Постанова
від 28.04.2023 по справі 380/15588/22
ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

28 квітня 2023 рокуЛьвівСправа № 380/15588/22 пров. № А/857/1495/23Восьмий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:

судді-доповідача:Гінди О.М.,

суддів:Ніколіна В.В., Пліша М.А.,

розглянувши в письмовому провадженні апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Львівській області на рішення Львівського окружного адміністративного суду від 26 грудня 2022 року (головуючий суддя: Лунь З.І., місце ухвалення - м. Львів) у справі за адміністративним позовом Приватного підприємства «Теплосвіт Україна» до Головного управління ДПС у Львівській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення,-

встановив:

Приватне підприємство «Теплосвіт Україна», 02.11.2022 звернулося до суду з позовом, в якому просило:

- визнати протиправними та скасувати рішення, які прийняті Комісією Головного управління ДПС у Львівській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування у Єдиному реєстрі податкових накладних від 19.07.2022 за № 7080485/38874288 про відмову у реєстрації податкової накладної Приватного підприємства «Теплосвіт Україна» за № 179 від 16.05.2022 у Єдиному реєстрі податкових накладних та від 19.07.2022 за № 7080484/38874288 про відмову у реєстрації податкової накладної Приватного підприємства «Теплосвіт Україна» за № 334 від 18.02.2022 у Єдиному реєстрі податкових накладних;

- зобов`язати ДПС України зареєструвати податкові накладні Приватного підприємства «Теплосвіт Україна» за № 179 від 16.05.2022 та за № 334 від 18.02.2022 у Єдиному реєстрі податкових накладних датою їх первинного подання позивачем по справі на реєстрацію.

Обґрунтовує позов тим, що комісією, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, було прийнято рішення, яке, на думку позивача, є протиправним та підлягає скасуванню, оскільки ним як платником податків на виконання вимог п.п. 201.16.2 п. 201.16 ст. 201 ПК України, надано всі необхідні документи, які беззаперечно підтверджують реальність здійснення операцій по податкових накладних. На думку позивача, сукупність наявних первинних документів підтверджує реальність операцій, їх фактичне виконання, в той час, коли з документів ДПС України не вбачається, у чому саме полягають порушення податкового законодавства. Тому рішення відповідача про відмову в реєстрації податкових накладних є протиправними та підлягають скасуванню з відновленням прав позивача.

Рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 26 грудня 2022 року позов задоволено.

Із цим рішенням суду першої інстанції не погодилося Головне управління ДПС у Львівській області та оскаржило в апеляційному порядку. Вважає його таким, що прийняте з порушенням норм матеріального та процесуального права, а тому просить скасувати та прийняти судове рішення, яким у задоволенні позову відмовити.

Обґрунтовуючи апеляційні вимоги апелянт покликається на те, що на момент винесення оскаржуваних рішень про відмову в реєстрації податкових накладних в ЄРПН, позивач не виконав вимоги Податкового кодексу України та Порядку № 520 щодо підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної, і саме з цих підстав контролюючий орган відмовив у реєстрації податкової накладної.

Позивач 10.04.2023 подав відзив на апеляційну скаргу, в якому просив залишити апеляційну скаргу без задоволення, а рішення суду першої інстанції без змін.

Згідно п. 3 ч. 1 ст. 311 КАС України, суд апеляційної інстанції може розглянути справу без повідомлення учасників справи (в порядку письмового провадження) за наявними у справі матеріалами, якщо справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів, у разі подання апеляційної скарги на рішення суду першої інстанції, які ухвалені в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (у порядку письмового провадження).

Враховуючи те, що апеляційну скаргу подано на рішення суду першої інстанції, ухвалене в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін, суд апеляційної інстанції вважає за можливе розглянути справу в порядку письмового провадження за наявними у справі матеріалами.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги, суд апеляційної інстанції вважає, що апеляційна скарга підлягає частковому задоволенню, з таких мотивів.

Судом першої інстанції встановлено, що Приватне підприємство «Теплосвіт Україна» зареєстроване 25.09.2013 у встановленому законодавством порядку як юридична особа за адресою: 81132, Львівська область, Пустомитівський район, с. Нагоряни, вул. Стуса, 17Б, код ЄДРПОУ 38874288, що підтверджується Інформацією з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань.

Згідно з відомостями з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань основні види діяльності Приватного підприємства «Теплосвіт Україна»: 43.22 Монтаж водопровідних мереж, систем опалення та кондиціонування; 46.49 Оптова торгівля іншими товарами господарського призначення; 46.73 Оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням; 46.74 Оптова торгівля залізними виробами, водопровідним і опалювальним устаткуванням і приладдям до нього; 46.90 Неспеціалізована оптова торгівля; 47.19 Інші види роздрібної торгівлі в неспеціалізованих магазинах; 73.11 Рекламні агентства; 41.20 Будівництво житлових і нежитлових будівель; 46.74 Оптова торгівля залізними виробами, водопровідним і опалювальним устаткуванням і приладдям до нього.

Між постачальником в особі Приватного підприємства «Теплосвіт Україна» та покупцем в особі Товариства з обмеженою відповідальністю «ІММОБІЛЬЯРЕ ФАМІЛЬЯРЕ» укладений Договір поставки № 180222-8 від 18.02.2022

Між постачальником в особі Приватного підприємства «Теплосвіт Україна» та покупцем в особі Приватного підприємства «РІВНЕБУДПОСТАЧ» укладений Договір поставки за № 160522-2 від 16.05.2022

Відповідно до п. 1 зазначених Договорів поставок, постачальник зобов`язується передати у власність покупця товар (обладнання, арматуру, супутні товари до систем опалення, вентиляції, водопостачання, газопостачання, вентиляції, каналізації), а Покупець зобов`язаний прийняти такий Товар та здійснити його оплату на умовах, які визначені цим Договором.

Відповідно до п. 1.4. Договорів поставок за № 180222-8 від 18.02.2022 та за № 160522-2 від 16.05.2022 постачальник поставляє покупцю Товари окремими партіями. Терміни поставки, кількість, асортимент, (номенклатура) товарів остаточно узгоджуються сторонами в накладних, що є невід 'ємною частиною цього Договору та мають силу специфікації. Відповідно до п.3.3. Договорів поставки поставка Товару здійснюється на умовах ЕХ\У (в редакції Правил ІНКОТЕРМС 2000 р.). За домовленістю Сторін Договору поставка може здійснюватись за базисом поставки СРТ.

Згідно з п. 3.4. зазначених Договорів поставок датою поставки Товару є дата виписки накладної постачальником. Моментом переходу до покупця права власності і всіх ризиків на Товар за цим Договором вважається дата передачі Товару покупцеві у пункті поставки Товару.

Пунктом 4.2. Договорів передбачено, що Товар вважається зданим постачальником і прийнятий покупцем з моменту підписання повноважними представниками Сторін накладних.

Відповідно до п.п. 6.1., 6.2. Договорів поставок за № 180222-8 від 18.02.2022 та за № 160522-2 від 16.05.2022 передбачено, що покупець здійснює оплату за поставлений Товар на підставі виставленого рахунку на оплату. Розрахунки між сторонами здійснюються шляхом переказу грошових коштів на поточний рахунок Постачальника в безготівковій, або готівковій формі.

На виконання умов зазначених Договорів поставок, Покупці в особі Приватного підприємства «Рівнебудпостач» та Товариства з обмеженою відповідальністю «ІММОБІЛЬЯРЕ ФАМІЛЬЯРЕ» здійснили передоплату ПП «Теплосвіт Україна» за партії товарів, які підлягали поставці.

Покупець в особі ПП «РІВНЕБУДПОСТАЧ» 16.05.2022 здійснив передоплату на суму 256137,22 грн.

ТОВ «ІММОБІЛЬЯРЕ ФАМІЛЬЯРЕ» 18.02.2022 здійснив передоплату на суму 1600000,00 грн, що підтверджується виписками з банківського рахунку ПП «Теплосвіт Україна» за 18.02.2022 та за 16.05.2022.

ПП «Теплосвіт Україна» здійснив поставку Товарів за умовами укладених Договорів поставок покупцям за якими внесена передоплата.

Так, Товар покупцеві в особі ПП«РІВНЕБУДПОСТАЧ» поставлений за видатковою накладною від 16.05.2022 за № 3955. Також, ПП «Теплосвіт Україна» здійснював поставку оплаченої партії товару ТОВ «ІММОБІЛЬЯРЕ ФАМІЛЬЯРЕ» згідно з видатковими накладними за № 3728 від 29.04.2022, за № 3264 від 21.04.2022, за № 3476 від 29.04.2022, за № 3478 від 29.04.2022, за № 3479 від 29.04.2022, за № 3497 від 29.04.2022, за № 3744 від 06.05.2022 за № 4844 від 02.06.2022.

Відповідно до приписів п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України ПП «Теплосвіт Україна» було складено податкові накладні № 179 від 16.05.2022 та № 334 від 18.02.2022 та відправлено на реєстрацію в ЄРПН.

Державна податкова служба України 03.06.2022 надіслала позивачу квитанцію про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, у якій було зазначено, що реєстрація податкової накладної № 334 від 18.02.2022 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена, оскільки відповідає п. 1 Критеріїв ризикованості здійснення операцій.

Також відповідач запропонував надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН відповідно до пункту «в» п.п. 201.16.1 п. 201.16 ст. 201 ПКУ, вичерпний перелік яких встановлено наказом МФУ від 13.06.2017 № 567 та/або Таблицю даних платника податків, яка передбачена пунктом 4 цього наказу.

За результатами обробки вказаних податкових накладних з Автоматизованої системи «Єдине вікно подання електронних документів» ДПС України отримано квитанції (по податковій накладні № 334 від 18.02.2022), в якій вказано результат обробки: «ДОКУМЕНТ ПРИЙНЯТО. РЕЄСТРАЦІЯ ЗУПИНЕНА».

Причиною зупинки реєстрації по податковій накладній відповідачем вказано те, що відповідає п. 1 Критеріїв ризикованості здійснення операцій та запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН в ЄРПН відповідно до пункту «в» п.п.201.16.1 п.201.16 ст.201 ПК України та/або таблицю даних платника податків.

Позивач направив на адресу ДПС України пояснення та копії документів, що підтверджують господарські взаємовідносини із ПП «Рівнебудпостач» та ТзОВ «ІММОБІЛЬЯРЕ ФАМІЛЬЯРЕ» щодо податкових накладних/розрахунків коригувань, реєстрацію якої зупинено щодо податкової накладної № 334 від 18.02.2022.

Комісією Головного управління ДПС у Львівській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації винесено рішення про відмову в реєстрації податкових накладних з підстави надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДПС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування, а саме: від 19.07.2022 за № 7080484/38874288 про відмову у реєстрації податкової накладної Приватного підприємства «Теплосвіт Україна» за № 334 від 18.02.2022 у Єдиному реєстрі податкових накладних.

Як підставу відмови, зазначено ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури (інвойси), акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності типових форм та галузевої специфіки, накладних.

У квитанції про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, яка надіслана позивачу, зазначено, що реєстрація податкової накладної № 179 від 16.05.2022 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена, оскільки відповідає п. 1 Критеріїв ризикованості здійснення операцій.

Відповідач запропонував надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН відповідно до пункту «в» п.п.201.16.1 п.201.16 ст.201 ПКУ, вичерпний перелік яких встановлено наказом МФУ від 13.06.2017 № 567 та/або Таблицю даних платника податків, яка передбачена пунктом 4 цього наказу.

За результатами обробки вказаних податкових накладних з Автоматизованої системи «Єдине вікно подання електронних документів» ДПС України отримано квитанції (по податковій накладні № 179 від 16.05.2022), в якій вказано результат обробки: «ДОКУМЕНТ ПРИЙНЯТО. РЕЄСТРАЦІЯ ЗУПИНЕНА».

Причиною зупинки реєстрації по податковій накладній відповідачем вказано те, що відповідає п. 1 Критеріїв ризикованості здійснення операцій та запропоновано надати пояснення та копії документів, достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН в ЄРПН відповідно до пункту «в» п.п.201.16.1 п.201.16 ст.201 ПК України та/або таблицю даних платника податків.

Позивач направив на адресу ДПС України пояснення та копії документів, що підтверджують господарські взаємовідносини із ПП «Рівнебудпостач» та ТзОВ «ІММОБІЛЬЯРЕ ФАМІЛЬЯРЕ» щодо податкових накладних/розрахунків коригувань, реєстрацію якої зупинено щодо податкової накладної № 179 від 16.05.2022.

Комісією Головного управління ДПС у Львівській області, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації винесено рішення про відмову в реєстрації податкових накладних з підстави надання платником податку копій документів, які складені з порушенням законодавства та/або не є достатніми для прийняття комісією ДПС рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування, а саме: від 19.07.2022 за № 7080485/38874288 про відмову у реєстрації податкової накладної Приватного підприємства «Теплосвіт Україна» за № 179 від 16.05.2022.

Як підставу відмови зазначено ненадання платником податку копій первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури (інвойси), акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності типових форм та галузевої специфіки, накладних.

Задовольняючи позовні вимоги, суд першої інстанції виходив з того, що зважаючи на наявність передбачених законодавством документів, які свідчать про проведення господарських операцій між позивачем та контрагентами, а також те, що такі документи були надані контролюючому органу, останній не мав правових підстав для відмови позивачу у реєстрації податкових накладних, так як спірні рішення не відповідають встановленим у ч. 2 ст. 2 КАС України критеріям обґрунтованості, добросовісності, розсудливості та прийняті не на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що визначений Конституцією та законами України.

З огляду на викладене, суд апеляційної інстанції вважає за необхідне зазначити наступне.

Відповідно до п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України, на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно п. 201.10 ст. 201 Податкового кодексу України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту. Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 1 липня 2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.

Відповідно до пункту 1 Наказу Міністерства фінансів України «Про затвердження Порядку прийняття рішень про реєстрацію/ відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» № 520 від 12.12.2019 (зареєстровано в Міністерстві юстиції України 13 грудня 2019 за № 1245/34216) (далі Порядок № 520), цей Порядок визначає механізм прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України (далі - Кодекс) зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня) (п. 2 Порядку № 520).

Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу (пункт 3 Порядку № 520).

За правилами пункту 4 Порядку № 520, у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.

Пунктом 5 Порядку № 520 встановлено, що перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:

договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;

розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про електронні довірчі послуги» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку (п. 7 Порядку № 520).

Суд апеляційної інстанції звертає увагу, що пункт 5 Порядку № 520 визначає перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, однак такий перелік не є вичерпним та не передбачає необхідності надання платником податку усіх документів згідно такого переліку.

При цьому, в залежності від виду господарської операції, за наслідками якої подається податкова накладна для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних, а також відповідних договірних зобов`язань між суб`єктами господарювання, обсяг документів може бути відмінним.

Судом апеляційної інстанції встановлено, що позивачем подано на розгляд комісії контролюючого органу пояснення та документи, щодо господарських операцій з Приватним підприємством «РІВНЕБУДПОСТАЧ» та Товариством з обмеженою відповідальністю «ІММОБІЛЬЯРЕ ФАМІЛЬЯРЕ», на підставі яких ним сформовано спірні податкові накладні реєстрацію яких зупинено.

Зокрема: договір поставки № 180222-8 від 18.02.2022 укладений між постачальником в особі Приватного підприємства «Теплосвіт Україна» та покупцем в особі Товариства з обмеженою відповідальністю «ІММОБІЛЬЯРЕ ФАМІЛЬЯРЕ»; договір поставки за № 160522-2 від 16.05.2022 укладений між постачальником в особі Приватного підприємства «Теплосвіт Україна» та покупцем в особі Приватного підприємства «РІВНЕБУДПОСТАЧ»; виписки з банківського рахунку ПП «Теплосвіт Україна» за 18.02.2022 та за 16.05.2022, які підтверджують здійснення передоплати ТОВ «ІММОБІЛЬЯРЕ ФАМІЛЬЯРЕ» на суму 1600000,00 грн та ПП «РІВНЕБУДПОСТАЧ» на суму 256137,22 грн за товар; видаткову накладну від 16.05.2022 за № 3955 про поставлений товар ПП«РІВНЕБУДПОСТАЧ»; видаткові накладні від № 3728 від 29.04.2022, за № 3264 від 21.04.2022, за № 3476 від 29.04.2022, за № 3478 від 29.04.2022, за № 3479 від 29.04.2022, за № 3497 від 29.04.2022, за № 3744 від 06.05.2022 за № 4844 від 02.06.2022 про поставлений товар ТОВ «ІММОБІЛЬЯРЕ ФАМІЛЬЯРЕ»;

Однак, контролюючий орган рішеннями від 19.07.2022 за № 7080485/38874288 та від 19.07.2022 за № 7080484/38874288 відмовив у реєстрації податкових накладних за № 179 від 16.05.2022 та за № 334 від 18.02.2022 в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Так, відповідно до п. 9 та п. 11 Порядку № 520, письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до п. 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня.

Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі:

- ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;

- та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку;

- та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Аналіз наведених норм, надає суду апеляційної інстанції підстави для висновку, що наведеним нормативно-правовим актом визначено вичерпний перелік підстав, які можуть слугувати підставою для прийняття рішення про відмову у реєстрації податкових накладних.

Аналогічна правова позиція викладена у постанові Верховного Суду від 18 листопада 2021 року у справі № 380/3498/20.

Як встановлено судом апеляційної інстанції та не спростовано відповідачем, позивачем було виконано вимоги контролюючого органу та надано відповідні пояснення до яких долучено копії наявних документів, що підтверджують проведення господарських операцій.

Доказів та обґрунтувань щодо того, що подані документи складені/оформлені з порушенням вимог чинного законодавства відповідачем не надано, а судом апеляційної інстанції не встановлено.

Суд апеляційної інстанції зазначає, що у постанові від 03.11.2021 у справі № 360/2460/20 Верховний Суд за наслідками аналізу положень Порядку № 520 зазначив, що можливість надання платником податків переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення податковим органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків з зазначенням необхідності надання документів за переліком, відповідно до критерію зупинення реєстрації податкової накладної, а не довільно, на власний розсуд.

Разом з тим, квитанції про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в ЄРПН не містять інформації, які документи необхідні контролюючому органу для прийняття рішення про реєстрацію спірних податкових накладних.

Крім цього, суд апеляційної інстанції звертає увагу, що приймаючи рішення про реєстрацію податкової накладної, контролюючий орган не повинен здійснювати повний аналіз господарських операцій позивача на предмет їх реальності. Змістовна оцінка господарських операцій може бути проведена лише за результатом здійснення податкової перевірки платника податків, підстави та порядок проведення якої визначено нормами Податкового кодексу України. Предметом розгляду в цій справі є виключно стадія правильності та правомірності зупинення та відмови в реєстрації податкової накладної, а не реальність та товарність здійснення господарських операцій між позивачем та його контрагентами.

Аналогічні висновки у подібних спірних правовідносинах викладено у постанові Верховного Суду від 07.12.2022 справа № 500/2237/20.

Отже, суд апеляційної інстанції вважає, що позивач під час здійснення операцій з постачання/надання товарів/послуг вчинив усі необхідні дії щодо реєстрації податкових накладних.

На думку суду апеляційної інстанції, оскаржувані рішення про відмову у реєстрації податкових накладних містять формальну підставу для його прийняття: «ненадання платником податків первинних документів, зокрема, договорів, зовнішньоекономічних контрактів; первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних».

Крім цього, суд апеляційної інстанції звертає увагу, що підставою для прийняття оскаржуваних рішень було не подання розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків. Однак, суд апеляційної інстанції вважає такі покликання безпідставними, оскільки на розгляд комісії контролюючого органу було подано виписки з банківського рахунку ПП «Теплосвіт Україна» за 18.02.2022 та за 16.05.2022.

Отже, проаналізувавши подані документи, суд апеляційної інстанції дійшов висновку, що позивачем надано необхідні документи, які підтверджують інформацію, зазначену у податкових накладних, та які є достатніми для прийняття контролюючим органом рішень про реєстрацію спірних податкових накладних.

Зважаючи на наявність передбачених законодавством документів, які свідчать про проведення господарської операції позивачем, та на те, що такі документи були надані контролюючому органу, останній не мав правових підстав для відмови позивачу у реєстрації податкових накладних.

Враховуючи вищенаведене, оскільки в ході розгляду цієї справи, судом апеляційної інстанції встановлено, що комісією з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних при Головному управлінні ДПС у Львівській області будь-які підставні та правомірні зауваження до поданих позивачем документів не зазначено, а тому суд першої інстанції дійшов правильного висновку, що порушені права позивача підлягають захисту шляхом визнання дій протиправними, скасування оскаржуваних рішень та зобов`язання зареєструвати спірні податкові накладні у Єдиному реєстрі податкових накладних датою їх подання.

Таким чином, апеляційна скарга Головного управління ДПС в Львівській області не спростовує правильність доводів, яким мотивовано судове рішення, зводиться по суті до переоцінки проаналізованих судом доказів та не дає підстав вважати висновки суду першої інстанції помилковими.

З огляду на викладене, суд апеляційної інстанції вважає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального права, тому відповідно до ст. 316 КАС України, апеляційну скаргу необхідно залишити без задоволення, рішення суду без змін.

Відповідно до ст. 139 КАС України, судові витрати розподілу не підлягають.

Керуючись ст. ст. 311, 315, 316, 321, 322, 325, 328 КАС України, суд

постановив:

апеляційну скаргу Головного управління ДПС в Львівській області залишити без задоволення, а рішення Львівського окружного адміністративного суду від 26 грудня 2022 року у справі № 380/15588/22 без змін.

Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття та касаційному оскарженню не підлягає, крім випадків, передбачених пунктом другим частини п`ятої статті 328 КАС України.

Головуючий суддя О. М. Гінда судді В. В. Ніколін М. А. Пліш

СудВосьмий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення28.04.2023
Оприлюднено03.05.2023
Номер документу110555086
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —380/15588/22

Ухвала від 30.05.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Гімон М.М.

Постанова від 28.04.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гінда Оксана Миколаївна

Ухвала від 21.02.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гінда Оксана Миколаївна

Ухвала від 21.02.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гінда Оксана Миколаївна

Ухвала від 25.01.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Гінда Оксана Миколаївна

Рішення від 26.12.2022

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Лунь Зоряна Іванівна

Ухвала від 26.12.2022

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Лунь Зоряна Іванівна

Ухвала від 17.11.2022

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Лунь Зоряна Іванівна

Ухвала від 03.11.2022

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Лунь Зоряна Іванівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні