Постанова
від 24.04.2023 по справі 240/19701/22
СЬОМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П О С Т А Н О В А

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

Справа № 240/19701/22

Головуючий суддя 1-ої інстанції - Нагірняк Микола Федорович

Суддя-доповідач - Мацький Є.М.

24 квітня 2023 року м. Вінниця

Сьомий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

головуючого судді: Мацького Є.М.

суддів: Сушка О.О. Залімського І. Г. ,

розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Західного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків на рішення Житомирського окружного адміністративного суду від 13 січня 2023 року у справі за адміністративним позовом Приватного підприємства «Укрпалетсистем» до Західного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,

В С Т А Н О В И В :

І. ІСТОРІЯ СПРАВИ

КОРОТКИЙ ЗМІСТ ПОЗОВНИХ ВИМОГ

1. В вересні 2022 року Приватне підприємство "Укрпалетсистем" звернулось до Житомирського окружного адміністративного суду з позовом до Західного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення від 22 жовтня 2021 року №300/33000703 про застосування фінансових санкцій в розмірі 5000,00 грн.

2. В обґрунтування позову вказано, що відповідні електронні звіти були подані у передбачений термін, що підтверджується відповідними звітами про реєстрацію (надходження) таких звітів через відповідний електронний сервіс на поштову адресу податкового органу. Незважаючи на ці обставини, Відповідачем, на думку позивача, протиправно було винесено оскаржуване податкове повідомлення - рішення.

КОРОТКИЙ ЗМІСТ РІШЕННЯ СУДУ ПЕРШОЇ ІНСТАНЦІЇ

3. Рішенням Житомирського окружного адміністративного суду від 13 січня 2023 року адміністративний позов задоволено частково.

3.1. Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення - рішення Західного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків від 22 жовтня 2021 року №300/33000703 про застосування до Приватного підприємства "Укрпалетсистем" фінансових санкцій в частині застосування штрафу в розмірі 4000,00 грн.

КОРОТКИЙ ЗМІСТ ДОВОДІВ АПЕЛЯЦІЙНОЇ СКАРГИ

4. Не погоджуючись із рішенням суду першої інстанції, відповідач подав апеляційну скаргу, в якій просить суд скасувати вказане рішення та прийняти нове, яким відмовити в задоволенні позову повністю.

5. В обґрунтування апеляційної скарги апелянт вказав, що дійсно уповноваженими посадовими особами податкового органу була проведена фактична перевірка на АЗС №85, яка належить позивачу і розташована по вул.Сагайдачного,5-г в м.Ковелі, з питань дотримання вимог законодавства при здійсненні оптової та роздрібної торгівлі пальним. За результатами такої перевірки, на думку Відповідача, правомірно було встановлено своєчасне подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального за добу (форма №0210401), про що складено відповідний акт перевірки.

6. Апелянт зазначає, що платник дані про фактичні залишки пального за 18.12.2020 року подав лише 20.12.2020 року, за 31.12.2020 року - 04.01.2021 року, за 02.01.2021 року - 04.01.2021 року, а за 05.06.2021 року - 07.06.2021 року, що підтверджується відповідними квитанціями, чим порушив строки, передбачені пп.230.1.3 п.230.1 ст.230 Податкового кодексу України.

7. Зазначені порушення, правомірно стали підставою для винесення оскаржуваного податкового повідомлення - рішення від 22 жовтня 2021 року №300/33000703 про застосування фінансових санкцій, передбачених п.128-1.3 ст.128-1 Податкового кодексу України.

ІІ. СТИСЛИЙ ВИКЛАД ОБСТАВИН, ВСТАНОВЛЕНИХ СУДОМ ПЕРШОЇ ІНСТАНЦІЇ

8. Судом першої інстанції встановлено та підтверджено матеріалами справи, що уповноваженими представниками Головного управління ДПС у Волинській області в період з 17.09.2021 року по 21.09.2021року була проведена фактична перевірка на АЗС №85 як акцизному складі (уніфікований номер 1006216), яка належить Позивачу і розташована по вул.Сагайдачного,5-г в м.Ковелі, з питань дотримання вимог законодавства при здійсненні оптової та роздрібної торгівлі пальним. За результатами такої перевірки було складено акт перевірки від 22.09.2021року №03/7772/09-01/32285225 (а.с.105-108).

9. Як зазначено в дослідженій судом копії такого акту фактичної перевірки, за її результатами встановлено незабезпечення Позивачем як розпорядником акцизного складу своєчасне подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального за добу (форма №0210401) за 18.12.2020 року, 31.12.2020 року, 01.01.2021 року, 02.01.2021 року та 05.06.2021 року.

10. Зазначені порушення, правомірно стали підставою для винесення оскаржуваного податкового повідомлення - рішення від 22 жовтня 2021 року №300/33000703 про застосування фінансових санкцій, передбачених п.128-1.3 ст.128-1 Податкового кодексу України.

11. Вважаючи таке податкове повідомлення-рішення протиправним, позивач звернувся з позовом до суду.

ІІІ. ДЖЕРЕЛА ПРАВА ТА АКТИ ЇХ ЗАСТОСУВАННЯ

12. Частиною 2 статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

13. Згідно підпункту230.1.3 пункту 230.1 статті 230 Податкового кодексу України розпорядники акцизних складів зобов`язані на кожному акцизному складі щоденно (крім днів, в які акцизний склад не працює) формувати дані про фактичні залишки пального на початок та кінець звітної доби та про добові фактичні обсяги отриманого та реалізованого пального (далі у цьому розділі обсяг обігу пального) у розрізі кодів товарних підкатегорій згідно з УКТ ЗЕД у літрах, приведених до температури 15° С.

14. Дані про фактичні залишки пального та про обсяг обігу пального формуються після проведення останньої операції з обігу пального у звітній добі, але не пізніше 23 години 59 хвилин цієї доби, до початку здійснення операцій з обігу пального у добу, що настає за звітною добою, та подаються до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, не пізніше 23 години 59 хвилин доби, що настає за звітною добою.

15. На кожному акцизному складі за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД формуються показники про:

- обсяги залишків пального на початок та кінець звітної доби, що визначаються шляхом підсумовування обсягів залишків пального в кожному резервуарі на підставі показників рівнемірів-лічильників, встановлених на таких резервуарах, розташованих на такому акцизному складі;

- добовий обсяг реалізованого пального, що визначається шляхом підсумовування обсягів реалізованого за звітну добу пального через кожне місце відпуску пального наливом з акцизного складу на підставі показників витратомірів-лічильників, встановлених на кожному місці відпуску пального наливом з акцизного складу, розташованому на такому акцизному складі;

- добовий обсяг отриманого пального, що визначається шляхом віднімання від обсягу залишків пального на кінець звітної доби обсягу залишків пального на початок звітної доби та додавання добового обсягу реалізованого пального з такого акцизного складу з додаванням обсягу втраченого пального, зазначеного в акцизних накладних, зареєстрованих в Єдиному реєстрі акцизних накладних, та з відніманням додаткового обсягу пального, зазначеного в заявках на поповнення обсягу залишку пального або спирту етилового, зареєстрованих у системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового.

16. Дані про залишки пального та про обсяг обігу пального подаються електронними засобами зв`язку у формі електронних документів, яка затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

17. Електронні документи заповнюються автоматично шляхом передачі до них даних з витратомірів-лічильників та рівнемірів-лічильників (під час виходу з ладу, проведення повірки або калібрування рівнеміра-лічильника або витратоміра-лічильника заповнюються відповідальною особою розпорядника акцизного складу).

18. В електронних документах також зазначаються відповідальною особою розпорядника акцизного складу дані про обсяги залишків пального, що знаходяться на акцизному складі в тарі, балонах, упаковці, про добовий обсяг реалізованого пального в тарі, балонах, упаковці, а також інформація про дні, в які акцизний склад не працює.

19. Порядок ведення Єдиного державного реєстру витратомірів-лічильників і рівнемірів лічильників рівня пального у резервуарі, передачі облікових даних з них електронними засобами зв`язку до контролюючих органів затверджений постановою Кабінету міністрів України від 22.11.2017 № 891 (далі Порядок № 891).

20. Згідно з п. 5 Порядку № 891 електронні документи для наповнення Реєстру, які формуються розпорядниками акцизних складів та надсилаються до Реєстру за кожним місцем розташування акцизного складу, містять, зокрема, зведені за добу підсумкові облікові дані щодо: обсягів фактичних залишків пального на початок та кінець звітної доби та добового обсягу обігу пального за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД у літрах, приведених до температури 15 °С, у розрізі всіх наявних у розпорядника акцизного складу акцизних складів з уніфікованою нумерацією для усіх розпорядників акцизних складів, крім зазначених в абзаці третьому цього підпункту; добового фактичного обсягу реалізованого пального у розрізі кодів товарних підкатегорій згідно з УКТ ЗЕД у літрах, приведених до температури 15 °С, для розпорядників акцизних складів, на акцизних складах яких провадиться діяльність з переробки нафти, газового конденсату, природного газу та їх суміші, з метою вилучення цільових компонентів (сировини), що передбачає повний технологічний цикл їх переробки в готову підакцизну продукцію (пальне).

21. Відповідно до п. 6 Порядку № 891 електронні документи для наповнення Реєстру, що містять інформацію, зазначену у підпунктах 1-4 пункту 5 цього Порядку, формуються та надсилаються розпорядниками акцизних складів одноразово до початку введення в дію Реєстру та в разі зміни такої інформації. Інформація про витратоміри та рівнеміри вноситься до Реєстру після настання строків їх встановлення, визначених Податковим кодексом України. Електронні документи для наповнення Реєстру, що містять інформацію, зазначену в підпунктах 5 і 6 пункту 5 цього Порядку, формуються та надсилаються розпорядниками акцизних складів щодня (крім днів, у які акцизний склад не працює). Дані про фактичні залишки пального та про обсяг обігу (обсяг реалізованого та обсяг отриманого) пального, зазначені в підпунктів5 пункту 5 цього Порядку, формуються після проведення останньої операції з обігу пального за звітну добу, але не пізніше 23 години 59 хвилин такої доби, до початку проведення операцій з обігу пального за добу, що настає за звітною добою, та подаються до ДФС не пізніше 23 години 59 хвилин доби, що настає за звітною добою.

22. На кожному акцизному складі за кожним кодом товарної підкатегорії згідно з УКТ ЗЕД формуються показники про: обсяги залишків пального на початок та кінець звітної доби, що визначаються шляхом підсумовування обсягів залишків пального в кожному резервуарі на підставі показань рівнемірів, установлених на таких резервуарах; добовий обсяг реалізованого пального, що визначається шляхом підсумовування обсягів реалізованого за звітну добу пального через кожне місце відпуску пального шляхом наливу з акцизного складу на підставі показань витратомірів, установлених у кожному місці відпуску пального шляхом наливу з акцизного складу; добовий обсяг отриманого пального, що визначається шляхом віднімання від обсягу залишків пального на кінець звітної доби обсягу залишків пального на початок звітної доби та додавання добового обсягу реалізованого пального з такого акцизного складу з додаванням обсягу втраченого пального, зазначеного в акцизних накладних, зареєстрованих в Єдиному реєстрі акцизних накладних, та з відніманням додаткового обсягу пального, зазначеного в заявках на поповнення обсягу залишку пального, зареєстрованих у системі електронного адміністрування реалізації пального та спирту етилового.

23. Підтвердженням розпоряднику акцизного складу прийняття/неприйняття його електронного документа для наповнення Реєстру/коригуючого електронного документа для наповнення Реєстру є квитанції в електронному вигляді у текстовому форматі, які надсилаються йому держателем Реєстру протягом операційного дня. Датою та часом надсилання електронного документа для наповнення Реєстру/коригуючого електронного документа для наповнення Реєстру держателю Реєстру є дата та час, зафіксовані у квитанції. Якщо протягом операційного дня держателем Реєстру не надіслано квитанції про прийняття/неприйняття електронного документа для наповнення Реєстру/коригуючого електронного документа для наповнення Реєстру, такий електронний документ вважається прийнятим. Держатель Реєстру не приймає електронних документів для наповнення Реєстру/коригуючих електронних документів для наповнення Реєстру у випадках порушення вимог щодо формування, заповнення та надсилання таких електронних документів, передбачених цим Порядком.

24. Пунктом 6 Порядку №891 визначено, що підтвердженням розпоряднику акцизного складу прийняття/неприйняття його електронного документа для наповнення Реєстру/коригуючого електронного документа для наповнення Реєстру є квитанції в електронному вигляді у текстовому форматі, які надсилаються йому держателем Реєстру протягом операційного дня.

25. Датою та часом надсилання електронного документа для наповнення Реєстру/ коригуючого електронного документа для наповнення Реєстру держателю Реєстру є дата та час, зафіксовані у квитанції.

26. Якщо протягом операційного дня держателем Реєстру не надіслано квитанції про прийняття/неприйняття електронного документа для наповнення Реєстру/коригуючого електронного документа для наповнення Реєстру, такий електронний документ вважається прийнятим.

27. Таким чином, розпорядник акцизного складу зобов`язаний подавати довідки про фактичні залишки пального та про обсяг обігу пального в електронному вигляді (з дотриманням вимог Порядку № 891) не пізніше наступного дня, який настає за звітнім днем.

28. Положеннями п.128-1.3 ст. 128-1 Податкового кодексу України передбачено, що незабезпечення з вини розпорядника акцизного складу своєчасного подання до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового, тягне за собою накладення штрафу в розмірі 1000 гривень за кожний неподаний електронний документ.

V. ПОЗИЦІЯ АПЕЛЯЦІЙНОГО СУДУ

29. Вирішуючи питання про обґрунтованість поданої апеляційної скарги, Апеляційний Суд виходить з наступного.

30. З матеріалів справи встановлено, що позивачем 30.09.2021 року до Головного управління ДПС у Волинській області були подані заперечення на вказаний акт перевірки, до яких долучено копії довідок про зведені за добу підсумкові облікові дані щодо обсягів обігу та залишків пального на вказаному акцизному складі за спірні звітні доби, копії протоколів шифрування електронних документів, копії повідомлень про отримання звітності ДПС України, копії квитанцій №1 та №2, копії скриншотів з електронного кабінету Позивача та копії роз`яснень ДПС від 26.11.2020 року та від 22.01.2021року.

31. За результатами розгляду таких заперечень Головне управління ДПС у Волинській області листом від 12.10.2021 року повідомило платника, що такі заперечення не спростовують висновки акту перевірки (а.с.18-20).

32. Як зазначено в оскаржуваному податковому повідомленні - рішенні від 22 жовтня 2021 року №300/33000703 про застосування фінансових санкцій в розмірі 5000,00 грн., підставою для його винесення стали порушення Позивачем вимог пп.230.1.3 п.230.1 ст.230 Податкового кодексу України

33. Відповідно до висновків, зазначених в акті фактичної перевірки від 22.09.2021 року, та доводів податкового органу, підставою для винесення оскаржуваного податкового повідомлення - рішення стало несвоєчасне подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального за добу на АЗС №85 (форма №0210401) за 18.12.2020року, 31.12.2020року, 01.01.2021року, 02.01.2021року та 05.06.2021року.

34. Так, довідка про зведені за добу підсумкові облікові дані щодо обсягів обігу та залишків пального на вказаному акцизному складі (уніфікований номер 1006216) за добу 18.12.2020року складена та підписана уповноваженою особою платника 19.12.2020року о 12:39. Звіт про доставку файла через відповідний електронний сервіс в поштову скриньку ДПС - складено 20.12.2020року о 12:40:00 (а.с.39-45).

35. Згідно долученої до позову копії квитанції №1 вказані облікові дані (файл) за добу 18.12.2020 року доставлено до ДПС України 20.12.2020 року о 12:40:05 (а.с.46).

36. Довідка про зведені за добу підсумкові облікові дані щодо обсягів обігу та залишків пального на вказаному акцизному складі (уніфікований номер 1006216) за добу 31.12.2020року складена та підписана уповноваженою особою платника 19.12.2020року о 12:39. Звіт про доставку файла через відповідний електронний сервіс в поштову скриньку ДПС - складено 01.01.2021року о 12:00:07 (а.с.48-55).

37. Згідно долученої до позову копії квитанції №1 вказані облікові дані за добу 31.12.2020року доставлено до ДПС України 04.01.2021 року о 09:14:51 (а.с.56).

38. Аналогічно, довідка про зведені за добу підсумкові облікові дані щодо обсягів обігу та залишків пального на вказаному акцизному складі (уніфікований номер 1006216) за добу 01.01.2021 року складена та підписана уповноваженою особою платника 02.01.2021 року о 11:50. Звіт про доставку файла через відповідний електронний сервіс в поштову скриньку ДПС - складено 02.01.2021 року о 11:50:35 (а.с.58-64).

38. Згідно долученої до позову копії квитанції №1 вказані облікові дані за добу 01.01.2021року доставлено до ДПС України 04.01.2021 року о 09:07:16 (а.с.65).

39. Аналогічно, довідка про зведені за добу підсумкові облікові дані щодо обсягів обігу та залишків пального на вказаному акцизному складі (уніфікований номер 1006216) за добу 02.01.2021 року складена та підписана уповноваженою особою платника 03.01.2021 року о 13:04. Звіт про доставку файла через відповідний електронний сервіс в поштову скриньку ДПС - складено 03.01.2021 року о 13:04:00 (а.с.67-73).

40. Згідно долученої до позову копії квитанції №1 вказані облікові дані за добу 02.01.2021 року доставлено до ДПС України 04.01.2021 року о 09:03:20 (а.с.74).

41. Аналогічно, довідка про зведені за добу підсумкові облікові дані щодо обсягів обігу та залишків пального на вказаному акцизному складі (уніфікований номер 1006216) за добу 05.06.2021 року складена та підписана уповноваженою особою платника 06.06.2021 року о 11:01. Звіт про доставку файла через відповідний електронний сервіс в поштову скриньку ДПС - складено 06.06.2021 року о 11:01:25 (а.с.76-82).

42. Згідно долученої до позову копії квитанції №1 вказані облікові дані за добу 05.06.2021 року доставлено до ДПС України 06.06.2021року о 11:02:42 (а.с.83).

43. Відповідно до підпункту 230.1.3 пункту 230.1 статті 230 Податкового кодексу України розпорядники акцизних складів, до яких відноситься Позивач, зобов`язані на кожному акцизному складі щоденно (крім днів, в які акцизний склад не працює) формувати дані про фактичні залишки пального на початок та кінець звітної доби та про добові фактичні обсяги отриманого та реалізованого пального (далі у цьому розділі - обсяг обігу пального) у розрізі кодів товарних підкатегорій згідно з УКТ ЗЕД у літрах, приведених до температури 15° С.

44. Дані про фактичні залишки пального та про обсяг обігу пального формуються після проведення останньої операції з обігу пального у звітній добі, але не пізніше 23 години 59 хвилин цієї доби, до початку здійснення операцій з обігу пального у добу, що настає за звітною добою, та подаються до податкового органу не пізніше 23 години 59 хвилин доби, що настає за звітною добою.

45. Процедура створення та ведення Єдиного державного реєстру витратомірів-лічильників і рівнемірів - лічильників рівня пального у резервуарі (далі - Реєстр), а також порядок передачі облікових даних (обсягу обігу та залишку пального) з них електронними засобами зв`язку до контролюючих органів врегульовані правовими нормами Порядку ведення Єдиного державного реєстру витратомірів-лічильників і рівнемірів - лічильників рівня пального у резервуарі, передачі облікових даних з них електронними засобами зв`язку до контролюючих органів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 22 листопада 2017 р. № 891 (надалі - Порядок № 891).

46. Як зазначено в п.6 цього Порядку № 891, дані про фактичні залишки пального та про обсяг обігу (обсяг реалізованого та обсяг отриманого) пального, зазначені в підпункті 5 пункту 5 цього Порядку, формуються після проведення останньої операції з обігу пального за звітну добу, але не пізніше 23 години 59 хвилин такої доби, до початку проведення операцій з обігу пального за добу, що настає за звітною добою, та подаються до ДФС не пізніше 23 години 59 хвилин доби, що настає за звітною добою.

47. Безспірно, згідно абзацу 13 п.6 Порядку № 891 підтвердженням розпоряднику акцизного складу прийняття/неприйняття його електронного документа для наповнення Реєстру / коригуючого електронного документа для наповнення Реєстру є квитанції в електронному вигляді у текстовому форматі, які надсилаються йому держателем Реєстру протягом операційного дня.

48. Датою та часом надсилання електронного документа для наповнення Реєстру / коригуючого електронного документа для наповнення Реєстру держателю Реєстру є дата та час, зафіксовані у квитанції (абзац 14 п.6 Порядку № 891).

49. Як вже зазначалося судом, згідно долучених до позову копій квитанцій №1 вказані облікові дані за:

- добу 18.12.2020 року доставлено до ДПС України 20.12.2020 року о 12:40:05;

- добу 31.12.2020 року доставлено до ДПС України 04.01.2021 року о 09:14:51;

- добу 01.01.2021 року доставлено до ДПС України 04.01.2021року о 09:07:16;

- добу 02.01.2021 року доставлено до ДПС України 04.01.2021року о 09:03:20;

- добу 05.06.2021 року доставлено до ДПС України 06.06.2021року о 11:02:42.

50. Таким чином, за інформацією квитанцій №1 із порушенням строків, передбачених підпунктом 230.1.3 пункту 230.1 статті 230 Податкового кодексу України, Позивач як розпорядник акцизного складу подав до ДПС України облікові дані про фактичні залишки пального та про обсяг обігу (обсяг реалізованого та обсяг отриманого) пального за добу 18.12.2020 року, за добу 31.12.2020 року, за добу 01.01.2021 року та за добу 02.01.2021 року.

51. Разом з тим, такі облікові дані за добу 05.06.2021 року за інформацією квитанції №1 були подані Позивачем своєчасно, із дотриманням строків, передбачених підпунктом 230.1.3 пункту 230.1 статті 230 Податкового кодексу України. Інформація, що міститься в квитанції №2 також підтверджує, що облікові дані за добу 05.06.2021 року були доставлені безпосередньо до Відповідача 06.06.2021 року в 11:02:42 (а.с.83).

52. В розумінні вимог п.128-1.3 ст.128-1 Податкового кодексу України незабезпечення з вини розпорядника акцизного складу своєчасного подання до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового, тягне за собою накладення штрафу в розмірі 1000 гривень за кожний неподаний електронний документ.

53. Разом з тим, аналіз вказаної правової норми свідчить, що застосування такого штрафу можливо за наявності вини розпорядника акцизного складу в несвоєчасному поданні даних про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального.

54. Одночасно суд враховує, що за приписами абзацу 15 п.6 Порядку № 891, якщо протягом операційного дня держателем Реєстру не надіслано квитанції про прийняття/неприйняття електронного документа для наповнення Реєстру / коригуючого електронного документа для наповнення Реєстру, такий електронний документ вважається прийнятим.

55. Як вже зазначалося судом, згідно долучених до позову копій повідомлень та скриншотів з електронного кабінету платника встановлено, що через відповідний електронний сервіс в поштову скриньку ДПС України відповідні облікові дані за:

- добу 18.12.2020 року доставлено до ДПС України 20.12.2020 року о 12:40:00;

- добу 31.12.2020 року доставлено до ДПС України 01.01.2021 року о 12:00:07;

- добу 01.01.2021 року доставлено до ДПС України 02.01.2021 року о 11:50:35;

- добу 02.01.2021 року доставлено до ДПС України 03.01.2021 року о 13:04:00;

- добу 05.06.2021 року доставлено до ДПС України 06.06.2021 року о 11:01:25.

56. Таким чином, за інформацією досліджених судом копій повідомлень та скриншотів з електронного кабінету платника, Позивача у справі, Позивачем облікові дані про фактичні залишки пального та про обсяг обігу (обсяг реалізованого та обсяг отриманого) пального за добу 31.12.2020 року, за добу 01.01.2021 року, за добу 02.01.2021 року та за добу 05.06.2021 року через відповідний електронний сервіс подані до ДПС України своєчасно, тобто з дотриманням строків, передбачених підпунктом 230.1.3 пункту 230.1 статті 230 Податкового кодексу України. .

57. Разом з тим, такі облікові дані за добу 18.12.2020року до ДПС України були подані лише 20.12.2020року о 12:40:00, тобто з порушенням строків, передбачених підпунктом 230.1.3 пункту 230.1 статті 230 Податкового кодексу України.

58. В розумінні вимог п.128-1.3 ст.128-1 Податкового кодексу України незабезпечення Позивачем, розпорядником акцизного складу (АЗС №85), подання до ДПС України облікових даних про фактичні залишки пального та про обсяг обігу (обсяг реалізованого та обсяг отриманого) пального за добу 18.12.2020року до початку проведення операцій з обігу пального за добу, що настає за звітною добою, та подаються до ДФС не пізніше 23 години 59 хвилин доби, що настає за звітною добою, є підставою для застосування до такого платника штрафу в розмірі 1000,00 грн.

59. Таким чином, у податкового органу за результатами фактичної перевірки були наявні правові підстави лише для застосування до Позивача штрафу, передбаченого п.128-1.3 ст.128-1 Податкового кодексу України, лише в розмірі 1000,00 грн.

60. Зазначене свідчить, що податкове повідомлення - рішення від 22 жовтня 2021 року №300/33000703 про застосування до Приватного підприємства "Укрпалетсистем" фінансових санкцій в розмірі 5000,00 грн. є частково протиправним та підлягає скасуванню в частині застосування штрафу в розмірі 4000,00 грн.

61. Колегія суддів відхиляє доводи апелянта про те, що причиною порушення термінів реєстрації довідок про зведені дані про залишки пального стала бездіяльність позивача, яка полягала у невчасному поданні електронних документів для реєстрації в Реєстрі, оскільки чинним законодавством України передбачено обов`язок розпорядника акцизного складу вчасно направляти у електронному вигляді дані про фактичні залишки пального, але не встановлено відповідальності такого розпорядника за належну роботу Єдиного державного реєстру витратомірів-лічильників і рівнемірів-лічильників рівня пального у резервуарі.

62. Оскільки доводи апеляційної скарги не спростовують висновків суду першої інстанції, колегія суддів вважає, що суд першої інстанції ухвалив оскаржуване рішення відповідно до норм матеріального права при дотриманні норм процесуального права, а тому підстави для його скасування або зміни відсутні.

V. ВИСНОВКИ АПЕЛЯЦІЙНОГО СУДУ ЗА РЕЗУЛЬТАТАМИ РОЗГЛЯДУ АПЕЛЯЦІЙНОЇ СКАРГИ.

63. Відповідно до частин першої, другої, третьої статті 242 Кодексу адміністративного судочинства України судове рішення повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим.

64. Законним є рішення, ухвалене судом відповідно до норм матеріального права із дотриманням норм процесуального права.

65. Обґрунтованим є рішення, ухвалене на підставі повно і всебічно з`ясованих обставин в адміністративній справі, які були досліджені в судовому засіданні, з наданням оцінки всім аргументам учасників справи.

66. Зазначеним вимогам закону судове рішення відповідає.

67. Переглянувши судове рішення в межах апеляційної скарги, перевіривши повноту встановлення судом фактичних обставин справи та правильність застосування ним норм матеріального та процесуального права, апеляційний суд дійшов висновку, що при ухваленні оскаржуваного судового рішення, суд першої інстанції не допустив неправильного застосування норм матеріального права та порушення норм процесуального права, які були б підставою для скасування судового рішення, а тому апеляційну скаргу апелянта слід залишити без задоволення, а рішення суду першої інстанції - без змін.

Керуючись ст.ст. 243, 250, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 329 КАС України, суд

П О С Т А Н О В И В :

апеляційну скаргу Західного міжрегіонального управління ДПС по роботі з великими платниками податків залишити без задоволення, а рішення Житомирського окружного адміністративного суду від 13 січня 2023 року - без змін.

Постанова суду набирає законної сили з дати її прийняття та оскарженню не підлягає.

Головуючий Мацький Є.М. Судді Сушко О.О. Залімський І. Г.

Дата ухвалення рішення24.04.2023
Оприлюднено26.04.2023
Номер документу110408458
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —240/19701/22

Ухвала від 30.05.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Дашутін І.В.

Постанова від 24.04.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Мацький Є.М.

Ухвала від 11.04.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Мацький Є.М.

Ухвала від 31.03.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Мацький Є.М.

Ухвала від 06.03.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Мацький Є.М.

Ухвала від 17.02.2023

Адміністративне

Сьомий апеляційний адміністративний суд

Мацький Є.М.

Рішення від 13.01.2023

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Нагірняк Микола Федорович

Ухвала від 06.12.2022

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Нагірняк Микола Федорович

Ухвала від 07.11.2022

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Нагірняк Микола Федорович

Ухвала від 24.10.2022

Адміністративне

Житомирський окружний адміністративний суд

Нагірняк Микола Федорович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні