Постанова
від 02.05.2023 по справі 420/21618/21
П'ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

П`ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД


П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

02 травня 2023 р.м.ОдесаСправа № 420/21618/21Головуючий в 1 інстанції: Глуханчук О.В.

П`ятий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:

судді-доповідача Федусика А.Г.,

суддів: Бойка А.В. та Шевчук О.А.,

розглянувши в порядку письмового провадження в м.Одесі апеляційну скаргу ОСОБА_1 на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 27 лютого 2023 року по справі за адміністративним позовом ОСОБА_1 до Куяльницької сільської ради Подільського району Одеської області про визнання протиправним та скасування рішення від 23.10.2021 року в частині, зобов`язання вчинити певні дії,-

В С Т А Н О В И В :

В листопаді 2021 року ОСОБА_1 звернувся до суду з адміністративним позовом до Куяльницької сільської ради Подільського району Одеської області, в якому просив: визнати протиправним та скасувати рішення Куяльницької СР від 23.10.2021 року №2895 «Про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства», яким надано гр. ОСОБА_1 дозвіл на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки із земель сільськогосподарського призначення комунальної власності для ведення особистого селянського господарства (далі - ОСГ) орієнтовною площею 2,0000 га (кадастровий номер 5122982500:01:001:0587), яка розташована на території Куяльницької сільської ради Подільського району, Одеської області; зобов`язати Куяльницьку сільську раду Подільського району Одеської області надати ОСОБА_1 дозвіл на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельної ділянки орієнтовною площею 2 га у власність для ведення особистого селянського господарства, за рахунок земельних ділянок, які передані в комунальну власність Куяльницької сільської ради Подільського району Одеської області, кадастровий номер: 5122983400:01:002:0206 - 61,482 га або земельної ділянки кадастровий номер: 5122983400:01:001:0682 - 47,8748 га за межами села Коси Слобідка, або земельної ділянки кадастровий номер 5122984800:01:001:0385 - 113,66 га., за межами населеного пункту Мардарівка Подільського району, Одеської області або іншої вільної земельної ділянки комунальної власності Куяльницької сільської ради, за межами населеного пункту в Подільському районі Одеської області, придатної для ведення товарного сільськогосподарського виробництва.

В обґрунтування позовних вимог зазначено, що рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 01.03.2021 року у справі № 420/14688/20 визнано протиправним та скасовано п.1 рішення Куяльницької сільської ради Подільського району Одеської області №103-VIII від 09.12.2020 р. «Про відмову у наданні дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства», в частині відмови у наданні дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки із земель сільськогосподарського призначення комунальної власності для ведення особистого селянського господарства орієнтовною площею 2,0000 га, яка розташована на території Куяльницької сільської ради Подільського району Одеської області, у зв`язку з невідповідністю місця розташування об`єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування території населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку, наступним громадянам: 1.47 ОСОБА_1 .. Зобов`язано Куяльницьку сільську раду Подільського району Одеської області повторно розглянути заяву ОСОБА_1 від 11.11.2020 р. про надання дозволу на розроблення документації із землеустрою щодо поділу земельної ділянки орієнтовною площею 2 га. у власність для ведення особистого селянського господарства, за рахунок земельної ділянки, які передані в комунальну власність Куяльницької сільської ради Подільського району Одеської області за межами населеного пункту Мардарівка, Подільського району, Одеської області або іншої вільної земельної ділянки комунальної власності Куяльницької сільської ради, за межами населеного пункту в Подільському районі, Одеської області, з урахуванням висновків суду.

22.04.2021 року Куяльницька сільська рада Подільського району Одеської області прийняла рішення №1266-VIII «Про відмову у наданні дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства», в якому пунктом 1 відмовлено у наданні дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки із земель сільськогосподарського призначення комунальної власності для ведення особистого селянського господарства орієнтовною площею 2,0000 га, яка розташована на території Куяльницької сільської ради Подільського району Одеської області у зв`язку з невідповідністю місця розташування об`єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування території населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку, наступним громадянам: 1.30 ОСОБА_1 .

Позивач вказане рішення оскаржив до Одеського окружного адміністративного суду. Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 03.08.2021 року у справі №420/9410/21 адміністративний позов було задоволено частково, визнано протиправним та скасовано рішення Куяльницької сільської ради Подільського району Одеської області №1266-VIII від 22.04.2021 року в частині та зобов`язано Куяльницьку сільську раду Подільського району Одеської області повторно розглянути заяву ОСОБА_1 від 10.03.2021 року про надання дозволу на розробку проекту землеустрою, щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею по 2 га у власність для ведення особистого селянського господарства, за рахунок несформованих земельних ділянок комунальної власності сільськогосподарського призначення на території Куяльницької сільської ради Подільського району Одеської області та прийняти рішення відповідно до статті 118 Земельного кодексу України, з урахуванням встановлених судом обставин.

Рішенням Куяльницької СР від 23.10.2021 року №28956 «Про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства» надано гр. ОСОБА_1 дозвіл на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки із земель сільськогосподарського призначення комунальної власності для ведення особистого селянського господарства орієнтовною площею 2,0000 га (кадастровий номер 5122982500:01:001:0587), яка розташована на території Куяльницької сільської ради, Подільського району, Одеської області.

Позивач вважає, що земельна ділянка кадастровий номер 5122982500:01:001:0587 розміщена на уклоні за селом Качурівка (Поплавка), Подільського району, Одеської обл., на місцевості, яка не придатна для ведення особистого селянського господарства. На вказаній місцевості неможливо проводити товарне сільськогосподарське виробництво, а також проводити будь-яку іншу сільськогосподарську діяльність, оскільки вона розміщена в ярах, має круті схили та рипи, а також відсутні транспортні під`їзди до неї.

Оскаржуване рішення порушує право позивача на отримання у власність повноцінної земельної ділянки, придатної для ведення ОСГ, за рахунок земель комунальної власності Куяльницької СР, а тому воно має бути скасовано як протиправне.

Фактично Куяльницька СР повторно розглянула клопотання позивача по рішенню суду та прийняла рішення без урахування висновків суду, чим повторно відмовила надати дозвіл за рахунок вказаних в клопотанні земельних ділянок сільськогосподарського призначення комунальної власності Куяльницької СР.

Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 27 лютого 2023 року адміністративний позов залишено без задоволення.

Не погоджуючись з даним рішенням суду, позивач подав апеляційну скаргу, в якій зазначено, що рішення судом першої інстанції ухвалене з порушенням норм матеріального та процесуального права, у зв`язку з чим апелянт просив його скасувати та ухвалити нове про задоволення позову.

Розглянувши матеріали справи, доводи апеляційної скарги, заслухавши суддю-доповідача, перевіривши законність і обґрунтованість судового рішення в межах позовних вимог і доводів апеляційної скарги, колегія суддів приходить до висновку про наявність підстав для її задоволення в частині з огляду на таке.

Судом першої інстанції встановлено, що 23.10.2021 року Куяльницька сільська рада Подільського району Одеської області розглянувши повторно заяву ОСОБА_1 про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства за межами населених пунктів на території Куяльницької сільської ради Подільського району Одеської області, рішення суду по справі № 420/9410/21, прийняла рішення №2895-VIII «Про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства», яким надала позивачу дозвіл на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки із земель сільськогосподарського призначення комунальної власності для ведення особистого селянського господарства орієнтовною площею 2,0000 га (кадастровий номер 5122982500:01:001:0587), яка розташована на території Куяльницької сільської ради Подільського району Одеської області.

ОСОБА_1 , не погоджуючись з вказаним рішенням, звернувся з даним позовом до суду.

Відмовляючи в позові, суд першої інстанції виходив з того, що посилання позивача, що сільська рада на свій вибір надала дозвіл за рахунок земельної ділянки кадастровий номер 5122982500:01:001:0587, яка не була зазначена у клопотанні, та що ця земельна ділянка не придатна для ведення особистого селянського господарства, є необґрунтованими та безпідставними, не підтвердженими належними та допустимими доказами, та такими, що здійснені з невірним тлумаченням норм законодавства.

Суд зазначив, що ОСОБА_1 в поданому клопотанні просив Куяльницьку сільську раду Подільського району Одеської області надати дозвіл на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 2 га у власність для ведення особистого селянського господарства у відповідності із пунктом «б» частини 1 статті 121 ЗК України за рахунок певних несформованих земельних ділянок комунальної власності Куяльницької сільської ради Подільського району Одеської області, що передані у власність Куяльницької сільської ради Подільського району Одеської області.

Куяльницька сільська рада Подільського району Одеської області в свою чергу надала позивачу дозвіл на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки із земель сільськогосподарського призначення комунальної власності для ведення особистого селянського господарства орієнтовною площею 2,0000 га (кадастровий номер 5122982500:01:001:0587), яка розташована на території Куяльницької сільської ради Подільського району Одеської області.

Тобто, на думку суду першої інстанції, Куяльницька сільська рада Подільського району Одеської області при прийнятті рішення від 23.10.2021 року №2895-VIII «Про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства» дотрималась вимог ч.ч.6-7 ст.118 Земельного кодексу України.

Колегія суддів вважає вказані висновки частково помилковими з огляду на таке.

Так, 10.03.2021 року ОСОБА_1 звернувся до Куяльницької сільської ради Подільського району Одеської області із заявою про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 2 га у власність для ведення особистого селянського господарства у відповідності із пунктом «б» частини 1 статті 121 ЗК України, за рахунок:

1. Несформованої земельної ділянки за межами села Коси Слобідка, Подільського району Одеської області, позначена на Публічної кадастровій карті: Район: Котовський КОАТТУ: 5122983400 Зона: 01 Квартал: 002 Область: Одеська, та має межі з земельними ділянками кадастровий номер 5122983400:001:002:0206, або:

2. Несформованої земельної ділянки за межами села Любомирка, Подільського району Одеської області, позначена на Публічної кадастровій карті: КОАТТУ: 5122984600, Зона: 01 Квартал: 002, площа більше 4 га., яка має межу з земельною ділянкою кадастровий номер 5122984600:01:002:0127, або:

3. Несформованої земельної ділянки за межами села Муроване, Подільського району Одеської області, позначена на Публічної кадастровій карті: КОАТТУ: 5122981700, Зона: 01 Квартал: 001, площа більше 4 га., яка має межу з земельною ділянкою кадастровий номер 5122981700:001:001:0129.

22.04.2021 року Куяльницька сільська рада Подільського району Одеської області прийняла рішення №1266-VІІІ «Про відмову у наданні дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства», яким вирішила відмовити у наданні дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки із земель сільськогосподарського призначення комунальної власності для ведення особистого селянського господарства орієнтовною площею 2,0000 га, яка розташована на території Куяльницької сільської ради Подільського району Одеської області у зв`язку з невідповідністю місця розташування об`єкта вимогам законів, прийнятих відповідно до них нормативно-правових актів, генеральних планів населених пунктів та іншої містобудівної документації, схем землеустрою і техніко-економічних обґрунтувань використання та охорони земель адміністративно-територіальних одиниць, проектів землеустрою щодо впорядкування території населених пунктів, затверджених у встановленому законом порядку, наступним громадянам: 1.30 ОСОБА_1 ..

Не погоджуючись з вказаним рішенням, ОСОБА_1 звернувся до Одеського окружного адміністративного суду з позовом з метою його оскарження.

Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 03.08.2021 року у справі №420/9410/21 адміністративний позов ОСОБА_1 до Куяльницької сільської ради Подільського району Одеської області про визнання протиправним та скасування рішення в частині, зобов`язання вчинити певні дії було задоволено частково: визнано протиправним та скасовано рішення Куяльницької сільської ради Подільського району Одеської області №1266-VIII від 22.04.2021 року в частині відмови ОСОБА_1 у наданні дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки із земель сільськогосподарського призначення комунальної власності для ведення особистого селянського господарства та зобов`язано Куяльницьку сільську раду Подільського району Одеської області повторно розглянути заяву ОСОБА_1 від 10.03.2021 року про надання дозволу на розробку проекту землеустрою та прийняти рішення відповідно до статті 118 Земельного кодексу України, з урахуванням встановлених судом обставин.

Поряд з цим, 23.10.2021 року Куяльницька сільська рада Подільського району Одеської області, розглянувши повторно заяву ОСОБА_1 про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою з урахуванням рішення суду по справі №420/9410/21, прийняла рішення №2895-VIII «Про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства», яким надала ОСОБА_1 дозвіл на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки із земель сільськогосподарського призначення комунальної власності для ведення особистого селянського господарства орієнтовною площею 2,0000 га (кадастровий номер 5122982500:01:001:0587), яка розташована на території Куяльницької сільської ради Подільського району Одеської області.

Водночас, не погоджуючись з вказаним рішенням відповідача, ОСОБА_1 звернувся з даним позовом та обгрунтовував його тим, що земельна ділянка кадастровий номер 5122982500:01:001:0587 розміщена на уклоні за селом Качурівка (Поплавка), Подільського району, Одеської обл., на місцевості, яка не придатна для ведення особистого селянського господарства. На вказаній місцевості неможливо проводити товарне сільськогосподарське виробництво, а також проводити будь-яку іншу сільськогосподарську діяльність, оскільки вона розміщена в ярах, має круті схили та рипи, а також відсутні транспортні під`їзди до неї. Оскаржуване рішення порушує право позивача на отримання у власність повноцінної земельної ділянки, придатної для ведення ОСГ, за рахунок земель комунальної власності Куяльницької СР, а тому воно має бути скасовано як протиправне.

Позивачем зазначено, що Куяльницька СР повторно розглянула клопотання позивача по рішенню суду №420/9410/21 та прийняла рішення без урахування висновків суду.

З аналізу наведеного колегія суддів вбачає, що позивачем фактично заявлено вимогу, направлену на встановлення факту неналежного виконання відповідачем судового рішення у справі №420/9410/21.

Колегія суддів зазначає, що судовий контроль є спеціальним видом провадження в адміністративному судочинстві, відмінним від позовного. Головна мета судового контролю за виконанням рішень в адміністративних справах полягає, насамперед, у реалізації основних завдань адміністративного судочинства при здійсненні адмінсудами правосуддя, оскільки воно не обмежується винесенням судового рішення, а також передбачає його виконання.

Правовий інститут контролю за виконанням рішення суду підлягає застосуванню лише в разі наявності протиправних рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень щодо виконання рішення суду, що порушує права та законні інтереси позивача. Застосування судом до суб`єкта владних повноважень заходів процесуального впливу можливе лише у випадку встановлення факту неналежного виконання або невиконання таким суб`єктом владних повноважень дій зобов`язального характеру, визначених рішенням суду на користь особи-позивача, що має бути підтверджено відповідними доказами.

Так, положеннями ст.383 КАС України особа-позивач, на користь якої ухвалено рішення суду, має право подати до суду першої інстанції заяву про визнання протиправними рішень, дій чи бездіяльності, вчинених суб`єктом владних повноважень - відповідачем на виконання такого рішення суду, або порушення прав позивача, підтверджених таким рішенням суду.

За відсутності обставин протиправності відповідних рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень - відповідача та порушення ним прав, свобод, інтересів особи-позивача, суд залишає заяву без задоволення. За наявності підстав для задоволення заяви суд постановляє ухвалу в порядку, передбаченому статтею 249 цього Кодексу.

Вказані правові норми мають на меті забезпечення належного виконання судового рішення. Підставами їх застосування є саме невиконання (неналежного виконання) судового рішення, ухваленого на користь особи-позивача та обставини, що свідчать про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень, пов`язаних із невиконанням судового рішення у справі.

Наявність у КАС України спеціальних норм, спрямованих на забезпечення належного виконання судового рішення, виключає можливість застосування загального судового порядку захисту прав та інтересів стягувача шляхом подання нового позову. Судовий контроль за виконанням судового рішення здійснюється в порядку, визначеному КАС України, який не передбачає можливості подання окремого позову, предметом якого є спонукання відповідача до виконання судового рішення, яке набрало законної сили.

В контексті вказаного суд також зазначає, що гарантоване ст.55 Конституції України й конкретизоване в законах України право на судовий захист передбачає можливість звернення до суду за захистом порушеного права, але вимагає, щоб твердження про порушення прав було обґрунтованим. Обов`язковою умовою надання правового захисту судом є наявність відповідного порушення суб`єктом владних повноважень прав, свобод або інтересів особи на момент її звернення до суду. Порушення має бути реальним, стосуватися індивідуально виражених прав чи інтересів особи, яка стверджує про їх порушення (висновок, що сформований у постанові Верховного Суду України від 15 листопада 2016 року у справі №800/301/16).

Відсутність спору, належного до розгляду в позовному порядку, у свою чергу, виключає можливість звернення до суду з позовом, оскільки вже відсутнє право, що підлягає судовому захисту, так як вже є рішення суду щодо захисту (поновлення, відновлення) порушеного права.

Відповідно до п.3 ч.1 ст.315 КАС України за наслідками розгляду апеляційної скарги на судове рішення суду першої інстанції суд апеляційної інстанції має право скасувати судове рішення повністю або частково і у відповідній частині закрити провадження у справі повністю або частково або залишити позовну заяву без розгляду повністю або частково.

Згідно до ч.1 ст.319 КАС України судове рішення першої інстанції, яким закінчено розгляд справи, підлягає скасуванню повністю або частково в апеляційному порядку і позовна заява залишається без розгляду або провадження у справі закривається у відповідній частині з підстав, встановлених відповідно статтями 238, 240 цього Кодексу.

Відповідно до пункту 1 частини 1 статті 238 КАС України, суд закриває провадження у справі якщо справу не належить розглядати за правилами адміністративного судочинства.

При цьому, слід зазначити, що поняття «спір, який не підлягає розгляду в порядку адміністративного судочинства» слід тлумачити в ширшому значенні, тобто як поняття, що стосується тих спорів, які не підлягають розгляду в порядку адміністративного судочинства, і тих, які взагалі не підлягають судовому розгляду, у зв`язку із чим суд вважає, що оскарження спірного рішення не передбачено в порядку будь - якого судочинства, оскільки, як вище встановлено, не може бути самостійним предметом позову. Відповідні висновки викладені, зокрема, в постановах Великої Палати Верховного Суду від 16.05.2018 у справі №826/14493/17, від 18.09.2019 у справі № 2040/6074/18.

Наведені висновки по суті узгоджуються з позицією Верховного Суду, зазначеною в постановах від 11 квітня 2023 року справа № 442/4261/15-а та 14 листопада 2022 року справа № 826/13820/16.

Отже, враховуючи все вищезазначене у сукупності та з огляду на те, що заявлені вимоги позивача (в частині визнання протиправним та скасування рішення Куяльницької СР від 23.10.2021 року №2895 та зобов`язання відповідача надати дозвіл на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельної ділянки за рахунок земельних ділянок кадастровий номер: 5122983400:01:002:0206 або 5122983400:01:001:0682, або 5122984800:01:001:0385) не можуть бути розглянуті та досліджені шляхом подання нового позову, натомість повинні досліджуватись згідно вимог ст.383 КАС України, колегія суддів приходить до висновку про наявність підстав для скасування рішення суду першої інстанції та закриття провадження поданій справі.

Водночас, колегія суддів зазначає, що звертаючись з даним позовом ОСОБА_1 зазначав також вимогу щодо зобов`язання відповідача надати йому дозвіл на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельної ділянки орієнтовною площею 2 га у власність для ведення особистого селянського господарства за рахунок іншої (тобто не тих які мають кадастровий номер: 5122983400:01:002:0206 або 5122983400:01:001:0682, або 5122984800:01:001:0385) вільної земельної ділянки комунальної власності Куяльницької сільської ради, за межами населеного пункту в Подільському районі Одеської області, придатної для ведення товарного сільськогосподарського виробництва.

Суд наголошує, що вказана вимога не було заявлена в заяві від 10.03.2021 року, за якою ОСОБА_1 звернувся до Куяльницької сільської ради Подільського району Одеської області про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 2 га у власність для ведення особистого селянського господарства у відповідності із пунктом «б» частини 1 статті 121 ЗК України, що свідчить про відсутність підстав для закриття провадження в цій частині та належність до розгляду її (вимоги щодо зобов`язання відповідача надати йому дозвіл на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо за рахунок іншої вільної земельної ділянки комунальної власності) по суті.

Так, відповідно до ч.6 ст.118 ЗК України громадяни, зацікавлені в одержанні безоплатно у власність земельної ділянки із земель державної або комунальної власності для ведення фермерського господарства, ведення особистого селянського господарства, ведення садівництва, будівництва та обслуговування жилого будинку, господарських будівель і споруд (присадибної ділянки), індивідуального дачного будівництва, будівництва індивідуальних гаражів у межах норм безоплатної приватизації, подають клопотання до відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування, який передає земельні ділянки державної чи комунальної власності у власність відповідно до повноважень, визначених статтею 122 цього Кодексу. У клопотанні зазначаються цільове призначення земельної ділянки та її орієнтовні розміри. До клопотання додаються графічні матеріали, на яких зазначено бажане місце розташування земельної ділянки.

Водночас, з матеріалів справи не вбачається наявність факту звернення позивача 10.03.2021 року до Куяльницької сільської ради Подільського району Одеської області із заявою про надання дозволу на розробку проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 2 га у власність для ведення особистого селянського господарства у відповідності із пунктом «б» частини 1 статті 121 ЗК України за рахунок саме будь-якої вільної земельної ділянки комунальної власності Куяльницької сільської ради, за межами населеного пункту в Подільському районі Одеської області, придатної для ведення товарного сільськогосподарського виробництва.

Наведені обставини свідчать про обґрунтованість висновків суду першої інстанції щодо відсутності правових підстав для задоволення позову про зобов`язання відповідача надати позивачу дозвіл на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельної ділянки орієнтовною площею 2 га у власність для ведення особистого селянського господарства за рахунок будь-якої вільної земельної ділянки комунальної власності Куяльницької сільської ради, за межами населеного пункту в Подільському районі Одеської області, придатної для ведення товарного сільськогосподарського виробництва.

Керуючись статтями 238, 309, 315, 319, 321, 322, 325 КАС України, суд -

П О С Т А Н О В И В :

Апеляційну скаргу ОСОБА_1 задовольнити частково, а рішення Одеського окружного адміністративного суду від 27 лютого 2023 року скасувати в частині позовних вимог про визнання протиправним та скасування рішення Куяльницької СР від 23.10.2021 року №2895 «Про надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки для ведення особистого селянського господарства», яким надано гр. ОСОБА_1 дозвіл на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки із земель сільськогосподарського призначення комунальної власності для ведення особистого селянського господарства (далі - ОСГ) орієнтовною площею 2,0000 га (кадастровий номер 5122982500:01:001:0587), яка розташована на території Куяльницької сільської ради Подільського району, Одеської області; зобов`язання Куяльницьку сільську раду Подільського району Одеської області надати ОСОБА_1 дозвіл на виготовлення технічної документації із землеустрою щодо поділу та об`єднання земельної ділянки орієнтовною площею 2 га у власність для ведення особистого селянського господарства, за рахунок земельних ділянок, які передані в комунальну власність Куяльницької сільської ради Подільського району Одеської області, кадастровий номер: 5122983400:01:002:0206 - 61,482 га або земельної ділянки кадастровий номер: 5122983400:01:001:0682 - 47,8748 га за межами села Коси Слобідка, або земельної ділянки кадастровий номер 5122984800:01:001:0385 - 113,66 га., за межами населеного пункту Мардарівка Подільського району, Одеської області, в задоволенні яких було відмовлено.

Прийняти в цій частині постанову про закриття провадження.

В решті рішення Одеського окружного адміністративного суду від 27 лютого 2023 року залишити без змін.

Постанова апеляційного суду набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена до Верховного Суду протягом тридцяти днів у випадках, передбачених підпунктами а), б), в), г) пункту 2 частини 5 статті 328 КАС України.

Головуючий суддя Федусик А.Г.Судді Бойко А.В. Шевчук О.А.

СудП'ятий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення02.05.2023
Оприлюднено04.05.2023
Номер документу110585328
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них

Судовий реєстр по справі —420/21618/21

Постанова від 02.05.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Федусик А.Г.

Ухвала від 24.04.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Федусик А.Г.

Ухвала від 14.03.2023

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Федусик А.Г.

Рішення від 27.02.2023

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Глуханчук О.В.

Ухвала від 17.02.2022

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Глуханчук О.В.

Ухвала від 19.01.2022

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Глуханчук О.В.

Ухвала від 15.11.2021

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Глуханчук О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні