Рішення
від 26.04.2023 по справі 280/1713/23
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

26 квітня 2023 року Справа № 280/1713/23 м.ЗапоріжжяЗапорізький окружний адміністративний суд у складі головуючого судді МаксименкоЛ.Я., розглянувши в порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу

за позовною Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Одеса) (пр. Дмитра Яворницького, 21а, м. Дніпро, 49027, код ЄДРПОУ 43314918)

до Громадської організації СПІЛКА КОЗАКІВ УКРАЇНИ ВІЙСЬКО ЗАПОРОЗЬКЕ (вул. Незалежної України, буд.80, м. Запоріжжя, 69035, код ЄДРПОУ 25919388)

третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача - Служба безпеки України (вул. Володимирська, буд.33, м. Київ, 01601, код ЄДРПОУ 00034074)

про заборону (примусовий розпуск) громадської організації, -

ВСТАНОВИВ:

Південне міжрегіональне управління Міністерства юстиції (м. Одеса) (далі - позивач) звернулось із позовною заявою до Громадської організації СПІЛКА КОЗАКІВ УКРАЇНИ ВІЙСЬКО ЗАПОРОЗЬКЕ (далі відповідач), третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача - Служба безпеки України (далі -третя особа), в якій позивач просить заборонити (примусово розпустити) громадську організацію СПІЛКА КОЗАКІВ УКРАЇНИ ВІЙСЬКО ЗАПОРОЗЬКЕ (код ЄДРПОУ 25919388, адреса: вул. Незалежної України, буд. 80, м. Запоріжжя, Запорізька область, 69035); спрямувати майно, кошти та інші активи громадської організації СПІЛКА КОЗАКІВ УКРАЇНИ ВІЙСЬКО ЗАПОРОЗЬКЕ (код ЄДРПОУ 25919388, адреса: вул. Незалежної України, буд. 80, м. Запоріжжя, Запорізька область, 69035) до державного бюджету.

В обґрунтування позовних вимог посилається на те, що підставою для звернення до суду з даним позовом про заборону (примусовий розпуск) СПІЛКИ КОЗАКІВ УКРАЇНИ ВІЙСЬКО ЗАПОРОЗЬКЕ є встановлені Службою безпеки України обставини та відомості про діяльність громадської організації, що суперечить чинному законодавству, зокрема, статтям 36, 37 Конституції України, ст. 4 Закону України «Про громадські об`єднання». Посилається на те, що протиправна діяльність членів Громадської організації СПІЛКА КОЗАКІВ УКРАЇНИ ВІЙСЬКО ЗАПОРОЗЬКЕ та її керівника, громадянина України ОСОБА_1 розслідується в рамках кримінального провадження №22022008000000008003 від 17.05.2022 за ч. 5 ст. 111-1 КК України (Колабораційна діяльність). Зазначає, що за результатами розгляду матеріалів отриманих від Служби безпеки України, Південним міжрегіональним управлінням Міністерства юстиції (м. Одеса) встановлено, що громадська організація здійснює свою діяльність із порушенням чинного законодавства України, а сама діяльність не відповідає заявленій меті та визначеним завданням, зазначених в статутній діяльності. Вказує, що керівник та члени зазначеного об`єднання з метою посилення проросійських настроїв серед населення України проводять активну антиукраїнську інформаційно-пропагандистську діяльність шляхом поширення певних стереотипів щодо взаємовідносин між Україною та Росією, підтримують терористичну діяльність та контакти з урядом і ЗС РФ. З огляду на зазначене, вважає, що у Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Одеса) є всі підстави та наявні відповідні докази для того, щоб вимагати заборонити (примусово розпустити) громадську організацію СПІЛКА КОЗАКІВ УКРАЇНИ «ВІЙСЬКО ЗАПОРОЗЬКЕ». Просить задовольнити позовні вимоги у повному обсязі.

Відповідач відзиву на позовну заяву не надав. Направлена на його адресу ухвала про відкриття провадження повернулась без вручення з відміткою «виїхали».

Третя особа пояснень по суті спору суду не надала, про відкриття провадження справі повідомлена належним чином.

Ухвалою суду від 27.03.2023 відкрито спрощене позовне провадження в адміністративній справі №280/1713/23. Призначено розгляд справи в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін та проведення судового засідання протягом шістдесяти днів із дня відкриття провадження у справі.

Відповідно до ч. 5 ст. 262 КАС України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше.

Згідно з п. 10 ч. 1 ст. 4 КАС України письмове провадження - розгляд і вирішення адміністративної справи або окремого процесуального питання в суді першої, апеляційної чи касаційної інстанції без повідомлення та (або) виклику учасників справи та проведення судового засідання на підставі матеріалів справи у випадках, встановлених цим Кодексом.

Приписами ч. 4 ст. 243 КАС України визначено, що судове рішення, постановлене у письмовому провадженні, повинно бути складено у повному обсязі не пізніше закінчення встановлених цим Кодексом строків розгляду відповідної справи, заяви або клопотання.

Розглянувши матеріали справи, суд встановив наступне.

12.10.2000 була зареєстрована СПІЛКА КОЗАКІВ УКРАЇНИ «ВІЙСЬКО ЗАПОРОЗЬКЕ», видано свідоцтво про реєстрацію від 12.10.2000 № 1502 та 09.11.2012 СПІЛКУ КОЗАКІВ УКРАЇНИ «ВІЙСЬКО ЗАПОРОЗЬКЕ» включено до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців, код ЄДРПОУ 25919388. Основний вид діяльності: 94.99 Діяльність інших громадських організацій.

Засновниками зазначеної організації відповідно до матеріалів реєстраційної справи стали: РЕГІОНАЛЬНА ГРОМАДСЬКА ОРГАНІЗАЦІЯ СПІЛКА КОЗАКІВ ПРИДНІПРОВ`Я «ПРИДНІПРОВСЬКИЙ КОШ», Херсонська паланка Козацького Війська Запорозького Низового, «КОЗАЦЬКЕ ВІЙСЬКО ЗАПОРОЗЬКЕ НИЗОВЕ», Спілка козаків Донбасу «Вільність», ОСОБА_2 , Полтавський міський козацький курінь Козацького Війська Запорозького Низового, Ніжинський козачий полк «Відродження» імені братів Золоторенко, ХАРКІВСЬКО-СЛОБОЖАНСЬКА ОБЛАСНА ПАЛАНКА ВІЙСЬКА ЗАПОРОЗЬКОГО, Громадська організація «Землятство Чорноморських козаків», Громадська організація «Вінницький міський козацький курінь війська Запорозького», Черкаське крайове отаманство Українського козацтва, Житомирський козацький курінь Війська Запорізького Спілки козаків України, Громадська організація Олександрійського козацького товариства «Козацький звичай».

Відповідно до відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб- підприємців та громадських формувань, керівником СПІЛКИ КОЗАКІВ УКРАЇНИ «ВІЙСЬКО ЗАПОРОЗЬКЕ» є ОСОБА_1 .

Відповідно до відомостей Реєстру громадських об`єднань, вищим керівним органом є Велика козацька Рада, у період між черговими засіданнями Великої козацької Ради керівництво громадською організацією здійснює Рада отаманів, яку очолює Верховний отаман - ОСОБА_1 , на час відсутності Верховного отамана його функції виконує Перший заступник Верховного отамана - Близнюк Є.А.

Членами Ради отаманів є: ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 , ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14

14 лютого 2023 року Службою безпеки України на адресу Міністерства юстиції України направлено лист від 14 лютого 2023 року № 5/3/1-2722 щодо заборони діяльності СПІЛКИ КОЗАКІВ УКРАЇНИ «ВІЙСЬКО ЗАПОРОЗЬКЕ», та вжиття відповідних заходів.

21 лютого 2023 року до Південно-Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Дніпро) надійшов лист Міністерства юстиції України № 20409/24168-8-23/19.2.1 від 20.02.2023 щодо направлення документів для розгляду листа Служби безпеки України від від 14 лютого 2023 року № 5/3/1-2722 щодо заборони діяльності СПІЛКИ КОЗАКІВ УКРАЇНИ «ВІЙСЬКО ЗАПОРОЗЬКЕ», та вжиття відповідних заходів.

Зважаючи на відомості про діяльність Громадської організації СПІЛКА КОЗАКІВ УКРАЇНИ «ВІЙСЬКО ЗАПОРОЗЬКЕ», що суперечить чинному законодавству України, зокрема, статтям 36, 37 Конституції України, статті 4 Закону України Про громадські об`єднання, та ураховуючи лист Служби безпеки України від 14 лютого 2023 року №5/3/1-2722, позивач у встановлений законом порядок звернувся до суду з позовом про заборону (примусовий розпуск) громадської організації.

Вирішуючи спір по суті, суд виходить з наступного.

Відповідно до статті 10 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод кожен має право на свободу вираження поглядів. Це право включає свободу дотримуватися своїх поглядів, одержувати і передавати інформацію та ідеї без втручання органів державної влади і незалежно від кордонів. Ця стаття не перешкоджає державам вимагати ліцензування діяльності радіомовних, телевізійних або кінематографічних підприємств.

Здійснення цих свобод, оскільки вони пов`язані з обов`язками і відповідальністю, можуть підлягати таким формальностям, умовам, обмеженням або санкціям, що встановлені законом і є необхідними в демократичному суспільстві в інтересах національної безпеки, територіальної цілісності або громадської безпеки, для запобігання заворушенням чи злочинам, для охорони здоров`я чи моралі, для захисту репутації чи прав інших осіб, для запобігання розголошенню конфіденційної інформації або для підтримання авторитету і безсторонності суду.

Положеннями статті 11 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод передбачено, що кожен має право на свободу мирних зібрань і свободу об`єднання з іншими особами, включаючи право створювати профспілки та вступати до них для захисту своїх інтересів.

Здійснення цих прав не підлягає жодним обмеженням, за винятком тих, що встановлені законом і є необхідними в демократичному суспільстві в інтересах національної або громадської безпеки, для запобігання заворушенням чи злочинам, для охорони здоров`я чи моралі або для захисту прав і свобод інших осіб.

Відповідно до статті 36 Конституції України громадяни України мають право на свободу об`єднання у політичні партії та громадські організації для здійснення і захисту своїх прав і свобод та задоволення політичних, економічних, соціальних, культурних та інших інтересів, за винятком обмежень, встановлених законом в інтересах національної безпеки та громадського порядку, охорони здоров`я населення або захисту прав і свобод інших людей.

Статтею 37 Конституції України передбачено, що утворення і діяльність політичних партій та громадських організацій, програмні цілі або дії яких спрямовані на ліквідацію незалежності України, зміну конституційного ладу насильницьким шляхом, порушення суверенітету і територіальної цілісності держави, підрив її безпеки, незаконне захоплення державної влади, пропаганду війни, насильства, на розпалювання міжетнічної, расової, релігійної ворожнечі, посягання на права і свободи людини, здоров`я населення, забороняються. Політичні партії та громадські організації не можуть мати воєнізованих формувань. Не допускається створення і діяльність організаційних структур політичних партій в органах виконавчої та судової влади і виконавчих органах місцевого самоврядування, військових формуваннях, а також на державних підприємствах, у навчальних закладах та інших державних установах і організаціях. Заборона діяльності об`єднань громадян здійснюється лише в судовому порядку.

Приписами абзацу 1, 2 пункту 1 Положення про Міністерство юстиції України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 02 липня 2014 року № 228 визначено, що Міністерство юстиції України (Мін`юст) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України.

Мін`юст є головним органом у системі центральних органів виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну правову політику, державну політику з питань банкрутства, у сфері нотаріату, організації примусового виконання рішень судів та інших органів (посадових осіб) (далі - виконання рішень), державної реєстрації актів цивільного стану, державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, державної реєстрації обтяжень рухомого майна, державної реєстрації юридичних осіб, громадських формувань, що не мають статусу юридичної особи, та фізичних осіб - підприємців, реєстрації статуту територіальної громади м. Києва, реєстрації статутів Національної академії наук та національних галузевих академій наук, державної реєстрації друкованих засобів масової інформації та інформаційних агентств як суб`єктів інформаційної діяльності, у сфері виконання кримінальних покарань та пробації, з питань утримання військовополонених, у сфері правової освіти населення; забезпечує формування державної політики у сфері архівної справи і діловодства та створення і функціонування державної системи страхового фонду документації; забезпечує реалізацію державної політики у сфері стягнення в дохід держави активів осіб, щодо яких застосовано санкції.

Відповідно до положень пункту 14 частини 1 статті 1 Закону України Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань від 15 травня 2003 року №755-IV суб`єктом державної реєстрації є територіальні органи Міністерства юстиції України в Автономній Республіці Крим, областях, містах Києві та Севастополі - у разі державної реєстрації первинних, місцевих, обласних, регіональних та республіканських професійних спілок, їх організацій та об`єднань, структурних утворень політичних партій, регіональних (місцевих) творчих спілок, територіальних осередків всеукраїнських творчих спілок, місцевих, обласних, республіканських Автономної Республіки Крим, Київської та Севастопольської міських організацій роботодавців та їх об`єднань, постійно діючих третейських судів, громадських об`єднань, їх відокремлених підрозділів, громадських об`єднань, що не мають статусу юридичної особи, підтвердження всеукраїнського статусу громадського об`єднання.

Законом України Про громадські об`єднання від 22 березня 2012 року № 4572-VI (далі - Закон № 4572-VI) визначено правові та організаційні засади реалізації права на свободу об`єднання, гарантованого Конституцією України та міжнародними договорами України, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, порядок утворення, реєстрації, діяльності та припинення громадських об`єднань.

Відповідно до частин 1-3 статті 4 Закону № 4572-VI утворення і діяльність громадських об`єднань, мета (цілі) або дії яких спрямовані на ліквідацію незалежності України, зміну конституційного ладу насильницьким шляхом, порушення суверенітету і територіальної цілісності держави, підрив її безпеки, незаконне захоплення державної влади, пропаганду війни, насильства, розпалювання міжетнічної, расової, релігійної ворожнечі, посягання на права і свободи людини, здоров`я населення, пропаганду комуністичного та/або націонал-соціалістичного (нацистського) тоталітарних режимів та їхньої символіки, забороняються. Громадські об`єднання не можуть мати воєнізованих формувань. Інші обмеження права на свободу об`єднання, у тому числі на утворення і діяльність громадських об`єднань, можуть бути встановлені виключно законом в інтересах національної безпеки та громадського порядку, охорони здоров`я населення або захисту прав і свобод інших людей.

Як встановлено судом, до Міністерства юстиції України надійшов лист Служби безпеки України від 14 лютого 2023 року №5/3/1-2722 щодо протиправної діяльності Громадської організації СПІЛКА КОЗАКІВ УКРАЇНИ ВІЙСЬКО ЗАПОРОЗЬКЕ та проханням ініціювати процедуру заборони діяльності шляхом її примусового розпуску (ліквідації).

У даному листі зазначено наступне.

Так, керівник СПІЛКИ КОЗАКІВ УКРАЇНИ ВІЙСЬКО ЗАПОРОЗЬКЕ ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженець м.Запоріжжя, зареєстрований за адресою: АДРЕСА_1 , будучи одним з активних громадських діячів проросійського спрямування Запорізької області, з початку 2014 року на постійній основі здійснював планомірну роботу з організації заходів деструктивного характеру, сповідуючи при цьому культ шанування радянських традицій і т.зв. «російського миру».

Також, ОСОБА_1 , було зареєстровано ряд козачих громадських формувань для організації заходів з дестабілізації суспільно-політичної обстановки в Запорізькій області та створення підґрунтя для військового втручання рф на територію України (приклад: міжнародна громадська організація «Козацьке військо Запорозьке низове», далі - МГО «КВЗН», зареєстрована в Міністерстві юстиції України, код ЄДРПОУ: 20508870 та вищезгадана СПІЛКА КОЗАКІВ УКРАЇНИ ВІЙСЬКО ЗАПОРОЗЬКЕ).

Зокрема, на новинному інтернет-порталі «Цензор.нет» розміщена стаття (рос.) «Ватные козаки сдают Запорожье» з аудіозаписом телефонної розмови радника президента рф ОСОБА_15 та депутата Держдуми рф ОСОБА_16 . Так, прізвище « ОСОБА_17 » фігурує у зазначеному записі, в контексті ймовірного пособництва останнього у планах проведення «державного заколоту» з подальшим захопленням обласної адміністрації м.Запоріжжя, що було частиною спецоперації рф по захопленню/окупації ряду областей України під назвою «проект Новоросія».

З вищезгаданою метою, ОСОБА_1 та члени СПІЛКИ КОЗАКІВ УКРАЇНИ ВІЙСЬКО ЗАПОРОЗЬКЕ (а також підконтрольної останньому МГО «КВЗН») за безпосередньої підтримки голови Синодального відділу у справах пастирської опіки козацтва України та духовно-фізичного виховання молоді Української православної церкви митрополита Запорізького та ОСОБА_18 ( ОСОБА_19 ) неодноразово виступали з ініціативою створення т.зв. «козацьких дружин» (інша назва «народні дружини», «народна міліція» тощо) з охорони порядку та патрулювання міст Запоріжжя.

Разом з цим, 29 червня 2021 року у м.Мелітополь Запорізької області за ініціативи ОСОБА_1 було відкрито т.зв. «канцелярію Мелітопольського куреня козацького війська Запорозького низового» (далі ГО «МК КВЗН», юридична адреса реєстрації: Запорізька область, м.Мелітополь, пров. Дністровський 10/2, ЄДРГІОУ: 25970053), що за задумом останнього мала виконувати функцію т.зв. «народної поліції» (інша назва - «козацька дружина»).

При цьому, т.зв. «отаманом» новоствореної організації став громадянин України ОСОБА_20 ( ІНФОРМАЦІЯ_2 , уродженець м.Мелітополь Запорізької області, зареєстрований за адресою: АДРЕСА_2 ), який заявив, що козаки його формування будуть мати повноваження співробітників Національної поліції України, зможуть проводити затримання та складати адміністративні протоколи, заступати у чергування із особистою зброєю, а також розглядалося питання залучення членів зазначеної структури до несення варти на погранзаставах вказаного регіону.

Також, 02 вересня 2022 року Запорізьким окружним адміністративним судом за результатом розгляду справи №280/3893/22, винесено рішення про заборону (примусовий розпуск) діяльності ГО «Мелітопольський курінь Козацького війська Запорозького низового» та спрямування її майна, коштів та інших активів до державного бюджету.

Протиправна діяльність членів СКУ «ВЗ» та її керівника громадянина України ОСОБА_1 розслідується в рамках кримінального провадження №22022008000000008003 від 17.05.2022 року за ч. 5 ст. 111-1 КК України (Колабораційна діяльність).

Під час збройної агресії російської федерації проти України, дії ОСОБА_1 , вказаного громадського об`єднання та його членів можуть розцінюватися як такі, що спрямовані на порушення суверенітету і територіальної цілісності держави, підрив її безпеки, носять виключно деструктивний характер, підсилюють інформаційний простір, спрямований проти інтересів України, створюють підґрунтя для вчинення радикальних дій щодо порушення суверенітету і територіальної цілісності держави, підрив її безпеки.

Таким чином, у діяльності СПІЛКИ КОЗАКІВ УКРАЇНИ ВІЙСЬКО ЗАПОРОЗЬКЕ вбачаються ознаки порушень норм чинного законодавства. Керівник та члени зазначеного об`єднання з метою посилення проросійських настроїв серед населення України проводять активну антиукраїнську інформаційно-пропагандистську діяльність шляхом поширення певних стереотипів щодо взаємовідносин між Україною і росією, підтримують терористичну діяльність та контакти з урядом та збройними силами рф.

Зазначені висновки підтверджуються доданими Службою безпеки України до листа акти огляду матеріалів розміщених на одному з відкритих інформ-каналів месенджера (мобільного додатку) Телеграм від 03 січня 2023 року.

Виходячи з системного аналізу змісту наявних у матеріалах справи доказів, суд вважає обґрунтованим висновок Служби безпеки України про ознаки порушення відповідачем статей 36, 37 Конституції України, ст. 4 Закону № 4572-VI.

Статтею 25 Закону № 4572-VI визначені способи припинення діяльності громадського об`єднання. Припинення діяльності громадського об`єднання здійснюється: 1) за рішенням громадського об`єднання, прийнятим вищим органом управління громадського об`єднання, у визначеному статутом порядку, шляхом саморозпуску або реорганізації; 2) за рішенням суду про заборону (примусовий розпуск) громадського об`єднання.

Відповідно до статті 28 Закону № 4572-VI громадське об`єднання може бути заборонено судом за позовом уповноваженого органу з питань реєстрації у разі виявлення ознак порушення громадським об`єднанням вимог статей 36, 37 Конституції України, статті 4 цього Закону, а також у разі засудження його уповноважених осіб за вчинення кримінального правопорушення проти основ національної безпеки України, передбаченого статтею 111-1 Кримінального кодексу України. Заборона громадського об`єднання має наслідком припинення його діяльності у порядку, встановленому Законом України "Про державну реєстрацію юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань".

Справа про заборону громадського об`єднання розглядається у порядку, встановленому Кодексом адміністративного судочинства України.

У разі прийняття рішення про заборону громадського об`єднання майно, кошти та інші активи громадського об`єднання за рішенням суду спрямовуються до державного бюджету.

Інші підстави для заборони діяльності громадського об`єднання, крім зазначених у частині першій цієї статті, не допускаються.

Відповідно до пункту 5 Керівних принципів щодо заборони та розпуску політичних партій та подібних заходів, ухвалених Венеціанською Комісією на її 41 пленарній сесії (Венеція, 10-11 грудня 1999 року), заборона чи розпуск політичних партій як дуже далекосяжний захід повинен застосовуватися з крайньою стриманістю. Перш ніж звертатися до компетентного судового органу щодо заборони чи розпуску партії, уряд чи інший орган влади повинен оцінити, беручи до уваги ситуацію в конкретній країні, чи ця партія дійсно становить небезпеку вільному і демократичному політичному порядку або правам окремих осіб і чи таку небезпеку не можна усунути іншими, менш радикальними заходами.

Виходячи із основних позицій практики Європейського Суду з прав людини за результатами розгляду справ щодо обмеження свободи об`єднань, основними критеріями обґрунтованості таких обмежень є встановлення таких обмежень законом, зазначені обмеження повинні переслідувати законні цілі та бути необхідними у демократичному суспільстві.

Враховуючи, що в діях Громадської організації СПІЛКА КОЗАКІВ УКРАЇНИ ВІЙСЬКО ЗАПОРОЗЬКЕ виявлено ознаки порушення статей 36, 37 Конституції України, ст. 4 Закону № 4572-VI, діяльність відповідача суперечить основним засадам діяльності громадської організації, суд прийшов до висновку, що позовні вимоги про заборону (примусовий розпуск) громадської організації підлягають задоволенню у повному обсязі.

Суд вважає, що вимогу позивача спрямувати майно, кошти та інші активи Громадської організації СПІЛКА КОЗАКІВ УКРАЇНИ ВІЙСЬКО ЗАПОРОЗЬКЕ до державного бюджету до державного бюджету, у відповідності до статті 28 Закону №4572-VI також слід задовольнити.

Частиною 1 ст. 77 КАС України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Частиною 2 ст. 77 КАС України передбачено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Згідно із ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтуються позовні вимоги, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд вважає, що позовні вимоги підлягають задоволенню.

Відповідно до ч. 2 ст. 139 КАС України, при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз.

У зв`язку із викладеним, розподіл судових витрат не здійснюється.

Керуючись ст.ст. 2, 5, 72, 77, 139, 241, 243-246, 255 КАС України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позовну заяву Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Одеса) (пр. Дмитра Яворницького, 21а, м. Дніпро, 49027, код ЄДРПОУ 43314918) до Громадської організації СПІЛКА КОЗАКІВ УКРАЇНИ ВІЙСЬКО ЗАПОРОЗЬКЕ (вул. Незалежної України, буд.80, м. Запоріжжя, 69035, код ЄДРПОУ 25919388) третя особа, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні позивача - Служба безпеки України (вул. Володимирська, буд.33, м. Київ, 01601, код ЄДРПОУ 00034074) про заборону (примусовий розпуск) громадської організації, - задовольнити повністю.

Заборонити (примусово розпустити) Громадську організацію СПІЛКА КОЗАКІВ УКРАЇНИ ВІЙСЬКО ЗАПОРОЗЬКЕ (код ЄДРПОУ 25919388, адреса: вул. Незалежної України, буд. 80, м. Запоріжжя, Запорізька область, 69035).

Спрямувати майно, кошти та інші активи Громадської організації СПІЛКА КОЗАКІВ УКРАЇНИ ВІЙСЬКО ЗАПОРОЗЬКЕ (код ЄДРПОУ 25919388, адреса: вул. Незалежної України, буд. 80, м. Запоріжжя, Запорізька область, 69035) до державного бюджету.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Рішення може бути оскаржено в апеляційному порядку до Третього апеляційного адміністративного суду шляхом подачі в 30-денний строк з дня його проголошення, а якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення (ухвали) суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Рішення у повному обсязі складено та підписано 26.04.2023.

СуддяЛ.Я. Максименко

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.04.2023
Оприлюднено01.05.2023
Номер документу110493095
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців

Судовий реєстр по справі —280/1713/23

Рішення від 26.04.2023

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Максименко Лілія Яковлівна

Ухвала від 27.03.2023

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Максименко Лілія Яковлівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні