Постанова
від 24.04.2023 по справі 640/16188/20
ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУДСправа № 640/16188/20 Суддя (судді) першої інстанції: Маруліна Л.О.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

24 квітня 2023 року м. Київ

Шостий апеляційний адміністративний суд в складі: головуючого судді - Лічевецького І.О., суддів - Мельничука В.П., Оксененка О.М., при секретарі - Рейтаровській О.С., розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Департаменту міського благоустрою виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) на рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 10 листопада 2022 року у справі за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Айда» до Департаменту міського благоустрою виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) про визнання бездіяльності протиправною, зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ

ТОВ «Айда» звернулося до суду з адміністративним позовом, у якому просило визнати бездіяльність Департаменту міського благоустрою виконавчого органу КМР (КМДА) протиправною та зобов`язати Департамент міського благоустрою виконавчого органу КМР (КМДА) видати ТОВ «АЙДА» контрольну картку на тимчасове порушення благоустрою та його відновлення в зв`язку з будівництвом пункту швидкого харчування за адресою: вул. Андрія Малишко (навпроти універмагу «Дитячий світ» у Дніпровському районі м. Києва, згідно отриманого листа (заявки) від 09.06.2020 року, вх. № 064/8682.

В обґрунтування своїх позовних вимог позивач зазначав, що звернувся до відповідача з письмовою заявою та доданими необхідними документами, які визначені Правилами благоустрою міста Києва, затверджених рішенням Київської міської ради від 25.12.2008 року №1051/1051 щодо видачі відповідачем контрольної картки на тимчасове порушення благоустрою та його відновлення, однак відповідач не надав контрольної картки на тимчасове порушення благоустрою і не надав відмови у видачі зазначеної контрольної картки, внаслідок чого допустився протиправної бездіяльності.

Рішенням Окружного адміністративного суду міста Києва від 10 листопада 2022 року адміністративний позов задоволено частково.

Визнано протиправною бездіяльність Департаменту міського благоустрою виконавчого органу КМР (КМДА) та зобов`язано Департамент міського благоустрою виконавчого органу КМР (КМДА) розглянути по суті заяву ТОВ «АЙДА» про надання контрольної картки на тимчасове порушення благоустрою та його відновлення в зв`язку з будівництвом пункту швидкого харчування за адресою: вул. Андрія Малишко (навпроти універмагу «Дитячий світ» у Дніпровському районі м. Києва, згідно отриманого листа (заявки) від 09.06.2020 року, вх. № 064/8682 з урахуванням висновків суду.

В іншій частині позовних вимог відмовлено.

Не погоджуючись з прийнятим судовим рішенням суду першої інстанції, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати оскаржуване рішення, як таке, що прийняте із порушенням норм матеріального і процесуального права, та прийняти нове рішення, яким у задоволенні позову відмовити повністю.

В обґрунтування своїх доводів зазначає, що з урахуванням того, що позивачем не було надано весь пакет документів, Департамент не міг видати контрольну картку.

Апелянт зазначає, що контрольна картка на тимчасове порушення благоустрою надається за умови відповідності наданої дозвільної та проектної документації законодавчим та нормативним вимогам, однак позивачем було надано дозвіл на виконання будівельних робіт №0204-Дн від 24.03.08 з терміном дії до 04.02.2012 року, що унеможливило видачу контрольної картки.

Ухвалою колегії Шостого апеляційного адміністративного суду від 06 березня 2023 року відкрито провадження та призначено справу до розгляду в порядку письмового провадження з 04 квітня 2023 року.

Позивач 22.03.2023 року подав до суду апеляційної інстанції відзив на апеляційну скаргу, в якому зазначив, що в скарзі відсутнє обґрунтування вимог відповідача із зазначенням того, у чому саме полягає неправильність висновків суду першої інстанції.

Просить суд апеляційну скаргу залишити без задоволення, а рішення суду першої інстанції без змін.

Перевіривши повноту встановлення судом першої інстанції фактичних обставин справи та правильність застосування ним норм матеріального і процесуального права, колегія суддів дійшла наступного висновку.

Як вбачається з матеріалів справи, ТОВ «АЙДА» є власником земельної ділянки площею 1207,18 кв.м., яка розташована по вулиці Андрія Малишко (навпроти універмагу «Дитячий світ») у Дніпровському районі м. Києва, кадастровий номер 8000000000:66:099:0033, з цільовим призначенням для будівництва, експлуатації та обслуговування пункту швидкого харчування, що підтверджується Державним актом на право власності на земельну ділянку від 26.07.2005 року серії КВ132298 та витягом з Державного земельного кадастру про земельну ділянку №НВ-0004956552020.

Позивач 09.06.2020 року звернувся із заявкою до Департаменту міського благоустрою виконавчого органу КМР (КМДА) для отримання контрольної картки на тимчасове порушення благоустрою та його відновлення в зв`язку з будівництвом пункту швидкого харчування за адресою: м. Київ, вул. Андрія Малишко.

З огляду на те, що станом на 26.06.2020 року, тобто більш ніж 12 робочих днів після отримання відповідачем заявки від ТОВ «Айда», Департаментом не було видано контрольної картки у строк визначений п.15.2.6 Правил №1051/1051, а також не було повідомлено позивача, з яких підстав відмовлено у видачі контрольної картки, а тому позивач на адресу відповідача надіслав адвокатський запит від 26.06.2020 року.

Листом від 06.07.2020 року № 064-3424 Департамент міського благоустрою виконавчого органу КМР (КМДА) повідомив ТОВ «АЙДА», що 03.07.2020 року було направлено лист № 064-3406 до Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва виконавчою органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), Департаменту містобудування та архітектури виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), Департаменту земельних ресурсів виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) з метою надання інформації та підтвердження правочинності та відповідності проведення заявлених робіт.

Вважаючи протиправною бездіяльність відповідача щодо не видачі тимчасової картки на тимчасове порушення благоустрою та його відновлення в зв`язку з будівництвом, позивач звернувся до суду.

Переглядаючи рішення суду першої інстанції, колегія суддів зазначає наступне.

Відповідно до частини другої статті 6 та частини другої статті 19 Конституції України, органи законодавчої, виконавчої та судової влади здійснюють свої повноваження у встановлених цією Конституцією межах і відповідно до законів України.

Нормативно-правовим актом, який визначає правові, економічні, екологічні, соціальні та організаційні засади благоустрою населених пунктів і спрямований на створення умов, сприятливих для життєдіяльності людини є Закон України «Про благоустрій населених пунктів» (надалі за текстом - Закон №2807-IV).

Відповідно до частини першої статті 34 Закону №2807-IV правила благоустрою території населеного пункту (далі - Правила) - нормативно-правовий акт, яким установлюються вимоги щодо благоустрою території населеного пункту. Правила розробляються на підставі Типових правил благоустрою території населеного пункту (далі - Типові правила) для всіх сіл, селищ, міст і затверджуються відповідними органами місцевого самоврядування. Типові правила розробляються та затверджуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної політики у сфері житлово-комунального господарства.

Правові, економічні, екологічні, соціальні та організаційні засади благоустрою міста і спрямовані на створення умов, сприятливих для життєдіяльності людини визначають Правила благоустрою міста Києва, затверджені рішенням Київської міської ради від 25.12.2008 року №1051/1051 (надалі за текстом - Правила №1051/1051 в редакції станом на момент виникнення спірних правовідносин).

Згідно розділу І Правил №1051/1051, контрольна картка на тимчасове порушення благоустрою - документ встановленої форми згідно з додатком до цих Правил, на підставі якого здійснюються фіксація та контроль за порушенням існуючого благоустрою та його відновленням при виконанні земельних і будівельних робіт та капітальних ремонтів на території міста Києва.

Відповідно до п. 15.1.1 Правил №1051/1051 підставою на порушення існуючого благоустрою та його відновлення у місті Києві є контрольна картка на тимчасове порушення благоустрою. Контрольна картка на тимчасове порушення благоустрою та його відновлення на період виконання земляних і монтажних робіт, пов`язаних з прокладанням, перекладанням, ремонтом, у тому числі ліквідації аварій інженерних мереж і споруд, будівництвом і ремонтом будинків, транспортних магістралей, доріг, площ, інженерних вишукувань, благоустроєм та озелененням територій, надається на підставі письмового звернення замовника (забудовника), в якому повинні бути вказані адреса, назва та характеристика виконуваних робіт. До листа додається заявка встановленої форми (інформація про виконавця робіт і замовника).

Вимогами пункту 15.1.3 Правил №1051/1051 визначено, що Департамент міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) є органом, який здійснює видачу контрольних карток на тимчасове порушення благоустрою при виконанні земельних, будівельних та інших робіт та капітальних ремонтів на території м. Києва без будь-яких погоджень та затверджень Київським міським головою та іншими посадовими особами виконавчого органу Київради.

Відповідно до підпунктів 15.2.1, 15.2.2. та 15.2.3 пункту 15.2 Правил №1051/1051 заявник звертається до Департаменту міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) з заявкою встановленої форми.

До заявки додаються необхідні документи в залежності від виду робіт та договір Головного управління економіки та інвестицій щодо необхідності сплати пайової участі або відсутності підстав для її отримання.

Заявка та надані документи опрацьовуються в Департаменті міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) і за результатами видається контрольна картка на тимчасове порушення благоустрою.

Згідно підпункту 15.2.6. пункту 15.2 Правил №1051/1051 благоустрою, контрольна картка на тимчасове порушення благоустрою при виконанні земельних, будівельних та інших робіт та капітальних ремонтів на території м. Києва видається Департаментом міського благоустрою та збереження природного середовища виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) в термін 5 робочих днів з моменту подання заявником усіх необхідних документів (включаючи лист погоджень).

Згідно пункту 15.2.7 Правил №1051/1051 контрольна картка на тимчасове порушення благоустрою надається на кожен окремий об`єкт за умови відповідності наданої дозвільної та проектної документації законодавчим і нормативним вимогам.

Відповідно до підпункту 15.3.1 пункту 15.3 Правил №1051/1051 благоустрою до заяви про отримання контрольної картки на тимчасове порушення благоустрою повинні бути долучені: документ на право землекористування; дозвіл Інспекції державного архітектурно-будівельного контролю в м. Києві; будгенплан, погоджений в установленому порядку; генплан благоустрою; чинний договір про сплату пайової участі у створенні соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури м. Києва, виданий Головним управлінням економіки та інвестицій виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації).

Із матеріалів справи вбачається, що позивач, маючи намір здійснювати будівництво по вул. А.Малишко (навпроти універмагу "Дитячий світ") у Дніпровському районі м. Києва відповідно до дозвільних документів, 09.06.2020 року звернувся до відповідача із письмовим зверненням, заявкою та необхідними документами щодо видачі контрольної картки на тимчасове порушення благоустрою та його відновлення в зв`язку із будівництвом пункту швидкого харчування.

До письмового звернення позивачем було додані наступні документи, а саме:

- копія держаного акту на право власності на земельну ділянку від 26.07.2005 року серія КВ №132298;

- копія витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку від 26.05.2020 року;

- копія дозволу на виконання будівельних робіт від 24.03.2008 року № 0204-ДН;

- копія листа Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю міста Києва від 24.06.2019 року № 073-5623;

- копія витягу з Реєстру дозвільних документів № КВ 1221916222214;

- копія будгенплану погодженому в установленому порядку;

- копія генплану благоустрою;

- копія довідки Головного управління економіки та інвестицій про сплату пайової участі у створенні соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури м. Києва від 25.04.2008 року № 049-18/37-18.

Виходячи із зазначеного, судом першої інстанції вірно зазначено, що позивачем надано до матеріалів справи документи, які потрібні для отримання контрольної картки на тимчасове порушення благоустрою та його відновлення в зв`язку з будівництвом пункту швидкого харчування за адресою: м. Київ, вул. Андрія Малишко (навпроти універмагу «Дитячий світ») у Дніпровському районі м. Києва.

Колегія суддів звертає увагу, що доводи апелянта про те, що позивачем не було надано весь пакет документів спростовуються наведеними вище обставинами справи та доказами, які містяться в матеріалах справи.

Суд звертає увагу, що ані в суді першої та апеляційної інстанції апелянтом не зазначено, якого саме документа не було надано позивачем при поданні пакету документів на отримання контрольної картки на тимчасове порушення благоустрою.

Щодо доводів Департаменту міського благоустрою виконавчого органу КМР (КМДА) про те, що позивачем було надано дозвіл на виконання будівельних робіт №0204-Дн від 24.03.2008 року з терміном дії до 04.02.2012 року, що унеможливило видачу контрольної картки, колегія суддів зазначає наступне.

В матеріалах справи міститься лист від 24.06.2019 року №073-5623 Департаменту з питань державного архітектурно-будівельного контролю м. Києва виконавчого органу КМР (КМДА), в якому зазначено, що на підставі поданої замовником будівництва ТОВ «Айда» заяви про внесення змін до дозволу від 24.03.2008 року №0204-Дн, Департамент зареєстрував повідомлення про зміну даних від 11.06.2019 року №КВ122191622214.

Окрім цього, суд першої інстанції вірно встановив, що позивачу після 04.12.2012 року відповідачем двічі надавалися контрольні картки в 2013 році за №13040035-Дн та у 2019 року за №19040116-Дн.

Вищезазначені обставини спростовують доводи апелянта, оскільки доводять факт дії дозволу на будівництво як після 04.02.2012 року, так і на момент звернення позивача щодо видачі контрольної картки.

Щодо посилання апелянта у скарзі на лист Департаменту містобудування та архітектури виконавчого органу КМР (КМДА), в якому зазначено, що згідно з електронною базою даних Департаменту та даними прив`язки об`єктів будівництва в електронній базі GIS містобудівні умови та обмеження для проектування об`єкту будівництва на запитувану позивачем земельну ділянку не надавалися, колегія суддів зазначає наступне.

Судом першої інстанції вірно зазначено, що згідно підпунктом 15.3.2 пункту 15.3 Правил №1051/1051 благоустрою, в переліку документів необхідних для отримання контрольної картки на нове будівництво, не значиться відомості про містобудівні умови та обмеження для проектування об`єкту будівництва.

Колегія суддів зазначає, що відповідачем до суду апеляційної інстанції не було надано доказів на підтвердження того, що за результатами розгляду заявки позивача на отримання контрольної картки було прийнято відповідне рішення.

Проте, такі дії, як надсилання запитів до структурних підрозділів виконавчого органу КМР (КМДА) та/або отримання від них відповідей, як передумова для видачі контрольної картки на тимчасове порушення благоустрою та його відновлення, Правилами №1051/1051 не передбачені.

Суд першої інстанції приймаючи рішення про часткове задоволення позовних вимог дійшов правильного висновку, враховуючи дискреційні повноваження відповідача, зобов`язати Департамент міського благоустрою виконавчого органу КМР (КМДА) розглянути по суті заяву ТОВ «Айда» про надання контрольної картки на тимчасове порушення благоустрою та його відновлення в зв`язку з будівництвом пункту швидкого харчування за адресою: вул. Андрія Малишко (навпроти універмагу «Дитячий світ» у Дніпровському районі м. Києва, згідно отриманого листа (заявки) від 09.06.2020 року, вх. № 064/8682.

Доводи апелянта про те, що Київською міською радою з метою відновлення земельної ділянки, що відноситься до території зеленої зони парку вздовж вул. А.Малишка, проведення робіт з покращення благоустрою та недопущення конфліктної ситуації між забудовником та громадськістю, ухвалено проект рішення від 21.01.2021 №474 «Про викуп земельної ділянки для суспільних потреб», колегією суддів не приймаються до уваги, оскільки не мають жодного відношення до предмету доказування у цій справі та жодним чином не впливають на обов`язок відповідача розглянути звернення ТОВ «Айда» щодо видачі контрольної картки.

Інші доводи апеляційної скарги висновків суду першої інстанції не спростовують.

За таких обставин, рішення суду першої інстанції є законним та обґрунтованим, і доводи апелянта, викладені у скарзі, не свідчать про порушення судом норм матеріального чи процесуального права, які могли б призвести до неправильного вирішення справи.

Відповідно до статті 316 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.

Керуючись статтями 315, 316, 321, 322, 325 Кодексу адміністративного судочинства

України, суд,

ПОСТАНОВИВ

Апеляційну скаргу Департаменту міського благоустрою виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) залишити без задоволення, а рішення Окружного адміністративного суду міста Києва від 10 листопада 2022 року - без змін.

Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та оскарженню не підлягає, крім випадків, передбачених пунктом 2 частини 5 статті 328 КАС України.

Головуючий суддя І.О.Лічевецький

суддя В.П.Мельничук

суддя О.М.Оксененко

СудШостий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.04.2023
Оприлюднено25.04.2023
Номер документу110408348
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері містобудування; архітектурної діяльності

Судовий реєстр по справі —640/16188/20

Ухвала від 09.06.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Стародуб О.П.

Постанова від 24.04.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Лічевецький Ігор Олександрович

Ухвала від 06.03.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Лічевецький Ігор Олександрович

Ухвала від 23.12.2022

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Лічевецький Ігор Олександрович

Рішення від 10.11.2022

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Маруліна Л.О.

Ухвала від 25.09.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Маруліна Л.О.

Ухвала від 04.08.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Маруліна Л.О.

Ухвала від 24.07.2020

Адміністративне

Окружний адміністративний суд міста Києва

Маруліна Л.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні