Рішення
від 26.04.2023 по справі 440/949/23
ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

26 квітня 2023 року м. ПолтаваСправа № 440/949/23

Полтавський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді Довгопол М.В., розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження у письмовому провадженні справу за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Пенсійного фонду України в Полтавській області про визнання рішення протиправним та зобов`язання вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И В:

І. ІСТОРІЯ СПРАВИ

1. Стислий зміст позовних вимог

ОСОБА_1 (далі - ОСОБА_1 /позивач) звернувся до Полтавського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Головного управління Пенсійного фонду України в Полтавській області (далі - ГУ ПФУ в Полтавській області/відповідач), в якому просив:

- визнати протиправним рішення Головного управління Пенсійного фонду України у Полтавській області № 98 від 26.09.2022 про відмову у призначенні ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , пенсії за віком на пільгових умовах за Списком №2 відповідно до п.п. 2 ч. 2 ст. 114 Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування", та підтвердженні стажу роботи у період з 03.09.1991 по 01.09.2003 як такого, що дає право на призначення пенсії на пільгових умовах;

- зобов`язати Головне управління Пенсійного фонду України у Полтавській області зарахувати ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , до трудового стажу період роботи з 03.09.1991 по 01.09.2003 як такий, що набутий на посаді, включеній до Списку №2, відповідно до п.п. 2 ч. 2 ст. 114 Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування" та дає право на призначення пенсії на пільгових умовах і повторно розглянути заяву від 17.08.2022 про призначення пенсії на пільгових умовах.

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що відповідач протиправно відмовив у призначенні пенсії за віком на пільгових умовах, оскільки ОСОБА_1 має відповідні записи у трудовій книжці щодо спірних періодів роботи, та ці записи є належними та допустимими доказами для підтвердження його трудового стажу, а відтак необхідності їх підтвердження іншими доказами не вбачається.

2. Стислий зміст заперечень відповідача

У наданому до суду відзиві на позовну заяву представник відповідача заперечував проти позовних вимог та просив відмовити в їх задоволенні у повному обсязі, зазначивши, що проаналізувавши надані матеріали ОСОБА_1 , комісією Головного управління Пенсійного фонду України в Полтавській області прийнято рішення про відмову в зарахуванні періоду роботи, передбаченої пунктом 2 частини 2 статті 114 Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування" з 03.09.1991 по 01.09.2003, у зв`язку з відсутністю інформації про ліквідацію підприємства без визначення правонаступника; відсутністю даних про оплату праці; відомостей про види зварювальних робіт; за період з 2000 року по 01.09.2003 відсутністю відомостей про переведення на інші роботи, на роботи з неповним робочим днем та про надання відпусток без збереження заробітної плати; з 16.06.1999 по 16.07.2000 відсутністю відомостей про проведення атестації робочих місць.

3. Процесуальні дії по справі

Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 06.02.2023 позовну заяву залишено без руху.

13.03.2023 позивач усунув недоліки позовної заяви.

Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 27.03.2022 позовну заяву прийнято до розгляду та відкрито провадження у справі, розгляд справи вирішено проводити за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).

Фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалося на підставі частини четвертої статті 229 Кодексу адміністративного судочинства України.

ІІ. ФАКТИЧНІ ОБСТАВИНИ СПРАВИ

Дослідивши докази та письмові пояснення, викладені у заявах по суті справи, суд встановив такі обставини справи та відповідні правовідносини.

ОСОБА_1 звернувся до Головного управління Пенсійного фонду України в Полтавській області із заявою про підтвердження стажу роботи /а.с. 40 зворотній бік - 41/, в якій просив підтвердити період роботи з 03.09.1991 по 01.09.2003.

До вказаної заяви ОСОБА_1 додав копію паспорта громадянина України /а.с. 42-43/, копію довідки про присвоєння ідентифікаційного номера /а.с. 43/, копію трудової книжки НОМЕР_1 /а.с. 44/, архівну довідку виконавчого комітету Полтавської міської ради № І-057-13/70 від 22.07.2022 /а.с. 45/, архівну довідку виконавчого комітету Полтавської міської ради від 16.08.2022 № І-057-13/70 /а.с. 46/, архівну довідку архівного відділу Полтавської міської ради від 22.07.2022 № І-057-13/70 /а.с. 47/, архівну довідку виконавчого комітету Полтавської міської ради від 22.07.2022 № І-057-13/70 /а.с. 48/.

Рішенням Комісії при Головному управлінні Пенсійного фонду України в Полтавській області № 98 від 26.09.2022 /а.с. 39-40/ про результати розгляду заяви про підтвердження стажу роботи вирішено відмовити ОСОБА_1 у підтвердженні періоду роботи, передбаченої пунктом 2 частини 2 статті 114 Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування" з 03.09.1991 по 01.09.2003 з таких підстав: відсутність інформації про ліквідацію підприємства без визначення правонаступника; відсутність даних про оплату праці; відсутні відомості про види зварювальних робіт; за період з 2000 року по 01.09.2003 відсутність відомостей про переведення на інші роботи, на роботи з неповним робочим днем та про надання відпусток без збереження заробітної плати; з 16.06.1999 по 16.07.2000 відсутні відомості про проведення атестації робочих місць.

Позивач, вважаючи рішення Головного управління Пенсійного фонду України в Полтавській області від 26.09.2022 № 98 протиправним, звернувся до суду з даним позовом.

ІІІ. ДЖЕРЕЛА ПРАВА

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з такого.

Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно зі статтею 46 Конституції України громадяни мають право на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття з незалежних від них обставин, а також у старості та в інших випадках, передбачених законом.

Це право гарантується загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням за рахунок страхових внесків громадян, підприємств, установ і організацій, а також бюджетних та інших джерел соціального забезпечення; створенням мережі державних, комунальних, приватних закладів для догляду за непрацездатними.

Принципи, засади і механізми функціонування системи загальнообов`язкового державного пенсійного страхування, призначення, перерахунку і виплати пенсій, надання соціальних послуг з коштів Пенсійного фонду, що формуються за рахунок страхових внесків роботодавців, бюджетних та інших джерел визначаються Законом України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування" від 9 липня 2003 року №1058-IV (далі - Закон №1058-IV).

Статтею 8 Закону №1058-IV передбачено право громадян України на отримання пенсійних виплат та соціальних послуг.

За приписами пункту 1 частини 1 статті 8 Закону №1058-IV право на отримання пенсій та соціальних послуг із солідарної системи мають громадяни України, які застраховані згідно із цим Законом та досягли встановленого цим Законом пенсійного віку чи визнані особами з інвалідністю в установленому законодавством порядку і мають необхідний для призначення відповідного виду пенсії страховий стаж, а в разі смерті цих осіб - члени їхніх сімей, зазначені у статті 36 цього Закону, та інші особи, передбачені цим Законом.

Згідно із частиною першою статті 26 Закону №1058-IV особи мають право на призначення пенсії за віком після досягнення віку 60 років за наявності страхового стажу не менше 15 років по 31 грудня 2017 року.

Починаючи з 1 січня 2018 року право на призначення пенсії за віком після досягнення віку 60 років мають особи за наявності страхового стажу, зокрема, з 1 січня 2022 року по 31 грудня 2022 року - не менше 29 років.

Відповідно до положень частин 1, 4 статті 24 Закону №1058-IV страховий стаж - період (строк), протягом якого особа підлягає загальнообов`язковому державному пенсійному страхуванню та за який щомісяця сплачені страхові внески в сумі не меншій, ніж мінімальний страховий внесок.

Періоди трудової діяльності та інші періоди, що враховувалися до стажу роботи для призначення пенсії до набрання чинності цим Законом, зараховуються до страхового стажу в порядку і на умовах, передбачених законодавством, що діяло раніше, крім випадків, передбачених цим Законом.

Пільговий порядок обчислення стажу роботи, передбачений законодавством, що діяло раніше, за період з 1 січня 2004 року застосовується виключно в частині визначення права на пенсію за віком на пільгових умовах та за вислугу років.

Пунктом 2 Розділу XV "Прикінцеві положення" Закону №1058-IV передбачено, що пенсійне забезпечення застрахованих осіб, які працювали або працюють на підземних роботах, на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком № 1 та на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком № 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України, та за результатами атестації робочих місць, на посадах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах, які відповідно до цього Закону мають право на пенсію на пільгових умовах, здійснюється згідно з окремим законодавчим актом через професійні та корпоративні фонди. До запровадження пенсійного забезпечення через професійні та корпоративні фонди особам, зазначеним в абзаці першому цього пункту, пенсії призначаються за нормами цього Закону.

Частиною 1 статті 114 Закону України №1058-IV визначено, що право на пенсію за віком на пільгових умовах незалежно від місця останньої роботи мають особи, які працювали на роботах з особливо шкідливими і особливо важкими умовами праці за списком № 1 та на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком № 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затверджених Кабінетом Міністрів України, та за результатами атестації робочих місць, на роботах, що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах, зазначених у частинах другій і третій цієї статті, а пенсії за вислугу років - на умовах, зазначених у частині четвертій цієї статті.

Розміри пенсій для осіб, визначених цією статтею, обчислюються відповідно до статті 27 та з урахуванням норм статті 28 цього Закону.

Відповідно до пункту 2 частини 2 статті 114 Закону України №1058-IV на пільгових умовах пенсія за віком призначається працівникам, зайнятим повний робочий день на інших роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком № 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затвердженим Кабінетом Міністрів України, та за результатами атестації робочих місць, - після досягнення 55 років і за наявності страхового стажу не менше 30 років у чоловіків, з них не менше 12 років 6 місяців на зазначених роботах, і не менше 25 років у жінок, з них не менше 10 років на зазначених роботах.

Питання призначення пенсій на пільгових умовах згідно зі Списком № 2 деталізоване у Порядку застосування Списків № 1 і № 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників при обчисленні стажу роботи, що дає право на пенсію за віком на пільгових умовах, затвердженому наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 18 листопада 2005 року № 383 (далі - Порядок № 383).

Пунктами 4, 4.1 Порядку № 383 визначено, що згідно з пунктом 4 Порядку проведення атестації робочих місць за умовами праці, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.1992 № 442 (далі - Порядок проведення атестації робочих місць), атестація робочих місць за умовами праці (далі - атестація) проводиться в строки, передбачені колективним договором, але не рідше одного разу на 5 років. Зазначена постанова набула чинності з 21.08.1992. Це означає, що при призначенні пенсії за віком на пільгових умовах для зарахування до стажу, який дає право на пенсію за віком на пільгових умовах, певного 5-річного періоду роботи зі шкідливими і важкими умовами праці після 21.08.1992, відповідне право впродовж цього періоду повинне бути підтверджене за результатами атестації.

За змістом пункту 4.2 Порядку № 383 результати атестації (як вперше проведеної, так і чергової) застосовуються при обчисленні стажу, який дає право на пенсію за віком на пільгових умовах, впродовж 5 років після затвердження її результатів, за умови, якщо впродовж цього часу на даному підприємстві не змінювались докорінно умов і характер праці (виробництво, робота, робоче місце), що дають право на призначення пенсії за віком на пільгових умовах. У разі докорінної зміни умови і характеру праці для підтвердження права на пенсію за віком на пільгових умовах має бути проведена позачергова атестація. Такий же порядок застосовується у разі припинення діяльності підприємства, установи, організації із визначенням правонаступника.

Пунктом 10 Порядку № 383 встановлено, що для підтвердження стажу роботи зі шкідливими і важкими умовами праці необхідно подати трудову книжку із оформленими належним чином записами про займану посаду і період виконуваної роботи, виписку із наказу по підприємству про проведення атестації на відповідному робочому місці та, у разі відсутності в трудовій книжці відомостей, що визначають право на пенсію на пільгових умовах, уточнюючу довідку, передбачену пунктом 20 Порядку підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсій за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12.08.1993 № 637.

Згідно із cтаттею 62 Закону України Про пенсійне забезпечення основним документом, що підтверджує стаж роботи, є трудова книжка. Порядок підтвердження наявного трудового стажу при відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній встановлюється Кабінетом Міністрів України.

Пунктами 1, 2, 3 Порядку підтвердження наявного трудового стажу для призначення пенсій за відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12 серпня 1993 № 637, визначено, що основним документом, що підтверджує стаж роботи, є трудова книжка.

За відсутності трудової книжки або відповідних записів у ній трудовий стаж встановлюється на підставах інших документів, виданих за місцем роботи, служби, навчання, а також архівними установами. У разі, коли документи про трудовий стаж не збереглися, підтвердження трудового стажу здійснюється на підставі показань свідків.

За відсутності трудової книжки, а також у тих випадках, коли в трудовій книжці відсутні необхідні записи або містяться неправильні чи неточні записи про періоди роботи, для підтвердження наявного трудового стажу приймаються довідки, виписки із наказів, особові рахунки і відомості на видачу заробітної плати, посвідчення, характеристики, письмові трудові договори і угоди з відмітками про їх виконання та інші документи, які місять відомості про періоди роботи.

Згідно з пунктом 20 Порядку № 637 у тих випадках, коли в трудовій книжці відсутні відомості, що визначають право на пенсії на пільгових умовах або за вислугу років, установлені для окремих категорій працівників, для підтвердження спеціального трудового стажу приймаються уточнюючі довідки підприємств, установ, організацій або їх правонаступників (додаток №5).

У довідці повинно бути вказано періоди роботи, що зараховуються до спеціального стажу; професія або посада; характер виконуваної роботи; розділ, підрозділ, пункт, найменування списків або їх номери, до яких включається цей період роботи; первинні документи за час виконання роботи, на підставі яких видана зазначена довідка, в тому числі виписки або довідки, складені на основі даних, наявних в інформаційних (автоматизованих) та/або інформаційно-комунікаційних системах підприємств, установ, організацій.

У разі відсутності правонаступника, а також у разі знищення архівів у зв`язку з воєнними (бойовими) діями підтвердження періодів роботи, що зараховуються до стажу роботи, а також до стажу роботи для призначення пенсії на пільгових умовах або за вислугу років, установленої для окремих категорій працівників, здійснюється у порядку, визначеному Пенсійним фондом України за погодженням із Мінсоцполітики та Мінфіном.

Постановою Правління Пенсійного фонду України 18-1 від 10.11.2006, погодженою міністром праці та соціальної політики України та першим заступником Міністра фінансів України, затверджено Порядок підтвердження періодів роботи, що зараховуються до трудового стажу для призначення пенсії на пільгових умовах або за вислугу років (далі Порядок № 18-1), пунктом 1 якого передбачено, що цей Порядок визначає процедуру підтвердження періодів роботи, що зараховуються до стажу роботи, зокрема, для призначення пенсії на пільгових умовах або за вислугу років, установлену для окремої категорії працівників, у разі ліквідації підприємства, установи, організації без визначення правонаступника.

Відповідно до пунктів 3, 4 Порядку № 18-1 підтвердження періодів роботи, що зараховуються до стажу роботи для призначення пенсії на пільгових умовах або за вислугу років та періодів роботи на підприємствах, які розташовані на тимчасово окупованій території, здійснюється комісіями з питань підтвердження стажу роботи, що дає право на призначення пенсії (далі - Комісії).

Комісії створюються при головних управліннях Пенсійного фонду України в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, до складу яких обов`язково включаються представники органів соціального захисту населення, органів Пенсійного фонду України, Державної служби України з питань праці. До складу Комісії за згодою включаються представники профспілок та організацій Спільного представницького органу репрезентативних всеукраїнських об`єднань профспілок на національному рівні та регіональних організацій роботодавців та їх об`єднань.

Пунктом 6 Порядку № 18-1 передбачено, що основним завданням Комісії є розгляд заяв про підтвердження стажу роботи та прийняття за результатами їх розгляду рішень про підтвердження (відмову в підтвердженні) стажу роботи.

У свою чергу в силу положень пункту 11 Порядку № 18-1 із заявою про підтвердження стажу роботи (додаток 2) заявник (його законний представник або представник, який діє на підставі виданої йому довіреності, посвідченої нотаріально (далі - його представник)) може звернутись до будь-якого територіального органу Пенсійного фонду України незалежно від території обслуговування цього органу.

Заява про підтвердження стажу роботи разом з документами, визначеними у пункті 11, абзаці дев`ятому пункту 12 цього Порядку, протягом п`яти робочих днів передаються на розгляд Комісії (пункт 13 Порядку № 18-1).

ІV. ВИСНОВКИ СУДУ

Системний аналіз наведених норм законодавства свідчить, що на пільгових умовах пенсія за віком призначається відповідно до пункту 2 частини 2 статті 114 Закону України №1058-IV працівникам, зайнятим повний робочий день роботах із шкідливими і важкими умовами праці за списком № 2 виробництв, робіт, професій, посад і показників, затвердженим Кабінетом Міністрів України, за результатами атестації робочих місць, - після досягнення 55 років і за наявності страхового стажу не менше 30 років у чоловіків, з них не менше 12 років 6 місяців на зазначених роботах, і не менше 25 років у жінок, з них не менше 10 років на зазначених роботах. Основним документом, що підтверджує стаж роботи, є трудова книжка. Водночас у тих випадках, коли в трудовій книжці відсутні відомості, що визначають право на пенсію на пільгових умовах для підтвердження спеціального трудового стажу, особа має подати до органу Пенсійного фонду уточнюючі довідки підприємств, установ, організацій або їх правонаступників. Якщо ж правонаступник відсутній підтвердження періодів роботи, що зараховуються до стажу роботи, а також до стажу роботи для призначення пенсії на пільгових умовах, здійснюється комісіями з питань підтвердження стажу роботи, що дає право на призначення пенсії, що діють при головних управліннях Пенсійного фонду України в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі, у відповідності до Порядку № 18-1.

Предметом спору у цій справі є рішення Комісії при Головному управлінні Пенсійного фонду України в Полтавській області № 98 від 26.09.2022 /а.с. 39-40/ про результати розгляду заяви позивача про підтвердження стажу роботи з 03.09.1991 по 01.09.2003 /а.с. 40 зворотній бік - 41/. Вказаним рішенням відмовлено ОСОБА_1 у підтвердженні відповідного стажу роботи, передбаченої пунктом 2 частини 2 статті 114 Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування".

Підставою для відмови послугували: відсутність інформації про ліквідацію підприємства без визначення правонаступника; відсутність даних про оплату праці; відсутність відомостей про види зварювальних робіт; за період з 2000 року по 01.09.2003 відсутність відомостей про переведення на інші роботи, на роботи з неповним робочим днем та про надання відпусток без збереження заробітної плати; з 16.06.1999 по 16.07.2000 відсутність відомостей про проведення атестації робочих місць.

Оцінюючи обґрунтованість спірного рішення, суд виходить з таких міркувань.

Із змісту наведених вище положень законодавства слідує, що процедура підтвердження стажу роботи для призначення пенсії на пільгових умовах з питань підтвердження стажу роботи, що дає право на призначення пенсії, застосовується за наявності сукупності таких умов, як відсутність у трудовій книжці відомостей, що визначають право на пенсію на пільгових умовах для підтвердження спеціального трудового стажу, та відсутність правонаступника у підприємства (установи, організації), яке може скласти уточнюючу довідку для підтвердження стажу.

Згідно із заявою ОСОБА_1 від 17.08.2022 останній претендував на підтвердження періоду роботи з 03.09.1991 по 01.09.2003 електрозварником в Полтавському спецуправлінні № 5 тресту "Промтехмонтаж-1" (ВАТ "Спеціалізоване управління "Проммонтаж-5").

Із архівної довідки Виконавчого комітету Полтавської міської ради від 22.07.2022 № 1-05.7-13/70 Комісією встановлено, що Полтавське СУ "Проммонтаж № 5 тресту "Промтехмонтаж -1" з 01.01.1992 реорганізовано в Полтавське СУ "Проммонтаж № 5" спеціалізованого орендного підприємства "Промтехмонтаж-1"; відповідно до розпорядження № 3593 від 16.11.1993 Київської районної ради народних депутатів м. Харкова зареєстровано ЗАТ "Промтехмонтаж-1", яке є правонаступником організації орендарів спеціалізованого орендного підприємства "Промтехмонтаж-1"; з 21.12.1993 зареєстрований спеціалізований підрозділ АТ "Промтехмонтаж-1"; з 01.01.1997 згідно рішення зборів акціонерів ЗАТ "Промтехмонтаж-1" на підставі наказу № 21 від 08.07.1996 та розпорядження виконавчого комітету Полтавської міської ради від 24.07.1996 № 442 на базі Полтавського СУ "Проммонтаж № 5" створено ДР "СУ "Проммонтаж № 5" ЗАТ "Промтехмонтаж-1"; з травня 2000 року ДП "СУ "Проммонтаж № 5" ЗАТ "Промтехмонтаж-1" реорганізовано у ВАТ "Спецуправління "Проммонтаж -5".

Також Комісією взято до уваги, що згідно довідки Головного управління статистики у Полтавській області від 10.08.2022 № 03.2-19/190-22 значиться з 1991 - Полтавське спецуправління "Промтехмонтаж № 5", з 1993 - Полтавське спецуправління "Промтехмонтаж № 5" ЗАТ "Промтехмонтаж-1"; в 1996 - Полтавське спецуправління "Промтехмонтаж № 5" АТ "Промтехмонтаж-1"; з 20.11.1996 - ДП "СУ "Проммонтаж № 5" ЗАТ "Промтехмонтаж-1" ; з 28.12.1999 - ВАТ "Спеціалізоване управління "Проммонтаж-5"; з 11.08.2009 - ТОВ "Проммонтаж-5".

Виходячи з викладеного, Комісія дійшла до висновку про відсутність підстав для підтвердження стажу позивача з огляду на відсутність інформації про ліквідацію підприємства без визначення правонаступника.

Суд зазначає, що відповідно до витягу із Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань із відомостями станом на день прийняття спірного рішення ВАТ "Спеціалізоване управління "Проммонтаж-5" (ідентифікаційний код 01413916) припинено шляхом реорганізації 10.08.2009, правонаступником його є Товариство з обмеженою відповідальністю "Проммонтаж-5" (ідентифікаційний код 01413916), зареєстроване як юридична особа 10.08.2009 /а.с. 54-58/.

Отже, зважаючи на те, що підприємство, пільговий стаж роботи на якому позивач заявив до підтвердження, не ліквідовано, натомість реорганізовано із визначенням правонаступника, суд приходить до висновку про відсутність правових підстав для підтвердження стажу позивача Комісією при Головному управлінні Пенсійного фонду України в Полтавській області згідно з процедурою, передбаченою Порядком № 18-1.

Суд наголошує, що за відсутності у трудовій книжці необхідних відомостей, що визначають право на пенсію на пільгових умовах для підтвердження спеціального трудового стажу, позивач не позбавлений права подати до органу Пенсійного фонду уточнюючу довідку правонаступника підприємства за формою, передбаченою додатком № 5 до Порядку № 637, яка підтвердить відповідний пільговий стаж позивача.

За таких обставин суд констатує, що Комісією при ГУ ПФУ в Полтавській області обґрунтовано відмовлено позивачу у підтвердженні стажу з підстав відсутності інформації про ліквідацію підприємства без визначення правонаступника.

Стосовно інших підстав для відмови, зазначених у спірному рішенні ( відсутність даних про оплату праці; відсутність відомостей про види зварювальних робіт; за період з 2000 року по 01.09.2003 відсутність відомостей про переведення на інші роботи, на роботи з неповним робочим днем та про надання відпусток без збереження заробітної плати; з 16.06.1999 по 16.07.2000 відсутність відомостей про проведення атестації робочих місць), суд акцентує увагу на тому, що враховуючи відсутність у Комісії правових підстав взагалі здійснювати процедуру підтвердження стажу згідно із Порядком № 18-1, посилання на ті чи інші обставини не мають правового значення, оскільки питання про призначення пенсії має вирішуватися органом Пенсійного фонду під час розгляду заяви про призначення пенсії за наслідками аналізу отриманих документів, в тому числі з урахуванням уточнюючої довідки підприємства (за умови її подання).

Докази звернення позивача із заявою про призначення пенсії та її розгляду органом Пенсійного фонду матеріали справи не містять.

Підсумовуючи викладене, суд констатує, що рішення Комісії № 98 від 26.09.2022 прийнято на підставі, у межах повноважень та у спосіб, які передбачені законодавством, з урахуванням обставин, які мали значення для його прийняття, не порушує права позивача, а тому не підлягає визнанню протиправним та скасуванню, а відповідні позовні вимоги не підлягають задоволенню, як і похідні вимоги про зобов`язання Головного управління Пенсійного фонду в Полтавській області зарахувати стаж та повторно розглянути заяву від 17.08.2022 про призначення пенсії на пільгових умовах.

Отже, у позові належить відмовити у повному обсязі.

V. РОЗПОДІЛ СУДОВИХ ВИТРАТ

Підстави для розподілу судових витрат відсутні.

На підставі викладеного та керуючись статтями 241-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

В И Р І Ш И В:

У задоволенні позову ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , рнокпп НОМЕР_2 ) до Головного управління Пенсійного фонду України в Полтавській області (вул. Соборності,66, м. Полтава, Полтавська область, 36014, ідентифікаційний код 13967927) про визнання рішення протиправним та зобов`язання вчинити певні дії - відмовити.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржене до Другого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

Суддя М.В. Довгопол

СудПолтавський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.04.2023
Оприлюднено28.04.2023
Номер документу110472669
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо управління, нагляду, контролю та інших владних управлінських функцій (призначення, перерахунку та здійснення страхових виплат) у сфері відповідних видів загальнообов’язкового державного соціального страхування, з них загальнообов’язкового державного пенсійного страхування, з них осіб, звільнених з публічної служби

Судовий реєстр по справі —440/949/23

Рішення від 26.04.2023

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

М.В. Довгопол

Ухвала від 27.03.2023

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

М.В. Довгопол

Ухвала від 06.02.2023

Адміністративне

Полтавський окружний адміністративний суд

М.В. Довгопол

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні