Рішення
від 24.04.2023 по справі 560/1789/23
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 560/1789/23

РІШЕННЯ

іменем України

24 квітня 2023 рокум. Хмельницький

Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Матущака В.В. розглянувши адміністративну справу за позовом Керівника Летичівської окружної прокуратури в інтересах держави в особі головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Хмельницькій області до Відділу освіти, молоді, спорту культури виконавчого комітету Старосинявської селищної ради , Старосинявського закладу дошкільної освіти №1 (ясла-садок) загального розвитку "Зернятко" Старосинявської селищної ради Хмельницького району Хмельницької області , третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідача Старосинявська селищна рада про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії,

ВСТАНОВИВ:

І. СТИСЛИЙ ВИКЛАД ПОЗИЦІЙ СТОРІН

Керівник Летичівської окружної прокуратури звернувся до суду в інтересах держави в особі Головного управління Державної служби з надзвичайних ситуацій у Хмельницькій областіз позовом до Відділу освіти, молоді та спорту Старосинявської селищної ради, Старосинявського закладу дошкільної освіти №1 (ясла-садок) загального розвитку "Зернятко" Старосинявської селищної ради Хмельницького району Хмельницької області, в якому просить:

1. Визнати протиправною бездіяльність Відділу освіти, молоді, спорту, культури виконавчого комітету Старосинявської селищної ради, яка полягає у не приведенні у стан готовності захисної споруди цивільного захисту №86394, що знаходиться за адресою: вул. Грушевського, 21, смт. Стара Синява Хмельницького району Хмельницької області та зобов`язати Відділ освіти, молоді, спорту, культури виконавчого комітету Старосинявської селищної ради привести у стан готовності захисну споруду №86394, що знаходиться за адресою: вул. Грушевського, 21, смт. Стара Синява Хмельницького району Хмельницької області з метою використання її за призначенням у відповідності до "Вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту", затверджених Наказом Міністерства внутрішніх справ України від 09.07.2018 №579.

2. Визнати протиправною бездіяльність Старосинявського закладу дошкільної освіти №1 (ясла-садок) загального розвитку "Зернятко" Старосинявської селищної ради Хмельницького району Хмельницької області, яка полягає у не приведенні у стан готовності захисної споруди цивільного захисту №86394, що знаходиться за адресою: вул. Грушевського, 21, смт. Стара Синява Хмельницького району Хмельницької області та зобов`язати Старосинявський заклад дошкільної освіти №1 (ясла-садок) загального розвитку "Зернятко" Старосинявської селищної ради Хмельницького району Хмельницької області, привести у стан готовності захисну споруду №86394, що знаходиться за адресою: вул. Грушевського, 21, смт. Стара Синява Хмельницького району Хмельницької області з метою використання її за призначенням у відповідності до "Вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту", затверджених Наказом Міністерства внутрішніх справ України від 09.07.2018 №579.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідачі не вживають заходи, необхідні для приведення споруди укриття Старосинявського закладу дошкільної освіти №1 (ясла-садок) загального розвитку "Зернятко" Старосинявської селищної ради у стан готовності для використання. Вказана споруда залишається необладнаною системою внутрішнього протипожежного водопостачання, системами пожежної автоматики та сигналізації, не забезпечено формування цивільного захисту з обслуговування ЗСЦЗ спеціальним інвентарем та майном, у тому числі засобами індивідуального захисту, спеціальної обробки, зв`язку. Зазначене суперечить інтересам держави щодо підготовки до оборони в умовах воєнного стану та захисту життя громадян.

Відповідач не скористався правом подання відзиву на позов, тому, враховуючи приписи частини 6 статті 162 КАС України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Третя особа, яка не заявляє самостійні вимоги щодо предмета спору, на стороні відповідача Старосинявська селищна рада не подала пояснення на позов.

ІІ. ПРОЦЕСУАЛЬНІ ДІЇ У СПРАВІ

Ухвалою від 09.02.2023 суд відкрив провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи.

ІІІ. ОБСТАВИНИ, ВСТАНОВЛЕНІ СУДОМ

Суд встановив, що на підставі наказу від 04,06.2021 №294 Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Хмельницькій області та посвідчення на проведення заходу державного нагляду (контролю) від 04.06.2021 №1247 Хмельницьким районним управління Головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Хмельницькій області у період з 05.07.2021 по 06.07.2021 проведено позапланову перевірку щодо дотримання вимог законодавства у сфері цивільногозахисту, техногенної та пожежної безпеки в Старосинявському дошкільному навчальному закладі №1 (ясла-садок) загального розвитку "Зернятко" Старосинявської селищної ради Старосинявського району Хмельницької області (код ЄДРПОУ 34638918, вул. Грушевського, 21, смт. Стара Синява Хмельницького району Хмельницької області), у користуванні якого перебуває захисна споруда цивільного захисту №86394, балансоутрисувач ЗСЦЗ №86394 Відділ освіти, молоді, спорту, культури виконавчого комітету Старосинявської селищної ради.

Згідно облікової картки та паспорту сховища (протирадіаційного укриття) встановлено, що захисна споруда цивільного захисту №86394 введена в експлуатацію у 1982 та у разі наявної загрози, розрахована на утримання в ньому 320 осіб, система опалення, енергопостачання та водопостачання забезпечуються від місцевих мереж, передбачено аварійні входи (виходи). Сховище у мирний час використовується для складського приміщення та уразі виникнення загрози упродовж 4 годин має бути приведене у готовність.

За результатами перевірки, проведеної ХРУ ГУ ДСНС України у Хмельницькій області, виявлено ряд порушень, у тому числі, невиконання вимог чинного законодавства в сфері утримання захисної споруди, які пропонувалися з 12.02.2020, балансоутримувачем яких є відповідач.

Перевіркою встановлено порушення вимог Наказу Міністерства внутрішніх справ України від 09.07.2018 №579 "Про затвердження вимог з питань використання та обліку фонду захисних споруд цивільного захисту", зокрема: захисна споруда №86394 не забезпечена первинними засобами пожежогасіння, системою внутрішнього протипожежного водопостачання, системами пожежної автоматики і сигналізацією, засобами зв`язку; не забезпечено доступний (для усіх категорій населення, зокрема - для осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення) стан входів та виходів ЗСІДЗ; не забезпечено лікарськими засобами та медичними виробами; системи життєзабезпечення, комунікації, інженерні мережі, інженерне та спеціальне обладнання, системи водопостачання, каналізації і опалення утримуються у неналежному технічному стані; не забезпечено ведення документації ЗСЦЗ; споруда не забезпечена спеціальним інвентарем та майном, у тому числі засобами індивідуального захисту, радіаційної і хімічної розвідки, спеціальної обробки та зв`язку, не забезпечена майном та засобами на розрахункову чисельність населення, не проведено перевірку захисно-герметичних пристроїв сховища, захисно-герметичних та герметичних дверей (воріт), герметичності сховища, не проводиться перевірка справності та постійне обслуговування систем вентиляції щодо справності вентиляторів припливних і витяжних систем, ФГІ, РУ, ГК, герметичних з`єднань повітропроводів, повітрозабірних і витяжних каналів, проти вибухових пристроїв, ДЕС та іншого електро-обладнання, баків (ємностей) для питної води, каналізації, тощо.

За результатами перевірки, 06.07.2021 винесено припис №384 про усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки зі строком виконання до 20.08.2021, який вручено директору Старосинявського ДНЗ №1 (ясла-садок) загального розвитку "Зернятко" Старосинявської селищної ради Старосинявського району Хмельницької області.

Станом на теперішній час лише частково усунуто порушення, зазначені вказаним органом контролю у приписі від 06.07,2021, зокрема, вказана споруда залишається необладнаною системою внутрішнього протипожежного водопостачання, системами пожежної автоматики та сигналізації, не забезпечено формування цивільного захисту з обслуговування ЗСЦЗ спеціальним інвентарем та майном, у тому числі засобами індивідуального захисту, спеціальної обробки, зв`язку.

Вважаючи бездіяльність відповідачів щодо виконання обов`язку щодо утримання захисної споруди цивільного захисту у належному стані та не приведення її у стан готовності, у тому числі після введення воєнного стану на території України, протиправною, позивач звернувся до суду з цим позовом.

ІV. ЗАКОНОДАВСТВО ТА ОЦІНКА СУДУ

Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24.02.2022 №64/2022 на території України з 24.02.2022 на 30 діб введено воєнний стан, який продовжений до 19.02.2023 на підставі указів Президента України "Про продовження строку дії воєнного стану в Україні" від 14.03.2022 №133/2022, від 18.04.2022 №259/2022, від 17.05.2022 №341/2022, від 12.08.2022 №573/2022, від 07.11.2022 № 757/2022, та на цей час триває.

Відповідно до статті 2 Закону України "Про оборону України" оборона України базується на готовності та здатності органів державної влади, усіх складових сектору безпеки і оборони України, органів місцевого самоврядування, єдиної державної системи цивільного захисту, національної економіки до переведення, при необхідності, з мирного на воєнний стан та відсічі збройній агресії, ліквідації збройного конфлікту, а також готовності населення і території держави до оборони.

Згідно із статтею 3 Закону України "Про оборону України" підготовка держави до оборони в мирний час, серед іншого, включає: забезпечення готовності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, єдиної державної системи цивільного захисту об`єктів критичної інфраструктури до виконання завдань цивільного захисту в особливий період, зокрема у воєнний час, з урахуванням норм міжнародного гуманітарного права.

Відповідно до пункту 14 частини першої статті 2 Кодексу Цивільного захисту України (далі - Кодекс) захисні споруди цивільного захисту - це інженерні споруди, призначені для захисту населення від впливу небезпечних факторів, що виникають внаслідок надзвичайних ситуацій, воєнних дій або терористичних актів.

До захисних споруд цивільного захисту належать сховища та протирадіаційні укриття, а також споруди подвійного призначення.

Цивільним захистом відповідно до статті 4 Кодексу є функція держави, спрямована на захист населення, територій, навколишнього природного середовища та майна від надзвичайних ситуацій шляхом запобігання таким ситуаціям, ліквідації їх наслідків і надання допомоги постраждалим у мирний час та в особливий період. Відповідно до пункту 2 частини першої статті 21 Кодексу громадяни України мають право на забезпечення засобами колективного та індивідуального захисту та їх використання.

Для вирішення питань щодо укриття населення в захисних спорудах цивільного захисту центральні органи виконавчої влади, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, місцеві державні адміністрації, органи місцевого самоврядування та суб`єкти господарювання завчасно створюють фонд таких споруд. Відповідно до частини п`ятої статті 32 Кодексу порядок створення, утримання фонду захисних споруд цивільного захисту та ведення його обліку визначається Кабінетом Міністрів України.

Пунктом 3 Порядку створення, утримання фонду захисних споруд цивільного захисту та ведення його обліку, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 10.03.2017 №138 (далі - Порядку) визначено, що утримання захисних споруд комплекс заходів організаційного, матеріально-технічного, інженерного, фінансового та іншого характеру, що спрямовані на забезпечення готовності захисних споруд до використання за призначенням.

Утримання захисних споруд цивільного захисту у готовності до використання за призначенням здійснюється суб`єктами господарювання, на балансі яких вони перебувають (у тому числі споруд, що не увійшли до їх статутних капіталів у процесі приватизації (корпоратизації), за рахунок власних коштів.

Пунктом 9 Порядку передбачено, що утримання фонду захисних споруд у готовності до використання за призначенням здійснюється їх балансоутримувачами.

Балансоутримувач захисної споруди - це власник захисної споруди або юридична особа, яка утримує її на балансі. Балансоутримувач забезпечує утримання захисних споруд та інших споруд, що повинні використовуватися для укриття населення, а також підтримання їх у стані, необхідному для приведення у готовність до використання за призначенням відповідно до вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд.

Конкретний строк приведення захисної споруди в готовність до використання за призначенням (крім споруд, що відповідно до законодавства повинні перебувати в постійній готовності) зазначається в паспорті захисної споруди, а саме: не більше 12 годин для захисних споруд, призначених для укриття працівників (персоналу, найбільшої працюючої зміни) суб`єктів господарювання, віднесених до відповідних категорій цивільного захисту; не більше 24 годин для інших захисних споруд, споруд подвійного призначення та найпростіших укриттів.

Частиною першою статті 20 Кодексу визначено, що до завдань та обов`язків суб`єктів господарювання у сфері цивільного захисту, серед інших, належить організація виконання вимог законодавства щодо створення, використання, утримання та реконструкції фонду захисних споруд цивільного захисту; планування та організація роботи з дообладнання або спорудження в особливий період підвальних та інших заглиблених приміщень для укриття населення; організація обліку фонду захисних споруд; здійснення контролю за утриманням та станом їх готовності; проведення їх технічної інвентаризації, тощо.

Згідно із пунктом 11 Порядку вимоги щодо утримання та експлуатації захисних споруд визначаються МВС. Відповідно до пункту 1 Розділу І "Вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту", затверджених наказом Міністерства внутрішніх справ України від 09.07.2018 №579, споруди фонду захисних споруд повинні утримуватися та експлуатуватися у стані, що дозволяє привести їх у готовність до використання за призначенням у визначені законодавством терміни.

Балансоутримувач відповідно до цих Вимог забезпечує утримання, контроль за станом, проведення перевірок, технічного обслуговування, поточних та капітальних ремонтів конструктивних елементів, спеціального обладнання, інженерних мереж та систем життєзабезпечення захисних споруд під час усього періоду використання сховищ у режимі ПРУ (пункт 6 Розділу VIII ).

Відповідно до підпункту 1 пункту 2 розділу VI Вимог для забезпечення готовності захисних споруд до використання за призначенням їх балансоутримувачі здійснюють оцінку стану їх готовності, організовують періодичні огляди стану захисних споруд, перевірку працездатності їх основного обладнання, планують і проводять технічне обслуговування обладнання та систем життєзабезпечення захисних споруд.

Оцінка стану готовності захисних споруд (далі - оцінка стану готовності) здійснюється щороку з метою виявлення недоліків у стані утримання та експлуатації захисних споруд, передбачення заходів щодо приведення захисної споруди в готовність до використання за призначенням. Крім того, оцінка стану готовності здійснюється в таких випадках: у разі проведення технічної інвентаризації захисної споруди як об`єкта нерухомого майна; у разі підготовки пропозицій щодо подальшого використання захисної споруди; після пожеж, аварій, катастроф та інших надзвичайних ситуацій, що могли негативно вплинути на технічний стан захисної споруди; у разі здійснення ДСНС заходів державного нагляду (контролю) за станом готовності захисних споруд відповідно до Закону України "Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності".

За результатами оцінки стану готовності складається акт оцінки стану готовності захисної споруди цивільного захисту за формою згідно з додатком 11 до цих Вимог. Результати оцінки стану готовності, отримані під час нагляду, ураховуються під час складення документів (актів, приписів) за його результатами (підпункт 4 пункту 2 Розділу VI Вимог). Підпунктами 5, 6 пункту 2 розділу VI Вимог визначено, що залучення фахівців структурних підрозділів із питань цивільного захисту міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим, місцевих державних адміністрацій та органів місцевого самоврядування, органів і підрозділів ДСНС до оцінки стану готовності, проведення інших обстежень захисних споруд (за винятком оцінки стану готовності під час нагляду) здійснюється за зверненням балансоутримувача.

Відповідно до підпункту 8 пункту 2 Розділу VI Вимог під час оцінки стану готовності перевіряються: загальний стан приміщень, входів, оголовків аварійних виходів, гідроізоляції, повітрозабірних і витяжних каналів, обвалування окремо розташованих і підсипки покриття у вбудованих захисних спорудах, покрівлі та бічних поверхонь гірничих виробок, кріплень і захисно-герметичних перемичок (зовнішнім оглядом); двері (ворота, ставні), механізми задраювання, захисні пристрої, системи вентиляції, водопостачання, каналізації, електропостачання, зв`язку, автоматики та іншого інженерного обладнання (випробуванням на працездатність); температура і відносна вологість повітря всередині захисної споруди; наявність і стан засобів пожежогасіння; герметичність захисної споруди. За результатами оцінки стану готовності захисну споруду може бути визнано як готову, обмежено готову або неготову до використання за призначенням. Захисна споруда вважається обмежено готовою або неготовою, якщо вона має хоча б один із недоліків, зазначених в основних недоліках в утриманні захисних споруд, що погіршують стан їх готовності, наведених у додатку 13 до цих Вимог. У разі відсутності таких недоліків захисна споруда вважається готовою до використання за призначенням (підпункт 8 пункту 2 Розділу VI Вимог).

Таким чином, утримання захисних споруд цивільного захисту у готовності до використання за призначенням покладається на суб`єктів господарювання, на балансі яких вони перебувають, за рахунок власних коштів, що передбачено пунктом 8 статті 32 Кодексу та пунктом 9 Порядку.

Суд встановив, що на балансі Відділу освіти, молоді, спорту, культури виконавчого комітету Старосинявської селищної радиперебуває захисна споруда протирадіаційне укриття №86394, що знаходиться за адресою: вул. Грушевського, 21, смт. Стара Синява Хмельницького району Хмельницької області.

Згідно з даними облікової картки та паспорту протирадіаційного укриття (протирадіаційного укриття) встановлено, що захисна споруда цивільного захисту №86394 введена в експлуатацію у 1982 та у разі наявної загрози, розрахована на утримання в ньому 320 осіб, система опалення, енергопостачання та водопостачання забезпечуються від місцевих мереж, передбачено аварійні входи (виходи). Сховище у мирний час використовується для складського приміщення та уразі виникнення загрози упродовж 4 годин має бути приведене у готовність.

За результатами перевірки, проведеної ХРУ ГУ ДСНС України у Хмельницькій області, виявлено ряд порушень, та 06.07.2021 винесено припис №384 про усунення порушень до 20.08.2021.

Під час проведення наступної перевірки 06.07.2021 встановлено, що пункти 1-68 припису про усунення порушень вимог законодавства у сфері цивільного захисту, техногенної та пожежної безпеки від 12.02.2020 №23/1 не виконано.

Таким чином, з матеріалів справи вбачається, що станом на початок періоду збройної агресії проти України захисна споруда протирадіаційного укриття №86394, що знаходиться за адресою: вул. Грушевського, 21, смт. Стара Синява Хмельницького району Хмельницької області, перебувала у стані обмеженої готовності до використання за призначенням, через що не здатна забезпечити захист цивільного населення.

Систематичне невжиття відповідачем визначених законодавством заходів з метою приведення укриття у стан готовності суперечить інтересам держави щодо підготовки до оборони в умовах воєнного стану та не забезпечує захист життя людини (аналогічної позиції притримується Верховний Суд у справі №820/5164/15 постанова від 25.07.2019)

Згідно із частиною 1 та 2 статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

Відповідач не надав будь-які докази на спростування доводів органу прокуратури, який виступає в інтересах держави, зокрема і щодо того, що ним були вжиті необхідні або можливі заходи з метою приведення укриття у стан готовності до експлуатації відповідно до вимог закону.

З огляду на це, суд дійшов висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими та підлягають задоволенню.

Враховуючи приписи статті 139 КАС України, судові витрати розподілу не підлягають.

Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд

ВИРІШИВ:

позов керівникк Летичівської окружної прокуратури в інтересах держави в особі Головного управління Державної служби з надзвичайних ситуацій у Хмельницькій областідо Відділу освіти, молоді та спорту Старосинявської селищної ради, Старосинявського закладу дошкільної освіти №1 (ясла-садок) загального розвитку "Зернятко" Старосинявської селищної ради Хмельницького району Хмельницької області, третя особа - Старосинявська селищна рада про визнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії.

Визнати протиправною бездіяльність Відділу освіти, молоді, спорту, культури виконавчого комітету Старосинявської селищної ради, яка полягає у не приведенні у стан готовності захисної споруди цивільного захисту №86394, що знаходиться за адресою: вул. Грушевського, 21, смт. Стара Синява Хмельницького району Хмельницької області та зобов`язати Відділ освіти, молоді, спорту, культури виконавчого комітету Старосинявської селищної ради привести у стан готовності захисну споруду №86394, що знаходиться за адресою: вул. Грушевського, 21, смт. Стара Синява Хмельницького району Хмельницької області з метою використання її за призначенням у відповідності до "Вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту", затверджених Наказом Міністерства внутрішніх справ України від 09.07.2018 №579.

Визнати протиправною бездіяльність Старосинявського закладу дошкільної освіти №1 (ясла-садок) загального розвитку "Зернятко" Старосинявської селищної ради Хмельницького району Хмельницької області, яка полягає у не приведенні у стан готовності захисної споруди цивільного захисту №86394, що знаходиться за адресою: вул. Грушевського, 21, смт. Стара Синява Хмельницького району Хмельницької області та зобов`язати Старосинявський заклад дошкільної освіти №1 (ясла-садок) загального розвитку "Зернятко" Старосинявської селищної ради Хмельницького району Хмельницької області, привести у стан готовності захисну споруду №86394, що знаходиться за адресою: вул. Грушевського, 21, смт. Стара Синява Хмельницького району Хмельницької області з метою використання її за призначенням у відповідності до "Вимог щодо утримання та експлуатації захисних споруд цивільного захисту", затверджених Наказом Міністерства внутрішніх справ України від 09.07.2018 №579.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Повне рішення складене 24 квітня 2023 року

Позивач:Керівник Летичівської окружної прокуратури в інтересах держави в особі головного управління Державної служби України з надзвичайних ситуацій у Хмельницькій області (вул. Чорновола, 3, смт.Летичів, Хмельницька область, 31500 , код ЄДРПОУ - 02911102) Відповідач:Відділ освіти, молоді, спорту культури виконавчого комітету Старосинявської селищної ради (вул. Грушевського, буд. 21, смт.Стара Синява, Хмельницький район, Хмельницька область, 31400 , код ЄДРПОУ - 40226468) Старосинявський заклад дошкільної освіти №1 (ясла-садок) загального розвитку "Зернятко" Старосинявської селищної ради Хмельницького району Хмельницької області (вул. Грушевського, буд. 21а, смт.Стара Синява, Хмельницький район, Хмельницька область, 31400 , код ЄДРПОУ - 34638918) Третя особа:Старосинявська селищна рада (вул. І. Франка, 8, смт. Стара Синява, Хмельницький район, Хмельницька область, 31400 , код ЄДРПОУ - 04402824)

Головуючий суддя В.В. Матущак

Дата ухвалення рішення24.04.2023
Оприлюднено27.04.2023
Номер документу110436903
СудочинствоАдміністративне
Сутьвизнання бездіяльності протиправною та зобов`язання вчинити дії

Судовий реєстр по справі —560/1789/23

Рішення від 24.04.2023

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Матущак В.В.

Ухвала від 09.02.2023

Адміністративне

Хмельницький окружний адміністративний суд

Матущак В.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні