Справа № 560/1557/23
РІШЕННЯ
іменем України
28 квітня 2023 рокум. Хмельницький
Хмельницький окружний адміністративний суд в особі головуючого-судді Козачок І.С. розглянувши адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "КОРНЕКС ЛТД" до Головного управління ДПС у Хмельницькій області (відокремлений підрозділ Державної податкової служби України) , Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити дії,
ВСТАНОВИВ:
Товариство з обмеженою відповідальністю "КОРНЕКС ЛТД" звернулось до суду з позовом до Головного управління ДПС у Хмельницькій області, Державної податкової служби України про визнання протиправними та скасування рішень комісії Головного управління ДПС у Хмельницькій області про відмову у реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних. Також приросить зобов`язати ДПС України зареєструвати їх у Єдиному реєстрі податкових накладних. Покликається на те, що контролюючому органу були надані усі необхідні документи та пояснення, які підтверджують реальність господарських операцій по спірних податкових накладних, відтак обґрунтованість їх реєстрації.
Головним управлінням ДПС у Хмельницькій області та ДПС України поданий спільний відзив, де відповідачі зазначають, що позивач не надав документи, необхідні для реєстрації податкових накладних, а тому спірні рішення є правомірними. З огляду на це, просять у позові відмовити.
У відповіді на відзив позивач не погодився з доводами відповідачів.
Справа розглядається за правилами спрощеного позовного провадження.
Пунктами 201.1, 201.4 ст.201 Податкового кодексу України визначено, що на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи, та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних.
При здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою (п.201.10 ст.201 ПК України).
Відповідно до п. 187.1. ст. 187 Податкового кодексу України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:
а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;
б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.
Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів / послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту. Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Реєстрація податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється відповідно до Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, постанови Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165 "Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" та Наказу Міністерства фінансів України №520 від 12.12.2019 "Про затвердження Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних".
У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі.
Згідно з п. 5 Порядку № 520 перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати: 1. договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; 2. договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; 3. первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки - фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; 4. розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; 5. документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній/розрахунку коригування.
Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі в разі:
ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;
та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку;
та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Оцінюючи правомірність спірних рішень, суд встановив наступне.
1) 03.04.2019 ТОВ "Севіюр" (Покупець) та ТОВ "Корнекс ЛТД" (Постачальник) укладений договір поставки №02/01, відповідно до умов якого постачальник зобов`язується передати (поставити), а покупець прийняти та оплатити на умовах, передбачених даним Договором, продукти харчування. Кількість та якість товару, асортимент та ціна одиниці товару вказуються у специфікації до договору (Додаток № 1) погодженій сторонами. Товари відпускаються на умовах поставки на склад покупця, поставляються партіями згідно з заявками покупця. Покупець зобов`язаний здійснити оплату вартості отриманої партії товару по мірі реалізації, але не пізніше 7 календарних днів з моменту поставки товару.
На виконання умов договору постачальником було відвантажено покупцю товари (кукурудзяні палички та яйце - сюрприз) на загальну суму 35 005 грн. Щодо господарської операції за фактом першої події - відвантаження товару була складена податкова накладна №2 від 05.10.2022.
Реєстрацію податкової накладної було зупинено, платнику запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній.
Позивач подав повідомлення № 16 від 15.12.2022, письмові пояснення та копії документів щодо вказаної податкової накладної: договір поставки, видаткову накладну від 05.10.2022 №318, товарно-транспортну накладну від 05.10.2022 №Р318 та подорожній лист, банківську виписку по рахунку постачальника, декларацію виробника, акт звірки взаємних розрахунків, оборотно - сальдову відомість по рахунку № 361.
19.12.2022 комісія з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування Головного управління ДПС у Хмельницькій області прийняла рішення №7888634/40419868 про відмову у реєстрації податкової накладної №2 від 05.10.2022 в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Підставою відмови вказано ненадання копій документів: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання та транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів, у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання- передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних. У розділі додаткова інформація зазначено, що згідно наданої ТТН №Р318 від 05.10.2022 зазначено автомобіль Мерседес НОМЕР_1 , водій ОСОБА_1 , маршрут с. Карпівці - Волинська об., с. Будятичі. Проте відповідно до наданих ТТН № Р321 від 05.10.2022 в Повідомлення №11 від 13.12.2022 до ПН №5 від 05.10.2022 та №Р320 від 05.10.2022 в Повідомленні № 14 від 14.12.2022 до ПН №4 від 05.10.2022, значиться той самий автомобіль та водій, але маршрути відповідно: с. Карпівці - м. Дніпро та с. Карпівці - м. Львів. Встановлено неможливість здійснення перевезень в зазначених напрямках в один день (05.10.2022)
2) 07.06.2016 ТОВ "Родина" (Покупець) та ТОВ "Корнекс ЛТД" (Постачальник) укладений договір поставки №17, відповідно до умов якого постачальник зобов`язується передати (поставити), а покупець прийняти та оплатити на умовах, передбачених даним Договором продукти харчування. Кількість та якість товару, асортимент та ціна одиниці товару вказується у специфікації до договору (Додаток № 1) погодженій сторонами. Поставка товару здійснюється на умовах DDP - відповідно до Міжнародних правил тлумачення комерційних термінів Інкотермс - 2010. Покупець зобов`язаний здійснити оплату вартості отриманої партії товару по мірі реалізації, але не пізніше 21 календарного дня з моменту поставки товару.
На виконання умов договору постачальником було відвантажено покупцю товар (кукурудзяні палички, яйце-сюрприз та кульки сюрприз) на загальну суму 73320 грн. Щодо господарської операції була складена податкова накладна №4 від 05.10.2022.
Реєстрацію податкової накладної було зупинено, платнику запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній.
Позивач подав повідомлення про подачу пояснень та копії документів щодо вказаної податкової накладної: видаткову накладну від 05.10.2022 №320, товарно-транспортну накладну від 05.10.2022 № Р320, картку рахунку 361, заключну виписку, акт звірки.
19.12.2022 комісія з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування Головного управління ДПС у Хмельницькій області прийняла рішення №7887667/40419868 про відмову у реєстрації податкової накладної №4 від 05.10.2022 в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Підставою відмови вказано ненадання копій документів: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання та транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів, у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання- передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних. У розділі додаткова інформація вказано, що згідно наданої ТТН №Р320 від 05.10.2022 зазначено автомобіль Мерседес НОМЕР_1 , водій ОСОБА_1 , маршрут с. Карпівці - м. Львів. Проте відповідно до наданих ТТН № Р321 від 05.10.2022 в Повідомлення №11 від 13.12.2022 до ПН №5 від 05.10.2022 та №Р318 від 05.10.2022 в Повідомленні № 16 від 15.12.2022 до ПН №2 від 05.10.2022, значиться той самий автомобіль та водій, але маршрути відповідно: с. Карпівці - м. Дніпро та с. Карпівці -Волинська обл. с. Будятичі. Встановлено неможливість здійснення перевезень в зазначених напрямках в один день (05.10.2022)
3) 28.10.2021 ТОВ з іноземними інвестиціями "Євромікс" (Покупець) та ТОВ "Корнекс ЛТД" (Постачальник) укладений договір поставки №09, відповідно до умов якого постачальник зобов`язується передати (поставити), а покупець прийняти та оплатити на умовах, передбачених даним Договором продукти харчування. Кількість та якість товару, асортимент та ціна одиниці товару вказується у специфікації до договору (Додаток № 1) погодженій сторонами. Товари відпускаються на умовах поставки товару на склад покупця. Покупець зобов`язаний здійснити оплату вартості отриманої партії товару по мірі реалізації, але не пізніше 30 календарних днів з моменту поставки товару.
На виконання умов договору постачальником було відвантажено покупцю товар (яйце-сюрприз та кульки-сюрприз) на загальну суму 83 859 грн. Щодо господарської операції була складена податкова накладна №5 від 05.10.2022.
Також на виконання договору 13.10.2022 було відвантажено товар (яйце - сюрприз, кульки-сюрприз та сердечки-сюрприз) на загальну суму 89 520 грн. Щодо господарської операції була складена податкова накладна №14 від 13.10.2022.
13.10.2022 на виконання договору було відвантажено товар ( яйце-сюрприз та кульки-сюрприз ) на загальну суму 30 579,30 грн. Щодо господарської операції була складена податкова накладна №18 від 13.10.2022.
Реєстрацію податкових накладних було зупинено, платнику запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної у податкових накладних.
Позивач подав повідомлення про надання пояснень та копії документів щодо вказаних податкових накладних: видаткові накладні від 05.10.2022 №321, від 13.10.2022 №333 та № 337, товарно-транспортні накладні від 05.10.2022 №Р321, від 13.10.2022 № Р333 та № Р337, картку рахунку 361, заключні виписки, акти звірки.
19.12.2022 комісія з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування Головного управління ДПС у Хмельницькій області прийняла рішення №7887554/40419868, № 7887691/40419868, № 7887561/40419869 про відмову у реєстрації податкової накладної №5 від 05.10.2022, №14 та № 18 від 13.10.2022 у Єдиному реєстрі податкових накладних.
Підставою відмови вказано ненадання копій документів: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання та транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів, у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання- передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних. У розділі додаткова інформація вказано, що згідно наданої ТТН №Р321 від 05.10.2022 зазначено автомобіль Мерседес НОМЕР_1 , водій ОСОБА_1 , маршрут с. Карпівці - м. Дніпро. Проте відповідно до наданих ТТН № Р320 від 05.10.2022 в Повідомлення №14 від 14.12.2022 до ПН №4 від 05.10.2022 та №Р318 від 05.10.2022 в Повідомленні № 16 від 15.12.2022 до ПН №2 від 05.10.2022 значиться той самий автомобіль та водій, але маршрути с. Карпівці - м.Львів та с. Карпівці - Волинська обл. с. Будятичі. Згідно наданої ТТН №Р337 від 13.10.2022 зазначено автомобіль Мерседес НОМЕР_1 , водій ОСОБА_2 , маршрут с. Карпівці - м. Дніпро, м. Київ. Проте відповідно до наданих ТТН №Р335 від 13.10.2022 у Повідомленні №17 від 15.12.2022 до ПН №16 від 13.10.2022 значиться той самий автомобіль та водій, але маршрути с. Карпівці - м. Хуст вул. Заводська. Встановлено неможливість здійснення перевезень в зазначених напрямках в один день.
4) 16.12.2021 ТОВ "Лідер-Полісся" (Покупець) та ТОВ "Корнекс ЛТД" (Постачальник) укладений договір поставки №161221, відповідно до умов якого постачальник зобов`язується передати (поставити), а покупець прийняти та оплатити на умовах, передбачених даним Договором продукти харчування. Кількість та якість товару, асортимент та ціна одиниці товару вказується у прайс-листах, погоджених сторонами. Товар відпускається на склад покупця. Покупець зобов`язаний здійснити оплату вартості отриманої партії товару по мірі реалізації, але не пізніше 31 календарного дня з моменту поставки товару.
На виконання умов договору постачальником було відвантажено покупцю товар ( яйце-сюрприз та сердечко сюрприз) на загальну суму 28 540,50 грн. Щодо господарської операції була складена податкова накладна №6 від 06.10.2022.
Реєстрацію податкової накладної було зупинено, платнику запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній.
Позивач подав повідомлення про подачу пояснень та копії документів щодо вказаної податкової накладної: видаткова накладна від 06.10.2022 №322, товарно-транспортна накладна від 06.10.2022 № Р322, платіжне доручення, картка рахунку 361, акт звіряння.
24.11.2022 комісія з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування Головного управління ДПС у Хмельницькій області прийняла рішення №7700801/40419868 про відмову у реєстрації податкової накладної №6 від 06.10.2022 в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Підставою відмови вказано ненадання копій документів: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання та транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів, у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання- передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних. У розділі додаткова інформація вказано, що не надано виробничий звіт/ калькуляцію на продукцію, карту рах. 201, 26, документи щодо якості товару відповідно до п. 4.2. контракту №2018/01 від 14.11.2018.
5) 01.06.2016 ТОВ "Бордвей" (Покупець) та ТОВ "Корнекс ЛТД" (Постачальник) укладений договір поставки №04, відповідно до умов якого постачальник зобов`язується передати (поставити), а покупець прийняти та оплатити на умовах, передбачених даним Договором продукти харчування. Кількість та якість товару, асортимент та ціна одиниці товару вказується у специфікації до договору (Додаток № 1). Товар відпускається на склад покупця. Покупець зобов`язаний здійснити оплату вартості отриманої партії товару по мірі реалізації, але не пізніше 30 календарних днів з моменту поставки товару.
На виконання умов договору постачальником було відвантажено покупцю товар (яйце-сюрприз, кулька-сюрприз та сердечко сюрприз) на загальну суму 125 523 грн. Щодо господарської операції була складена податкова накладна №16 від 13.10.2022.
Реєстрацію податкової накладної було зупинено, платнику запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній.
Позивач подав повідомлення про надання пояснень та копії документів щодо вказаної податкової накладної: видаткова накладна від 13.10.2022 №335, товарно-транспортна накладна від 13.10.2022 № Р335, декларація виробника, картка рахунку 361, акт звірки.
19.12.2022 комісія з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування Головного управління ДПС у Хмельницькій області прийняла рішення №7888641/40419868 про відмову у реєстрації податкової накладної №16 від 13.10.2022 в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Підставою відмови вказано ненадання копій документів: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання та транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів, у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання- передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних. У розділі додаткова інформація вказано, що згідно наданої ТТН №Р335 від 13.10.2022 зазначено автомобіль Мерседес НОМЕР_1 водій ОСОБА_1 маршрут с. Карпівці - м. Хуст, вул. Заводська, 201. Проте відповідно до наданих ТТН № Р337 від 13.10.2022 в Повідомленні №12 від 13.12.2022 до ПН №18 від 13.10.2022 та Повідомленні №13 від 14.12.2022 до ПН №14 від 13.10.2022 значиться той самий автомобіль та водій, але маршрути відповідно с. Карпівці - м. Київ, м. Дніпро. Встановлено неможливість здійснення перевезень в зазначених напрямках в один день.
На усі вище перераховані рішення комісії були подані скарги до ДПС України, які відповідними рішеннями комісії ДПС України залишені без задоволення.
Крім того, для підтвердження обґрунтованості реєстрації податкових накладних платником, незважаючи на відсутність пропозиції щодо надання конкретно визначених документів, були надані: інвойс № 30 від 28.06.2022, рахунок-фактура, акти виконаних робіт, акт оренди і договір оренди транспортного засобу, акт оренди приміщення, виписки банку про оплату за партії товарів, калькуляції на виготовлення продукції, ОСВ по рахунку 10, 361, 201-26, CMR та інші документи, в числі яких документи, які підтверджують виробництво товару позивачем.
На думку суду, надані платником документи дозволяли комісії регіонального та центрального рівня підтвердити зміст, обсяг та характер господарських операцій та обґрунтованість складання та реєстрації податкових накладних.
У той же час, ненадання платником окремих документів контролюючому органу не може саме по собі бути підставою для відмови у реєстрації податкової накладної, так як конкретний перелік необхідних документів позивачу не визначався. До того ж, ненадання окремих документів не свідчить про те, що такі документи у платника відсутні, як і не спростовує вчинення відповідних господарських операцій, за наслідками яких складені спірні податкові накладні.
Верховний Суд у постанові від 30.01.2020 у справі №300/148/19 щодо аналогічних правовідносин зазначив, що при юридичній оцінці рішення про відмову в реєстрації податкової накладної слід врахувати, що якщо у квитанції про зупинення реєстрації ПН не зазначений чіткий перелік документів, необхідних для її реєстрації, вимога контролюючого органу щодо надання документів не відповідає принципу правової визначеності, відтак виключає можливість прийняття негативного рішення з підстав невиконання платником такої вимоги. Можливість виконання платником податків обов`язку надати документи, необхідні для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної, прямо залежить від чіткого визначення контролюючим органом конкретного переліку цих документів.
Отже, хоча перелік документів, необхідних для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН, і визначений Порядком, конкретний перелік документів може залежати, зокрема, від змісту операції, суб`єктного складу її учасників, їх податкової поведінки.
У разі не зазначення у індивідуальному акті конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), чітких та зрозумілих мотивів його прийняття, такий акт не може вважатись правомірним, оскільки така ситуація призводить до необізнаності платника податків щодо вичерпного переліку необхідних документів, які він повинен був надати контролюючому органу. Внаслідок цього у податкового органу виникає можливість прояву нічим необмеженої дискреції. Правова позиція щодо застосування вищезазначених норм висловлена Верховним Судом у постановах від 16.04.2019 (справа № 826/10649/17), від 28.10.2019 (справа №640/983/19).
Судом встановлено, що отримані позивачем квитанції про зупинення реєстрації податкових накладних містили загальну пропозицію щодо надання пояснень та копій документів. У разі зупинення реєстрації податкової накладної на підставі пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, контролюючий орган може витребувати від платника документи на спростування наявних у органу ДПС сумнівів, пов`язаних з легальністю діяльності юридичної особи, вказавши які саме аспекти належить висвітити платнику податків у своїх поясненнях.
У той же час, будь-які сумніви контролюючого органу щодо дотримання платником вимог податкового законодавства України під час здійснення господарської діяльності повинні досліджуватись шляхом проведення відповідних перевірок такого платника податків, за умови наявності підстав для її проведення, визначених нормами ПК України, а не шляхом блокування (зупинення) реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в ЄРПН.
Одночасно з цим, саме лише зазначення про неподання окремих документів не є достатньою підставою для відмови у реєстрації податкової накладної, оскільки контролюючим органом повинно бути обґрунтовано об`єктивні обставини, які перешкоджають реєстрації податкової накладної з урахуванням відсутності таких документів. Одночасно з цим, обов`язково повинна бути надана оцінка тим документам, що фактично подані платником і зазначено, чому їх обсяг не є достатнім для прийняття позитивного рішення.
Що стосується відображених у рішеннях висновків про встановлення неможливості здійснення перевезень товарів за відповідними маршрутами, судом досліджені товарно - транспортні накладні від 05.10.2022 та від 13.10.2022, коли відбувались поставки товару на адресу декількох замовників у різні населені пункти. Встановлено, що для перевезень позивач використовував орендований транспортний засіб, яким керував водій ОСОБА_1 , а також залучав стороннього перевізника ФОП ОСОБА_3
05.10.2022 відбувались перевезення товарів з с. Карпівці, де знаходиться пункт навантаження товару позивачем ( склад ) через м. Хмельницький до м. Львів, після чого перевезення до с. Будятиці Волинської області (ТЗ Мерседес НОМЕР_1 , водій ОСОБА_1 , ТТН № 318,319,320, подорожній лист № 21/10-22)
Також 05.10.2022 відбулось перевезення товару до м. Дніпро ( акт здачі-приймання робіт № 66 перевізник ФОП ОСОБА_3 )
13.10.2022 відбувались перевезення товарів з с. Карпівці, де знаходиться пункт навантаження товару позивачем ( склад) до м. Київ ( ТЗ Мерседес НОМЕР_2 , водій ОСОБА_3 , ТТН №333), після чого перевезення до м. Дніпро ( ТЗ Мерседес НОМЕР_2 , водій той самий, ТТН №321, 337, акт здачі-приймання робіт №68 перевізник ФОП ОСОБА_3 )
Також 13 - 14.10.2022 відбулось перевезення товару з с. Карпівці до м. Хуст через м. Вінницю та м. Чернівці ( ТЗ Мерседес НОМЕР_1 , водій ОСОБА_1 , ТТН № 335, подорожній лист № 5/10-22)
З огляду на вказані документи, суд не знаходить підстав вважати, що перевезення товарів на адресу замовників не відбувалось або було неможливим з технічних або будь-яких інших причин.
Як вбачається з вище зазначених документів, позивач використовував можливості двох вантажних автомобілів та двох водіїв, які були задіяні на відповідних маршрутах. Відстані до пунктів призначення є допустимими з точки зору можливості їх подолання в межах одного календарного дня, з огляду на що суд оцінює критично покликання відповідачів на неможливість здійснення таких перевезень. Крім того, у спірних рішеннях відповідач конкретно не зазначає, на чому ґрунтуються його припущення про неможливість здійснення перевезень товарів за відповідними маршрутами.
Суд звертає увагу на те, що предметом спору є обґрунтованість реєстрації податкових накладних, складених за фактом поставок товарів покупцям, а не за фактом надання послуг з перевезення. До того ж, навіть у разі наявності певних помилок у оформленні документів, якщо вони не спростовують суті господарської операції та руху активів, відповідний обсяг первинних документів здатен підтвердити обґрунтованість реєстрації податкової накладної навіть без урахування тих документів, у яких були виявлені неточності.
У цьому випадку наданий позивачем масив документів щодо спірних податкових накладних підтверджував зміст та обсяг господарських операцій, відповідний рух активів та наявність матеріальної бази для можливості виконання зобов`язань за договорами.
Оскільки платнику не визначався конкретний перелік документів, які він повинен надати для підтвердження обґрунтованості реєстрації податкових накладних, він надав ті документи, які вважав належними і достатніми для обґрунтування кожної окремо вчиненої господарської операції та відповідної податкової накладної.
Зі змісту матеріалів справи не встановлено, і відповідачами не доведено, що надані платником комісії первинні документи мали такі недоліки форми або змісту, які виключали можливість їх врахування та підтвердження обґрунтованості реєстрації податкових накладних. З огляду на це, суд вважає оскаржені рішення необґрунтованими і такими, що підлягають скасуванню.
Відповідно до п. 19 та 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 № 1246 (із змінами) податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: 1. прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; 2.набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення); 3.неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
Суд вважає необхідним зобов`язати ДПС України зареєструвати у Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні позивача, щодо реєстрації яких виник спір.
Керуючись статтями 6, 72-77, 139, 244, 246, 250, 255, 295, Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
адміністративний позов - задоволити.
Визнати протиправними та скасувати рішення Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Хмельницькій області
від 19.12.2022 №7888634/40419868, №7887667/40419868, №7887554/40419868, №7887691/40419868, №7888641/404/19868, №7887561/40419868,
від 24.11.2022 №7700801/40419868
про відмову у реєстрації податкових накладних Товариства з обмеженою відповідальністю "КОРНЕКС ЛТД"у Єдиному реєстрі податкових накладних.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати у Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні Товариства з обмеженою відповідальністю "КОРНЕКС ЛТД"№2 від 05.10.2022, №4 від 05.10.2022, №5 від 05.10.2022, №6 від 06.10.2022, № 14 від 13.10.2022, №16 від 13.10.2022, №18 від 13.10.2022.
Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "КОРНЕКС ЛТД" судові витрати на сплату судового збору в сумі 9394 грн. за рахунок асигнувань Головного управління ДПС у Хмельницькій області.
Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "КОРНЕКС ЛТД" судові витрати на сплату судового збору в сумі 9394 грн. за рахунок асигнувань Державної податкової служби України.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку до Сьомого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Повне рішення складене 28 квітня 2023 року
Позивач:Товариство з обмеженою відповідальністю "КОРНЕКС ЛТД" (вул. Весняна, буд. 24,Карпівці,Хмельницький район, Хмельницька область,31364 , код ЄДРПОУ - 40419868) Відповідач:Головне управління ДПС у Хмельницькій області (відокремлений підрозділ Державної податкової служби України) (вул. Пилипчука, 17,Хмельницький,Хмельницька область,29000 , код ЄДРПОУ - 44070171) Державна податкова служба України (Львівська пл., 8,Київ 53,04053 , код ЄДРПОУ - 43005393)
Головуючий суддя І.С. Козачок
Суд | Хмельницький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.04.2023 |
Оприлюднено | 01.05.2023 |
Номер документу | 110523127 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних |
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні