У Х В А Л А
Іменем України
"27" квітня 2023 р. Справа153/601/23
Провадження2/153/151/23-ц
Суддя Ямпільського районного суду Вінницької області Швець Р.В., розглянувши позовну заяву ОСОБА_1 , діючої в інтересах неповнолітнього сина ОСОБА_2 , до відділу освіти, молоді та спорту Ямпільської міської ради про визнання протиправною бездіяльності щодо ненадання відповіді на звернення та зобов`язання вчинити певні дії,
В С Т А Н О В И В :
ОСОБА_1 , діюча в інтересах неповнолітнього сина ОСОБА_2 , звернулася до Ямпільського районного суду Вінницької області з позовом до відділу освіти, молоді та спорту Ямпільської міської ради про визнання протиправною бездіяльності щодо ненадання відповіді на звернення та зобов`язання вчинити певні дії, в якому просить: визнати протиправною бездіяльність відділу освіти, молоді та спорту Ямпільської міської ради щодо ненадання відповіді на звернення їй ОСОБА_1 , яке було отримано відповідачем 09.11.2022 та зобов`язати відділ освіти, молоді та спорту Ямпільської міської ради розглянути письмове звернення, яке було отримано відповідачем 09.11.2022 та надати відповідь відповідно до вимог Закону України «Про звернення громадян».
З позовної заяви вбачається, що ОСОБА_1 звернулася до відділу освіти, молоді та спорту Ямпільської міської ради із заявою (зареєстрована 09.11.2022 №вх.01-21-761) про надання інформації. Після отримання заяви їй усно повідомили, що відповідь буде направлена листом за місцем проживання. Однак, відповідь на заяву вона до цього часу не отримала. Вважаючи такі дії відповідача протиправними, звернулася за захистом своїх прав до суду.
Частиною першою статті 4 ЦПК України передбачено, що кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до суду за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюваних прав, свобод чи законних інтересів.
Відповідно до ч.1 ст.19 ЦПК України суди розглядають у порядку цивільного судочинства справи, що виникають з цивільних, земельних, трудових, сімейних, житлових та інших правовідносин, крім справ, розгляд яких здійснюється в порядку іншого судочинства; суди розглядають у порядку цивільного судочинства також вимоги щодо реєстрації майна та майнових прав, інших реєстраційних дій, якщо такі вимоги є похідними від спору щодо такого майна або майнових прав, якщо цей спір підлягає розгляду в місцевому загальному суді і переданий на його розгляд з такими вимогами.
Відповідно до ч.1 ст.2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Пунктом 1 та абзацом другим пункту 2 частини першої статті 4 КАС України передбачено, що адміністративна справа - це переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір. Публічно-правовий спір - спір, у якому хоча б одна сторона здійснює публічно-владні управлінські функції, в тому числі на виконання делегованих повноважень, і спір виник у зв`язку із виконанням або невиконанням такою стороною зазначених функцій.
Суб`єкт владних повноважень - орган державної влади (у тому числі без статусу юридичної особи), орган місцевого самоврядування, їх посадова чи службова особа, інший суб`єкт при здійсненні ними публічно-владних управлінських функцій на підставі законодавства, в тому числі на виконання делегованих повноважень, або наданні адміністративних послуг (пункт 7 частини першої статті 4 КАС України).
За правилами ч.1 ст.19 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах, зокрема, спори фізичних чи юридичних осіб із суб`єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи індивідуальних актів), дій чи бездіяльності, крім випадків, коли для розгляду таких спорів законом встановлено інший порядок судового провадження.
Отже, до компетенції адміністративних судів належать спори фізичних чи юридичних осіб з органом державної влади, органом місцевого самоврядування, їхньою посадовою або службовою особою, предметом яких є перевірка законності рішень, дій чи бездіяльності цих органів (осіб), відповідно, прийнятих або вчинених ними при здійсненні публічно-владних управлінських функцій, крім випадків, коли для розгляду таких спорів законом встановлено інший порядок судового провадження, а також з приводу реалізації їхньої компетенції у сфері управління, у тому числі делегованих повноважень.
Ознаками справи адміністративної юрисдикції є особливий суб`єктний склад публічно-правового спору, участь суб`єкта владних повноважень, суть (зміст, характер) спору. Публічно-правовий спір, на який поширюється юрисдикція адміністративних судів, є спором між учасниками публічно-правових відносин і стосується саме цих відносин.
Виходячи із змісту позову, суть спірних правовідносин зводиться до того, що, на думку позивача, відповідач в порушення ст.ст. 15, 19, 20 Закону України «Про звернення громадян» у встановлений строк не розглянув та не надав відповідь на заяву від 09.11.2022.
Отже, визначаючись щодо юрисдикції цього спору необхідно визначити правову природу спірних правовідносин, правовий статус відповідача, включаючи його повноваження в цих відносинах, та предмет оскарження.
Відповідно до ч.1 ст.15 Закону України «Про звернення громадян» органи державної влади, місцевого самоврядування та їх посадові особи, керівники та посадові особи підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, об`єднань громадян, до повноважень яких належить розгляд заяв (клопотань), зобов`язані об`єктивно і вчасно розглядати їх, перевіряти викладені в них факти, приймати рішення відповідно до чинного законодавства і забезпечувати їх виконання, повідомляти громадян про наслідки розгляду заяв (клопотань).
Згідно з ч.1 ст.19 Закону України «Про звернення громадян» органи державної влади і місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації незалежно від форм власності, об`єднання громадян, засоби масової інформації, їх керівники та інші посадові особи в межах своїх повноважень зобов`язані, зокрема, об`єктивно, всебічно і вчасно перевіряти заяви чи скарги.
Відповідно до ч.1 ст.20 Закону України «Про звернення громадян» звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, - невідкладно, але не пізніше п`ятнадцяти днів від дня їх отримання. Якщо в місячний термін вирішити порушені у зверненні питання неможливо, керівник відповідного органу, підприємства, установи, організації або його заступник встановлюють необхідний термін для його розгляду, про що повідомляється особі, яка подала звернення. При цьому загальний термін вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати сорока п`яти днів.
Оскільки предметом спору в цій справі є визнання протиправною бездіяльності відповідача, яка пов`язана з ненаданням відповіді на звернення та зобов`язання вчинити дії, шляхом надання відповіді на звернення, при цьому відповідачем є відділ освіти, молоді та спорту Ямпільської міської ради, що є суб`єктом владних повноважень, який при здійсненні ним публічно-владних управлінських функцій організовує виконання актів законодавства у сфері освіти, молоді, фізичної культури та спорту, здійснює контроль за їх реалізацією, такий спір на переконання суду підпадає під ознаки публічно-правового спору.
Відповідно до п.1 ч.1 ст.186 ЦПК України суддя відмовляє у відкритті провадження у справі, якщо заява не підлягає розгляду в порядку цивільного судочинства.
Враховуючи вказані обставини, суд вважає відмовити у відкритті провадження у справі за позовом ОСОБА_1 , діючої в інтересах неповнолітнього сина ОСОБА_2 , до відділу освіти, молоді та спорту Ямпільської міської ради про визнання протиправною бездіяльності щодо ненадання відповіді на звернення та зобов`язання вчинити певні дії, оскільки заява не підлягає розгляду в порядку цивільного судочинства.
Керуючись статтями 186, 258-261, 353-354 ЦПК України, суддя
П О С Т А Н О В И В :
Відмовити у відкритті провадження у справі за позовом ОСОБА_1 , діючої в інтересах неповнолітнього сина ОСОБА_2 , до відділу освіти, молоді та спорту Ямпільської міської ради про визнання протиправною бездіяльності щодо ненадання відповіді на звернення та зобов`язання вчинити певні дії.
Роз`яснити позивачу, що вказаний спір підлягає розгляду в порядку адміністративного судочинства Вінницьким окружним адміністративним судом.
Ухвала суду набирає законної сили з моменту її підписання суддею та може бути оскаржена до Вінницького апеляційного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Учасник справи, якому повна ухвала суду не була вручена у день її проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження - якщо апеляційна скарга подана протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення йому відповідної ухвали суду.
Повний текст ухвали складено 27.04.2023.
Суддя Р.В. Швець
Суд | Ямпільський районний суд Вінницької області |
Дата ухвалення рішення | 27.04.2023 |
Оприлюднено | 01.05.2023 |
Номер документу | 110479257 |
Судочинство | Цивільне |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, пов’язаних із застосуванням Закону України «Про захист прав споживачів» |
Цивільне
Ямпільський районний суд Вінницької області
Швець Р. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні