ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
03 травня 2023 року м. ПолтаваСправа № 440/1435/23
Полтавський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Костенко Г.В., розглянувши за правилами спрощеного провадження у письмовому провадженні справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "СП ГРАНО ТРЕЙД" до Головного управління ДПС у Полтавській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,
В С Т А Н О В И В:
Товариство з обмеженою відповідальністю "СП ГРАНО ТРЕЙД" звернулося до Полтавського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Головного управління ДПС у Полтавській області, Державної податкової служби України про:
- визнання протиправними та скасування Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Полтавській області від 15.08.2022 №7203076/39562084, від 15.08.2022 №7203077/39562084, від 19.08.2022 №7230755/39562084, від 07.09.2022 №7305954/39562084, від 26.09.2022 №7386855/39562084, від 03.10.2022 №7416280/39562084, від 04.10.2022 №7423738/39562084;
- зобов`язання Державну податкову службу України зареєструвати в ЄРПН податкову накладну №1 від 12.08.2021, №2 від 12.08.2021, №3 від 17.08.2021, №1 від 03.09.2021, №2 від 22.09.2021, №3 від 29.09.2021, №4 від 30.09.2021.
В обґрунтування позовних вимог позивачем зазначено, що оскаржувані рішення є протиправними та підлягають скасуванню, а податкові накладні №1 від 12.08.2021, №2 від 12.08.2021, №3 від 17.08.2021, №1 від 03.09.2021, №2 від 22.09.2021, №3 від 29.09.2021, №4 від 30.09.2021 підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних, оскільки платником податків надано контролюючому органу всі необхідні документи.
Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 27.02.2023 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження в адміністративній справі, розгляд справи вирішено проводити за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні), витребувано докази.
14.03.2023 до суду надійшов відзив відповідача на позовну заяву /а.с.144-152 т.2/, у якому представник відповідачів просить відмовити у задоволенні позову у повному обсязі, посилаючись на те, що зупинення реєстрації податкових накладних здійснено у відповідності та на виконання вимог Порядку зупинення реєстрації ПН/РК №1165.
Позивач надав до суду відповідь на відзив /а.с.304-314 т.2/, в якому зазначив, що у квитанціях відсутній конкретний перелік копій документів, необхідних для прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної в ЄР/ПН, що призводить до необґрунтованого обмеження права платника податків бути повідомленим про необхідність надання документів за вичерпним переліком, а не будь-яких на власний розсуд. Також наголошує, що здійснення моніторингу податкових накладних не повинно підміняти за своїм змістом проведення податкових перевірок, як способу реалізації владних управлінських функцій податкового органу, так як, перевірка податкових накладних є превентивним заходом, спрямованим на убезпечення від безпідставного формування податкового кредиту за операціями, що не підтверджені первинними документами або підтверджені платником податку копіями документів, які складені з порушенням законодавства.
Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 15.03.2023 заперечення представника відповідача проти розгляду справи за правилами спрощеного позовного провадження залишено без задоволення.
Справу розглянуто судом за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні).
Фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснювалось на підставі частини 4 статті 229 Кодексу адміністративного судочинства України.
Дослідивши письмові докази і письмові пояснення сторін, викладені у заявах по суті справи, суд встановив наступні обставини та спірні правовідносини.
ТОВ "СП ГРАНО ТРЕЙД" (код ЄДРПОУ 39562084) зареєстроване як юридична особа та взяте на облік як платник податків з 24.12.2014, номер запису: 15881020000014329.
Відповідно до приписів п.201.10. ст. 201 ПК України ТОВ "СП ГРАНО ТРЕЙД" складено наступні податкові накладні: №1 від 12.08.2021, №2 від 12.08.2021, №3 від 17.08.2021, №1 від 03.09.2021, №2 від 22.09.2021, №3 від 29.09.2021, №4 від 30.09.2021 та направлено через автоматизовану систему до ДПС України податкові накладні для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних /а.с.34, 57, 66, 127, 234-235 т.1, 81, 102 т.2/.
За результатами розгляду зазначених податкових накладних контролюючий орган через Автоматизовану систему "Єдине вікно подання електронних документів" ДПС України направив ТОВ "СП ГРАНО ТРЕЙД" квитанції, згідно яких, документи прийнято, реєстрація зупинена:
- квитанція №9269492179 від 15.09.2021 /а.с.35 т.1/ до ПН №1 від 12.08.2021, згідно з якою: Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від 12.08.2021 р. №1 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає п.8 Критеріїв ризиковості платника податку. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Додатково повідомляємо: показник «D»=6.4584%, «P»=0;
- квитанція №9269503685 від 15.09.2021 /а.с.58 т.1/ до ПН №2 від 12.08.2021, згідно з якою: Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від 12.08.2021 р. №2 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає п.8 Критеріїв ризиковості платника податку. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Додатково повідомляємо: показник «D»=6.4584%, «P»=0;
- квитанція №9269539991 від 15.09.2021 /а.с.66 зворотній бік, т.1/ до ПН №3 від 17.08.2021, згідно з якою: Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від 17.08.2021 р. №3 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає п.8 Критеріїв ризиковості платника податку. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Додатково повідомляємо: показник «D»=6.4584%, «P»=0;
- квитанція №9271152555 від 20.09.2021 /а.с.128 т.1/ до ПН №1 від 03.09.2021, згідно з якою: Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від 03.09.2021 р. №1 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає п.8 Критеріїв ризиковості платника податку. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Додатково повідомляємо: показник «D»=.0000%, «P»=0;
- квитанція №9311206379 від 29.11.2021 /а.с.236 т.1/ до ПН №2 від 22.09.2021 , згідно з якою: Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від 22.09.2021 р. №2 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає п.8 Критеріїв ризиковості платника податку. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Додатково повідомляємо: показник «D»=.0000%, «P»=0;
- квитанція №9311197858 від 29.11.2021 /а.с.82 т.1/ до ПН №3 від 29.09.2021, згідно з якою: Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від 29.09.2021 р. №3 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає п.8 Критеріїв ризиковості платника податку. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Додатково повідомляємо: показник «D»=.0000%, «P»=0;
- квитанція №9434356294 від 30.09.2021 /а.с.103 т.1/ до ПН №4 від 30.09.2021, згідно з якою: Відповідно до п.201.16 ст.201 Податкового кодексу України, реєстрація ПН/РК від 30.09.2021 р. №4 в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена. Платник податку, яким подано для реєстрації ПН/РК в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідає п.8 Критеріїв ризиковості платника податку. Пропонуємо надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Додатково повідомляємо: показник «D»=.0000%, «P»=0.
ТОВ "СП ГРАНО ТРЕЙД" направило контролюючому органу повідомлення про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено. До вказаних повідомлень позивачем додано письмові пояснення та інші документи, копії яких містяться у матеріалах справи.
Комісією ГУ ДПС у Полтавській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято наступні Рішення:
- рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН від 15.08.2022 №7203076/39562084 щодо ПН№1 від 12.08.2021 року, у реєстрації відмовлено. Підставою зазначено: ненадання первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних (документи, які не надано підкреслити) /а.с.33 т.1/;
- рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН від 15.08.2022 №7203077/39562084 щодо ПН№2 від 12.08.2021 р., у реєстрації відмовлено. Підставою зазначено: ненадання первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних (документи, які не надано підкреслити) /а.с.56 т.1/;
- рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН від 19.08.2022 № 7230755/39562084 щодо ПН№3 від 17.08.2021 р., у реєстрації відмовлено. Підставою зазначено: наданням платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства. Додаткова інформація (зазначити конкретні документи): проведеним аналізом наданих документів не встановлено походження реалізованого зерна, оскільки постачальник ТОВ «Торгова група «Агро-Альянс» (37439816) не є сільськогосподарським товаровиробником, відповідно до умов додаткової угоди №В1Н22-05575-ДУ від 17.08.2021 р. до Договору поставки №В1Н22-05575 від 17.08.2021 р. з покупцем ТОВ «»Кернел-Трейд» не надано форму 4-сг «Посівні площі сільськогосподарських культур під урожай» або форма 29-сг «Підсумки збору врожаю сільськогосподарських культур» /а.с.64-65 т.1/.
- рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН від 07.09.2022 р. №7305954/39562084 щодо ПН№1 від 03.09.2021 р., у реєстрації відмовлено. Підставою зазначено: До повідомлення платником не надано заявку та/або специфікацію з постачальником товару ТОВ «Торгова група «Агро-Альянс», передбачених п.4.1 договору поставки №43 від 25.07.2021 р., документів щодо транспортування/переміщення ячменю від постачальника до ТОВ «СП Грано Трейд», акт наданих послуг ТОВ «ЗП Агроконтинент» щодо транспортування товару до ТОВ «Кернел-Трейд», довіреність на менеджера із закупівель ОСОБА_1 на отримання продукції з боку ТОВ «Кернел-Трейд» /а.с.125-126 т.1/.
- рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН від 26.09.2022 №7386855/39562084 щодо ПН№2 від 22.09.2021 р., у реєстрації відмовлено. Підставою зазначено: надання платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства. Додаткова інформація: до повідомлення платником податку надано видаткову накладну на придбання пшениці у ТОВ «ТГ Агро-альянс», що є неплатником ПДВ, але ТОВ «СП Грано Трейд» рядок 10.4 «Придбання (виготовлення, будівництво, спорудження, створення) товарів/послуг та необоротних активів на митній території України з нульовою ставкою» не декларує, що не дає можливість ідентифікувати походження реалізованого товару. Платником надано документи на зберігання пшениці з ТОВ «Зерноагротрейд», але оплата за надані послуги відсутня» /а.с.232-233 т.1/.
- рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН від 03.10.2022 №7416280/39562084 щодо ПН№3 від 29.09.2021 р., у реєстрації відмовлено. Підставою зазначено: Ненадання платником податків копій документів: Договорів, довіреностей, актів керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції, первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі, рахунки-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів, додаткова інформація: не надано товарно-транспортну накладну та довіреність на отримання ТМЦ зі сторони ТОВ «Кернел-Трейд» /а.с.79-80 т.2/.
- рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН від 04.10.2022 р. №7423738/39562084 щодо ПН№4 від 30.09.2021 р., у реєстрації відмовлено. Підставою зазначено: Підставою зазначено: Ненадання платником податків копій документів: Договорів, довіреностей, актів керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції, первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі, рахунки-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів, додаткова інформація: не надано товарно-транспортну накладну та довіреність на отримання ТМЦ зі сторони ТОВ «Кернел-Трейд» /а.с.100-101 т.2/.
Позивач, вважаючи рішення від 15.08.2022 №7203076/39562084, від 15.08.2022 №7203077/39562084, від 19.08.2022 №7230755/39562084, від 07.09.2022 №7305954/39562084, від 26.09.2022 №7386855/39562084, від 03.10.2022 №7416280/39562084, від 04.10.2022 №7423738/39562084 протиправними та такими, що підлягають скасуванню, звернувся до суду з цим позовом.
Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд виходить із наступного.
Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Спеціальним законом з питань оподаткування, який установлює порядок погашення зобов`язань юридичних або фізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фондами з податків і зборів (обов`язкових платежів), нарахування і сплату пені та штрафних санкцій, що застосовуються до платників податків і визначає заходи, які вживаються контролюючим органом з метою погашення платниками податків податкового боргу є Податковий кодекс України від 02.12.2010 року № 2755-VI (далі - ПК України).
Відповідно до підпунктів 16.1.2,16.1.3, пункту 16.1 статті 16 ПК України платник податків зобов`язаний вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів, подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.
Згідно з підпунктом "а" пункту 185.1 статті 185 ПК України об`єктом оподаткування є операції платників податку з: постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу, у тому числі операції з безоплатної передачі та з передачі права власності на об`єкти застави позичальнику (кредитору), на товари, що передаються на умовах товарного кредиту, а також з передачі об`єкта фінансового лізингу у володіння та користування лізингоодержувачу/орендарю.
Відповідно до пункту 187.1 статті 187 ПК України датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:
а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;
б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку. Для документів, складених в електронній формі, датою оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку, вважається дата, зазначена у самому документі як дата його складення відповідно до Закону України "Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні", незалежно від дати накладення електронного підпису.
База оподаткування операцій з постачання товарів/послуг визначається виходячи з їх договірної вартості з урахуванням загальнодержавних податків та зборів (крім акцизного податку на реалізацію суб`єктами господарювання роздрібної торгівлі підакцизних товарів, збору на обов`язкове державне пенсійне страхування, що справляється з вартості послуг стільникового рухомого зв`язку, податку на додану вартість та акцизного податку на спирт етиловий, що використовується виробниками - суб`єктами господарювання для виробництва лікарських засобів, у тому числі компонентів крові і вироблених з них препаратів (крім лікарських засобів у вигляді бальзамів та еліксирів) (пункт 188.1 статті 188 ПК України).
Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних встановлюється Кабінетом Міністрів України (пункт 201.10 статті 201 ПК України).
Відповідно до підпункту 14.1.60 ПК України єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.
Положенням пункту 201.10 статті 201 ПК України визначено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Податкова накладна та/або розрахунок коригування до неї, складені та зареєстровані після 01.07.2017 року в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг достатньою підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту, та не потребує будь-якого іншого додаткового підтвердження.
Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.
Датою та часом надання податкової накладної та/або розрахунку коригування в електронному вигляді до центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, є дата та час, зафіксовані у квитанції.
Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.
Помилки в реквізитах, визначених пунктом 201.1 цієї статті (крім коду товару згідно з УКТ ЗЕД), які не заважають ідентифікувати здійснену операцію, її зміст (товар/послугу, що постачаються), період, сторони та суму податкових зобов`язань, не можуть бути причиною неприйняття податкових накладних у електронному вигляді.
Якщо протягом операційного дня не надіслано квитанції про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, така податкова накладна вважається зареєстрованою в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Отже, платник податку - постачальник з настанням першої із умов виникнення податкових зобов`язань, визначених у пункті 187.1 статті 187 ПК України, зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Відповідно до пункту 2 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246 (у редакції, чинній на час виникнення спірних правовідносин), податкова накладна - електронний документ, який складається платником податку на додану вартість (далі - платник податку) відповідно до вимог Податкового кодексу України (далі - Кодекс) в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.
Податкова накладна та/або розрахунок коригування складаються та реєструються постачальником (продавцем) - платником податку, крім випадків, визначених пунктом 9 цього Порядку (пункт 8 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних).
Згідно з пунктом 12 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДФС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки: відповідності податкової накладної та/або розрахунку коригування затвердженому формату (стандарту); чинності електронного цифрового підпису, порядку його накладення та наявності права підписання посадовою особою платника податку таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; реєстрації особи, що надіслала на реєстрацію податкову накладну та/або розрахунок коригування, платником податку на момент складення та реєстрації таких податкової накладної та/або розрахунку коригування; дотримання вимог, установлених пунктом 192.1 статті 192 та пунктом 201.10 статті 201 Кодексу; наявності помилок під час заповнення обов`язкових реквізитів відповідно до пункту 201.1 статті 201 Кодексу; наявності суми податку на додану вартість відповідно до пунктів 200-1.3 і 200-1.9 статті 200-1 Кодексу (для податкових накладних та/або розрахунків коригування, що реєструються після 01.07.2015 року); наявності в Реєстрі відомостей, що містяться у податковій накладній, яка коригується; факту реєстрації/зупинення реєстрації/відмови в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування з такими ж реквізитами; відповідності податкових накладних та/або розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків, достатнім для зупинення їх реєстрації відповідно до пункту 201.16 статті 201 Кодексу; дотримання вимог Законів України "Про електронний цифровий підпис", "Про електронні документи та електронний документообіг" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.
Відповідно до пунктів 13-15 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
Квитанція в електронній формі надсилається платнику податку протягом операційного дня та є підтвердженням прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Примірник квитанції в електронній формі зберігається в ДФС.
У квитанції зазначаються дата та час її формування, реквізити податкової накладної та/або розрахунку коригування та результат перевірки. Якщо у податковій накладній та/або розрахунку коригування за результатами проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), виявлено порушення, платнику податку надсилається квитанція про неприйняття податкової накладної та/або розрахунку коригування із зазначенням причини такого неприйняття.
Згідно з пунктом 201.16 статті 201 Податкового кодексу України реєстрація податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Кабінетом Міністрів України прийнято постанову "Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних" від 11.12.2019 №1165, якою, зокрема, затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (надалі - Порядок №1165).
Пунктом 1 Порядку №1165 встановлено, що цей Порядок визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів.
За змістом пункту 2 Порядку №1165 автоматизований моніторинг відповідності податкової накладної/розрахунку коригування критеріям оцінки ступеня ризиків - сукупність заходів та методів, що застосовуються контролюючим органом для виявлення ознак наявності ризиків порушення норм податкового законодавства за результатами проведення автоматизованого аналізу наявної в інформаційних системах контролюючих органів податкової інформації.
Згідно з пунктом 5 Порядку №1165 платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).
Податкова накладна / розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).
Платник податку отримує інформацію щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, через електронний кабінет /пункт 8 Порядку №1165/.
Пунктами 10, 11 Порядку №1165 передбачено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.
Згідно з приписами пункту 6 Порядку №1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня.
У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Включення платника податку до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення.
Платник податку отримує рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку через електронний кабінет у день прийняття такого рішення (додаток 4).
У рішенні зазначається підстава, відповідно до якої встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Додатком 1 до Порядку №1165 визначено Критерії ризиковості платника податку на додану вартість, пунктом 8 яких передбачено, що у контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування.
Як вже зазначалося судом, за результатами розгляду спірних податкових накладних ДПС України направила ТОВ "СП ГРАНО ТРЕЙД" квитанції, у якій зазначено: "Документ прийнято. Реєстрація зупинена...".
Надаючи правову оцінку зазначеним підставам для зупинення реєстрації складених ТОВ "СП ГРАНО ТРЕЙД" податкових накладних, суд звертає увагу на те, що Порядок №1165 не містить вимоги про прийняття контролюючим органом окремого рішення з питання зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в ЄРПН.
Водночас, виходячи з наведених вище положень пунктів 10, 11 Порядку №1165, зміст такого рішення наводиться податковим органом у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
При цьому, пунктом 11 Порядку №11 передбачено вимоги до змісту такої квитанції, а саме - у ній обов`язково мають бути зазначені: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.
Дослідивши залучені до матеріалів справи копії квитанцій суд встановив, що у них не зазначено вимог до платника податків в частині надання конкретних пояснень та документів з метою реєстрації податкової накладної в ЄРПН.
Наведене, на переконання суду, унеможливлює визначення платником порядку своїх дій, які він має вчинити з метою прийняття контролюючим органом позитивного рішення про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування у ЄРПН.
При цьому суд виходить з того, що Порядок №1165 не передбачає можливості проведення контролюючим органом консультацій, листування з платником податку на етапі прийняття рішення про реєстрацію / відмову у реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в ЄРПН чи залучення платника податку до процесу прийняття цього рішення в інший спосіб. Тобто, у такому випадку платник податку фактично позбавлений можливості на участь у процесі прийняття суб`єктом владних повноважень відповідного рішення. Як наслідок, визначальне значення для дотримання законності цієї процедури і забезпечення прав платника податку під час її проведення має конкретизація контролюючим органом підстав для зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в ЄРПН та зазначення у квитанції про зупинення чітких і зрозумілих вказівок такому платнику щодо того, які саме пояснення та копії документів має надати цей платник задля розгляду питання про реєстрацію податкової накладної / розрахунку коригування в ЄРПН.
Однак, у цій справі надіслані позивачу квитанції містили лише загальне посилання на наявність у нього права подати пояснення та копії документів без зазначення їх конкретного переліку.
На переконання суду, під час прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних, контролюючий орган не повинен здійснювати повний аналіз господарських операцій позивача на предмет їх реальності. Змістовна оцінка господарської операції може бути проведена лише за результатом здійснення відповідної перевірки, підстави та порядок проведення якої визначено нормами Податкового кодексу України. У свою чергу, під час реєстрації податкових накладних контролюючим органом фактично проводиться моніторинг операції чи платника податків лише за зовнішніми (формальними) критеріями.
Разом із тим, позивачем направлено контролюючому органу регіонального рівня пояснення та копії документів щодо спірних господарських операцій та податкових накладних.
За результатами розгляду вищевказаних документів, відповідач дійшов висновку про наявність підстав для відмови у реєстрації податкових накладних №1 від 12.08.2021, №2 від 12.08.2021, №3 від 17.08.2021, №1 від 03.09.2021, №2 від 22.09.2021, №3 від 29.09.2021, №4 від 30.09.2021.
Щодо податкової накладної №1 від 12.08.2021, суд зазначає наступне.
12.08.2021 між позивачем та ТОВ «Кернел-Трейд» було укладено Договір поставки №0632/3/22 від 12.08.2021 /а.с.37-42 т.1/.
Згідно предмету Договору поставки, Постачальник зобов`язується поставити, а Покупець прийняти та оплатити товар українського походження, врожаю 2021 року (надалі - Товар) на умовах, зазначених у цьому Договорі.
Також в рамках Договору поставки №0632/3/22 від 12.08.2021, Сторонами було укладено Додаткову угоду №ЗП22-12199 від 12.08.2021 /а.с.43 т.1/.
В рамках Договору поставки №0632/3/22 від 12.08.2021, ТОВ "СП ГРАНО ТРЕЙД" здійснило поставку пшеницю 3 класу, що підтверджують наступні документи: рахунок-фактура №126 від 12.08.2021, Видаткова накладна №122 від 12.08.2021 /а.с.45-47 т.1/.
Згідно з п.4.2. Договору: Оплата товару здійснюється Покупцем у безготівковій формі шляхом перерахування грошових коштів на рахунок Постачальника, зазначений в цьому Договорі, впродовж 3 (три) банківських днів з дати поставки Товару та після (за умови) отримання Покупцем від Постачальника документів та здійснення Постачальником дій, зазначених у п.2.6 цього Договору. У разі ненадання зазначених документів (та/або не здійснення дії) або неповного їх надання (та/або здійснення), Покупець має право затримати оплату Товару або здійснити часткову оплату Товару.
У разі відсутності реєстрації в ЄРПН податкової (их) накладної (их) та/або розрахунку (ів) коригування кількісних та вартісних показників до податкової накладної та/або оформлення їх з порушенням чинного законодавства, Покупець має право затримати оплату Товару до дати такої реєстрації та/або виправлення помилок. Така реєстрація та/або виправлення помилок повинна бути здійснена Постачальником в строк, не більше 365 календарних днів з дати поставки товару.
Товар було сплачено згідно з платіжним дорученням №1259041 від 16.08.2021 /а.с.48 т1/.
Товар, який було поставлено на адресу ТОВ «Кернел-Трейд» було придбано позивачем за Договором закупівлі №10 від 01.08.2019 укладеним з ФОП ОСОБА_2 , що підтверджується копією видаткової накладної №16 від 03.08.2019, видаткова накладна №17 від 02.08.2019, копіями товарно-транспортних накладних №11 від 02.08.2019 та №13 від 03.08.2019 /а.с.49-53 т.1/.
Вказані пояснення за вих.№55 від 11.08.2022 та пакет документів було долучено до пояснень поданих для розблокування податкової накладної /а.с.54-55 т.1/.
Щодо податкової накладної №2 від 12.08.2021, суд зазначає наступне.
Податкова накладна складена в межах договору поставки №0632/3/22 від 12.08.2021 /а.с.37-42 т.1/.
В рамках Договору поставки №0632/3/22 від 12.08.2021,ТОВ "СП ГРАНО ТРЕЙД" здійснило поставку пшеницю 4 класу, що підтверджують наступні документи: рахунок-фактура №127 від 12.08.2021, видаткова накладна №123 від 12.08.2021 /а.с.60-62 т.1/.
Товар було сплачено за платіжним дорученням №1259042 від 16.08.2021 /а.с.63 т.1/.
Товар, який було поставлено на адресу ТОВ «Кернел-Трейд» було придбано позивачем за Договором закупівлі №10 від 01.08.2019 укладеним з ФОП ОСОБА_2 , що підтверджується копією видаткової накладної №16 від 03.08.2019, видаткова накладна №17 від 02.08.2019, копіями товарно-транспортних накладних №11 від 02.08.2019 та №13 від 03.08.2019 /а.с.49-53 т.1/.
Вказані пояснення за вих.№55 від 11.08.2022 та пакет документів було долучено до пояснень поданих для розблокування податкової накладної /а.с.54-55 т.1/.
Щодо податкової накладної №3 від 17.08.2021, суд зазначає наступне.
17.08.2021 між позивачем та ТОВ «Кернел-Трейд» було укладено Договір поставки №ВІН22-05575 від 17.08.2021 /а.с.67-72 т.1/.
Також сторонами в рамках Договору поставки №ВІН22-05575 від 17.08.2021 було укладено додаткову угоду №ВІН22-0575-ДУ від 17.08.2021 /а.с.73-74 т.1/.
Згідно предмету Договору поставки, Постачальник зобов`язується поставити, а Покупець прийняти та оплатити товар українського походження, врожаю 2021 року (надалі - Товар) на умовах, зазначених у цьому Договорі.
В рамках Договору поставки №ВІН22-05575 від 17.08.2021, ТОВ "СП ГРАНО ТРЕЙД" здійснило поставку товару, що підтверджують наступні документи: рахунок-фактура №128 від 17.08.2021, видаткова накладна №124 від 17.08.2021, акт приймання-передачі №gr00-000066 від 17.08.2021 (видаткова накладна та рахунок мають форму електронного документа на який накладено 2 КЕП з боку покупця та Постачальника), вказані операції відображені в оборотно-сальдовій відомості по рахунку 361 /а.с.77-80 т.1/.
ТОВ "СП ГРАНО ТРЕЙД" отримало наступні оплати з боку Покупця у рамках вказаної господарської операції: платіжне доручення №1259834 від 18.08.2021 на суму 1289600,00 грн., що підтверджується випискою по особовому рахунку за 16.08.2021. Заборгованість перед позивачем складає 180544,00 грн /а.с.81 т.1/.
Реалізована пшениця зберігалася на «зерновому складі» ТОВ «Гранд Інвест Лімітед» згідно договору складського зберігання зерна №24Е/21-22 від 03.08.2021 /а.с.82-87 т.1/ за адресою: Волинська область, Ковельський район, смт. Голоби вул.Ткача,1, звідси і була реалізована на ТОВ «Кернел-Трейд» про що свідчить складська квитанція на зерно №140 від 17.08.2021 про переоформлення з ТОВ "СП Грано Трейд" на ТОВ «Кернел-Трейд», за послуги зберігання та переоформлення в адресу ТОВ "СП Грано Трейд" виставлений рахунок №200 від 17.08.2021 та акт надання послуг №242 від 17.08.2021 на суму 8480,00 грн., аналізна картка №541 від 17.08.2021, платіжне доручення №206 від 18.08.2021 на суму 8480,00 грн /а.с.88-94 т./.
Доставка пшениці на зерновий склад за адресою: Волинська область, Ковельський район, смт. Голоби вул. Ткача, 1, здійснювалася перевізником ТОВ «Закупівельне підприємство «Агроконтинент» згідно договору на транспортні перевезення №133 від 01.05.2021 /а.с.95-98 т.1/ про що свідчать товарно-транспортні накладні №000188 від 03.08.2021 на 35,120 тн., №000190 від 03.08.2021 на 40,180 тн., №000191 від 03.08.2021 на 35,38 тн., №000192 від 03.08.2021 на 34,92тн, №000193 від 03.08.2021 на 33,82 тн., №000194 від 03.08.2021 на 20,58 тн., оплата за послуги перевезення здійснювалася по рах.№ НОМЕР_1 від 01.09.2021 та акту прийому-передачі виконаних робіт (наданих послуг) №0508 від 05.08.2021 на суму 125001,00 грн. без ПДВ згідно платіжних доручень: №307 від 23.10.2021 на суму 41667,00 грн., №243 від 16.09.2021 на суму 41667,00 грн., №228 від 06.09.2021 на суму 41667,00 грн /а.с.99-110 т.1/.
Реалізована пшениця була придбана у ТОВ «ТГ Агро-Альянс» згідно договору поставки №74 від 01.06.2021 по довіреності №55 від 01.06.2021 через Тронько Юрія Володимировича, видаткова накладна №100012 від 01.06.2021 200,00 тн. на суму 1158000,00 грн. без ПДВ від 01.06.2021, акт приймання-передачі №23 від 01.06.2021, рахунок-фактура №100012 від 01.06.2021, посвідчення про якість №172 від 01.06.2021. Оплата проведена згідно платіжних доручень: №245 від 16.09.2021 на суму 256000,00 грн, №256 від 23.09.2021 року на суму 300000,00 грн., №265 від 28.09.2021 на суму 200000,00 грн., №280 від 06.10.2021 на суму 402000,00 грн. Перехід права власності та товар відбувався на складі Покупця за адресою: АДРЕСА_1 згідно умов Договору поставки №74 від 01.06.2021 /а.с.110-122 т.1/.
Придбаний товар зберігався на орендованому складі Постачальника за адресою: с. Черкасівка, Полтавська область, Полтавський район, вул. Озерна, 11 з фізичною особою ОСОБА_3 (який є засновником Товариства) що належить йому на правах власності згідно Витягу про реєстрацію права власності на нерухоме майно. Орендована площа складає 931,4 м2. Навантаження і розвантаження пшениці на складі де зберігалася продукція здійснювалося навантажувачем-зернометачем, що належить власнику складу.
Вказані пояснення за вих.№ 56 від 17.08.2022 та пакет документів було долучено до пояснень поданих для розблокування податкової накладної /а.с.123-124 т.1/.
Щодо податкової накладної №1 від 03.09.2021, суд зазначає наступне.
02.09.2021 між позивачем та ТОВ «Кернел-Трейд» було укладено Договір поставки №П-0645/3/22 від 02.09.2021 /а.с.129-133 т.1/.
Згідно предмету Договору поставки, Постачальник зобов`язується поставити, а Покупець прийняти та оплатити товар українського походження, врожаю 2021 року (надалі - Товар) на умовах, зазначених у цьому Договорі.
В рамках Договору поставки №П-0645/3/22 від 02.09.2021, ТОВ "СП ГРАНО ТРЕЙД" здійснило поставку товару, що підтверджують наступні документи: рахунок-фактура №129 від 03.09.2021, видаткова накладна № 125 від 03.09.2021 /а.с.135-138 т.1/.
В рамках Договору поставки № П-0645/3/22 від 02.09.2021, ТОВ "СП ГРАНО ТРЕЙД" отримало наступні оплати з боку Покупця у рамках вказаної господарської операції: платіжне доручення №1266670 від 03.09.2021 на суму 1402000,00 грн., що підтверджується випискою по особовим рахункам АТ «Банк «Український капітал» за 01.09.2022 Заборгованість перед Позивачем складає 358,96 грн /а.с.139 т.1/.
Реалізований ячмінь зберігався на «зерновому складі» ТОВ «Зерно-Агротрейд» згідно договору складського зберігання зерна №С/0721/26 від 27.07.2021 з додатками, за адресою: Полтавська область, смт.Скороходово, ВП «Скороходівський елеватор» звідси і була реалізована на ТОВ «Кернел-Трейд» про що свідчить складська квитанція на зерно №1023 від 03.09. 2021 про переоформлення з ТОВ СП «Грано Трейд» на ТОВ «Кернел Трейд», ячмінь 3 класу в кількості 253,76 тн., та акт приймання-передачі зерна при переоформленні №ЗАТ 18900032 від 03.09.2021. За послуги зберігання та переоформлення ТОВ «СП Грано Трейд» виставлений рахунок №ЗАТ 18900102 від 03.09.2021 та акт надання послуг №697 від 03.09.2021 на суму 9526,60 грн., картка №ЗАТ1890367 від 03.09.2021 аналізу зерна №13, попередній акт-розрахунок №ЗАТ18900139 від 03.09.2021 /а.с.140-170 т.1/.
Доставка ячменю 3 класу за адресою: Полтавська область, смт. Скороходово, ВП «Скороходівський елеватор» здійснювалася перевізником ТОВ «Закупівельне підприємство «Агроконтинент» згідно договору на транспортні перевезення №133 від 01.05.2021 року (акт №0109 від 01.09.2021 прийому-передачі виконаних робіт (наданих послуг) на суму 52000,00 грн, рахунок-фактура №010921/1 від 01.09.2021 на суму 52000,00 грн., оплата згідно платіжного доручення №443 від 22.02.2022 на суму 52000,00 грн. (разом з листом про зміну призначення платежу за вих.№1 від 23 лютого 2022 року) /а.с.170-178 т.1/. Надходження ячменя на елеватор здійснювалося з 05.08.2021 по 21.08.2021 про що свідчить попередній акт-розрахунок ЗАТ18900П9 від 03.09.2021 на підставі наступних товарно-транспортних накладних: №670871 від 05.08.2021 на 14,96 тн., №670877 від 05.08.2021 на 15,120 тн.,(реєстр №ЗАТ 18900128 накладних на прийняте зерно від 05.08.2021 року), акт приймання-передачі зерна на зберігання №ЗАТ 18900128 від 05.08.2021 /а.с.179-182 т.1/; №670875 від 06.08.2021 на 17,88 тн., №670881 від 06.08.2021 на 17,76 тн., №670876 від 06.08.2021 на 16,68 тн. (реєстр №ЗАТ 18900129 накладних на прийняте зерно від 06.08.2021), акт приймання-передачі зерна на зберігання №ЗАТ 18900129 від 06.08.2021 /а.с.183-188 т.1/; №670874 від 06.08.2021 на 14,92 тн. (реєстр №ЗАТ 18900130 накладних на прийняте зерно від 06.08.2021), акт приймання-передачі зерна на зберігання №ЗАТ 18900130 від 06.08.2021 /а.с.188-190 т.1/; №670873 від 09.08.2021 на 15,04 тн., №670872 від 09.08.2021 на 22,3 тн., № 525758 від 09.08.2021 на 10,92 тн. (реєстр №ЗАТ 18900134 накладних на прийняте зерно від 09.08.2021, №ЗАТ 18900135 від 09.08.2021), акт приймання-передачі зерна на зберігання №ЗАТ 18900135 від 09.08.2021, № ЗАТ 18900134 від 09.08.2021 /а.с.192-197 т.1/; №525760 від 10.08.2021 на 23,52 тн., №525761 від 10.09.2021 на 11,78 тн. (реєстр №ЗАТ 18900138 накладних на прийняте зерно від 10.08.2021), акт приймання-передачі зерна на зберігання №ЗАТ 18900138 від 10.08.2021 /а.с.198-201 т.1/; №525762 від 11.08.2021 на 10,24 тн., №525763 від 11.08.2021 на 24,08 тн. №525764 від 11.08.2021 на 10,98 тн. (реєстр №ЗАТ 18900139, №18900140 накладних на прийняте зерно від 11.08.2021), акт приймання-передачі зерна на зберігання №ЗАТ 18900139, №ЗАТ 18900140 від 11.08.2021 /а.с.202-208 т.1/; №525765 від 19.08.2021 на 5,9 тн., №525766 від 19.08.2021 на 5,9 тн. (реєстр №ЗАТ 18900165, №18900166 накладних на прийняте зерно від 19.08.2021), акт приймання-передачі зерна на зберігання №ЗАТ 18900165, №ЗАТ 18900166 від 19.08.2021 /а.с.209-214 т.1/; №525767 від 21.08.2021 на 17,58 тн. (реєстр №ЗАТ 18900169 від 21.08.2021 накладних на прийняте зерно), акт приймання-передачі зерна на зберігання №ЗАТ 18900169 від 21.08.2021 /а.с.215-217 т.1/.
Реалізований ячмінь був придбаний у ТОВ «ТГ Агро-Альянс» згідно договору поставки №43 від 25.07.2021, видаткова накладна №100027 від 30.07.2021 253,76 тн. на суму 1313715,52 грн без ПДВ, рахунок-фактура №100029 від 30.07.2021, посвідчення про якість №135 від 30.07.2021. Оплата проведена згідно наступних платіжних доручень: №573 від 25.08.2022 на суму 265000,00 грн., №590 від 29.08.2022 на суму 200000 грн., №596 від 31.08.2022 на суму 500 000 грн., №597 від 31.08.2022 на суму 350000 грн. Перехід права власності та товар відбувався на складі Покупця за адресою: АДРЕСА_1 згідно умов Договору поставки №43 від 25/07/2021 /а.с.218-228 т.1/.
Придбаний товар зберігався на орендованому складі Постачальника за адресою: с. Черкасівка, Полтавська область, Полтавський район, вул. Озерна, 11 (договір оренди складу №21 від 01.08.2019 року) з фізичною особою ОСОБА_3 (який є засновником Товариства) що належить йому на правах власності згідно Витягу про реєстрацію права власності на нерухоме майно. Орендована площа складає 931,4 м2. Навантаження і розвантаження пшениці на складі де зберігалася продукція здійснювалося навантажувачем-зернометачем, що належить власнику складу.
Вказані пояснення за вих.№57 від 02.09.2022 р. та пакет документів було долучено до пояснень поданих для розблокування податкової накладної /а.с.229-231 т.1/.
Щодо податкової накладної №2 від 22.09.2021, суд зазначає наступне.
22.09.2021 між позивачем та ТОВ «Кернел-Трейд» було укладено Договір поставки №П-0658/3/22 від 22.09.2021 /а.с.237-242 т.1/.
Згідно предмету Договору поставки, Постачальник зобов`язується поставити, а Покупець прийняти та оплатити товар українського походження, врожаю 2021 року (надалі - Товар) на умовах, зазначених у цьому Договорі.
В рамках Договору поставки № П-0658/3/22 від 22.09.2021, ТОВ "СП ГРАНО ТРЕЙД" здійснило поставку товару, що підтверджують наступні документи: рахунок-фактура №130 від 22.09.2021 року, видаткова накладна №126 від 22.09.2021, акт приймання-передачі №ЗАТ19000032 від 22.08.2021 /а.с.243-248 т.1.
В рамках Договору поставки № П-0658/3/22 від 22.09.2021 ТОВ "СП ГРАНО ТРЕЙД" отримало наступні оплати з боку Покупця у рамках вказаної господарської операції: платіжне доручення №1277787 від 23.09.2021 на суму 1576000,00 грн., що підтверджується випискою по особовим рахункам АТ «Банк «Український капітал» за 23.09.2022. Заборгованість перед ТОВ "СП ГРАНО ТРЕЙД" складає 221 458,51 грн /а.с.249 т.1/.
Реалізована пшениця зберігалася на «зерновому складі» ТОВ «Зерно-Агротрейд» згідно договору складського зберігання зерна №Л/0821/17 від 02.08.2021 року (з додатками та додатковими угодами) за адресою: Полтавська область, Козельщинський район, с. Лутовинівка вул.Короленка,74А звідси і була реалізована на ТОВ «Кернел-Трейд» про що свідчить складська квитанція на зерно №1327 від 22.09.2021 про переоформлення з ТОВ СП «Грано Трейд» на ТОВ «Кернел-Трейд», картка №ЗАТ19000720 від 22.09.2021 аналізу зерна №18 /а.с.1-36 т.2/.
Доставка пшениці на зерновий склад за адресою: Полтавська область, Козельщинський район, с. Лутовинівка вул.Короленка,74А здійснювалася перевізником ТОВ «Закупівельне підприємство «Агроконтинент» згідно договору на транспортні перевезення №133 від 01.05.2021 року про що свідчать : товарно-транспортні накладна №951494 від 02.09.2021 на 25,88 тн., направлення на розвантаження транспортного засобу №3318 від 02.09.2021, реєстр накладних на прийняте зерно №ЗАТ 19000349 від 02.09.2021; товарно-транспортні накладна №951493 від 03.09.2021 на 27,22 тн., направлення на розвантаження транспортного засобу №3351 від 03.09.2021, реєстр накладних на прийняте зерно №ЗАТ 19000355 від 03.09.2021; товарно-транспортні накладна №951491 від 04.09.2021 на 26,9 тн., направлення на розвантаження транспортного засобу №3416 від 04.09.2021,реєстр накладних на прийняте зерно №ЗАТ 19000359 від 04.09.2021; товарно-транспортні накладна №951499 від 03.09.2021 на 39,24 тн., направлення на розвантаження транспортного засобу №3381 від 03.09.2021, реєстр накладних на прийняте зерно №ЗАТ 19000359 від 04.09.2021; товарно-транспортні накладна №951489 від 07.09.2021 на 29,0 тн., направлення на розвантаження транспортного засобу №3488 від 03.09.2021, реєстр накладних на прийняте зерно №ЗАТ 19000377 від 07.09.2021; товарно-транспортні накладна №525929 від 08.09.2021 на 28,22 тн., направлення на розвантаження транспортного засобу №3608 від 08.09.2021, реєстр накладних на прийняте зерно №ЗАТ 19000378 від 08.09.2021; товарно-транспортні накладна №951492 від 08.09.2021 на 29,68 тн., направлення на розвантаження транспортного засобу №3558 від 08.09.2021, реєстр накладних на прийняте зерно №ЗАТ 19000378 від 08.09.2021; товарно-транспортні накладна №525932 від 08.09.2021 на 24,02 тн., направлення на розвантаження транспортного засобу №3609 від 08.09.2021, реєстр накладних на прийняте зерно №ЗАТ 19000378 від 08.09.2021 /а.с.37-62 т.2/.
Оплата за послуги перевезення здійснювалася по рах.№2009 від 20.09.2021 та акту прийому-передачі виконаних робіт (наданих послуг) №2009 від 20.09.2021 на суму 170000,00 грн без ПДВ згідно платіжних доручень: №389 від 31.01.2022 на суму 170000,00 (з листом про зміну призначення платежу за вих.№1 від 01 лютого 2022 року) /а.с.63-66 т.2/.
Реалізована пшениця придбана у ТОВ «ТГ Агро-Альянс» згідно договору поставки №43 від 01.09.2021, видаткова накладна №0109 від 01.09.2022 року 230,160 тн. на суму 14100000,00 грн без ПДВ від 01.09.2021, акт приймання-передачі №11 від 01.09.2021, рахунок-фактура №0109 від 01.09.2021, посвідчення про якість №147 від 01.09.2021. Оплата проведена згідно платіжних доручень: №624 від 07.09.20221 на суму 700000,00 грн, №623 від 07.09.2022 на суму 710000,00 грн. Перехід права власності та товар відбувався на складі Покупця за адресою: АДРЕСА_1 згідно умов Договору поставки №74 від 01.06.2021 року /а.с.67-76 т.2/.
Придбаний товар зберігався на орендованому складі Постачальника за адресою: с. Черкасівка, Полтавська область, Полтавський район, вул. Озерна, 11 (договір оренди складу №21 від 01/08/2019 року) з фізичною особою ОСОБА_3 (який є засновником Товариства) що належить йому на правах власності згідно Витягу про реєстрацію права власності на нерухоме майно. Орендована площа складає 931,4 м2. Навантаження і розвантаження пшениці на складі де зберігалася продукція здійснювалося навантажувачем-зернометачем, що належить власнику складу.
Вказані пояснення за вих.№60 від 22.09.2022 та пакет документів було долучено до пояснень поданих для розблокування податкової накладної /а.с.77-78 т.2/.
Щодо податкової накладної №3 від 29.09.2021, суд зазначає наступне.
22.09.2021 між ТОВ "СП ГРАНО ТРЕЙД" та ТОВ «Кернел-Трейд» було укладено Договір поставки №П-0664/3/22 від 29.09.2021 /а.с.83-89 т.2/.
Також в рамках Договору поставки №П-0664/3/22 від 29.09.2021 було укладено додаткову угоду №ЗП22-28537 від 29.09.2021 /а.с.90 т.2/.
Згідно предмету Договору поставки, Постачальник зобов`язується поставити, а Покупець прийняти та оплатити товар українського походження, врожаю 2021 року (надалі - Товар) на умовах, зазначених у цьому Договорі.
В рамках Договору поставки № П-0664/3/22 від 29.09.2021, ТОВ "СП ГРАНО ТРЕЙД" здійснило поставку товару, що підтверджують наступні документи: рахунок-фактура №131 від 29.09.2021, видаткова накладна №127 від 29.092021 /а.с.91-92 т.2/.
В рамках Договору поставки №П-0664/3/22 від 29.09.2021 ТОВ "СП ГРАНО ТРЕЙД" отримало наступні оплати з боку Покупця у рамках вказаної господарської операції: платіжне доручення №1281553 від 30.09.2021 року на суму 138000,00 грн., що підтверджується випискою по особовим рахункам АТ «Банк «Український капітал» за 29.09.2022. Заборгованість перед "СП ГРАНО ТРЕЙД" складає 20240,93 грн /а.с.93 т.2/.
Доставка пшениці здійснювалась ТОВ «Кононівський елеватор» згідно п.2.1 Договору № П-0664/3/22 від 29.09.2021 та п.1 додаткової угоди №ЗП22-28537 від 29.09.2021.
Реалізована пшениця було придбана у ТОВ «ТГ Агро-Альянс» згідно договору поставки №43 від 01.09.2021, видаткова накладна №2709 від 27.09.2022 33,860 тн. на суму 200 000,00 грн без ПДВ, акт приймання-передачі №12 від 27.09.2021, рахунок-фактура №2709 від 27.09.2021. Оплата проведена згідно платіжного доручення: №265 від 28.09.2021 на суму 200000,00 грн /а.с.94-97 т.2/. Перехід права власності та товар відбувався на складі Покупця за адресою: АДРЕСА_1 згідно умов Договору поставки №43 від 01.06.2021.
Придбаний товар зберігався на орендованому складі Постачальника за адресою: с. Черкасівка, Полтавська область, Полтавський район, вул. Озерна, 11 (договір оренди складу №21 від 01/08/2019 року) з фізичною особою ОСОБА_3 (який є засновником Товариства) що належить йому на правах власності згідно Витягу про реєстрацію права власності на нерухоме майно. Орендована площа складає 931,4 м2. Навантаження і розвантаження пшениці на складі де зберігалася продукція здійснювалося навантажувачем-зернометачем, що належить власнику складу.
Вказані пояснення за вих.№ 61 від 29.09.2022 та пакет документів було долучено до пояснень поданих для розблокування податкової накладної /а.с.98-99 т.2/.
Щодо податкової накладної №4 від 30.09.2021, суд зазначає наступне.
22.09.2021 між ТОВ "СП ГРАНО ТРЕЙД" та ТОВ «Кернел-Трейд» було укладено Договір поставки №П-0664/3/22 від 29.09.2021 /а.с.83-89 т.2/.
Також в рамках Договору поставки №П-0664/3/22 від 29.09.2021 було укладено додаткову угоду №ЗП22-28537 від 29.09.2021 /а.с.90 т.2/.
Згідно предмету Договору поставки, Постачальник зобов`язується поставити, а Покупець прийняти та оплатити товар українського походження, врожаю 2021 року (надалі - Товар) на умовах, зазначених у цьому Договорі.
В рамках Договору поставки №П-0664/3/22 від 29.09.2021, ТОВ "СП ГРАНО ТРЕЙД" здійснило поставку товару, що підтверджують наступні документи: рахунок-фактура №131 від 29.09.2021, видаткова накладна №127 від 29.09.2021 /а.с.105-106 т.2/.
В рамках Договору поставки №П-0664/3/22 від 29.09.2021 ТОВ "СП ГРАНО ТРЕЙД" отримало наступні оплати з боку Покупця у рамках вказаної господарської операції: платіжне доручення №1281553 від 30.09.2021 на суму 138000,00 грн., що підтверджується випискою по особовим рахункам АТ «Банк «Український капітал» за 29.09.2022 /а.с.107 т.2/.
Доставка пшениці здійснювалась ТОВ «Кононівський елеватор» згідно п.2.1 Договору №П-0664/3/22 від 29.09.2021 та п.1 додаткової угоди №ЗП22-28537 від 29.09.2021.
Реалізована пшениця було придбана у ТОВ «ТГ Агро-Альянс» згідно договору поставки №43 від 01.09.2021, видаткова накладна №2709 від 27.09.2022 33,860 тн. на суму 200 000,00 грн без ПДВ, акт приймання-передачі №12 від 27.09.2021, рахунок-фактура №2709 від 27.09.2021. Оплата проведена згідно платіжного доручення: №265 від 28.09.2021 на суму 200000,00 грн. Перехід права власності та товар відбувався на складі Покупця за адресою: АДРЕСА_1 згідно умов Договору поставки №43 від 01.06.2021.
Придбаний товар зберігався на орендованому складі Постачальника за адресою: с. Черкасівка, Полтавська область, Полтавський район, вул. Озерна, 11 (договір оренди складу №21 від 01.08.2019) з фізичною особою ОСОБА_3 (який є засновником Товариства) що належить йому на правах власності згідно Витягу про реєстрацію права власності на нерухоме майно. Орендована площа складає 931,4 м2. Навантаження і розвантаження пшениці на складі де зберігалася продукція здійснювалося навантажувачем-зернометачем, що належить власнику складу.
Вказані пояснення за вих.№61 від 29.09.2022 та пакет документів було долучено до пояснень поданих для розблокування податкової накладної /а.с.108-109 т.2/.
Отже, ТОВ "СП ГРАНО ТРЕЙД" щодо кожної податкової накладної було надано перелік документів, щодо здійсненої господарської операції, а також документи щодо придбання реалізованої сільськогосподарської продукції у контрагентів.
Здійснення моніторингу податкових накладних не повинно підміняти за своїм змістом проведення податкових перевірок, як способу реалізації владних управлінських функцій податкового органу, так як, перевірка податкових накладних є превентивним заходом, спрямованим на убезпечення від безпідставного формування податкового кредиту за операціями, що не підтверджені первинними документами або підтверджені платником податку копіями документів, які складені з порушенням законодавства.
Даний висновок узгоджується з правовою позицією Верховного Суду у складі Касаційного адміністративного суду, викладеною у постанові від 20 серпня 2019 року у справі №2540/3009/18.
Щодо аналізу господарських операцій між позивачем та його контрагентами, то в даній справі суд не надає оцінку реальності їх здійснення, оскільки ці питання повинні досліджуватись під час здійснення податкового контролю, що відповідно до пункту 61.1 статті 61 Податкового кодексу України включає в себе систему заходів, що вживаються контролюючими органами та координуються центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, зокрема, шляхом здійснення перевірок та звірок відповідно до вимог цього Кодексу, а також перевірок щодо дотримання законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, у порядку, встановленому законами України, що регулюють відповідну сферу правовідносин.
Підсумовуючи вищевикладене, враховуючи встановлені обставини та наведені вище норми права, якими врегульовані спірні правовідносини, зважаючи на наявність у позивача передбачених законодавством документів, необхідних для складання податкових накладних №1 від 12.08.2021, №2 від 12.08.2021, №3 від 17.08.2021, №1 від 03.09.2021, №2 від 22.09.2021, №3 від 29.09.2021, №4 від 30.09.2021, беручи до уваги, що реальність господарської операції може бути перевірена контролюючим органом під час проведення перевірки платника податків, суд дійшов висновку, що у ГУ ДПС у Полтавській області були відсутні правові підстави для відмови у реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних вищезазначених податкових накладних, тому рішення комісії Головного управління ДПС у Полтавській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 15.08.2022 №7203076/39562084, від 15.08.2022 №7203077/39562084, від 19.08.2022 №7230755/39562084, від 07.09.2022 №7305954/39562084, від 26.09.2022 №7386855/39562084, від 03.10.2022 №7416280/39562084, від 04.10.2022 №7423738/39562084 прийняті Головним управлінням ДПС у Полтавській області без урахування всіх обставин, що мають значення для їхнього прийняття, тобто необґрунтовано, а отже є протиправними та підлягають скасуванню.
Суд зауважує, що спосіб відновлення порушеного права позивача має бути ефективним та таким, який виключає подальші протиправні рішення, дії чи бездіяльність суб`єкта владних повноважень, а у випадку невиконання, або неналежного виконання рішення не виникала б необхідність повторного звернення до суду, а здійснювалося примусове виконання рішення.
Зазначена позиція повністю кореспондується з висновками Європейського суду з прав людини, відповідно до яких, обираючи спосіб захисту порушеного права, слід зважати на його ефективність з точки зору статті 13 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, яка вимагає, щоб норми національного правового засобу стосувалися сутності "небезпідставної заяви" за Конвенцією та надавали відповідне відшкодування. Зміст зобов`язань за статтею 13 також залежить від характеру скарги заявника за Конвенцією. Тим не менше, засіб захисту, що вимагається згаданою статтею, повинен бути "ефективним" як у законі, так і на практиці, зокрема, в тому сенсі, щоб його використання не було ускладнене діями або недоглядом органів влади відповідної держави (пункт 75 рішення Європейського суду з прав людини у справі "Афанасьєв проти України" від 5 квітня 2005 року (заява № 38722/02)).
Абзацами 5, 6, та 7 вступної частини Рекомендації Rec (2004) 6 Комітету Міністрів Ради Європи державам-членам "Щодо вдосконалення національних засобів правового захисту", ухваленої на 114-й сесії 12.05.2004, передбачено, що, відповідно до вимог статті 13 Конвенції, держави-члени зобов`язуються забезпечити будь-якій особі, що звертається з оскарженням порушення її прав і свобод, викладених в Конвенції, ефективний засіб правового захисту в національному органі; крім обов`язку впровадити такі ефективні засоби правового захисту у світлі прецедентної практики Європейського суду з прав людини, на держави покладається загальний обов`язок розв`язувати проблеми, що лежать в основі виявлених порушень; саме держави-члени повинні забезпечити ефективність таких національних засобів як з правової, так і практичної точок зору, і щоб їх застосування могло привести до вирішення скарги по суті та належного відшкодування за будь-яке виявлене порушення.
У пункті 145 рішення від 15.11.1996 у справі "Чахал проти Об`єднаного Королівства" (Chahal v. the United Kingdom, (22414/93) [1996] ECHR 54) Європейський суд з прав людини зазначив, що стаття 13 гарантує на національному рівні ефективні правові засоби для здійснення прав і свобод, що передбачаються Конвенцією, незалежно від того, яким чином вони виражені в правовій системі тієї чи іншої країни. Суть цієї статті зводиться до вимоги надати заявникові такі міри правового захисту на національному рівні, що дозволили б компетентному державному органові розглядати по суті скарги на порушення положень Конвенції й надавати відповідний судовий захист, хоча держави - учасники Конвенції мають деяку свободу розсуду щодо того, яким чином вони забезпечують при цьому виконання своїх зобов`язань.
Отже, "ефективний засіб правого захисту" в розумінні статті 13 Конвенції повинен забезпечити поновлення порушеного права й одержання особою бажаного результату.
Згідно із статтею 17 Закону України "Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини" суди застосовують при розгляді справ Конвенцію та практику Суду як джерело права.
Пунктами 19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №1246 від 29.12.2010, передбачено, що податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій:
прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування;
набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДПС відповідного рішення);
неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.
Внесення відомостей до Реєстру на підставі рішення суду, яке набрало законної сили, здійснюється з дотриманням вимог цього Порядку. При цьому вимоги абзацу десятого пункту 12 цього Порядку не застосовуються до податкової накладної та/або розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в установленому порядку.
Датою внесення відомостей до Реєстру вважається день, зазначений в рішенні суду, або день набрання законної сили таким рішенням.
Таким чином, обов`язок щодо реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних поданої платником податків податкової накладної покладено на центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову і митну політику - ДПС України.
Беручи до уваги викладене, суд дійшов висновку, що належним та ефективним способом захисту прав позивача є: визнання протиправними та скасування рішень комісії Головного управління ДПС у Полтавській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 15.08.2022 №7203076/39562084, від 15.08.2022 №7203077/39562084, від 19.08.2022 №7230755/39562084, від 07.09.2022 №7305954/39562084, від 26.09.2022 №7386855/39562084, від 03.10.2022 №7416280/39562084, від 04.10.2022 №7423738/39562084 та зобов`язання Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні №1 від 12.08.2021, №2 від 12.08.2021, №3 від 17.08.2021, №1 від 03.09.2021, №2 від 22.09.2021, №3 від 29.09.2021, №4 від 30.09.2021 подані на реєстрацію ТОВ "СП ГРАНО ТРЕЙД" датою їх подання.
Отже, адміністративний позов ТОВ "СП ГРАНО ТРЕЙД" обґрунтований та підлягає задоволенню.
Згідно зі частиною першою статті 139 КАС України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Разом із цим, як визначено частиною восьмою цієї статті, у випадку зловживання стороною чи її представником процесуальними правами або якщо спір виник внаслідок неправильних дій сторони суд має право покласти на таку сторону судові витрати повністю або частково незалежно від результатів вирішення спору.
Позивач при зверненні до суду сплатив судовий збір у загальному розмірі 18788,00 грн, що підтверджено платіжним дорученням №366253 від 01.02.2023 та №616918 від 23.02.2023 /а.с.28, 130 т.1/.
Оскільки у спірних правовідносинах права позивача порушені прийняттям протиправних рішень Головним управлінням ДПС в Полтавській області в особі створеної нею Комісії, зважаючи на задоволення адміністративного позову, суд вважає за необхідне стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Полтавській області на користь позивача судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 18788,00 грн.
Керуючись статтями 2, 3, 5-10, 72-77, 90, 132, 139, 241-246, 262 Кодексу адміністративного судочинства України,
В И Р І Ш И В:
Позов Товариства з обмеженою відповідальністю "СП ГРАНО ТРЕЙД" (вул. Соборності, буд. 43, офіс 89, м.Полтава, Полтавська область, код ЄДРПОУ 39562084) до Головного управління ДПС України у Полтавській області (вул. Європейська, 4, м. Полтава, Полтавська область, код ЄДРПОУ 44057192), Державної податкової служби України (Львівська площа, 8, м. Київ, код ЄДРПОУ 43005393) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати Рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Головного управління ДПС у Полтавській області від 15.08.2022 №7203076/39562084 про відмову в реєстрації податкової накладної №1 від 12.08.2021, від 15.08.2022 №7203077/39562084 про відмову в реєстрації податкової накладної №2 від 12.08.2021, від 19.08.2022 №7230755/39562084 про відмову в реєстрації податкової накладної №3 від 17.08.2021, від 07.09.2022 №7305954/39562084 про відмову в реєстрації податкової накладної №1 від 03.09.2021, від 26.09.2022 №7386855/39562084 про відмову в реєстрації податкової накладної №2 від 22.09.2021, від 03.10.2022 №7416280/39562084 про відмову в реєстрації податкової накладної №3 від 29.09.2021, від 04.10.2022 №7423738/39562084 про відмову в реєстрації податкової накладної №4 від 30.09.21.
Зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні №1 від 12.08.2021, №2 від 12.08.2021, №3 від 17.08.2021, №1 від 03.09.2021, №2 від 22.09.2021, №3 від 29.09.2021, №4 від 30.09.2021 подані на реєстрацію Товариством з обмеженою відповідальністю "СП ГРАНО ТРЕЙД" датою їх подання.
Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "СП ГРАНО ТРЕЙД" за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС в Полтавській області витрати зі сплати судового збору у розмірі 18788,00 (вісімнадцять тисяч сімсот вісімдесят вісім гривень).
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Рішення може бути оскаржене до Другого апеляційного адміністративного суду в порядку, визначеному частиною 8 статті 18, частинами 7-8 статті 44 та статтею 297 Кодексу адміністративного судочинства України.
Апеляційна скарга на дане рішення може бути подана протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Головуючий суддя Г.В. Костенко
Суд | Полтавський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.05.2023 |
Оприлюднено | 05.05.2023 |
Номер документу | 110612282 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю |
Адміністративне
Полтавський окружний адміністративний суд
Г.В. Костенко
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні