Постанова
від 03.05.2023 по справі 725/3075/23
ПЕРШОТРАВНЕВИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ЧЕРНІВЦІВ

Єдиний унікальний номер 725/3075/23

Номер провадження 3/725/1329/23

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

03.05.2023 року м. Чернівці

Суддя Першотравневогорайонного судум.Чернівці ВойтунО.Б.,розглянувши справупро порушеннямитних правил,яка надійшлавід ЧернівецькоїмитницiДержавної митноїслужби Українипро притягненнядо адміністративноївідповідальності заст.481ч.6 МКУкраїни громадянкиУкраїни ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 ,код ДРФО НОМЕР_1 ,зареєстрована заадресою: АДРЕСА_1 ,директор БлагодійногоФонду «Київськашкола економіки»(кодЄДРПОУ:35133288,м.Київ,вул..Миколи Шпака,3),-

ВСТАНОВИВ:

Відповідно до протоколу про порушення митних правил №0255/40800/23, листом Держмитслужби від 22.12.2022 року №20/20-02-01/7.2/953 Чернівецьку митницю проінформовано про результати аудиту процесу отримання військовими частинами гуманітарної допомоги, яка ввозилася на митну територію України за гарантійними листами у рамках взаємодії Державної служби України з Міністерством оборони.

Відповідно до інформації отриманої даним листом, встановлено випадки не отримання військовими частинами (кінцевими користувачами) товарів, що ввезені на митну територію України в якості гуманітарної допомоги за гарантійними листами, які містили реквізити цих військових частин, а саме, серед інших, неотримання кінцевим користувачем гуманітарної допомоги - в/ч НОМЕР_2 (код ЄДРПОУ НОМЕР_3 ) пластин для бронежилетів кількістю 300 шт. згідно гарантійного листа №15 від 19.05.2022 р..

За результатами перевірки інформації за наявними базами даних встановлено, що вказаний товар було ввезено на митну територію України 29.05.2022 р. транспортним засобом реєстраційний номер НОМЕР_4 / НОМЕР_5 в складі вантажу «пластини для бронежилетів, каски» вагою 12 054 кг за товаросупровідними документами - декларація про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою від 29.05.2022, CMR 240511 від 24.05.2022, invoice 1742 від 24.05.2022. Відправник - ELMON S.A. AGIOU LOUKA 31A st 19002 PAIANIA ATHENS GREECE on behalf of BRIGANTES GROUP Dean

Clarke House Sothernhay East, EXETEREX1 1AP UK), отримувач БЛАГОДІЙНИЙ ФОНД

"КИЇВСЬКА ШКОЛА ЕКОНОМІКИ" код - 35133288 (УКРАЇНА, 03113, М.КИЇВ, ШЕВЧЕНКІВСЬКИЙ Р-Н, ВУЛ. МИКОЛИ ШПАКА, БУД. 3). Водій ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , закордонний паспорт НОМЕР_6 .

БФ «Київська школа економіки» листом від 04.01.2023 р. №02/23 Чернівецьку митницю було проінформовано за запит №7.2-20-02/14/1638 від 27.12.2022, про отримання та в подальшому надання вказаного вантажу в якості безоплатної гуманітарної допомоги у в/ч НОМЕР_2 (кінцевому користувачу) та надано копію акту приймання передачі майна від 31.05.2022 р.. Передав - директор ОСОБА_1 , БФ «Київська школа економіки» (код ЄДРПОУ 35133288), отримав - військовий координатор полковник ОСОБА_3 , в/ч НОМЕР_2 .

З метою підтвердження або спростування факту видачі гарантійного листа №15 від 19.05.2022 р. та отримання вантажу «пластини для бронежилетів» в кількості 300 шт. згідно з актом приймання-передавання майна від 31.05.2022, на адресу кінцевого користувача гуманітарної допомоги - в/ч НОМЕР_2 (код ЄДРПОУ НОМЕР_3 ) Чернівецькою митницею направлено відповідні запити №7.2-20-02/14/424 від 16.01.2023 та №7.2-08-1/7.2-20/8.2/1610 від 28.02.2023 р.

Згідно з отриманими відповідями від в/ч НОМЕР_2 (вих..№№0501/16/504 від 23.02.2023,0501/16/525 від 10.03.2023) Чернівецьку митницю було проінформовано, що гарантійний лист від 19.05.2022 р. №15 не відповідає дійсності та не зареєстрований у в/ч НОМЕР_2 , також повідомлено що гарантійний лист від 19.05.2022 р. №15 та акт приймання-передачі майна від 31.05.2022 р. у військовій частині НОМЕР_2 не обліковані та не зареєстровані. Майно, яке вказане в Акті не отримувалося військовою частиною.

Враховуючи викладене, для з`ясування всіх обставин по суті, на адресу БФ «Київська школа економіки» (код ЄДРПОУ 35133288) Чернівецькою митницею направлено лист від 14.03.2023 №7.2-08-1/7.2-20/14/2000.

Станом на 06.04.2023 року будь яка інформація від БФ «Київська школа економіки» (код ЄДРПОУ 35133288) на адресу митниці не надходила, посадові особи в митницю для надання пояснень на прибули.

Згідно зі службовою запискою УМП УМВ та МТР ЗЕД від 13.03.2023 №7.2-15-01-09/200 сума платежів станом на 29.05.2022 р., що підлягали би сплаті при ввезенні на митну територію України в режимі «імпорт» товару «пластини для бронежилетів» - 300 шт., становить: ввізне мито 131 526,78 грн., ПДВ 289 358,92 грн., а всього - 420 885,7 грн..

Таким чином, на думку митного органу гр. ОСОБА_1 - директор БФ «Київська школа економіки» (код ЄДРПОУ 35133288), вчинила дії, спрямовані на неправомірне звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру на загальну суму 420 885,7 грн. шляхом використання товарів, стосовно яких надано пільги щодо сплати митних платежів, в інших цілях, ніж ті, у зв`язку з якими було надано такі пільги, вчинення інших протиправних дій, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів, тим самим вчинивши порушення митних правил, передбаченого ст. 485 Митного кодексу України.

Від представника ОСОБА_1 адвоката Бірюч О.В. надійшли до суду ряд клопотань, в тому числі про повернення матеріалів справи для проведення додаткової перевірки та приведення змісту протоколу відповідно до вимог законодавства.

Згідно зазначеного клопотання вважають, що протокол про порушення митних правил за №0255/40800/23 від 06.04.2023 року, складений щодо ОСОБА_1 , директора БО "БФ "КШЕ", не відповідає вимогам законодавства щодо змісту такого протоколу, а також складений без урахування всіх суттєвих обставин справи.

Зокрема протокол від 06.04.2023 року за №0255/40800/23 про порушення митних правил, складений відносно ОСОБА_1 , взагалі не містить посилання на те, в ході яких саме заходів, визначених ст. 336 МК України, повноважною особою було виявлено порушення. При цьому з описової частини протоколу (розділ "Установлено") вбачається, що митним органом фактично в письмовому порядку витребовувались документи як від БО "БФ "КШЕ", так і від військової частини НОМЕР_2 , та, як зазначає сам інспектор, інформація одержана "за результатами перевірки".

Зауважувала, що Законом "Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо вдосконалення законодавства на період дії воєнного стану"(діє із 05.04.2022 року) внесено зміни до Митного кодексу України в частині визначення на період до припинення чи скасування воєнного, надзвичайного стану на території України особливостей митного контролю та митного оформлення товарів, що переміщуються через митний кордон України, зокрема, зупинено проведення митними органами документальних перевірок дотримання вимог законодавства України з питань митної справи, а також надіслання (вручення) актів (довідок) про результати документальних перевірок, зустрічних звірок, заперечень до актів перевірок та податкових повідомлень-рішень.

Відповідно, повноважною особою, якою складено протокол про порушення митних правил, не доведено, що така особа або ж інші працівники Державної митної служби та її територіальних підрозділів діяли в межах законодавчо визначених повноважень, зважаючи на безпосередню заборону проведення документальних перевірок дотримання вимог законодавства з питань митної справи.

Також зазначала, що протокол не відповідає вимогам ст. 494 МК України, зокрема не містить місця та часу вчинення порушення митних правил.

Крім того зазначала, що з метою оперативного реагування на лист Чернівецької митниці, представники Фонду за наданими контактними номерами надали свої пояснення щодо інформації, вказаної в листі щодо гарантійного листа та акта приймання-передачі гуманітарної допомоги, а 06.04.2023 року за вих. №19/23 на офіційну електронну адресу Чернівецької митниці було направлено відповідь за підписом директора Фонду. Зокрема, у відповіді зазначено, що благодійники згідно діючого законодавства, не наділені повноваженнями на оформлення гарантійних листів та зберігання оригіналів таких документів, а з приводу повідомлених у листі фактів Фондом впроваджено додаткові заходи, спрямовані на встановлення фактичної передачі майна (300 пластин для бронежилетів).

Однак направлені та одержані митницею пояснення від 06.04.2023 року було цілковито проігноровано інспектором Яловко О.С., при складанні протоколу не враховано, навіть не зазначено про те, що такі пояснення направлялися особою, щодо якої складено протокол. Надані пояснення також не долучено до протоколу.

Окрім того, акцентували увагу, що листом від 14.03.2023 року ОСОБА_1 не викликалася до Чернівецької митниці для участі у складанні протоколу митних правил, в інший спосіб про складання відносно неї протоколу 06.04.2023 року не повідомлялася, чим грубо порушено її права як особи, що притягується до адміністративної відповідальності на надання письмових пояснень, зауважень чи пропозицій до протоколу, надання доказів тощо.

Також посилалася на інші порушення які були допущенні при складанні матеріалів про порушення митних правил відносно ОСОБА_1 ..

Дослідивши письмові матеріали вказаної вище справи про порушення митних правил, поданні клопотання та частково документи, суддя приходить до наступних висновків.

Відповіднодо ст. 458 МК Українипорушення митних правил є адміністративним правопорушенням, яке являє собою протиправні, винні (умисні або з необережності) дії чи бездіяльність, що посягають на встановлений цим Кодексом та іншими актами законодавства України порядок.

Завданнями провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню порушень митних правил, та запобігання таким правопорушенням.

Згідно ст. 494 МК України про кожний випадок виявлення порушення митних правил уповноважена посадова особа органу доходів і зборів, яка виявила таке порушення, невідкладно складає протокол за формою, установленою центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну податкову і митну політику.

Протокол про порушення митних правилповинен містити такі дані: дату і місце його складення; посаду, прізвище, ім`я, по батькові посадової особи, яка склала протокол; необхідні для розгляду справи відомості про особу, яка притягується до відповідальності за порушення митних правил, якщо її встановлено; місце, час вчинення, вид та характер порушення митних правил; посилання на статтю цього Кодексу, що передбачає адміністративну відповідальність за таке порушення; прізвища та адреси свідків, якщо вони є; відомості щодо товарів, транспортних засобів комерційного призначення та документів, вилучених згідно ізстаттею 511цього Кодексу; інші необхідні для вирішення справи відомості.

Протокол підписується посадовою особою, яка його склала. Якщо при складенні протоколу була присутня особа, яка притягується до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, протокол підписується і цією особою, а за наявності свідків - і свідками. Якщо особа, яка притягується до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, відмовляється підписати протокол, до протоколу вноситься відповідний запис. Особа, яка притягується до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, має право дати пояснення та висловити зауваження щодо змісту протоколу, а також письмово викласти мотиви своєї відмови від підписання протоколу. Власноручно викладені цією особою пояснення додаються до протоколу, про що до протоколу вноситься відповідний запис із зазначенням кількості аркушів, на яких подано такі пояснення.

У разі складення протоколу особі, яка притягується до адміністративної відповідальності за порушення митних правил, роз`яснюються її права, передбаченістаттею 498цього Кодексу, та повідомляється про можливість припинення провадження у справі про порушення митних правил шляхом компромісу, про що до протоколу вноситься відмітка, яка підписується цією особою.

Як встановлено із протоколу 0255/40800/23 складеного 06.04.2023 року головним державним інспектором оперативного відділу управління боротьби з контрабандою та порушення митних правил Чернівецької митниці Яловко О.С. у ньому міститься підпис свідка ОСОБА_4 при цьому матеріал справи не містять пояснень даної особи з приводу обставин справи, внаслідок чого не представляється можливим встановити свідком яких подій, обставин була зазначена особа та яке відношення вона має до даної справи.

Окрім того слід зазначити, що відповідно до ст. 488 МК України провадження у справі про порушення митних правил вважається розпочатим з моменту складення протоколу про порушення митних правил.

Разом з тим як встановлено із матеріалів справи після складання протоколу 06.04.2023 року не було проведено жодних дій задля встановлення всіх обставин справи.

Слід також зазначити, що згідно поданих адвокатом Бірюч О.В. документів, лист Чернівецької митниці від 14.03.2023 №7.2-08-1/7.2-20/14/2000 про надання інформації було отримано лише 27.03.2023 року, що унеможливлювало з`явитись ОСОБА_1 до митниці для дачі пояснень у строк до 26.03.2023 року.

Також суддя звертає увагу, що ОСОБА_1 06.04.2023 року за вих. №19/23 на офіційну електронну адресу Чернівецької митниці було направлено у відповідь у якій зазначено, що благодійники згідно діючого законодавства, не наділені повноваженнями на оформлення гарантійних листів та зберігання оригіналів таких документів, а з приводу повідомлених у листі фактів Фондом впроваджено додаткові заходи, спрямовані на встановлення фактичної передачі майна (300 пластин для бронежилетів), однак даний лист відсутній у матеріалах справи, попри те, що справа надійшла до суду лише 28.04.2023 року.

Відповідно до ст. 489 МК України посадова особа при розгляді справи про порушення митних правил зобов`язана з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують та/або обтяжують відповідальність, чи є підстави для звільнення особи, що вчинила правопорушення, від адміністративної відповідальності, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

У відповідності до вимог ст. 495 МК України, доказами у справі про порушення митних правил є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку встановлюєтьсянаявність або відсутність порушення митних правил, винність особи у його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Такі дані встановлюються: протоколом про порушення митних правил, протоколами процесуальних дій, додатками до зазначених протоколів; поясненнями свідків, поясненнями особи, яка притягується до відповідальності; висновком експерта, іншими документами.

Відповідно до вимогстатті 527 МК України, по справі про порушення митних правил, в разі неповноти проведеного провадження, яке не може бути усунуте при розгляді справи, або при наявності інших обставин, які перешкоджають розгляду адміністративної справи по суті, суд виносить постанову про проведення додаткової перевірки.

Враховуючи, те що протокол було складено без повідомлення та участі ОСОБА_1 , що позбавило її можливості надати всі наявні документи, які було подано вже до суду, суддя вважає провадження справі про порушення митних правил, було проведено не повно, що не може бути усунуте при розгляді справи в суді, суддя вважає, що справу слід повернути для проведення додаткової перевірки до Чернівецької митниці.

Щодо доводів викладених адвокатом Бірюч О.В. у клопотанні про закриття провадження у справі у зв`язку із відсутністю складу порушення митних правил, передбаченого ст. 485 МК України, суддя зазначає, що їх оцінка має бути надана під час розгляду справи по суті при завершенні провадження ухваленням кінцевої постанови по справі, а тому враховуючи, що судом матеріали справи повертаються до митного органу для усунення недоліків, доводи наведені представником судом не розглядаються.

Керуючись ст.ст. 481, 486, 489, 494, 527 Митного кодексу України,-

ПОСТАНОВИВ:

Адміністративну справу про порушення митних правил №725/3075/23 про притягнення до адміністративної відповідальності за ст. 485 МК України громадянки України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , директора Благодійного Фонду «Київська школа економіки» повернути Чернівецькій митницi Державної митної служби України для проведення додаткової перевірки.

Постанова оскарженню не підлягає.

Суддя Першотравневого

районного суду м.Чернівці О. Б. Войтун

СудПершотравневий районний суд м.Чернівців
Дата ухвалення рішення03.05.2023
Оприлюднено05.05.2023
Номер документу110618724
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяСправи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Дії, спрямовані на неправомірне звільнення від сплати митних платежів чи зменшення їх розміру, а також інші протиправні дії, спрямовані на ухилення від сплати митних платежів

Судовий реєстр по справі —725/3075/23

Ухвала від 22.08.2023

Кримінальне

Касаційний кримінальний суд Верховного Суду

Марчук Наталія Олегівна

Постанова від 02.08.2023

Адмінправопорушення

Чернівецький апеляційний суд

Марчак В. Я.

Постанова від 04.07.2023

Адмінправопорушення

Першотравневий районний суд м.Чернівців

Вольська-Тонієвич О. В.

Постанова від 03.05.2023

Адмінправопорушення

Першотравневий районний суд м.Чернівців

Войтун О. Б.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні