Справа № 560/1333/23
РІШЕННЯ
іменем України
24 квітня 2023 рокум. Хмельницький
Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Матущака В.В. розглянувши адміністративну справу за позовом Шатавського ліцею Маківської сільської ради Кам`янець-Подільського району Хмельницької області до Маківської Сільської Ради про визнання протиправною та скасування постанови, зобов`язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
І. СТИСЛИЙ ВИКЛАД ПОЗИЦІЙ СТОРІН
Шатавський ліцей Маківської сільської ради Кам`янець-Подільського району Хмельницької області 30.01.2023 звернувся до суду з позовом до Маківської Сільської Ради, в якому просить визнати протиправними та скасувати:
1. Протокол №2 засідання конкурсної комісії Малійської Сільської Ради па визначення опорного закладу серед закладів освіти па території Маківської сільської ради від 16.12.2022, яким визнано Малійський ліцей опорним закладом на території Маківської сільської ради, оприлюднити результати конкурсу па визначення опорного закладу загальної середньої освіти на офіційному сайті Малійської сільської ради, висновок (протокол) та рішення комісії подати до Маківської сільської ради для прийняття на сесії та рішення комісії подати до Маківської сільської ради для прийняття рішення про створення опорного закладу освіти.
2. Прийняте на підставі цього протококу рішення №11-27/2022 від 20.12.2022 двадцять сьомої сесії сільської ради VIII скликання Маківської сільської ради, яким:
- визначено Малійський ліцей Маківської сільської ради Кам`янець-Подільського району Хмельницької області опорним закладом загальної освіти на території Маківської сільської ради.
- перейменовано Малійський ліцей Малійської сільської ради Кам`янець-Подільського району Хмельницької області в опорний заклад освіти "Маківський ліцей" Маківської сільської ради Кам`янець-Подільського району Хмельницької області.
- затверджено Статут опорного закладу освіти "Малійський ліцей" Маківської сільської ради Кам`янень-Подільського району Хмельницької області у повій редакції,
- уповноважено директора опорного закладу освіти "Малійський ліцей" Маківської сільської ради Кам`янець-Подільського району Хмельницької області щодо підписання Статуту опорного закладу освіти "Малійський ліцей" Маківської сільської ради Кам`янець- Подільського району Хмельницької області,
- доручити директору опорного закладу освіти письмово повідомити орган, що здійснює реєстрацію про зміни до установчих документах опорного закладу освіти "Маківський ліцей" Маківської сільської ради Кам`янець-Подільського району Хмельницької області та подати в установленому законодавством необхідні документи про внесення до Єдиного реєстру відповідних відомостей.
- контроль за виконанням рішення покладено па постійну комісію з питань освіти, культури, охорони здоров`я, фізичного виховання та соціальної політики.
В обґрунтування позовних вимог зазначає, що при прийнятті спірних рішень Конкурсна комісій порушила пункт 3 розділу IV Положення про проведення конкурсу на визначення опорного закладу загальної середньої освіти на території Маківської сільської ради, оскільки визначила переможця конкурсу без проведення відкритого голосування простою більшістю голосів присутніх на засіданні членів, а також порушила пункт 3 розділу ІІІ Положення про проведення Конкурсу на визначення опорного закладу загальної середньої освіти на території Маківської сільської ради, оскільки під час роботи не діяла на засадах неупередженості, об`єктивності, незалежності, недискримінації, відкритості, прозорості та визначаючи переможця Конкурсу та не дотрималась критерій оцінювання визначених у пункті 1 розділу IV цього Положення. Просить суд позов задовольнити повністю.
На адресу суду від відповідача надійшов відзив на позов, в якому відповідач зазначив, що Конкурсна комісія під час проведення Конкурсу діяла у відповідності до Положення про Конкурс. Рішення Маківської сільської ради про проведення Конкурсу, затвердження Положення про Конкурс, складу конкурсної комісії та визнання Маківського ліцею опорним закладом, прийняті Маківською сільською ради у відповідності до чинного законодавства України, в межах наданих повноважень та у відповідності до передбаченої процедури, що Позивачем у позовній заяві не спростовується. Просить відмовити у задоволенні позову.
Разом з тим, відповідач клопотав про закриття провадження у справі, оскільки позовна вимога про оскарження протоколу, який не є ні нормативним актом, ні актом індивідуальної дії, ні рішенням, ні дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень, в межах адміністративного процесу не може бути розглянута, тому в цій частині позовних вимог провадження підлягає закриттю. Суд зазначає, що спірним протоколом затверджені результати голосування та ухвалено визнати Маківський ліцей - опорним закладом на території Маківської сільської ради, що є рішенням органу місцевого самоврядування, викладене у формі протоколу, відтак, підстав для закриття провадження у цій частині позовних вимог немає.
Позивач скористався правом на подання відповіді на відзив, в якій позивач просить позов задовольнити з підстав зазначених у позовній заяві.
У поданих запереченнях на відповідь на відзив, відповідач вказав на відсутність підстав для задоволення позову.
ІІ. ПРОЦЕСУАЛЬНІ ДІЇ У СПРАВІ
Ухвалою від 31.01.2023 суд відкрив провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи.
ІІІ. ОБСТАВИНИ, ВСТАНОВЛЕНІ СУДОМ
Суд встановив, що на території Маківської сільської ради створено та утримується мережу закладів освіти в складі Маківського ліцею, де навчається 267 учнів, Шатавського ліцею - 228 учнів, Слобідкорахнівської гімназії - 95 учнів, Чечельницької гімназії - 47 учнів.
В жовтні 2022 за дорученням Маківського сільського голови розпочато підготовку питання щодо визначення опорного закладу освіти серед освітніх комунальних установ громади.
09.11.2022 на засіданні постійних комісій Маківської сільської ради розглядався проект рішення "Про проведення конкурсу на визначення опорного закладу загальної середньої освіти на території Маківської сільської ради", під час обговорення якого було запропоновано внести зміни до проекту рішення, а саме: у Критерії оцінювання матеріалів, поданих на конкурс на визначення опорного закладу загальної середньої освіти на території Маківської сільської ради додати критерій та змінити кількісний та персональний склад конкурсної комісії на визначення опорного закладу загальної середньої освіти Маківської сільської ради.
Рішенням №9-25/2022 від 11.11.2022 двадцять п`ятої (чергової) сесії Маківської сільської ради VIII скликання "Про проведення конкурсу на визначення опорного закладу загальної середньої освіти на території Маківської сільської ради" врегульовано питання щодо проведення конкурсу на визначення опорного закладу освіти: прийняті відповідні положення, затверджено персональний склад конкурсної комісії із запропонованими на засіданні постійних комісій змінами.
Заявки на участь в конкурсі та передбачені умовами конкурсу матеріали подали Маківський ліцей та Шатавський ліцей. Інших заявок не надійшло.
12.12.2022 на засіданні конкурсної комісії на визначення опорного закладу серед закладів освіти на території Маківської сільської ради вирішено допустити до участі в конкурсі на визначення опорного закладу загальної середньої освіти на території Маківської сільської ради Маківський ліцей Маківської сільської ради та Шатавський ліцей Маківської сільської ради".
16.12.2022 відбувся Конкурс, за підсумками голосування Маківський ліцей набрав за відповідними критеріями 2029 балів, Шатавський ліцей набрав за відповідними критеріями 1827 балів.
Конкурсною комісією за Критеріями оцінювання та загальною сумою балів, отриманих учасниками Конкурсу, шляхом відкритого голосування ухвалено рішення визнати переможцем Конкурсу Маківський ліцей про що зазначено в протоколі №2 від 16.12.2022. Протокол підписано 6 членами Конкурсної комісії з 7. Зауважень та окремої думки щодо результатів Конкурсу жодним членом Комісії висловлено не було.
Відповідний висновок та рішення Конкурсної комісії щодо визначення опорного закладу загальної середньої освіти оформлено протоколом №2 від 16.12.2022 та подано до Маківської сільської ради для прийняття рішення про створення опорного закладу освіти у відповідності із пунктом 4 розділу IV Положення про проведення конкурсу.
Рішенням №11-27/2022 від 20.12.2022 двадцять сьомої (чергової) сесії Маківської сільської ради VIII скликання "Про створення опорного закладу загальної середньої освіти на території Маківської сільської ради" Маківський ліцей визнано опорним закладом загальної середньої освіти на території Маківської сільської ради.
Вважаючи протиправними рішення відповідача, позивач звернувся до суду з цим позовом.
ІV. ЗАКОНОДАВСТВО ТА ОЦІНКА СУДУ
Частиною другою статті 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Територіальна громада здійснює місцеве самоврядування в порядку, встановленому законом, безпосередньо або через органи місцевого самоврядування: сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи; органи місцевого самоврядування в межах повноважень, визначених законом, приймають рішення, які є обов`язковими до виконання на відповідній території (частина третя статті 140, частина перша статті 144 Конституції України).
Органи місцевого самоврядування, здійснюючи владу і самостійно вирішуючи питання місцевого значення, віднесені законом до їх компетенції, та приймаючи рішення, які є обов`язковими до виконання на відповідній території, зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України. Такі ж положення закріплені також у статті 4 Європейської хартії місцевого самоврядування, яка встановлює, що головні повноваження і функції органів місцевого самоврядування визначаються конституцією або законом; органи місцевого самоврядування в межах закону мають повне право вільно вирішувати будь-яке питання, яке не вилучене із сфери їхньої компетенції і вирішення якого не доручене жодному іншому органу; повноваження, якими наділяються органи місцевого самоврядування, як правило, мають бути повними і виключними.
Частиною першою статті 143 Конституції України встановлено, що територіальні громади села, селища, міста безпосередньо або через утворені ними органи місцевого самоврядування вирішують, крім передбачених в Основному Законі України, й інші питання місцевого значення, віднесені законом до їхньої компетенції.
Систему та гарантії місцевого самоврядування в Україні, засади організації та діяльності, правового статусу і відповідальності органів та посадових осіб місцевого самоврядування відповідно до Конституції України визначає Закон України "Про місцеве самоврядування в Україні" від 21.05.1997 №280/97-ВР (далі - Закон №280/97-ВР, у редакції станом на час виникнення спірних правовідносин).
Сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, цим та іншими законами (частина перша статті 10 Закону №280/97-ВР).
Згідно з пунктом 5 статті 16 Закону №280/97-ВР від імені та в інтересах територіальних громад права суб`єкта комунальної власності здійснюють відповідні ради.
Частиною 1 статті 17 Закону №280/97-ВР визначено, що відносини органів місцевого самоврядування з підприємствами, установами та організаціями, що перебувають у комунальній власності відповідних територіальних громад, будуються на засадах їх підпорядкованості, підзвітності та підконтрольності органам місцевого самоврядування.
Право на освіту, обов`язковість повної загальної середньої освіти, доступність і безоплатність дошкільної, повної загальної середньої освіти в державних і комунальних навчальних закладах, розвиток дошкільної, повної загальної середньої освіти гарантовані державою (стаття 53 Конституції України).
Суспільні відносини, що виникають у процесі реалізації конституційного права людини на освіту, прав та обов`язків фізичних і юридичних осіб, які беруть участь у реалізації цього права, а також визначення компетенції державних органів та органів місцевого самоврядування у сфері освіти, правових, організаційних та економічних засад функціонування і розвитку системи загальної середньої освіти регулюються зокрема законами України "Про освіту" від 05.09.2017 №2145-VІІІ, "Про повну загальну середню освіту" від 16.01.2020 №463-IX.
Для забезпечення територіальної доступності повної загальної середньої освіти органи місцевого самоврядування створюють і утримують мережу закладів освіти та їхніх філій. З метою створення умов для здобуття загальної середньої освіти, раціонального та ефективного використання наявних ресурсів і матеріально-технічної бази заклад освіти може мати статус опорного (пункт 1, 2 статті 13 закону України "Про освіту", пункт 1 статті 8, пункт 6 статті 31 закону України "Про повну загальну середню освіту").
Згідно із пунктом 6 статті 31 закону України "Про повну загальну середню освіту" опорний заклад освіти - це заклад загальної середньої освіти, що має у своєму складі філії та/або здійснює підвезення здобувачів освіти, педагогічних працівників (за потреби) до цього закладу і у зворотному напрямку, а також забезпечений кваліфікованими педагогічними кадрами, має сучасну матеріально-технічну і навчально-методичну базу, безпечне освітнє середовище та спроможний відповідно до вимог цього Закону забезпечувати здобуття на належному рівні початкової, базової та/або профільної середньої освіти на рівні державних стандартів.
Постановою Кабінету Міністрів України від 19.06.2019 №532 затверджено Положення про опорний заклад освіти, яким визначено його правовий статус, порядок утворення та основні засади діяльності.
Відповідно до пункту 4 Положення утворення опорного закладу освіти має ставити за мету створити єдиний освітній простір та безпечне освітнє середовище, забезпечити рівний доступ осіб, у тому числі з особливими освітніми потребами, до здобуття якісної освіти, створити умови для здобуття особами початкової та базової середньої освіти, зокрема шляхом проведення профорієнтаційної роботи серед здобувачів освіти, забезпечення реалізації їх індивідуальної освітньої траєкторії, впровадження курсів за вибором, факультативів, гуртків, забезпечити раціональне та ефективне використання наявних у закладах освіти та їх філіях ресурсів, їх модернізації.
Завданнями опорного закладу освіти та його філій (пункт 4 Положення) є створення безпечного освітнього середовища, концентрація та ефективне використання наявних ресурсів, їх спрямування на задоволення освітніх потреб здобувачів освіти, створення єдиної системи виховної роботи.
Відповідно до пункту 6 Положення засновник присвоює закладу загальної середньої освіти статус опорного за результатами конкурсу, проведеного відповідно до затверджених ним умов.
Рішенням двадцять п`ятої (чергової) сесії сільської ради VIII скликання під 11.11.2022 №9-25/2022 затвверджено Положення про проведення конкурсу на визначення опорного закладу загальної середньої освіти на території Маківської сільської ради.
Це Положення визначає порядок проведення конкурсу на визначення опорного закладу загальної середньої освіти комунальної власності на території Маківської сільської ради.
Конкурс проводиться з метою створення умов для комплексної модернізації системи загальної середньої освіти Маківської сільської ради, створення єдиного освітнього простору та безпечного освітнього середовища, забезпечення рівного доступу здобувачів освіти, у тому числі й з особливими освітніми потребами, до якісної освіти, створення умов для здобутгя особами початкової та базової середньої освіти, зокрема шляхом проведення профорієнтаційної роботи серед здобувачів освіти, забезпечення реалізації їх індивідуальної освітньої траєкторії, впровадження курсів за вибором, факультативів, гуртків, створення єдиної системи виховної роботи та раціонального й ефективного використання наявних ресурсів, їх модернізація та спрямування на задоволення освітніх потреб учнів .
Опорний заклад освіти - це заклад загальної середньої освіти, що мас зручне розташування та здійснює підвезення здобувачів освіти, педагогічних працівників (за потреби) до цього закладу і у зворотному напрямку, а також забезпечений кваліфікованими педагогічними кадрами, має сучасну матеріально-технічну і навчально-методичну базу, безпечне освітнє середовище та спроможний відповідно до вимог Закону України «Про повну загальну середню освіту» забезпечувати здобутгя на належному рівні початкової, базової та/або профільної середньої освіти на рівні державних стандартів.
Основним завданням Конкурсу с виявлення ефективної моделі діяльності опорного закладу, що забезпечує умови для рівного доступу до якісної освіти, підтримку творчо працюючих педагогічних колективів, зміцнення матеріально- технічної бази та створення нового освітнього простору в опорному закладі, а також визначення кращих проектів опорних закладів освіти.
Проведення Конкурсу забезпечує конкурсна комісія на визначення опорного закладу загальної середньої освіти на території Маківської сільської ради(долі Комісія) у кількості 9 осіб. Поіменний склад затверджується рішенням сільської ради.
Організаційне та матеріально-технічне забезпечення проведення Конкурсу здійснює Маківська сільська рада.
Конкурс проводиться у три етапи протягом 30 календарних днів з дати, визначеної рішенням Маківської сільської ради:
- І етап - оголошення конкурсу - в день визначений рішенням Маківської сільської ради;
- II етап - подання упродовж 25 календарних днів після оголошення конкурсу заявок закладами загальної середньої освіти на участь у конкурсі;
- III етап - розгляд матеріалів які поступили на конкурс, визначення дати захисту проектів, оголошення переможців та оприлюднення результатів конкурсу.
Учасниками конкурсу є заклади загальної середньої освіти Маківської сільської ради, які мають в своїх закладах освіти не менше 200 учнів та здійснюють підвіз учнів, працівників закладу до місця навчання, роботи та в зворотному напрямку.
Для участі у II етапі закладам освіти необхідно подати до відділу з гуманітарних питань Маківської сільської ради заявку про участь у конкурсі довільної форми, до якої додаються такі документи:
1) стратегія розвитку опорного закладу освіти (до 10 сторінок) на наступні З роки та діюча (для порівняння), яка містить таку обов`язкову інформацію:
- загальна демографічна ситуація, відомості про орієнтовну кількість учнів, які будуть навчатись в опорному закладі (окремо вказати проектну потужність опорного закладу, кількість учнів, які навчаються в закладі, відсоток завантаженості закладу освіти, орієнтовну кількість учнів, які будуть підвозитись на навчання до опорного закладу після консолідації мережі; вказати з яких населених пунктів планується підвезення учнів до опорної школи; маршрути підвезення учнів та педагогічних працівників з розрахунком приблизного часу в дорозі; транспорт, яким здійснюється підвезення);
- потреба додаткового транспорту для підвезення учнів до опорного закладу;
- мережа класів, їх наповнюваність та перспектива розвитку;
- наявність належної матеріально-технічної бази (належним чином обладнаних фізкультурно-спортивних об`єктів, кабінетів природничої, математичної, інформатичної галузі, лабораторій, навчальних майстерень, їдальні (вказати кількість посадочних місць), внутрішніх туалетів для учнів, комп`ютерного і мультимедійного обладнання, доступу до швидкісного Інтернету, наявність мережі Wi-Fi з безоплатним доступом, створення умов для навчання дітей з обмеженими можливостями; наявність укриття);
- результати зовнішнього незалежного оцінювання, моніторннгових досліджень, учнівських олімпіад з навчальних предметів, конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів Малої академії наук України, інших конкурсів та змагань;
- укомплектування бібліотечного фонду підручниками, науково-методичною, художньою та довідковою літературою, електронними підручниками, ліцензованим програмним забезпеченням;
- організація профільного навчання;
- організація інклюзивного навчання при наявності дітей з особливими освітніми потребами;
- рівень забезпечення кваліфікованими педагогічними кадрами, якісний склад, досягнення педагогічного колективу, участь вчителів у конкурсах фахової майстерності;
2) опис інвестиційних потреб опорного закладу (оснащення навчальних кабінетів, придбання мультимедійного обладнання, встановлення мережі Wi-Fi з безкоштовним (безпечним) доступом, заходи з енергозбереження, ремонт приміщень, створення безперешкодного (безбар`ерного ) середовища для осіб з особливими освітніми потребами, введення в разі потреби додаткових посад педагогічних та інших працівників тощо);
3) копію установчих документів закладу освіти;
4) презентацію закладу освіти (12-15 слайдів).
Конкурсна комісія у своїй роботі керується законодавством України та цим Положенням.
Формою роботи Комісії є засідання. Роботу Комісії організовує її голова.
Конкурсна комісія та її члени діють на засадах неупередженості, об`єктивності, незалежності, недискримінації, відкритості, прозорості. Не допускається будь-яке втручання у діяльність конкурсної комісії, тиск на членів комісії та учасників конкурсу. Кожен член конкурсної комісії зобов`язаний не допускати виникнення конфлікту інтересів під час проведення конкурсу.
Кожен член конкурсної комісії зобов`язаний використовувати свій професійний досвід та знання для досягнення мети і завдань Конкурсу; діяти в інтересах Конкурсу, здійснюючи свої права та виконуючи обов`язки сумлінно та неупереджено; не допускати виникнення конфлікту інтересів під час проведення Конкурсу; виконувати інші обов`язки, що можуть виникнути при підготовці Конкурсу.
Члени конкурсної комісії мають право вносити пропозиції до порядку денного засідання конкурсної комісії, брати участь у обговоренні порядку денного засідань конкурсної комісії, висловлюють окрему думку щодо рішень, прийнятих на засіданні конкурсної комісії.
Комісія розглядає пропозиції учасників Конкурсу, визначає їх відповідність умовам проведення Конкурсу, приймає рішення за результатами роботи, готує висновки з визначення переможця Конкурсу.
Комісія перевіряє достовірність наданої учасниками конкурсу інформації; має право відмовити претенденту в участі у конкурсі на підставі невідповідності вимогам конкурсу.
Комісія організовує роботу на громадських засадах.
Комісія є повноважною за умови присутності на її засіданні не менше двох третин від її затвердженого складу.
Рішення комісії з визначення переможця конкурсу оформлюється протоколом, який підписується усіма присутніми на засіданні членами конкурсної комісії.
У разі рівного розподілу голосів вирішальним є голос голови комісії.
Визначення переможця Конкурсу проводиться конкурсною комісією за критеріями оцінювання матеріалів (далі - Критерії) на визначення опорного закладу загальної середньої освіти на території Маківської сільської ради.
Підсумки Конкурсу визначаються за загальною сумою балів згідно з Критеріями.
Рішення Комісії на визначення переможця Конкурсу ухвалюється шляхом відкритого голосування простою більшістю голосів присутніх на засіданні членів Комісії. У разі рівного розподілу голосів вирішальним с голос голови Комісії.
Висновок та рішення Комісії на визначення опорного закладу загальної середньої освіти подається до Маківської сільської ради для прийняття рішення про створення опорного закладу освіти.
З наданих сторонами матеріалів справи суд встановив, що в жовтні 2022 за дорученням Маківського сільського голови розпочато підготовку питання щодо визначення опорного закладу освіти серед освітніх комунальних установ громади.
07.11.2022 на офіційному сайті Маківської сільської ради опубліковано проект рішення "Про проведення конкурсу на визначення опорного закладу загальної середньої освіти на території Маківської сільської ради", яким передбачалося затвердити Положення про проведення конкурсу на визначення опорного закладу загальної середньої освіти на території Маківської сільської ради, склад конкурсної комісії на визначення опорного закладу загальної середньої освіти на території Маківської сільської ради, Положення про опорний заклад загальної середньої освіти Маківської сільської ради Кам`янець-Подільського району Хмельницької області. Проектом рішення передбачено можливий термін проведення конкурсу, визначено відповідальним за проведення конкурсу гуманітарний відділ Маківської сільської ради, контроль за виконання рішення покладено на постійну комісію з питань освіти, культури, охорони здоров`я, фізичного виховання та соціальної політики.
09.11.2022 на засіданні постійних комісій Маківської сільської ради розглядався проект рішення "Про проведення конкурсу на визначення опорного закладу загальної середньої освіти на території Маківської сільської ради", під час обговорення якого було запропоновано внести зміни до проекту рішення, а саме: у Критерії оцінювання матеріалів, поданих на конкурс на визначення опорного закладу загальної середньої освіти на території Маківської сільської ради додати критерій: змінити кількісний та персональний склад конкурсної комісії на визначення опорного закладу загальної середньої освіти Маківської сільської ради
Рішенням №9-25/2022 від 11.11.2022 двадцять п`ятої (чергової) сесії Маківської сільської ради VIII скликання "Про проведення конкурсу на визначення опорного закладу загальної середньої освіти на території Маківської сільської ради" врегульовано питання щодо проведення конкурсу на визначення опорного закладу освіти: прийняті відповідні положення, затверджено персональний склад конкурсної комісії із запропонованими на засіданні постійних комісій змінами.
16.11.2022 на офіційному сайті Маківської сільської ради розміщено оголошення про конкурс.
Заявки на участь в конкурсі та передбачені умовами конкурсу матеріали подали Маківський ліцей та Шатавський ліцей. Інших заявок не надійшло.
Маківським ліцеєм для участі у конкурсі подано: заява про участь у конкурсі; інформація по критеріях оцінювання матеріалів, поданих на конкурс на визначення опорного закладу; стратегія розвитку опорного закладу освіти на 2023/2025 роки; стратегія розвитку Маківського НВК на 2021/2026 роки; опис інвестиційних потреб опорного закладу; паспорт закладу загальної середньої освіти; рішення двадцять четвертої сесії сільської ради VIII скликання від 26.09.2022 №3-24/2022 "Про зміну відомостей щодо місцезнаходження, назви Маківського НВК "ЗОШ І-ІІ ступенів, колегіум та затвердження Статуту у новій редакції"; виписка з єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань; Статут Маківського ліцею Маківської сільської ради Кам`янець-Подільського району Хмельницької області; презентація закладу освіти.
Шатавським ліцеєм для участі у конкурсі подано: заява про участь у конкурсі; інформація на конкурс опорного закладу; стратегія розвитку опорного закладу освіти на 2023/2025 роки; стратегія діяльності та розвитку Шатавського НВК на 2021/2026 роки; опис інвестиційних потреб опорного закладу;рішення двадцять четвертої сесії сільської ради VIII скликання від 26.09.2022 №4-24/2022 "Про зміну відомостей щодо місцезнаходження, назви Шатавського НВК "ЗОШ І-ІІ ступенів, колегіум та затвердження Статуту у новій редакції"; виписка з єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань; Статут Шатавського ліцею Маківської сільської ради Кам`янець-Подільського району Хмельницької області.
12.12.2022 на засіданні конкурсної комісії на визначення опорного закладу серед закладів освіти на території Маківської сільської ради вирішено допустити до участі в конкурсі на визначення опорного закладу загальної середньої освіти на території Маківської сільської ради Маківський ліцей Маківської сільської ради та Шатавський ліцей Маківської сільської ради"; встановлено часові рамки та формат проведення Конкурсу.
16.12.2022 відбувся Конкурс, за підсумками голосування Маківський ліцей набрав за відповідними критеріями 2029 балів, Шатавський ліцей набрав за відповідними критеріями 1827 балів.
Конкурсною комісією за Критеріями оцінювання та загальною сумою балів, отриманих учасниками Конкурсу, шляхом відкритого голосування ухвалено рішення визнати переможцем Конкурсу Маківський ліцей про що зазначено в протоколі №2 від 16.12.2022. Протокол підписано 6 членами Конкурсної комісії з 7. Зауважень та окремої думки щодо результатів Конкурсу жодним членом Комісії висловлено не було.
Відповідний висновок та рішення Конкурсної комісії щодо визначення опорного закладу загальної середньої освіти оформлено протоколом №2 від 16.12.2022 та подано до Маківської сільської ради для прийняття рішення про створення опорного закладу освіти у відповідності із пунктом 4 розділу IV Положення про проведення конкурсу.
Рішенням №11-27/2022 від 20.12.2022 двадцять сьомої (чергової) сесії Маківської сільської ради VIII скликання "Про створення опорного закладу загальної середньої освіти на території Маківської сільської ради" Маківський ліцей визнано опорним закладом загальної середньої освіти на території Маківської сільської ради.
Враховуючи встановлені судом обставини, що підтверджуються матеріалами справи, суд дійшов висновку, що Рішення Маківської сільської ради про визнання Маківського ліцею опорним закладом, прийняті Маківською сільською ради у відповідності до чинного законодавства України, в межах наданих повноважень та у відповідності до передбаченої процедури, відтак позовні вимоги не підлягають задоволенню.
Згідно з вимогами статті 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує проти адміністративного позову (частина 2 статті 77 КАС України).
Таким чином, особливістю адміністративного судочинства є те, що обов`язок доказування в спорі покладається на відповідача орган публічної влади, який повинен надати суду всі матеріали, які свідчать про його правомірні дії.
Відповідно до статті 90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні. Жодні докази не мають для суду наперед встановленої сили. Суд оцінює належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок доказів у їх сукупності.
Таким чином, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень законодавства України, доказів, наявних у матеріалах справи, суд дійшов висновку про відмову у задоволенні позовних вимог.
Враховуючи відмову в задоволенні позову, розподіл судових витрат у відповідності до вимог статті 139 КАС України судом не здійснюється.
Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
у задоволенні позову Шатавського ліцею Маківської сільської ради Кам`янець-Подільського району Хмельницької області до Маківської Сільської Ради відмовити.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Повне рішення складене 24 квітня 2023 року
Позивач:Шатавський ліцей Маківської сільської ради Кам`янець-Подільського району Хмельницької області (вул. Хмельницьке шосе, буд. 31, с.Шатава, Кам`янець-Подільський район, Хмельницька область, 32493 , код ЄДРПОУ - 22786857) Відповідач:Маківська Сільська Рада (вул. Воздвиженська, буд. 22, м.Маків, Кам`янець-Подільський район, Хмельницька область, 32445 , код ЄДРПОУ - 40134461)
Головуючий суддя В.В. Матущак
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 24.04.2023 |
Оприлюднено | 27.04.2023 |
Номер документу | 110436883 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи зі спорів з приводу реалізації державної політики у сфері освіти, науки, культури та спорту |
Адміністративне
Хмельницький окружний адміністративний суд
Матущак В.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні