Рішення
від 28.04.2023 по справі 260/1674/23
ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

і м е н е м У к р а ї н и

28 квітня 2023 року м. Ужгород№ 260/1674/23 Закарпатський окружний адміністративний суду у складі головуючого судді Дору Ю.Ю., розглянувши у письмовому провадженні за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовною заявою Головного управління державної податкової служби у Закарпатській області до Товариства з обмеженою відповідальністю "Ріо Про" про стягнення податкового боргу, -

В С Т А Н О В И В:

Головне управління державної податкової служби в Закарпатській області (далі позивач, Головне управління ДПС в Закарпатській області) звернулося до Закарпатського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "Ріо Про" (далі - відповідач) у якому просить: стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю «Pio Про», код ЄДРПОУ 38837424 iз місценаходженням: 90575, Закарпатська область, Тячівський р-н, смт. Солотвино, буд. вул. Ленінградська, буд. 3, податковий борг у pозмірі 10 127,69 грн, у т.ч. пеня в pозмірі 0,04 грн за платежами: 30 14010100 «Податок на додану вартість, iз вироблених в Україні товарів(pобіт, послуг)» у pозмірі 9 179,56 грн, у т.ч. пеня в poзмірі 0,04 грн;- 85 14021900 «Акцизний податок на пальне» в poзмірі 268,13 грн; 3021081103 «Адміністративні штрафи та інші санкції в pозмірі 680,00 грн. за рахунок коштів, що належать платнику податків на праві власності, у тому числі тих, які знаходяться на рахунках у банках.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідач перебуває на обліку в податковому органі, як податних податків, зборів та інших обов`язкових платежів, станом на час звернення до суду за останнім рахується податковий борг у розмірі 10 127,69 грн., який станом на день подачі позовної заяви до суду відповідачем не погашений.

Ухвалою Закарпатського окружного адміністративного суду від 20 березня 2023 року відкрито провадження в даній адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін.

Відзиву від відповідача на адресу суду, станом на день розгляду справи не надходило. У відповідності до поштового відправлення (конверту), яким було надіслано відповідачу ухвалу про відкриття провадження в даній адміністративній справі із рекомендованим повідомленням про вручення на адресу останнього - таке повернулося до суду з відміткою «адресат відсутній за вказаною адресою».

Порядок вручення повістки встановлений статтею 126 КАС України. Однак даною статтею не врегульовано порядок вручення судових документів.

Відповідно до статті 7 частини 6 КАС України, зокрема, у разі відсутності закону, що регулює відповідні правовідносини, суд застосовує закон, що регулює подібні правовідносини (аналогія закону).

Таким чином, суд вважає за необхідне застосувати аналогію та керуватися положеннями статті 126 КАС України.

Відповідно до статті 126 частини 11 КАС України встановлено, що розписку про одержання повістки (повістку у разі неможливості вручити її адресату чи відмови адресата її одержати) належить негайно повернути до адміністративного суду. У разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.

Відповідно до статті 251 частини 6 пункту 4 КАС України днем вручення судового рішення є день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про відмову отримати копію судового рішення чи відмітки про відсутність особи за адресою місцезнаходження, місця проживання чи перебування особи, повідомленою цією особою суду.

Також необхідно врахувати висновок Верховного Суду в ухвалі від 24 березня 2021 у адміністративному провадженні № К/9901/35851/20 про те, що до повноважень адміністративних судів не віднесено установлення фактичного місцезнаходження юридичних осіб або місця проживання фізичних осіб - учасників судового процесу на час вчинення тих чи інших процесуальних дій, тому примірники повідомлень про вручення рекомендованої кореспонденції, повернуті органами зв`язку з позначками "за закінченням терміну зберігання", "адресат вибув", "адресат відсутній" і т.п., з урахуванням конкретних обставин справи можуть вважатися належними доказами виконання адміністративним судом обов`язку щодо повідомлення учасників судового процесу про вчинення цим судом певних процесуальних дій.

Таким чином, у розумінні статті 126 частини 11 КАС України ухвала про відкриття провадження в даній адміністративній справі вважається врученою відповідачу належним чином.

Відтак, судом вжито достатніх необхідних законодавчо встановлених заходів щодо належного повідомлення відповідача про відкриття провадження та про можливість подання відповідачем відзиву на позовну заяву протягом п`ятнадцяти днів з дня отримання ухвали суду. Разом з тим, відповідачем відзиву на позовну заяву чи клопотань до суду не подано.

Відповідно до статі 162 частини 6 КАС України, у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Відповідно до положень ч.5 ст.262 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (у письмовому провадженні) за наявними у справі матеріалами.

Суд зазначає, що судове рішення у справі, постановлене у письмовому провадженні, складено у повному обсязі відповідно до ч.4 ст.243 КАС України, з врахуванням положень ст.262 КАС України.

Згідно з ч.5 ст.250 КАС України датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складення повного судового рішення.

Дослідивши матеріали справи, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок наявних у справі доказів у їх сукупності, суд зазначає наступне.

Розглянувши подані позивачем документи та матеріали справи, всебічно та повно з`ясувавши всі фактичні обставини справи на яких ґрунтуються позовні вимоги, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до наступних висновків.

Відповідно до вимог ст. 67 Конституції України, кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори у порядку та розмірах встановлених законом.

Статтею 16 Податкового кодексу України від 02.12.2010 р. № 2755-VI встановлюється обов`язок платників податків, зокрема сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом.

Пунктом 15.1 ст. 15 Податкового кодексу України, платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об`єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об`єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов`язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом.

Таким чином порушенням інтересів держави та суспільства є несплата податків.

Органами, що уповноважені державою здійснювати функції з контролю своєчасності подання платниками податків та платниками єдиного внеску передбаченої законом звітності (декларацій, розрахунків та інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків, зборів, платежів), своєчасність, достовірність, повноту нарахування та сплати податків, зборів, платежів є контролюючи органи.

У зв`язку з вищенаведеним, Головне управління ДПС у Закарпатській області, звернулося до суду з даним позов щодо стягнення заборгованості з відповідача.

Судом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю «Ріо Про» (далі - Відповідач), код ЄДРПОУ 38837424, внесене до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань за місцезнаходженням: 90575, Закарпатська область, Тячівський р-н, смт. Солотвино, буд. вул. Ленінградська, буд. 3 та перебуває на обліку в податковому органі як платник податків та зборів.

У Відповідача наявний податковий борг у розмірі 10 127,69 грн, у т.ч. пеня в розмірі 0,04 грн за платежами: - 30 14010100 «Податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг)» у розмірі 9 179,56 грн, у т.ч. пеня в розмірі 0,04 грн; - 85 14021900 «Акцизний податок на пальне» в розмірі 268,13 грн; -30 21081103 «Адміністративні штрафи та інші санкції» в розмірі 680,00 грн.

Указана заборгованість виникла у зв 'язку із таким.

Заборгованість по Платежу «Податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг)» виникла у зв`язку з наступним.

Працівниками контролюючого органу проведено камеральну перевірку Відповідача з питання своєчасності подання податкової декларації з податку на додану вартість за травень 2019 року. За наслідками проведеної перевірки складено акт перевірки від 17.07.2019 № 39390/04-36-51-41/38837424 та винесено податкове повідомлення-рішення від 12.08.2019 № 0021485141 про зобов`язання сплатити штраф на суму 1020,00 грн за платежем податок на додану вартість. Відповідачем частково сплачено зобов`язання в розмірі 0,48 грн, у зв`язку з чим, несплаченою залишається сума заборгованості в розмірі 1 019,52 грн. Указане податкове повідомлення-рішення було надіслано засобами поштового зв`язку, однак поштовий конверт було повернуто у відповідності до довідки Ф. 20 (№4906104143192).

Працівниками контролюючого органу проведено камеральну перевірку Відповідача з питання своєчасності подання податкової декларації з податку на додану вартість за червень 2019 року. За наслідками проведеної перевірки складено акт перевірки від 12.08.2019 № 44722/04-36-51-41/38837424 та винесено податкове повідомлення-рішення від 16.09.2019 № 0026155141 про зобов`язання сплатити штраф на суму 1020,00 грн за платежем податок на додану вартість. Указане податкове повідомлення-рішення було надіслано засобами поштового зв`язку, однак поштовий конверт було повернуто у відповідності до довідки Ф. 20 (№4910704551542).

Працівниками контролюючого органу проведено камеральну перевірку Відповідача з питання своєчасності подання податкової декларації з податку на додану вартість за серпень 2019 року. За наслідками проведеної перевірки складено акт перевірки від 18.10.2019 № 4832/04-36-51-30/38837424 та винесено податкове повідомлення-рішення від 20.11.2019 № 0043305130 про зобов`язання сплатити штраф на суму 1020,00 грн за платежем податок на додану вартість. Указане податкове повідомлення-рішення було надіслано засобами поштового зв`язку, однак поштовий конверт було повернуто у відповідності до довідки Ф. 20 (№4910704650443).

Працівниками контролюючого органу проведено камеральну перевірку Відповідача з питання своєчасності подання податкової декларації з податку на додану вартість за вересень 2019 року. За наслідками проведеної перевірки складено акт перевірки від 19.11.2019 № 11400/04-36-51-30/38837424 та вщіесено податкове повідомлення-рішення від 26.12.2019 № 0060425130 про зобов`язання сплатити штраф на суму 1020,00 грн за платежем податок на додану вартість. Указане податкове повідомлення-рішення було надіслано засобами поштового зв`язку, однак поштовий конверт було повернуто у відповідності до довідки Ф. 20 (№4910704728124).

Працівниками контролюючого органу проведено камеральну перевірку Відповідача з питання своєчасності подання податкової декларації з податку на додану вартість за жовтень 2019 року. За наслідками проведеної перевірки складено акт перевірки від 20.12.2019 № 17676/04-36-51-30/38837424 та винесено податкове повідомлення-рішення від 21.02.2020 № 0003745404 про зобов`язання сплатити штраф на суму 1020,00 грн за платежем податок на додану вартість. Указане податкове повідомлення-рішення було надіслано засобами поштового зв`язку, однак поштовий конверт було повернуто у відповідності до довідки Ф. 20 (№9050000442895).

Працівниками контролюючого органу проведено камеральну перевірку Відповідача з питання своєчасності подання податкової декларації з податку на додану вартість. За наслідками проведеної перевірки складено акт перевірки від 15.06.2021 № 6199/07-16-18-09/38837424 та винесено податкове повідомлення- рішення від 01.07.2021 № 000/4214/07-16-18-09 про зобов`язання сплатити штраф на суму 4080,00 грн за платежем податок на додану вартість. Указане податкове повідомлення-рішення було надіслано засобами поштового зв`язку, однак поштовий конверт було повернуто у відповідності до довідки Ф. 20 (№9050000930245).

Відповідачем повністю не сплачено суми грошових зобов`язань, податкові повідомлення-рішення не були оскаржені ні в адміністративному, ні в судовому порядку.

Заборгованість по Платежу 85 14021900 «Акцизний податок на пальне» виникла у зв`язку з наступним.

Працівниками контролюючого органу проведено камеральну перевірку даних, задекларованих у декларації акцизного податку. За наслідками проведеної перевірки складено акт перевірки від 25.11.2019 № 12462/04-36-32-04/38837424 та винесено податкове повідомлення-рішення від 17.12.2019 № 0001513204 про зобов`язання сплатити штраф на суму 278,51 грн за платежем «Акцизний податок на пальне». Відповідачем частково сплачено зобов`язання в розмірі 10,38 грн, у зв`язку з чим, несплаченою залишається сума заборгованості в розмірі 268,13 грн. Указане податкове повідомлення-рішення було надіслано засобами поштового зв`язку, однак поштовий конверт було повернуто у відповідності до довідки Ф. 20 (№4905104305990).

Відповідачем не сплачено суму грошового зобов`язання, податкове повідомлення-рішення не було оскаржено ні в адміністративному, ні в судовому порядку.

Заборгованість по Платежу «Адміністративні штрафи та інші санкції» виникла у зв`язку з наступним.

Працівниками контролюючого органу проведено камеральну перевірку Відповідача з питання своєчасності подання звіту про суми податкових пільг. За наслідками проведеної перевірки складено акт перевірки від 26.03.2019 № 16168/04-36-51-41/38837424 та винесено податкове повідомлення-рішення від 02.05.2019 № 0013775141 про зобов`язання сплатити штраф на суму 680,00 грн за платежем «Адміністративні штрафи та інші санкції». Указане податкове повідомлення-рішення було надіслано засобами поштового зв`язку та вручено 14.05.2019 (№4906104045450).

Відповідачем не сплачено суму грошового зобов`язання, податкове повідомлення-рішення не було оскаржено ні в адміністративному, ні в судовому порядку.

Відповідно до п. 57.3 ст.57 Податкового кодексу України (далі - ПКУ) у разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 робочих днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення-рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.

Відтак, податковий борг по податкових повідомленнях-рішеннях є узгодженим.

У відповідності до ст. 129 ПКУ, відповідачу було проведено нарахування пені в сумі 0,04 грн за платежем податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг). Указана суми пені залишається Відповідачем не сплачена в повному обсязі.

Згідно пп. 14.1.162 п. 14.1 ст. 14 ПКУ пеня - сума коштів у вигляді відсотків, нарахована на суми грошових зобов`язань у встановлених цим Кодексом випадках та не сплачена у встановлені законодавством строки.

Відповідно до пп. 14.1.175 п. 14.1 ст. 14 ПКУ податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом.

Відповідно до ст. 59 ПКУ у разі коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.

В силу пп. 14.1.153 п. 14.1 ст. 14 ПКУ податкова вимога-письмова вимога контролюючого органу до платника податків щодо погашення суми податкового боргу.

У зв`язку з несплатою узгоджених сум Відповідачу на підставі п. 59.1 ст. 59 ПК України, виставлено податкову вимогу від 16.09.2019 №116136-51 про наявність податкового боргу за узгодженими податковими зобов`язаннями яку було надіслано засобами поштового зв`язку, однак поштовий конверт було повернуто у відповідності до довідки Ф. 20 (№ 4906104242735).

Відповідно до п. 58.3 ст. 58 ПКУ у разі коли пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення-рішення або податкові вимоги, або рішення про результати розгляду скарги через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб, їх відмову прийняти податкове повідомлення-рішення або податкову вимогу, або рішення про результати розгляду скарги, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, податкове повідомлення-рішення або податкова вимога, або рішення про результати розгляду скарги вважаються врученими платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення.

Відповідно до пп. 20.1.19 п. 20.1 ст. 20 ПКУ органи державної податкової служби мають право застосовувати до платників податків передбачені законом фінансові (штрафні) санкції (штрафи) за порушення податкового чи іншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на контролюючі органи; стягувати до бюджетів та державних цільових фондів суми грошових зобов`язань та/або податкового боргу у випадках, порядку та розмірі, встановлених цим Кодексом та іншими законами України; стягувати суми недоїмки із сплати єдиного внеску; стягувати суми простроченої заборгованості суб`єктів господарювання перед державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) за кредитами (позиками), залученими державою (Автономною Республікою Крим чи територіальною громадою міста) або під державні (місцеві) гарантії, а також за кредитами із бюджету в порядку, визначеному цим Кодексом та іншими законами України.

Відповідно до п. 95.3 ст. 95 ПКУ стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

Згідно із п. 95.4 ст. 95 ПКУ, контролюючий орган на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до пп. 20.1.34 п. 20.1 ст. 20 ПКУ, контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має за податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.

Враховуючи вищевикладене, а також те, що відповідачем станом на день розгляду даної адміністративної справи не надано суду доказів про сплату узгодженої суми заборгованості в добровільному порядку та не спростовано доводів позивача, суд вважає позовні вимоги позивача обґрунтованими, заявленими відповідно до чинного законодавства і такими, що підлягають задоволенню.

Згідно ч. 1 ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.

Оскільки позивач звільнений від сплати судового збору на підставі Закону України "Про судовий збір", то питання щодо розподілу судових витрат судом не вирішується.

Враховуючи вищезазначене суд приходить висновку, про наявність всіх підстав для задоволення адміністративного позову у повному обсязі.

Керуючись ст. ст. 5, 9, 19, 77, 205, 241 - 246, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Головного управління державної податкової служби у Закарпатській області (вул. Волошина, буд. 52,Ужгород,Закарпатська область,88000, код ЄДРПОУ ВП 44106694) до Товариства з обмеженою відповідальністю "Ріо Про" (вул. Ленінградська, буд. 3, смт. Солотвино, Тячівський район, Закарпатська область,90575, код ЄДРПОУ 38837424) про стягнення податкового боргу задовольнити повністю.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю "Ріо Про" (вул. Ленінградська, буд. 3, смт. Солотвино, Тячівський район, Закарпатська область,90575, код ЄДРПОУ 38837424) податковий борг у pозмірі 10 127,69 грн. (десять тисяч сто двадцять сім гривень 69 коп.) у т.ч. пеня в pозмірі 0,04 грн за платежами: 30 14010100 «Податок на додану вартість, iз вироблених в Україні товарів(pобіт, послуг)» у pозмірі 9 179,56 грн, у т.ч. пеня в poзмірі 0,04 грн;- 85 14021900 «Акцизний податок на пальне» в poзмірі 268,13 грн; 3021081103 «Адміністративні штрафи та інші санкції в pозмірі 680,00 грн. за рахунок коштів, що належать платнику податків на праві власності, у тому числі тих, які знаходяться на рахунках у банках.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Рішення суду може бути оскаржене до Восьмого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

СуддяЮ.Ю.Дору

СудЗакарпатський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.04.2023
Оприлюднено01.05.2023
Номер документу110520177
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо погашення податкового боргу, з них стягнення податкового боргу

Судовий реєстр по справі —260/1674/23

Рішення від 28.04.2023

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Дору Ю.Ю.

Ухвала від 20.03.2023

Адміністративне

Закарпатський окружний адміністративний суд

Дору Ю.Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні