Справа № 761/6430/23
Провадження № 1-кп/761/2580/2023
УХВАЛА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
13 квітня 2023 року Шевченківський районний суд м. Києва в складі:
головуючого судді ОСОБА_1 ,
при секретарі ОСОБА_2 ,
за участю сторін кримінального провадження:
прокурора ОСОБА_3 ,
підозрюваного ОСОБА_4 ,
захисників ОСОБА_5 , ОСОБА_6
законного представника підозрюваного ОСОБА_7 ,
представника потерпілого ОСОБА_8 ,
провівши в приміщенні Шевченківського районного суду м. Києва підготовче судове засідання у кримінальному провадженні № 62022000000001015, внесеному до Єдиного реєстру досудових розслідувань 08 грудня 2022 року за клопотанням про застосування примусових заходів медичного характеру щодо
ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця с. Пархимів Козелецького району Чернігівської області, пенсіонера, одруженого, зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 , раніше не судимого,
підозрюваного у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України,
В С Т А Н О В И В:
22 лютого 2023 року до Шевченківського районного суду м. Києва з Офісу Генерального прокурора надійшло клопотання старшого слідчого в ОВС Відділу Головного слідчого управління Державного бюро розслідувань ОСОБА_9 , погоджене з прокурором 2-го відділу 1-го управління процесуального керівництва досудовим розслідуванням та підтримання публічного обвинувачення Департаменту нагляду за додержанням законів органами Державного бюро розслідувань Офісу Генерального прокурора ОСОБА_3 про застосування примусових заходів медичного характеру до ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , підозрюваного у вчиненні суспільно небезпечного діяння, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України.
У судовому засіданні прокурор ОСОБА_3 заявив клопотання про звільнення ОСОБА_4 від кримінальної відповідальності у зв`язку з закінченням строків давності.
Згідно клопотанням про застосування примусових заходів медичного характеру, відповідно до розпорядження голови Київської міської державної адміністрації № 15мг від 26.04.2002 ОСОБА_4 призначений на посаду начальника головного управління комунальної власності міста Київської міської державної адміністрації, яку він обіймав до 31.10.2003. Згідно з наказом № 1-к від 29.04.2002 головного управління комунальної власності міста Києва Київської міської державної адміністрації останній приступив до виконання службових обов`язків начальника.
Відповідно до п.п. 28 п. 6 положення про головне управління комунальної власності міста Києва Київської міської державної адміністрації, затвердженого розпорядженням Київської міської державної адміністрації № 1038 від 27.05.2002, головне управління відповідно до покладених на нього завдань здійснює у встановленому порядку оформлення права власності на об`єкти нерухомого майна (нежилі будинки, споруди, приміщення), з видачею свідоцтв про право власності.
Пунктом 9 цього положення визначено, що начальник головного управління здійснює керівництво діяльністю головного управління і несе персональну відповідальність за виконання покладених на головне управління завдань та здійснення ним своїх функцій; видає в межах своєї компетенції накази, організовує і контролює їх виконання; призначає на посади та звільняє з посад працівників головного управління у встановленому порядку; застосовує до працівників головного управління заходи заохочення та накладає дисциплінарні стягнення; здійснює інші повноваження, що випливають із цього положення.
Відповідно до п.п. 28 п. 6 положення про головне управління комунальної власності міста Києва виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації), затвердженого розпорядженням Київської міської державної адміністрації № 1119 від 24.06.2003 та рішенням Київської міської ради XXIV скликання № 584/744 від 10.07.2003, головне управління відповідно до покладених на нього завдань здійснює у встановленому порядку оформлення права власності на об`єкти нерухомого майна (нежилі будинки, споруди, приміщення), з видачею свідоцтв про право власності.
За змістом ч. ч. 1, 2 ст. 1 Закону України «Про державну службу» № 3723-XII від 16.12.1993 Державна служба в Україні - це професійна діяльність осіб, які займають посади в державних органах та їх апараті щодо практичного виконання завдань і функцій держави та одержують заробітну плату за рахунок державних коштів.
Відповідно до ст. 2 цього Закону посадовими особами вважаються керівники та заступники керівників державних органів та їх апарату, інші державні службовці, на яких законами або іншими нормативними актами покладено здійснення організаційно-розпорядчих та консультативно-дорадчих функцій.
Таким чином, ОСОБА_4 в силу наданих повноважень був наділений обов`язками щодо здійснення керівництва трудовим колективом та ділянкою роботи, а також щодо розпорядження державним та комунальних майном, а отже був наділений організаційно-розпорядчими та адміністративно-господарськими обов`язками, тобто був службовою особою.
У невстановлений досудовим розслідуванням день та час, у невстановленому місці, у начальника головного управління комунальної власності міста Києва Київської міської державної адміністрації ОСОБА_4 виник умисел на вчинення злочину в інтересах АТ «Укрпрофоздоровниця» та Федерації професійних спілок України шляхом використання свого службового становища всупереч інтересам служби, що спричинило тяжкі наслідки, який був реалізований за наступних обставин.
Так, Постановою Верховної Ради Української РСР «Про захист суверенних прав власності Української РСР» від 29 листопада 1990 року № 506 введено мораторій на території республіки на будь-які зміни форми власності та власника державного майна до введення у дію Закону Української РСР про роздержавлення майна.
Із проголошенням незалежності України весь економічний, науковий і технічний потенціал, розміщений на її території, став державною власністю України. Згідно з Указом Президії Верховної Ради України № 1452-XII від 30.08.1991 «Про передачу підприємств, установ та організацій союзного підпорядкування, розташованих на території України, у власність держави» та Законом України «Про підприємства, установи та організації союзного підпорядкування, розташовані на території України» майно та фінансові ресурси підприємств, установ, організацій та інших об`єктів союзного підпорядкування, розташованих на території нашої країни, визнано державною власністю України.
Статтями 1, 3 Закону України «Про підприємства, установи та організації союзного підпорядкування, розташовані на території України» № 1540 від 10.09.1991 передбачено, що майно та фінансові ресурси підприємств, установ, організацій та інших об`єктів союзного підпорядкування, розташованих на території України, є державною власністю України.
Крім того ст. 4 цього Закону визначено, що рішення державних органів, органів громадських, політичних, кооперативних, інших організацій і підприємств, посадових осіб, а також договори та інші угоди, прийняті чи здійснені на основі законодавства СРСР щодо зміни власника і форм власності, а також створення акціонерних та спільних підприємств за участю органів влади та управління Союзу РСР після прийняття Постанови Верховної Ради України від 24.08.1991 «Про проголошення незалежності України» без узгодження з відповідними органами управління, визначеними Кабінетом Міністрів України, вважаються недійсними.
Отже, майно передавалось профспілкам лише у відання, оскільки відповідно до статуту професійних спілок СРСР, затвердженого постановою XVIII з`їзду профспілок СРСР від 01.01.1987, вони мали статус загальносоюзної громадської організації, а тому представники Федерації незалежних профспілок України, 24.01.1992 незаконно передали АТ «Укрпрофоздоровниця», та у невстановлений досудовим розслідуванням день і час АТ «Укрпрофтур» частину майна у власність, відповідно до підписаних актів приймання-передачі, не зважаючи на те, що розпоряджатись спірним майном вправі був виключно Фонд державного майна України.
Так, постановою Верхової Ради України «Про майнові комплекси та фінансові ресурси громадських організацій колишнього Союзу РСР, розташовані на території України» від 10.04.1992 визначено, що майно та фінансові ресурси, розташованих на території України підприємств, установ та об`єктів, що перебували у віданні центральних органів цих організацій, до визначення правонаступників загальносоюзних громадських організацій колишнього Союзу РСР вирішено передати Фонду державного майна України.
Щодо майна загальносоюзних громадських організацій колишнього Союзу РСР, у зв`язку із законодавчою невизначеністю правонаступників майна загальносоюзних громадських організацій колишнього Союзу РСР та з метою його збереження в інтересах громадян України Верховна Рада України постановою «Про майно загальносоюзних громадських організацій колишнього Союзу РСР» № 3943-ХІІ від 04.02.1994 установила, що тимчасово, до законодавчого визначення суб`єктів права власності майна загальносоюзних громадських організацій колишнього Союзу РСР, розташованого на території України, зазначене майно є загальнодержавною власністю.
На виконання Постанови Верховної Ради України № 461/96-ВР від 01.11.1996 «Про проект Постанови Верховної Ради України про тлумачення Постанови Верховної Ради України «Про майно загальносоюзних громадських організацій колишнього Союзу РСР», Фондом державного майна України разом з громадськими організаціями за участю відповідних органів державної влади було проведено інвентаризацію майна загальносоюзних громадських організацій станом на 24.08.1991 та складено переліки суб`єктів, зокрема Федерації професійних спілок України, у володінні яких знаходилось це майно, розташоване на території України. Зазначені переліки 01.04.1997 були направлені на адресу Верховної Ради України.
Відповідно до тимчасового положення про Фонд державного майна України та Закону України «Про Фонд державного майна України», з прийняттям якого наведене положення втратило чинність, Фонд державного майна України є державним органом, який здійснює державну політику в сфері приватизації державного майна.
Відповідно до ч. 1 ст. 1 Закону України «Про Фонд державного майна України» Фонд державного майна України є центральним органом виконавчої влади із спеціальним статусом, що реалізує державну політику у сфері приватизації, оренди, використання та відчуження державного майна, управління об`єктами державної власності, що належить до сфери його управління, а також у сфері державного регулювання оцінки майна, майнових прав та оціночної діяльності.
Таким чином, передача майнових комплексів у відання Української республіканської ради профспілок, правонаступником якої після розпаду СРСР стала рада Федерації незалежних профспілок України, а у подальшому - Федерація професійних спілок України, жодним чином не мала наслідком зміну форми власності переданого майна, яке так і залишилося державним.
Отже майно, що розташоване на території України та перебувало у віданні загальносоюзної громадської організації, а на момент створення Федерації професійних спілок України, ЗАТ «Укрпрофоздоровниця», ЗАТ «Укрпрофтур» тощо, перебувало у державній власності, то таке майно не могло бути відчужене без згоди його власника - держави в особі Фонду державного майна України.
Проте, з метою незаконного заволодіння державним майном, а саме цілісними майновими комплексами, пансіонатами, спортивними комплексами, адміністративними будівлями, концертними залами, готелями, іншими об`єктами нерухомості, що розташовані на території України, невстановлені на даний час особи, у тому числі керівники та працівники Федерації професійних спілок України, акціонерних товариств «Укрпрофоздоровниця», «Укрпрофтур», та інших, заснованих ними суб`єктів господарювання, розробили злочинний план, згідно якого, крім іншого, місцеві органи виконавчої влади, в порушення вимог Указу Президії Верховної Ради України від 30.08.1991 № 1452-XII «Про передачу підприємств, установ та організацій союзного підпорядкування, розташованих на території України, у власність держави», Закону України від 10.09.1991 «Про підприємства, установи та організації союзного підпорядкування, розташовані на території України», Постанови Верховної Ради України № 3943-ХІІ від 04.02.1994 «Про майно загальносоюзних громадських організацій колишнього Союзу РСР» та інших, вказаних вище, нормативних актів, мали оформити за видати в порушення вказаних вимог законодавства представникам Федерації профспілок України, акціонерних товариств «Укрпрофоздоровниця», «Укрпрофтур», та інших заснованих ними суб`єктів господарювання, свідоцтва про право власності на об`єкти нерухомого майна, яке перебувало в їх віданні.
До реалізації цього злочинного плану було залучено службових (посадових) осіб місцевих органів виконавчої влади, на території яких знаходились відповідні майнові комплекси та інші об`єкти нерухомості, що перебували у віданні Федерації профспілок України, акціонерних товариств «Укрпрофоздоровниця», «Укрпрофтур», та інших заснованих ними суб`єктів господарювання.
Відповідно до положення про порядок оформлення права власності на об`єкти нерухомого майна, затвердженого розпорядженням Київського міської державної адміністрації № 1820 від 31.08.2001, розробленого з метою реалізації повноважень місцевих органів виконавчої влади, визначених в інструкції про порядок державної реєстрації права власності на об`єкти нерухомого майна, що перебувають у власності юридичних та фізичних осіб, затвердженої наказом Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України № 121 від 09.06.1998, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 26.06.1998 за № 399/2838, головне управління комунальної власності м. Києва КМДА здійснює оформлення права власності та видає свідоцтва про право власності фізичним та юридичним особам на об`єкти нерухомого майна за відповідними заявами з додатками, які, серед іншого, мають містити правовстановлюючі документи, що підтверджують право власності на об`єкти нерухомого майна.
Так, пункт 9 цього положення передбачає, що для оформлення права власності та видачі свідоцтва про право власності на об`єкти нерухомого майна до відповідного органу подається заява по кожній адресі за відповідним зразком. Також п. 11.1 передбачено, що до заяви та матеріалів технічної інвентаризації додаються, крім іншого, правовстановлюючий документ, що підтверджує право власності на об`єкт нерухомого майна.
Відповідно до п.п. «а» п. 4.1 інструкції про порядок державної реєстрації права власності на об`єкти нерухомого майна, що перебувають у власності юридичних та фізичних осіб, затвердженої наказом Державного комітету будівництва, архітектури та житлової політики України № 121 від 09.06.1998, зареєстрованої у Міністерстві юстиції України 26.06.1998 за № 399/2838, оформлення права власності на об`єкти нерухомого майна провадиться з видачею свідоцтва про право власності за відповідним зразком місцевими органами державної виконавчої влади, місцевого самоврядування.
Відповідно до п. 1.7. цієї інструкції реєстрація права власності на об`єкти нерухомого майна провадиться на підставі правовстановлювальних документів.
Відповідно до п. 6 до переліку правовстановлювальних документів, на підставі яких провадиться державна реєстрація права власності на об`єкти нерухомого майна (додаток № 1 до вказаної інструкції) входять свідоцтва про право власності на об`єкти нерухомого майна, видані органами місцевої виконавчої влади чи місцевого самоврядування.
На виконання свого злочинного плану, діючи умисно, скоординовано за попередньою змовою групою осіб, з метою незаконного заволодіння державним майном, невстановлені на даний час службові особи Федерації професійних спілок України, акціонерних товариств «Укрпрофтур», «Укрпрофоздоровниця», та створених ними суб`єктів господарювання, за попередньою змовою з іншими особами організували подачу до відповідного структурного підрозділу Київської міської державної адміністрації заяв про оформлення права колективної власності та додатків до них для подальшого, незаконного отримання свідоцтв про право власності на об`єкти нерухомого майна, що перебуває в їх (Федерації професійних спілок України, акціонерних товариств «Укрпрофтур», «Укрпрофоздоровниця», та створених ними суб`єктів господарювання, тощо) віданні, за відсутності правовстановлюючих документів на це майно.
Так, 16.11.2001 до головного управління з питань майна міста КМДА звернувся представник ЗАТ «Укрпрофоздоровниця» (код ЄДРПОУ 02140024) на підставі довіреності № 01-12/1312 від 14.11.2001 ОСОБА_10 із заявою та додатками до неї щодо оформлення права власності на нежилий будинок курортна бальнеолікарня площею 11629,30 м2 за адресою: АДРЕСА_2 .
За результатами розгляду вказаної заяви 04.12.2002 ОСОБА_4 , будучи службовою особою, перебуваючи на своєму робочому місці в адміністративному приміщенні головного управління комунальної власності міста Києва КМДА за адресою: м. Київ, вул. Хрещатик, буд. 10, діючи умисно, зловживаючи своїм службовим становищем всупереч інтересам служби, в інтересах ЗАТ «Укрпрофоздоровниця», достовірно знаючи про положення Указу Президії Верховної Ради України № 1452-XII від 30.08.1991 «Про передачу підприємств, установ та організацій союзного підпорядкування, розташованих на території України, у власність держави», Закону України «Про підприємства, установи та організації союзного підпорядкування, розташовані на території України» від 10.09.1991, Постанови Верховної Ради України № 3943-ХІІ від 04.02.1994 «Про майно загальносоюзних громадських організацій колишнього Союзу РСР» та інших, вказаних вище, нормативних актів, а також положення про порядок оформлення права власності на об`єкти нерухомого майна, затвердженого розпорядженням Київського міської державної адміністрації № 1820 від 31.08.2001, свідомо їх порушуючи, за відсутності правовстановлюючих документів підтверджуючих право власності закритого акціонерного товариства лікувально-оздоровчих закладів профспілок України «Укрпрофоздоровниця» на об`єкт нерухомого майна - нежилий будинок курортна бальнеолікарня площею 11629,30 м2 за адресою: м. Київ, вул. Попудренка, буд. 34, підписав наказ № 1023-В від 04.12.2002 про оформлення замовнику - закритому акціонерному товариству лікувально-оздоровчих закладів профспілок України «Укрпрофоздоровниця» права колективної власності на об`єкт нерухомого майна, а саме нежилий будинок курортна бальнеолікарня площею 11629,30 м2 за адресою: АДРЕСА_2 .
Унаслідок указаних умисних протиправних дій ОСОБА_4 із державної власності вибув об`єкт нерухомого майна - нежилий будинок курортна бальнеолікарня площею 11629,30 м2 за адресою: АДРЕСА_2 , загальною вартістю 15 821 214 гривень, що у двісті п`ятдесят і більше разів перевищують неоподатковуваний мінімум доходів громадян, та є тяжкими наслідками.
16.11.2001 до головного управління з питань майна міста КМДА звернувся представник Федерації професійних спілок України (код ЄДРПОУ 00014479) на підставі довіреності серія ЯДА № 640023 від 14.11.2001 ОСОБА_11 із заявою та додатками до неї щодо оформлення права власності на майновий комплекс загальною площею 658,20 м2 за адресою: АДРЕСА_3 .
За результатами розгляду вказаної заяви 31.03.2003 ОСОБА_4 , будучи службовою особою, перебуваючи на своєму робочому місці в адміністративному приміщенні головного управління комунальної власності міста Києва КМДА за адресою: м. Київ, вул. Хрещатик, буд. 10, діючи умисно, повторно, зловживаючи своїм службовим становищем всупереч інтересам служби, в інтересах Федерації професійних спілок України, достовірно знаючи про положення Указу Президії Верховної Ради України № 1452-XII від 30.08.1991 «Про передачу підприємств, установ та організацій союзного підпорядкування, розташованих на території України, у власність держави», Закону України «Про підприємства, установи та організації союзного підпорядкування, розташовані на території України» від 10.09.1991, Постанови Верховної Ради України № 3943-ХІІ від 04.02.1994 «Про майно загальносоюзних громадських організацій колишнього Союзу РСР» та інших, вказаних вище, нормативних актів, а також положення про порядок оформлення права власності на об`єкти нерухомого майна, затвердженого розпорядженням Київського міської державної адміністрації № 1820 від 31.08.2001, свідомо їх порушуючи, за відсутності правовстановлюючих документів, що б підтверджували право власності Федерації професійних спілок України на об`єкт нерухомого майна - майновий комплекс загальною площею 658,20 м2 за адресою: АДРЕСА_3 , підписав наказ № 325-В від 31.03.2003 про оформлення замовнику - Федерації професійних спілок України права колективної власності на об`єкт нерухомого майна, а саме на майновий комплекс загальною площею 658,20 м2 за адресою: АДРЕСА_3 .
Унаслідок указаних умисних протиправних дій ОСОБА_4 із державної власності вибув об`єкт нерухомого майна - майновий комплекс загальною площею 658,20 м2 за адресою: АДРЕСА_3 , загальною вартістю 503 101 гривень, що у двісті п`ятдесят і більше разів перевищують неоподатковуваний мінімум доходів громадян, та є тяжкими наслідками.
21.01.2003 до головного управління комунальної власності міста Києва КМДА звернувся представник ЗАТ «Укрпрофоздоровниця» (код ЄДРПОУ 02583780) на підставі довіреності № 01-12/30 від 13.01.2003 ОСОБА_12 щодо оформлення права власності на майновий комплекс санаторій «Жовтень» загальною площею 29194,30 м2 за адресою: м. Київ, Столичне шосе, 27 км.
За результатами розгляду вказаної заяви 08.04.2003 ОСОБА_4 , будучи службовою особою, перебуваючи на своєму робочому місці в адміністративному приміщенні головного управління комунальної власності міста Києва КМДА за адресою: м. Київ, вул. Хрещатик, буд. 10, діючи умисно, повторно, зловживаючи своїм службовим становищем всупереч інтересам служби, в інтересах ЗАТ «Укрпрофоздоровниця», достовірно знаючи про положення Указу Президії Верховної Ради України № 1452-XII від 30.08.1991 «Про передачу підприємств, установ та організацій союзного підпорядкування, розташованих на території України, у власність держави», Закону України «Про підприємства, установи та організації союзного підпорядкування, розташовані на території України» від 10.09.1991, Постанови Верховної Ради України № 3943-ХІІ від 04.02.1994 «Про майно загальносоюзних громадських організацій колишнього Союзу РСР» та інших, вказаних вище, нормативних актів, а також положення про порядок оформлення права власності на об`єкти нерухомого майна, затвердженого розпорядженням Київського міської державної адміністрації № 1820 від 31.08.2001, свідомо їх порушуючи, за відсутності правовстановлюючих документів, що б підтверджували право власності закритого акціонерного товариства лікувально-оздоровчих закладів профспілок України «Укрпрофоздоровниця» на об`єкт нерухомого майна - майновий комплекс санаторій « ІНФОРМАЦІЯ_2 » загальною площею 29194,30 м2 за адресою: м. Київ, Столичне шосе, 27 км, підписав наказ № 382-В від 08.04.2003 про оформлення замовнику - закритому акціонерному товариству лікувально-оздоровчих закладів профспілок України «Укрпрофоздоровниця» права колективної власності на об`єкт нерухомого майна, а саме на майновий комплекс санаторій « ІНФОРМАЦІЯ_2 » загальною площею 29194,30 м2 за адресою: АДРЕСА_4 .
Унаслідок указаних умисних протиправних дій ОСОБА_4 із державної власності вибув об`єкт нерухомого майна - майновий комплекс санаторій « ІНФОРМАЦІЯ_2 » загальною площею 29194,30 м2 за адресою: АДРЕСА_4 , загальною вартістю 226 163 213 гривень, що у двісті п`ятдесят і більше разів перевищують неоподатковуваний мінімум доходів громадян, та є тяжкими наслідками.
14.10.2003 до головного управління комунальної власності міста Києва КМДА звернувся представник Федерації професійних спілок України (код ЄДРПОУ 00014479) на підставі довіреності № 15-41-512 від 02.04.2003 ОСОБА_13 із заявою та додатками до неї щодо оформлення права власності на майновий комплекс бази відпочинку загальною площею 1040,80 м2 за адресою: АДРЕСА_5 .
За результатами розгляду вказаної заяви 29.10.2003 ОСОБА_4 , будучи службовою особою, перебуваючи на своєму робочому місці в адміністративному приміщенні головного управління комунальної власності міста Києва КМДА за адресою: м. Київ, вул. Хрещатик, буд. 10, діючи умисно, повторно, зловживаючи своїм службовим становищем всупереч інтересам служби, в інтересах Федерації професійних спілок України, достовірно знаючи про положення Указу Президії Верховної Ради України № 1452-XII від 30.08.1991 «Про передачу підприємств, установ та організацій союзного підпорядкування, розташованих на території України, у власність держави», Закону України «Про підприємства, установи та організації союзного підпорядкування, розташовані на території України» від 10.09.1991, Постанови Верховної Ради України № 3943-ХІІ від 04.02.1994 «Про майно загальносоюзних громадських організацій колишнього Союзу РСР» та інших, вказаних вище, нормативних актів, а також положення про порядок оформлення права власності на об`єкти нерухомого майна, затвердженого розпорядженням Київського міської державної адміністрації № 1820 від 31.08.2001, свідомо їх порушуючи, за відсутності правовстановлюючих документів, що б підтверджували право власності Федерації професійних спілок України на об`єкт нерухомого майна - майновий комплекс бази відпочинку загальною площею 1040,80 м2 за адресою: АДРЕСА_5 , підписав наказ № 1238-В від 29.10.2003 про оформлення замовнику - Федерації професійних спілок України права колективної власності на об`єкт нерухомого майна, а саме на майновий комплекс бази відпочинку загальною площею 1040,80 м2 за адресою: АДРЕСА_5 .
Унаслідок указаних умисних протиправних дій ОСОБА_4 із державної власності вибув об`єкт нерухомого майна - майновий комплекс бази відпочинку загальною площею 1040,80 м2 за адресою: АДРЕСА_5 , загальною вартістю 4 949 389 гривень, що у двісті п`ятдесят і більше разів перевищують неоподатковуваний мінімум доходів громадян, та є тяжкими наслідками.
Дії ОСОБА_4 , кваліфікуються, як суспільно небезпечні діяння, передбачені ч. 2 ст. 364 КК України (в редакції Закону №270-VI від 15.04.2008, з урахуванням положень ч. 4 ст. 5 КК України).
В судовому засіданні підозрюваний ОСОБА_4 , його законний представник ОСОБА_7 , а також його захисники ОСОБА_5 та ОСОБА_6 . Просили задовольнити подане прокурором ОСОБА_3 клопотання про звільнення від кримінальної відповідальності. Пояснили суду, що їм роз`яснено та зрозуміло суть підозри, підставу для звільнення від кримінальної відповідальності, їх право заперечувати проти закриття кримінального провадження з цієї підстави.
Представник потерпілого ОСОБА_8 також не заперечував з приводу задоволення поданого прокурором клопотання.
Вислухавши думку учасників судового розгляду, дослідивши надані в розпорядження суду матеріали кримінального провадження, суд прийшов до наступного висновку.
Відповідно до ст. 285 КПК України особа звільняється від кримінальної відповідальності у випадках, передбачених законом України про кримінальну відповідальність.
Згідно з ч. 1 ст. 286 КПК України звільнення від кримінальної відповідальності за вчинення кримінального правопорушення здійснюється судом.
Так, суд має право закрити провадження у випадку встановлення підстав, передбачених пунктами 4-8 частини першої або частиною другою статті 284 цього Кодексу.
Згідно п. 1 ч. 2 ст. 284 КПК України кримінальне провадження закривається судом у зв`язку зі звільненням особи від кримінальної відповідальності.
Відповідно до положень п. 4 ч. 1 ст. 49 КК України особа звільняється від кримінальної відповідальності, якщо з дня вчинення нею кримінального правопорушення і до дня набрання вироком законної сили минуло 10 років - у разі вчинення тяжкого злочину.
Кримінальне правопорушення, передбачене ч. 2 ст. 364 КК України (в редакції Закону №270-VI від 15.04.2008, з урахуванням положень ч. 4 ст. 5 КК України), у вчиненні якого обвинувачується ОСОБА_4 , відповідно до ст. 12 КК України, відносяться до тяжких злочинів та з дня його вчинення пройшло більше десяти років, що відповідно до ст. 49 КК України є підставою для звільнення підозрюваного від кримінальної відповідальності.
Підозрюваному, його законному представнику та захисникам в судовому засіданні було роз`яснено відповідно до ч. 3 ст. 285 КПК України суть підозри, підставу звільнення від кримінальної відповідальності і право заперечувати проти закриття кримінального провадження з цієї підстави.
Цивільний позов у кримінальному провадженні не заявлено.
Запобіжний захід щодо ОСОБА_4 не обирався, інші заходи забезпечення кримінального провадження не застосовувались.
Речові докази та судові витрати у кримінальному провадженні відсутні.
Керуючись ст. ст. 284, 314, 369-372, 392, Главою 39 КПК України, ст. 49 КК України, суд
У Х В А Л И В:
Клопотання прокурора ОСОБА_3 про звільнення від кримінальної відповідальності - задовольнити.
Звільнити ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , підозрюваного у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України, від кримінальної відповідальності на підставі ст. 49 КК України, у зв`язку із закінченням строків давності.
Кримінальне провадження щодо ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , підозрюваного у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 2 ст. 364 КК України, відомості щодо якого внесено в Єдиний реєстр досудових розслідувань за № 62022000000001015 від 08 грудня 2022 року - закрити.
Ухвала може бути оскаржена до Київського апеляційного суду протягом 7 (семи) днів з дня її оголошення через Шевченківський районний суд м. Києва.
Ухвала набирає законної сили на наступний день після закінчення строку на подання апеляційної скарги, якщо таку не подано. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після ухвалення рішення судом апеляційної інстанції.
Суддя ОСОБА_1
Суд | Шевченківський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 13.04.2023 |
Оприлюднено | 04.05.2023 |
Номер документу | 110577435 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Злочини у сфері службової діяльності та професійної діяльності, пов'язаної з наданням публічних послуг Зловживання владою або службовим становищем |
Кримінальне
Шевченківський районний суд міста Києва
Сидоров Є. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні