Рішення
від 18.04.2023 по справі 398/37/23
ОЛЕКСАНДРІЙСЬКИЙ МІСЬКРАЙОННИЙ СУД КІРОВОГРАДСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа №: 398/37/23

провадження №: 2/398/1079/23

РІШЕННЯ

Іменем України

(повний текст)

"18" квітня 2023 р. м. Олександрія

Олександрійський міськрайонний суд Кіровоградської області у складі:

головуючого судді Подоляк Я.М.,

за участю секретаря судового засідання Першиної Ю.А.,

позивача ОСОБА_1 ,

представника позивача ОСОБА_2 ,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду м. Олександрія цивільну справу за позовом ОСОБА_1 в інтересах якої діє представник позивача ОСОБА_2 до Комунального підприємства "Центральна міська лікарня м. Олександрії" Олександрійської міської ради Кіровоградської області про стягнення не нарахованої та невиплаченої заробітної плати,

ВСТАНОВИВ:

06.01.2023 року ОСОБА_1 звернулася до Олександрійського міськрайонного суду Кіровоградської області з позовною заявою, посилаючись на те, що вона працює на посаді завідувача інформаційно-аналітичного відділу - лікаря статистика та 0,5 ставки лікаря-статистика за сумісництвом у КП "Центральна міська лікарня м. Олександрії" Олександрійської міської ради Кіровоградської області. Посада лікаря-статистика зазначена в наказі МОЗ України №385 (пункт 104 переліку лікарських посад у закладах охорони здоров`я). Таким чином, постанова КМУ №2 від 12.01.2022 року "Деякі питання оплати праці медичних працівників закладів охорони здоров`я", якою встановлено розмір нарахованої заробітної плати медичним працівникам закладів охорони здоров`я державної та комунальної форми власності за повністю виконану місячну (годинну) норму праці установлюється у межах фонду оплати праці на 2022 рік, застосовується до посади лікаря-статистика.

В обґрунтування позовних вимог ОСОБА_1 посилається на такі обставини.

З 17.09.2019 року по теперішній час ОСОБА_1 працює на посаді завідувача інформаційно-аналітичного відділу - лікаря статистика та 0,5 ставки лікаря-статистика за сумісництвом у КП "Центральна міська лікарня м. Олександрії" Олександрійської міської ради Кіровоградської області. Має сертифікат лікаря спеціаліста, посвідчення про курси спеціалізації, вищу кваліфікаційну категорію, персональний дозвіл МОЗ України на зайняття посади лікаря-статистика без вищої медичної освіти. Весь термін роботи має всі права та обов`язки відповідно до займаної посади. 12.01.2022 року було прийнято постанову Кабінету Міністрів України № 2 «Деякі питання оплати праці медичних працівників закладів охорони здоров`я». Відповідно до пункту 1 Постанови № 2 розмір нарахованої заробітної плати медичним працівникам закладів охорони здоров`я державної або комунальної форми власності за повністю виконану місячну (годинну) норму праці установлюється у межах фонду оплати праці на 2022 рік: на рівні не менше 20 000 гривень, для медичних працівників, які займають посади лікарів (крім лікарів-інтернів) та професіоналам з вищою немедичною освітою, які допущені до медичної діяльності в закладах охорони здоров`я, а саме: бактеріологи, біохіміки, вірусологи, генетики, ентомологи, імунологи, лаборанти клінічної діагностики, мікробіологи, паразитологи, біологи, зоологи та токсикологи. Посада лікаря-статистика зазначена в наказі МОЗ України № 385 в пункті 104 переліку лікарських посад у закладах охорони здоров`я, таким чином, Постанова № 2 до посади лікаря-статистика застосовується. Слід зазначити, що наказ МОЗ № 117 передбачає випадки, коли спеціаліст з не медичною освітою отримують дозвіл МОЗ України на підставі наказу МОЗ від 25.12.1992 № 195 та стають лікарями статистиками з усіма наслідками. Лікарем-статистиком може бути як лікар з медичною освітою так і «неправильний» лікар, який здобув кваліфікацію лікаря-статистика відповідно до наказу МОЗ України № 195. 07.04.2022 року вона отримала відповідь на її звернення про перерахунок їй заробітної плати, що бухгалтерія підприємства, керуючись вебінаром для бухгалтерських служб дійшла висновку, що на лікаря-статистика без медичної освіти дія Постанови КМУ від 12.01.2022 № 2 не поширюється.

Бухгалтерія підприємства безпідставно призупинила їй нарахування законної надбавки до заробітної плати. У зв`язку з чим вона була вимушена звернутись до суду.

Рішенням Олександрійського міськрайонного суду Кіровоградської області від 10.06.2022 року справа № 398/1354/22 та Постановою Кропивницького апеляційного суду від 04.10.2022 підтверджено її право на доплату, як лікарю-статистику за Постановою Кабінету Міністрів України від 12 січня 2022 року №2 «Деякі питання оплати праці медичних працівників закладів охорони здоров`я».

Рішення Олександрійського міськрайонного суду Кіровоградської області від 10.06.2022 року було пред`явлено до виконання та з відповідача - "Центральна міська лікарня м. Олександрії" Олександрійської міської ради Кіровоградської області було в примусовому порядку стягнуто не нараховану та невиплачену заробітну плату. Проте з травня по грудень 2022 року відповідач знову припинив здійснювати доплати, та відмовляється здійснити перерахунок відпускних у зв`язку із збільшенням середньомісячної заробітної плати. Розмір не нарахованої та невиплаченої заробітної плати за період з травня по грудень 2022 року становить 81 450,66 грн.

Позивач вважає вищевказані дії відповідача є незаконними та такими, що грубо порушує її права як працівника.

Ухвалою судді Олександрійського міськрайонного суду Кіровоградської області від 12.01.2023 року позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження.

16.02.2023 року КП "Центральна міська лікарня м. Олександрії" Олександрійської міської ради Кіровоградської області подано відзив, у якому вони у задоволенні позову ОСОБА_1 просять відмовити у повному обсязі. Відповідач вказує, що позовні вимоги ОСОБА_1 є необґрунтованими та безпідставними. Відповідно до пункту 1 Постанови Кабінету Міністрів України № 2 «Деякі питання оплати праці медичних працівників закладів охорони здоров`я» розмір нарахованої заробітної плати медичним працівникам закладів системи охорони здоров`я комунальної форми власності за повністю виконану місячну (годинну) норму праці установлюється на рівні не менше 20 000 гривень, лікарям (крім лікарів-інтернів) та професіоналам з вищою немедичною освітою, які допущені до медичної діяльності в закладах охорони здоров`я. Тобто, для нарахування та виплати заробітної плати згідно постанови Кабінету Міністрів України від 12.01.2022 року №2, позивач має бути або медичним працівником, або допущена до медичної діяльності як професіонал з вищою немедичною освітою. Кваліфікаційні вимоги до вищезазначених посад містяться в Довіднику кваліфікаційних характеристик професій працівників системи охорони здоров`я. Випуск 78 «Охорони здоров`я», який затверджений наказом Міністерства охорони здоров`я України від 29.03.2002 року №117. Вимогами цього Довідника визначено, що професійну діяльність лікаря-статистика може здійснювати професіонал в галузі медицини за напрямком підготовки «Медицина» з подальшим проходженням інтернатури за однією із спеціальностей медичного профілю з наступною спеціалізацією з «Організація і управління охороною здоров`я». Підвищення кваліфікації (курси удосконалення, стажування, передатестаційні цикли, тощо). Наявність сертифіката лікаря-спеціаліста та посвідчення про присвоєння (підтвердження) вищої кваліфікіційної категорії з цієї спеціальності. Стаж роботи за фахом - понад 10 років.

Згідно того ж Довідника лікар - статистик має наступні завдання та обов`язки: здійснює збір, обробку і аналіз інформації в статистичній службі органів управління і установах охорони здоров`я. Складає періодичні і зведенні звіти згідно з встановленими статистичними формами. Проводить статистичні і клініко-статистичні дослідження і їх аналіз. Аналізує статистичні показники стану здоров`я; підбору і використання кадрів. Здійснює контроль за організацією обліку і звіту в органах і установах охорони здоров`я. Аналізує і складає статистичні матеріали для нарад, з`їздів, конференцій. Дотримується принципів медичної етики. Постійно удосконалює свій професійний рівень.

Ці ж завдання та обов`язки, а також кваліфікаційні вимоги, викладені в Посадовій інструкції завідувача - лікаря статистика інформаційно-аналітичного відділу, яка затверджена головним лікарем КП «Центральна міська лікарня м. Олександрія» та ознайомлена ОСОБА_1 під особистий підпис 18.09.2019 року.

Тобто, Посадова інструкція завідувача - лікаря статистика інформаційно-аналітичного відділу лікарні не передбачає собою виконання функцій медичного працівника та не дає право здійснювати медичну діяльність, тому постанова Кабінету Міністрів України від 12.01.2022 року №2 не може бути застосована при нарахуванні заробітної плати ОСОБА_1 , оскільки вона не є медичним працівником та не є професіоналом з вищою немедичною освітою, яка допущена до медичної діяльності (а.с. 49).

16.03.2023 року судом було зроблено запит про надання КП «Центральна міська лікарня м. Олександрії» Олександрійської міської ради відомостей про розрахунок не нарахованих та невиплачених доплат до заробітної плати ОСОБА_1 , за займані нею посади з урахуванням Постанови КМУ від 12.01.2022 року №2.

12.04.2023 року КП «Центральна міська лікарня м. Олександрії» Олександрійської міської ради було надано відповідь на запит, відповідно до якого за період з 01.05.2022 року по 31.12.2022 року доплата ОСОБА_1 складає 81 450,58 грн (а.с. 91).

У судовому засіданні позивач ОСОБА_1 та її представник позовні вимоги підтримали та просили їх задовольнити. Погодились з розрахунком розміру належної доплати , наданим КП «ЦМЛ м. Олександрії».

Представник відповідача вимоги не визнав з підстав, викладених у відзиві та просив суд у задоволенні позову ОСОБА_1 відмовити у повному обсязі. 18.04.2023 року в судове засідання не з`явився через хворобу, просив розглядати справу у його відсутності.

Суд, заслухавши доводи позивача та його представника, з`ясувавши позицію відповідача, дослідивши письмові докази, встановив фактичні обставини та зміст спірних правовідносин, що виникли у справі.

Згідно ст. 12 ЦПК України передбачено, що цивільне судочинство здійснюється на засадах змагальності сторін. Кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених цим Кодексом.

Відповідно до ст. 13 ЦПК України, суд розглядає справи не інакше як за зверненням особи, поданим відповідно до цього Кодексу, в межах заявлених нею вимог і на підставі доказів, поданих учасниками справи або витребуваних судом у передбачених цим Кодексом випадках.

Відповідно до ст.263 ЦПК України судове рішення повинно ґрунтуватися на засадах верховенства права, бути законним і обґрунтованим.

Згідно зі ст. 43 Конституції України кожен має право на працю, що включає можливість заробляти собі на життя працею, яку він вільно обирає або на яку вільно погоджується. Кожен має право на належні, безпечні і здорові умови праці, на заробітну плату, не нижчу від визначеної законом. Право на своєчасне одержання винагороди за працю захищається законом.

За змістом ч. 1 ст. 3 КЗпП України трудові відносини працівників усіх підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, виду діяльності та галузевої належності, а також осіб, які працюють за трудовим договором з фізичними особами, регулює законодавство про працю.

Статтею 94 КЗпП України визначено, що заробітна плата - це винагорода, обчислена, як правило, у грошовому виразі, яку роботодавець виплачує працівникові за виконану ним роботу. Розмір заробітної плати залежить від складності та умов виконуваної роботи, професійно-ділових якостей працівника, результатів його праці та господарської діяльності підприємства, установи, організації і максимальним розміром не обмежується. Питання державного і договірного регулювання оплати праці, прав працівників на оплату праці та їх захисту визначається цим Кодексом, Законом України «Про оплату праці»та іншими нормативно-правовими актами.

Відповідно до ч. 4 статті 97 КЗпП України роботодавець (роботодавець - фізична особа) не має права в односторонньому порядку приймати рішення з питань оплати праці, що погіршують умови, встановлені законодавством, угодами, колективними договорами.

Статтею 98 КЗпП України передбачено, що оплата праці працівників установ і організацій, що фінансуються з бюджету, здійснюється на підставі законів та інших нормативно-правових актів України, генеральної, галузевих, регіональних угод, колективних договорів, у межах бюджетних асигнувань та позабюджетних доходів.

Аналогічну норму містить ст. 13 Закону України «Про оплату праці».

Згідно з ч. 1, 2 ст. 8 Закону України «Про оплату праці» держава здійснює регулювання оплати праці працівників підприємств усіх форм власності шляхом встановлення розміру мінімальної заробітної плати та інших державних норм і гарантій, встановлення умов і розмірів оплати праці керівників підприємств, заснованих на державній, комунальній власності, працівників підприємств, установ та організацій, що фінансуються чи дотуються з бюджету, а також шляхом оподаткування доходів працівників.

Умови розміру оплати праці працівників установ та організацій, що фінансуються з бюджету, визначаються Кабінетом Міністрів України, крім випадків, передбачених частиною третьою цієї статті, тачастиною першоюстатті 10 цього Закону.

Відповідно до ст. 21 Закону України «Про оплату праці» працівник має право на оплату своєї праці відповідно до актів законодавства і колективного договору на підставі укладеного трудового договору.

Розмір заробітної плати може бути нижчим за встановлений трудовим договором та мінімальний розмір заробітної плати у разі невиконання норм виробітку, виготовлення продукції, що виявилася браком, та з інших, передбачених чинним законодавством причин, які мали місце з вини працівника.

Крім того, відповідно до п. «ж» ч. 1 ст. 77 Закону України «Основи законодавства України про охорону здоров`я» медичні і фармацевтичні працівники мають право на оплату праці у державних та комунальних закладах охорони здоров`я у розмірі, не нижчому, ніж визначено Кабінетом Міністрів України, у тому числі з дотриманням гарантій щодо мінімальної заробітної плати.

Пунктом 1 постановою Кабінету Міністрів України від 12 січня 2022 року № 2 «Деякі питання оплати праці медичних працівників закладів охорони здоров`я» встановлено, що розмір нарахованої заробітної плати медичним працівникам закладів охорони здоров`я державної або комунальної форми власності за повністю виконану місячну (годинну) норму праці установлюється у межах фонду оплати праці на 2022 рік: на рівні не менше 20000 гривень лікарям (крім лікарів-інтернів) та професіоналам з вищою немедичною освітою, які допущені до медичної діяльності в закладах охорони здоров`я.

Пунктом 5 вказаної постанови Уряду передбачено, що у разі встановлення медичному працівнику неповного робочого дня або неповного робочого тижня, а також під час невиконання працівником у повному обсязі встановленої норми тривалості робочого часу вимога щодо розміру оплати праці, передбачена підпунктом 1 пункту 1 цієї постанови, застосовується пропорційно до відпрацьованого часу.

Таким чином, постановою Кабінету Міністрів України від 12 січня 2022 року № 2 «Деякі питання оплати праці медичних працівників закладів охорони здоров`я», яка являється нормативно-правовим актом, встановлює державну гарантію мінімальної оплати праці медичним працівникам закладів охорони здоров`я державної або комунальної форми власності до числа яких відносить лікарів (крім лікарів-інтернів) та професіоналів з вищою немедичною освітою, які допущені до медичної діяльності в закладах охорони здоров`я, а також молодших спеціалістів з медичною освітою (фахових молодших бакалаврів), фахівцям з початковим рівнем (короткий цикл) вищої медичної освіти, першим (бакалаврський) рівнем вищої медичної освіти і магістрів з медсестринства.

Судовим розглядом встановлено, що 16 вересня 2019 року ОСОБА_1 на підставі наказу Комунального підприємства «Центральна міська лікарня м. Олександрії» Олександрійської міської ради №28-к прийнято на роботу завідувачем, лікарем-статистиком інформаційно-аналітичного відділу з повним робочим часом на вакантну посаду згідно штатного розпису. Стаж роботи, що дає право на надбавку за вислугу років складає 23 роки 08 місяців 04 днів. Має вищу кваліфікаційну категорію за спеціальністю «Організація та управління здоров`я» з 25.02.2018 року (а.с. 13).

Відповідно до витягу з наказу Комунального підприємства «Центральна міська лікарня м. Олександрії» Олександрійської міської ради №28-к від 16.09.2019 року, у зв`язку з виробничою необхідністю ОСОБА_1 , завідувачу, лікарю-статистику інформаційно-аналітичного відділу з 17.09.2019 року надано сумісництво з оплатою згідно табелю обліку робочого часу 0,5 ст. лікаря-статистика інформаційно-аналітичного відділу, у зв`язку з наявністю вакансії (а.с. 14).

Ставка в розмірі 0,5 лікаря-статистика інформаційно-аналітичного відділу надавалась ОСОБА_1 в період з 01.01. по 31.03.2020 року, з 01.04. по 31.12.2020 року, з 01.01. по 31.12.2021 року, з 01.01. по 31.12.2022 року, що підтверджується витягами з наказів № 2-к від 02.01.2020р., №30-к від 01.04.2020р., №1-к від 04.01.2021р. та №1-к від 04.01.2022 року (а.с. 15-18).

Згідно листа Міністерства охорони здоров`я України №11.03-04/23 від 18.09.2002 року, розглянувши документи ОСОБА_1 , яка в 1991 році закінчила факультет «електрозабезпечення промислових підприємств» Дніпропетровського гірничого інституту ім. Артема, і враховуючи клопотання управління охорони здоров`я та стаж її роботи, Міністерство охорони здоров`я України, як виняток, дозволило їй продовжити роботу на посаді лікаря-статистика після відповідних курсів спеціалізації і отримання сертифіката лікаря-спеціаліста (а.с. 20).

Наказом Міністерства охорони здоров`я України №195 від 25.12.1992 року зі змінами, затверджено перелік вищих і середніх спеціальних навчальних закладів, підготовка і отримання звання в яких дають право займатися медичною і фармацевтичною діяльністю, додаток 1, відповідно до якого лікар-статистик-керівник підрозділу обліку і медичної статистики може мати інженерно-економічну освіту з урахуванням примітки 1 і 3: до роботи на посадах лікарів і провізорів допускаються фахівці, що отримали спеціальну підготовку у вищих навчальних закладах відповідно до "Переліку...", затвердженого цим наказом, та звання лікаря-спеціаліста з конкретної спеціальності (для лікарів), провізора загального профілю (для фармацевтів) або мають сертифікат, який дає право обіймати посаду лікаря-спеціаліста (для фахівців з немедичною освітою); спеціалісти, що за станом здоров`я чи з інших причин не можуть працювати за спеціальністю згідно "Переліку...", та особи, освіта яких не відповідає його вимогам, можуть бути використані на посадах лікарів |і провізорів тільки з дозволу Міністерства охорони здоров`я України з проходженням спеціалізації та отриманням відповідного сертифіката.

Відповідно до диплому серії НОМЕР_1 виданого 19.06.1991 року, ОСОБА_1 в 1991 році закінчила повний курс Дніпропетровського ордена Трудового Червоного Прапора гірничного інституту ім. Артема, за спеціальністю Електропостачання промислових підприємств з кваліфікацією інженера-електрика (а.с.19).

Згідно свідоцтва про укладення шлюбу серії НОМЕР_2 виданого 27.04.1991 року ОСОБА_1 27 квітня 1991 року уклала шлюб з ОСОБА_2 , після укладення шлюбу прізвище дружини ОСОБА_1 (а.с. 19).

Відповідно до свідоцтва № НОМЕР_3 до диплому № НОМЕР_4 про проходження підвищення кваліфікації та перепідготовки, ОСОБА_1 в 2002 році в Київській медичній академії післядипломної освіти ім.. П.Л. Шупика пройшла підготовку за спеціалізацією «Основи теорії та практики статистики охорони здоров`я» (а.с. 21).

Згідно посвідчення № НОМЕР_5 про проходження підвищення кваліфікації до диплому № НОМЕР_6 , ОСОБА_1 в 2017 році в Національній медичній академії післядипломної освіти імені П.Л. Шупика пройшла переатестаційний підготовку за спеціалізацією «Організація і управління охороною здоров`я» (а.с. 22).

Наказом Міністерства охорони здоров`я України №117 від 29.03.2002 року було запроваджено для застосування з 02.04.2002 погоджений з Міністерством праці та соціальної політики України Довідник кваліфікаційних характеристик професій працівників. Випуск 78 "Охорона здоров`я", відповідно до якого визначено кваліфікаційні вимоги до посад. Так кваліфікаційні вимоги до посади лікаря-статистика: Лікар- статистик вищої кваліфікаційної категорії: повна вища освіта (спеціаліст, магістр) за напрямом підготовки "Медицина". Проходження інтернатури за однією зі спеціальностей медичного профілю з наступною спеціалізацією "Організації і управління охороною здоров`я". Безперервний професійний розвиток. Наявність сертифіката лікаря-спеціаліста та посвідчення про присвоєння (підтвердження) вищої кваліфікаційної категорії з цієї спеціальності. Стаж роботи за фахом - понад 10 років.

Як вбачається із сертифіката спеціаліста №1228 ОСОБА_1 24.10.2002 року атестувалась на визначення знань та практичних навиків в атестаційній комісії при Київській медичній академії післядипломної освіти імені П.Л. Шупика та їй присвоєно звання лікаря-спеціаліста за спеціальністю Організація і управління охороною здоров`я (а.с. 23).

Згідно посвідчення №54 ОСОБА_1 15 березня 2013 року проходила атестацію в атестаційній комісії при управлінні охорони здоров`я Кіровоградської облдержадміністрації і наказом по управлінню охорони здоров`я від 15.03.2013р. №48-к їй присвоєна кваліфікаційна категорія зі спеціальністю «Організація та управління охоронного здоров`я», категорія вища (а.с. 24).

Пунктом 104 переліку лікарських посад у закладах охорони здоров`я відповідно до наказу Міністерства охорони здоров`я України №385 від 28.10.2002 «Про затвердження переліків закладів охорони здоров`я, лікарських посад, посад фармацевтів, посад фахівців з фармацевтичною освітою (асистентів фармацевтів), посад професіоналів у галузі охорони здоров`я, посад фахівців у галузі охорони здоров`я та посад професіоналів з вищою немедичною освітою у закладах охорони здоров`я», передбачена посада лікаря-статистика за спеціальністю Організація і управління охороною здоров`я.

Постановою Кабінету Міністрів України № 2 «Деякі питання оплати праці медичних працівників закладів охорони здоров`я» від 12.01.2022 року встановлено пунктом 1 розмір нарахованої заробітної плати медичним працівникам закладів охорони здоров`я державної або комунальної форми власності за повністю виконану місячну (годинну) норму праці установлюється у межах фонду оплати праці на 2022 рік: на рівні не менше 20 000 гривень, для медичних працівників, які займають посади лікарів (крім лікарів-інтернів) та професіоналам з вищою немедичною освітою, які допущені до медичної діяльності в закладах охорони здоров`я, а саме: бактеріологи, біохіміки, вірусологи, генетики, ентомологи, імунологи, лаборанти клінічної діагностики, мікробіологи, паразитологи, біологи, зоологи та токсикологи.

Виходячи з доданих до матеріалів справи документів, судом встановлено, що ОСОБА_1 займає посаду завідувача, лікаря-статистика інформаційно-аналітичного відділу з 17.09.2019 року та має сумісництво 0,5 ст. лікаря- ститистика інформаційно-аналітичного відділу. На дану посаду вона була прийнята та працює з дозволу Міністерства охорони здоров`я України.

Постанова Кабінету Міністрів України № 2 «Деякі питання оплати праці медичних працівників закладів охорони здоров`я» від 12.01.2022 року чітко зазначає, що заробітна плата медичного працівника закладу охорони здоров`я державної або комунальної форми власності за повністю виконану місячну (годинну) норму праці встановлюється у розмірі не менше ніж 20000 гривень для осіб, які займають посади лікарів. Інших умов або обмежень для встановлення такої заробітної плати вказаний нормативний акт не містить. Тобто, зайняття посади лікаря обумовлює відповідний рівень заробітної плати. Суд не приймає до уваги посилання представника відповідача, що посада лікаря-статистика, у випадку ОСОБА_1 , згідно посадової інструкція завідувача - лікаря статистика інформаційно - аналітичного відділу лікарні не передбачає собою виконання функцій медичного працівника та не дає право здійснювати медичну діяльність, оскільки в постанові КМУ № 2 «Деякі питання оплати праці медичних працівників закладів охорони здоров`я» від 12.01.2022 року нарахування заробітної плати визначено в залежності від перебування саме на посаді, а тому саме найменування посади лікар та перебування ОСОБА_1 на вказаній посаді лікаря дає їй право на безумовне нарахування даної виплати, що також було встановлено рішенням Олександрійського міськрайонного суду Кіровоградської області від 10 червня 2022 року яке постановою Кропивницького апеляційного суду від 04.10.2022 року - залишено без змін (53-63).

Проте відповідач відповідно до довідки про заробітну плату ОСОБА_1 за період з травня 2022 року по грудень 2022 року нараховує позивачці заробітну плату у меншому розмірі, ніж це гарантовано постановою КМУ.

Як вбачається з розрахунку зробленого КП «Центральна міська лікарня м. Олександрії» Олександрійської міської ради від 12.04.2023 року не нарахована та невиплачена сума доплат до заробітної плати ОСОБА_1 , за займані нею посади з урахуванням Постанови КМУ від 12.01.2022 року №2 за період з 01.05.2022 року по 31.12.2022 року складає 81 450,58 грн.

Недотримання роботодавцем гарантованого постановою КМУ розміру нарахованої заробітної плати є протиправним порушенням прав таких працівників.

Таким чином, суд приходить до висновку, про необхідність задоволення позовних вимог в частині стягнення з відповідача не нарахованої та невиплаченої заробітної плати в сумі 81 450 (вісімдесят одна тисяча чотириста п`ятдесят) гривень 58 копійок.

Позовні вимоги про визнання протиправною бездіяльність відповідача щодо не нарахування та невиплати доплат до мінімальної оплати праці медичним працівникам закладів охорони здоров`я гарантованої Посановою Кабінету Міністрів України від 12 січня 2022 року №2 задоволенню не підлягають, оскільки охоплюються змістом вимог, що були задоволенні, які і будуть підставою для поновлення відповідного права і що відповідає змісту статті 5 ЦПК та статті 16 ЦК.

Що стосується позовних вимог про перерахунок відпускних виплат ОСОБА_1 за 2022 рік у зв`язку із збільшенням середньомісячної заробітної плати, суд зазначає наступне.

Згідно ч. 1 ст. 6 Закону України «Про відпустки» щорічна основна відпустка надається працівникам тривалістю не менш як 24 календарних дні за відпрацьований робочий рік, який відлічується з дня укладення трудового договору.

Пунктом 1 ч. 1 ст. 9 Закону України «Про відпустки» передбачено, що до стажу роботи, що дає право на щорічну основну відпустку зараховуються: час фактичної роботи (в тому числі на умовах неповного робочого часу) протягом робочого року, за який надається відпустка.

Положеннями абз. 3 розділу III Порядку обчислення середньої заробітної плати, затвердженого постановою КМУ від 08.02.1995 року, обчислення середньої заробітної плати для оплати часу відпусток або для виплати компенсації за невикористані відпустки проводиться виходячи з виплат за останні 12 календарних місяців

роботи, що передують місяцю надання відпустки або виплати

компенсації за невикористані відпустки.

Враховуючи, що обчислення ОСОБА_1 оплати часу

відпусток за 2022 рік відбулось без урахування коефіцієнту збільшення середньої заробітної плати за вказаний період, суд дійшов висновку про задоволення в цій частині позову. Доказів зворотного в розрізі положень ст. ст. 76-81 ЦПК України з даного приводу в розпорядження суду не надано.

Відповідно до вимог ч.1 ст. 141 ЦПК України судовий збір покладається на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог. Оскільки позивача при зверненні до суду від сплати судового збору звільнено, він підлягає стягненню з відповідача в дохід держави.

Керуючись ст. ст. 2, 13, 23, 76-81, 141, 263, 264, 265, 268, ЦПК України, ст.ст. 3,94, ч.4 ст.97, 98 КЗпП України, Закону України «Про оплату праці», ЗУ «Про відпустки», суд,

УХВАЛИВ:

Позов ОСОБА_1 в інтересах якої діє представник позивача ОСОБА_2 до Комунального підприємства "Центральна міська лікарня м. Олександрії" Олександрійської міської ради Кіровоградської області про стягнення ненарахованої та невиплаченої заробітної плати - задовольнити частково.

Стягнути з Комунального підприємства "Центральна міська лікарня м. Олександрії" Олександрійської міської ради Кіровоградської області, код ЄДРПРОУ 05493838 на користь ОСОБА_1 , РНОКПП НОМЕР_7 , ненараховану та невиплачену заробітну плату в сумі 81 450 (вісімдесят одна тисяча чотириста п`ятдесят) гривень 58 копійок.

Зобов`язати Комунальне підприємство "Центральна міська лікарня м. Олександрії" Олександрійської міської ради Кіровоградської області, код ЄДРПРОУ 05493838 здійснити перерахунок відпускних виплат ОСОБА_1 за 2022 рік у зв`язку із збільшенням середньомісячної заробітної плати, з урахуванням фактично виплачених коштів.

Стягнути з Комунального підприємства "Центральна міська лікарня м. Олександрії" Олександрійської міської ради Кіровоградської області в дохід держави судовий збір в розмірі 1073,60 (одна тисяча сімдесят три) гривні 60 коп, які перерахувати за такими реквізитами: номер рахунку UA908999980313111256000026001; отримувач коштів: ГУК у м. Києві/м.Київ/22030106; код за ЄДРПОУ: 37993783; банк отримувача: Казначейство України (ЕАП); код класифікації доходів бюджету: 22030106.

В іншій частині позовних вимог відмовити.

Рішення суду може бути оскаржено шляхом подачі апеляційної скарги до Кропивницького апеляційного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного рішення. Учасник справи, якому повне рішення не було вручене у день його складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Повний текст рішення складено 21 квітня 2023 року.

Суддя Я.М.Подоляк

Дата ухвалення рішення18.04.2023
Оприлюднено01.05.2023

Судовий реєстр по справі —398/37/23

Рішення від 18.04.2023

Цивільне

Олександрійський міськрайонний суд Кіровоградської області

Подоляк Я. М.

Рішення від 18.04.2023

Цивільне

Олександрійський міськрайонний суд Кіровоградської області

Подоляк Я. М.

Ухвала від 12.01.2023

Цивільне

Олександрійський міськрайонний суд Кіровоградської області

Подоляк Я. М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні