П`ЯТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
03 травня 2023 р.м.ОдесаСправа № 420/117/23
П`ятий апеляційний адміністративний суд у складі колегії суддів:
судді-доповідача Зуєвої Л.Є.,
суддів Коваля М.П. , Турецької І.О. ,
розглянувши можливість відкриття апеляційного провадження за апеляційною скаргою Одеської митниці на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 08.03.2023 року у справі № 420/117/23 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «КВАЗАР Х» до Одеської митниці як територіальний орган (відокремлений підрозділ) Державної митної служби України про визнання протиправним та скасування рішення про коригування митної вартості товарів,
В С Т А Н О В И В :
Рішенням Одеського окружного адміністративного суду від 08.03.2023 року позов задоволено.
На зазначене рішення суду Одеською митницею подано апеляційну скаргу.
Ухвалою П`ятого апеляційного адміністративного суду від 07.04.2023 року апеляційну скаргу залишено без руху з підстави несплати апелянтом судового збору за подання апеляційної скарги, надано апелянту десять днів з дня вручення ухвали про залишення апеляційної скарги без руху для усунення недоліків поданої апеляційної скарги.
Ухвалою П`ятого апеляційного адміністративного суду від 18.04.2023 року, апелянту було продовжено строк для усунення недоліків апеляційної скарги, зазначених в ухвалі П`ятого апеляційного адміністративного суду від 07.04.2023 року, на десять днів з дня отримання копії зазначеної ухвали.
Згідно довідки про доставку електронного листа, копія вищезазначеної ухвали суду про продовження строку усунення недоліків апеляційної скарги, зазначених в ухвалі П`ятого апеляційного адміністративного суду від 07.04.2023 року, надійшла до електронного кабінету Одеської митниці 18.04.2023 року о 21:23 год.
01.05.2023 року до суду надійшло повторне клопотання Одеської митниці про відстрочення сплати судового збору, в якому апелянт просить відстрочити сплату судових витрат за подачу апеляційної скарги на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 08.03.2023 року у справі № 420/117/23, оскільки через відсутність на своїх рахунках коштів, призначених для здійснення оплати судового збору та відсутністю фінансування даних витрат, сплатити судовий збір не має можливості, при цьому апелянтом вжиті заходи зі сплати судового збору.
Дослідивши матеріали адміністративної справи та подане клопотання Одеської митниці про відстрочення сплати судового збору, колегія суддів зазначає наступне.
Відповідно до ч.1 ст.133 КАС України суд, враховуючи майновий стан сторони, може своєю ухвалою зменшити розмір належних до оплати судових витрат чи звільнити від їх оплати повністю або частково, чи відстрочити або розстрочити сплату судових витрат на визначений строк.
Згідно з ч.2 ст.132 КАС України розмір судового збору, порядок його сплати, повернення і звільнення від сплати встановлюються законом.
Правові засади справляння судового збору, платників, об`єкти та розміри ставок судового збору, порядок сплати, звільнення від сплати та повернення судового збору визначаються Законом України «Про судовий збір» (далі Закон № 3674-VI).
Відповідно до ч.1 ст.8 Закону № 3674-VI, враховуючи майновий стан сторони, суд може своєю ухвалою за її клопотанням відстрочити або розстрочити сплату судового збору на певний строк, але не довше ніж до ухвалення судового рішення у справі за таких умов: 1) розмір судового збору перевищує 5 відсотків розміру річного доходу позивача - фізичної особи за попередній календарний рік; або 2) позивачами є: а) військовослужбовці; б) батьки, які мають дитину віком до чотирнадцяти років або дитину-інваліда, якщо інший з батьків ухиляється від сплати аліментів; в) одинокі матері (батьки), які мають дитину віком до чотирнадцяти років або дитину-інваліда; г) члени малозабезпеченої чи багатодітної сім`ї; ґ) особа, яка діє в інтересах малолітніх чи неповнолітніх осіб та осіб, які визнані судом недієздатними чи дієздатність яких обмежена; або 3) предметом позову є захист соціальних, трудових, сімейних, житлових прав, відшкодування шкоди здоров`ю.
Згідно з ч.2 ст.8 Закону № 3674-VI суд може зменшити розмір судового збору або звільнити від його сплати на підставі, зазначеній у частині першій цієї статті.
При цьому, вичерпний перелік умов, згідно вимог ст. 133 КАС України та ст. 8 Закону України «Про судовий збір», не містить таких підстав для звільнення від сплати судового збору, як відсутність можливості сплати судового збору суб`єктом владних повноважень у зв`язку з відсутністю відповідного фінансування та бюджетних асигнувань.
За викладених обставин, враховуючи, що апелянтом не обґрунтовано підстави для відстрочення сплати судового збору згідно вимог ст. 133 КАС України та ст. 8 Закону України «Про судовий збір», заявлене апелянтом повторне клопотання про відстрочення сплати судового збору за подання даної апеляційної скарги задоволенню не підлягає.
Колегія суддів зазначає, що судом ухвалами від 07.04.2023 року, від 18.04.2023 року двічі надавався Одеській митниці строк для усунення недоліків апеляційної скарги, однак апелянтом вимоги ухвали суду від 07.04.2023 року про залишення апеляційної скарги без руху не виконані, зокрема судовий збір не сплачено.
Суд зазначає, що законодавством регламентовано процесуальні гарантії забезпечення доступу до правосуддя і забезпечення практичної можливості їх реалізації покладено на суд. Разом із тим, відповідно до рішення Європейського суду з прав людини від 19.06.2001 у справі «CASE OF KREUZ v. POLAND», заява № 28249/95, «право на суд» не є абсолютним, воно може обмежуватися державою різноманітними засобами, в тому числі фінансовими.
Частиною 2 статті 298 КАС України встановлено, що до апеляційної скарги, яка оформлена з порушенням вимог, встановлених статтею 296 цього Кодексу, застосовуються положення статті 169 цього Кодексу.
Згідно вимог ч.ч. 1, 2 ст. 169 КАС України суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, встановлених статтями 160, 161 цього Кодексу, протягом п`яти днів з дня подання позовної заяви постановляє ухвалу про залишення позовної заяви без руху.
Пунктом 1 частини 4 статті 169 КАС України визначено, що позовна заява повертається позивачеві, якщо позивач не усунув недоліки позовної заяви, яку залишено без руху, у встановлений судом строк.
Таким чином, оскільки Одеською митницею не виконано вимоги ухвали П`ятого апеляційного адміністративного суду про залишення апеляційної скарги без руху, судом було надано достатньо часу для сплати судового збору, підстави для відстрочення сплати судового збору відсутні, тому колегія суддів приходить до висновку про наявність підстав для повернення апеляційної скарги.
Разом з тим, суд вважає за необхідне роз`яснити особі, яка подавала апеляційну скаргу, що повернення апеляційної скарги не позбавляє права на повторне подання апеляційної скарги в порядку, встановленому процесуальним законом.
Колегія суддів зазначає, що повернення судом апеляційної скарги та надання заявнику права в межах розумних строків та при дотриманні всіх інших вимог процесуального закону на повторне звернення до суду апеляційної інстанції з такою скаргою, не є обмеженням доступу до суду (зокрема, що гарантовано частиною другою статті 129 Конституції України), та забезпечує практичну можливість реалізації права особи на суд у формі апеляційного оскарження судового рішення учасником справи.
Керуючись ст.ст.169, 296, 298 КАС України, суд,
У Х В А Л И В:
У задоволенні клопотання Одеської митниці про відстрочення сплати судового збору за подачу апеляційної скарги на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 08.03.2023 року у справі № 420/117/23 відмовити.
Апеляційну скаргу Одеської митниці на рішення Одеського окружного адміністративного суду від 08.03.2023 року повернути апелянту.
Ухвала апеляційного суду набирає законної сили з моменту її підписання суддями та може бути оскаржена до Верховного Суду протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Суддя-доповідач Зуєва Л.Є.Судді Коваль М.П. Турецька І.О.
Суд | П'ятий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.05.2023 |
Оприлюднено | 05.05.2023 |
Номер документу | 110614978 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо митної справи (крім охорони прав на об’єкти інтелектуальної власності); зовнішньоекономічної діяльності; спеціальних заходів щодо демпінгового та іншого імпорту, у тому числі щодо |
Адміністративне
П'ятий апеляційний адміністративний суд
Зуєва Л.Є.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні