ЗАКАРПАТСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
і м е н е м У к р а ї н и
28 квітня 2023 року м. Ужгород№ 260/1719/23 Закарпатський окружний адміністративний суду у складі головуючого судді Дору Ю.Ю., розглянувши у письмовому провадженні за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовною заявою Головного управління державної податкової служби у Закарпатській області до Товариства з обмеженою відповідальністю «СВТ КОМПАНІ» про стягнення податкового боргу, -
В С Т А Н О В И В:
Головне управління державної податкової служби в Закарпатській області (далі позивач, Головне управління ДПС в Закарпатській області) звернулося до Закарпатського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю «СВТ КОМПАНІ» (далі - відповідач) у якому просить: стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «СВТ КОМПАНІ», код €ДРПОУ 38615208 адреса: 90514, Закарпатська область Тячівський р-н, с. Угля, вул.Центральна,буд.16 податковий борг у pозмірі 232 975,78 грн, та в т.ч. пеня 58089,48 грн. по платежам: 14010100 «Податок на додану вартість, iз вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), у розмірі 182 046,91 грн.в т.ч. пеня 50 915,61 грн., 11010100 «Податок на доходи фізичних осіб, що сплачується податковими агентами, із доходів платника податку у вигляді заробітної плати» в poзмірі 510,00 грн; 21081103 "Адміністративні штрафи та інші санкції" у розмірі 510,00 грн. ; 11021000 "Про податок на прибуток підприємств, приватних підприємств" у розмірі 49 908,87 грн. та в т.ч пеня 7 173,877, за рахунок коштів, що належать платнику податків на праві власності , в тому числі тих, які знаходяться на рахунках у банках.
Позовні вимоги обґрунтовані тим, що відповідач перебуває на обліку в податковому органі, як податних податків, зборів та інших обов`язкових платежів, станом на час звернення до суду за останнім рахується податковий борг у розмірі 232 975,78 грн., який станом на день подачі позовної заяви до суду відповідачем не погашений.
Ухвалою Закарпатського окружного адміністративного суду від 20 березня 2023 року відкрито провадження в даній адміністративній справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін.
Відзиву від відповідача на адресу суду, станом на день розгляду справи не надходило. У відповідності до поштового відправлення (конверту), яким було надіслано відповідачу ухвалу про відкриття провадження в даній адміністративній справі із рекомендованим повідомленням про вручення на адресу останнього - таке повернулося до суду з відміткою «адресат відсутній за вказаною адресою».
Порядок вручення повістки встановлений статтею 126 КАС України. Однак даною статтею не врегульовано порядок вручення судових документів.
Відповідно до статті 7 частини 6 КАС України, зокрема, у разі відсутності закону, що регулює відповідні правовідносини, суд застосовує закон, що регулює подібні правовідносини (аналогія закону).
Таким чином, суд вважає за необхідне застосувати аналогію та керуватися положеннями статті 126 КАС України.
Відповідно до статті 126 частини 11 КАС України встановлено, що розписку про одержання повістки (повістку у разі неможливості вручити її адресату чи відмови адресата її одержати) належить негайно повернути до адміністративного суду. У разі повернення поштового відправлення із повісткою, яка не вручена адресату з незалежних від суду причин, вважається, що така повістка вручена належним чином.
Відповідно до статті 251 частини 6 пункту 4 КАС України днем вручення судового рішення є день проставлення у поштовому повідомленні відмітки про відмову отримати копію судового рішення чи відмітки про відсутність особи за адресою місцезнаходження, місця проживання чи перебування особи, повідомленою цією особою суду.
Також необхідно врахувати висновок Верховного Суду в ухвалі від 24 березня 2021 у адміністративному провадженні № К/9901/35851/20 про те, що до повноважень адміністративних судів не віднесено установлення фактичного місцезнаходження юридичних осіб або місця проживання фізичних осіб - учасників судового процесу на час вчинення тих чи інших процесуальних дій, тому примірники повідомлень про вручення рекомендованої кореспонденції, повернуті органами зв`язку з позначками "за закінченням терміну зберігання", "адресат вибув", "адресат відсутній" і т.п., з урахуванням конкретних обставин справи можуть вважатися належними доказами виконання адміністративним судом обов`язку щодо повідомлення учасників судового процесу про вчинення цим судом певних процесуальних дій.
Таким чином, у розумінні статті 126 частини 11 КАС України ухвала про відкриття провадження в даній адміністративній справі вважається врученою відповідачу належним чином.
Відтак, судом вжито достатніх необхідних законодавчо встановлених заходів щодо належного повідомлення відповідача про відкриття провадження та про можливість подання відповідачем відзиву на позовну заяву протягом п`ятнадцяти днів з дня отримання ухвали суду. Разом з тим, відповідачем відзиву на позовну заяву чи клопотань до суду не подано.
Відповідно до статі 162 частини 6 КАС України, у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин суд вирішує справу за наявними матеріалами.
Відповідно до положень ч.5 ст.262 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (у письмовому провадженні) за наявними у справі матеріалами.
Суд зазначає, що судове рішення у справі, постановлене у письмовому провадженні, складено у повному обсязі відповідно до ч.4 ст.243 КАС України, з врахуванням положень ст.262 КАС України.
Згідно з ч.5 ст.250 КАС України датою ухвалення судового рішення в порядку письмового провадження є дата складення повного судового рішення.
Дослідивши матеріали справи, оцінивши належність, допустимість, достовірність кожного доказу окремо, а також достатність і взаємний зв`язок наявних у справі доказів у їх сукупності, суд зазначає наступне.
Розглянувши подані позивачем документи та матеріали справи, всебічно та повно з`ясувавши всі фактичні обставини справи на яких ґрунтуються позовні вимоги, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд приходить до наступних висновків.
Відповідно до вимог ст. 67 Конституції України, кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори у порядку та розмірах встановлених законом.
Статтею 16 Податкового кодексу України від 02.12.2010 р. № 2755-VI встановлюється обов`язок платників податків, зокрема сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом.
Пунктом 15.1 ст. 15 Податкового кодексу України, платниками податків визнаються фізичні особи (резиденти і нерезиденти України), юридичні особи (резиденти і нерезиденти України) та їх відокремлені підрозділи, які мають, одержують (передають) об`єкти оподаткування або провадять діяльність (операції), що є об`єктом оподаткування згідно з цим Кодексом або податковими законами, і на яких покладено обов`язок із сплати податків та зборів згідно з цим Кодексом.
Таким чином порушенням інтересів держави та суспільства є несплата податків.
Органами, що уповноважені державою здійснювати функції з контролю своєчасності подання платниками податків та платниками єдиного внеску передбаченої законом звітності (декларацій, розрахунків та інших документів, пов`язаних з обчисленням і сплатою податків, зборів, платежів), своєчасність, достовірність, повноту нарахування та сплати податків, зборів, платежів є контролюючи органи.
У зв`язку з вищенаведеним, Головне управління ДПС у Закарпатській області, звернулося до суду з даним позов щодо стягнення заборгованості з відповідача.
Судом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю «СВТ КОМПАНІ» (далі - Відповідач), код ЄДРПОУ 38615208, внесене до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань за місцезнаходженням: 90514, Закарпатська обл., Тячівський район, с. Угля, вул. Центральна, буд. 16, та перебуває на обліку в податковому органі як платник податків та зборів.
За Відповідачем рахується податковий борг у розмірі 232 975,78 грн. та в т.ч. пеня 58089,48 грн. по платежам: 14010100 «Податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг)»у розмірі 182 046,91 грн., в т.ч. пеня 50 915,61 грн.; 11010100 «Податок на доходи фізичних осіб, що сплачується податковими агентами, із доходів платника податку у вигляді заробітної плати» у розмірі 510,00 грн.; 21081103 «Адміністративні штрафи та інші санкції» у розмірі 510,00 грн.; 11021000 «Податок на прибуток підприємств, приватних підприємств» у розмірі 49 908,87 грн. та в т.ч. пеня 7 173,87 грн.
Працівниками контролюючого органу проведено:
- камеральну перевірку звітності Відповідача з податку на додану вартість, за наслідками якої складено Акт перевірки від 12.10.2018 №16597/26-15-12-06-16/38615208, яким встановлено порушення термінів реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування до податкових накладних в ЄРПН та винесено податкове повідомлення-рішення від 07.11.2018 №0798351206 у розмірі 2833,32 грн. за платежем податок на додану вартість. Дане податкове повідомлення - рішення направлено на адресу Відповідача засобами поштового зв`язку та вручено №0411625473330. Відповідачем сплачено у розмірі 925,93 грн. по даному податковому повідомленні - рішенні. У зв`язку з чим, сума до сплати за вказаним податковим повідомленням - рішенням складає - 1 907,39 грн.
- камеральну перевірку звітності Відповідача з податку на додану вартість за наслідками якої складено Акт перевірки від 24.05.2018 №6680/26-15-12-06-16/38615208 яким встанобленб цорушен`ня * термінів реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування до податкових накладних в ЄРПН та винесено податкове повідомлення-рішення від 01.11.2018 №0774831206 у розмірі 1 373,15 грн. за платежем податок на додану вартість. Дане податкове повідомлення - рішення направлено на адресу Відповідача засобами поштового зв`язку та вручено №0411625149487."
- позапланову перевірку звітності Відповідача з податку на додану вартість за наслідками якої складено Акт перевірки від 06.11.2017 №478/26-15- 14-01-03/38615208, яким встановлено порушення повноти декларування з податку на додану вартість та винесено податкове повідомлення-рішення від 17.11.2017 №0009592615140103 у розмірі 127 396,25 грн. за платежем податку на додану вартість. Дане податкове повідомлення - рішення направлено на адресу Відповідача засобами поштового зв`язку та вручено №0411619533682.
Не погоджуючись з вищезазначеним ППР, відповідач по справі оскаржив його до Окружного адміністративного суду м. Києва та Шостого апеляційного адміністративного суду
Рішенням Окружного адміністративного суду м. Києва від 26.02.2019 року по справі №826/3534/18 відмовлено Відповідачу у задоволенні позову.
Відповідачем було подано апеляційну скаргу на рішення Окружного адміністративного суду м. Києва, за наслідками якої 15.05.2019 року Шостий апеляційний суд апеляційну скаргу залишив без задоволення.
Отже, ППР №0009592615140103 від 17.11.2017 року узгодилося внаслідок судового узгодження - 15.05.2019 року.
Судом встановлено, що відповідачем було подано до контролюючого органу: - звітну податкову декларацію з податку на додану вартість від 15.12.2019 №9302532352 (за листопад 2019 року) із задекларованою сумою податкового зобов`язання, яке сплачується до державного бюджету у розмірі 305,00 грн. Вказана сума грошового зобов`язання залишається не сплачена у повному обсязі.
Контролюючим органом було проведено:
- камеральну перевірку звітності Відповідача з податку на додану вартість за наслідками якої складено Акт перевірки від 30.04.2020 №9704/26-15-04-05-16/38615208 яким встановлено порушення термінів реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування до податкових накладних в ЄРПН та винесено податкове повідомлення-рішення від 08.05.2020 №0493500405 у розмірі 149,51 грн. за платежем податок на додану вартість. Дане податкове повідомлення - рішення направлено на адресу Відповідача засобами поштового зв`язку та повернулось згідно відмітки Ф20 №0410715617114;
- камеральну перевірку своєчасності подання податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь фізичних осіб і сум утриманого з них податку (форма 1-ДФ). За результатами перевірки складено акт перевірки №000909/25-15-33-02 від 23.10.2019 та винесено податкове повідомлення- рішення №0146653302 від 18.12.2019, яким нараховано штрафну санкцію у розмірі 510,00 грн. за платежем податок на доходи фізичних осіб.
Вказане податкове повідомлення - рішення направлено на адресу Відповідача рекомендованим листом №0101129228343 з повідомленням про вручення поштового відправлення, однак даний лист був повернутий у відповідності довідки Ф.20.
- позапланову документальну перевірку за наслідками якої складено Акт перевірки від 18.03.2020 №206/2615050103/38615208 яким встановлено адміністративні штрафи та інші санкції та винесено податкове повідомлення- рішення від 06.05.2020 №06842615050103 у розмірі 510,00 грн. за платежем «Адміністративні штрафи та інші санкції». Дане податкове повідомлення - рішення направлено на адресу Відповідача засобами поштового зв`язку та та повертається згідно довідки Ф.20 №0315123468393
- камеральну перевірку щодо своєчасності подання податкової звітності за «Податок на прибуток приватних підприємств» складено акт перевірки №000729/26-15-04-10-20/38615208 від 16.10.2019 На підставі акту перевірки від було прийнято податкове повідомлення-рішення №0366240410 від 06.12.2019 року, яким визначено грошове зобов`язання з податку на прибуток у розмірі 170,00 грн. Дане податкове повідомлення - рішення направлено на адресу Відповідача засобами поштового зв`язку та повернуто згідно довідки Ф.20 №0410714226740.
- проведено позапланову документальну перевірку за наслідками якої складено Акт складено акт перевірки №206/26-15-05-01-03/38615208 від 18.03.2020 На підставі акту перевірки від було прийнято податкове повідомлення-рішення №06832615050103 від 06.05.2020 року, яким визначено грошове зобов`язання з податку на прибуток у розмірі 42 565,00 грн. Дане податкове повідомлення - рішення направлено на адресу Відповідача засобами поштового зв`язку № 0315123468393 та повернуто з довідкою Ф.20.
Відповідно до п. 58.3 ст. 58 Податкового кодексу України у разі коли пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення-рішення або податкові вимоги, або рішення про результати розгляду скарги через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб, їх відмову прийняти податкове повідомлення-рішення або податкову вимогу, або рішення про результати розгляду скарги, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, податкове повідомлення-рішення або податкова вимога, або рішення про результати розгляду скарги вважаються врученими платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення.
Відповідно до п. 57.3 ст.57 Податкового кодексу України у разі визначення грошового зобов`язання контролюючим органом за підставами, зазначеними у підпунктах 54.3.1 - 54.3.6 пункту 54.3 статті 54 цього Кодексу, платник податків зобов`язаний сплатити нараховану суму грошового зобов`язання протягом 10 календарних днів, що настають за днем отримання податкового повідомлення- рішення, крім випадків, коли протягом такого строку такий платник податків розпочинає процедуру оскарження рішення контролюючого органу.
Також, у відповідності до статті 129 Податкового кодексу України, Відповідачу було проведено нарахування пені в загальній сумі 58089,48 грн. по платежам:
14010100 «Податок на додану вартість із вироблених в Україні товарів (робіт, послуг)»у розмірі 50 915,61 грн.;
11021000 «Податок на прибуток підприємств, приватних підприємств» у розмірі 7 173,87 грн.
Згідно підпункту 14.1.162 пункту 14.1 статті 14 ПК України пеня - сума коштів у вигляді відсотків, нарахованих на суми грошових зобов`язань, не сплачених у встановлені законодавством строки.
Відповідно до статті 67 Конституції України кожен зобов`язаний сплачувати податки і збори в порядку і розмірах, встановлених законом.
Статтею 16 Податкового кодексу України передбачено, що одним із обов`язків платника податків є обов`язок сплачувати податки та збори в строки та у розмірах, встановлених цим Кодексом та законами з питань митної справи.
Відповідно до підпункту 14.1.175 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України податковий борг - сума узгодженого грошового зобов`язання, не сплаченого платником податків у встановлений цим Кодексом строк, та непогашеної пені, нарахованої у порядку, визначеному цим Кодексом.
Відповідно до статті 59 Податкового кодексу України у разі коли у платника податків виник податковий борг, контролюючий орган надсилає (вручає) йому податкову вимогу в порядку визначеному для надсилання (вручення) податкового повідомлення-рішення.
В силу підпункту 14.1.153 пункту 14.1 статті 14 Податкового кодексу України, податкова вимога - письмова вимога контролюючого органу до платника податків щодо погашення суми податкового боргу.
У зв`язку з несплатою узгоджених сум, Відповідачу на підставі пункту 59.1 статті 59 Податкового кодексу України, виставлено податкову вимогу №253250-17 від 18.12.2018 про наявність податкового боргу за узгодженими податковими зобов`язаннями, яку направлено рекомендованим листом №0411624923634 та повернуто згідно довідки ф.20.
Відповідно до п. 58.3 ст. 58 Податкового кодексу України у разі коли пошта не може вручити платнику податків податкове повідомлення-рішення або податкові вимоги, або рішення про результати розгляду скарги через відсутність за місцезнаходженням посадових осіб, їх відмову прийняти податкове повідомлення-рішення або податкову вимогу, або рішення про результати розгляду скарги, незнаходження фактичного місця розташування (місцезнаходження) платника податків або з інших причин, податкове повідомлення-рішення або податкова вимога, або рішення про результати розгляду скарги вважаються врученими платнику податків у день, зазначений поштовою службою в повідомленні про вручення із зазначенням причин невручення.
Відповідно до п. 95.3 ст. 95 ПКУ стягнення коштів з рахунків платника податків у банках, обслуговуючих такого платника податків, та з рахунків платників податків у системі електронного адміністрування податку на додану вартість, відкритих в центральному органі виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, здійснюється за рішенням суду, яке направляється до виконання контролюючим органам, у розмірі суми податкового боргу або його частини.
Згідно із п. 95.4 ст. 95 ПКУ, контролюючий орган на підставі рішення суду здійснює стягнення коштів у рахунок погашення податкового боргу за рахунок готівки, що належить такому платнику податків. Стягнення готівкових коштів здійснюється у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Відповідно до пп. 20.1.34 п. 20.1 ст. 20 ПКУ, контролюючі органи мають право звертатися до суду щодо стягнення коштів платника податків, який має за податковий борг, з рахунків у банках, що обслуговують такого платника податків, на суму податкового боргу або його частини.
Враховуючи вищевикладене, а також те, що відповідачем станом на день розгляду даної адміністративної справи не надано суду доказів про сплату узгодженої суми заборгованості в добровільному порядку та не спростовано доводів позивача, суд вважає позовні вимоги позивача обґрунтованими, заявленими відповідно до чинного законодавства і такими, що підлягають задоволенню.
Згідно ч. 1 ст. 2 КАС України завданням адміністративного судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів у сфері публічно-правових відносин з метою ефективного захисту прав, свобод та інтересів фізичних осіб, прав та інтересів юридичних осіб від порушень з боку суб`єктів владних повноважень.
Оскільки позивач звільнений від сплати судового збору на підставі Закону України "Про судовий збір", то питання щодо розподілу судових витрат судом не вирішується.
Враховуючи вищезазначене суд приходить висновку, про наявність всіх підстав для задоволення адміністративного позову у повному обсязі.
Керуючись ст. ст. 5, 9, 19, 77, 205, 241 - 246, 255, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
В И Р І Ш И В:
Адміністративний позов Головного управління державної податкової служби у Закарпатській області (вул. Волошина, буд. 52,Ужгород,Закарпатська область,88000, код ЄДРПОУ ВП 44106694) до Товариства з обмеженою відповідальністю «СВТ КОМПАНІ» (вул. Центральна, буд. 16,с. Угля,Тячівський район, Закарпатська область,90514, код ЄДРПОУ 38615208) про стягнення податкового боргу задовольнити повністю.
Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю «СВТ КОМПАНІ» (вул. Центральна, буд. 16,с. Угля, Тячівський район, Закарпатська область,90514, код ЄДРПОУ 38615208) податковий борг у pозмірі 232 975,78 грн. (двісті тридцять дві тисячі дев`ятсот сімдесят п`ять гривень 78 коп.), та в т.ч. пеня 58089,48 грн. по платежам: 14010100 «Податок на додану вартість, iз вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), у розмірі 182 046,91 грн.в т.ч. пеня 50 915,61 грн., 11010100 «Податок на доходи фізичних осіб, що сплачується податковими агентами, із доходів платника податку у вигляді заробітної плати» в poзмірі 510,00 грн; 21081103 "Адміністративні штрафи та інші санкції" у розмірі 510,00 грн. ; 11021000 "Про податок на прибуток підприємств, приватних підприємств" у розмірі 49 908,87 грн. та в т.ч пеня 7 173,877, за рахунок коштів, що належать платнику податків на праві власності , в тому числі тих, які знаходяться на рахунках у банках.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
Рішення суду може бути оскаржене до Восьмого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
СуддяЮ.Ю.Дору
Суд | Закарпатський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 28.04.2023 |
Оприлюднено | 03.05.2023 |
Номер документу | 110549103 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо погашення податкового боргу, з них стягнення податкового боргу |
Адміністративне
Закарпатський окружний адміністративний суд
Дору Ю.Ю.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні