Ухвала
від 19.04.2023 по справі 711/2395/23
ПРИДНІПРОВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ЧЕРКАС

Придніпровський районний суд м.Черкаси

Справа № 711/2395/23

Номер провадження 1-кс/711/724/23

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

19 квітня 2023 року м.Черкаси

Слідчий суддя Придніпровського районного суду м. Черкаси ОСОБА_1

з участю секретаря судового засідання - ОСОБА_2

слідчого ОСОБА_3

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Черкаси клопотання заступника начальника відділу СУ ГУНП в Черкаській області ОСОБА_3 , погодженого прокурором відділу Черкаської обласної прокуратури ОСОБА_4 , по кримінальному провадженню №12021250000000915, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань 11.11.2021 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.5 ст.191 КК України, про накладення арешту на майно,-

В С Т А Н О В И В :

Заступник начальника відділу СУ ГУНП в Черкаській області ОСОБА_3 звернувся до слідчого судді Придніпровського районного суду м. Черкаси з клопотанням, погодженого прокурором відділу Черкаської обласної прокуратури ОСОБА_4 , по кримінальному провадженню №12021250000000915, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань 11.11.2021 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.5 ст.191 КК України, про накладення арешту на майно підозрюваного ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , а саме: земельну ділянку кадастровий номер 7121588201:04:002:0065, площею 0,2496 га (реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 2518618571040); земельну ділянку кадастровий номер 7121588200:12:003:0057, площею 2,2724 га (реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 2624780671040); квартиру за адресою: АДРЕСА_1 (реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 739270580000); автомобіль Lexus LX 570, 2008 року випуску, д.н.з. НОМЕР_1 , VIN: НОМЕР_2 ; причіп легковий ПГМФ модель 8904, 2005 року випуску, д.н.з. НОМЕР_3 , VIN: НОМЕР_4 ; корпоративні права СТОВ «Агрофірма «Маяк», код ЄДРПОУ: 03793159, юридична адреса: 19723, Черкаська обл., Золотоніський р-н, село Піщане розмір внеску до статутного фонду 25 000 грн., що у відсотковому співвідношенні становить 83,33%; корпоративні права ТОВ «Мрія ЛВЛ», код ЄДРПОУ: 39104313, юридична адреса: 19723, Черкаська обл., Золотоніський р-н, село Піщане засновником якого являється СТОВ «Агрофірма «Маяк», код ЄДРПОУ: 03793159, з розміром частки засновника (учасника): 944 600 грн., бенефіціарним власником якого являється ОСОБА_5 , із забороною відчуження та розпорядження даним майном.

В обґрунтування клопотання зазначено, що в провадженні СУ ГУНП в Черкаській області перебувають матеріали кримінального провадження №12021250000000915, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань 11.11.2021 року за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.5 ст.191 КК України.

Досудовим розслідуванням встановлено, що ОСОБА_5 , будучи співзасновником СТОВ «Агрофірма «Маяк» код ЄДРПОУ: 03793159, юридична адреса: Черкаська область, Золотоніський район с. Піщане, з часткою в статутному капіталі товариства 83,33%, що в грошовому виразі складає 25 000 грн., та будучи кінцевим бенефіціарним власником товариства, згідно рішення протоколу №1 Установчих зборів засновників товариства з обмеженою відповідальністю «Агрофірма «Маяк» від 27 грудня 1999 року, призначений на посаду директора СТОВ «Агрофірма «Маяк» та відповідно до статуту, затвердженого Установчими зборами засновників сільськогосподарського товариства з обмеженою відповідальністю «Агрофірма «Маяк» №1 від 27.12.1999 та посадової інструкції директора, наділений наступними повноваженнями: вирішує усі питання діяльності Товариства, за винятком тих, що належать до виключної компетенції Зборів засновників, має право без довіреності виконувати дії від імені Товариства, діє від імені Товариства в межах, встановлених цим Статутом, укладати господарські та інші договори без обмеження його вартості та без погодження загальних зборів, видавати доручення на виконання всіх значимих дій від імені Товариства, користуватися правом розпорядження коштами Товариства, накладати на працівників стягнення відповідно до вимог чинного законодавства, в межах своєї компетенції видавати накази, розпорядження, давати вказівки, обов`язкові для всіх підрозділів та працівників Товариства, укладає контракти з працівниками Товариства відповідно до чинного законодавства, Статуту, фінансових можливостей Товариства, умов колективного договору, положення про оплату праці працівників Товариства, організовує роботу та ефективну взаємодію всіх структурних підрозділів, спрямовує їх діяльність на розвиток і вдосконалення виробництва з урахуванням соціальних та ринкових пріоритетів, підвищення ефективності роботи господарства, зростання обсягів реалізації продукції та збільшення прибутку, контролює виконання договірних зобов`язань, якість робіт і продукції, що виробляє підприємство, тобто будучи в розумінні ч.3 ст.18 КК України службовою особою, яка наділена організаційно-розпорядчими та адміністративно-господарськими функціями, шляхом зловживання службовою особою своїм службовим становищем, привласнив грошові кошти Державного бюджету в сумі 2 688 048, 98 грн., за наступних обставин.

Так, бюджетні кошти за державною програмою «Державна підтримка тваринництва, зберігання та переробки сільськогосподарської продукції, аквакультури (рибництва)» спрямовуються для підтримки розвитку галузі тваринництва, стабілізації поголів`я худоби та поліпшення її генетичного потенціалу, стимулювання збільшення виробництва продукції тваринництва, аквакультури (рибництва), а також для забезпечення збільшення потужностей із зберігання та переробки сільськогосподарської продукції.

Механізм використання коштів, передбачених Міністерством аграрної політики та продовольства України (далі - Мінагрополітики) у державному бюджеті за програмою «Державна підтримка тваринництва, зберігання та переробки сільськогосподарської продукції, аквакультури (рибництва)» визначається постановою Кабінету Міністрів України від 07.02.2018 №107 «Про затвердження Порядку використання коштів, передбачених у державному бюджеті для державної підтримки розвитку тваринництва та переробки сільськогосподарської продукції» (далі - Порядок №107).

Відповідно до Порядку №107 (у редакції, що діяла в 2019 році) фінансова підтримка суб`єктів господарювання у 2019 році здійснювалася за напрямами:

1) часткова компенсація відсоткової ставки за банківськими кредитами, залученими для покриття витрат, пов`язаних із провадженням діяльності у галузях: вівчарство, козівництво, бджільництво, звірівництво, кролівництво, шовківництво та аквакультура (рибництво);

2) часткова компенсація вартості будівництва та реконструкції тваринницьких ферм і комплексів, доїльних залів, підприємств з переробки сільськогосподарської продукції в частині витрат, профінансованих без урахування податку на додану вартість за рахунок банківських кредитів;

3) спеціальна бюджетна дотація за утримання корів молочного, молочно-м`ясного та м`ясного напряму продуктивності;

4) спеціальна бюджетна дотація за вирощування молодняка великої рогатої худоби;

5) часткове відшкодування вартості закуплених для подальшого відтворення племінних тварин, а саме телиць, нетелей, корів молочного, молочно-м`ясного та м`ясного напряму продуктивності, свинок та кнурців, вівцематок, баранів, ярок і сперми бугаїв та ембріонів великої рогатої худоби, які мають племінну (генетичну) цінність;

7) часткове відшкодування вартості будівництва та реконструкції тваринницьких ферм і комплексів, доїльних залів, підприємств з переробки сільськогосподарської продукції;

8) часткове відшкодування сільськогосподарським товаровиробникам вартості будівництва та реконструкції підприємств із зберігання та переробки зерна (далі - часткове відшкодування вартості об`єктів із зберігання та переробки зерна).

Головним розпорядником бюджетних коштів і відповідальним виконавцем бюджетної програми є Мінагрополітики. Розпорядниками бюджетних коштів нижчого рівня є структурні підрозділи облдержадміністрацій, що забезпечують виконання функцій з питань агропромислового розвитку.

Відповідно до п.12 Порядку №107 визначено, що часткове відшкодування вартості будівництва та реконструкції об`єктів із зберігання та переробки зерна надається сільськогосподарським товаровиробникам юридичним особам, основною діяльністю яких є постачання сільськогосподарських товарів/послуг, вироблених ними на власних або орендованих основних засобах, причому питома вага вартості сільськогосподарських товарів/послуг становить не менше 75% вартості всіх товарів, поставлених ними за попередній податковий (звітний) рік, для новоутворених сільськогосподарських товаровиробників, які провадять господарську діяльність менш як 12 календарних місяців, - за результатами кожного окремого звітного періоду (далі - сільськогосподарські товаровиробники) на безповоротній основі у розмірі 30% вартості (без урахування податку на додану вартість), у тому числі вартості обладнання згідно з проектно-кошторисною документацією, за завершені у поточному році етапи (черги) будівництва та реконструкції зернофуражних сховищ, елеваторів, механізованих зерноскладів, зерноочисних та зерноочисно-сушильних пунктів, підприємств з виробництва кормових домішок та сумішей (комбікормів), зокрема: виробничі та допоміжні споруди, призначені для зберігання зерна; силоси для зерна; будівлі для зберігання зерна; виробничі та адміністративні будівлі; споруди пунктів приймання, зберігання, очистки та відвантаження зерна.

У п.12 Порядку №107 передбачено, що сільськогосподарський товаровиробник, який має намір отримати часткове відшкодування вартості будівництва та реконструкції об`єктів із зберігання та переробки зерна у травні, вересні та грудні поточного року, подає відповідно до 1 квітня, до 1 серпня та до 1 листопада до Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України (далі - Мінекономіки) повідомлення за встановленою формою в електронному та паперовому вигляді.

На підставі отриманих повідомлень Мінекономіки формує перелік сільськогосподарських товаровиробників, які мають намір отримати часткове відшкодування вартості будівництва та реконструкції об`єктів із зберігання та переробки зерна, та розміщує його щомісяця до 10 числа наступного періоду на офіційному веб-сайті Мінекономіки.

Вартість обладнання для зберігання та переробки зерна частково компенсована за рахунок коштів за бюджетними програмами 1201150 (2801580) «Фінансова підтримка сільгосптоваровиробників».

Для отриманнячасткового відшкодуваннявартості будівництвата реконструкціїоб`єктів іззберігання тапереробки зернасільськогосподарські товаровиробникиподають до5травня,до 5вересня та до 10 грудня комісії Мінекономіки наступні документи:

1) заяву;

2) витяг з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб- підприємців та громадських формувань;

3) довідку про відкриття поточного рахунка, видану банком;

4) засвідчену підписом керівника сільськогосподарського товаровиробника копію документа, що підтверджує прийняття в експлуатацію закінченого будівництва об`єкта із зберігання та переробки зерна;

5) типову форму № 03-1 «Акт приймання-передачі (внутрішнього переміщення) основних засобів» (для об`єктів, прийнятих в експлуатацію в поточному році, зокрема обладнання) - для об`єктів нового будівництва;

6) типову форму № 03-2 «Акт приймання-передачі відремонтованих, реконструйованих та модернізованих об`єктів» - для об`єктів реконструкції;

7) засвідчену підписом керівника сільськогосподарського товаровиробника копію кошторисної частини проектної документації;

8) довідку, чинну на дату подання заявки, про відсутність заборгованості з платежів, контроль за справлянням яких покладено на контролюючі органи, у паперовій або електронній формі;

9) довідку, чинну на дату подання заявки, про набуття (підтвердження) статусу платника єдиного податку четвертої групи, видану місцевим контролюючим органом, та розрахунок питомої вартості поставлених сільськогосподарських товарів/послуг, вироблених ним на власних або орендованих основних засобах, який становить не менше 75% вартості всіх товарів/послуг, поставлених протягом 12 попередніх послідовних місяців сукупно, завірений контролюючим органом за місцем основного податкового обліку сільськогосподарського товаровиробника.

Установлено, що ОСОБА_5 в невстановлений досудовим розслідування час та у невстановленому досудовим розслідуванням місці, достовірно знаючи про наявність державної програми «Державна підтримка тваринництва, зберігання та переробки сільськогосподарської продукції, аквакультури (рибництва)», а також про умови відшкодування грошових коштів з Державного бюджету, з метою вчинення дій направлених на привласнення коштів Державного бюджету, організував укладення ряду договорів з метою будівництва об`єкту: «Нове будівництво додаткових силосів зберігання зерна для зернозберігального комплексу у с. Піщане Золотоніського району Черкаської області».

Так, 26.11.2018 між СТОВ «Агрофірма «Маяк» та ТОВ «РІЛЯ Україна» укладено договір №18/20 відповідно до якого передбачалось, що Продавець - ТОВ «РІЛЯ Україна» продає, а Покупець - СТОВ «Агрофірма «Маяк» купує обладнання технологічного комплексу для очистки, сушіння і зберігання зерна та інших аналогічних культур торгової марки «RIELA», загальною вартістю 27 051 200,00 гривень.

Крім того, 26.02.2019 між СТОВ «Агрофірма «Маяк» та ТОВ «Черкасиміськбуд» укладено договір №2602/19, на виконання робіт: «Влаштування свайного поля на новому будівництві додаткових силосів зберігання зерна для зернозберігального комплексу у с. Піщане Золотоніського району Черкаської області» (далі - Договір № 2602/19). Згідно п.3.1 якого ціна договору становить 14 152 072,48 гривень.

За результатами виконання будівельних робіт, ТОВ «Черкасиміськбуд» Актом №1 приймання виконаних робіт за червень 2019 року підтверджено, що на виконання умов Договору №2602/19 ТОВ «Черкасиміськбуд» було виконано будівельних робіт (роботи по влаштуванню свайного поля) по об`єкту «Нове будівництво додаткових силосів зберігання зерна» на суму 14 152 072,48 грн. (у тому числі ПДВ на суму 2 358 678,75 гривень).

В подальшому між СТОВ «Агрофірма «Маяк» та ТОВ «Черкасиміськбуд» 14.03.2019 укладено договір підряду від №1403/19, на виконання робіт: «Нове будівництво додаткових силосів зберігання зерна для зернозберігального комплексу у с. Піщане Золотоніського району Черкаської області» (далі - Договір № 1403/19). Згідно п.3.1 Договору якого ціна договору становить 20 659 477,16 гривень.

Відповідно до Додаткової угоди від 12.08.2019 №1 до Договору №1403/19 ціна договору складає 19 899 462,89 гривень.

Згідно з Актом №1 приймання виконаних робіт за червень 2019 року підтверджено, що на виконання умов Договору №1403/19 ТОВ «Черкасиміськбуд» було виконано будівельних робіт по об`єкту «Нове будівництво додаткових силосів зберігання зерна» на суму 13 076 225,38 грн. у тому числі ПДВ на суму 2 179 370,9 гривень.

Відповідно до Акту №2 приймання виконаних робіт за серпень 2019 року підтверджено, що на виконання умов Договору №1403/19 ТОВ «Черкасиміськбуд» було виконано будівельних робіт по об`єкту «Нове будівництво додаткових силосів зберігання зерна» на суму 6 823 237,51 грн., у тому числі ПДВ на суму 1 137 206,25 гривень.

У подальшому, після виконання ТОВ «Черкасиміськбуд» будівельних робіт, ТОВ «РІЛЯ Україна» було встановлено обладнання, що підтверджується Актом надання послуг від 05.11.2019 №330. Вартість монтажу становить 3 373 392,17 грн. з урахуванням ПДВ. Вартість без ПДВ складає 2 811 160,14 гривень.

Після чого, 19.11.2019 управлінням Державної архітектурної інспекції у Черкаській області зареєстровано подану СТОВ «АФ «Маяк» 13.11.2019 декларацію про готовність до експлуатації об`єкта, що за класом наслідків (відповідності) належить до об`єктів з незначними наслідками (СС1) та відповідно введено в експлуатацію об`єкт будівництва «Нове будівництво додаткових силосів зберігання зерна для зернозберігального комплексу у с. Піщане Золотоніського району Черкаської області».

У подальшому, ОСОБА_5 , будучи директором СТОВ «АФ «Маяк» достовірно знаючи, що об`єми та вартість виконаних будівельних робіт, зазначених в актах, укладеного з ТОВ «Черкасиміськбуд», №1 за червень 2019 року до Договору №1403/19, укладеного з ТОВ «Черкасиміськбуд» та №2 за серпень 2019 року до Договору № 1403/19, укладеного з ТОВ «Черкасиміськбуд» не відповідають проектно-кошторисній документації, умисно, протиправно, з корисливих мотивів з метою незаконного заволодіння грошовими коштами Державного бюджету, усвідомлюючи суспільно небезпечний характер своїх дій, 03.12.2019 подав до Комісії Мініекономіки для надання державної підтримки тваринництва, зберігання та переробки сільськогосподарської продукції, аквакультури (рибництва) заявку для отримання часткового відшкодування вартості об`єктів із зберігання та переробки зерна, в якій зазначив, що вартість завершених етапів (черг) будівництва/реконструкції (без податку на додану вартість) складає 55 632, 932 тис. грн.

У ході проведення судової будівельно-технічної експертизи №01-22 від 29.08.2022 встановлено, що проектна документація на об`єкт «Нове будівництво додаткових силосів зберігання зерна для зернозберігального комплексу СТОВ «Агрофірма «Маяк» у с. Піщана Золотоніського району, Черкаської області» державним будівельним нормам України не відповідає.

Так, відповідно до затвердженого зведеного кошторисного розрахунку вартості будівництва «Нове будівництво додаткових силосів зберігання зерна для зернозберігального комплексу СТОВ «Агрофірма «Маяк» у с. Піщане, Золотоніського району, Черкаської області», загальна вартість будівництва в цінах станом на 27.05.2019 року складає 75 276 162 грн. з урахуванням ПДВ, в т.ч. будівельні роботи 32 419 563 грн., вартість устаткування складає 26 210 982 грн., вартість інших витрат складає 16 645 617 грн. Вартість зворотних сум від тимчасових будівель і споруд складає 99 668 грн.

Фактичні об`єми виконаних робіт по об`єкту «Нове будівництво додаткових силосів зберігання зерна для зернозберігального комплексу СТОВ «Агрофірма «Маяк» у с. Піщана Золотоніського району, Черкаської області» не в повній мірі відповідають об`ємам робіт, вказаним в актах виконаних робіт (форма КБ-2в).

Установлено, що згідно Акту №1 за червень 2019 року до Договору підряду №2602/19 від 26.02.2019, перелік та обсяги робіт, що зазначені в даному акті не в повній мірі відповідають переліку та обсягам робіт, що зазначені в локальному кошторисі робочого проекту.

Так, до Акту № 1 приймання виконаних будівельних робіт за червень 2019 року включені будівельні роботи і витрати, які відсутні в локальному кошторисі затвердженого робочого проекту, а саме: «Навантаження або розвантаження грузів краном на автомобільному ходу вантажопідйомністю до 25т», на загальну суму прямих витрат 246 248,55 грн.; «Перевезення збірних з/б паль» на загальну суму прямих витрат 29 837,76 грн.

Вартість даних робіт знімаються з виконання, як роботи, які не передбачені робочим проектом і виконання яких жодним чином не підтверджено.

Крім того, при оформленні Акту №1 приймання виконаних будівельних робіт допущені і інші порушення, а саме: без будь-яких обґрунтувань в Актах приймання виконаних будівельних робіт вказано використання крана на автомобільному ходу, вантажопідйомністю 16 тон в кількості 2 688,6172 маш. год. При цьому вартість 1 маш. год. використання даного крана складає 782 грн., що значно більше ніж вартість використання даного крана, рекомендована держбудом в червні 2019 року (465,42 грн. за 1 маш. год).

Безпідставне перевищення вартості використання крану на автомобільному ходу, вантажопідйомністю 16 тон складає: 2 102 498,65-(782-465,42) х 2 688,6172 = 1 251 336,22 грн.

Також, при улаштуванні палевого фундаменту допущено відхилення від затвердженого робочого проекту. В акті №1 приймання виконаних будівельних робіт кількість використаних і профінансованих паль не відповідає кількості паль, які необхідно використати при улаштуванні пальового фундаменту згідно робочих креслень.

Так, вартість паль, які не передбачені робочим проектом складає 383 608,32 + 345 629,44 = 729 237,76 грн.

Крім того, відповідно до звіту по випробовуванню паль та ґрунтів статичним методом вдавлювальним навантаженням на об`єкті: «Нове будівництво додаткових силосів зберігання зерна для зернозберігального комплексу СТОВ «Агрофірма «Маяк» у с. Піщана Золотоніського району, Черкаської області», статичним вдавлюванням випробувано 10 паль, хоча в Акті №1 приймання виконаних будівельних робіт за червень 2019 року вартість випробовування визначена для 18 паль, а робочим проектом вимагається провести лише динамічне випробовування паль.

Вартість проведення динамічного випробовування значно дешевше ніж проведення статистичного випробовування паль, що в сумі становить 358 992 грн. з урахуванням ПДВ та знімається з виконання, як вартість за роботи, які не передбачені затвердженим робочим проектом, виконання яких не підтверджується журналом виконання робіт і в виконанні яких не було необхідності.

Загальна сума завищень фактичних робіт, які оформлені відповідно до Договору №2602/19 від 26.02.2019 року складає: 246 248,55 + 29 837,76 + 1 251 336,22 + 729 237,76 + 299 160) х 1,2 = 3 066 984,35 грн. з урахуванням ПДВ.

Також, установлено, що згідно Акту №1 за червень 2019 року до Договору підряду №1403/19 від 14.03.2019, перелік та обсяги робіт, що зазначені в даному акті не в повній мірі відповідають переліку та обсягам робіт, що зазначені в локальному кошторисі робочого проекту.

У розділ 1 «Земляні роботи» з 23 позицій локального кошторису до Акту №1 приймання виконаних будівельних робіт за червень 2019 року включені 18 позицій, які відсутні в локальному кошторисі затвердженого робочого проекту.

У розділі «Монолітні залізобетонні фундаменти» заактовані роботи, які не передбачені затвердженим проектом і виконання яких жодним чином не підтверджено.

Загальне перевищення вартості будівництва внаслідок необґрунтованого включення до Актів № 1, 2 приймання виконаних будівельних робіт за 2019 рік переліку робіт, які відсутні в затвердженій документації складає: 1 074 692,88х 1,2 = 1 289 631,46 грн. з урахуванням ПДВ.

Крім того, згідно Акту №1 приймання виконаних будівельних робіт за червень 2019 року та Акту №2 приймання виконаних будівельних робіт за серпень 2019 року встановлено, що середньомісячна заробітна плата на 1 робітника в режимі повної занятості (при середньомісячній нормі тривалості робочого часу 166,08 люд. год. та розряді робіт 3,8) перевищує показник середньомісячної заробітної плати, рекомендованої Держбудом та зафіксованій у затвердженій проектній документації більше ніж у два рази і по окремих позиціях складає 18 238,02 грн. на місяць для робітників і 19 013,31 грн. на місяць для працівників, що обслуговують машини і механізми (заробітна плата, що рекомендована Держбудом і яка затверджена проектною документацією складає 8 527,52 грн. на місяць).

Безпідставне збільшення середньомісячної заробітної плати на 1 робітника в режимі повної занятості (при середньомісячній нормі тривалості робочого часу 166,08 люд. год. та розряді робіт 3,8) привело до безпідставного здорожчання вартості будівництва.

Зокрема, згідно з аналізом фонду заробітної плата при виконанні переліку і обсягів робіт, що зазначені в Актах приймання виконаних робіт (прямі витрати) з фондом заробітної плати, який відповідно до затвердженої проектної документації та рекомендацій Держбуду повинен бути на цей обсяг робіт (прямі витрати) безпідставно збільшено на 4 368 565, 65 грн.

Крім того, внаслідок безпідставного збільшення фонду заробітної плати збільшилась вартість загальновиробничих витрат (22% від фонду заробітної плати робітників та працівників, що обслуговують машини і механізми), що складає 4 368 565,65 х 0,22 = 961 084,44 грн. без урахування ПДВ.

Враховуючи вищенаведене, середньомісячна зарплата, яку включено до Актів виконаних будівельних робіт не узгоджується ні з затвердженим кошторисом ні з вимогами центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері будівництва, містобудування та архітектури, тому завищення фонду заробітної плати знімається з виконання як безпідставно завищена. Загальна вартість фонду заробітної плати, яка знімається з виконання складає (4 368 565,65 + 961 084,44) х 1,2 = 6 395 580,11 грн. з урахуванням ПДВ.

Загальна сума завищень фактичних робіт, які оформлені відповідно з Договором №1403/19 від 14.03.2019 складає: 1 289 631,46 + 6 395 580,11 = 7 685 211,57 грн. з урахуванням ПДВ.

Ураховуючи наведене, вартість виконаних робіт вказаних в актах виконаних будівельних робіт по об`єкту «Нове будівництво додаткових силосів зберігання зерна для зернозберігального комплексу СТОВ «Агрофірма «Маяк» у с. Піщана Золотоніського району, Черкаської області» завищена в порівнянні з фактично виконаними роботами на суму 7 685 211,57 (Договір №1403/19 від 14.03.2019) + 3 066 984,35 (Договір №2602/19 від 26.02.2019) =10 752 195,92 (десять мільйонів сімсот п`ятдесят дві тисячі сто дев`яносто п`ять грн. 92 коп.) з урахуванням ПДВ.

На підставі поданої ОСОБА_5 . Комісії Мініекономіки для надання державної підтримки тваринництва, зберігання та переробки сільськогосподарської продукції, аквакультури (рибництва) заявки для отримання часткового відшкодування вартості об`єктів із зберігання та переробки зерна, наказом Мінекономіки від 28.12.2019 №865 «Про затвердження розподілу коштів для надання часткового відшкодування сільськогосподарським товаровиробникам вартості будівництва та реконструкції підприємств із зберігання та переробки зерна» СТОВ «Агрофірма «Маяк» було виділено кошти у розмірі 15 142 862 грн., які визначено з загальної суми витрат без урахування ПДВ 50 476 205 грн. (50 476 205 грн. х 30% =15 142 862 грн. )

Після чого, 28.12.2019 на підставі наказу Мінекономіки від 28.12.2019 №865 «Про затвердження розподілу коштів для надання часткового відшкодування сільськогосподарським товаровиробникам вартості будівництва та реконструкції підприємств із зберігання та переробки зерна» на розрахунковий рахунок СТОВ «Агрофірма «Маяк» вказаний у заявці а саме: НОМЕР_5 , відкритий в АТ «Райффайзен Банк», з Державного бюджету перераховано грошові кошти в сумі 15 142 862 грн.

Однак, за результатами проведення судової економічної експертизи №1777/1852/22-23 від 21.09.2022 встановлено, що враховуючи висновок судової будівельно-технічної експертизи від 29.08.2022 №01-22, в ході дослідження не підтверджується сума відшкодування витрат, отриманих СТОВ «Агрофірма «Маяк», згідно з Наказом Мінекономіки України від 28.12.2019 №865, у розмірі 15 142 862 грн. (п`ятнадцять мільйонів сто сорок дві тисячі вісімсот шістдесят дві грн.), оскільки, СТОВ «Агрофірма «Маяк» було зайво відшкодовано з державного бюджету частину вартості будівництва та реконструкції об`єктів із зберігання та переробки зерна, на суму 2 688 048,98 гривень (10 752 192,92 ПДВ = 8 960 163,27 х 30% = 2 688 048,98), які ОСОБА_5 , будучи директором, засновником та кінцевим бенефіціарним власником СТОВ «Агрофірма «Маяк» привласнив та використав на власний розсуд.

Таким чином, своїми умисними діями ОСОБА_5 здійснив привласнення грошових коштів Державного бюджету в сумі 2 688 048,98 грн., що більше ніж у 2 798 разів перевищує неоподаткований мінімум доходів громадян, встановлений на 2019 рік та є особливо великим розміром.

Враховуючи зібрані докази на даному етапі досудового розслідування, ОСОБА_5 обґрунтовано підозрюється в привласненні чужого майна шляхом зловживання службовою особою своїм службовим становищем, вчинене в особливо великих розмірах, яке відповідно до ч.5 ст.191 КК України карається позбавленням волі на строк від семи до дванадцяти років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років та з конфіскацією майна.

Органом досудового розслідування встановлено, що ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , являється засновником та кінцевим бенефіціарним власником СТОВ «Агрофірма «Маяк», код ЄДРПОУ: 03793159, юридична адреса: 19723, Черкаська обл., Золотоніський р-н, село Піщане розмір внеску до статутного фонду 25 000 грн., що у відсотковому співвідношенні становить 83,33%.

Крім цього, ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , являється кінцевим бенефіціарним власником ТОВ «Мрія ЛВЛ», код ЄДРПОУ: 39104313, юридична адреса: 19723, Черкаська обл., Золотоніський р-н, село Піщане засновником якого являється СТОВ «Агрофірма «Маяк», код ЄДРПОУ: 03793159 з розміром частки засновника (учасника): 944 600 грн.

Згідно інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно у власності ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 знаходиться наступне майно:

-земельна ділянка кадастровий номер 7121588201:04:002:0065 площею 0,2496 га. (реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 2518618571040), згідно рішення органу місцевого самоврядування (Піщанської сільської ради) №18-57/VIII від 12.11.2021;

-земельна ділянка кадастровий номер 7121588200:12:003:0057 площею 2,2724 га. (реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 2624780671040), згідно відомостей з ДЗК №56927716 від 16.08.2022;

-квартира за адресою: АДРЕСА_1 (реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 739270580000), згідно свідоцтва про право власності № НОМЕР_6 від 01.10.2015;

Крім того, органом досудового розслідування, встановлено, що ОСОБА_5 на праві приватної власності належить автомобіль Lexus LX 570, 2008 року випуску, д.н.з. НОМЕР_1 , VIN: НОМЕР_2 , а також на праві приватної власності належить причіп легковий ПГМФ модель 8904, 2005 року випуску, д.н.з. НОМЕР_3 , VIN: НОМЕР_4 .

На даний час органом досудового розслідування та прокуратурою Черкаської області вирішується питання про заявлення цивільного позову в рамках даного кримінального провадження з метою відшкодування збитків завданих Державному бюджету внаслідок вчинення вказаного кримінального правопорушення в розмірі 2 688 048,98 грн.

У судовому засіданні заступник начальника відділу СУ ГУНП в Черкаській області ОСОБА_3 підтримав клопотання та просив накласти арешт на вказане майно, яке на праві приватної власності належить підозрюваному ОСОБА_5 з метою збереження майна для забезпечення можливої конфіскації як виду покарання.

На підставі клопотання слідчого, враховуючи положення ч.2 ст.172 КПК України, розгляд клопотання про арешт майна проводився без виклику та участі власника майна підозрюваного ОСОБА_5 .

Заслухавши пояснення слідчого ОСОБА_3 , дослідивши матеріали клопотання, слідчий суддя приходить до наступних висновків.

В судовому засіданні встановлено, що слідчими СУ ГУНП в Черкаській області проводиться досудове розслідування у кримінальному провадженні №12021250000000915 від 11.11.2021 за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч.5 ст.191 КК України.

11.04.2023 ОСОБА_5 повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.5 ст.191 КК України, тобто у привласненні чужого майна шляхом зловживання службовою особою своїм службовим становищем, вчинене в особливо великих розмірах.

Санкція ч.5 ст.191 КК України передбачає покарання у вигляді позбавленням волі на строк від семи до дванадцяти років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років та з конфіскацією майна.

Також в судовому засіданні встановлено, що ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , являється засновником та кінцевим бенефіціарним власником СТОВ «Агрофірма «Маяк», код ЄДРПОУ: 03793159, юридична адреса: 19723, Черкаська обл., Золотоніський р-н, село Піщане розмір внеску до статутного фонду 25 000 грн., що у відсотковому співвідношенні становить 83,33%.

Крім цього ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , являється кінцевим бенефіціарним власником ТОВ «Мрія ЛВЛ», код ЄДРПОУ: 39104313, юридична адреса: 19723, Черкаська обл., Золотоніський р-н, село Піщане єдиним засновником якого являється СТОВ «Агрофірма «Маяк», код ЄДРПОУ: 03793159 з розміром частки засновника (учасника): 944 600 грн.

Згідно інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно та облікових карток транспортних засобів у власності ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 знаходиться наступне майно:

-земельна ділянка кадастровий номер 7121588201:04:002:0065 площею 0,2496 га. (реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 2518618571040), згідно рішення органу місцевого самоврядування (Піщанської сільської ради) №18-57/VIII від 12.11.2021;

-земельна ділянка кадастровий номер 7121588200:12:003:0057 площею 2,2724 га. (реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 2624780671040), згідно відомостей з ДЗК №56927716 від 16.08.2022;

-квартира за адресою: АДРЕСА_1 (реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 739270580000), згідно свідоцтва про право власності № НОМЕР_6 від 01.10.2015;

- автомобіль Lexus LX 570, 2008 року випуску, д.н.з. НОМЕР_1 , VIN: НОМЕР_2 ;

- причіп легковий ПГМФ модель 8904, 2005 року випуску, д.н.з. НОМЕР_3 , VIN: НОМЕР_4 .

За змістом ст.131 КПК України арешт майна є заходом забезпечення кримінального провадження і застосовуються з метою досягнення дієвості цього провадження.

Згідно з вимогами ст.132 КПК України, застосування заходів забезпечення кримінального провадження не допускається, якщо слідчий, дізнавач, прокурор не доведе, що:

1) існує обґрунтована підозра щодо вчинення кримінального правопорушення такого ступеня тяжкості, що може бути підставою для застосування заходів забезпечення кримінального провадження;

2) потреби досудового розслідування виправдовують такий ступінь втручання у права і свободи особи, про який ідеться в клопотанні слідчого, дізнавача, прокурора;

3) може бути виконане завдання, для виконання якого слідчий, дізнавач, прокурор звертається із клопотанням.

Відповідно до положень ст.170 КПК України, арештом майна є тимчасове, до скасування у встановленому цим Кодексом порядку, позбавлення за ухвалою слідчого судді або суду права на відчуження, розпорядження та/або користування майном, щодо якого існує сукупність підстав чи розумних підозр вважати, що воно є доказом кримінального правопорушення, підлягає спеціальній конфіскації у підозрюваного, обвинуваченого, засудженого, третіх осіб, конфіскації у юридичної особи, для забезпечення цивільного позову, стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди, можливої конфіскації майна. Арешт майна скасовується у встановленому цим Кодексом порядку.

Завданням арешту майна є запобігання можливості його приховування, пошкодження, псування, знищення, перетворення, відчуження.

Арешт майна допускається з метою забезпечення:

1) збереження речових доказів;

2) спеціальної конфіскації;

3) конфіскації майна як виду покарання або заходу кримінально-правового характеру щодо юридичної особи;

4) відшкодування шкоди, завданої внаслідок кримінального правопорушення (цивільний позов), чи стягнення з юридичної особи отриманої неправомірної вигоди.

У випадку, передбаченому пунктом 3 частини другої цієї статті, арешт накладається на майно підозрюваного, обвинуваченого, засудженого або юридичної особи, щодо якої здійснюється провадження, за наявності достатніх підстав вважати, що суд у випадках, передбачених Кримінальним кодексом України, може призначити покарання у виді конфіскації майна.

Згідно з положеннями ч.10 ст.170 КПК України, арешт може бути накладений у встановленому цим Кодексом порядку на рухоме чи нерухоме майно, гроші у будь-якій валюті готівкою або у безготівковій формі, в тому числі кошти та цінності, що знаходяться на банківських рахунках чи на зберіганні у банках або інших фінансових установах, видаткові операції, цінні папери, майнові, корпоративні права, віртуальні активи, щодо яких ухвалою чи рішенням слідчого судді, суду визначено необхідність арешту майна.

Відповідно до статей 94, 132, 173 КПК України при вирішенні питання про арешт майна слідчий суддя повинен врахувати правову підставу для арешту майна, можливість використання майна як доказу у кримінальному провадженні або застосування щодо нього спеціальної конфіскації, наявність обґрунтованої підозри у вчиненні особою кримінального правопорушення, розмір шкоди, завданої кримінальним правопорушенням, неправомірної вигоди, яка отримана юридичною особою, розумність та співрозмірність обмеження права власності завданням кримінального провадження, а також наслідки арешту майна для підозрюваного, третіх осіб.

Слідчим суддею встановлено, що санкція статті кримінального правопорушення у якому підозрюється ОСОБА_5 , а саме ч.5 ст.191 КК України передбачає зокрема покарання у виді конфіскації майна.

Враховуючи те, що слідчим доведено, що вищевказане майно, на праві приватної власності належить ОСОБА_5 , а санкція статті кримінального правопорушення у якому підозрюється останній, передбачає зокрема покарання у виді конфіскації майна, а тому з метою збереження майна для забезпечення можливої конфіскації майна як виду покарання, з метою забезпечення дієвості кримінального провадження, розумності та співмірності обмеження права власності завданням кримінального провадження, на думку слідчого судді, на вказане майно необхідно накласти арешт із встановленням заборони розпорядження ним, оскільки незастосування вказаних заходів, на переконання слідчого судді з урахуванням обставин і характеру розслідуваного кримінального правопорушення, може призвести до відчуження вказаного майна, а тому потреби досудового розслідування виправдовують такий ступінь втручання у права і свободи підозрюваного ОСОБА_5 .

Відповідно до вимог ст.175 КПК України, ухвала про арешт майна виконується негайно слідчим, прокурором.

На підставі вищевикладеного та керуючись ст.ст. 131, 132, 170, 175 КПК України, слідчий суддя, -

П О С Т А Н О В И В:

Клопотання заступника начальника відділу СУ ГУНП в Черкаській області ОСОБА_3 , погодженого прокурором відділу Черкаської обласної прокуратури ОСОБА_4 , про накладення арешту на майно задовольнити.

Накласти арештна майно,підозрюваного ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , а саме:

-земельну ділянку кадастровий номер 7121588201:04:002:0065 площею 0,2496 га. (реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 2518618571040), яка згідно рішення органу місцевого самоврядування (Піщанської сільської ради) № 18-57/VIII від 12.11.2021, на праві приватної власності належить ОСОБА_5 ;

-земельну ділянку кадастровий номер 7121588200:12:003:0057 площею 2,2724 га. (реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 2624780671040), яка згідно відомостей з ДЗК №56927716 від 16.08.2022, на праві приватної власності належить ОСОБА_5 ;

-квартиру за адресою: АДРЕСА_1 (реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 739270580000), яка згідно свідоцтва про право власності № НОМЕР_6 від 01.10.2015 на праві приватної власності належить ОСОБА_5 ;

-автомобіль Lexus LX 570, 2008 року випуску, д.н.з. НОМЕР_1 , VIN: НОМЕР_2 ;

-причіп легковий ПГМФ модель 8904, 2005 року випуску, д.н.з. НОМЕР_3 , VIN: НОМЕР_4 ;

-корпоративні права СТОВ «Агрофірма «Маяк», код ЄДРПОУ: 03793159, юридична адреса: 19723, Черкаська обл., Золотоніський р-н, село Піщане розмір внеску до статутного фонду 25 000 грн., що у відсотковому співвідношенні становить 83,33% та належать ОСОБА_5 ;

-корпоративні права ТОВ «Мрія ЛВЛ», код ЄДРПОУ: 39104313, юридична адреса: 19723, Черкаська обл., Золотоніський р-н, село Піщане єдиним засновником якого являється СТОВ «Агрофірма «Маяк», код ЄДРПОУ: 03793159 з розміром частки засновника (учасника): 944 600 грн., бенефіціарним власником якого являється ОСОБА_5 ,-

із встановленням заборони розпоряджатися даним майном.

Ухвала підлягає до негайного виконання, але може бути оскаржена в апеляційному порядку до Черкаського апеляційного суду протягом 5 днів з дня її проголошення.

Слідчий суддя: ОСОБА_1

СудПридніпровський районний суд м.Черкас
Дата ухвалення рішення19.04.2023
Оприлюднено08.05.2024
Номер документу110372777
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про арешт майна

Судовий реєстр по справі —711/2395/23

Ухвала від 19.04.2023

Кримінальне

Придніпровський районний суд м.Черкас

Константин В. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні