Шишиліна О.Г.,
із участю секретаря судового засідання Панечко К.В.
представника позивача ОСОБА_1
представника відповідача Польчука В.А.
відпповідача ОСОБА_3
розглянувши в порядку загального позовного провадження у відкритому підготовчому судовому засіданні в м. Ковелі цивільну справу за позовом прокурора Ковельської окружної прокуратури до Велицької сільської ради Ковельського району Волинської області, ОСОБА_3 про визнання незаконним та скасування акта, що порушує право власності на земельну ділянку та повернення земельної ділянки у власність громади, -
в с т а н о в и в:
Керівник Ковельської окружної прокуратури звернувся до суду з даним позовом, який обґрунтовано тим, що Ковельською окружною прокуратурою Волинської області, при виконанні повноважень, визначених ст. 131-1 Конституції України та ст. 23 Закону України «Про прокуратуру», встановлено порушення інтересів держави від неправомірних дій депутата Велицької сільської ради ОСОБА_4 внаслідок вчинення ним адміністративного правопорушення, пов`язаного із корупцією.
Відповідно до рішення Велицької сільської ради Волинської області від 17 грудня 2020 року № 2/25 «Про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) та надання її у власність», затверджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства площею 1,93 га (кадастровий номер 0722184300:05:002:0299), розміщеної на території Мельницької сільської ради та передано ОСОБА_3 у приватну власність земельну ділянку для ведення особистого селянського господарства площею 1,93 га (кадастровий номер 0722184300:05:002:0299), розміщеної на території Мельницької сільської ради (пункти 1, 2 рішення). Крім цього, згідно пункту 3 зазначеного рішення, громадянину ОСОБА_3 дозволено зареєструвати право власності на земельну ділянку, площею 1,93 га, для ведення особистого селянського господарства.
Позивач вважає, що зазначене рішення сільської ради є незаконним та підлягає до скасування, оскільки прийнято внаслідок вчинення депутатом Велицької сільської ради ОСОБА_4 (дядьком відповідача ОСОБА_3 ) корупційних адміністративних правопорушень, передбачених ч.ч. 1, 2 ст. 172-7 КУпАП, у зв`язку із невиконанням останнім покладеного ст.ст. 28, 35-1 Закону України «Про запобігання корупції» зобов`язання щодо врегулювання конфлікту інтересів під час прийняття оспорюваного рішення, що встановлено постановою Ковельського міськрайонного суду Волинської області від 08.06.2022 року.
Покликаючись на вказані обставини, позивач просив суд визнати незаконним та скасувати рішення Велицької сільської ради Волинської області від 17.12.2020 року № 2/25 «Про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) та надання у власність» та скасувати рішення Державного реєстратора - виконавчого комітету Ковельської міської ради Волинської області від 30.06.2021р., яким зареєстровано право приватної власності на земельну ділянку для ведення особистого селянского господарства площею 1,93 га, кадастровий номер 0722184300:05:002:0299, на ОСОБА_3 з одночасним визнання права власності за Велицькою сільською радою Ковельського району Волинської області. Зобов`язати ОСОБА_3 повернути земельну ділянку площею 1,93 га, кадастровий номер 0722184300:05:002:0299, яка знаходиться на території Мельницької сільської ради Ковельського району Волинської області. Крім цього, позивач просив стягнути з відповідачів на користь Волинської обласної прокуратури понесені витрати на сплату судового збору в сумі 3721,50 грн. з кожного.
В судовому засіданні представник позивача ОСОБА_1 позовні вимоги підтримала з підстав, викладених у позовній заяві та просила їх задовольнити.
Відповідач ОСОБА_3 в судовому засіданні позов визнав, не заперечував проти його задоволення.
Представник відповідача Велицької сільської ради Польчук В.А. в судовому засіданні позов визнав, не заперечував проти його задоволення.
Відповідно до ч.3 ст.200 ЦПК України за результатами підготовчого провадження суд ухвалює рішення у випадку визнання позову відповідачем.
Згідно ч.4 ст. 206 ЦПК України у разі визнання відповідачем позову суд за наявності для того законних підстав ухвалює рішення про задоволення позову.
Заслухавши пояснення учасників справи, дослідивши представлені письмові докази в справі, суд прийшов до висновку, що позов підлягає задоволенню з огляду про таке.
Так, судом встановлено, що рішенням Велицької сільської ради Волинської області від 17 грудня 2020 року № 2/25 «Про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) та надання її у власність» затверджено технічну документацію із землеустрою щодо встановлення (відновлення) земельної ділянки в натурі (на місцевості) громадянину ОСОБА_3 , жителю с. Мирин, для ведення особистого селянського господарства земельну ділянку площею 1,93 га, розміщеної на території Мельницької сільської ради Ковельського району Волинської області (кадастровий номер 0722184300:05:002:0299), та передано ОСОБА_3 у приватну власність земельну ділянку для ведення особистого селянського господарства площею 1,93 га (кадастровий номер 0722184300:05:002:0299), розміщеної на території Мельницької сільської ради (пункти 1, 2 рішення). Крім цього, згідно пункту 3 зазначеного рішення, громадянину ОСОБА_3 дозволено зареєструвати право власності на земельну ділянку площею 1,93 га для ведення особистого селянського господарства згідно чинного законодавства.
Згідно додатку до вказаного рішення за результатами поіменного голосування депутатів та сільського голови Велицької сільської ради восьмого скликання, ОСОБА_4 , будучи депутатом Велицької сільської ради Ковельського району Волинської області, взяв участь у голосуванні під час прийняття рішення від 17 грудня 2020 року № 2/25, яким ОСОБА_3 передано у власність та затверджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки, площею 1,93 га, яка знаходиться на території Мельницької сільської ради Ковельського району Волинської області, для ведення особистого селянського господарства.
Відповідно до постанови Ковельського міськрайонного суду Волинської області від 08.06.2022 року ОСОБА_4 визнано винним у вчиненні адміністративних правопорушень, передбачених ч.ч. 1, 2 ст. 172-7 КУпАП, та накладено адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі 3400 грн.
Вказаною постановою, яка набрала законної сили 21.06.2022 року, встановлено, що ОСОБА_4 , будучи депутатом Велицької сільської ради Ковельського району Волинської області, не повідомив колегіальний орган - Велицьку сільську раду, про наявність у нього реального конфлікту інтересів, який виник під час голосування за рішення Велицької сільської ради № 2/25 від 17.12.2020, на підставі якого його близькій особі, а саме племіннику ОСОБА_3 , було затверджено технічну документацію із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) для ведення особистого селянського господарства та передано у приватну власність земельну ділянку загальною площею 1,93 га на території Мельницької сільської ради Ковельського району Волинської області (кадастровий номер 0722184300:05:002:0299), чим порушив вимоги п. 2 ч. 1 ст. 28 Закону України «Про запобігання корупції» та вчинив адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, відповідальність за яке передбачена ч. 1 ст. 172-7 Кодексу України про адміністративні правопорушення.
Згідно ст. 12-1 Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування в Україні», посадові особи місцевого самоврядування зобов`язані дотримуватися правил запобігання та врегулювання конфлікту інтересів, передбачених Законом України «Про запобігання корупції».
Відповідно до ч. 6 ст. 82 ЦПК України, вирок суду в кримінальному провадженні, ухвала про закриття кримінального провадження і звільнення особи від кримінальної відповідальності або постанова суду у справі про адміністративне правопорушення, які набрали законної сили, є обов`язковими для суду, що розглядає справу про правові наслідки дій чи бездіяльності особи, стосовно якої ухвалений вирок, ухвала або постанова суду, лише в питанні, чи мали місце ці дії (бездіяльність) та чи вчинені вони цією особою.
Згідно положень ст. 4 Закону України «Про статус депутатів місцевих рад», депутат місцевої ради набуває свої повноваження в результаті обрання його до ради відповідно до Закону України «Про вибори депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів». Повноваження депутата місцевої ради починаються з дня відкриття першої сесії відповідної ради з моменту офіційного оголошення підсумків виборів відповідною територіальною виборчою комісією і закінчуються в день відкриття першої сесії цієї ради нового скликання, крім передбачених законом випадків дострокового припинення повноважень депутата місцевої ради або ради, до складу якої його обрано.
Відповідно до ч. 1 ст. 10 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», в цілому передбачено, що сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами.
Згідно п. 34 ч. 1 ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради здійснюється вирішення відповідно до закону питань регулювання земельних відносин.
Відповідно до ч.ч. 1-3 ст. 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», рада в межах своїх повноважень приймає нормативні та інші акти у формі рішень. Рішення ради приймається на її пленарному засіданні після обговорення більшістю депутатів від загального складу ради, крім випадків, передбачених цим Законом. При встановленні результатів голосування до загального складу сільської, селищної, міської ради включається сільський, селищний, міський голова, якщо він бере участь у пленарному засіданні ради, і враховується його голос. Рішення ради приймаються відкритим поіменним голосуванням, окрім випадків, передбачених пунктами 4 і 16 статті 26, пунктами 1, 29 і 31 статті 43 та статтями 55,56 цього Закону, в яких рішення приймаються таємним голосуванням. Результати поіменного голосування підлягають обов`язковому оприлюдненню та наданню за запитом відповідно до Закону України «Про доступ до публічної інформації». На офіційному веб-сайті ради розміщуються в день голосування і зберігаються протягом необмеженого строку всі результати поіменних голосувань. Результати поіменного голосування є невід`ємною частиною протоколу сесії ради.
Частиною 10 ст. 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» передбачено, що акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування з мотивів їхньої невідповідності Конституції або законам України визнаються незаконними в судовому порядку.
Статтею 3 Закону України «Про запобігання корупції» визначено суб`єктів, на які поширюється дія цього Закону, та, згідно пунктів 1 та 2 частини 1, передбачені особи, уповноважені на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, та особи, які для цілей цього Закону прирівнюються до осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування.
Зокрема, згідно з підпунктами «б», «в» пункту 1 ч. 1 ст. 3 Закону України «Про запобігання корупції», суб`єктами, на яких поширюється дія цього Закону, є особи, уповноважені на виконання функцій держави або місцевого самоврядування: народні депутати України, депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим, депутати місцевих рад, сільські, селищні, міські голови, державні службовці, посадові особи місцевого самоврядування.
Відповідно до ч. 1 ст. 28 Закону України «Про запобігання корупції», особи, зазначені у пунктах 1, 2 частини першої статті 3 цього Закону, зобов`язані: 1) вживати заходів щодо недопущення виникнення реального, потенційного конфлікту інтересів; 2) повідомляти не пізніше наступного робочого дня з моменту, коли особа дізналася чи повинна була дізнатися про наявність у неї реального чи потенційного конфлікту інтересів безпосереднього керівника, а у випадку перебування особи на посаді, яка не передбачає наявності у неї безпосереднього керівника, або в колегіальному органі - Національне агентство чи інший визначений законом орган або колегіальний орган, під час виконання повноважень у якому виник конфлікт інтересів, відповідно; 3) не вчиняти дій та не приймати рішень в умовах реального конфлікту інтересів; 4) вжити заходів щодо врегулювання реального чи потенційного конфлікту інтересів.
Статтею 35-1 Закону України «Про запобігання корупції» передбачено, що правила врегулювання конфлікту інтересів у діяльності Президента України, народних депутатів України, членів Кабінету Міністрів України, керівників центральних органів виконавчої влади, які не входять до складу Кабінету Міністрів України, суддів, суддів Конституційного Суду України, голів, заступників голів обласних та районних рад, міських, сільських, селищних голів, секретарів міських, сільських, селищних рад, депутатів місцевих рад визначаються законами, які регулюють статус відповідних осіб та засади організації відповідних органів.
Відповідно до ч. 2 ст. 35-1 Закону України «Про запобігання корупції», у разі виникнення реального чи потенційного конфлікту інтересів у особи, уповноваженої на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, прирівняної до неї особи, яка входить до складу колегіального органу (комітету, комісії, колегії тощо), вона не має права брати участь у прийнятті рішення цим органом.
Згідно ч. 1 ст. 67 Закону України «Про запобігання корупції», нормативно-правові акти, рішення, видані (прийняті) з порушенням вимог цього Закону, підлягають скасуванню органом або посадовою особою, уповноваженою на прийняття чи скасування відповідних актів, рішень, або можуть бути визнані незаконними в судовому порядку за заявою заінтересованої фізичної особи, об`єднання громадян, юридичної особи, прокурора, органу державної влади, зокрема Національного агентства, органу місцевого самоврядування.
Таким чином, оскільки рішення Велицької сільської ради Волинської області від 17 грудня 2020 року № 2/25 «Про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) та надання у власність» прийнято внаслідок вчинення депутатом Велицької сільської ради ОСОБА_4 корупційних адміністративних правопорушень, передбачених ч.ч. 1, 2 ст. 172-7 КУпАП, у зв`язку із невиконанням останнім покладеного ст.ст. 28, 35-1 Закону України «Про запобігання корупції» зобов`язання щодо врегулювання конфлікту інтересів під час прийняття оспорюваного рішення, що встановлено постановою Ковельського міськрайонного суду Волинської області від 08.06.2022 року, таке рішення підлягає скасуванню.
Крім цього, у відповідності до вимог ст. 141 ЦПК України, суд стягує з відповідачів на користь позивача понесені і документально підтверджені останнім судові витрати. Позивачем сплачено судовий збір за подання позовної заяви 7443 грн., за подання заяви про забезпечення позову 1240,50 гр., що разом становить 8683,50 грн., яки належить стягнути з відповідачів в рівних частках по 4341,75 грн. з кожного.
Заходи забезпечення позову застосовані Ухвалою Ковельського міськрайонного суду Волинської області від 04.01.2023р. Справа №159/43/61/22, Провадження №2-з/159/1/23 відповідно до ч.7 ст.158 ЦПК України продовжують діяти протягом дев`яноста днів з дня набрання вказаним рішенням законної сили або можуть бути скасовані за вмотивованим клопотанням учасника справи.
Керуючись ст.ст. 10, 12, 81, 82, 89, 141, 263, 264, 265, 274-279 ЦПК України, на підставі ст.ст. 1, 28, 35-1, 67 Закону України «Про запобігання корупції», ст.ст. 15, 16, 21, 387, 393 ЦК України, суд, -
У Х В А Л И В :
Позов задовольнити повністю.
Визнати незаконним та скасувати рішення Велицької сільської ради Ковельського району Волинської області від 17.12.2020р. №2/25 «Про затвердження технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) та надання у власність».
Скасувати рішення Державного реєстратора - виконавчого комітету Ковельської міської ради Волинської області від 30.06.2021р., яким зареєстровано право приватної власності на земельну ділянку для ведення особистого селянского господарства площею 1,93 га, кадастровий номер 0722184300:05:002:0299, на ОСОБА_3 , з одночасним визнання права власності за Велицькою сільською радою Ковельського району Волинської області.
Зобов`язати ОСОБА_3 повернути земельну ділянку площею 1,93 га, кадастровий номер 0722184300:05:002:0299, яка знаходиться на території Мельницької сільської ради Ковельського району Волинської області.
Стягнути з Велицької сільської ради Ковельського району Волинської області та ОСОБА_3 по 4341,75 грн. судових витрат по оплаті судового збору на користь Волинської обласної прокуратури.
Заходи забезпечення позову застосовані Ухвалою Ковельського міськрайонного суду Волинської області від 04.01.2023р. Справа №159/43/61/22, Провадження №2-з/159/1/23 продовжують діяти протягом дев`яноста днів з дня набрання вказаним рішенням законної сили або можуть бути скасовані за вмотивованим клопотанням учасника справи.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Волинського апеляційного суду протягом 30 днів з дня його проголошення.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Повний текст рішення складено 17.04.2023 року.
Головуючий:О. Г. ШИШИЛІН
Повне найменування сторін:
позивач : Ковельська окружна прокуратура , місце знаходження: вул. Шевченка,7, м. Ковель,45008, e-mail: kovel_prok@pvo.gov.ua ;
відповідач: Велицька сільська рада Ковельського району Волинської області, Код ЄДРПОУ04333916, місце знаходження: 45081, Волинська обл., Ковельський район, с. Велицьк, вул. Перемоги, 88, e-mail: velitsk@ukr.net;
представник відповідача - начальник відділу земельних відносин Велицької сільської ради Польчук Віктор Адамович, паспорт I-D картка № НОМЕР_1 виданий 25.11.2019 органом 0717, місце знаходження: 45081, Волинська обл., Ковельський район, с. Велицьк, вул. Перемоги, 88, e-mail: ІНФОРМАЦІЯ_1 ;
відповідач- ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , паспорт НОМЕР_2 виданий Ковельським МРВ УМВС України у Волинській області, РНОКПП НОМЕР_3 ,місце проживання: АДРЕСА_1 .
Суд | Ковельський міськрайонний суд Волинської області |
Дата ухвалення рішення | 06.04.2023 |
Оприлюднено | 24.04.2023 |
Номер документу | 110371278 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із земельних відносин, з них: визнання незаконним акта, що порушує право власності на земельну ділянку |
Цивільне
Ковельський міськрайонний суд Волинської області
Шишилін О. Г.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні