Ухвала
від 21.04.2023 по справі 560/6441/23
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 560/6441/23

УХВАЛА

іменем України

21 квітня 2023 рокум. Хмельницький

Суддя Хмельницького окружного адміністративного суду Тарновецький І.І., розглянувши позовну заяву ОСОБА_1 до Управління молоді та спорту Хмельницької міської ради про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

Позивач звернувся до суду з позовом до Управління молоді та спорту Хмельницької міської ради, в якому просить суд визнати бездіяльність Управління молоді та спорту Хмельницької міської ради протиправною та зобов`язати вчинити певні дії, а саме в повному обсязі нарахувати і сплатити єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування до податкового органу з виплаченої заробітної плати в сумі 374903,26 грн. за період роботи ОСОБА_1 на посаді директора Хмельницької дитячо-юнацької спортивної школи №2 з 01.10.2017 по 05.05.2022.

Відповідно до приписів пункту 4 частини першої статті 171 Кодексу адміністративного судочинства України суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, чи належить позовну заяву розглядати за правилами адміністративного судочинства і чи подано позовну заяву з дотриманням правил підсудності.

Вирішуючи питання підвідомчості (юрисдикції) даної справи слід з`ясувати до якої сфери правовідносин належить право позивача, що підлягає захисту.

Позивач є найманим працівником та перебуває в трудових відносинах зі Управлінням молоді та спорту Хмельницької міської ради.

Відповідно до ст. 254 КЗпП України, основними джерелами коштів загальнообов`язкового державного соціального страхування є внески власників підприємств, установ, організацій або уповноважених ними органів чи фізичної особи, працівників. Бюджетні та інші джерела коштів, необхідні для здійснення загальнообов`язкового державного соціального страхування, передбачаються відповідними.

Згідно з підпунктом 1 пункту 1 статті 4 Закону України «Про збір та облік єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування» (надалі Закон), платниками єдиного внеску є роботодавці: підприємства, установи та організації, інші юридичні особи, утворені відповідно до законодавства України, незалежно від форми власності, виду діяльності та господарювання, які використовують працю фізичних осіб на умовах трудового договору (контракту) або на інших умовах, передбачених законодавством, чи за цивільно-правовими договорами (крім цивільно-правового договору, укладеного з фізичною особою - підприємцем, якщо виконувані роботи (надавані послуги) відповідають видам діяльності відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань), у тому числі філії, представництва, відділення та інші відокремлені підрозділи зазначених підприємств, установ і організацій, інших юридичних осіб, які мають окремий баланс і самостійно ведуть розрахунки із застрахованими особами.

Відповідно до підпункту 3 пункту 1 статті 1 Закону, застрахована особа - фізична особа, яка відповідно до законодавства підлягає загальнообов`язковому державному соціальному страхуванню і сплачує (сплачувала) та/або за яку сплачується чи сплачувався у встановленому законом порядку єдиний внесок.

Підпункт 1 пункту 1 статті 7 Закону каже, що єдиний внесок нараховується для платників, зазначених у пунктах 1 (крім абзацу сьомого), частини першої статті 4 цього Закону, - на суму нарахованої кожній застрахованій особі заробітної плати за видами виплат, які включають основну та додаткову заробітну плату, інші заохочувальні та компенсаційні виплати, у тому числі в натуральній формі, що визначаються відповідно до Закону України "Про оплату праці", та суму винагороди фізичним особам за виконання робіт (надання послуг) за цивільно-правовими договорами.

Наведені норми вказують на те, що обов`язок відповідача зі сплати обов`язкових платежів відноситься до сфери як публічних так і приватних відносин, оскільки носить як приватний інтерес (найманого працівника зі сплаті страхових внесків) так і публічний (наповнення бюджету страхових фондів).

Враховуючи те, що до суду звернулась фізична особа за захистом права у приватно правових відносинах між працівником і роботодавцем (трудові), суд вважає, що даний спір не підлягає розгляду в порядку адміністративного судочинства.

Крім того, слід зазначити, що відповідач не є суб`єктом владних повноважень у спірних правовідносинах, оскільки не здійснює публічно-владні управлінські функції по відношенню до позивача у справі.

Відтак, такі правовідносини не відносяться до публічно правових спорів у відповідності до ст. 19 КАС України, а даний спір підлягає розгляду в порядку цивільного судочинства.

Відповідно до пункту 1 частини 1 статті 170 Кодексу адміністративного судочинства України суддя відмовляє у відкритті провадження в адміністративній справі, якщо позов не належить розглядати за правилами адміністративного судочинства.

Повторне звернення тієї самої особи до адміністративного суду з адміністративним позовом з тих самих предмета і підстав та до того самого відповідача, як той, щодо якого постановлено ухвалу про відмову у відкритті провадження, не допускається.

Враховуючи те, що дана справа як по суб`єктному складі, так і по змісту спірних правовідносин не підлягає розгляду за правилами адміністративного судочинства, у відкритті провадження належить відмовити, а позивачу роз`яснити право на звернення до загального місцевого суду у порядку цивільного судочинства.

Керуючись пунктом 1 частини 1 статті 170, статтею 248 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

УХВАЛИВ:

У відкритті провадження в адміністративній справі за позовом ОСОБА_1 до Управління молоді та спорту Хмельницької міської ради про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії - відмовити.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання.

Ухвала може бути оскаржена в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня її підписання.

Головуючий суддяІ.І. Тарновецький

СудХмельницький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення21.04.2023
Оприлюднено26.04.2023
Номер документу110404881
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо збору та обліку єдиного внеску на загальнообов’язкове державне соціальне страхування та інших зборів

Судовий реєстр по справі —560/6441/23

Ухвала від 18.07.2023

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Тарновецький І.І.

Ухвала від 21.04.2023

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Тарновецький І.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні