Справа № 761/9315/23
Провадження № 1-кс/761/6301/2023
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
20 березня 2023 року слідчийсуддя Шевченківськогорайонного судум.Києва ОСОБА_1 ,за участюсекретаря ОСОБА_2 ,розглянувши увідкритому судовомузасіданні клопотання старшогослідчого вОВС 1відділу 4управління досудовогорозслідування Головногослідчого управлінняСлужби безпекиУкраїни капітанаюстиції ОСОБА_3 ,у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №22022000000000162 від 18.04.2022 за ознаками вчинення кримінальних правопорушень, передбачених ч. 4 ст. 110-2, ч. 4 ст. 110-2 КК України, про тимчасовий доступ до речей та документів, -
в с т а н о в и в:
До Шевченківського районного суду м. Києва, надійшло погоджене прокурором ОСОБА_4 , у встановленому законом порядку, клопотання старшого слідчого в ОВС 1 відділу 4 управління досудового розслідування Головного слідчого управління Служби безпеки України капітана юстиції ОСОБА_3 , у кримінальному провадженні, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань за №22022000000000162 від 18.04.2022, про тимчасовий доступ до речей та документів, які знаходяться у володінні ІНФОРМАЦІЯ_1 ( АДРЕСА_1 та/або за іншою адресою фактичного місцезнаходження).
Своє клопотання обґрунтовує тим, що ГСУ СБ України здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні №22022000000000162 від 18.04.2022 за ознаками вчинення кримінальних правопорушень, передбачених ч. 4 ст. 110-2, ч. 4 ст. 110-2 КК України.
Під час досудового розслідування встановлено, щона території України провадить господарську діяльність група компаній « ІНФОРМАЦІЯ_2 » до числа якої увійшли: ТОВ« ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код ЄДР НОМЕР_1 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (код ЄДР НОМЕР_2 ), ТОВ« ІНФОРМАЦІЯ_4 » (код ЄДР НОМЕР_3 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » (код ЄДР НОМЕР_4 ), ТОВ« ІНФОРМАЦІЯ_6 » (код ЄДР НОМЕР_5 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » (код ЄДР НОМЕР_6 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 » (код ЄДР НОМЕР_7 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_9 » (код ЄДР НОМЕР_8 ) та інші, які протягом 2019-2023 років здійснюють співпрацю із країною-агресором російською федерацією, шляхом переробки сирого технічного гліцерину рослинного походження російської федерації та подальшого здійснення експортних операцій уже переробленого дистильованого гліцерину.
Вказаний протиправний механізм діяв до повномасштабного вторгнення російської федерації на територію України, а також діє й в даний час.
Встановлено, що кінцевим бенефіціарним власником вказаної групи компаній є гр. ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_10 РНОКПП НОМЕР_9 , який за декілька днів до повномасштабного вторгнення російської федерації покинув територію України, а також ймовірно має громадянство країни агресора російської федерації.
Так, гр. ОСОБА_5 та підконтрольні останньому особи, з використанням вказаних вище суб`єктів господарювання здійснюють фінансово-господарську діяльність у співпраці із представниками підприємств країни-агресора російської федерації на потужностях, зокрема, колишнього ДП « ІНФОРМАЦІЯ_11 ».
Протиправна схема полягає у тому, що сирий технічний гліцерин російського походження ввозиться на митну територію України, вказаними вище суб`єктами господарювання, які підконтрольні гр. ОСОБА_5 , а також переробляється на підставі зовнішньоекономічних договорів про переробку давальницької сировини у митному режимі - «переробка на митній території України» та у подальшому експортується в переважній більшості на підконтрольні компанії нерезиденти, які поставляють дану продукцію до російської федерації.
Як встановлено, після 24.02.2022, зокрема, ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (код ЄДР НОМЕР_2 ) укладено з недостовірними відомостями договір з підконтрольною офшорною компанією щодо продажу раніше ввезеного на територію України сирого гліцерину російською компанією ООО « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (російська федерація, м.москва), з метою уникнення арешту та конфіскації.
Безпосередньо ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 », починаючи з 2012 року проводять господарську діяльність, пов`язану із ввезенням через країни ЄС на митну територію України у режимі «переробка на митній території України» давальницької сировини у вигляді сирого технічного гліцерину (УКТЗЕД 15200000) виробництва підприємств країни-агресора.
Так, сирий технічний гліцерин ввозився на митну територію України та перероблявся підконтрольними ОСОБА_5 суб`єктами господарювання на підставі зовнішньоекономічних договорів про переробку давальницької сировини, укладених з ООО « ІНФОРМАЦІЯ_12 » (російська федерація, м. москва) та ООО « ІНФОРМАЦІЯ_13 » (російська федерація, м.москва).
01.11.2018 ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » укладено договір про переробку сировини №01112018 із ООО « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (російська федерація, м.москва), відповідно до положень якого підприємство здійснювало господарську діяльність пов`язану із ввезенням з країн ЄС на митну територію України у режимі «переробка на митній території України» давальницької сировини у вигляді сирого технічного гліцерину (УКТЗЕД 15200000).
Відповідно до п. 6.1-6.4 Договору встановлено, що переробкавиготовлення готової продукції з переданої Замовником сировини Виконавцю здійснюється відповідно до наданої Замовником технологічної схеми. Переробка здійснюється на митній території України за адресою: АДРЕСА_2 . При переробці сировини і випуску готової продукції виконавець зобов`язаний керуватись затвердженою сторонами технологічною схемою, описаною у відповідних Додатках до Договору.
Пунктами 6.7, 6.8 Розділу 6 вказаного договору передбачено, що у результаті виконання робіт утворюються відходи непридатні для подальшого використання. Всі відходи шлам, залишки кубові, пари гліцерину і води, які виникають в процесі виробництва готової продукції, є безповоротними і підлягають утилізації/видаленню за рахунок виконавця. Утилізація/видалення відходів включена у вартість переробки, відходи не мають господарської цінності та видаляються з виробничих потужностей виконавця у відповідності до вимог Закону України «Про відходи».
Згідно п. 3.1.2. Технологічних схем до Договору, у результаті очищення сирого технічного гліцерину утворюються дистильований гліцерин та залишок дистиляції гудрон. Гудрон є відходом виробництва і передається для утилізації на міське звалище сміття відповідно до Договору № 008 від 23.11.2018.
З метою розміщення давальницької сировини у митному режимі «переробка на митній території України» ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 », у відповідності до вимог ст.ст. 149, 150, 151 Митного кодексу України подають заяви, де зазначають відомості про зовнішньоекономічну операцію, перелік доданих документів та зобов`язання підприємства проводити операції з переробки товарів відповідно до вимог законодавства України, здійснювати відокремлений від інших товарів облік і зберігання товарів, розміщених у митний режим переробки та продуктів їх переробки, а також заявити у відповідному митному режимі товарну продукцію, супутні продукти переробки, залишки переробки, що будуть отримані у результаті переробки товарів, і видалити відповідно до законодавства України відходи переробки.
Не зважаючи на обов`язки, взяті на себе відповідно до договору про переробку сировини № 01112018 від 01.11.2018, щодо видалення відходів переробки відповідно до законодавства України, а також грубо порушуючи спеціальні правила, посадові особи ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 », з метою мінімізації витрат підприємства на заходи з утилізації відходів виробництва, організували риття котлованів та зливання у них накопичених небезпечних відходів IV класу небезпеки залишків кубових (гудрону) на земельній ділянці з кадастровим номером 0521610100:07:001:0069, яка перебуває у державній власності та використовується ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » на підставі договору суборенди від 22.07.2020, котлованів та зливання у них накопичених небезпечних відходів IV класу небезпеки залишків кубових (гудрону).
Також, аналізом відкритих джерел інформації встановлено, що головним контрагентом задіяних у виробництві «гліцерину дистильованого» по схемі використання давальницької сировини «гліцерину сирого» походженням із російської федерації є компанія російського бізнесмена ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_14 , депутата «міської думи» м. дзержинська, російська федерація 4, 5, 6 скликань від партії «єдиная россия») ООО « ІНФОРМАЦІЯ_6 ». В Україні « ІНФОРМАЦІЯ_6 » працювала через декілька компаній-прокладок: у т.ч. російську ООО « ІНФОРМАЦІЯ_15 » та українську ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 », фактичним власником якої є ОСОБА_5 через володіння корпоративних прав ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 ».
Вказана вище протиправна діяльність з використанням підконтрольним ОСОБА_5 ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 », ТОВ« ІНФОРМАЦІЯ_5 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_9 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 » вчиняється, з метою фінансування дій, вчинених зокрема, для насильницької зміни, повалення конституційного ладу, захоплення державної влади, зміни меж території державного кордону України.
Наведена злочинна схема свідчить про вчинення фінансових операцій ТОВ« ІНФОРМАЦІЯ_2 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 », ТОВ« ІНФОРМАЦІЯ_6 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 », ТОВ« ІНФОРМАЦІЯ_9 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 » з коштами, одержаними внаслідок вчинення суспільно небезпечного протиправного діяння, яке передувало легалізації (відмиванню) доходів. Крім того, учасниками злочинної схеми вчиняються дії, спрямовані на приховання незаконного походження грошових коштів, здобутих заздалегідь з порушенням норм кримінального законодавства України.
Також встановлено, що зазначена протиправна діяльність вчиняється, майже, по всій території України, що може свідчити про можливі факти фінансування дій, вчинених з метою насильницької зміни чи повалення конституційного ладу України, захоплення державної влади, зміни меж території та державного кордону України.
Крім того, досудовим розслідуванням встановлено, що серед контрагентів ТОВ« ІНФОРМАЦІЯ_2 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 », ТОВ« ІНФОРМАЦІЯ_6 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 », ТОВ« ІНФОРМАЦІЯ_9 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 » при здійсненні фінансових операцій, були, зокрема, компанії-нерезиденти у т.ч. з країни-агресора, які контролюються ОСОБА_5 :
- компанія « ІНФОРМАЦІЯ_16 » (Республіка Кіпр);
- компанія « ІНФОРМАЦІЯ_15 » (російська федерація);
- компанія « ІНФОРМАЦІЯ_17 » (російська федерація);
- компанія « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (російська федерація);
-компанія « ІНФОРМАЦІЯ_12 » (російська федерація);
- компанія « ІНФОРМАЦІЯ_13 » (російська федерація).
Таким чином, є підстави вважати, що вказані вище компанії нерезиденти, які являлись контрагентами ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 », ТОВ« ІНФОРМАЦІЯ_5 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_9 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 » можуть бути проміжними ланками у протиправному механізмі та використовувати власні рахунки для накопичення грошових коштів одержаних злочинним шляхом, а також здійснювати заведення грошових коштів з російської федерації на територію України та/або здійснювати їх виведення в країну агресора через ряд «транзитних», «ризикових» компаній нерезидентів.
Згідно наявних даних з митниці встановлено, що вказана протиправна господарська діяльність за участю групи компаній резидентів після 24.02.2022 й надалі здійснюється на території України, з використанням уже «транзитних» компаній нерезидентів (Республіка Мальта та ЄС), які також підконтрольні ОСОБА_5 , а також особам з числа громадян російської федерації, сприяючи таким чином в забезпеченні потреб в технічних рідинах (гліцерин) автотранспортної та військово-промислової галузі російської федерації.
Так, зокрема, після 24.02.2022 компанія резидент України, яка здійснювала переробку російського сирого гліцерину, уклала нові зовнішньоекономічні контракти з рядом підконтрольних компаній нерезидентів ЄС та з офшорної зони, щодо здійснення у митному режимі - «переробка на митній території України» вказаного гліцерину та подальшого здійснення експортних операцій на адресу також підконтрольних компаній нерезидентів.
Досудовим розслідуванням також встановлено, що аналогічні обставини вчинення протиправної діяльності групи компаній « ІНФОРМАЦІЯ_2 », які підконтрольні ОСОБА_5 досліджуються у кримінальному провадженні № 62022240040000060 від 13.05.2022 за ознаками вчинення кримінальних правопорушень, передбачених ч. 4 ст.111-1, ч. 4 ст. 111-1, ч. 2 ст. 15 ч. 3 ст. 191 КК України.
Оглядом Єдиного державного реєстру судових рішень за посиланням: ІНФОРМАЦІЯ_18 встановлено, що досудове розслідування у кримінальному провадженні №62022240040000060 від 13.05.2022 вказаного кримінальному провадженні здійснюється слідчими ІНФОРМАЦІЯ_19 .
З метою досягнення повноти, всебічності та неупередженості під час розслідування кримінального провадження, зокрема для отримання відомостей з речей і документів, які можуть бути використані як докази у вказаному провадженні, виникла необхідність в отриманні тимчасового доступу до речей та документів, які перебувають в матеріалах кримінального провадження №62022240040000060 від 13.05.2022, розслідування якого, здійснюється слідчими ІНФОРМАЦІЯ_19 , шляхом вилучення їх копій.
Зазначені документи містять фактичні дані, на підставі яких можливо встановити наявність чи відсутність фактів та обставин, що мають значення для кримінального провадження та підлягають доказуванню, а саме: факти приналежності ОСОБА_5 опосередковано та неопосередковано до суб`єктів господарювання країни агресора у т.ч. компаній нерезидентів згідно структури власності та реєстраційних документів, які причетні до здійснення співпраці із країною-агресором російською федерацією, шляхом переробки сирого технічного гліцерину рослинного походження російської федерації та подальшого здійснення експортних операцій уже переробленого дистильованого гліцерину, що призвело до тяжких наслідків, а також інші обставини скоєння кримінального правопорушення.
Оскільки відомості,що містятьсяу матеріалахкримінального провадження №62022240040000060від 13.05.2022,у томучислі первинніфінансово-господарськідокументи,які укладеніз міжукраїнськими компаніяминерезидентами такомпаніями нерезидентами,що підконтрольні ОСОБА_5 ,а такожреєстраційні таустановчі документиофшорних компаній,які причетнідо протиправноїдіяльності,використовуватимуться якдокази укримінальному провадженні №22022000000000162від 18.04.2022, слідчий звернувся до слідчого судді з цим клопотанням.
В судове засідання слідчий не з`явився, подав до суду заяву, відповідно до якої просив розглядати клопотання за його відсутності, клопотання підтримав в повному обсязі, просив його задовольнити.
Розгляд клопотання проводиться за відсутності володільця документів на підставі ч.2 ст.163 КПК України.
Суд, дослідивши матеріали клопотання, приходить до наступного висновку.
Згідно вимог ч.1 ст.159 КПК України, тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та, у разі прийняття відповідного рішення слідчим суддею, судом, вилучити їх (здійснити їх виїмку).
Відповідно до положень ч.5 ст.163 КПК України слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи: перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи; самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні; не становлять собою або не включають речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю.
У відповідності з вимогами ч.6, 7 ст.163 КПК України слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю, якщо сторона кримінального провадження, крім обставин, передбачених частиною п`ятою цієї статті, доведе можливість використання як доказів відомостей, що містяться в цих речах і документах, та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів.
Слідчий суддя, суд в ухвалі про надання тимчасового доступу до речей і документів може дати розпорядження про надання можливості вилучення речей і документів, якщо сторона кримінального провадження доведе наявність достатніх підстав вважати, що без такого вилучення існує реальна загроза зміни або знищення речей чи документів, або таке вилучення необхідне для досягнення мети отримання доступу до речей і документів.
Так, подане до суду клопотання слідчого відповідає вимогам, регламентованим ч.2ст.160 КПК України.
При цьому, враховуючи зміст клопотання та додані до нього матеріали, слідчий суддя вважає, що слідчим доведено наявність достатніх підстав вважати, що документи, до яких слідчий просить надати тимчасовий доступ, що знаходяться у володінні у ІНФОРМАЦІЯ_19 ( АДРЕСА_1 та/або за іншою адресою фактичного місцезнаходження), мають суттєве значення для всебічного, повного та неупередженого дослідження обставин указаного кримінального провадження.
Враховуючи викладене та керуючись ст. 159-164, 166 КПК України, слідчий суддя, -
УХВАЛИВ:
Клопотання слідчого про тимчасовий доступ до речей та документів задовольнити.
Надати дозвіл старшому слідчому в ОВС 1 відділу 4 управління досудового розслідування Головного слідчого управління СБ України ОСОБА_3 , слідчим 4 управління досудового розслідування ІНФОРМАЦІЯ_20 , які входять до слідчої групи у кримінальному провадженні №22022000000000162 від 18.04.2022 на тимчасовий доступ до речей і документів, що містяться у кримінальному провадженні №62022240040000060 від 13.05.2022, яке знаходиться у ІНФОРМАЦІЯ_19 ( АДРЕСА_1 та/або за іншою адресою фактичного місцезнаходження), з можливістю вилучення їх копій, а саме:
- усіх речей (у тому числі речових доказів) та документів, що містяться у кримінальному провадженні №62022240040000060 від 13.05.2022 та були здобуті під час його розслідування, інших документів і відомостей, що стосуються кримінального провадження №62022240040000060 від 13.05.2022, у тому числі усе без винятку листування та будь-які інші документи, у тому числі через електронну систему «Управління документообігу» (або інших наявних електронних систем (баз даних), в яких наявна інформація щодо руху у кримінальному провадженні №62022240040000060 від 13.05.2022, а у випадку об`єднання матеріалів кримінального провадження №62022240040000060 від 13.05.2022 з іншими матеріалами кримінального провадження усіх речей (у тому числі речових доказів) та документів, що містяться у відповідному кримінальному провадженні, до якого було приєднано кримінальне провадження №62022240040000060, - з можливістю ознайомитись з ним (здійснити їх огляд) та вилучити належним чином завірені копії.
Строк дії ухвали встановити 1 місяць до 20.04.2023.
Роз`яснити службовим особам ІНФОРМАЦІЯ_19 , що у відповідності до вимог ч. 1 ст. 166 КПК України у разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положеннями цього Кодексу з метою відшукання та вилучення зазначених речей і документів.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя
Суд | Шевченківський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 20.03.2023 |
Оприлюднено | 08.05.2024 |
Номер документу | 110373557 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів |
Кримінальне
Шевченківський районний суд міста Києва
Сіромашенко Н. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні