Ухвала
від 11.04.2023 по справі 915/1026/21
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

======================================================================

УХВАЛА

11 квітня 2023 року Справа № 915/1026/21

м. Миколаїв

Господарський суд Миколаївської області у складі судді Адаховської В.С.,

за участю секретаря судового засідання Табачної О.С.,

розглянувши в судовому засіданні матеріали заяви позивача про заміну сторони виконавчого провадження у справі

за позовом: Товариства з обмеженою відповідальністю "ЕКОТЕХНОІНВЕСТ" (04080, м.Київ, вул. Вікентія Хвойки, буд. 18/14, оф. 311, ідентифікаційний код 34933742, e-mail: office@eti-trading.com.ua)

до відповідача: Веселинівського районного центру фінансово-господарського обслуговування закладів та установ освіти, культури, молоді та спорту Веселинівської районної ради (57001, Миколаївська обл., Веселинівський р-н, смт. Веселинове, вул. Мозолевського, 14, ідентифікаційний код 42584574, e-mail: osvitacenter2019@ukr.net)

про стягнення 18282,11 грн.

Представники учасників справи в судове засідання не з`явилися

У с т а н о в и в:

У провадженні Господарського суду Миколаївської області розглядалася справа №915/1026/21 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ЕКОТЕХНОІНВЕСТ" про стягнення з відповідача Веселинівського районного центру фінансово-господарського обслуговування закладів та установ освіти, культури, молоді та спорту Веселинівської районної ради коштів у розмірі 18282,11 грн., з яких: 2434,55 грн. - основного боргу за договором постачання природного газу № 1 від 10.12.2019, 150,68 грн. - пені, 33,22 грн. - 3% річних, 15663,66 грн. - штрафу, а також 2270,00 грн. - судового збору.

Рішенням Господарського суду Миколаївської області від 12.11.2021 у справі №915/1026/21, задоволено позовні вимоги; стягнуто з Веселинівського районного центру фінансово-господарського обслуговування закладів та установ освіти, культури, молоді та спорту Веселинівської районної ради (57001, Миколаївська обл., Веселинівський р-н, смт. Веселинове, вул. Мозолевського, 14, ідентифікаційний код 42584574) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ЕКОТЕХНОІНВЕСТ" (04080, м. Київ, вул. Вікентія Хвойки, буд. 18/14, оф. 311, ідентифікаційний код 34933742) заборгованість в сумі 18282,11 грн., з яких: 2434,55 грн. - основного боргу, 150,68 грн. - пені, 33,22 грн. - 3% річних, 15663,66 грн. - штрафу, а також 2270,00 грн. - судового збору.

14.12.2021 на виконання вказаного рішення судом видано відповідний наказ.

28.12.2021 від Товариства з обмеженою відповідальністю "ЕКОТЕХНОІНВЕСТ" надійшла заява про заміну сторони виконавчого провадження № 371-21 від 24.12.2021 (вх. №19502/21), в якій заявник просить замінити відповідача з Веселинівського районного центру фінансово-господарського обслуговування закладів та установ освіти, культури, молоді та спорту Веселинівської районної ради (57001, Миколаївська обл., Веселинівський р-н, смт. Веселинове, вул. Мозолевського, 14, ідентифікаційний код 42584574) на Вознесенську районну раду (56500, Миколаївська обл., м. Вознесенськ, площа Центральна, 1, ідентифікаційний код 24794571).

18.01.2022 від позивача надійшли додаткові матеріали до заяви про заміну сторони виконавчого провадження № 06-22 від 17.01.2022 (вх. № 819/22), в яких заявник просить долучити до поданої заяви докази її направлення Вознесенській районній раді.

18.01.2022 від Вознесенської районної ради до суду надійшла заява № 10-05-10 від 17.01.2022 (вх. № 788/22), в якій райрада заперечує проти задоволення заяви про заміну сторони виконавчого провадження, оскільки відповідач в порушення абз. 10 ст. 4.3 розділу ІV свого Статуту не виконав взятих на себе зобов`язань щодо дотримання порядку проведення розрахунків за товари, роботи, та послуги, що закуповують за бюджетні кошти, а засновник та орган управління відповідача не несуть відповідальність за його зобов`язаннями.

Ухвалою суду від 29.12.2021 судове засідання для розгляду заяви позивача про заміну сторони виконавчого провадження у справі призначено на 10.01.2022 о 16:00.

10.01.2022 судове засідання не відбулося у зв`язку з тимчасовою непрацездатністю головуючого у справі судді.

24.02.2022 розпочалася військова агресія Російської Федерації проти України.

Указом Президента України від 24.02.2022 № 64/2022, затвердженого Законом України від 24.02.2022 №2102-ІХ, з 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року в Україні введено воєнний стан, строк дії якого щоразу подовжувався відповідними Указами Президента України та в останнє подовжено Указом Президента України від 6 лютого 2023 року № 58/2023 з 05 години 30 хвилин 19 лютого 2023 року строком на 90 діб.

Відповідно до положень статті 26 Закону України "Про правовий режим воєнного стану" правосуддя на території, на якій введено воєнний стан, здійснюється лише судами. На цій території діють суди, створені відповідно до Конституції України. Скорочення чи прискорення будь-яких форм судочинства забороняється. У разі неможливості здійснювати правосуддя судами, які діють на території, на якій введено воєнний стан, законами України може бути змінено територіальна підсудність судових справ, що розглядаються в цих судах, або в установленому законом порядку змінено місце знаходження судів.

Рішенням Ради Суддів України від 24.02.2022 № 9 запроваджено невідкладні заходи для забезпечення сталого функціонування судової влади в Україні в умовах воєнного стану. Зокрема, пунктом 2 вказаного Рішення, зборам суддів, головам судів, суддям судів України у випадку загрози життю, здоров`ю та безпеці відвідувачів суду, працівників апарату суду, суддів рекомендовано оперативно приймати рішення про тимчасове зупинення здійснення судочинства певним судом до усунення обставин, які зумовили припинення розгляду справ.

02.03.2022 на офіційному вебсайті Ради Суддів України оприлюднено рекомендації щодо роботи судів в умовах воєнного стану, згідно з пунктом 5 яких судам рекомендовано, зокрема: по можливості відкладати розгляд справ (за винятком невідкладних судових розглядів) та знімати їх з розгляду, зважати на те, що велика кількість учасників судових процесів не завжди мають змогу подати заяву про відкладення розгляду справи через задіяння до функціонування критичної інфраструктури, вступ до лав Збройних Сил України, територіальної оборони, добровольчих воєнних формувань та інших форм протидії збройної агресії проти України, або не можуть прибути в суд у зв`язку з небезпекою для життя; справи, які не є невідкладними, розглядати лише за наявності письмової згоди на це усіх учасників судового провадження.

З початку військової агресії Російської Федерації проти України активні бойові дії велися на території Миколаївської області та міста Миколаєва.

Наказом голови Господарського суду Миколаївської області від 02.03.2022 судові засідання призначені з 02.03.2022 по 01.04.2022 були скасовані, враховуючи ведення бойових дій на адміністративно-територіальній одиниці місця розташування суду.

04.03.2022 Верховним Судом на офіційному вебсайті опубліковано рекомендації щодо особливості здійснення правосуддя на території, на якій введено воєнний стан, за змістом яких учасникам справи, чиї справи, перебувають в провадженні судів, які не припинили здійснювати правосуддя, рекомендовано подати заяву про відкладення розгляду справ у зв`язку з воєнними діями та/або про розгляд справ у режимі відеоконференції за допомогою будь-яких технічних засобів, зокрема власних.

Відповідно до положень частини 7 статті 147 Закону України "Про судоустрій і статус суддів", враховуючи, зокрема, неможливість Господарським судом Миколаївської області здійснювати правосуддя під час воєнного стану, Голова Верховного Суду розпорядженням від 22.03.2022 №12/0/9-22 змінив територіальну підсудність судових справ на Господарський суд Одеської області.

29.03.2022 відбувся ракетний обстріл будівлі Миколаївської обласної державної адміністрації, внаслідок якого відбулося руйнування центральної секції будівлі з 9 по 1 поверхи. На 8, 9 поверхах вказаної будівлі знаходився Господарський суд Миколаївської області.

Розпорядженням Голови Верховного Суду від 25.07.2022 № 41 з 26 липня 2022 року відновлено територіальну підсудність судових справ Господарського суду Миколаївської області. Господарському суду Одеської області вказано забезпечити розгляд справ (проваджень), які до 25 липня 2022 року включно надійшли на розгляд цього суду відповідно до розпорядження Голови Верховного Суду від 22 березня 2022 року № 12/0/9-22.

Господарський суд Миколаївської області працював з обмеженнями у здійсненні правосуддя та не мав об`єктивної можливості для повноцінного, одночасного розгляду усіх справ, які перебувають у провадженні суду, в межах строку передбаченого ГПК України, оскільки на території Миколаївської області та міста Миколаєва велися активні бойові дії.

До того ж, суддя Адаховська В.С. перебувала у відпустці.

Ухвалою суду від 29.03.2023 призначено судове засідання для розгляду заяви позивача про заміну сторони виконавчого провадження на 11.04.2023 о 13:30.

Разом з тим, суд зазначає наступне.

Згідно з приписами ст. 17 Закону України "Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини" суди застосовують при розгляді справ Конвенцію про захист прав людини і основоположних свобод та практику Європейського суду з прав людини як джерело права.

Відповідно до статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод кожен має право на справедливий і публічний розгляд його справи упродовж розумного строку незалежним і безстороннім судом, встановленим законом, який вирішить спір щодо його прав та обов`язків цивільного характеру або встановить обґрунтованість будь-якого висунутого проти нього кримінального обвинувачення.

Європейський суд з прав людини щодо критеріїв оцінки розумності строку розгляду справи визначився, що строк розгляду має формувати суд, який розглядає справу. Саме суддя має визначати тривалість вирішення спору, спираючись на здійснену ним оцінку розумності строку розгляду в кожній конкретній справі, враховуючи її складність, поведінку учасників процесу, можливість надання доказів тощо.

Поняття розумного строку не має чіткого визначення, проте розумним слід вважати строк, який необхідний для вирішення справи відповідно до вимог матеріального та процесуального законів.

Розгляд заяви позивача про заміну сторони виконавчого провадження здійснено поза межами встановленого ГПК України строку у розумний строк, тривалість якого обумовлюється введенням в Україні Указом Президента України від 24.02.2022 №64/2022, затвердженого Законом України від 24.02.2022 №2102-ІХ, воєнного стану через військову агресію Російської Федерації проти України.

Учасники справи належним чином повідомлені про дату, час та місце проведення судового засідання, проте правом участі у судовому засіданні не скористались.

Згідно ч. 3 ст. 334 Господарського процесуального кодексу України (далі - ГПК України) неявка учасників справи та інших осіб не є перешкодою для вирішення питання про заміну сторони виконавчого провадження.

З урахуванням наведеного, суд дійшов висновку про розгляд заяви за відсутності учасників справи, оскільки їх неявка не перешкоджає такому розгляду.

На підставі ст. 233 ГПК України, судом підписано вступну та резолютивну частини ухвали без її проголошення.

Розглянувши заяву про заміну сторони виконавчого провадження суд, дійшов такого висновку.

Так, заява мотивована тим, що згідно відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, з 13.11.2020 Веселинівський районний центр фінансово-господарського обслуговування закладів та установ освіти, культури, молоді та спорту Веселинівської районної ради перебуває у стані припинення.

Відповідно до постанови Верховної Ради України "Про утворення і ліквідацію районів" від 17.07.2020 № 807- IX, здійснено ліквідацію Веселинівського району та утворено новий Вознесенський район (з адміністративним центром у місті Вознесенськ) у складі територій Братської селищної, Бузької сільської, Веселинівської селищної, Вознесенської міської, Доманівської селищної, Дорошівської сільської, Єланецької селищної, Мостівської сільської, Новомар`ївської сільської, Олександрівської селищної, Прибужанівської сільської, Прибузької сільської, Южноукраїнської міської територіальних громад, затверджених Кабінетом Міністрів України.

Вознесенська районна рада представляє спільні інтереси територіальних громад ліквідованих районів, території яких включені до складу новоутвореного Вознесенського району.

Відповідно до Закону України № 1009 "Про внесення змін до деяких законів України щодо впорядкування окремих питань організації та діяльності органів місцевого самоврядування і районних державних адміністрацій" передбачено, що районна рада, яка представляє спільні інтереси територіальних громад новоутвореного району, з дня набуття нею повноважень є правонаступником всього майна, прав та обов`язків районних рад, які представляли спільні інтереси територіальних громад ліквідованих районів, території яких включені до складу новоутвореного району.

На думку заявника, у зв`язку з ліквідацією Веселинівської районної ради, яка є засновником Веселинівського районного центру фінансово-господарського обслуговування закладів та установ освіти, культури, молоді та спорту Веселинівської районної ради, шляхом приєднання до Вознесенської районної ради, майно, права та обов`язки Веселинівської районної ради переходять до Вознесенської районної ради.

Посилаючись на наведені обставини, заявник просить суд замінити відповідача з Веселинівського районного центру фінансово-господарського обслуговування закладів та установ освіти, культури, молоді та спорту Веселинівської районної ради на Вознесенську районну раду (56500, Миколаївська обл., м. Вознесенськ, площа Центральна, 1, ідентифікаційний код 24794571).

З урахуванням встановлених обставин, суд дійшов таких висновків.

Відповідно до ч. 1, 3 ст. 3 ГПК України, судочинство в господарських судах здійснюється відповідно до Конституції України, цього Кодексу, Закону України "Про міжнародне приватне право", Закону України "Про відновлення платоспроможності боржника або визнання його банкрутом", а також міжнародних договорів, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України. Судочинство у господарських судах здійснюється відповідно до закону, чинного на час вчинення окремої процесуальної дії, розгляду і вирішення справи.

За змістом ч. 3 ст. 13 ГПК України, кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених законом.

В силу ч. 1, 2 ст. 73 ГПК України, доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи. Ці дані встановлюються такими засобами: 1) письмовими, речовими і електронними доказами; 2) висновками експертів; 3) показаннями свідків.

Згідно ч. 1 ст. 74 ГПК України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень.

Відповідно до ч. 1 ст. 76 ГПК України, належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування.

Згідно ч. 1, 2 ст. 79 ГПК України, достатніми є докази, які у своїй сукупності дають змогу дійти висновку про наявність або відсутність обставин справи, які входять до предмета доказування. Питання про достатність доказів для встановлення обставин, що мають значення для справи, суд вирішує відповідно до свого внутрішнього переконання.

За змістом ст. 86 ГПК України, суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів. Жодні докази не мають для суду заздалегідь встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності. Суд надає оцінку як зібраним у справі доказам в цілому, так і кожному доказу (групі однотипних доказів), який міститься у справі, мотивує відхилення або врахування кожного доказу (групи доказів).

Рішенням Веселинівської районної ради Миколаївської області № 2 від 18.10.2018 "Про створення Веселинівського районного центру фінансово-господарського обслуговування закладів та установ освіти, культури, молоді та спорту Веселинівської районної ради" створено відповідача - Веселинівський районний центр фінансово-господарського обслуговування закладів та установ освіти, культури, молоді та спорту Веселинівської районної ради, розміщеного за адресою: 57001, Миколаївська обл., смт Веселинове, вул. Мозолевского, 14; затверджено його Статут.

Відповідно до загальних положень Статуту відповідача, затвердженого вказаним рішенням Веселинівської районної ради № 2 від 18.10.2018, засновником Веселинівського районного центру фінансово-господарського обслуговування закладів та установ освіти, культури, молоді та спорту є Веселинівська районна рада.

Відповідно до ст. 1.3 Статуту відповідача, Веселинівський районний центр фінансово-господарського обслуговування закладів та установ освіти, культури, молоді та спорту несе відповідальність за своїми зобов`язаннями згідно з чинним законодавством і не несе відповідальність за зобов`язання засновника та органу управління. Орган управління та засновник не несуть відповідальність за зобов`язаннями Веселинівського районного центру фінансово-господарського обслуговування закладів та установ освіти, культури, молоді та спорту Веселинівської районної ради.

Відповідно до абзацу 10 статті 4.3 розділу IV Статуту до основних функцій відповідача відноситься дотримання порядку проведення розрахунків за товари, роботи, та послуги, що закуповують за бюджетні кошти.

З матеріалів справи вбачається, що відповідач в свою чергу не виконав взятих на себе зобов`язань за договором постачання природного газу № 1 від 10.12.2019, у зв`язку з чим з відповідача на користь позивача за рішенням суду від 12.11.2021 у даній справі стягнуто заборгованість в сумі 18282,11 грн., з яких: 2434,55 грн. - основного боргу, 150,68 грн. - пені, 33,22 грн. - 3% річних, 15663,66 грн. - штрафу, а також 2270,00 грн. - судового збору.

Згідно з положеннями підпункту 14) п. 1 Постанови Верховної Ради України № 807-IX від 17.07.2020 "Про утворення та ліквідацію районів" у Миколаївській області утворено, зокрема, Вознесенський район (з адміністративним центром у місті Вознесенськ) у складі територій Братської селищної, Бузької сільської, Веселинівської селищної, Вознесенської міської, Доманівської селищної, Дорошівської сільської, Єланецької селищної, Мостівської сільської, Новомар`ївської сільської, Олександрівської селищної, Прибужанівської сільської, Прибузької сільської, Южноукраїнської міської територіальних громад, затверджених Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до підпункту 14) п. 3 цієї ж постанови ліквідовано у Миколаївській області: Арбузинський, Баштанський, Березанський, Березнегуватський, Братський, Веселинівський, Вітовський, Вознесенський, Врадіївський, Доманівський, Єланецький, Казанківський, Кривоозерський, Миколаївський, Новобузький, Новоодеський, Очаківський, Первомайський, Снігурівський райони.

Згідно із Законом України № 1009-IX від 17.11.2020 "Про внесення змін до деяких законів України щодо впорядкування окремих питань організації та діяльності органів місцевого самоврядування і районних державних адміністрацій" внесено зміни до Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", зокрема, розділ V "Прикінцеві та перехідні положення" доповнено пунктами 6-1 і 6-2 такого змісту, зокрема:

1) у день набуття повноважень сільською, селищною, міською радою, обраною територіальною громадою, територія якої затверджена Кабінетом Міністрів України (далі - сформована територіальна громада), припиняються повноваження сільських, селищних, міських рад, сільських, селищних, міських голів, обраних територіальними громадами, територія яких включена до території сформованої територіальної громади (далі - розформовані територіальні громади);

4) сформована територіальна громада є правонаступником усього майна, прав та обов`язків розформованої територіальної громади з урахуванням особливостей, визначених підпунктами 5 і 6 цього пункту;

5) якщо територія розформованої територіальної громади включена до територій кількох сформованих територіальних громад, кожна з цих громад стає правонаступником належних розформованій територіальній громаді:

нерухомого майна, у тому числі земельних ділянок, розташованих на території сформованої територіальної громади;

речей, призначених для обслуговування відповідних об`єктів нерухомого майна і пов`язаних з цим майном спільним призначенням (у тому числі у зв`язку із здійсненням відповідних повноважень або наданням послуг). Належність речей, призначених для обслуговування кожного об`єкта нерухомого майна і пов`язаних з цим майном спільним призначенням, визначається на підставі останньої суцільної інвентаризації;

прав засновника (учасника) юридичної особи, заснованої розформованою територіальною громадою (у тому числі в особі відповідної сільської, селищної, міської ради), якщо місцезнаходженням такої юридичної особи є населений пункт, включений до території відповідної сформованої територіальної громади;

6) майнові зобов`язання, майнові та немайнові права юридичних осіб - органів місцевого самоврядування розформованої територіальної громади, територія якої включена до територій кількох сформованих територіальних громад, розподіляються між правонаступниками таких юридичних осіб відповідно до передавальних актів пропорційно обсягу розподілу майна, майнових прав та залишків бюджетних коштів між сформованими територіальними громадами;

9) юридична особа - сільська, селищна, міська рада, розміщена в адміністративному центрі сформованої територіальної громади, є правонаступником прав та обов`язків усіх юридичних осіб - сільських, селищних, міських рад, обраних розформованими територіальними громадами, з дня набуття повноважень новообраною радою.

6-2. До прийняття закону про адміністративно-територіальний устрій України припинення повноважень районних рад, а також припинення районних рад як юридичних осіб у зв`язку із змінами в адміністративно-територіальному устрої України здійснюються з урахуванням таких положень:

1) повноваження районних рад, які представляли спільні інтереси територіальних громад районів, ліквідованих Верховною Радою України (далі - ліквідовані райони), закінчуються в день набуття повноважень обраними на відповідних перших місцевих виборах районними радами районів, утворених Верховною Радою України (далі - новоутворені райони);

3) районна рада, яка представляє спільні інтереси територіальних громад новоутвореного району, з дня набуття нею повноважень є правонаступником всього майна, прав та обов`язків районних рад, які представляли спільні інтереси територіальних громад ліквідованих районів, території яких включені до складу новоутвореного району, якщо інше не передбачено цим Законом.

Рішенням Веселинівської районної ради Миколаївської області № 1 від 10.11.2020 вирішено припинити юридичну особу "Веселинівський районний центр фінансово-господарського обслуговування закладів та установ освіти, культури, молоді та спорту Веселинівської районної ради" шляхом ліквідації; створено комісію з припинення та затверджено її склад; встановлено строк для заявлення кредиторами своїх вимог до Веселинівського районного центру фінансово-господарського обслуговування закладів та установ освіти, культури, молоді та спорту Веселинівської районної ради, що ліквідується - два місяці з дати внесення запису до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань про рішення щодо ліквідації юридичної особи.

09.12.2020 відбулася перша сесія Вознесенської районної ради восьмого скликання, що підтверджується рішенням Вознесенської районної ради Миколаївської області № 1 від 09.12.2020 "Про підсумки виборів та визнання повноважень депутатів Вознесенської районної ради восьмого скликання".

Відповідно до п. 4 Рішення Вознесенської районної ради Миколаївської області № 22 від 24.12.2020 (II позачергова сесія) передано зі спільної власності територіальних громад сіл, селиш Веселннівського району, в особі Вознесенської районної ради Миколаївської області, у комунальну власність територіальної громади Веселинівської селищної ради Миколаївської області окремо індивідуально визначене рухоме майно - автотранспортні засоби, що перебувають на балансі Веселинівського районного центру фінансово-господарського обслуговування закладів та установ освіти, культури, молоді та спорту Веселинівської районної ради.

Рішенням Вознесенської районної ради Миколаївської області № 8 від 09.12.2020 (ІІ позачергова сесія восьмого скликання) визнано, що Вознесенська районна рада Миколаївської області, яка представляє спільні інтереси територіальних громад новоутвореного Вознесенського району, з дня набуття нею повноважень 09.12.2020 є правонаступником всього майна, прав та обов`язків Братської районної ради Миколаївської області, Веселинівської районної ради Миколаївської області, Доманівської районної ради Миколаївської області, Єланецької районної ради Миколаївської області, які представляли спільні інтереси територіальних громад ліквідованих Братського, Веселинівського, Доманівського та Єланецького районів, території яких включені до складу новоутвореного Вознесенського району.

Відповідно до Рішення Вознесенської районної ради Миколаївської області № 28 від 24.12.2020 (II позачергова сесія восьмого скликання) надано згоду на безоплатну передачу зі спільної власності територіальних громад сіл, селиш Веселннівського району, в особі Вознесенської районної ради Миколаївської області, у комунальну власність територіальної громади Веселинівської селищної ради Миколаївської області окремого індивідуально визначеного майна: нежитловий об`єкт (адміністративний будинок Веселинівської районної ради, гаражі, споруди) та транспортний засіб ГАЗ 3110.

Рішенням Веселинівської районної ради Миколаївської області № 22 від 17.12.2020 надано згоду на безоплатне прийняття із спільної власності територіальних громад Вознесенського району у комунальну власність територіальної громади Веселинівської селищної ради індивідуально визначеного майна, закріпленого за Веселинівським районним центром фінансово-господарського обслуговування закладів та установ освіти, культури, молоді та спорту Веселинівської районної ради (транспортні засоби).

Рішенням Веселинівської селищної ради Миколаївської області № 22 від 17.12.2020 (третя сесія дев`ятого скликання) надано згоду на безоплатне прийняття із спільної власності територіальних громад Вознесенського району у комунальну власність територіальної громади Веселинівської селищної ради індивідуально визначеного майна, закріпленого за Веселинівським районним центром фінансово-господарського обслуговування закладів та установ освіти, культури, молоді та спорту Веселинівської районної ради.

Згідно з відомостями з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 06.04.2021 було внесено запис №1005071120011000324 про державну реєстрацію припинення юридичної особи - Веселинівської районної ради, підстава: рішення щодо реорганізації.

Статтею 52 ГПК України передбачено, що у разі смерті або оголошення фізичної особи померлою, припинення юридичної особи шляхом реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення), заміни кредитора чи боржника в зобов`язанні, а також в інших випадках заміни особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд залучає до участі у справі правонаступника відповідного учасника справи на будь-якій стадії судового процесу. Усі дії, вчинені в судовому процесі до вступу у справу правонаступника, обов`язкові для нього так само, як вони були обов`язкові для особи, яку правонаступник замінив. Про заміну або про відмову в заміні учасника справи його правонаступником суд постановляє ухвалу.

Згідно частини 4 статті 91 Цивільного кодексу України (далі - ЦК України) цивільна правоздатність юридичної особи виникає з моменту її створення і припиняється з дня внесення до єдиного державного реєстру запису про її припинення.

Відповідно до ч. 1 ст. 104 ЦК України юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов`язки переходять до правонаступників.

Згідно з п. 1 ч. 1 ст. 110 ЦК України юридична особа ліквідується за рішенням її учасників або органу юридичної особи, уповноваженого на це установчими документами, в тому числі у зв`язку із закінченням строку, на який було створено юридичну особу, досягненням мети, для якої її створено, а також в інших випадках, передбачених установчими документами.

Порядок ліквідації юридичної особи визначено у ст. 111 ЦК України.

За своєю правовою природою ліквідація - це така форма припинення юридичної особи, при якій припиняються всі її права та обов`язки. Ліквідація юридичної особи як форма припинення юридичної особи не передбачає правонаступництва.

Відповідно до положень статті 334 ГПК України, у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження суд замінює таку сторону її правонаступником. Заяву про заміну сторони її правонаступником може подати сторона (заінтересована особа), державний або приватний виконавець. Суд розглядає заяву про заміну сторони її правонаступником у десятиденний строк з дня її надходження до суду у судовому засіданні з повідомленням учасників справи та заінтересованих осіб. Неявка учасників справи та інших осіб не є перешкодою для вирішення питання про заміну сторони виконавчого провадження. Положення цієї статті застосовуються також у випадку необхідності заміни боржника або стягувача у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження.

Відповідно до Статуту відповідача, його засновник - Веселинівська районна рада не відповідає за зобов`язаннями Веселинівського районного центру фінансово-господарського обслуговування закладів та установ освіти, культури, молоді та спорту Веселинівської районної ради.

Згідно відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, з 13.11.2020 Веселинівський районний центр фінансово-господарського обслуговування закладів та установ освіти, культури, молоді та спорту Веселинівської районної ради перебуває в стані припинення.

З урахуванням викладеного суд констатує, що оскільки до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань не внесено запис про припинення Веселинівського районного центру фінансово-господарського обслуговування закладів та установ освіти, культури, молоді та спорту Веселинівської районної ради як юридичної особи, а інші докази правонаступництва в матеріалах справи відсутні, у задоволенні заяви про заміну сторони у виконавчому провадженні слід відмовити.

Керуючись ст. 232- 235, 334 Господарського процесуального кодексу України, суд

У Х В А Л И В:

1. Відмовити в задоволенні заяви Товариства з обмеженою відповідальністю "ЕКОТЕХНОІНВЕСТ" № 371-21 від 24.12.2021 (вх. №19502/21) про заміну сторони виконавчого провадження.

2. Копію ухвали направити на адреси учасників справи та Вознесенської районної ради (56500, Миколаївська обл., м. Вознесенськ, площа Центральна, 1).

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та може бути оскаржена в порядку та строки, передбачені ст. 255, 256 Господарського процесуального кодексу України.

Повний текст ухвали складено і підписано 17.04.2023.

Суддя В.С. Адаховська

СудГосподарський суд Миколаївської області
Дата ухвалення рішення11.04.2023
Оприлюднено27.04.2023
Номер документу110427040
СудочинствоГосподарське
КатегоріяІнші справи

Судовий реєстр по справі —915/1026/21

Ухвала від 11.04.2023

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Адаховська В.С.

Ухвала від 29.03.2023

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Адаховська В.С.

Ухвала від 29.12.2021

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Адаховська В.С.

Рішення від 12.11.2021

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Адаховська В.С.

Ухвала від 28.07.2021

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Адаховська В.С.

Ухвала від 09.07.2021

Господарське

Господарський суд Миколаївської області

Адаховська В.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні