Рішення
від 24.04.2023 по справі 520/2722/23
ХАРКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Харківський окружний адміністративний суд 61022, м. Харків, майдан Свободи, 6, inbox@adm.hr.court.gov.ua, ЄДРПОУ: 34390710

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Харків

24 квітня 2023 року № 520/2722/23

Харківський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Білової О.В.,

за участю секретаря судового засідання Походенко А.І.,

за участю представників: позивача - Ковінько Н.М., відповідача Зеленохатова І.Е., Колотило В.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Харківського окружного адміністративного суду в порядку спрощеного позовного провадження справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Гроут" (вул. Ак. Синельникова, буд. 5, кв. 22, м. Харків, 61108, код ЄДРПОУ 35073748) до Головного управління ДПС у Харківській області, утвореного на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України (вул. Пушкінська, буд. 46, м. Харків, 61057, код ЄДРПОУ 43983495) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії, -

В С Т А Н О В И В:

До Харківського окружного адміністративного суду звернувся позивач Товариство з обмеженою відповідальністю "Гроут" з адміністративним позовом до Головного управління ДПС у Харківській області, утвореного на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України, в якому просить суд:

- визнати протиправним та скасувати Рішення № 3610 від 27 січня 2023 року Комісії Головного управління ДПС Харківській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, про відповідність Товариства з обмеженою відповідальністю «ГРОУТ» критеріям ризиковості платника податку;

- зобов`язати Головне управління ДПС у Харківській області виключити Товариство з обмеженою відповідальністю «ГРОУТ» з переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості.

В обґрунтування позовних вимог, ТОВ ГРОУТ було отримано Рішення Комісії ГУ ДПС у Харківській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника № 3610 від 27.01.2023, відповідно до якого ТОВ ГРОУТ відповідає п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку (підприємство та/або контрагенти задіяні в проведенні ризикових операцій). Як вказано в рішенні № 3610 від 27.01.2023, підставою для включення платника податку до переліку ризикових є недостатня кількість трудових ресурсів, необхідних для здійснення господарської операції в обсягах, зазначених у податковій накладній/ розрахунку коригування (за відсутності інформації щодо придбання послуг з виконання робіт, які необхідні для здійснення господарської операції) код 07, постачання товарів (послуг) платнику(ам) податку, щодо якого(их) прийняте рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку (ТОВ «КОМПАНІ «ПЛАЗМА» код ЄДРПОУ 36226451, ТОВ «НИК ФЕСТ» код ЄДРПОУ 41791982, ТОВ «СПК «Велес» код ЄДРПОУ 35698538) код 12, придбання товарів (послуг) у платника(ів) податку, щодо якого(их) прийняте рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку код 13, додаткова інформація відсутні первинні документи з ТОВ «НИК ФЕСТ», ТОВ «СПК «Велес». Позивач вважає, що контролюючим органом не зазначено жодних реальних доказів, що податкова інформація підтверджує ризиковість саме Позивача. ТОВ ГРОУТ вчасно подає податкову звітність контролюючим органам, про що свідчить: Витяг щодо суми податку, на яку платник податку на додану вартість має право зареєструвати податкові накладні та/або розрахунки коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, Фінансовий звіт суб`єкта малого підприємництва, Податкова декларація з податку на прибуток підприємств, Податкова декларація з податку на додану вартість.

Ухвалою судді від 15.02.2023 відкрито спрощене позовне провадження у справі без виклику сторін.

Відповідач не погодився з позовними вимогами та 13.03.2023 направив до суду відзив на адміністративний позов, в якому в обґрунтування заперечень на позов зазначив, що Комісією ГУ ДПС у Харківській області з питань зупинення реєстрації ПН/РК в ЄРПН прийнято рішення від 27.01.2023 № 3610 про відповідність ТОВ «Гроут» критеріям ризиковості платника податку на підставі п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку. Так, у податкового органу виник сумнів щодо господарської діяльності ТОВ «Гроут», наявна податкова інформація свідчить про ймовірність задіяння платника у мінімізації сплачених до бюджету сум ПДВ та про можливість віднесення до переліку ризикових. Використання контролюючим органом податкової інформації, наявної в інформаційних системах Державної податкової служби або внесення інформації в такі бази за результатами її опрацювання, здійснення податкового контролю, зокрема, віднесення позивача до платників, які відповідають критеріям ризиковості, є лише службовою діяльністю працівників податкового органу на виконання своїх професійних обов`язків і є одним із заходів щодо збору, опрацювання та використання інформації, необхідної для виконання покладених на відповідача функцій та завдань. Щодо зобов`язання виключити позивача з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості, суб`єкт владних повноважень може обирати у конкретній ситуації альтернативне рішення, яке є законним, в той же час суд не може своїм рішенням підмінити рішення суб`єкта владних повноважень.

Позивач не погодився з доводами відповідача та 23.03.2023 направив до суду відповідь на відзив, в якій зазначив, що жодних належних та допустимих доказів на підтвердження задіяння платника податків у мінімізації сплачених до бюджету сум ПДВ Відповідачем не надано. На спростування посилання контролюючого органу про недостатню кількість трудових ресурсів, необхідних для здійснення господарської операції в обсягах, зазначених у податковій накладній/розрахунку коригування, Позивачем разом з позовною заявою було подано штатний розпис на 2021 рік, відповідно до якого ТОВ «ГРОУТ» має 21 найманого працівника, що, в свою чергу, вказує на можливість здійснення господарських операцій, в обсягах, зазначених в податкових накладних. Крім того, Позивачем було надано пояснення щодо наявності в ЄРПН податкових накладних, складених та направлених на реєстрацію ТОВ «НИК ФЕСТ» (код ЄДРПОУ 41791982), ТОВ «СПК «Велес» (код ЄДРПОУ 35698538) та вказано на їх помилковість, оскільки господарські операції за ними не здійснювалися, документи первинного бухгалтерського обліку не складалися, отриманий від ТОВ «НИК ФЕСТ» податковий кредит не було використано в господарській діяльності платника податку, оскільки він не має на нього права, що підтверджують декларації з ПДВ, наявні у податкового органу. Крім того, реєстрація податкових накладних ТОВ «СПК «Велес» була зупинена, позивач також не скористався податковим кредитом по вказаних операціях.

Ухвалою суду від 27.03.2023 в задоволенні клопотання відповідача про розгляд справи за правилами загального позовного провадження відмовлено. Призначено розгляд адміністративної справи у спрощеному позовному провадженні в судовому засіданні на 17.04.2023, в якому оголошено перерву для надання додаткових доказів.

В судовому засіданні 24.04.2023 представниця позивача позов підтримала, просила позовні вимоги задовольнити в повному обсязі.

Представники відповідача - проти задоволення позову заперечували, просили в задоволенні позовних вимог відмовити, посилаючись на правомірність винесеного рішення.

Суд, дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення сторін, встановив такі обставини.

Товариство з обмеженою відповідальністю ГРОУТ є юридичною особою, зареєстрованою відповідно до Закону України Про державну реєстрацію юридичних, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань з присвоєнням Ідентифікаційного коду юридичної особи 35073748, перебуває на обліку у ГУ ДПС у Харківській області, Київське управління, Київська ДПІ (Київський район м.Харкова), зареєстроване за юридичною податковою адресою: м. Харків, вул. Ак.Синельникова, 5/22.

Видами діяльності платника податку: 46.63 Оптова торгівля машинами й устаткованням для добувної промисловості та будівництва (основний); 28.23 Виробництво офісних машин і устатковання, крім комп`ютерів і периферійного устатковання; 26.40 Виробництво електронної апаратури побутового призначення для приймання, записування та відтворювання звуку й зображення; 26.70 Виробництво оптичних приладів і фотографічного устатковання; 46.43 Оптова торгівля побутовими електротоварами й електронною апаратурою побутового призначення для приймання, записування, відтворювання звуку й зображення; 46.49 Оптова торгівля іншими товарами господарського призначення; 80.20 Обслуговування систем безпеки; 46.69 Оптова торгівля іншими машинами й устаткованням; 46.75 Оптова торгівля хімічними продуктами; 46.76 Оптова торгівля іншими проміжними продуктами; 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля; 47.43 Роздрібна торгівля в спеціалізованих магазинах електронною апаратурою побутового призначення для приймання, записування, відтворювання звуку й зображення; 47.91 Роздрібна торгівля, що здійснюється фірмами поштового замовлення або через мережу Інтернет; 33.13 Ремонт і технічне обслуговування електронного й оптичного устатковання; 77.12 Надання в оренду вантажних автомобілів; 77.11 Надання в оренду автомобілів і легкових автотранспортних засобів; 49.41 Вантажний автомобільний транспорт; 49.32 Надання послуг таксі; 46.71 Оптова торгівля твердим, рідким, газоподібним паливом і подібними продуктами; 46.31 Оптова торгівля фруктами й овочами.

ТОВ «ГРОУТ» не є виробником товарів, а є посередником в операціях з готовою продукцією.

Станом на день виникнення спірних правовідносин для здійснення господарської діяльності ТОВ «ГРОУТ» орендує офісне приміщення, яке знаходиться за адресою: м. Харків, вул. Ак. Синельникова, 5/22 на підставі Договору оренди № 0501-1 від 05 січня 2021 року у Богаєнко Л.П. та склад, який знаходиться за адресою: 61023, м. Харків, вул. Пушкінська, 109, у ТОВ «Компані «Плазма» на підставі Договору № 02/18-1/2017 від 02 січня 2018 року, приміщення за адресою: м. Харків, пров. Пискунівський, буд. 4 у ПрАТ «Завод Будгідроприлад» на підставі Договору оренди № 55/09/21-ЗБ від 31.08.2021. Директором ТОВ «ГРОУТ» є Богаєнко Андрій Олександрович, про що свідчить Наказ № 1 від 07.07.2007 та дані ЄДРПОУ.

29.06.2022 Комісією ГУ ДПС у Рівненській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, було прийнято Рішення про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника № 60129, в обґрунтування якого зазначено про наявність податкової інформації та відповідність п.8 Критеріїв ризиковості платника податку, а саме: ТОВ "Гроут" (код 35073748) не надано документів по взаєморозрахунках з ТОВ "НИК ФЕСТ".

Позивач, не погодившись з вказаним рішенням, подав до податкового органу Повідомлення про подання інформації та копій документів щодо невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку №1 від 23.01.2023, до якого додано документи на підтвердження невідповідності критеріям ризиковості платника податку в кількості 64 додатків, яке прийнято податковим органом відповідно до квитанції № 2 від 23.01.2023, копію якої долучено до матеріалів справи.

Вказане повідомлення розглянуте відповідною Комісією ГУ ДПС у Харківській області, за результатами чого прийняте Рішення Комісії ГУ ДПС у Харківській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника № 3610 від 27.01.2023, відповідно до якого ТОВ ГРОУТ відповідає п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку (підприємство та/або контрагенти задіяні в проведенні ризикових операцій).

Як зазначено у рішенні № 3610 від 27.01.2023, підставою для включення платника податку до переліку ризикових є:

- недостатня кількість трудових ресурсів, необхідних для здійснення господарської операції в обсягах, зазначених у податковій накладній/розрахунку коригування (за відсутності інформації щодо придбання послуг з виконання робіт, які необхідні для здійснення господарської операції) код 07,

- постачання товарів (послуг) платнику(ам) податку, щодо якого(их) прийняте рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку (ТОВ «КОМПАНІ «ПЛАЗМА» код ЄДРПОУ 36226451) код 12,

- придбання товарів (послуг) у платника(ів) податку, щодо якого(их) прийняте рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку (ТОВ «НИК ФЕСТ» код ЄДРПОУ 41791982, ТОВ «СПК «Велес» код ЄДРПОУ 35698538) код 13,

- додаткова інформація відсутні первинні документи з ТОВ «НИК ФЕСТ», ТОВ «СПК «Велес».

Відповідність платника податку критеріям ризиковості встановлено на підставі інформації:

- за операцією постачання у періоді з 01.01.2022 по 31.01.2022 по взаємовідносинах з ТОВ «КОМПАНІ «ПЛАЗМА» (код ЄДРПОУ 36226451) (податкова накладна № 10 від 10.01.2022);

- за операціями з придбання у періоді з 01.12.2022 по 31.01.2022 по взаємовідносинах ТОВ «НИК ФЕСТ» (код ЄДРПОУ 41791982);

- за операціями з придбання у періоді з 01.12.2021 по 31.01.2022 по взаємовідносинах з ТОВ «СПК «Велес» (код ЄДРПОУ 35698538).

Судом з наданих відповідачем до матеріалів справи доказів встановлено, що при прийнятті спірного рішення враховані у відношенні контрагентів позивача такі рішення:

- Рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку від 18.11.2022 № 68314 щодо ТОВ «КОМПАНІ «ПЛАЗМА» (код ЄДРПОУ 36226451);

- Рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку від 08.12.2021 № 218830 та від 31.10.22 № 54757 щодо ТОВ «СПК «Велес» (код ЄДРПОУ 35698538);

- Рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку від 15.02.2022 № 58603 щодо ТОВ «НИК ФЕСТ» (код ЄДРПОУ 41791982).

Надаючи правову оцінку спірному рішенню, суд виходить з такого.

11 грудня 2019 року Кабінетом Міністрів України прийнято постанову № 1165 Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, якою, зокрема, затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок № 1165).

Відповідно до п. 1 цей Порядок № 1165 визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів.

Відповідно до п. 25-26 Порядку № 1165 комісія центрального рівня приймає рішення про неврахування таблиці даних платника податку, розглядає скарги на рішення комісій регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.

Комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Комісія регіонального рівня діє в межах повноважень, визначених цим Порядком та Порядком прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим Мінфіном.

Комісія центрального рівня діє в межах повноважень, визначених цим Порядком.

Згідно з п. 44 Порядку № 1165 комісія контролюючого органу перевіряє подані платником податку копії документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отримані з інших джерел інформації (реєстри, що ведуться державними органами, документи, зокрема електронні).

Критерії ризиковості платника податку, критерії ризиковості здійснення операцій, перелік показників, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку, також затверджені Постановою КМУ № 1165 твід 11.12.2019.

Відповідно до п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку - у контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.

Довідник кодів податкової інформації, яка є підставою для прийняття рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, визначається ДПС та затверджується відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.

Наказом Державної податкової служби України від 11.01.2023 № 17 затверджено Довідник кодів податкової інформації, яка є підставою для прийняття рішення про відповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку.

Відповідно до вказаного довідника визначено наступні значення кодів:

07 - недостатня кількість трудових ресурсів, необхідних для здійснення господарської операції в обсягах, зазначених у податковій накладній / розрахунку коригування (за відсутності інформації щодо придбання послуг з виконання робіт, які необхідні для здійснення господарської операції);

12 - постачання товарів (послуг) платнику(ам) податку, щодо якого(их) прийняте рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку;

13 - придбання товарів (послуг) у платника(ів) податку, щодо якого(их) прийняте рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку.

Відповідно до п. 5 Порядку № 1165 платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).

Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).

Відповідно до п. 6 Порядку № 1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено та/або подано податкову накладну/розрахунок коригування для реєстрації в Реєстрі, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація такої податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня.

У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Включення платника податку до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.

Платник податку отримує рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку через електронний кабінет у день прийняття такого рішення (додаток 4).

У рішенні зазначається підстава та інформація, за якою встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

У разі відповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку згідно з пунктом 8 додатка 1 у відповідних полях рішення зазначається детальна інформація, за якою встановлено відповідність критеріям ризиковості платника податку, тип операції (придбання/постачання), період здійснення господарської операції, код згідно з УКТЗЕД/ДКПП/умовним кодом товару, податковий номер платника податку, задіяного в ризиковій операції.

У разі отримання рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку платник податку має право подати на розгляд комісії регіонального рівня інформацію та копії відповідних документів, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Комісією регіонального рівня розглядається питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, у разі виявлення обставин та/або отримання інформації, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, та/або отримання інформації та копій відповідних документів від платника податку, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

У разі виявлення обставин та/або отримання інформації, визначених абзацом дев`ятим цього пункту, та прийняття комісією регіонального рівня рішення про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку платник податку отримує таке рішення в електронному кабінеті в день його прийняття (додаток 4).

Інформація та копії документів подаються платником податку до ДПС в електронній формі засобами електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України Про електронні документи та електронний документообіг, Про електронні довірчі послуги та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого Мінфіном.

Документами, необхідними для розгляду питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, можуть бути:

договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні;

розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством;

інші документи, що підтверджують невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.

Інформацію та копії документів, подані платником податку, комісія регіонального рівня розглядає протягом семи робочих днів, що настають за датою їх надходження, та приймає відповідне рішення.

За результатами розгляду інформації та копій документів комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, яке платник податку отримує в електронному кабінеті у день його прийняття (додаток 4).

У разі виявлення обставин та/або отримання інформації, визначених абзацом дев`ятим цього пункту, та прийняття комісією регіонального рівня рішення про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку платник податку отримує таке рішення в електронному кабінеті в день його прийняття (додаток 4).

У рішенні про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку (додаток 4) за результатами розгляду інформації та копій документів, надісланих відповідно до абзацу восьмого цього пункту, комісія регіонального рівня у відповідних полях рішення зазначає детальну інформацію, за якою встановлено відповідність критеріям ризиковості платника податку, зазначає/обирає з переліку документ/документи, не наданий/не надані платником податку, який може/які можуть свідчити про невідповідність критеріям ризиковості платника податку.

Щодо підстав прийняття спірного рішення судом встановлені такі обставини.

Відносно посилання відповідача на недостатню кількість трудових ресурсів, необхідних для здійснення господарської операції в обсягах, зазначених у податковій накладній/розрахунку коригування (за відсутності інформації щодо придбання послуг з виконання робіт, які необхідні для здійснення господарської операції), з Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків фізичних осіб, і сум утриманого тз них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску у 4 кварталі 2021 року з додатками судом встановлено, що кількість працівників позивача, яким нараховано та виплачено заробітну плату, становила від 20 до 25 осіб, тому твердження відповідача про недостатність трудових ресурсів, враховуючи види діяльності позивача та відсутність виробництва, не є обґрунтованими. Детальних пояснень щодо вказаного висновку представниками відповідача в судовому засіданні надано не було.

Щодо обставин постачання товарів платнику податку, щодо якого прийняте рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку, - ТОВ «КОМПАНІ «ПЛАЗМА», судом встановлено, що відповідність платника податку критеріям ризиковості встановлено за операцією постачання у періоді з 01.01.2022 по 31.01.2022 на адресу ТОВ «КОМПАНІ «ПЛАЗМА» (податкова накладна № 10 від 10.01.2022), однак Рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку щодо ТОВ «КОМПАНІ «ПЛАЗМА» (код ЄДРПОУ 36226451) датоване 18.11.2022, отже не існувало на момент вчинення господарської операції позивачем та виписки ним податкової накладної.

З огляду на зазначене, врахування вказаного Рішення від 18.11.2022 не є обґрунтованим та не визнається судом належним мотивом прийняття спірного рішення про відповідність позивача критеріям ризиковості платника податку.

Щодо обставин придбання товарів у платників податку, щодо яких прийняте рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку ТОВ «НИК ФЕСТ» та ТОВ «СПК «Велес», судом встановлені такі обставини.

Позивач зазначає, що ТОВ «ГРОУТ» не здійснювало господарську діяльність з ТОВ «НИК ФЕСТ» та ТОВ «СПК «Велес», про що надало відповідні пояснення.

Згідно даних ЄРПН ТОВ «НИК ФЕСТ» зареєструвало на ТОВ «ГРОУТ» податкові накладні: - № 21 від 31.01.2022 на суму 356 597,30 грн., в т.ч. ПДВ 59 432,88 грн.; - № 22 від 31.01.2022 на суму 359 384,46 грн., в т.ч. ПДВ 59 897,41 грн.; - № 23 від 31.01.2022 на суму 282 086,32 грн., в т.ч. ПДВ 47 014,39 грн.; - № 24 від 31.01.2022 на суму 233 443,02 грн., в т.ч. ПДВ 38 907,17 грн.; - № 25 від 31.01.2022 на суму 363 434,04 грн., в т.ч. ПДВ 60 572,34 грн.; - № 26 від 31.01.2022 на суму 342 004,08 грн., в т.ч. ПДВ 57 000,80 грн.; - № 27 від 31.01.2022 на суму 293 837,50 грн., в т.ч. ПДВ 48 972,92 грн.; - № 28 від 31.01.2022 на суму 373 249,01 грн., в т.ч. ПДВ 62 208,17 грн.; - № 29 від 31.01.2022 на суму 434 270,40 грн., в т.ч. ПДВ 72 378,40 грн.; - № 30 від 31.01.2022 на суму 297 018,90 грн., в т.ч. ПДВ 49 503,15 грн.; - № 31 від 31.01.2022 на суму 414 722,21 грн., в т.ч. ПДВ 69 120,37 грн.

Згідно даних ЄРПН ТОВ «СПК «Велес» склало на направило на реєстрацію податкові накладні: - № 6435 від 07.12.2021 на суму 426 048,79 грн., в т.ч. ПДВ 71 008,07 грн.; - № 6436 від 07.12.2021 на суму 382 944,42 грн., в т.ч. ПДВ 63 824 грн.; - № 6437 від 07.12.2021 на суму 600 756,85 грн., в т.ч. ПДВ 100 125,14 грн.; - № 6438 від 07.12.2021 на суму 514 805,72 грн., в т.ч. ПДВ 85 800,95 грн.; - № 6439 від 08.12.2022 на суму 446 287,19 грн., в т.ч. ПДВ 74 381,20 грн.; - № 6440 від 07.12.2021 на суму 587 684,08 грн., в т.ч. ПДВ 97 947,35 грн.; - № 6441 від 29.12.2021 на суму 354 326,41 грн., в т.ч. ПДВ 59 054,40 грн.; - № 6442 від 29.12.2021 на суму 535 485,62 грн., в т.ч. ПДВ 89 247,60 грн.; - № 6443 від 29.12.2021 на суму 412 646,40 грн., в т.ч. ПДВ 68 774,40 грн.; - № 6444 від 29.12.2021 на суму 445 908 грн., в т.ч. ПДВ 74 318 грн.; - № 6445 від 29.12.2021 на суму 456 392,40 грн., в т.ч. ПДВ 76 155,40 грн.; - № 6446 від 29.12.2021 на суму 235 710 грн., в т.ч. ПДВ 39 285 грн.; - № 6447 від 29.12.2021 на суму 421 106,50 грн., в т.ч. ПДВ 70 184,42 грн.; - № 6448 від 29.12.2021 на суму 433 366,48 грн., в т.ч. ПДВ 72 227,75 грн.; - № 6449 від 29.12.2021 на суму 499 130,18 грн., в т.ч. ПДВ 83 188,36 грн.; - № 5 від 14.01.2022 на суму 446 166 грн., в т.ч. ПДВ 69 120,37 грн.; - № 6 від 14.01.2022 на суму 488 321, 74 грн., в т.ч. ПДВ 81 386,96 грн.; - № 7 від 14.01.2022 на суму 427 341 грн., в т.ч. ПДВ 71 223,50 грн.; - № 8 від 14.01.2022 на суму 463 503,61 грн., в т.ч. ПДВ 77 250,60 грн.

Реєстрація вищевказаних податкових накладних була зупинена.

Позивач зазначає, що податкові накладні, складені та направлені на реєстрацію ТОВ «НИК ФЕСТ» (код ЄДРПОУ 41791982), ТОВ «СПК «Велес» (код ЄДРПОУ 35698538), є помилковими, господарські операції за ними не здійснювалися, документи первинного бухгалтерського обліку не складалися, через що і не можуть бути подані податковому органу.

Судом в ході розгляду справи з податкових декларацій позивача встановлено, що позивачем не задекларовано податковий кредит на підставі вказаних податкових накладних. Вказані обставини не спростовані відповідачем.

Відповідно до приписів ст. 192 ПК України саме на постачальника покладено обов`язок щодо складання та надсилання розрахунку коригування до податкової накладної у разі зменшення вартості товару, отже позивач не мав можливості виписати відповідні розрахунки коригування до податкових накладних, складених ТОВ «НИК ФЕСТ» та ТОВ «СПК «Велес».

Також до моменту реєстрації податкової накладної в силу приписів п. 198.6 ст. 198 ПК України платник податку не може сформувати податковий кредит на підставі такої податкової накладної. Доказів реєстрації в ЄДРПН податкових накладних ТОВ «СПК «Велес» до суду відповідачем не надано.

Отже, для цілей податкового обліку операції ТОВ «НИК ФЕСТ» (код ЄДРПОУ 41791982), ТОВ «СПК «Велес» (код ЄДРПОУ 35698538) не можуть бути визнані такими, що створюють податкові наслідки для позивача, а тому не можуть братися до уваги при визначенні умов віднесення платника податків до переліку ризикових.

Крім того, пунктами 5, 6 Порядку № 1165 визначено, що перевірка щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку здійснюється відносно платника податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, проте відповідачем вказана перевірка проведена на підставі даних про направлення до ЄДРПН податкових накладних, складених та направлених на реєстрацію іншими суб`єктами - ТОВ «НИК ФЕСТ» (код ЄДРПОУ 41791982), ТОВ «СПК «Велес».

Додатком 4 до Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (в редакціях, які діяли як на момент прийняття рішення про відповідність позивача критеріям ризиковості від 29.06.2022 № 60129, так і на момент прийняття спірного у даній справі рішення відповідача) передбачено, що рішення про відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.

З огляду на зазначене, суд приходить до висновку про непідтвердження відповідачем належних підстав прийняття спірного рішення, що доводить його невідповідність вимогам ч.2 ст. 2 КАС України щодо обґрунтованості.

Відповідно до приписів пункту 6 Порядку № 1165 виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.

Якщо комісією регіонального рівня протягом семи робочих днів, що настають за датою надходження зазначеної інформації та документів, не прийнято відповідного рішення, платник податку виключається з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

У разі надходження до контролюючого органу відповідного рішення суду, яке набрало законної сили, комісія регіонального рівня виключає платника податку з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.

Враховуючи вказані норми Порядку № 1165, суд приходить до висновку також про обґрунтованість вимог позову зобов`язального характеру щодо виключення ТОВ «ГРОУТ» з переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості.

З огляду на зазначене, позов підлягає задоволенню.

Судові витрати в частині сплаченого позивачем судового збору підлягають розподілу відповідно до ч. 1 ст. 139 КАС України.

На адресу суду представником позивача була подана заява від 20.04.2023 про розподіл судових витрат на професійну правничу допомогу з посиланням на положення ч. 7 ст. 139 КАС України.

Відповідно до вимог ст. 143 КАС України, суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі. Учасники справи, свідки, експерти, спеціалісти, перекладачі можуть оскаржити судове рішення щодо судових витрат, якщо це стосується їхніх інтересів. Якщо сторона з поважних причин не може до закінчення судових дебатів у справі подати докази, що підтверджують розмір понесених нею судових витрат, суд за заявою такої сторони, поданою до закінчення судових дебатів у справі, може вирішити питання про судові витрати після ухвалення рішення по суті позовних вимог. Для вирішення питання про судові витрати суд призначає судове засідання, яке проводиться не пізніше п`ятнадцяти днів з дня ухвалення рішення по суті позовних вимог. У випадку, передбаченому частиною третьою цієї статті, суд виносить додаткове рішення в порядку, визначеному статтею 252 цього Кодексу.

Враховуючи положення ст. 143 КАС України та заяву представника позивача від 20.04.2023, суд вважає за необхідне призначити судове засідання для вирішення питання про розподіл судових витрат на професійну правничу допомогу.

Керуючись ст.ст. 19, 241-247, 255, 293, 295, 297 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

В И Р І Ш И В:

Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю "Гроут" задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати Рішення № 3610 від 27 січня 2023 року Комісії Головного управління ДПС Харківській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, про відповідність Товариства з обмеженою відповідальністю «ГРОУТ» критеріям ризиковості платника податку.

Зобов`язати Головне управління ДПС у Харківській області виключити Товариство з обмеженою відповідальністю «ГРОУТ» з переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості.

Стягнути з Головного управління ДПС у Харківській області, утвореного на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України (вул. Пушкінська, буд. 46, м. Харків, 61057, код ЄДРПОУ 43983495) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Гроут" (вул. Ак. Синельникова, буд. 5, кв. 22, м. Харків, 61108, код ЄДРПОУ 35073748) за рахунок бюджетних асигнувань сплачений судовий збір в розмірі 2147,20 грн (дві тисячі сто сорок сім гривень 20 копійок).

Призначити судове засіданні для розгляду питання про розподіл судових витрат на професійну правничу допомогу на 03.05.2023 о 10:00 в приміщенні Харківського окружного адміністративного суду за адресою: м. Харків, майдан Свободи, 6, зал № 23.

Учасники справи, а також особи, які не брали участі у справі, якщо суд вирішив питання про їхні права, свободи, інтереси та (або) обов`язки, мають право оскаржити в апеляційному порядку рішення суду першої інстанції повністю або частково.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту судового рішення шляхом подачі апеляційної скарги до Другого апеляційного адміністративного суду.

Повний текст рішення складено 01.05.2023.

Суддя Білова О.В.

СудХарківський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.04.2023
Оприлюднено03.05.2023
Номер документу110552837
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних

Судовий реєстр по справі —520/2722/23

Ухвала від 29.11.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Шишов О.О.

Ухвала від 20.10.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Катунов В.В.

Ухвала від 04.10.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Яковенко М.М.

Ухвала від 02.10.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Катунов В.В.

Ухвала від 02.10.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Катунов В.В.

Постанова від 22.08.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Жигилій С.П.

Постанова від 22.08.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Жигилій С.П.

Ухвала від 21.08.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Жигилій С.П.

Ухвала від 28.06.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Жигилій С.П.

Ухвала від 28.06.2023

Адміністративне

Другий апеляційний адміністративний суд

Жигилій С.П.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні