Ухвала
від 02.05.2023 по справі 210/3560/22
ДЗЕРЖИНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.КРИВОГО РОГУ

ДЗЕРЖИНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД МІСТА КРИВОГО РОГУ

ДНІПРОПЕТРОВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

У Х В А Л А

іменем України

Справа № 210/3560/22

Провадження № 1-кс/210/1013/23

"02" травня 2023 р.

Слідчий суддя Дзержинського районного суду міста Кривого Рогу Дніпропетровської області ОСОБА_1 , за участю секретаря ОСОБА_2 ,

сторони та учасники кримінального провадження, які беруть участь у розгляді клопотання:

прокурор Криворізької південної окружної прокуратури ОСОБА_3 , підозрювана ОСОБА_4 , її захисник підозрюваної - адвокат ОСОБА_5

розглянувши у відкритому судовому засіданні у залі суду в містіКривий Ріг клопотання прокурора відділу Дніпропетровської обласної прокуратури ОСОБА_6 про продовження строку відсторонення від посади строком на два місяці генерального директора комунального підприємства «Криворізький протитуберкульозний диспансер» Дніпропетровської обласної ради ОСОБА_4 , підозрюваної у кримінальному провадженні, яке внесено 19 серпня 2021 року до Єдиного реєстру досудового розслідувань за № №12021040000000615,

ВСТАНОВИВ:

До Дзержинського районного суду міста Кривого Рогу Дніпропетровської обалсті надійшло вищезазначене клопотання (далі - Клопотання), у якому прокурор просив у кримінальному провадженні № №1202104000000615 від 19.08.2021 (далі Кримінальне провадження) продовжити строк відсторонення підозрюваної ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , від посади генерального директора комунального підприємства «Криворізький протитуберкульозний диспансер» Дніпропетровської обласної ради на два місяці.

Доводи клопотання.

1.15.02.2023 року з урахуванням нововиявлених обставин ОСОБА_4 повідомлено про нову підозру та про зміну раніше повідомленої підозри у вчиненні кримінальних правопорушень, передбачених ч.3 ст. 255; ч. 3 ст. 27, ч. 4 ст. 28, ч.3 ст. 362; ч. 3 ст. 27, ч. 4 ст. 28, ч.2 ст. 364, ч. 3 ст. 191, ч. 2 ст. 209 КК України.

2.Враховуючи те, що ОСОБА_4 , підозрюється у вчинені, у тому числі корупційного злочину передбаченого ч.2 ст.364 КК України, та її перебування на посаді генерального директора КП «Криворізький протитуберкульозний диспансер» ДОР, що у свою чергу надає їй право бути надавачем послуг за договірними зобов`язаннями між НСЗУ та зазначеним закладом охорони здоров`я, сприяло вчиненню вказаних злочинів та її подальше перебування на вказаній посаді може негативно вплинути на хід досудового розслідування, а саме: ОСОБА_4 може вплинути на підлеглих їй працівників, яких необхідно допитати в якості свідків в рамках даного кримінального провадження, які можуть підтвердити або спростувати, вчинення ОСОБА_4 зазначених кримінальних правопорушень.

3.На даний час обставини, що слугували підставою для відсторонення від посади продовжують існувати, крім того, органом досудового розслідування продовжуються допити працівників КП «Криворізький протитуберкульозний диспансер» Дніпропетровської обласної ради» у якості свідків щодо обставин вчинення виявлених кримінальних правопорушень.

4.Таким чином, в силу своїх посадових прав та обов`язків підозрювана ОСОБА_4 мала доступ до медичних інформаційних систем, якими користується заклад охорони здоров`я, до первинної облікової документації, могла їх знищити або підробити, зокрема документи та відомості, які свідчать про наявність вчинених дій, та відповідно до п.5 ст.65 ЗУ «Про запобігання корупції» «Особа, якій повідомлено про підозру у вчиненні нею кримінального правопорушення у сфері службової діяльності, підлягає відстороненню від виконання повноважень на посаді в порядку, визначеному законом».

5.Крім того, відповідно до п.2.2.2.1 Плану проведення заходів державного фінансового контролю Східного офісу Держаудитслужби на І квартал 2023 року з 27.03.2023 року проводиться ревізія фінансово-господарської діяльності КП «Криворізький протитуберкульозний диспансер» Дніпропетровської обласної ради» ЄДРПОУ 01985989 за період 01.01.2020 по 28.02.2023 року, зокрема, у слідства виникла необхідність у підтвердженні чи спростуванні обставин про факти умисного використання відомостей про неіснуючих пацієнтів у первинній обліковій документації та іншій медичній та господарській документації, яка послугувала підставою для: подальших витрат з боку підприємства, отримання на користь підприємства з урахуванням викривленої статистики певної вигоди, врахування кількості пацієнтів для поточних, планових/позапланових закупівель, заявок на отримання медикаментів, гуманітарної допомоги, ведення статистики та надання такої до Центру громадського здоров`я, з метою формування стану захворюваності в регіоні, у зв`язку з лікуванням, утриманням, годуванням зазначеного переліку осіб, що фактично може підтвердити чи спростувати факти розтрати майна підприємства. У проведенні зазначеної ревізії за реальних побоювань може бути вчинено ряд перешкод у тому числі щодо ненадання, приховування, спотворення первинної облікової документації закладу охорони здоров`я з огляду на реальну можливість перебування ОСОБА_4 на посаді генерального директора на час такої ревізії.

6.Також, до обставин, які дають підстави вважати, що перебування на посаді підозрюваної ОСОБА_4 сприятиме вчиненню нею кримінальних правопорушень, у тому числі передбаченого ч. 2ст. 364 КК України, необхідно віднести те, що остання, будучи особою, уповноваженою на виконання функцій комунального закладу, тобто службовою особою, яка займає відповідальне становище, діючи всупереч інтересам обов`язків, що виразилося у нехтуванні встановленими чинним законодавством України гарантіями захисту прав і свобод людини, зневажливому відношенні до принципів законності, основних завдань закладів охорони здоров`я, законодавства у сфері запобігання та протидії корупції, скоїла корупційний злочин, тим самим підірвав авторитет та престиж закладу охорони здоров`я серед населення.

Позиція учасників судового розгляду.

Прокурор Криворізької південної окружної прокуратури (включена до групи) ОСОБА_3 , в судовому засіданні Клопотання підтримала, просила задовольнити з викладених у ньому підстав.

Захисник підозрюваної ОСОБА_4 адвокат ОСОБА_5 заперечував проти доводів Клопотання, просив відмовити у його задоволенні з тих підстав, що вже не існує посади, від якої його підзахисну слід відсторонити, оскільки Дніпропетровська обласна рада 28 квітня 2023 року прийняла рішення про реорганізацію комунального підприємства «Криворізький протитуберкульозний диспансер» ДОР шляхом приєднання до КП Дніпропетровський обласний медичний центр соціально значущих хвороб ДОР. Крім того, додані до клопотання матеріали належним чином не засвідчені. Також відзначив, що клопотання обгрунтовано ст. 65 закону України "Про запобігання корупції", в той час як дана стаття виключена із закону.

Підозрювана ОСОБА_4 позицію захисника підтримала, просила відмовити у задоволенні Клопотання, додатково зазначила, що вказане провадження створено штучно з метою знищення КП «Криворізький протитуберкульозний диспансер».

Виклад обставин та правова кваліфікація

В провадженні СВ слідчого відділення поліції №2 Криворізького РУП ГУНП в Дніпропетровській області перебувають матеріали кримінального провадження №12021040000000615 від 19.08.2021 за ознаками кримінальних правопорушень, передбачених ч. 3 ст. 191, ч. ч. 2, 3 ст. 255, ч. 3 ст. 362, ч. 2 ст. 364, ч. 2 ст. 209, ч. 1 ст. 309 КК України.

Нагляд за додержанням законів під час проведення досудового розслідування у формі процесуального керівництва досудовим розслідуванням у вказаному кримінальному провадженні здійснюється групою прокурорів Дніпропетровської обласної прокуратури.

У даному кримінальному провадженні повідомлено про підозру у вчиненні злочинів у складі злочинної організації з числа службових осіб та лікарів КП «Криворізький протитуберкульозний диспансер» Дніпропетровської обласної ради», зокрема: ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , .

Так, 02 листопада 2022р. ОСОБА_4 повідомлено про підозру у скоєнні кримінальних правопорушень, передбачених ч.3 ст. 255; ч. 3 ст. 27, ч. 4 ст. 28, ч.3 ст. 362; ч. 3 ст. 27, ч. 4 ст. 28, ч.2 ст. 364 КК України в рамках кримінального провадження №12021040000000615, шляхом вручення її матері ОСОБА_7 повідомлення. 03.11.2022 ОСОБА_4 затримано у порядку ст. 208 КПК України.

04 листопада 2022 року ухвалою слідчого судді Дзержинського районного суду м. Кривого Рогу підозрюваній ОСОБА_4 обрано запобіжний захід у вигляді тримання під вартою строком на 60 днів, до 31.12.2022 включно, без визначення розміру застави.

Ухвалою Дніпровського апеляційного суду від 21 листопада 2022 року за апеляційною скаргою сторони захисту задоволено вимоги частково, та постановлено нову ухвалу, якою застосовано до ОСОБА_4 запобіжний захід у виді цілодобового домашнього арешту за її місцем мешкання за адресою: АДРЕСА_1 , строком до 31 грудня 2022 року, а також покладено обов"язки у відповідності до п.п. 1,2, 4, 8 ч. 5 ст.194 КПК України.

Ухвалою слідчого судді Дзержинського районного суду міста Кривого Рогу від 22 березня 2023 року (справа № 210/3560/22, провадження № 1-кс/210/718/23) ОСОБА_4 продовжено дію запобіжного заходу у вигляді відсторонення від посади до 02 травня 2023 року.

На думку органу досудового розслідування ОСОБА_4 причетна до вчинення злочинів, зокрема як службова особа КП «Дніпропетровське обласне клінічне лікувально-профілактичне об`єднання «Фтизіатрія» Дніпропетровської обласної ради» та після реорганізації КП «Криворізький протитуберкульозний диспансер» Дніпропетровської обласної ради», діючи умисно, шляхом зловживання службовим становищем, з метою одержання неправомірної вигоди для юридичних осіб, а саме отримання на користь підприємств коштів з державного бюджету, що передбачені для фінансування наданих медичних послуг за програмою медичних гарантій обслуговування населення, вчиняли несанкціоновані умиснідії зінформацією,яка оброблюєтьсяв автоматизованихсистемах,шляхом внесення до електронної системи охорони здоров`я через медичну інформаційну систему «HELSI» неправдивої інформації щодо фактично наданих послуг пацієнтам, здійснюючи у такий спосіб обман сторони договірних зобов`язань в особі Національної служби здоров`я України та, формуючи у службових осіб НСЗУ хибне уявлення про достовірність звітності за результатами виконання договірних зобов`язань, що стало підставою для сплати на рахунки вказаних комунальних підприємств від Національної служби здоров`я України (у подальшому НСЗУ) неправомірної вигоди, що спричинило тяжкі наслідки.

На обґрунтування доводів клопотання, зокрема, наявності достатніх підстав вважати, що сталася подія кримінального правопорушення, яка дала підстави для повідомлення про підозру, а підозрювані причетні до цієї події кримінального правопорушення, сторона обвинувачення виклала фактичні обставини, які встановлені під час досудового розслідування, зокрема:

"Між НСЗУта КП«Дніпропетровське обласнеклінічне лікувально-профілактичнеоб`єднання «Фтизіатрія»Дніпропетровської обласноїради» тапісля реорганізаціїКП «Криворізькийпротитуберкульозний диспансер»Дніпропетровської обласноїради» вособі генерального директора ОСОБА_4 укладено договори«Про медичнеобслуговування населенняза програмоюмедичних гарантій»на фінансування послуг за відповідними пакетами:

договір про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій № 0162-Е122-Р000 від 10.02.2022,

договір про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій № 4173-Е421-Р000 від 12.05.2021,

договір про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій № 3641-Е421-Р000 від 11.05.2021,

договір про медичне обслуговування населення за програмою медичних гарантій № 1293-Е420-Р000 від 01.04.2020.

Будучи обізнанимиз порядкомфінансування послугзапрограмою медичнихгарантій обслуговуваннянаселення та функціонуванням електронноїсистеми охорониздоров`я (даліЕСОЗ),медичних інформаційнихсистем,зокрема,МІС «HELSI», ОСОБА_4 ,будучи директоромКП «Дніпропетровськеобласне клінічнелікувально-профілактичнеоб`єднання«Фтизіатрія» ДОР»та післяреорганізації КП«Криворізький протитуберкульознийдиспансер» ДОРу жовтні2020року,більш точногочасу уході досудовогорозслідування невстановлено,перебуваючи ум.Дніпро,зловживаючи своїмслужбовим становищемусупереч інтересамслужби та,переслідуючи корисливумету -одержання незаконнихприбутків,усвідомлюючи наданіїй узв`язку іззайманою посадоюслужбові повноваженнята можливістьреального впливуна підлеглихїй працівників,з метоювчинення тяжкихзлочинів створилата керуваластійким ієрархічнимоб`єднанням злочинноюорганізацією,до складуякої,окрім неї,увійшли начальник управління розвитку та впровадження державної політики з соціально значущих хвороб ОСОБА_8 , завідувач відділенням ОСОБА_9 , старша медична сестра відділення ОСОБА_10 , а також інші невстановлені в ході досудового розслідування особи, матеріали відносно яких виділено в окреме кримінальне провадження (далі невстановлені особи), які зорганізувалися для спільної діяльності з метою вчинення довготривалих, системних та умисних дій, направлених на одержання неправомірної вигоди для юридичної особи, а саме отримання на користь підприємства коштів з державного бюджету, що передбачені для фінансування наданих медичних послуг за програмою медичних гарантій обслуговування населення.

Спланувавши алгоритм і характер необхідних дій, направлених на реалізацію свого злочинного умислу, ОСОБА_4 , володіючи достатнім обсягом повноважень щодо вирішення усіх фінансово-господарських питань, вирішила, що реалізація такого злочинного умислу можлива лише шляхом об`єднання зі сторони кожного з них рівнозначних ресурсів управлінського характеру, а також залучення до вчинення злочинів достатньої кількості інших співучасників, які упродовж тривалого часу і за умови чіткого розподілу ролей, діючи при цьому узгоджено і системно, увійдуть до складу злочинної організації, створеної нею.

Так, до створеної ОСОБА_4 злочинної організації за добровільною згодою увійшли лікарі КП «Дніпропетровське обласне клінічне лікувально-профілактичне об`єднання «Фтизіатрія» Дніпропетровської обласної ради» та після реорганізації КП «Криворізький протитуберкульозний диспансер» Дніпропетровської обласної ради» ОСОБА_11 , ОСОБА_12 , ОСОБА_13 , ОСОБА_14 , а також інші невстановлені особи, які за вказівкою ОСОБА_4 , під контролем та за сприяння учасників злочинної організації ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , ОСОБА_10 а також інших невстановлених осіб вносили до електронної системи охорони здоров`я через медичну інформаційну систему «HELSI» недостовірну інформацію щодо фактично наданих послуг пацієнтам, здійснюючи у такий спосіб обман сторони договірних зобов`язань в особі Національної служби здоров`я України (у подальшому НСЗУ) та, формуючи у службових осіб НСЗУ хибне уявлення про достовірність звітності за результатами виконання договірних зобов`язань, що стало підставою для подальшої безпідставної сплати на рахунки КП «Дніпропетровське обласне клінічне лікувально-профілактичне об`єднання «Фтизіатрія» ДОР» та після реорганізації КП «Криворізький протитуберкульозний диспансер» ДОР від НСЗУ коштів та спричинило тяжкі наслідки.

У подальшому учасники злочинної організації ОСОБА_4 , ОСОБА_8 та ОСОБА_9 , будучи службовими особами підприємства та, маючи достатній обсяг повноважень щодо вирішення усіх фінансово-господарських питань, розпоряджаються на власний розсуд, сплачуючи довіреним особам з числа працівників лікарні безпідставно нараховані завищені надбавки та премії.

Організатором злочинної організації ОСОБА_4 розроблено єдиний план злочинних дій з розподілом функцій кожного учасника злочинної організації, з яким кожен учасник ознайомився та схвалив.

Так, ОСОБА_4 , як організатор злочинної організації: виконувала необхідну сукупність дій з організації стійкого злочинного об`єднання для заняття злочинною діяльністю: підшукувала і схиляла до вчинення тяжких злочинів співучасників, які на умовах розподілу отриманих у протиправний спосіб грошових коштів у майбутньому вчинять усіх необхідних дій, направлених на досягнення єдиного злочинного результату; об`єднувала їх зусилля та забезпечувала взаємозв`язок між діями всіх учасників; розробляла детальний план вчинення злочинів і визначала способи його досягнення, а також організувала заходи щодо його прикриття; визначала організаційно-структурну будову злочинної організації на чолі з довіреними їм особами, з диференціацією завдань і функцій кожної з цих ланок, необхідних для досягнення спільної злочинної мети самої організації, що, у свою чергу, забезпечувало її ієрархічність у вигляді багаторівневості й структурованості (шляхом поділу посад на вищі та нижчі, їх підлеглість одна одній). Надавала та контролювала виконання іншими учасниками злочинної організації незаконних вказівок щодо ведення фіктивної звітності, збереження та опрацювання завідомо неправдивих відомостей; забезпечувала виготовлення та надання відповідних звітів до НСЗУ, що містять завідомо недостовірні відомості щодо кількості наданих послуг, з метою подальшого перераховування коштів за медичні послуги, які в дійсності не надавались; забезпечувала фінансування злочинної діяльності у вигляді фінансування витрат, пов`язаних із функціонуванням злочинної організації, виплатою коштів її членам за виконання ними відповідних функцій, винагороди виконавцям та іншим співучасникам злочинів, підкуп представників влади тощо.

Мотиви та оцінка слідчого судді

Згідно з пунктом 4 частини 2статті 131 КПК Україниодним із заходів забезпечення кримінального провадження, які застосовуються з метою досягнення дієвості цього провадження, визначене відсторонення від посади.

Статтею 132 КПК Українивстановлені загальні правила застосування заходів забезпечення кримінального провадження. Застосування заходів забезпечення кримінального провадження не допускаються, якщо слідчий, прокурор не доведе, що: існує обґрунтована підозра щодо вчинення кримінального правопорушення такого ступеня тяжкості, що може бути підставою для застосування заходів забезпечення кримінального провадження;потреби досудового розслідування виправдовують такий ступінь втручання у права і свободи особи, про який ідеться в клопотанні слідчого, прокурора;може бути виконане завдання, для виконання якого слідчий, прокурор звертається із клопотанням.

Відповідно до частини 5 статті 651Закону України «Про запобігання корупції», особа, якій повідомлено про підозру у вчиненні нею злочину у сфері службової діяльності, підлягає відстороненню від виконання повноважень на посаді в порядку, визначеному законом.

Згідно зі ст. 43 Конституції України кожен громадянин має право на працю, що включає можливість заробляти собі на життя працею, яку він вільно обирає або на яку вільно погоджується, а тому будь?які обмеження щодо реалізації цього права, у тому числі і відсторонення особи від посади під час кримінального провадження, повинно здійснюватися виключно з підстав та у порядку, передбаченому КПК України.

Відсторонення від посади може бути здійснено щодо особи, яка підозрюється або обвинувачується у вчиненні злочину (ч. 1 ст. 154 КПК України).

Відповідно до положень частини 2статті 157 КПК Українипри вирішенні питання про відсторонення від посади слідчий суддя зобов`язаний врахувати такі обставини: 1) правову підставу для відсторонення від посади; 2)достатність доказів, які вказують на вчинення особою кримінального правопорушення; 3) наслідки відсторонення від посади для інших осіб.

Слідчий суддя відмовляє у задоволенні клопотання про відсторонення від посади, якщо слідчий, прокурор не доведе наявність достатніх підстав вважати, що такий захід необхідний для припинення кримінального правопорушення, припинення або запобігання протиправній поведінці підозрюваного, який, перебуваючи на посаді, може знищити чи підробити речі і документи, які мають значення для досудового розслідування, незаконними засобами впливати на свідків та інших учасників кримінального провадження або протиправно перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином (ч. 1 ст. 157 КПК України).

Слідчий суддя зазначає, що тягар доведення обставин, викладених у статті 157 КПК України покладено саме на прокурора.

Так в обгрунтування клопотання зазначається, що наказом №143-ос від 19.07.2021 по особовому складу КП «Криворізький протитуберкульозний диспансер» ДОР ОСОБА_4 призначено генеральним директором з 20.07.2021 року строком на 5 років з посадовим окладом згідно штатного розпису

Встановлено, що ухвалою слідчого судді Дзержинського районного суду міста Кривого Рогу Дніпропетровської області 22 березня 2023 року (справа № 210/3560/22, провадження № 1-кс/210/718/23) ОСОБА_4 продовжено дію заходу забезпечення кримінального провадження у вигляді відсторонення від посади до 02 травня 2023 року.

У зв"язку із тим, що строк дії заходу забезпечення кримінального провадження спливає, сторона обвинувачення звернулась в порядку статті 158 КПК України із клопотанням про продовження строку дії відсторонення від посади.

У відповідності до положень статті 158 КПК України прокурор має право звернутися з клопотанням про продовження строку відсторонення від посади, яке розглядається в порядку, передбаченомустаттею 156цього Кодексу.Слідчий суддя, суд відмовляє у продовженні строку відсторонення від посади, якщо прокурор не доведе, що: 1) обставини, які стали підставою для відсторонення від посади, продовжують існувати; 2) сторона обвинувачення не мала можливості забезпечити досягнення цілей, заради яких було здійснено відсторонення від посади, іншими способами протягом дії попередньої ухвали.

Враховуючи пряму вказівку закону щодо порядку розгляду клопотання про продовження строку відсторонення від посади за правилами статті 156 КПК України, слідчий суддя враховує положення частини другої цієї статті: "Слідчий суддя, суд, встановивши, що клопотання подано без додержання вимог статті 155 цього Кодексу, повертає його прокурору, про що постановляє ухвалу".

Вирішуючи питання про наявність правових підстав для продовження застосування такого заходу забезпечення, слідчий суддя має виходити з того, чи пов`язане розслідуване кримінальне правопорушення із зайняттям особи відповідної посади та чи існують підстави вважати, що подальше перебування особи на такій посаді створює умови, за яких особаможе знищити чи підробити речі і документи, які мають значення для досудового розслідування, незаконними засобами впливати на свідків та інших учасників кримінального провадження або протиправно перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином.

В системному тлумаченні положень статтей 155-158 КПК України сторона обвинувачення у клопотанні про продовження строку відсторонення від посади зобов"язана зазначити, перш за все: короткий виклад обставин кримінального правопорушення, у зв`язку з яким подається клопотання; правову кваліфікацію кримінального правопорушення із зазначенням статті (частини статті) закону України про кримінальну відповідальність; обставини, що дають підстави підозрювати особу у вчиненні кримінального правопорушення, і посилання на обставини.

В загальних рисах клопотання містить наведені положення, зокрема у ньому викладено фактичні обставини, які на думку органу досудового розслідування встановлено, а також правову кваліфікацію діянь, у вчиненні яких підозрюється ОСОБА_4 .

По-друге, сторона обвинувачення зобов"язана довести обставини, що дають підстави вважати, що перебування на посаді підозрюваного, обвинуваченого сприяло вчиненню кримінального правопорушення; викласти обставин, що дають підстави вважати, що підозрюваний, обвинувачений, перебуваючи на посаді, знищить чи підробить речі і документи, які мають суттєве значення для досудового розслідування, незаконними засобами впливатиме на свідків та інших учасників кримінального провадження або протиправно перешкоджатиме кримінальному провадженню іншим чином; та окрім того, обставини,які сталипідставою длявідсторонення відпосади,продовжують існувати;а такожте,що сторона обвинуваченняне маламожливості забезпечитидосягнення цілей,заради якихбуло здійсненовідсторонення відпосади,іншими способамипротягом діїпопередньої ухвали.

З матеріалів кримінального провадження встановлено, що ОСОБА_4 інкримінуються вчинені правопорушення у період, коли остання перебувала на посаді генерального директора КП «Криворізький протитуберкульозний диспансер» ДОР.

Під час розгляду клопотання встанолено, що рішенням №289-16 від 28 квітня 2023 року Дніпровської обласної ради восьмого скликання, шістнадцята сесія, вирішила: Реорганізувати комунальне підприємство ,,Криворізький протитуберкульозний диспансер Дніпропетровської обласної ради (ідентифікаційний код 01985989, місцезнаходження: вул. Кемерівська, буд. 35, м. Кривий Ріг, Дніпропетровська область, 50037, Україна) шляхом приєднання до комунального підприємства ,,Дніпропетровський обласний медичний центр соціально значущих хвороб Дніпропетровської обласної ради (ідентифікаційний код 26509095, місцезнаходження: вул. Старочумацька, 9-а, м. Дніпро, Дніпропетровська область, 49074, Україна).

Пунктом 9.3 вказаного рішення визначено створити комісію з реорганізації комунального підприємства ,,Криворізький протитуберкульозний диспансер Дніпропетровської обласної ради у складі: ОСОБА_15 голова комісії; ОСОБА_16 член комісії; ОСОБА_17 член комісії; ОСОБА_18 член комісії.

Також встановлено, що КП ,,Криворізький протитуберкульозний диспансер Дніпропетровської обласної ради з 01.05.2023 - в стані припинення, № 1002271270013018875 внесення рішення засновників щодо припинення юридичної особи в результаті реорганізації, ОСОБА_4 не є а ні головою ліквідаційної комісії, а ні членом даної комісії.

Згідно з пунктом 12 частини 1 статті 2 Бюджетного кодексу (БК) до бюджетних установ належать органи державної влади, місцевого самоврядування, а також створені ними в установленому порядку організації, що повністю утримуються за кошти відповідного державного чи місцевого бюджету.

Відповідно до статті 104 Цивільного кодексу (ЦК) припинення юридичної особи здійснюється шляхом її реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації.

Ліквідація, реорганізація, перепрофілювання установ, організацій, заснованих на комунальній власності відповідної територіальної громади, відповідно до пункту 30 статті 26 закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» є винятковою компетенцією сільських, селищних, міських рад.

Орган, що прийняв рішення про припинення бюджетної установи, повинен призначити відповідну комісію (комісію з реорганізації, ліквідаційну комісію), голову такої комісії та встановити порядок і строк заявлення кредиторами вимог до юрособи бюджетної установи, що припиняється. Виконання функцій комісії із припинення бюджетної установи може бути покладено на орган її управління (ч. 3 ст. 105 ЦК). До комісії з реорганізації, ліквідаційної комісії з моменту призначення переходять повноваження щодо управління справами бюджетної установи, зокрема представлення її у відносинах із третіми особами.

У разі реорганізації юридичної особи (у т. ч. і бюджетних установ) їх майно, права та обов`язки переходять до правонаступників. Зокрема, у разі злиття всі майнові права та обов`язки кожного суб`єкта переходять до установи, яка утворилася внаслідок такого злиття; у разі приєднання однієї або кількох установ до іншої, до останньої переходять усі майнові права та обов`язки приєднаних суб`єктів господарювання.

Уповноважений орган, що ухвалив рішення про припинення юрособи шляхом реорганізації (злиття, приєднання, поділу та перетворення), зобов`язаний протягом 3 робочих днів із дати ухвалення такого рішення письмово повідомити орган, що здійснює держреєстрацію.

Згідно з положеннями пункту 1 частини 1 статті 40 Кодекс законів про працю України (КЗпП) трудовий договір, укладений на невизначений строк, а також строковий трудовий договір до закінченнястроку йогочинності можутьбути розірваніроботодавцем лишеу випадках: змін в організації виробництва і праці, в тому числі ліквідації, реорганізації, банкрутства або перепрофілювання підприємства, установи, організації, скорочення чисельності або штату працівників.

Звільнення з підстав, зазначених у пунктах 1, 2 і 6 цієї статті, допускається, якщо неможливо перевести працівника, за його згодою, на іншу роботу.

Слідчим суддею встановлено, що ОСОБА_4 відсторонена від посади тривалий час, а саме півроку.

У клопотанні, в порушення ст. 155 та ст. 158 КПК УКраїни жодним чином не обгрунтовано:

- що обставини, які стали підставою для відсторонення від посади, продовжують існувати, враховуючи те, що 28 квітня 2023 року уповноваженим органом прийнято рішення про реорганізацію КП ,,Криворізький протитуберкульозний диспансер Дніпропетровської обласної ради (ідентифікаційний код 01985989) шляхом приєднання до КП ,,Дніпропетровський обласний медичний центр соціально значущих хвороб Дніпропетровської обласної ради (ідентифікаційний код 26509095), а так само й те, що рішенням №289-16 від 28 квітня 2023 року Дніпровської обласної ради восьмого скликання, шістнадцята сесія створено комісію з реорганізації комунального підприємства ,,Криворізький протитуберкульозний диспансер Дніпропетровської обласної ради у складі: ОСОБА_15 голова комісії; ОСОБА_16 член комісії; ОСОБА_17 член комісії; ОСОБА_18 член комісії;

- що сторона обвинувачення не мала можливості забезпечити досягнення цілей, заради яких було здійснено відсторонення від посади, іншими способами протягом дії попередніх ухвал, а саме впродовж шести місяців;

- що перебування ОСОБА_4 на посаді генерального директора КП «Криворізький протитуберкульозний диспансер» Дніпропетровської обласної ради, яке перебуває в стадії реорганізації шляхом приєднання до іншої юридичної особи, та затвердження персонального складу ліквідаційної комісії, яка не перебуває в підпорядкуванні підозрюваної, буде створювати умови, за яких ОСОБА_4 може знищити чи підробити речі і документи, які мають значення для досудового розслідування, незаконними засобами впливати на свідків та інших учасників кримінального провадження або протиправно перешкоджати кримінальному провадженню іншим чином.

При цьому слідчий суддя зауважує, що кримінальне провадження № №12021040000000615 внесено до ЄРДР 19 серпня 2021 року, у ньому проведено ряд слідчих дій - обшуки з вилученням майна, тимчасові доступи, тощо, у провадженні більш ніж півроку вручені повідомлення про підозру, строк досудового розслідування неодноразово продовжувався слідчим суддею, строки дії запобіжних заходів, застосованих до підозрюваних, зокрема ОСОБА_4 , сплинули в силу закону (ч. 6 ст. 181 КПК України).

Враховуючи, що клопотання не відповідає положенням статті 155 КПК України - відсутнє обгрунтування - доцільності відстороння від посади ОСОБА_4 після прийняття рішення про реорганізацію та затвердження складу ліквідаційної комісії, а так само й недотримання вимог статті 158 КПК України, зокрема відсутності посилань на обставини, що сторона обвинувачення не мала можливості забезпечити досягнення цілей, заради яких було здійснено відсторонення від посади, іншими способами протягом шести місяців дії попередніх ухвал, та неможливості усунути дані питання під час його розгляду, на підставі часини 2 статті 156 КПК України, слідчий суддя вважає за необхідне повернути клопотання прокурору, про що постановити ухвалу .

Керуючись положеннями ст. 131, 132, 154-158, 372 КПК, слідчий суддя

П О С Т А Н О В И В :

Клопотання прокурора відділу Дніпропетровської обласної прокуратури ОСОБА_6 про продовження строку відсторонення від посади строком на два місяці генерального директора комунального підприємства «Криворізький протитуберкульозний диспансер» Дніпропетровської обласної ради ОСОБА_4 , підозрюваної у кримінальному провадженні, яке внесено 19 серпня 2021 року до Єдиного реєстру досудового розслідувань за № №12021040000000615 повернути прокурору як таке, що подано без додержання вимог статті 155 КПК України.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Заперечення проти ухвали можуть бути подані під час підготовчого провадження в суді.

Повний текст ухвали складено та проголошено 03 травня 2023 року об 10 год. 45 хв. в залі судового засідання № 309 Дзержинського районного суду міста Кривого Рогу Дніпропетровської області (Дніпропетровська область, м. Кривий Ріг, пр-т Миру, 24).

Слідчий суддя: ОСОБА_1

Дата ухвалення рішення02.05.2023
Оприлюднено05.05.2023
Номер документу110616921
СудочинствоКримінальне
Сутьпродовження строку відсторонення від посади строком на два місяці генерального директора комунального підприємства «Криворізький протитуберкульозний диспансер» Дніпропетровської обласної ради ОСОБА_4 , підозрюваної у кримінальному провадженні, яке внесено 19 серпня 2021 року до Єдиного реєстру досудового розслідувань за № №12021040000000615

Судовий реєстр по справі —210/3560/22

Ухвала від 02.10.2023

Кримінальне

Дзержинський районний суд м.Кривого Рогу

Вікторович Н. Ю.

Ухвала від 22.08.2023

Кримінальне

Дзержинський районний суд м.Кривого Рогу

Чайкіна О. В.

Ухвала від 22.08.2023

Кримінальне

Дзержинський районний суд м.Кривого Рогу

Чайкіна О. В.

Ухвала від 13.07.2023

Кримінальне

Дзержинський районний суд м.Кривого Рогу

Вікторович Н. Ю.

Ухвала від 13.07.2023

Кримінальне

Дзержинський районний суд м.Кривого Рогу

Вікторович Н. Ю.

Ухвала від 13.07.2023

Кримінальне

Дзержинський районний суд м.Кривого Рогу

Вікторович Н. Ю.

Ухвала від 13.07.2023

Кримінальне

Дзержинський районний суд м.Кривого Рогу

Вікторович Н. Ю.

Ухвала від 13.07.2023

Кримінальне

Дзержинський районний суд м.Кривого Рогу

Вікторович Н. Ю.

Ухвала від 13.07.2023

Кримінальне

Дзержинський районний суд м.Кривого Рогу

Вікторович Н. Ю.

Ухвала від 13.07.2023

Кримінальне

Дзержинський районний суд м.Кривого Рогу

Вікторович Н. Ю.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні