ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
і м е н е м У к р а ї н и
07 квітня 2023 року м. Ужгород№ 260/415/23 Закарпатський окружний адміністративний суд у складі:
головуючого судді Микуляк П.П.,
при секретарі Пшевлоцька К.І.,
за участю:
позивача: ОСОБА_1 , представник - не з`явився,
відповідача: Виноградівська міська рада Закарпатської області, представник - не з`явився,
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Виноградівської міської ради Закарпатської області про визнання протиправним та скасування рішення, -
В С Т А Н О В И В:
У відповідності до ст. 243 Кодексу адміністративного судочинства України виготовлена вступна та резолютивна частини Рішення. Повний текст Рішення виготовлено та підписано 17 квітня 2023 року.
ОСОБА_1 звернулася до Закарпатського окружного адміністративного суду із позовом до Виноградівської міської ради Закарпатської області, яким просить суд:
- визнати протиправним та скасувати рішення IV сесії V скликання Виноградівської міської ради Закарпатської області №183 від 29.09.2006 року про включення до Переліку пам`яток архітектури та містобудування місцевого значення, які беруться під охорону держави м. Виноградів, в частині включення в Перелік пам`яток архітектури житловий будинку 1912 року в АДРЕСА_1 .
Позовна заява мотивована тим, що вказане рішення є протиправним, незаконним та таким, що перешкоджає реалізовувати власнику майна належне йому право на розпорядження та користування таким, створює перешкоди в оформленні дозвільних документів.
Представник позивача в судове засідання не з`явився, однак подав до суду заяву, про розгляд справи за його відсутності.
Представник відповідача в судове засідання не з`явився, відзив на позовну заяву не подав.
При подачі відповідачем клопотання про розгляд справи за його відсутності, було зазначено, що відповідач не заперечує, щодо задоволення позовних вимог.
Відповідно до п.1 ч.3 ст.205 КАС України, якщо учасник справи або його представник були належним чином повідомлені про судове засідання, суд розглядає справу за відсутності такого учасника справи у разі неявки в судове засідання учасника справи (його представника) без поважних причин або без повідомлення причин неявки.
Згідно ч.4 ст.229 КАС України, у разі неявки у судове засідання всіх учасників справи або якщо відповідно до положень цього Кодексу розгляд справи здійснюється за відсутності учасників справи (у тому числі при розгляді справи в порядку письмового провадження), фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Враховуючи вказане, суд вважає, що вжито всіх заходів для належного повідомлення сторін про дату, час та місце проведення судового засідання та не вбачає причин для відкладення розгляду справи.
Зважаючи на вимоги ч.6 ст.162 КАС України, суд вважає, що розгляд справи може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів.
Дослідивши матеріали справи, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до наступних висновків.
Судом встановлено, що 01.07.2019р. позивачкою було придбано двох кімнатну квартиру загальною площею 76 м2, та 09.07.2019р. придбано одно кімнатну квартиру загальною площею 18,8 м2., обидві квартири знаходиться за адресою АДРЕСА_1 .
24.03.2020р. Виноградівська міська рада Закарпатської області Рішенням №05 вирішила перевести вказані квартири у житловий будинок та присвоїти житловому будинку адресу - АДРЕСА_2
22.08.2022р. Виноградівська міська рада Закарпатської області уклала з позивачем договір оренди землі, яким передала в строкове платне користування земельну ділянку для будівництва та обслуговування житлового будинку (присадибна ділянка), яка розташована за адресою АДРЕСА_2 - площею 0,0205 га ( з яких 0,0205 Га забудовано).
03.11.2022р. Виноградівська міська рада Закарпатської області, Відділ містобудування та архітектури видав Наказ, яким затвердив містобудівні умови та обмеження видані ОСОБА_1 , якими передбачена реставрація вищезгаданих квартир під торгові приміщення, без зміни зовнішніх геометричних розмірів фундаментів.
Однак, ще 02.08.2022р. Міністерство культури та інформаційної політики (МКІП) в межах наданих їм повноважень погодило робочу проектну документацію об`єкта "Реконструкція квартир під торгові приміщення за адресою АДРЕСА_2 та встановило певні обмеження при реалізації такого.
На виконання наведеного позивач 17.11.2022р. звернулася з заявою про внесення змін до містобудівних умов та обмежень для проектування об`єкта будівництва, реєстраційний номер СДЕССБ:MU01:2640-2847-6198-2383, «Реставрація квартири АДРЕСА_3 та АДРЕСА_4 шляхом пристосування під торгові приміщення у АДРЕСА_2 », в частині зміни назви об`єкта будівництва, з «Реставрація» на «Реконструкція».
Листом №01-19/204 від 24.11.2022 Відділ містобудування та архітектури Виноградівської міської ради надав відмову на внесення змін у містобудівні умови та обмеження для проектування об`єкта будівництва оскільки вказаний будинок згідно рішення IV сесії V скликання Виноградівської міської ради №183 від 29.09.2006 року включено в Перелік пам`яток архітектури місцевого значення.
Позивач зазначив, що будинок АДРЕСА_2 рішенням IV сесії V скликання Виноградівської міської ради №183 від 29.09.2006 року неправомірно включено до Переліку пам`яток архітектури та містобудування місцевого значення, які беруться під охорону держави, що належить позивачеві, оскільки відсутні визначені законом правові підстави з якими пов`язується можливість віднесення об`єкту до культурної спадщини.
А рішення IV сесії V скликання Виноградівської міської ради №183 від 29.09.2006 року «Про затвердження Переліку пам`яток архітектури та містобудування місцевого значення, які беруться під охорону держави м. Виноградів» в частині включення будинку в перелік пам`яток архітектури та містобудування місцевого значення є протиправним та створює для позивачки - власника нерухомого майна, правові наслідки у вигляді обмежень, пов`язаних із забезпеченням охорони такої пам`ятки, якої насправді не існує, і яка не може вважатись такою.
Матеріалами справи додатково встановлено, що відповідно до відповіді департаменту культури Закарпатської ОВА будинок по вул. Миру, 10 в м. Виноградів не внесений до Державного реєстру нерухомих пам`яток України, не взятий на державний облік відповідно до законодавства, яке діяло до набрання чинності Законом України «Про охорону культурної спадщини», а також не занесений до Переліку об`єктів культурної спадщини.
Вказаний об`єкт згідно Державного реєстру нерухомих пам`яток України не значиться ні як пам`ятка національного, ні як пам`ятка місцевою значення.
Постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2001 року №1760 затверджено Порядок визначення категорій пам`яток для занесення об`єктів культурної спадщини до Державного реєстру нерухомих пам`яток України (далі Порядок №1760).
Відповідно до п.3, 4, 5, 6 та 11 Порядку №1760 облікова документація на об`єкт культурної спадщини включає облікову картку, його паспорт, коротку історичну довідку, акт технічного стану, довідку про майнову цінність об`єкта.
Облікова документація, що передбачає виконання роботи з метою виявлення, дослідження, фіксації об`єкта культурної спадщини, визначення його антропологічної, археологічної, естетичної, етнографічної, історичної, мистецької, наукової чи художньої цінності, складається органами охорони культурної спадщини Ради міністрів Автономної Республіки Крим, обласних, Київської та Севастопольської міських держадміністрацій, органами охорони культурної спадщини місцевого самоврядування згідно з їх компетенцією або уповноваженими ними установами та організаціями.
Облікова картка об`єкта культурної спадщини повинна містити його найменування, відомості про розташування, дату утворення, первісне призначення, характер сучасного використання, ступінь схоронності, тип і вид об`єкта, наявність науково-проектної документації, а також стислий опис, фото загального вигляду, план, охоронний номер об`єкта, дату і номер рішення, відповідно до якого об`єкт взято на облік.
Паспорт об`єкта культурної спадщини повинен містити: історичні дані про об`єкт, відомості про його сучасний стан, функціональне використання, роль у навколишньому середовищі, територію, а також про ландшафт, твори мистецтва, результати попередньої оцінки антропологічної, археологічної, естетичної, етнографічної, історичної, мистецької, наукової чи художньої цінності, про основні археологічні, іконографічні, архівні та бібліографічні матеріали, наявність науково-проектної документації, місце її зберігання та зони охорони. У паспорті зазначаються тип і вид об`єкта культурної спадщини, пропонована чи затверджена категорія пам`ятки, охоронний номер з посиланням на рішення, відповідно до якого пам`ятку взято на державний облік. До паспорта додаються матеріали фотофіксації, генеральний план з позначенням зон охорони, поповерхові плани, розрізи, креслення фасадів (у разі потреби).
Об`єкти культурної спадщини місцевого значення повинні відповідати критерію автентичності, а також принаймні одному з таких критеріїв:
- вплинули на розвиток культури, архітектури, містобудування, мистецтва певного населеного пункту чи регіону;
- пов`язані з історичними подіями, віруваннями, життям і діяльністю видатних людей певного населеного пункту чи регіону;
- є творами відомих архітекторів або інших митців;
- є культурною спадщиною національної меншини чи регіональної етнічної групи.
Судом встановлено, що матеріали справи не містять жодного документу, які визначені Порядком №1760, щодо будинку АДРЕСА_1 , які б підтверджували підстави для включення вказаного будинку до переліку пам`яток архітектури місцевого значення.
Виноградівською міською радою листом №02-22/83 від 09.01.2023 додатково повідомлено, що на будинок по АДРЕСА_1 облікова документація не виготовлялась, оцінка науковими або вченими радами установ та організацій, діяльність яких пов`язана з охороною культурної спадщини не проводилась, протоколи за результатом розгляду облікової документації не складались.
Крім того, як вже зазначалося в матеріалах справи наявна відповідь департаменту культури Закарпатської ОВА №01-15/40 від 16.01.2023, яким було повідомлено, що будинок по АДРЕСА_1 не внесений до Державного реєстру нерухомих пам`яток України, не взятий на державний облік відповідно до законодавства, а також не занесений до Переліку об`єктів культурної спадщини.
З вищевказаного випливає, що оскаржуване рішення Виноградівської міської ради Закарпатської області №183 від 29.09.2006 року про включення до Переліку пам`яток архітектури та містобудування місцевого значення, які беруться під охорону держави м. Виноградів, в частині включення в Перелік пам`яток архітектури житлового будинку 1912 року в АДРЕСА_1 з врахуванням чинного рішення Виноградівської міської ради Закарпатської області №05, яким вирішено перевести квартири АДРЕСА_3 та АДРЕСА_4 у житловий будинок та присвоїти житловому будинку адресу - АДРЕСА_2 - підлягає скасуванню.
Відповідно до ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно ч.1 ст.2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
У відповідності до ч.2 ст.77 КАС України в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. Враховуючи вищенаведене, а також те, що відповідач не заперечує, щодо задоволення позовних вимог і таке визнання не суперечить інтересам, правам третіх осіб, керуючись ст. 242-246, 250, 255, 295 КАС України, суд -
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов ОСОБА_1 до Виноградівської міської ради Закарпатської області про визнання протиправним та скасування рішення - задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати рішення IV сесії V скликання Виноградівської міської ради Закарпатської області №183 від 29.09.2006 року про включення до Переліку пам`яток архітектури та містобудування місцевого значення, які беруться під охорону держави м. Виноградів, в частині включення в Перелік пам`яток архітектури житловий будинок 1912 року в АДРЕСА_1 .
Рішення суду набирає законної сили в порядку передбаченому ст.255 КАС України.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Восьмого апеляційного адміністративного суду, протягом тридцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.
СуддяП.П.Микуляк
Суд | Закарпатський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 07.04.2023 |
Оприлюднено | 28.04.2023 |
Номер документу | 110470754 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері містобудування; архітектурної діяльності |
Адміністративне
Закарпатський окружний адміністративний суд
Микуляк П.П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні