Рішення
від 20.04.2023 по справі 140/3232/23
ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОЛИНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

20 квітня 2023 року ЛуцькСправа № 140/3232/23

Волинський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Лозовського О.А.,

розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом Головного управління ДПС у Волинській області до Товариства з обмеженою відповідальністю «Юмаркет 5» про стягнення фінансових санкцій,

ВСТАНОВИВ:

Головне управління ДПС у Волинській області звернулося в суд з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «Юмаркет 5» про стягнення фінансових санкцій у сумі 23800,00 грн.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що за результатом проведення 09.06.2022 фактичної перевірки магазину, що знаходиться за адресою: Волинська область, Луцький район, с. Котів, вул. Перемоги, 22, де здійснює торгівельну діяльність ТзОВ «Юмаркет 5», складено акт перевірки №03/2062/09-01/44243529 від 10.06.2022, яким встановлено порушення позивачем вимог: ст. 11, 15-3 Закону України від 19.12.1995 № 481/95-ВР Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального (із змінами та доповненнями) та Положення про виготовлення, зберігання, продаж марок акцизного податку та маркування алкогольних напоїв та тютюнових виробів, затвердженого ПКМУ №1251 від 27.12.10р. (із змінами та доповненнями); п. 11, 12 статті 3 Закону України від 06.07.1995 №265/95-ВР Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг (із змінами та доповненнями).

За наслідками цієї перевірки позивачем прийнято рішення від 08.12.2022 №000362-09 про застосування фінансових санкцій у вигляді штрафу в сумі 23 800,00 грн.

Вказане рішення про застосування фінансових санкцій у встановленому порядку не оскаржене та не скасоване. Відповідач фінансові санкції в добровільному порядку не сплатила, а тому ГУ ДПС у Волинській області просить стягнути з відповідача на користь місцевого бюджету заборгованість з фінансових санкцій у розмірі 23 800,00 грн.

Ухвалою судді Волинського окружного адміністративного суду від 06.03.2023 відкрито провадження у справі, ухвалено розгляд справи проводити за правилами спрощеного позовного провадження без проведення судового засідання та виклику (повідомлення) сторін.

Копія ухвали про відкриття провадження в адміністративній справі від 06.03.2023 була надіслана відповідачу рекомендованим листом за податковою адресою. Проте поштове відправлення 21.03.2023 повернулося на адресу суду із довідкою відділення поштового зв`язку про причину невручення «власник відсутній за вказаною адресою»). З врахуванням положень частини шостої статті 251 КАС України слід вважати, що копія ухвали вручена належним чином, а відповідач повідомлений про розгляд справи.

Відповідач відзив на позовну заяву не подав, як і будь-які докази у спростування позовних вимог.

Відповідно до частини шостої статті 162 КАС України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Також від учасників справи клопотання про розгляд справи у судовому засіданні не надходили. Дослідивши письмові докази по справі, суд дійшов висновку, що позов підлягає до задоволення з таких мотивів та підстав.

Судом встановлено, що працівниками ГУ ДПС у Волинській області 09.06.2022 на підставі наказу ГУ ДПС у Волинській області від 08.06.2022 №707-п та направлень на фактичну перевірку від 08.06.2022 №1305, №1306, №1319 проведено фактичну перевірку магазину, що знаходиться за адресою: Волинська область, Луцький район, с. Котів, вул. Перемоги, 22, де здійснює торгівельну діяльність ТзОВ «Юмаркет 5».

За результатами перевірки складено акт перевірки №03/7723/09-01/2170413648 від 21.09.2021, яким встановлено порушення вимог, зокрема:

- ст. 15-3 Закону України від 19.12.1995р. №481/95-ВР Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального (із змінами та доповненнями) - продаж алкогольних напоїв на розлив для споживання на місці суб`єктом господарювання, що не має статусу суб`єкта господарювання громадського харчування. Продано на розлив для споживання на місці в одноразовий пластиковий посуд 0,5л пива «Зіберт» по ціні 23,00 грн, при цьому документ, що засвідчує статус суб`єкта господарювання громадського харчування не надано;

- ст. 11 Закону України від 19,12.1995р. №481/95-ВР Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів, рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та пального (із змінами та доповненнями) та Постанови Кабінету міністрів України від 27.12.2010р. №1251 «Про затвердження Положення про виготовлення, зберігання, продаж марок акцизного податку та маркування алкогольних напоїв, тютюнових виробів і рідин, що використовуються в електронних сигаретах» - зберігання алкогольних напоїв, маркованих підробленими марками акцизного податку;

- п. 11, 12 ст. 3 Закону України №265/95-ВР від 06.07.1995 «Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг» (із змінами та доповненнями). Відсутність накладних на горілку 0,5л. «Золото України», відсутність в чекові по продажу 0,5л пива «Зіберт» по ціні 23,0 грн кода УКТ ЗЕД.

Так, в ході перевірки в магазині в підсобному приміщенні виявлено 19 пляшок горілки ємністю 0,5 л 40% об. спирту «Золото України», яка була маркована акцизними марками з такими ознаками підробки: при дії на марку джерела ультрафіолетового випромінювання встановлено відсутність свічення всіх захисних елементів акцизних марок, код ЄДРПОУ, зазначений на марці 0037112584 не відповідає коду ЄДРПОУ виробника, зазначеного на етикетці 00375409. Опис марок наведено у додатку №1 до акта перевірки. Крім цього, код регіону виробника на марках 15 - означає, що виробник зареєстрований в Одеській області, однак виробник згідно етикетки Івано-Франківське обласне державне об`єднання спиртової та лікеро-горілчаної промисловості м. Івано-Франківськ, згідно кодування регіону виробника мав би бути код 09, а не 15.

Алкогольні напої в кількості 19 пляшок вилучені з обігу поліцейським СР ПП ВП №1 (м. Ківерці) Луцького РУП ГУНП у Волинській області ст. сержантом поліції Олійником А.В. згідно протоколу про адміністративне правопорушення від 09.06.2022р серії АПР №685089.

Також в магазині було виявлено факт продажу на розлив для споживання на місці 0,5 л пива «Зіберт» по ціні 23,0 грн (продаж алкогольних напоїв на розлив для споживання на місці суб`єктом господарювання, що не має статусу суб`єкта громадського харчування).

На підставі акта перевірки №03/7723/09-01/2170413648 від 21.09.2021 в. о. начальника ГУ ДПС у Волинській області прийнято рішення від 08.12.2022 №000362-09 про застосування до ТзОВ «Юмаркет 5» фінансових санкцій у вигляді штрафу в розмірі 23800,00 грн (6800,00 грн за продаж алкогольних напоїв на розлив для споживання на місці суб`єктом господарювання, що не має статусу суб`єкта громадського харчування; 17 000,00 грн за зберігання алкогольних напоїв з підробленими марками акцизного податку).

Рішення про застосування фінансових санкцій відповідач ні в судовому, ні в адміністративному порядку відповідачем не оскаржувалось.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить із наступного.

Основні засади державної політики щодо регулювання виробництва, експорту, імпорту, оптової і роздрібної торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами, забезпечення їх високої якості та захисту здоров`я громадян, а також посилення боротьби з незаконним виробництвом та обігом алкогольних напоїв і тютюнових виробів на території України визначає Закон України 481/95-BP від 19.12.1995 Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів (з наступними змінами та доповненнями).

За приписами статті 15 Закону № 481/95-ВР (тут і надалі, в редакції, чинній на момент виникнення спірних правовідносин) роздрібна торгівля алкогольними напоями (крім столових вин) або тютюновими виробами, або рідинами, що використовуються в електронних сигаретах, або пальним може здійснюватися суб`єктами господарювання (у тому числі іноземними суб`єктами господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) всіх форм власності, у тому числі їх виробниками, за наявності у них ліцензій на роздрібну торгівлю.

Також відповідно до статті 15-3 Закону № 481/95-ВР встановлено обмеження щодо продажу пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв, вин столових та тютюнових виробів, а саме: продаж алкогольних напоїв на розлив для споживання на місці дозволяється тільки суб`єктам господарювання громадського харчування та спеціалізованим відділам, що мають статус суб`єктів господарювання громадського харчування, суб`єктів господарювання з універсальним асортиментом товарів.

Продаж вин з доданням спирту (виноматеріалів оброблених) виноградних власного виробництва ординарних та марочних на розлив з тари місткістю від 50 до 600 л дозволяється суб`єктам господарювання (у тому числі іноземним суб`єктам господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) первинного та змішаного виноробства виключно за місцем розташування таких суб`єктів господарювання (у тому числі іноземних суб`єктів господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) у межах адміністративно-територіальних одиниць (міст, селищ, сіл) із сплатою акцизного податку у розмірі, встановленому Податковим кодексом України, якщо у ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями про це є відповідний запис органу, що видав таку ліцензію. Річні обсяги продажу вин (виноматеріалів оброблених) на розлив такими суб`єктами господарювання (у тому числі іноземними суб`єктами господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) не можуть перевищувати 20 відсотків від річного обсягу вироблених виноматеріалів.

Абзацом першим пункту 22 Правил роздрібної торгівлі алкогольними напоями, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 30.07.1996 №854 зі змінами і доповненнями визначено, що продаж алкогольних напоїв на розлив для споживання на місці здійснюється тільки закладами ресторанного господарства та спеціалізованими відділами підприємств, що мають статус закладів ресторанного господарства, підприємств з універсальним асортиментом товарів.

Відповідно до абзацу 3 частини четвертої статті 11 Закону № 481/95-ВР передбачено, що алкогольні напої та тютюнові вироби, які виробляються в Україні, а також такі, що імпортуються в Україну, позначаються марками акцизного податку в порядку, визначеному законодавством.

За визначеннями підпунктів 14.1.107, 14.1.109 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України (далі - ПК України) марка акцизного податку - це спеціальний знак для маркування алкогольних напоїв та тютюнових виробів, віднесений до документів суворого обліку, який підтверджує сплату акцизного податку, легальність ввезення та реалізації на території України цих виробів; маркування алкогольних напоїв та тютюнових виробів - це наклеювання марки акцизного податку на пляшку (упаковку) алкогольного напою чи пачку (упаковку) тютюнового виробу в порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України щодо виробництва, зберігання та продажу марок акцизного податку.

Пунктом 226.3 статті 226 ПК України передбачено, що виготовлення, зберігання, продаж марок акцизного податку та маркування алкогольних напоїв і тютюнових виробів здійснюються відповідно до положення, затвердженого Кабінетом Міністрів України.

Постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2010 №1251 затверджено "Положення про виготовлення, зберігання, продаж марок акцизного податку та маркування алкогольних напоїв і тютюнових виробів". Пунктом 24 вказаного Положення передбачено, що ввезення на митну територію України, зберігання, транспортування, прийняття на комісію з метою продажу та продаж на митній території України маркованих з порушенням вимог цього Порядку алкогольних напоїв та тютюнових виробів забороняється.

Відповідно до вимог пункту 226.9 ст. 226 ПК України вироблені в Україні алкогольні напої марковані з відхиленням від вимог положення, затвердженого Кабінетом Міністрів України, відповідно до якого здійснюються виготовлення, зберігання, продаж марок акцизного податку та маркування алкогольних напоїв, тютюнових виробів та рідин, що використовуються в електронних сигаретах, та/або марками, що не видавалися безпосередньо виробнику або імпортеру зазначеної продукції вважаються такими, що немарковані.

За приписами статті 15 Закону №481/95-ВР роздрібна торгівля алкогольними напоями (крім столових вин) або тютюновими виробами або пальним може здійснюватися суб`єктами господарювання (у тому числі іноземними суб`єктами господарювання, які діють через своє зареєстроване постійне представництво) всіх форм власності, у тому числі їх виробниками, за наявності у них ліцензій на роздрібну торгівлю.

Частиною першою статті 17 Закону №481/95-ВР встановлено, що за порушення норм цього Закону щодо виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, алкогольними напоями та тютюновими виробами посадові особи і громадяни притягаються до відповідальності згідно з чинним законодавством.

Відповідно до частини другої статті 17 Закону №481/95-ВР до суб`єктів господарювання застосовуються фінансові санкції у вигляді штрафів у разі:

- виробництва, зберігання, транспортування, реалізації фальсифікованих алкогольних напоїв чи тютюнових виробів; алкогольних напоїв чи тютюнових виробів без марок акцизного податку встановленого зразка або з підробленими марками акцизного податку, або з використанням тари, що не відповідає вимогам, визначеним частиною першою статті 11 цього Закону, - 200 відсотків вартості товару, але не менше 17 000 гривень.

- порушення вимог статті 15-3 цього Закону 6 800 гривень.

Штрафна фінансова санкція передбачена за продаж алкогольних напоїв на розлив для споживання на місці суб`єктом господарювання, що не має статусу суб`єкта громадського харчування становить 6 800 грн, а за зберігання алкогольних напоїв з підробленими марками акцизного податку визначена позивачем відповідачу у розмірі 17 000 грн, оскільки 200% вартості таких виробів становить 4180,00 грн, що менше 17 000 грн.

Частиною четвертою статті 17 цього ж Закону визначено, що рішення про стягнення штрафів, передбачених частиною другою цієї статті, приймаються органами доходів і зборів та/або органом, який видав ліцензію на право виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, алкогольними напоями і тютюновими виробами, та іншими органами виконавчої влади у межах їх компетенції, визначеної законами України.

Згідно з частиною п`ятою статті 17 Закону України №481/95-BP у разі невиконання суб`єктом господарювання рішення органів, зазначених у частині третій цієї статті, сума штрафу стягується на підставі рішення суду.

Відповідно до пунктів 5, 6 Порядку застосування фінансових санкцій, передбачених статтею 17 Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02.06.2003 №790 (з наступними змінами та доповненнями), однією з підстав для прийняття рішення про застосування фінансових санкцій є акт перевірки додержання суб`єктом господарювання встановлених законодавством вимог, обов`язкових для виконання під час здійснення оптової і роздрібної торгівлі алкогольними напоями та/або тютюновими виробами, складений органом, що видав ліцензію, у якому зазначається зміст порушення і конкретні порушені норми законодавства. Рішення про застосування фінансових санкцій, передбачених пунктом 2 цього Порядку, приймаються керівником, а у разі його відсутності - заступником керівника органу, який видав ліцензію на право виробництва і торгівлі спиртом етиловим, коньячним і плодовим, спиртом етиловим ректифікованим виноградним, спиртом етиловим ректифікованим плодовим, спиртом-сирцем виноградним, спиртом-сирцем плодовим, алкогольними напоями і тютюновими виробами (ДФС та її територіальні органи, Мінекономрозвитку), чи керівником (його заступником) органів МВС, МОЗ, Держстату, Держспоживінспекції відповідно до їх компетенції, визначеної законодавством.

Пунктами 10, 11 цього ж Порядку передбачено, що у разі невиконання суб`єктом господарювання рішення про застосування фінансових санкцій протягом 30 днів після його отримання сума санкцій стягується на підставі рішення суду. Суми фінансових санкцій, стягнені відповідно до цього Порядку, зараховуються до бюджету згідно із законодавством.

Як вбачається з комп`ютерної програми Діловодство спеціалізованого суду станом на 20.04.2023 рішення про застосування фінансових санкцій від 08.12.2022 № 000362-09 у встановленому порядку не оскаржене та не скасоване.

Таким чином, оскільки рішення про застосування фінансових санкцій від 08.12.2022 №000362-09 у встановленому порядку відповідачем не оскаржувалось та не скасоване, відповідач добровільно фінансові санкції не сплатив, тому суд приходить до висновку, що позовні вимоги про стягнення з відповідача на користь місцевого бюджету заборгованості у розмірі 23 800,00 грн підлягають до задоволення.

Керуючись статтями 243-246, 255, 262, 295 КАС України, суд

ВИРІШИВ:

Позов Головного управління ДПС у Волинській області (43010, Волинська область, місто Луцьк, Київський майдан, 4, код ЄДРПОУ 44106679) до Товариства з обмеженою відповідальністю «Юмаркет 5» (45263, Волинська область, Луцький район, село Олика, вулиця Шевченка, 25, код ЄДРПОУ 44243529) про стягнення фінансових санкцій задовольнити повністю.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «Юмаркет 5» на користь місцевого бюджету заборгованість з фінансових санкцій у розмірі 23 800 (двадцять три тисячі вісімсот) гривень 00 копійок.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, встановленого статтею 295 КАС України. У разі подання апеляційної скарги рішення якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи.

Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку повністю або частково шляхом подання апеляційної скарги до Восьмого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складання повного судового рішення.

Суддя О.А. Лозовський

Дата ухвалення рішення20.04.2023
Оприлюднено24.04.2023
Номер документу110374140
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо погашення податкового боргу, з них стягнення податкового боргу

Судовий реєстр по справі —140/3232/23

Рішення від 20.04.2023

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Лозовський Олександр Анатолійович

Ухвала від 06.03.2023

Адміністративне

Волинський окружний адміністративний суд

Лозовський Олександр Анатолійович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні