Справа № 420/8789/23
УХВАЛА
25 квітня 2023 року м. Одеса
Суддя Одеського окружного адміністративного суду Вовченко О.А., розглянувши матеріали позову товариства з обмеженою відповідальністю «ДАКОСТ» до Головного управління ДПС в Одеській області, Державної податкової служби України, про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії,-
В С Т А Н О В И В:
До Одеського окружного адміністративного суду через систему «Електронний суд» надійшла позовна заява товариства з обмеженою відповідальністю «ДАКОСТ» до Головного управління ДПС в Одеській області, Державної податкової служби України, в якій позивач просить суд:
1. Визнати протиправними та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС в Одеській області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних №7394254/42338964 від 27.09.2022, №7394253/42338964 від 27.09.2022, №7394252/42338964 від 27.09.2022, №7394250/42338964 від 27.09.2022, №7394251/42338964 від 27.09.2022, №7488392/42338946 від 20.10.2022, №7488400/42338946 від 20.10.2022, №7488395/42338946 від 20.10.2022, №7488396/42338946 від 20.10.2022, №7488393/42338946 від 20.10.2022, №7488397/42338946 від 20.10.2022, №7488394/42338946 від 20.10.2022, №7488398/42338946 від 20.10.2022, №7488390/42338946 від 20.10.2022, №7488399/42338946 від 20.10.2022, №7488391/42338946 від 20.10.2022, №7427171/42338946 від 04.10.2022, №7427170/42338946 від 04.10.2022, №7427169/42338946 від 04.10.2022, №7427168/42338946 від 04.10.2022, №7427167/42338946 від 04.10.2022, №7427166/42338946 від 04.10.2022, №7427165/42338946 від 04.10.2022, №7488386/42338946 від 20.10.2022, №7488382/42338946 від 20.10.2022, №7488388/42338946 від 20.10.2022, №7488384/42338946 від 20.10.2022, №7488381/42338946 від 20.10.2022, №7488387/42338946 від 20.10.2022, №7488385/42338946 від 20.10.2022, №7488389/42338946 від 20.10.2022, №7488383/42338946 від 20.10.2022;
2. Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкові накладні, виписані товариством з обмеженою відповідальністю «ДАКОСТ» №50 від 27.08.2022, №54 від 28.08.2022, №58 від 29.08.2022, №59 від 30.08.2022, №64 від 31.08.2022, №4 від 01.09.2022, №8 від 02.09.2022, №9 від 03.09.2022, №13 від 04.09.2022, №17 від 05.09.2022, №23 від 06.09.2022, №27 від 07.09.2022, №31 від 08.09.2022, №33 від 09.09.2022, №39 від 10.09.2022, №43 від 11.09.2022, №47 від 12.09.2022, №51 від 13.09.2022, №55 від 14.09.2022, №59 від 15.09.2022, №63 від 16.09.2022, №67 від 17.09.2022, №71 від 18.09.2022, №77 від 19.09.2022, №81 від 20.09.2022, №85 від 21.09.2022, №90 від 22.09.2022, №94 від 22.09.2022, №101 від 25.09.2022, №105 від 26.09.2022, №115 від 28.09.2022, №120 від 30.09.2022 в Єдиному реєстрі податкових накладних днем її надіслання до реєстру.
Відповідно до п.п.3,5,6 ч.1 ст.171 КАС України суддя після одержання позовної заяви з`ясовує чи відповідає позовна заява вимогам, встановленим статтями 160, 161, 172 цього Кодексу; чи позов подано у строк, установлений законом (якщо позов подано з пропущенням встановленого законом строку звернення до суду, то чи достатньо підстав для визнання причин пропуску строку звернення до суду поважними); чи немає інших підстав для залишення позовної заяви без руху, повернення позовної заяви або відмови у відкритті провадження в адміністративній справі, встановлених цим Кодексом.
Ознайомившись зі змістом позову, суддя дійшов висновку, що він не відповідає вимогам ст. 161 КАС України.
Відповідно до ч.ч.1, 2, 4 ст.122 КАС України позов може бути подано в межах строку звернення до адміністративного суду, встановленого цим Кодексом або іншими законами. Для звернення до адміністративного суду за захистом прав, свобод та інтересів особи встановлюється шестимісячний строк, який, якщо не встановлено інше, обчислюється з дня, коли особа дізналася або повинна була дізнатися про порушення своїх прав, свобод чи інтересів. Якщо законом передбачена можливість досудового порядку вирішення спору і позивач скористався цим порядком, або законом визначена обов`язковість досудового порядку вирішення спору, то для звернення до адміністративного суду встановлюється тримісячний строк, який обчислюється з дня вручення позивачу рішення за результатами розгляду його скарги на рішення, дії або бездіяльність суб`єкта владних повноважень.
Статтею 56 Податкового кодексу України визначено порядок оскарження рішень контролюючих органів. Так, відповідно до пункту 56.1 статті 56 Податкового кодексу України рішення, прийняті контролюючим органом, можуть бути оскаржені в адміністративному або судовому порядку. Пунктом 56.18 статті 56 Податкового кодексу України визначено, що з урахуванням строків давності, визначених статтею 102 цього Кодексу, платник податків має право оскаржити в суді податкове повідомлення - рішення або інше рішення контролюючого органу у будь-який момент після отримання такого рішення. Рішення контролюючого органу, оскаржене в судовому порядку, не підлягає адміністративному оскарженню. Процедура адміністративного оскарження вважається досудовим порядком вирішення спору.
Відповідно до пункту 56.19 статті 56 Податкового кодексу України у разі коли до подання позовної заяви проводилася процедура адміністративного оскарження, платник податків має право оскаржити в суді податкове повідомлення-рішення або інше рішення контролюючого органу про нарахування грошового зобов`язання протягом місяця, що настає за днем закінчення процедури адміністративного оскарження відповідно до пункту 56.17 цієї статті.
Дослідження змісту аналізованих приписів статей Податкового кодексу України та статті 122 КАС України вказує на те, що на сьогодні є підхід, відповідно до якого строки звернення до суду після застосування досудового порядку вирішення спору є коротшими, ніж звичайні строки. При цьому є різні правові режими щодо оскарження податкових повідомлень-рішень і рішень контролюючих органів про нарахування грошових зобов`язань та інших рішень контролюючих органів, що не пов`язані з їх нарахуванням, саме в частині різної тривалості скорочених строків оскарження при попередньому використанні досудового порядку вирішення спору.
Спеціальні строки для звернення до суду з позовом про скасування рішень контролюючих органів, що не пов`язані з нарахуванням грошових зобов`язань, зокрема рішення про відмову в реєстрації податкової накладної в ЄРПН та зобов`язання її зареєструвати, після проведення процедури адміністративного оскарження та отримання рішення про залишення скарги без задоволення, нормами ПК України не визначені, тобто не врегульовують спірне в цій справі питання.
Отже, із прийняттям чинної редакції КАС України та відмінним правовим регулюванням, визначеним частиною четвертою статті 122 КАС України, інші рішення контролюючих органів, які не стосуються нарахування грошових зобов`язань платника податків, за умови попереднього використання позивачем досудового порядку вирішення спору (застосування процедури адміністративного оскарження - абзац третій пункту 56.18 статті 56 Податкового кодексу України), оскаржуються в судовому порядку в такі строки:
а) тримісячний строк для звернення до суду встановлюється за умови, якщо рішення контролюючого органу за результатами розгляду скарги було прийнято та вручено платнику податків (скаржнику) у строки, встановлені Податковим кодексом України. При цьому такий строк обчислюється з дня вручення скаржнику рішення за результатами розгляду його скарги на рішення контролюючого органу;
б) шестимісячний строк для звернення до суду встановлюється за умови, якщо рішення контролюючого органу за результатами розгляду скарги не було прийнято та/або вручено платнику податків (скаржнику) у строки, встановлені Податковим кодексом України. При цьому такий строк обчислюється з дня звернення скаржника до контролюючого органу із відповідною скаргою на його рішення.
Вказані висновки узгоджуються з висновками, викладеними Верховним Судом у постанові від 11 жовтня 2019 року по справі №640/20468/18.
Суд зазначає, що предметом розгляду даної справи є зокрема рішення від 27.09.2022 №7394254/42338964, №7394253/42338964, №7394252/42338964, №7394250/42338964, №7394251/42338964 та від 04.10.2022 №7427171/42338946, №7427170/42338946, №7427169/42338946, №7427168/42338946, №7427167/42338946, №7427166/42338946, №7427165/42338946.
При цьому, доказів застосування процедури досудового врегулювання спору позивачем до суду не надано.
Тобто, шестимісячний строк звернення до суду з даним адміністративним позовом у позивача сплинув 28.03.2023 щодо рішень від 27.09.2022 №7394254/42338964, №7394253/42338964, №7394252/42338964, №7394250/42338964, №7394251/42338964 та 05.04.2023 щодо рішень від 04.10.2022 №7427171/42338946, №7427170/42338946, №7427169/42338946, №7427168/42338946, №7427167/42338946, №7427166/42338946, №7427165/42338946, однак до суду дану позовну заяву позивачем подано через систему «Електронний суд» 20.04.2023.
Згідно з частиною 1 статті 123 КАС України у разі подання особою позову після закінчення строків, установлених законом, без заяви про поновлення пропущеного строку звернення до адміністративного суду, або якщо підстави, вказані нею у заяві, визнані судом неповажними, позов залишається без руху. При цьому протягом десяти днів з дня вручення ухвали особа має право звернутися до суду з заявою про поновлення строку звернення до адміністративного суду або вказати інші підстави для поновлення строку.
Суддя зазначає, що позивачем до суду не надано доказів звернення до суду з дотриманням строку, визначеного ст.122 КАС України та не надано належним чином обґрунтованої заяви про його поновлення.
При цьому, щодо посилань позивача на введення на території України воєнного стану суддя зазначає, що сам по собі факт запровадження воєнного стану в Україні не може бути підставою для поновлення строку на звернення до суду, адже такою підставою можуть бути обставини, що виникли внаслідок запровадження воєнного стану і унеможливили виконання учасником судового процесу процесуальних дій протягом установленого законом строку.
Згідно ч. 1 ст.169 КАС суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160, 161 цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху.
Відтак, приймаючи до уваги вищевикладене, суддя вважає за необхідне залишити адміністративний позов без руху, встановивши позивачу строк для усунення недоліків.
Виявлені недоліки повинні бути усунені, шляхом надання до суду належним чином обґрунтованої заяви про поновлення строку звернення до суду.
Керуючись ст.ст.160, 161, 169 КАС України, суддя, -
У Х В А Л И В:
Позов товариства з обмеженою відповідальністю «ДАКОСТ» до Головного управління ДПС в Одеській області, Державної податкової служби України, про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії - залишити без руху.
Встановити позивачу 10-денний строк для усунення недоліків позовної заяви з дня отримання копії ухвали.
У разі невиконання вимог цієї ухвали позовна заява буде вважатись неподаною і буде повернута заявникові.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Суддя О.А. Вовченко
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 25.04.2023 |
Оприлюднено | 28.04.2023 |
Номер документу | 110472471 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні