СУМСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
про відмову у відкритті провадження в адміністративній справі
01 травня 2023 року Справа № 480/3778/23
Суддя Сумського окружного адміністративного суду Шевченко І.Г., розглянувши матеріали позовної заяви Товариства з обмеженою відповідальністю "ІНТЕРНАФТА" до Приватного виконавця виконавчого округу Сумської області Школи Сергія Михайловича про визнання дій протиправними, визнання протиправною та скасування постанови,
В С Т А Н О В И В:
До Сумського окружного адміністративного суду звернулося Товариство з обмеженою відповідальністю "ІНТЕРНАФТА" з позовом до Приватного виконавця виконавчого округу Сумської області Школи Сергія Михайловича в якому просить:
1) визнати протиправними дії Приватного виконавця виконавчого округу Сумської області Школи Сергія Михайловича з опису та накладення арешту на майно Товариства з обмеженою відповідальністю "ІНТЕРНАФТА" постановою про опис та арешт майна боржника від 11 квітня 2023 року по виконавчому провадженню №70688652;
2) визнати протиправною та скасувати постанову приватного виконавця Школи Сергія Михайловича про опис та арешт майна боржника від 11 квітня 2023 року по виконавчому провадженню №70688652.
Відповідно до ч.1 ст.171 Кодексу адміністративного судочинства України суддя після одержання позовної заяви з`ясовує, зокрема: належить позовну заяву розглядати за правилами адміністративного судочинства і чи подано позовну заяву з дотриманням правил підсудності; чи немає інших підстав для залишення позовної заяви без руху, повернення позовної заяви або відмови у відкритті провадження в адміністративній справі, встановлених цим Кодексом.
Перевіривши матеріали позовної заяви, вбачається необхідним відмовити у відкритті провадження у цій справі, приймаючи до уваги наступне.
Відповідно до статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод кожен має право на справедливий і публічний розгляд його справи упродовж розумного строку незалежним і безстороннім судом, встановленим законом.
Згідно ст.55 Конституції України кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, посадових та службових осіб.
Частиною 2 ст.124 Конституції України передбачено, що юрисдикція судів поширюється на будь-який юридичний спір та будь-яке кримінальне обвинувачення. У передбачених законом випадках суди розглядають також інші справи.
Відповідно до пункту 1 частини 1 статті 4 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) адміністративна справа - переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір.
Пунктом 2 ч. 1 ст. 4 КАС України публічно-правовий спір - спір, у якому: хоча б одна сторона здійснює публічно-владні управлінські функції, в тому числі на виконання делегованих повноважень, і спір виник у зв`язку із виконанням або невиконанням такою стороною зазначених функцій; або хоча б одна сторона надає адміністративні послуги на підставі законодавства, яке уповноважує або зобов`язує надавати такі послуги виключно суб`єкта владних повноважень, і спір виник у зв`язку із наданням або ненаданням такою стороною зазначених послуг; або хоча б одна сторона є суб`єктом виборчого процесу або процесу референдуму і спір виник у зв`язку із порушенням її прав у такому процесі з боку суб`єкта владних повноважень або іншої особи;
Згідно з п.1 ч.1 ст.19 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах, зокрема, спорах фізичних чи юридичних осіб із суб`єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи індивідуальних актів), дій чи бездіяльності, крім випадків, коли для розгляду таких спорів законом встановлено інший порядок судового провадження.
Частиною першою статті 287 КАС України передбачено, що учасники виконавчого провадження (крім державного виконавця, приватного виконавця) та особи, які залучаються до проведення виконавчих дій, мають право звернутися до адміністративного суду із позовною заявою, якщо вважають, що рішенням, дією або бездіяльністю державного виконавця чи іншої посадової особи органу державної виконавчої служби або приватного виконавця порушено їхні права, свободи чи інтереси, а також якщо законом не встановлено інший порядок судового оскарження рішень, дій чи бездіяльності таких осіб.
Так, з позову вбачається, що позовні вимоги вмотивовано тим, що позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю "ІНТЕРНАФТА" (код ЄДРПОУ 32224984) є боржником у виконавчому провадженні №70688652 з примусового виконання наказу Господарського суду Сумської області, виданого 22.11.2022 у справі №920/511/22, про стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю "ІНТЕРНАФТА" (код 32224984) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «ЙЕ Енергія» (код 38863790) 1227000,00грн. основного боргу, 199468,778грн. інфляційних витрат, 27430,37грн. - 3% річних та 143880,19гр. пені, 24609,98грн. витрат по сплаті судового збору
В межах вказаного виконавчого провадження №70688652 Приватним виконавцем виконавчого округу Сумської області Школою Сергієм Михайловичем винесено постанову про опис та арешт майна боржника, втім фактично арешт накладено на майно іншої юридичної особи, а саме - Товариство з обмеженою відповідальністю "ІНТЕРНАФТА КМ" за кодом ЄДРПОУ 44685524, якому, в свою чергу, відповідно до договору купівлі-продажу від 05.09.2022 майно, на яке накладено арешт спірною постановою, було продано позивачем.
У частині четвертій статті 59 України «Про виконавче провадження» наведений перелік підстав для зняття державним виконавцем арешту з майна (коштів) боржника у виконавчому провадженні. Ці підстави застосовуються виконавцем у випадках незавершеного виконавчого провадження.
У всіх інших випадках арешт може бути знятий за рішенням суду, як це передбачено частиною п`ятою статті 59 Закону України «Про виконавче провадження».
Відповідно до ч. 1, 2 ст. 74 Закону України «Про виконавче провадження» рішення, дії чи бездіяльність виконавця та посадових осіб органів державної виконавчої служби щодо виконання судового рішення можуть бути оскаржені сторонами, іншими учасниками та особами до суду, який видав виконавчий документ, у порядку, передбаченому законом. Рішення, дії чи бездіяльність виконавця та посадових осіб органів державної виконавчої служби щодо виконання рішень інших органів (посадових осіб), у тому числі постанов державного виконавця про стягнення виконавчого збору, постанов приватного виконавця про стягнення основної винагороди, витрат виконавчого провадження та штрафів, можуть бути оскаржені сторонами, іншими учасниками та особами до відповідного адміністративного суду в порядку, передбаченому законом.
Отже законом установлено порядок оскарження рішень, дій чи бездіяльності державного виконавця чи іншої посадової особи органів державної виконавчої служби до суду, який ухвалив відповідне рішення, як це передбачено для виконання судових рішень, у такому випадку виключається юрисдикція адміністративних судів у такій категорії справ.
При цьому, суд бере до уваги, що до адміністративного суду може бути оскаржено рішення державного виконавця про накладення арешту на майно, але виключно у тому разі, коли має місце порушення прав та інтересів особи у публічно-правових відносинах або таке рішення було винесено поза межами виконання судових рішень по цивільним чи господарським спорам.
Як вбачається з матеріалів справи, підставою цього позову позивач визначив накладення арешту на нерухоме майно у виконавчому провадженні №70688652 з примусового виконання наказу Господарського суду Сумської області, виданого 22.11.2022 у справі №920/511/22, в якому позивач є боржником.
Тобто, позивач в цьому спорі (боржник у виконавчому провадженні №70688652) оскаржує рішення та дії Приватного виконавця виконавчого округу Сумської області Школи Сергія Михайловича при примусовому виконанні наказу Господарського суду Сумської області, виданого 22.11.2022 у справі №920/511/22.
За правилами статті 339 Господарського процесуального кодексу України сторони виконавчого провадження мають право звернутися до суду із скаргою, якщо вважають, що рішенням, дією або бездіяльністю державного виконавця чи іншої посадової особи органу державної виконавчої служби або приватного виконавця під час виконання судового рішення, ухваленого відповідно до цього Кодексу, порушено їхні права. Згідно з частиною першою статті 340 Господарського процесуального кодексу України скарга подається до суду, який розглянув справу як суд першої інстанції.
Отже, вирішення спору щодо правомірності рішень та дій Приватного виконавця виконавчого округу Сумської області Школи Сергія Михайловича при примусовому виконанні наказу Господарського суду Сумської області відповідно до положень частини першої статті 74 Закону України «Про виконавче провадження», статей 339, 340 Господарського процесуального кодексу України, ст.287 КАС України належить до юрисдикції суду, який видав виконавчий документ, тобто, Господарського суду Сумської області.
За таких обставин, суд зазначає, що вказаний спір не є публічно-правовим спором в розумінні Кодексу адміністративного судочинства України та має вирішуватися в порядку господарського судочинства.
Беручи до уваги те, що визначальним принципом здійснення правосуддя в адміністративних справах є принцип офіційного з`ясування всіх обставин у справі і обов`язок суб`єкта владних повноважень доказувати правомірність своїх дій чи рішень, на відміну від визначального принципу цивільного судочинства, який полягає у змагальності сторін, суд, який розглянув справу, не віднесену до його юрисдикції, не може вважатися судом, встановленим законом у розумінні частини першої статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод.
Згідно п.1 ч.1 ст.170 КАС України суддя відмовляє у відкритті провадження в адміністративній справі, якщо позов не належить розглядати за правилами адміністративного судочинства.
Враховуючи викладене, вбачається необхідним відмовити у відкритті провадження у цій справі на підставі п.1 ч.1 ст.170 КАС України, оскільки остання не підлягає розгляду в порядку адміністративного судочинства, а має вирішуватись відповідним господарським судом в порядку господарського судочинства.
Керуючись ст. ст. 2, 4, 5, 19, 170, 248, 293, 295, пп.15.5 Розділу VІІ "Перехідні положення" Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
У Х В А Л И В:
Відмовити у відкритті провадження в адміністративній справі за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ІНТЕРНАФТА" до Приватного виконавця виконавчого округу Сумської області Школи Сергія Михайловича про визнання дій протиправними, визнання протиправною та скасування постанови.
Роз`яснити позивачу, що розгляд даної справи віднесено до юрисдикції відповідного господарського суду в порядку господарського судочинства.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання та може бути оскаржена до Другого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом п`ятнадцяти днів з дня прийняття ухвали.
Суддя І.Г. Шевченко
Суд | Сумський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 01.05.2023 |
Оприлюднено | 03.05.2023 |
Номер документу | 110552281 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо примусового виконання судових рішень і рішень інших органів |
Адміністративне
Сумський окружний адміністративний суд
І.Г. Шевченко
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні