Ухвала
від 18.04.2023 по справі 904/3484/18
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

вул. Володимира Винниченка 1, м. Дніпро, 49027

E-mail: inbox@dp.arbitr.gov.ua, тел. (056) 377-18-49, fax (056) 377-38-63

УХВАЛА

про відмову в заміні боржника у наказі

18.04.2023м. ДніпроСправа № 904/3484/18

За заявою Лівобережного управління соціального захисту населення Дніпровської міської ради

про заміну боржника у наказі Господарського суду Дніпропетровської області від 11.01.2019 у справі №904/3484/18

За позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Дніпропетровськгаз збут", м. Дніпро

до Управління праці та соціального захисту населення Самарської районної у місті Дніпрі ради, м. Дніпро

про стягнення штрафних санкцій у вигляді 3% річних та інфляційних втрат у розмірі 1 514 674,65 грн

Суддя Назаренко Н.Г.

за участі секретаря судового засідання Риженко Д.В.

Представники:

Від заявника: Котенко Г.В., довіреність № 5 від 11.01.2023, представник

Від позивача: Михайлишина О.В., довіреність № 007.Др-16-1222 від 26.12.2022, адвокат

Від відповідача: не з`явився

Від Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області: не з`явився

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "Дніпропетровськгаз збут" звернулось до Господарського суду Дніпропетровської області з позовом до Управління праці та соціального захисту населення Самарської районної у місті Дніпрі ради про стягнення (з урахуванням заяви про зменшення позовних вимог) штрафних санкцій у вигляді 3% річних та інфляційних втрат у розмірі 1 514 674,65 грн. за Договором про порядок проведення розрахунків за надані субсидії населенню, що користується житлово-комунальними послугами №55SDpz1650-17 від 01.02.2017 року.

Рішенням господарського суду від 22.10.2018 позов задоволено.

Ухвалою від 29.10.2018 повернуто Товариству з обмеженою відповідальністю "Дніпропетровськгаз збут" з Державного бюджету України судовий збір у розмірі 6 700,60 грн., сплачений згідно платіжного доручення №492 (#248740687) від 19.07.2018, оригінал якого знаходиться в матеріалах справи № 904/3484/18.

На виконання рішення Господарського суду Дніпропетровської області від 22.10.2018, яке набрало законної сили 19.12.2018, 11.01.2019 видано наказ.

31.03.2023 від Лівобережного управління соціального захисту населення Дніпровської міської ради надійшла заява про заміну боржника у наказі Господарського суду Дніпропетровської області від 11.01.2019 у справі №904/3484/18, в якому просить прийняти до розгляду вказану заяву та замінити боржника у наказі Господарського суду Дніпропетровської області від 11.01.2019 у справі №904/3484/18 з Лівобережного управління соціального захисту населення Дніпровської міської ради на Головне управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області.

Заява обґрунтована наступним.

Ухвалою Господарського суду Дніпропетровської області від 02.03.2021 була замінена сторона виконавчого провадження (боржник) у наказі Господарського суду Дніпропетровської області, виданому 11.01.2019 з Управління праці та соціального захисту населення Самарської районної у місті Дніпрі ради на його правонаступника - Лівобережне управління соціального захисту населення Дніпровської міської ради.

З лютого 2019 зазначений наказ перебуває на виконанні в управлінні Державної казначейської служби України в Індустріальному районі м. Дніпра та на теперішній час залишається невиконаним, оскільки районним управлінням Державної казначейської служби України відмовлено у виконанні рішення суду за рахунок коштів, передбачених за бюджетною програмою для забезпечення виконання рішень суду (КПВК 3504040 "забезпечення виконання рішень суду, що гарантовані державою"), мотивуючи тим, що управління не є органом державного управління (державним органом), а є органом місцевого самоврядування і Закон України від 05.06.2012 №4901-VI "Про гарантії держави щодо виконання судових рішень" не застосовується до виконання рішень про стягнення коштів з органів місцевого самоврядування.

Пенсійний фонд є правонаступником окремих прав та обов`язків Лівобережного управління щодо призначення та виплати житлових субсидій, оскільки, згідно Постанови № 1041 від 16.06.2022 "Про деякі питання надання житлових субсидій та пільг на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого та рідкого пічного побутового палива і скрапленого газу Пенсійним фондом України", фонд повинен забезпечити з 01.10.2022 виплату та з 01.12.2022 призначення житлових субсидій та пільг на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого та рідкого пічного побутового палива і скрапленого газу.

Відповідно до цієї постанови внесені змін у Положення про порядок призначення житлових субсидій, яке затверджене постановою Кабінету міністрів України від 21.10.1995 № 848 "Про спрощення порядку надання населенню субсидій та пільг на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого та рідкого пічного побутового палива і скрапленого газу".

Пунктом 9 постанови № 848 передбачено, що призначення житлових субсидій, починаючи з 01.12.2022 здійснюється органами Пенсійного фонду.

На підставі цього, у грудні 2022 заявник направив акт приймання-передачі даних по рішенням суду, по яких здійснюється утримання державною казначейською службою.

Головне управління Пенсійного фонду України у Дніпропетровській області є державним органом та підпадає під дію Закону № 4901-VI та на теперішній час виконує державну функцію надання житлових субсидій на оплату житлово-комунальних послуг, які відшкодовуються за рахунок коштів Державного бюджету. У разі заміни сторони (боржника) у наказі Господарського суду Дніпропетровської області, виданому 11.01.2019 у справі № 904/3484/18 з Лівобережного управління соціального захисту населення Дніпровської міської ради на Головне управління Пенсійного фонду України у Дніпропетровській області, вимоги наказу будуть виконані новим боржником відповідно до положень Закону № 4901-VI та Порядку виконання рішень про стягнення коштів державного та місцевих бюджетів або боржників, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.08.2011 №845, шляхом прийняття виконавчого документа до обліку за третьою чергою погашення заборгованості за бюджетною програмою "заходи щодо виконання рішень суду, що гарантовані державою" КПКВК 3504040.

Ухвалою від 05.04.2023 прийнято заяву Лівобережного управління соціального захисту населення Дніпровської міської ради про заміну боржника у наказі Господарського суду Дніпропетровської області від 11.01.2019 у справі №904/3484/18 призначено її до розгляду в засіданні на 13.04.2023.

12.04.2023 від Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області надійшло клопотання, в якому просить відмовити Лівобережному управлінню соціального захисту населення Дніпровської міської ради в задоволенні заяви про заміну боржника в наказі, розглянути заяву про заміну боржника у наказі без його участі.

В даному клопотанні Головне управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області зазначило, що ніяких нормативно - правових актів щодо передачі прав та обов`язків до органів Пенсійного фонду України або щодо правонаступництва не приймалося, лише Постановою КМУ від 16.09.2022 №1041 частково передано деякі функції органів соціального захисту населення, а саме в частині призначення та виплати житлових субсидій

Крім того, в клопотанні зазначено, що підставами правонаступництва є смерть громадянина, що був стороною виконавчого провадження, оголошення його померлим, реорганізація юридичної особи (злиття, приєднання, поділу, перетворення), відступлення права вимоги, переведення боргу, а, відповідно до безкоштовного витягу з ЄДРПОУ Лівобережне управління соціального захисту населення Дніпровської міської не реорганізовувалось, не ліквідовувалось та є діючим органом виконавчої влади.

12.04.2023 від стягувача надійшли заперечення на заяву про заміну боржника в наказі, в яких він просить відмовити Лівобережному управлінню соціального захисту населення Дніпровської міської ради в задоволенні заяви про заміну боржника в наказі.

Заперечення мотивовані тим, що підстави для заміни боржника у наказі відсутні - Постанова Кабінету Міністрів України №1041 не є підставою для заміни боржника у зобов`язанні, оскільки вказаною Постановою взагалі не регулюється питання невиплачених зобов`язань за попередні періоди та не встановлюється правонаступництво органів Пенсійного фонду України за такими зобов`язаннями.

Даною постановою передбачено покладення функцій на Пенсійний фонд України з виплати з 01.10.2022, а призначення субсидій та пільг з 01.12.2022. Вказана постанова не покладає на органи Пенсійного фонду України обов`язку з виплати 3% річних та інфляційних втрат, стягнуті судами за попередні періоди.

Стягувач також зазначив, що Постанова №1041 не містить положень щодо передачі зобов`язань за невиконаними судовими рішеннями, Постановою лише передбачено складання актів приймання-передачі пакетів документів щодо звернень, за якими не прийнято рішення станом на 30.11.2022 та справ про одержувачів субсидій і пільг.

Крім того, стягувач зазначив, що постановою передбачено складання акта приймання-передачі, а не одностороннього акта передачі, підписаного лише представниками заявника.

Також стягувач зазначив, що актом від 27.12.2022 передаються дані по рішенням суду ,а не зобов`язання.

13.04.2023 в судовому засіданні оголошувалась перерва до 18.04.2023.

18.04.2023 заявник в судовому засіданні підтримав заяву.

Стягувач проти задоволення заяви заперечив.

Боржник та Головне управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області в судове засідання не з`явилися.

Розглянувши заяву Лівобережного управління соціального захисту населення Дніпровської міської ради про заміну боржника у наказі Господарського суду Дніпропетровської області від 11.01.2019 у справі №904/3484/18 суд не вбачає підстав для її задоволення, з огляду на наступне.

Відповідно до статті 52 Господарського процесуального кодексу України у разі смерті або оголошення фізичної особи померлою, припинення юридичної особи шляхом реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення), заміни кредитора чи боржника в зобов`язанні, а також в інших випадках заміни особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд залучає до участі у справі правонаступника відповідного учасника справи на будь-якій стадії судового процесу; усі дії, вчинені в судовому процесі до вступу у справу правонаступника, обов`язкові для нього так само, як вони були обов`язкові для особи, яку правонаступник замінив; про заміну або про відмову в заміні учасника справи його правонаступником суд постановляє ухвалу.

Частинами 1, 2 статті 334 Господарського процесуального кодексу України передбачено, що у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження суд замінює таку сторону її правонаступником; заяву про заміну сторони її правонаступником може подати сторона (заінтересована особа), державний або приватний виконавець.

Зазначена норма права кореспондується з положеннями частини 5 статті 15 Закону України "Про виконавче провадження", згідно з якими у разі вибуття однієї із сторін виконавець за заявою сторони, а також заінтересована особа мають право звернутися до суду із заявою про заміну сторони її правонаступником. Для правонаступника усі дії, вчинені до його вступу у виконавче провадження, є обов`язковими тією мірою, якою вони були б обов`язковими для сторони, яку правонаступник замінив.

Відповідно до частини 1 статті 104 Цивільного кодексу України юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов`язки переходять до правонаступників.

Згідно даних з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань Лівобережне управління соціального захисту населення Дніпровської міської ради не ліквідовано та не виключено з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

Згідно із Положенням про порядок призначення житлових субсидій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 1995 №848 "Про спрощення порядку надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива" (зі змінами) (надалі - Положення) це Положення визначає механізм використання коштів, передбачених у державному бюджеті Мінсоцполітики для виплати пільг і житлових субсидій громадянам на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого та рідкого пічного побутового палива і скрапленого газу у грошовій формі, умови призначення та порядок надання громадянам таких житлових субсидій: щомісячної житлової субсидії на оплату абонентського обслуговування для споживачів комунальних послуг, що надаються за індивідуальними договорами про надання комунальних послуг або за індивідуальними договорами з обслуговуванням внутрішньобудинкових систем про надання комунальних послуг, а також житлово-комунальних послуг, а саме: - житлової послуги - послуги з управління багатоквартирним будинком; - комунальних послуг - послуг з постачання та розподілу природного газу, постачання та розподілу електричної енергії, постачання теплової енергії, постачання гарячої води, централізованого водопостачання, централізованого водовідведення, поводження з побутовими відходами; щомісячної житлової субсидії на оплату абонентського обслуговування для споживачів комунальних послуг, що надаються за індивідуальними договорами про надання комунальних послуг або за індивідуальними договорами з обслуговуванням внутрішньобудинкових систем про надання комунальних послуг, а також витрат на управління багатоквартирним будинком, в якому створено об`єднання співвласників багатоквартирного будинку, житлово-будівельний (житловий) кооператив (далі - об`єднання), та витрат на комунальні послуги в такому будинку.

Призначення житлових субсидій здійснюється починаючи з 1 грудня 2022р. здійснюється органами Пенсійного фонду України (абзац 2 пункту 9 Положення).

Як вбачається рішенням Господарського суду Дніпропетровської області від 29.10.2018 було стягнуто з Управління праці та соціального захисту населення Самарської районної у місті Дніпрі ради на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Дніпропетровськгаз збут" інфляційні втрати 1 138 334,75 грн., 3% річних 376 339,90 грн., витрат по сплаті судового збору 22 720,12 грн.

З зазначеного вище Положення не вбачається можливість виконання органами Пенсійного фонду України раніше прийнятих судових рішень, а тому з поданих матеріалів також не вбачається, що правонаступником Лівобережного управління соціального захисту населення Дніпровської міської ради у справі про стягнення річних та інфляційних за договором на фінансування субсидій може бути Головне управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області.

Частиною 3 статті 334 Господарського процесуального кодексу України передбачено, що суд розглядає заяву про заміну сторони її правонаступником у десятиденний строк з дня її надходження до суду у судовому засіданні з повідомленням учасників справи та заінтересованих осіб; неявка учасників справи та інших осіб не є перешкодою для вирішення питання про заміну сторони виконавчого провадження.

З урахуванням викладеного, оскільки Головне управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області не є правонаступником Лівобережного управління соціального захисту населення Дніпровської міської ради, суд відмовляє у задоволенні заяви Лівобережного управління соціального захисту населення Дніпровської міської ради про заміну боржника у наказі Господарського суду Дніпропетровської області від 11.01.2019 у справі №904/3484/18.

Керуючись статтями 52, 234, 235, 334 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд, -

УХВАЛИВ:

У задоволенні заяви Лівобережного управління соціального захисту населення Дніпровської міської ради про заміну боржника у наказі Господарського суду Дніпропетровської області від 11.01.2019 у справі №904/3484/18 відмовити.

Ухвала набирає законної сили - 18.04.2023.

Ухвала може бути оскаржена в порядку і строки, передбачені статтями 255, 256, 257 Господарського процесуального кодексу України.

Повний текст ухвали складено 24.04.2023.

Суддя Н.Г. Назаренко

Дата ухвалення рішення18.04.2023
Оприлюднено25.04.2023
Номер документу110392772
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —904/3484/18

Постанова від 07.09.2023

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Баранець О.М.

Ухвала від 11.08.2023

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Баранець О.М.

Ухвала від 26.07.2023

Господарське

Касаційний господарський суд Верховного Суду

Баранець О.М.

Постанова від 13.06.2023

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Кощеєв Ігор Михайлович

Ухвала від 13.06.2023

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Кощеєв Ігор Михайлович

Ухвала від 18.05.2023

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Кощеєв Ігор Михайлович

Ухвала від 08.05.2023

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Кощеєв Ігор Михайлович

Ухвала від 01.05.2023

Господарське

Центральний апеляційний господарський суд

Кощеєв Ігор Михайлович

Ухвала від 18.04.2023

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Назаренко Наталія Григорівна

Ухвала від 05.04.2023

Господарське

Господарський суд Дніпропетровської області

Назаренко Наталія Григорівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні