Справа № 758/4342/23
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
21 квітня 2023 року м. Київ
Подільський районний суд м. Києва у складі:
слідчого судді ОСОБА_1 ,
за участю:
секретаря судового засідання ОСОБА_2 ,
прокурора ОСОБА_3 ,
захисника ОСОБА_4 ,
підозрюваної ОСОБА_5 ,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду клопотання слідчого СВ Подільського УП ГУ НП у м. Києві ОСОБА_6 , погодженого прокурором Подільської окружної прокуратури м. Києва ОСОБА_3 у кримінальному провадженні №42022102070000358, відомості щодо якого внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань 07.09.2022, про застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою відносно ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , підозрюваної у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 111-1 КК України, -
В С Т А Н О В И В:
У провадження слідчого судді Подільського районного суду міста Києва надійшло клопотання слідчого СВ Подільського УП ГУ НП у м. Києві ОСОБА_6 , погодженого прокурором Подільської окружної прокуратури м. Києва ОСОБА_3 щодо застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою відносно підозрюваної ОСОБА_5 .
Клопотання мотивоване тим, що СВ Подільським УП ГУНП у м. Києві здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні №42022102070000358 від 07.09.2022 відносно ОСОБА_5 , підозрюваної у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 111-1 КК України.
У зв`язку з військовою агресією російської федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини першої статті 106 Конституції України, Закону України "Про правовий режим воєнного стану" в Україні було введено воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб та 14 березня 2022 року, Указом.
Крім того, 06.02.2023 Указом Президента України «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» № 58/2023 в Україні продовжено дію воєнного стану з 05 години 30 хвилин 19 лютого 2023 року строком на 90 діб.
У невстановлений досудовим розслідуванням час, але не раніше червня 2022 року у керівника ТОВ «Кінда» (ЄДРПОУ - 39279836) ОСОБА_5 , виник злочинний умисел спрямований на здійснення господарської діяльності у взаємодії з державою-агресором, незаконними органами влади, створеними на тимчасово окупованій території, у тому числі окупаційною адміністрацією держави-агресора
Досудовим розслідуванням встановлено, що з 1994 року на території України, а саме в АР Крим, здійснює свою господарську діяльність ТОВ «Фірма «Кінда» (ЄДРПОУ - 20722971, юридична адреса: АР Крим, м. Сімферополь, вул. Лугова, буд. 6П), засновником якої є громадянин України сирійського походження ОСОБА_7 ( ІНФОРМАЦІЯ_2 , ІПН - НОМЕР_1 , уродженець Сирійської Арабської Республіки, зареєстрований за адресою: АДРЕСА_1 , фактично проживає за адресою: АДРЕСА_2 , голова громадської організації «Сирійська община Криму»).
Однак, після анексії російською федерацією території АР Крим, ОСОБА_7 , отримав громадянство російської федерації (ІПН - НОМЕР_2 ), а також перереєстрував вищевказану комерційну структуру в т.зв. «Межрайонной инспенкции Федеральной налоговой службы №9 по Республике Крым» за реквізитами - ООО «Кинда» (ІПН - 9102070050, юридична адреса: АР Крим, м. Сімферополь, вул. Лугова, буд. 6П), що підтверджено на офіційному сайті Федеральної податкової служби рф.
Реалізуючи свій злочинний умисел, з метою ведення на материковій території України господарської діяльності спрямованої на реалізацію поліграфічної продукції, ОСОБА_5 та ОСОБА_7 зареєстрували ТОВ «Кінда» (ЄДРПОУ - 39279836, юридична адреса: м. Київ, вул. Дмитрівська, буд. 56-Б, літ.А), при цьому за попередньою домовленістю, ОСОБА_8 зайняла посаду керівника та головного бухгалтера підприємства.
Досудовим розслідуванням встановлено, що відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців ОСОБА_5 , є керівником ТОВ «Кінда» (ЄДРПОУ - 39279836), а у відповідності до вимог ст. 18 КК України являється службовою особою.
Відповідно до ч. 3 ст. 18 КК України, службовими особами є особи, які постійно, тимчасово чи за спеціальним повноваженням здійснюють функції представників влади чи місцевого самоврядування, а також постійно чи тимчасово обіймають в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, на підприємствах, в установах чи організаціях посади, пов`язані з виконанням організаційно-розпорядчих чи адміністративно-господарських функцій, або виконують такі функції за спеціальним повноваженням, яким особа наділяється повноважним органом державної влади, органом місцевого самоврядування, центральним органом державного управління із спеціальним статусом, повноважним органом чи повноважною службовою особою підприємства, установи, організації, судом або законом.
Таким чином, ОСОБА_5 обіймає посаду, яка пов`язана з виконанням організаційно-розпорядчих та адміністративно-господарських функцій, тобто являється службовою особою.
Досудовим розслідуванням встановлено, на даний час, поліграфічна продукція, що виготовляється на тимчасово окупованій території АР Крим на виробничих потужностях ТОВ «Фірма «Кінда» під торговою маркою «Kinda», та в подальшому реалізується на території України.
Продовжуючи реалізацію свого злочинного умислу, ОСОБА_5 та ОСОБА_7 з метою реалізації своїх протиправних намірів, ймовірно залучили громадянина України ОСОБА_9 ( ІНФОРМАЦІЯ_3 , ІПН - НОМЕР_3 , уродженець м. Одеса, зареєстрований за адресою: АДРЕСА_3 ). Далі, вказані особи можливо організували механізм переміщення на митну територію України вказаної продукції з тимчасово окупованої території АР Крим, шляхом надання митним органам недостовірної інформації щодо імпортера та країни виготовлення товару, використовуючи при цьому підконтрольну ОСОБА_9 фірму - імпортера ТОВ «Кодексо» (ЄДРПОУ - 40927930, юридична адреса: Київська область, Бучанський район, с. Петропавлівська Борщагівка, вул. Петропавлівська буд. 16, офіс 6, фактичне знаходження юридичної особи: м. Одеса, вул. Пушкінська, буд. 36, офіс 304, складські приміщення розташовані за адресою: м. Одеса, вул. Моторна буд. 8-Л, літ. Г). Таким чином, в ході проведення митних процедур в зоні діяльності Одеської митниці Державної митної служби України, представники ТОВ «Кодексо» надавали до митного оформлення товаро-супровідні документи в яких містилася недостовірна інформація щодо імпортера та країни виготовлення товару за митними деклараціями: №UA500500/2020/501197, імпортер: ZEIN AL SHAM CO., P.O. BOX 4817, адреса імпортера: MUHAMMAD RAKAD HAMIDI, DAMASCUS, SYRIA, №UA500500/2021/5846, імпортер: ZEIN AL SHAM CO., P.O. BOX 4817, адреса імпортера: MUHAMMAD RAKAD HAMIDI, DAMASCUS, SYRIA, №UA500150/2021/206040, імпортер: ZEIN AL SHAM CO., адреса імпортера: P.O. BOX 4817, Adel Adnan Baroudi, DAMASCUS, SYRIA).
В подальшому, товар відвантажили в складські приміщення, що використовуються ТОВ «Кінда» за адресою: м. Київ, вул. Павла Пестеля, буд. 4 (перебувають у власності Державної організації Комбінат «Прогрес» Державного агентства резерву України, ЄДРПОУ - 14373207) після чого реалізували на території України.
Враховуючи, що на виконання Указу Президента України №93/2022 «Про координацію заходів з вирішення гуманітарних та соціальних питань» Державна організація Комбінат «Прогрес» Державного агентства резерву України забезпечує збереження товарно-матеріальних цінностей гуманітарної та продовольчої групи з метою сприяння громадянам у подоланні складних життєвих обставини через збройну агресію рф проти України, перебування на території вказаного стратегічного об`єкту вантажів з неідентифікованим вмістом, які ймовірно переміщувалися з тимчасово окупованої території АР Крим під виглядом поліграфічної продукція, можуть використовуватися країною-агресором для вчинення злочинів проти основ національної безпеки України.
Продовжуючи свої злочинні дії, ОСОБА_5 та ОСОБА_7 до своєї протиправної діяльності залучили дружину останнього, в якості фізичної особи-підприємця, громадянку України ОСОБА_10 ( ІНФОРМАЦІЯ_4 , ІПН - НОМЕР_4 , уродженка м. Сімферополь, АР Крим, зареєстрована за адресою: АДРЕСА_1 , фактично проживає за адресою: АДРЕСА_2 ) на банківські рахунки якої частково здійснювали перерахування на ТОТ АР Крим коштів за реалізацію продукції на території України.
У подальшому, 24.02.2022 року указом Президента України №64/2022 у зв`язку з військовою агресією російської федерації проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини першої статті 106 Конституції України, Закону України «Про правовий режим воєнного стану» введено в Україні воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року.
Досудовим розслідування встановлено, що, ОСОБА_5 діючи умисно, усвідомлюючи анексію території АР Крим, діючи всупереч вимогам Закону України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України», здійснюючи господарську діяльність у взаємодії з державою-агресором, незаконними органами влади, створеними на тимчасово окупованій території України з виготовлення та продажу вищезазначених товарів, отримуючи прибутки від їх реалізації через спеціальні рахунки, відкриті в банківських установах, здійснює сплату податків та зборів окупаційній адміністрації держави-агресора, а також забезпечують матеріальними ресурсами їх представників для підтримання збройної агресії проти України.
Таким чином, ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 підозрюється у здійсненні господарської діяльності у взаємодії з державою-агресором, незаконними органами влади, створеними на тимчасово окупованій території, у тому числі окупаційною адміністрацією держави-агресора (ч. 4 ст.111-1 КК України).
18 квітня 2023 року ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення передбаченого ч. 4 ст.111-1 КК України.
Крім того, під час досудового розслідування встановлено наявність ризиків, передбачених ст. 177 КПК України, якими обґрунтовується необхідність застосування запобіжного заходу підозрюваній ОСОБА_5 у вигляді тримання під вартою.
Зокрема, на думку слідчого, підозрювана може переховуватись від органів досудового розслідування та суду з метою уникнення покарання за злочин, крім того, з огляду на специфіку кримінального правопорушення у вчиненні якого підозрюється ОСОБА_5 остання може переховуватись на тимчасово окупованих територіях, також може впливати на свідків у провадженні з метою відмови або зміни ними показів, а також сховати, знищити, або спотворити одну із речей що мають значення для кримінального провадження.
Враховуючи викладені обставини, слідчий просить клопотання задовольнити та застосувати до підозрюваної ОСОБА_5 запобіжний захід у вигляді тримання під вартою на строк 60 днів без визначення розміру застави, оскільки, відповідно до положень абз. 4 ст. 183 КПК України, під час дії воєнного стану слідчий суддя, суд при постановленні ухвали про застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою, враховуючи підстави та обставини, передбачені статтями 177 та 178 цього Кодексу, має право не визначити розмір застави у кримінальному провадженні щодо злочинів, передбачених статтями 109-114-2, 258-258-5, 260, 261, 437-442 Кримінального кодексу України.
Прокурор в судовому засіданні клопотання підтримав з мотивів, у ньому наведених та просив задовольнити, посилаючись на наявність зазначених вище ризиків, передбачених ст. 177 КПК України. Крім того, вказав, що жодні інші запобіжні заходи не зможуть забезпечити належну процесуальну поведінку підозрюваної та запобігти встановленим ризикам.
Захисник підозрюваної ОСОБА_5 - адвокат ОСОБА_4 в судовому засіданні щодо задоволення клопотання прокурора заперечила, зазначила, що вказані стороною обвинувачення ризики є недоведеними, а повідомлення про підозру є необґрунтованим. Крім того, зауважила, що під час проведення обшуку підозрювана фактично здійснювала співпрацю із органом досудового розслідування, оскільки добровільно надала телефон для огляду та повідомила паролі доступу. Зазначила, що на допит підозрювану викликали лише 18.04.2023, на який остання прибула у визначений час, що також свідчить про відсутність намірів на переховування. Просила суд також взяти до уваги те, що у ОСОБА_5 наявні міцні соціальні зв`язки, вона зареєстрована та проживає у м. Києві.
Підозрювана ОСОБА_5 підтримала думку захисника та просила застосувати запобіжний захід не пов`язаний із триманням під вартою.
Дослідивши клопотання та долучені до нього матеріали кримінального провадження, заслухавши думку учасників, слідчий суддя дійшов наступного висновку.
Згідно з ч. 1 ст. 183 КПК України тримання під вартою є винятковим запобіжним заходом, який застосовується виключно у разі, якщо прокурор доведе, що жоден із більш м`яких запобіжних заходів не зможе запобігти ризикам, передбаченим ст. 177 КПК України.
В межах кримінального провадження №42022102070000358, відомості щодо якого внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань 07.09.2022, ОСОБА_5 18 квітня 2023 року повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 111-1 КК України.
До клопотання долучені наступні письмові докази: рапорт про виявлення кримінального правопорушення від 22.08.2022, лист щодо виконаного доручення ДЗНД СБ України №5/6/5/3-3386 від 21.11.2022, протокол допиту свідка ОСОБА_11 віл 30.11.2022, постанова про визнання речовим доказом від 06.01.2023, протокол обшуку від 06.01.2023, протокол огляду від 09.02.2023 та інші матеріали в сукупності зібрані в ході досудового розслідування.
Таким чином, із долучених до клопотання та досліджених слідчим суддею письмових доказів вбачається, що наявні достатні підстави, які поза розумним сумнівом свідчать про причетність ОСОБА_5 до вчинення інкримінованого їй кримінального правопорушення.
При цьому, поняття «обґрунтована підозра», відповідно до рішення Європейського суду з прав людини від 21 квітня 2011 року у справі «Нечипорук і Йонкало проти України», підозра означає, що існують факти і інформація, які можуть переконати об`єктивного спостерігача, що особа, про яку йдеться, могла вчинити правопорушення.
Разом із цим, слід зауважити, що на даному етапі провадження слідчий суддя не має процесуальних повноважень вирішувати ті питання, які повинен вирішувати суд під час розгляду кримінального провадження по суті, зокрема оцінювати докази з точки зору їх достатності і допустимості для визнання особи винуватою чи невинуватою у вчиненні кримінального правопорушення. Слідчий суддя на підставі розумної оцінки сукупності отриманих доказів повинен визначити лише, чи є причетність особи до вчинення кримінального правопорушення вірогідною та достатньою для застосування щодо особи обмежувальних заходів.
Доводи сторони захисту, серед іншого, щодо необґрунтованості повідомленої підозри, за своєю суттю зводяться до оцінки наявних у сторони обвинувачення доказів з точки зору їх належності, допустимості і достатності для висновку про остаточну винуватість підозрюваної, що виходить за межі повноважень слідчого судді під час розгляду клопотання про застосування запобіжного заходу. Оцінку таким доказам і кінцевий висновок щодо винуватості особи має надати суд під час розгляду справи по суті.
Аналізуючи ризики, передбачені ст. 177 КПК України, слідчий суддя дійшов висновку щодо їх обґрунтованості, з огляду на наступне.
Так, підозрюваній ОСОБА_5 інкримінується вчинення кримінального правопорушення, яке, відповідно до ст. 12 КК України, відноситься до категорії нетяжких, максимальною санкцією якого передбачено покарання у виді позбавлення волі на строк п`ять років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк від десяти до п`ятнадцяти років та конфіскацією майна.
Щодо існування передбачених кримінальним процесуальним законом ризиків неправомірної процесуальної поведінки підозрюваної, слідчий суддя зазначає, що ризиком у даному випадку є дія, яка може вчинитися з високим ступенем ймовірності.
З врахуванням викладеного, на думку слідчого судді, суворість призначення покарання за вчинення кримінального правопорушення у випадку визнання особи винуватою, може свідчити про наявність ризику переховування підозрюваної від органів досудового розслідування чи суду.
Крім того, враховуючи те, що ОСОБА_5 підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 111-1 КК України, а саме у здійсненні господарської діяльності у взаємодії з державою агресором, незаконними органами влади, створеними на тимчасово окупованій території, у тому числі окупаційною адміністрацією держави-агресора, це свідчить про її можливий зв`язок з особами, які перебувають на вказаній території, тому підозрювана може виїхати на тимчасово окуповану територію України, що унеможливить її розшук, оскільки такі території на даний час фактично не контролюються державними органами України.
При цьому, зважаючи на стадію кримінального провадження та те, що досудове розслідування на даний час триває, підозрювана ОСОБА_5 може впливати на свідків з якими підтримувала стосунки, зокрема працівників ТОВ «Кінда», оскільки їх покази мають суттєве значення для встановлення обставин вчинення кримінальних правопорушень, з метою надання завідомо неправдивих показів або відмови від надання показів, шляхом здійснення незаконного тиску або вмовляння, підкупу тощо, чим перешкоджатиме виконанню процесуальних рішень та встановленню істини у кримінальному провадженні.
До того ж, беручи до уваги те, що ОСОБА_5 на даний час все ще працевлаштована у ТОВ «Кінда», остання має доступ до речей та документів підприємства, у зв`язку із чим, з метою приховування обставин вчинення злочину, може сховати, спотворити або знищити одну з речей та/або документів, що мають значення для досудового розслідування.
Відповідно до вимог ст. 178 КПК України, слідчий суддя бере до уваги відомості щодо особи підозрюваної ОСОБА_5 , яка раніше не судима, офіційно працевлаштована директором підприємства ТОВ «Кінда», має місце проживання та реєстрації у м. Києві, одружена.
Згідно з п. 3 ч. 2 ст. 183 КПК України, запобіжний захід у вигляді тримання під вартою не може бути застосований, окрім як: до раніше не судимої особи, яка підозрюється чи обвинувачується у вчиненні злочину, за який законом передбачено покарання у виді позбавлення волі на строк до п`яти років, - виключно у разі, якщо прокурором, крім наявності підстав, передбачених статтею 177 цього Кодексу, буде доведено, що перебуваючи на волі, ця особа переховувалася від органу досудового розслідування чи суду, перешкоджала кримінальному провадженню або їй повідомлено про підозру у вчиненні іншого злочину.
Разом із тим, відповідно до вимог ч. 6 ст. 176 КПК України, під час дії воєнного стану до осіб, які підозрюються або обвинувачуються у вчиненні злочинів, передбачених статтями 109-114-2, 258-258-5, 260, 261, 437-442 Кримінального кодексу України, за наявності ризиків, зазначених у статті 177 цього Кодексу, застосовується запобіжний захід, визначений пунктом 5 частини першої цієї статті. Пукктом 5 ч.1 ст.176 КПК України визначено запобіжний захід у вигляді тримання під вартою.
За таких обставин, з метою запобігання встановленим ризикам та забезпечення належної процесуальної поведінки підозрюваної ОСОБА_5 , слідчий суддя дійшов висновку щодо застосування до останньої запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою.
При цьому, відповідно до положень абз. 3 ч. 4 ст. 183 КПК України, під час дії воєнного стану слідчий суддя, суд при постановленні ухвали про застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою, враховуючи підстави та обставини, передбачені статтями 177 та 178 цього Кодексу, має право не визначити розмір застави у кримінальному провадженні щодо злочинів, передбачених статтями 109-114-2, 258-258-5, 260, 261, 437-442 Кримінального кодексу України.
Таким чином, враховуючи підстави та обставини, передбачені статтями 177 та 178 КПК України, при застосуванні запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою у даному кримінальному провадженні відносно ОСОБА_5 , слідчий суддя дійшов висновку щодо можливості не визначати розмір застави підозрюваній, оскільки остання підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 111-1 КК України.
Керуючись ст. 176-178, 183, 194, 196 КПК України, слідчий суддя, -
П О С Т А Н О В И В:
Клопотання слідчого СВ Подільського УП ГУ НП у м. Києві ОСОБА_6 погодженого прокурором Подільської окружної прокуратури м. Києва ОСОБА_3 у кримінальному провадженні №42022102070000358, відомості щодо якого внесені до Єдиного реєстру досудових розслідувань 07.09.2022, про застосування запобіжного заходу у вигляді тримання під вартою відносно ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , підозрюваної у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 111-1 КК України, задовольнити частково.
Застосувати відносно підозрюваної ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , запобіжний захід у вигляді тримання під вартою строком на 30 днів, тобто з 21 квітня 2023 року по 20 травня 2023 включно.
Розмір застави, на підставі п. 1 ч. 4 ст. 183 КПК України, не визначати.
Виконання ухвали покласти на уповноважених осіб Подільського УП ГУ НП в м. Києві. Контроль за виконанням ухвали покласти на уповноважених осіб Подільської окружної прокуратури м. Києва.
Строк дії ухвали визначити по 20 травня 2023 року включно. Ухвала підлягає негайному виконанню після її оголошення та може бути оскаржена безпосередньо до Київського апеляційного суду протягом п`яти днів з дня її оголошення.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Подільський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 21.04.2023 |
Оприлюднено | 28.04.2023 |
Номер документу | 110458458 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про застосування запобіжних заходів тримання під вартою |
Кримінальне
Подільський районний суд міста Києва
Будзан Л. Д.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні