Рішення
від 26.04.2023 по справі 300/6848/21
ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"26" квітня 2023 р. справа № 300/6848/21

м. Івано-Франківськ

Івано-Франківський окружний адміністративний суд в складі:

судді Біньковської Н.В.

розглянувши за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом Головного управління ДПС в Івано-Франківській області до державної установи «Галицький виправний центр (№128)» про стягнення заборгованості в сумі 575559,49 грн.,-

ВСТАНОВИВ:

Головне управління ДПС в Івано-Франківській області звернулося до суду з адміністративним позовом до ДУ «Галицький виправний центр (№128)» про стягнення заборгованості в сумі 575559,49 грн.

Позовні вимоги обґрунтовані наявністю у відповідача заборгованості, яка виникла внаслідок несплати донарахованих сум зі сплати податку на доходи фізичних осіб, що сплачується податковими агентами із доходів платника податків у вигляді заробітної плати в сумі 413111,51 грн. згідно податкових повідомлень-рішень №00022/0713, №000023/0713 від 13.10.2020, та військового збору в сумі 162447,98 грн. на підставі податкового повідомлення-рішення №000024/0713 від 13.10.2020. Загальна сума боргу, яка підлягає стягненню становить 575559,49 грн.

Ухвалою Івано-Франківського окружного адміністративного суду відкрито провадження в адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження.

Відповідач скористався правом подання відзиву на позовну заяву, в якому стосовно задоволення позовних вимог заперечує. Зазначає, що позивач безпідставно застосував штраф у розмірі 50% та 75% суми податку на доходи фізичних осіб, оскільки раніше він не застосовував до відповідача штрафних санкцій у відповідності до пункту 127.1 статті 127 ПК України протягом 1095 днів, що виключає наявність повторності та підстав для застосування штрафу у таких розмірах. Вважає, що трудові чи цивільно-правові договори із засудженими мали б укладатися підприємцями для яких виконувалися роботи (а.с.38).

Правом подання відповіді на відзив позивач не скористався.

Заяв про розгляд справи з викликом сторін суду не надходило. У відповідності до вимог статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України суд розглянув справу за правилами спрощеного позовного провадження без виклику сторін за наявними у справі матеріалами.

Розглянувши матеріали адміністративної справи, дослідивши в сукупності подані докази, суд встановив наступне.

ДУ "Галицький виправний центр (128)" перебуває на обліку в контролюючому органі як платник податків, що покладає на нього обов`язок сплачувати в установленому законодавством порядку податки і збори.

У відповідності до п.15.1 ст.15 Податкового кодексу України (надалі також ПК України, в редакції чинній станом на час виникнення спірних правовідносин) платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об`єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об`єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов`язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом.

Згідно з п.38.2 ст.38 ПК України сплата податку та збору здійснюється платником податку безпосередньо, а у випадках, передбачених податковим законодавством, - податковим агентом, або представником платника податку.

Приписами пп.14.1.180 п.14.1 ст.14 ПК України встановлено, що податковий агент щодо податку на доходи фізичних осіб - юридична особа (її філія, відділення, інший відокремлений підрозділ), самозайнята особа, представництво нерезидента - юридичної особи, інвестор (оператор) за угодою про розподіл продукції, які незалежно від організаційно-правового статусу та способу оподаткування іншими податками та/або форми нарахування (виплати, надання) доходу (у грошовій або негрошовій формі) зобов`язані нараховувати, утримувати та сплачувати податок, передбачений розділом IV цього Кодексу, до бюджету від імені та за рахунок фізичної особи з доходів, що виплачуються такій особі, вести податковий облік, подавати податкову звітність контролюючим органам та нести відповідальність за порушення його норм в порядку, передбаченому статтею 18 та розділом IV цього Кодексу.

Відповідно до п.п.162.1.1 та 162.1.2 п.162.1 ст.162 ПК України платниками податку на доходи фізичних осіб є фізична особа - резидент, яка отримує доходи як з джерела їх походження в Україні, так і іноземні доходи; фізична особа - нерезидент, яка отримує доходи з джерела їх походження в Україні; податковий агент.

Згідно пп.163.1.1 п.163.1 ст.163 ПК України об`єктом оподаткування резидента є загальний місячний (річний) оподатковуваний дохід.

Відповідно до п.п.168.1.1 - 68.1.5 п.168.1 ст.168 ПК України податковий агент, який нараховує (виплачує, надає) оподатковуваний дохід на користь платника податку, зобов`язаний утримувати податок із суми такого доходу за його рахунок, використовуючи ставку податку, визначену встатті 167цього Кодексу. Податок сплачується (перераховується) до бюджету під час виплати оподатковуваного доходу єдиним платіжним документом. Банки приймають платіжні документи на виплату доходу лише за умови одночасного подання розрахункового документа на перерахування цього податку до бюджету. Якщо згідно з нормами цього розділу окремі види оподатковуваних доходів (прибутків) не підлягають оподаткуванню під час їх нарахування чи виплати, але не є звільненими від оподаткування, платник податку зобов`язаний самостійно включити суму таких доходів до загального річного оподатковуваного доходу податку та подати річну декларацію з цього податку. Якщо оподатковуваний дохід надається у негрошовій формі чи виплачується готівкою з каси податкового агента, податок сплачується (перераховується) до бюджету протягом трьох банківських днів з дня, що настає за днем такого нарахування (виплати, надання). Якщо оподатковуваний дохід нараховується податковим агентом, але не виплачується (не надається) платнику податку, то податок, який підлягає утриманню з такого нарахованого доходу, підлягає перерахуванню до бюджету податковим агентом у строки, встановлені цим Кодексом для місячного податкового періоду.

Законом України від 31 липня 2014 року № 1621-VII «Про внесення змін до податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів» з 03 серпня 2014 року запроваджено військовий збір.

Відповідно до пп. 1.2, 1.3, 1.4 п.16-1 підрозділу 10 Розділу XX ПК об`єктом оподаткування збором є доходи, визначені статтею 163 цього Кодексу. Ставка збору становить 1,5 відсотка від об`єкта оподаткування, визначеного підпунктом 1.2 цього пункту. Нарахування, утримання та сплата (перерахування) збору до бюджету здійснюються у порядку, встановленому статтею 168 цього Кодексу, за ставкою, визначеною підпунктом 1.3 цього пункту.

Згідно з п.п. 168.1.1 п. 168.1 ст. 168 ПКУ податковий агент, який нараховує (виплачує, надає) оподатковуваний дохід на користь платника податку, зобов`язаний утримувати податок із суми такого доходу за його рахунок.

За змістом пп. 1.6 п. 16-1 підрозділу 10 Розділу XX ПК України платники військового збору зобов`язані забезпечувати виконання податкових зобов`язань у формі та спосіб, визначений ст. 176 ПК України для податку на доходи фізичних осіб.

Відповідно до ст.127 ПК України за несплату (неперерахування) податку на доходи фізичних осіб передбачено застосування штрафних санкцій, а саме: не нарахування, неутримання та/або несплата (неперерахування) податків платником податків, у тому числі податковим агентом, до або під час виплати доходу на користь іншого платника податків: тягнуть за собою накладення штрафу в розмірі 25 відсотків суми податку, що підлягає нарахуванню та/або сплаті до бюджету; ті самі дії, вчинені повторно протягом 1095 днів, тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі 50 відсотків суми податку, що підлягає нарахуванню та/або сплаті до бюджету; ті самі дії, вчинені протягом 1095 днів втретє та більше, тягнуть за собою накладення штрафу у розмірі 75 відсотків суми податку, що підлягає нарахуванню та/або сплаті до бюджету.

Відповідно до пункту 54.3 статті 54 ПК України контролюючий орган зобов`язаний самостійно визначити суму грошових зобов`язань, зменшення (збільшення) суми бюджетного відшкодування та/або зменшення (збільшення) від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, передбачених цим Кодексом або іншим законодавством, якщо: платник податків не подає в установлені строки податкову (митну) декларацію, а при здійсненні заходів податкового контролю встановлено факти здійснення платником податків діяльності, що призвела до виникнення об`єктів оподаткування, наявності показників, які підлягають декларуванню, відповідно до вимог цього Кодексу та наявності діючих (у тому числі призупинених) ліцензій на право здійснення діяльності з підакцизною продукцією, яка підлягає ліцензуванню згідно із законодавством; дані перевірок результатів діяльності платника податків, крім електронної перевірки, свідчать про заниження або завищення суми його податкових зобов`язань, суми бюджетного відшкодування та/або від`ємного значення об`єкта оподаткування податком на прибуток або від`ємного значення суми податку на додану вартість платника податків, заявлених у податкових (митних) деклараціях, уточнюючих розрахунках; згідно з податковим та іншим законодавством особою, відповідальною за нарахування сум податкових зобов`язань з окремого податку або збору, застосування штрафних (фінансових) санкцій та пені, у тому числі за порушення у сфері зовнішньоекономічної діяльності, є контролюючий орган; дані перевірок щодо утримання податків у джерела виплати, в тому числі податкового агента, свідчать про порушення правил нарахування, утримання та сплати до відповідних бюджетів податків і зборів, передбачених цим Кодексом, у тому числі податку на доходи фізичних осіб таким податковим агентом; результати митного контролю, отримані після закінчення процедури митного оформлення та випуску товарів, свідчать про заниження або завищення податкових зобов`язань, визначених платником податків у митних деклараціях.

Позивачем проведена документальна планова виїзна перевірка діяльності ДУ Галицький виправний центр (№128) за результатами якої складено акт №637/09-19-07-05/08563636 від 23.09.2020 (а.с.8), згідно якого позивачем встановлено порушення відповідачем, зокрема:

- ст.51, п.176.2. ст.176 Податкового кодексу України та Порядку заповнення та подання податковими агентами податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків, і сум утриманого з них податку, а саме: не відображення в звіті за 4 квартал 2019 року сум отриманого доходу платників податків за рахунок виплат компенсації військовим при звільнені та невикористане обмундирування, з яких утримуються військовий збір, в розмірі 546445,01 грн.,

- п.168.1 ст.168, п.171.1, п.171.2 ст.171 п.176.2 ст.176 Податкового кодексу України, а саме: в періоді що підлягає перевірці, при відсутності заборгованості і виплати заробітної плати, несвоєчасно та не в повному обсязі перераховувався до бюджету податок на доходи фізичних осіб,

- п.16 прим. 1 підрозділу 10 Розділу XX Податкового кодексу України, а саме: в періоді що підлягає перевірці, при відсутності заборгованості з виплати заробітної плати та грошового забезпечення несвоєчасно та не в повному обсязі перераховувався до відповідного державного бюджету військовий збір.

За результатами вказаної перевірки 13.10.2020 контролюючим органом прийнято податкове повідомлення рішення №000022/0713, яким відповідачу збільшено суму грошового зобов`язання з податку на доходи фізичних осіб в сумі 11303,62 грн., застосовано штрафні санкції в розмірі 400787,89 грн. (а.с.27) та податкове повідомлення рішення №000023/0713, яким до відповідача застосовано штрафні (фінансові) санкції в сумі 1020,00 грн. (а.с.27-28). Також, позивачем прийнято податкове повідомлення-рішення №000024/0713 від 13.10.2020, яким відповідачу збільшено суму грошового зобов`язання з військового збору в сумі 8198,27 грн., застосовано штрафні санкції в розмірі 154249,71 грн. (а.с.26).

Таким чином, сума податкового боргу ДУ Галицький виправний центр (№128) з податку на доходи фізичних осіб, що сплачується податковими агентами із доходів платника податків у вигляді заробітної плати та військового збору становить 575559,49 грн.

Позивачем надіслано відповідачу вказані податкові повідомлення рішення, які отримані ним 20.10.2020, що підтверджується рекомендованим повідомлення про вручення поштового відправлення із відповідною відміткою поштового зв`язку (а.с.25).

Оскільки відповідачем у відповідності до статті 56 Податкового кодексу України не порушена процедура оскарження податкових зобов`язань, визначених вказаними податковими повідомленнями-рішеннями, наведені у них суми є узгодженими.

Згідно п.59.1, 59.5 ст.59 Кодексу у разі коли платник податків не сплачує узгодженої суми грошового зобов`язання в установлені законодавством строки, орган державної податкової служби надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку, визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення рішення.

У разі якщо після направлення (вручення) податкової вимоги сума податкового боргу змінилася, але податковий борг не був погашений в повному обсязі, податкова вимога додатково не надсилається (не вручається).

У зв`язку з несплатою грошового зобов`язання, відповідачу надіслано податкову вимогу форми "Ю" від 14.08.2020 за №106714-51, яка отримана ним 25.08.2020, що підтверджується рекомендованим повідомлення про вручення поштового відправлення із відповідною відміткою поштового зв`язку (а.с.7). Податкова вимога є неоскаржена та невідкликана.

Підпунктом 14.1.156. пункту 14.1. статті 14 Податкового кодексу України визначено, що податкове зобов`язання - це сума коштів, яку платник податків, у тому числі податковий агент, повинен сплатити до відповідного бюджету як податок або збір на підставі, в порядку та строки, визначені податковим законодавством (у тому числі сума коштів, визначена платником податків у податковому векселі та не сплачена в установлений законом строк).

Відповідно до підпункту 14.1.175. пункту 14.1. статті 14 Податкового кодексу України податковий борг - це сума узгодженого грошового зобов`язання (з урахуванням штрафних санкцій за їх наявності), але не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, а також пеня, нарахована на суму такого грошового зобов`язання.

Доказів, які б свідчили про погашення заборгованості відповідачем суду не надано.

Податковий борг підтверджується податковою вимогою (а.с.7), довідкою про борг (а.с.6), податковими повідомленнями-рішеннями (а.с.26-28), зворотнім боком облікових карток платника податків (а.с.29-30).

Враховуючи вищевикладене, суд зазначає, що сума узгодженого податкового зобов`язання з податку на доходи фізичних осіб, що сплачується податковими агентами із доходів платника податків у вигляді заробітної плати та військового збору, в загальному розмірі 575559,49 грн., є податковим боргом відповідача, який ним не сплачено, а тому підлягає стягненню у судовому порядку.

Доказів, які б свідчили про погашення заборгованості, що є предметом стягнення у цій справі відповідачем суду не надано.

Щодо доводів відповідача зазначених у відзиві на позов, то суд зауважує, що ці обставини не є предметом доказування, оскільки підставами звернення ГУ ДПС в Івано-Франківській області до суду із цією позовною заявою є наявність непогашеного податкового боргу.

Згідно правової позиції Верховного Суду (постанова від 19.05.2020 в справі №809/12/17) предметом доказування у справі щодо стягнення податкового боргу мають бути обставини, які свідчать про наявність підстав, з якими закон пов`язує можливість стягнення податкової заборгованості в судовому порядку, зокрема, факту узгодженості податкових зобов`язань, що стали підставою для звернення податкового органу до суду з позовом про стягнення.

Суд зауважує, що станом на час розгляду справи податкові повідомлення рішення відповідачем не оскаржено, податкова вимога також є неоскаржена та невідкликана.

Відповідно до пункту95.1. статті95 Податкового кодексу України, контролюючий орган здійснює за платника податків і на користь держави заходи щодо погашення податкового боргу такого платника податків шляхом стягнення коштів, які перебувають у його власності, а в разі їх недостатності - шляхом продажу майна такого платника податків, яке перебуває у податковій заставі.

Згідно пункту95.3. статті95 Податкового кодексу Українистягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в органі, що здійснює казначейське обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.

За таких обставин суд приходить до висновку, що відповідач зобов`язаний сплатити податковий борг в загальній сумі 575559,49 грн. Наявність такого обов`язку у відповідача є визначальним для вирішення вказаного спору, крім того, цей обов`язок забезпечується статтею 67 Конституції України.

За змістом частини 2 статті 139 КАС України при задоволенні позову суб`єкта владних повноважень з відповідача стягуються виключно судові витрати суб`єкта владних повноважень, пов`язані із залученням свідків та проведенням експертиз. Отже, судовий збір, сплачений позивачем у сумі 8633,40 грн. стягненню не підлягає.

Враховуючи вищенаведене, суд приходить до висновку, що позовні вимоги є обґрунтованими, а позов таким що підлягає до задоволення.

На підставі статті 129-1 Конституції України, керуючись статтями 139, 241-246, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити.

Стягнути з розрахункових рахунків у банках, що обслуговують державну установу "Галицький виправний центр (128)" та за рахунок готівки, що йому належить, в дохід бюджету податковий борг в сумі 575559,49 грн. (п`ятсот сімдесят п`ять тисяч п`ятсот п`ятдесят дев`ять гривень 49 копійок).

Рішення може бути оскаржене в апеляційному порядку. Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення безпосередньо до суду Восьмого апеляційного адміністративного суду.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

Учасники справи:

позивач - Головне управління ДПС в Івано-Франківській області (код ЄДРПОУ ВП 43968084, вул.Незалежності, 20, м. Івано-Франківськ, Івано-Франківська область, 76018),

відповідач - ДУ "Галицький виправний центр (128)" (код ЄДРПОУ 08563636, с. Маріямпіль, Галицький район, Івано-Франківська область, 77181).

Суддя /підпис/ Біньковська Н.В.

Дата ухвалення рішення26.04.2023
Оприлюднено01.05.2023
Номер документу110526555
СудочинствоАдміністративне
Сутьстягнення заборгованості в сумі 575559,49 грн

Судовий реєстр по справі —300/6848/21

Рішення від 26.04.2023

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Біньковська Н.В.

Ухвала від 10.11.2021

Адміністративне

Івано-Франківський окружний адміністративний суд

Біньковська Н.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні