Рішення
від 24.04.2023 по справі 380/826/23
ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

справа № 380/826/23

провадження № П/380/835/23

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

24 квітня 2023 року

Зал судових засідань №7,

Львівський окружний адміністративний суд,

у складі:

головуючої-судді Братичак У.В.,

секретар судового засідання Богданова А.В.,

за участю сторін:

представника позивача Михальчишин Н.Л.,

представника відповідача Квасниці Н.Б.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні, у м.Львові, в порядку загального позовного провадження адміністративну справу за позовом Приватного підприємства «Лічнов» до Головного управління ДПС у Львівській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними і скасування рішень, зобов`язання вчинити дії, -

в с т а н о в и в:

Приватне підприємство «Лічнов» (місцезнаходження: пр. Червоної Калини, 113/25, м. Львів, 79049; код ЄДРПОУ: 30388540) звернулося з позовною заявою до Головного управління ДПС у Львівській області (місцезнаходження: вул.Стрийська, 35, м.Львів, 79003; код ЄДРПОУ ВП: 43968090), Державної податкової служби України (місцезнаходження: Львівська площа, 8, м.Київ, 04053; код ЄДРПОУ: 43005393), в якій, з урахуванням заяви про зміну предмету позову, просить:

- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії регіонального рівня з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 10.11.2022 №7610870/30388540 про відмову Приватному підприємству «ЛІЧНОВ» в реєстрації податкової накладної №5 від 03.10.2022 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії регіонального рівня з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 10.11.2022 №7610869/30388540 про відмову Приватному підприємству «ЛІЧНОВ» в реєстрації податкової накладної №9 від 04.10.2022 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії регіонального рівня з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 10.11.2022 №7610877/30388540 про відмову Приватному підприємству «ЛІЧНОВ» в реєстрації податкової накладної №13 від 05.10.2022 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії регіонального рівня з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 10.11.2022 №7610871/30388540 про відмову Приватному підприємству «ЛІЧНОВ» в реєстрації податкової накладної №22 від 07.10.2022 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії регіонального рівня з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 10.11.2022 №7610878/30388540 про відмову Приватному підприємству «ЛІЧНОВ» в реєстрації податкової накладної №27 від 10.10.2022 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії регіонального рівня з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 10.11.2022р. №7610876/30388540 про відмову Приватному підприємству «ЛІЧНОВ» в реєстрації податкової накладної №29 від 11.10.2022 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії регіонального рівня з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 10.11.2022 №7610873/30388540 про відмову Приватному підприємству «ЛІЧНОВ» в реєстрації податкової накладної №33 від 12.10.2022 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії регіонального рівня з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 10.11.2022 №7610872/30388540 про відмову Приватному підприємству «ЛІЧНОВ» в реєстрації податкової накладної №37 від 13.10.2022 р. в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії регіонального рівня з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 10.11.2022 №7610875/30388540 про відмову Приватному підприємству «ЛІЧНОВ» в реєстрації податкової накладної №40 від 14.10.2022 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії регіонального рівня з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 10.11.2022 №7610879/30388540 про відмову Приватному підприємству «ЛІЧНОВ» в реєстрації податкової накладної №18 від 06.10.2022 в Єдиному реєстрі податкових накладних;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №5 від 03.10.2022 Приватного підприємства «ЛІЧНОВ», вказавши строк її реєстрації 28.10.2022;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №9 від 04.10.2022 Приватного підприємства «ЛІЧНОВ», вказавши строк її реєстрації 28.10.2022;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №13 від 05.10.2022 Приватного підприємства «ЛІЧНОВ», вказавши строк її реєстрації 28.10.2022;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №22 від 07.10.2022 Приватного підприємства «ЛІЧНОВ», вказавши строк її реєстрації 28.10.2022;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №27 від 10.10.2022 Приватного підприємства «ЛІЧНОВ», вказавши строк її реєстрації 28.10.2022;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №29 від 11.10.2022 Приватного підприємства «ЛІЧНОВ», вказавши строк її реєстрації 28.10.2022;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №33 від 12.10.2022 Приватного підприємства «ЛІЧНОВ», вказавши строк її реєстрації 28.10.2022;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №37 від 13.10.2022 Приватного підприємства «ЛІЧНОВ», вказавши строк її реєстрації 28.10.2022;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №40 від 14.10.2022 Приватного підприємства «ЛІЧНОВ», вказавши строк її реєстрації 28.10.2022;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну №18 від 06.10.2022 Приватного підприємства «ЛІЧНОВ», вказавши строк її реєстрації 28.10.2022.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що позивачем подано на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні №5 від 03.10.2022, №9 від 04.10.2022, №13 від 05.10.2022, №22 від 07.10.2022, №27 від 10.10.2022, №29 від 11.10.2022, №33 від 12.10.2022, №37 від 13.10.2022, №40 від 14.10.2022, №18 від 06.10.2022. Податковим органом вказані податкові накладні прийнято, але реєстрацію зупинено. Позивач зазначає, що після подання ним письмових пояснень та додаткових документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН, відповідачем було прийнято спірні рішення про відмову у реєстрації таких податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних. Окрім того, зазначає, що Головним управлінням ДПС у Львівській області не зазначено, які саме документи згідно з вичерпним переліком слід надати позивачу для перевірки і які були б достатні для прийняття відповідачем рішення про реєстрацію таких податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних. Відтак, вважає спірні рішення про відмову у реєстрації податкових накладних протиправними, тому просить такі скасувати.

Ухвалою судді від 30.01.2023 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі; справу вирішено розглядати за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.

27.02.2023 від представника відповідачів на адресу суду надійшов відзив на позовну заяву, в якому просив відмовити у задоволенні позову з огляду на наступне. Після зупинення реєстрації спірних податкових накладних, позивачем на розгляд комісії регіонального рівня було надано лише два додатки по кожній податковій накладній, а саме: пояснення та видаткова накладна.

Отже, на розгляд комісії податкового органу не було надано наступні первинні документи: договір поставки інертних матеріалів від 01.02.2019 №1/2- 01022019/1-1/3, на підставі якого виникли договірні відносини між ПП «ЛІЧНОВ» та ТзОВ «РІЄСТРА», рахунків-фактур, передбачених цим Договором; первинних документів щодо походження (придбання) Товару (щебінь пісок); документів щодо транспортування Товару по факту його придбання т реалізації (ТТН, подорожні листи, відомості про вантаж тощо); документів щодо наявності у позивача основних засобів; документів щодо наявності складських приміщень для зберігання Товару; розрахункових документів щодо підтвердження здійснення оплати за придбаний та реалізований Товар (платіжних доручень, банківських виписок).

Таким чином, на момент винесення оскаржуваних рішень про відмову в реєстрації податкових накладних в ЄРПН, позивач не виконав вимоги Податкового кодексу України та Порядку № 520 щодо підтвердження правомірності формування та подання податкових накладних, а перелік документів, наданий на розгляд комісії регіонального рівня не відповідав переліку документів, визначеному Постановою №1165, і саме з цих підстав контролюючий орган відмовив в реєстрації податкових накладних. Враховуючи вищенаведене, у Головного управління ДПС у Львівській області були законні підстави для прийняття рішень про відмову у реєстрації спірних податкових накладних, а тому такі є правомірними.

03.03.2023 на адресу суду від позивача надійшла відповідь на відзив, де вказано, що ненадання підприємством документів, необхідних для прийняття рішень про реєстрацію податкових накладних, про які, зокрема вказує відповідач у відзиві на позовну заяву, є наслідком протиправної бездіяльності Відповідача-1 у частині відсутності у квитанціях вичерпного переліку документів, які платнику податків необхідно подати.

Ухвалою судді від 06.03.2023 клопотання представника відповідачів про розгляд справи в порядку загального позовного провадження - задоволено. Розгляд справи за позовом Приватного підприємства «Лічнов» до Головного управління ДПС у Львівській області, Державної податкової служби України про визнання протиправними і скасування рішень, зобов`язання вчинити дії вирішено здійснювати за правилами загального позовного провадження.

16.03.2023 на адресу суду від позивача надійшли додаткові пояснення, в яких повторно викладено обґрунтування позовної заяви.

Протокольною ухвалою суду від 03.04.2023 закрито підготовче провадження у справі та призначено її до судового розгляду по суті.

У судовому засіданні представник позивача позовні вимоги підтримала. Просила суд позов задовольнити повністю.

Представник відповідача у судовому засіданні проти позовних вимог заперечила. Просила суд у задоволенні позову відмовити повністю.

Заслухавши пояснення представників сторін, всебічно і повно з`ясувавши всі фактичні обставини справи, на яких ґрунтуються позовні вимоги та заперечення сторін, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступні обставини справи та надав їм правову оцінку.

Приватне підприємство «Лічнов» зареєстроване як юридична особа з 14.05.1999 року; основним видом діяльності згідно КВЕД є 08.12 Добування піску, гравію, глин і каоліну.

Окрім цього, додатковим видом діяльності позивача є оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням (згідно КВЕД 46.73)

01.02.2019 між Приватним підприємством «Лічнов» та Товариством з обмеженою відповідальністю «Рієстра» укладено договір поставки інертних матеріалів №1/2-01022019/1-1/3.

Відповідно до умов Договору поставки інертних матеріалів №1/2-01022019/1-1/3 Постачальник зобов`язується передавати у власність Покупця Товар та/або Продукцію, (товарно матеріальні цінності), що вказаний в рахунку фактурі та/або у видатковій накладній, а Покупець зобов`язується приймати ТМЦ та оплачувати його вартість на умовах договору.

Оплата ТМЦ здійснюється Покупцем безготівково в національній валюті України шляхом переказу грошових коштів на банківський рахунок Постачальника (п. 3.1 Договору).

Покупець зобов`язаний здійснити оплату за ТМЦ після фактичного її отримання за видатковою накладною (п. 3.2 Договору).

У вартість ТМЦ включені транспортні витрати Постачальника, пов`язані з доставкою ТМЦ до пункту поставки за адресою: Львівська область, Пустомитівський район, с. Милятичі, вул. Сонячна, 1 (п. 3.4 Договору).

На виконання вище вказаного Договору позивач 03.10.2022, 04.10.2022, 05.10.2022, 06.10.2022, 07.10.2022, 10.10.2022, 11.10.2022, 12.10.2022, 13.10.2022, 14.10.2022, поставив ТОВ «Рієстра» товар (заготовки пиломатеріалів) згідно видаткових накладних №609 від 03.10.2022, №610 від 04.10.2022, №611 від 05.10.2022, №612 від 06.10.2022, №636 від 07.10.2022, №637 від 10.10.2022, №638 від 11.10.2022, №655 від 12.10.2022, №656 від 13.10.2022, №657 від 14.10.2022 відповідно.

За результатами господарської операції відповідно до вищезазначеного Договору та видаткових накладних, позивачем складено та направлено на реєстрацію в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні №5 від 03.10.2022, №9 від 04.10.2022, №13 від 05.10.2022, №18 від 06.10.2022, №22 від 07.10.2022, №27 від 10.10.2022, №29 від 11.10.2022, №33 від 12.10.2022, №37 від 13.10.2022, №40 від 14.10.2022.

В подальшому платник податку отримав квитанції про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідно до тексту яких документ (податкову накладну) прийнято, однак реєстрація зазначених податкових накладних зупинена.

В квитанціях зазначено, що: 1) коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 4409 відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються/виготовляються, 2) їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає вимогам п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Платнику податків запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової/розрахунку коригування в ЄРПН.

01.11.2022 позивач скерував до комісії ДПС у Львівській області повідомлення №4, №5, №6, №7, №8, №9, №10, №11, №12, №14 про надання пояснень та копій документів щодо податкових накладних №5 від 03.10.2022, №9 від 04.10.2022, №13 від 05.10.2022, №22 від 07.10.2022, №27 від 10.10.2022, №29 від 11.10.2022, №33 від 12.10.2022, №37 від 13.10.2022, №40 від 14.10.2022, №18 від 06.10.2022, реєстрацію яких зупинено та до таких повідомлень долучено по 2 додатки: пояснення та видаткові накладні.

Комісія ГУ ДПС у Львівській області за наслідками розгляду наданих платником податків пояснень та документів прийняла рішення від 10.11.2022 №7610870/30388540, від 10.11.2022 №7610869/30388540, від 10.11.2022 №7610877/30388540, від 10.11.2022 №7610871/30388540, від 10.11.2022 №7610878/30388540, від 10.11.2022 №7610876/30388540, від 10.11.2022 №7610873/30388540, від 10.11.2022 №7610872/30388540, від 10.11.2022 №7610875/30388540, від 10.11.2022 №7610879/30388540, якими відмовлено у реєстрації податкових накладних №5 від 03.10.2022, №9 від 04.10.2022, №13 від 05.10.2022, №22 від 07.10.2022, №27 від 10.10.2022, №29 від 11.10.2022, №33 від 12.10.2022, №37 від 13.10.2022, №40 від 14.10.2022, №18 від 06.10.2022 з підстав ненадання платником податку копій договорів, зокрема зовнішньоекономічних контрактів, з додатками до них; первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків - фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладних та розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків.

Позивач вважаючи вказані вище рішення протиправними 14.11.2022 в порядку адміністративного оскарження подав до ДПС України скарги №№23, 15, 20, 18, 19, 17, 22, 21, 16, 14, до яких, крім копій вищезазначених видаткових та податкових накладних, було долучено наступні документи:

- копія Договору поставки інертних матеріалів та товарів №1/2-01022019/1-1/3 від 01.02.2019 з ТОВ «Рієстра»;

- копія договору поставки з ТзОВ Ромкул» №5-280820181-33 від 28.08.2018;

- копія Акту звірки з ТзОВ «Ромкул» за жовтень 2022 року;

- видаткові накладні ТзОВ «Ромкул» №26 від 27.10.2022, №25 від 20.10.2022, №24 від 1 8.10.2022, №23 від 10.10.2022, №22 від 05.10.2022.

- копія договору поставки №4012021 з ТзОВ «Хосен плюс» від 04.01.2021;

- копія Акту звірки з ТзОВ «Хосен плюс» за жовтень 2022 року;

- копії видаткових накладних з ТзОВ «Хосен плюс» №2510/2022 від 25.10.2022, №1310/2022 від 13.10.2022;

- копії банківських виписок за 03.10.2022, 04.10.2022, 05.10.2022, 06.10.2022, 07.10.2022, 11.10.2022, 12.10.2022, 13.10.2022, 14.10.2022, 17.10.2022, 18.10.2022, 19.10.2022, 20.10.2022, 21.10.2022, 24.10.2022, 25.10.2022, 26.10.2022, 27.10.2022, 28.10.2022, 31.10.2022;

- платіжні доручення ТзОВ Ромкул» №1235 від 05.10.2022, №1275 від 11.10.2022, №1366 від 27.10.2022, №1320 від 18.10.2022, №1329 від 20.10.2022, №1302 від 13.10.2022, №1852 від 26.10.2022, №1885 від 31.10.2022, №1844 від 24.10.2022, №1824 від 20.10.2022, №1753 від 12.10.2022, №1897 від 31.10.2022;

- акт звірки з ТОВ «РІЄСТРА» за жовтень 2022 року.

За результатами розгляду скарги рішенням Комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Державної податкової служби України від 28.11.2022 №66046/30388540/2, від 28.11.2022 №66051/30388540/2, від 28.11.2022 №66045/30388540/2, від 28.11.2022 №66037/30388540/2, від 28.11.2022 №66023/30388540/2, від 28.11.2022 №66044/30388540/2, від 28.11.2022 №66043/30388540/2, від 28.11.2022 №66052/30388540/2, від 28.11.2022 №66024/30388540/2, від 28.11.2022 №66035/30388540/2 скарги ПП «Лічнов» залишено без задоволення, а рішення Комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін.

Зміст спірних правовідносин полягає в тому, що на переконання позивача, вищезгадані рішення про відмову у реєстрації податкових накладних прийнято за формальних підстав, без належного пояснення, які саме документи згідно з вичерпним переліком слід надати для перевірки і які були б достатні для прийняття відповідачем рішення про реєстрацію таких податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, у зв`язку із цим останній вважає свої права порушеними та такими, що потребують захисту, тому звернувся до суду з даним позовом.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступного.

Відповідно до статті 19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України (далі ПК України).

Відповідно до пп. «а», «б» пункту 185.1 статті 185 ПК України об`єктом оподаткування податком є операції платників податку з постачання товарів, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу; постачання послуг, місце постачання яких розташоване на митній території України, відповідно до статті 186 цього Кодексу.

Датою виникнення податкових зобов`язань з постачання товарів/послуг згідно з пунктом 187.1 статті 187 ПК України вважається дата, яка припадає на податковий період, протягом якого відбувається будь-яка з подій, що сталася раніше:

а) дата зарахування коштів від покупця/замовника на банківський рахунок платника податку як оплата товарів/послуг, що підлягають постачанню, а в разі постачання товарів/послуг за готівку - дата оприбуткування коштів у касі платника податку, а в разі відсутності такої - дата інкасації готівки у банківській установі, що обслуговує платника податку;

б) дата відвантаження товарів, а в разі експорту товарів - дата оформлення митної декларації, що засвідчує факт перетинання митного кордону України, оформлена відповідно до вимог митного законодавства, а для послуг - дата оформлення документа, що засвідчує факт постачання послуг платником податку.

Відповідно до п. 201.1. ст. 201 ПК України на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.

Згідно з п. 201.7 ст. 201 ПК України податкова накладна складається на кожне повне або часткове постачання товарів/послуг, а також на суму коштів, що надійшли на рахунок у банку/небанківському надавачу платіжних послуг як попередня оплата (аванс).

Відповідно до пункту 201.10 статті 201 ПК України при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.

Механізм внесення відомостей, що містяться у податковій накладній та/або розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до неї, до Єдиного реєстру податкових накладних визначає Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246 (далі Порядок №1246).

Згідно з пунктом 2 цього Порядку податкова накладна - це електронний документ, який складається платником податку на додану вартість відповідно до вимог Податкового кодексу України в електронній формі у затвердженому в установленому порядку форматі (стандарті) та надсилається для реєстрації.

Після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДПС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки за критеріями визначеними в пункті 12 Порядку №1246.

За результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (пункт 13 Порядку №1246).

Механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі (далі - комісії контролюючих органів), права та обов`язки їх членів визначено Порядком зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим постановою Кабінету Міністрів від 11 грудня 2019 № 1165, який набрав чинності з 01 лютого 2020 року (далі - Порядок № 1165).

Відповідно до пунктів 4, 5 Порядку № 1165 у разі коли за результатами перевірки податкової накладної/розрахунку коригування визначено, що податкова накладна/ розрахунок коригування відповідають одній з ознак безумовної реєстрації, визначених у пункті 3 цього Порядку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування не зупиняється в Реєстрі.

Платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).

Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).

Згідно з абзацом 1 пункту 6 Порядку № 1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Відповідно до пунктів 7, 10, 11 Порядку № 1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Так, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації (пункт 11 Порядку №1165).

Відповідно до абзацу другого пункту 25, абзацу першого пункту 26 Порядку № 1156 Комісії регіонального рівня приймають рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації, врахування або неврахування таблиці даних платника податку, відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку. Комісія регіонального рівня діє в межах повноважень, визначених цим Порядком та Порядком прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим Мінфіном.

Як встановлено судом вище, реєстрацію податкових накладних позивача №5 від 03.10.2022, №9 від 04.10.2022, №13 від 05.10.2022, №18 від 06.10.2022, №22 від 07.10.2022, №27 від 10.10.2022, №29 від 11.10.2022, №33 від 12.10.2022, №37 від 13.10.2022, №40 від 14.10.2022 зупинено з тих підстав, що коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 4409, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає пункту 1 Критерії ризикованості здійснення операцій.

Критерії ризиковості здійснення операцій визначено у додатку 3 до Порядку №1165.

Зокрема, відповідно до пункту 1 відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 01 січня 2017 року в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 рази, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 01 січня 2017 року у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.

При цьому, зупинення реєстрації ПН/РК за пунктом 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій відбувається у разі одночасного дотримання трьох умов: відсутність товару в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товару, що на постійній основі постачається; обсяг постачання дорівнює або перевищує товарні залишки; переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.

Таким чином, у разі зупинення реєстрації податкової накладної на підставі пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій, контролюючий орган має витребувати від платника документи на спростування наявних у органу ДПС сумнівів, пов`язаних з легальністю діяльності юридичної особи, вказавши які саме аспекти належить висвітити платнику податків у своїх поясненнях.

Аналогічного правового висновку дійшов Верховний Суд у постанові від 23.02.2023 у справі № 420/9924/20.

Натомість, як встановлено судом з матеріалів справи, надіслані позивачу квитанції містять вимогу щодо надання пояснень та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, без зазначення конкретної пропозиції щодо переліку документів, необхідних та достатніх для прийняття рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН.

Крім того, механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 ПК України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України, встановлено наказом Міністерства фінансів України від 12.12.2019 №520, яким затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (надалі - Порядок №520).

Пунктом 2 Порядку №520 визначено, що прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м.Києві та Офісу великих платників податків ДПС.

Відповідно до пунктів 3, 4 Порядку №520, у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі. Комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.

Разом із тим, пунктом 5 Порядку №520 визначено перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, серед яких:

- договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

- договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

- первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;

- розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

- документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Пунктами 6, 7 Порядку №520 передбачено, що письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній/розрахунку коригування.

Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних/розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні/ розрахунки коригування складено на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних/розрахунках коригування відображено однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДКПП)).

Відповідно до пункту 11 Порядку № 520, Комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі в разі:

ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі;

та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку;

та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

Верховний Суд за результатами аналізу наведених норм у постанові від 18 листопада 2021 року у справі № 380/3498/20 дійшов висновку, що чинними нормативно-правовими актами визначено вичерпний перелік обставин, які можуть слугувати підставою для прийняття рішення про відмову у реєстрації податкових накладних.

При цьому, як підтверджується змістом пункту 5 Порядку № 520, передбачений цим пунктом перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, не є вичерпним. В залежності від виду господарської операції, за наслідками якої подається податкова декларація для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних, а також відповідних договірних зобов`язань між суб`єктами господарювання, обсяг документів може бути відмінним.

У постанові від 03 листопада 2021 року у справі № 360/2460/20 Верховний Суд за наслідками аналізу положень Порядку № 520 зазначив, що можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної до реєстрації в ЄРПН прямо залежить від чіткого визначення податковим органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків з зазначенням необхідності надання документів за вичерпним переліком, відповідно до критерію зупинення реєстрації податкової накладної, а не довільно, на власний розсуд.

При цьому вказану правову позицію Верховний суд підтримав також і у постановах від 23.02.2023 у справі № 420/9924/20, від 27.07.2022 у справі № 520/15348/2020, від 29.06.2022 у справі № 380/5383/21, від 28.06.2022 у справі № 380/9411/21, від 20.01.2022 у справі № 140/4162/21, від 01.12.2021 у справі № 600/1878/20-а.

Так, як встановлено судом вище з матеріалів справи, одним із видів діяльності приватного підприємства «Лічнов» є оптова торгівля деревиною, будівельними матеріалами та санітарно-технічним обладнанням (згідно КВЕД 46.73).

З метою реалізації заготовок пиломатеріалів позивач уклав з Товариством з обмеженою відповідальністю «Рієстра» договір поставки інертних матеріалів №1/2-01022019/1-1/3.

Відповідно до умов вказаного вище договору Постачальник зобов`язується передавати у власність Покупця Товар та/або Продукцію, (товарно матеріальні цінності), що вказаний в рахунку фактурі та/або у видатковій накладній, а Покупець зобов`язується приймати ТМЦ та оплачувати його вартість на умовах договору.

Оплата ТМЦ здійснюється Покупцем безготівково в національній валюті України шляхом переказу грошових коштів на банківський рахунок Постачальника (п. 3.1 Договору).

Покупець зобов`язаний здійснити оплату за ТМЦ після фактичного її отримання за видатковою накладною (п. 3.2 Договору).

У вартість ТМЦ включені транспортні витрати Постачальника, пов`язані з доставкою ТМЦ до пункту поставки за адресою: Львівська область, Пустомитівський район, с. Милятичі, вул. Сонячна, 1 (п. 3.4 Договору).

На виконання вище вказаного Договору позивач 03.10.2022, 04.10.2022, 05.10.2022, 06.10.2022, 07.10.2022, 10.10.2022, 11.10.2022, 12.10.2022, 13.10.2022, 14.10.2022, поставив ТОВ «Рієстра» товар (заготовки пиломатеріалів) згідно видаткових накладних №609 від 03.10.2022, №610 від 04.10.2022, №611 від 05.10.2022, №612 від 06.10.2022, №636 від 07.10.2022, №637 від 10.10.2022, №638 від 11.10.2022, №655 від 12.10.2022, №656 від 13.10.2022, №657 від 14.10.2022 відповідно.

За результатами господарської операції по факту першої події (дата відвантаження товарів) відповідно до вищезазначеного Договору та видаткових накладних, позивачем складено податкові накладні №5 від 03.10.2022, №9 від 04.10.2022, №13 від 05.10.2022, №18 від 06.10.2022, №22 від 07.10.2022, №27 від 10.10.2022, №29 від 11.10.2022, №33 від 12.10.2022, №37 від 13.10.2022, №40 від 14.10.2022 та направлено їх на реєстрацію до контролюючого органу.

Головним управлінням ДПС у Львівській області за наслідками проведеного моніторингу зупинено реєстрацію вказаних податкових накладних та запропоновано позивачу надати пояснення та/або копії документів, достатні для прийняття рішення про їх реєстрацію.

З наявних в матеріалах справи квитанцій про зупинення реєстрації податкових накладних судом встановлено, що такі містять вимоги про надання пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних, без зазначення конкретної пропозиції щодо переліку документів, необхідних та достатніх для прийняття відповідного рішення.

З огляду на наведене, необхідно звернути увагу на висновок Верховного Суду, викладений у постанові від 27.07.2022 у справі №520/15348/2020, згідно з яким суб`єкти владних повноважень, ухвалюючи рішення, якими, зокрема, обмежується права платника податків, повинні уникати надмірного формалізму. Обсяг документів, які надаються платниками податку на додану вартість з метою усунення сумнівів у контролюючого органу щодо легальності відповідної операції, щодо якої складено податкову накладну, направлену для реєстрації в ЄРПН, хоч і визначений у Порядку №520, проте завжди є унікальним та залежить від організації господарських взаємовідносин між суб`єктами господарювання, змісту договірних відносин між ними, а також особливостями законодавчого врегулювання діяльності тієї чи іншої сфери бізнесу. Саме за результатами детального дослідження змісту документів, наданих на підтвердження інформації, зазначеної в податковій накладній, можливим є прийняття рішення щодо реєстрації податкової накладної в ЄРПН, реєстрація якої була зупинена.

Загальними вимогами, які висуваються до акта індивідуальної дії, як акта правозастосування, є його обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення податковим органом конкретних підстав його оформлення (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття. Можливість надання платником податків вичерпного переліку документів на підтвердження правомірності формування та подання податкової накладної прямо залежить від чіткого визначення фіскальним органом конкретного виду критерію оцінки ступеня ризиків. Вживання податковим органом загального посилання на пункт Критеріїв, без наведення відповідної підстави і розрахованих показників за критерієм, якому відповідає платник податку, є неконкретизованим та призводить до необґрунтованого обмеження права платника податків бути повідомленим про необхідність надання документів за вичерпним переліком, відповідно до критерію зупинення реєстрації податкової накладної, а не будь-яких на власний розсуд. Відтак, невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до його протиправності.

Аналогічна правова позиція викладена Верховним Судом у постановах від 18 червня 2019 року (справа № 0740/804/18), від 23 жовтня 2018 року (справа № 822/1817/1).

Згідно з оскаржуваними рішеннями позивачу відмовлено у реєстрації податкових накладних з підстав ненадання платником податку копій документів: ненадання платником податку первинних документів щодо постачання/придбання, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.

При цьому, відповідачем 1 в квитанціях про зупинення реєстрації податкових накладних не вказано про необхідність долучення саме вказаних документів.

Далі в тексті шаблону рішень про відмову у реєстрації податкової накладної вказано, що при прийнятті цього рішення комісії слід підкреслити ті документи з наведеного примірного переліку, котрі не надано платником податків в конкретній справі. Суд констатує, що відповідачем-1 жоден документ в оскарженому рішенні не підкреслено, тому для позивача залишалося неочевидним, відсутність котрого документа(ів) із наведеного орієнтовного переліку в типовій формі рішення зумовило висновок комісії про відмову в реєстрації податкових накладних підприємства.

Щодо посилань відповідача на те, що позивачем до суду долучено більший обсяг документів, ніж було подано на розгляд контролюючому органу, то судом встановлено, що позивач надав відповідачу 1 копії документів на власний розсуд, оскільки відповідачем в квитанціях про зупинення реєстрації податкових накладних не зазначено які саме конкретно документи та в підтвердження якої обставини необхідно подати, водночас податкові накладні підприємства за попередні період, складені за аналогічних правовідносин і з тим же самим контрагентом реєструвалися контролюючим органом без жодних зауважень.

Більше того, суд звертає увагу, що оскаржуючи спірні рішення до комісії вищого рівня, позивач для підтвердження реальності господарських операцій до скарг №№23, 15, 20, 18, 19, 17, 22, 21, 16, 14, долучив відповідні видаткові та податкові накладні, копію Договору поставки інертних матеріалів та товарів №1/2-01022019/1-1/3 від 01.02.2019 з ТОВ «Рієстра», копію договору поставки з ТзОВ Ромкул» №5-280820181-33 від 28.08.2018, копії Актів звірки з ТзОВ «Ромкул» та ТзОВ «Хосен плюс», копію договору поставки №4012021 з ТзОВ «Хосен плюс» від 04.01.2021, копії видаткових накладних з ТзОВ «Хосен плюс», копії банківських виписок, платіжні доручення ТзОВ Ромкул», акт звірки з ТОВ «РІЄСТРА». Однак, Комісія з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних Державної податкової служби України не взяла до уваги вказаних документів та залишила без задоволення скарги позивача, а рішення Комісії регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних без змін.

При цьому, лише під час судового розгляду, відповідач у відзиві на позовну заяву пояснив, що причиною відмови, в реєстрації податкових накладних позивача стала відсутність договору поставки інертних матеріалів від 01.02.2019 № 1/2-01022019/1-1/3, на підставі якого виникли договірні відносини між ПП «ЛІЧНОВ» та ТзОВ «РІЄСТРА», рахунків-фактур, передбачених цим Договором; первинних документів щодо походження (придбання) Товару (щебінь, пісок); документів щодо транспортування Товару по факту його придбання та реалізації (ТТН, подорожні листи, відомості про вантаж тощо); документів щодо наявності у позивача основних засобів; документів щодо наявності складських приміщень для зберігання Товару; розрахункових документів щодо підтвердження здійснення оплати за придбаний та реалізований Товар (платіжних доручень, банківських виписок).

З огляду на наведене, суд звертає увагу, здійснення контролюючим органом моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків є превентивним заходом, спрямованим на убезпечення від безпідставного формування податкового кредиту за операціями, що не підтверджені первинними документами або підтверджені платником податку копіями документів, які складені з порушенням законодавства. Здійснення моніторингу не повинне підміняти за своїм змістом проведення документальних податкових перевірок як способу реалізації владних управлінських функцій податкового органу. Така правова позиція вже неодноразово висловлювалася Верховним Судом, зокрема у постановах від 23 жовтня 2018 року у справі №822/1817/18, від 21 травня 2019 року у справі №0940/1240/18, від 10 квітня 2020 року у справі №819/330/18, від 27.04.2023 у справі №460/8040/20.

Таким чином, оскільки зміст господарських правовідносин є предметом дослідження в ході проведення податкової перевірки, то в межах спірних правовідносин у контролюючого органу відсутні правові підстави для відмови у реєстрації податкових накладних №12 від 05.11.2021, №11 від 05.11.2021 та №14 від 13.11.2021 з підстав наявності чи відсутності певних документів.

Оцінюючи надані платником податків на розгляд комісії ГУ ДПС у Львівській області пояснення та документи, а також той факт, що відповідачем в квитанціях про зупинення реєстрації податкових накладних не зазначено які конкретно документи та в підтвердження яких обставини необхідно подати контролюючому органу, суд дійшов висновку, що надані позивачем документи є достатніми для підтвердження викладених в повідомленні пояснень позивача щодо підтвердження інформації, зазначеної в кожній податковій накладній, а отже - достатніми для прийняття рішення про реєстрацію цих податкових накладних.

Відповідно до частини 2 статті 2 КАС України у справах щодо оскарження рішень, дій чи бездіяльності суб`єктів владних повноважень адміністративні суди перевіряють, чи прийняті (вчинені) вони: 1) на підставі, у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України; 2) з використанням повноваження з метою, з якою це повноваження надано; 3) обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення (вчинення дії); 4) безсторонньо (неупереджено); 5) добросовісно; 6) розсудливо; 7) з дотриманням принципу рівності перед законом, запобігаючи несправедливій дискримінації; 8) пропорційно, зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія); 9) з урахуванням права особи на участь у процесі прийняття рішення; 10) своєчасно, тобто протягом розумного строку.

Підсумовуючи вищенаведене, суд дійшов висновку, що спірні рішення ГУ ДПС у Львівській області від 10.11.2022 №7610870/30388540, від 10.11.2022 №7610869/30388540, від 10.11.2022 №7610877/30388540, від 10.11.2022 №7610871/30388540, від 10.11.2022 №7610878/30388540, від 10.11.2022 №7610876/30388540, від 10.11.2022 №7610873/30388540, від 10.11.2022 №7610872/30388540, від 10.11.2022 №7610875/30388540, від 10.11.2022 №7610879/30388540, якими відмовлено у реєстрації податкових накладних №5 від 03.10.2022, №9 від 04.10.2022, №13 від 05.10.2022, №22 від 07.10.2022, №27 від 10.10.2022, №29 від 11.10.2022, №33 від 12.10.2022, №37 від 13.10.2022, №40 від 14.10.2022, №18 від 06.10.2022 про відмову в реєстрації податкових накладних №5 від 03.10.2022, №9 від 04.10.2022, №13 від 05.10.2022, №22 від 07.10.2022, №27 від 10.10.2022, №29 від 11.10.2022, №33 від 12.10.2022, №37 від 13.10.2022, №40 від 14.10.2022, №18 від 06.10.2022 в Єдиному реєстрі податкових накладних є такими, що не відповідають встановленим у частині другій статті 2 КАС України критеріям правомірності, обґрунтованості, добросовісності та розсудливості, а тому такі підлягають скасуванню як протиправні.

Щодо позовних вимог в частині зобов`язання ДПС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні №5 від 03.10.2022, №9 від 04.10.2022, №13 від 05.10.2022, №22 від 07.10.2022, №27 від 10.10.2022, №29 від 11.10.2022, №33 від 12.10.2022, №37 від 13.10.2022, №40 від 14.10.2022, №18 від 06.10.2022, суд зазначає таке.

Відповідно до вимог п.п.201.1, 201.10 ст.201 ПК України, реєстрацію податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних віднесено до обов`язків платника податків.

У той же час, наведені норми розраховані на відсутність спірних правовідносин, позаяк у випадку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування механізм її подальшої реєстрації в ЄРПН є іншим.

Згідно з нормами п.п.19, 20 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 №1246 (надалі по тексту - Порядок №1246), податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій: прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування; набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення); неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

У разі надходження до ДПС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду.

Отже, реєстрація в ЄРПН податкових накладних/розрахунку коригування, реєстрацію яких попередньо було зупинено, є повноваженням ДПС України.

Як вже встановлено судом та підтверджено матеріалами справи, надані позивачем документи складені з дотриманням вимог законодавства, були достатніми для реєстрації податкових накладних/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Обставин, які б унеможливлювали реєстрацію податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних судом не встановлено.

Відповідно до ч.3 ст.245 КАС України, у разі скасування нормативно-правового або індивідуального акта, суд може зобов`язати суб`єкта владних повноважень вчинити необхідні дії з метою відновлення прав, свобод чи інтересів позивача, за захистом яких він звернувся до суду.

Водночас, суд враховує, що спосіб відновлення порушеного права має бути ефективним і таким, який виключає подальші протиправні рішення, дії чи бездіяльність суб`єкта владних повноважень, а у випадку невиконання або неналежного виконання рішення не виникала б необхідність повторного звернення до суду, а здійснювалося примусове виконання рішення. За таких обставин, суд вважає, що в даному випадку ефективним способом захисту порушених прав, свобод чи інтересів позивача буде зобов`язання ДПС України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні Приватного підприємства «Лічнов» №5 від 03.10.2022, №9 від 04.10.2022, №13 від 05.10.2022, №22 від 07.10.2022, №27 від 10.10.2022, №29 від 11.10.2022, №33 від 12.10.2022, №37 від 13.10.2022, №40 від 14.10.2022, №18 від 06.10.2022 датою їх подання на реєстрацію.

Частиною 1 ст.77 КАС України передбачено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Згідно з ч.2 ст.77 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

Таким чином, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень законодавства України, доказів, наявних у матеріалах справи, суд дійшов висновку про обґрунтованість позовних вимог та вважає їх такими, що підлягають задоволенню.

Щодо судового збору, то згідно ч.1 ст.139 Кодексу адміністративного судочинства України такий відшкодовується позивачу в повному обсязі.

Керуючись ст.ст.6-10, 14, 72-77, 90, 132, 159, 241-246, 262 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

в и р і ш и в:

позов задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС у Львівській області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 10.11.2022 №7610870/30383540.

Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС у Львівській області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 10.11.2022 №7610869/30388540.

Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС у Львівській області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 10.11.2022 №7610877/30388540.

Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС у Львівській області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 10.11.2022 №7610871/30388540.

Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС у Львівській області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 10.11.2022 №7610878/30388540.

Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС у Львівській області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 10.11.2022 №7610876/30388540.

Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС у Львівській області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 10.11.2022 №7610873/30388540.

Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС у Львівській області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 10.11.2022 №7610872/30388540.

Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС у Львівській області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 10.11.2022 №7610875/30388540.

Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС у Львівській області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 10.11.2022 №7610879/30388540.

Зобов`язати Державну податкову службу України (місцезнаходження: пл.Львівська, 8, м.Київ, 04053, код ЄДРПОУ 43005395) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну Приватного підприємства «Лічнов» (місцезнаходження: пр. Червоної Калини, 113/25, м. Львів, 79049; код ЄДРПОУ: 30388540) №5 від 03.10.2022 датою її подання на реєстрацію.

Зобов`язати Державну податкову службу України (місцезнаходження: пл.Львівська, 8, м.Київ, 04053, код ЄДРПОУ 43005395) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну Приватного підприємства «Лічнов» (місцезнаходження: пр. Червоної Калини, 113/25, м. Львів, 79049; код ЄДРПОУ: 30388540) №9 від 04.10.2022 датою її подання на реєстрацію.

Зобов`язати Державну податкову службу України (місцезнаходження: пл.Львівська, 8, м.Київ, 04053, код ЄДРПОУ 43005395) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну Приватного підприємства «Лічнов» (місцезнаходження: пр. Червоної Калини, 113/25, м. Львів, 79049; код ЄДРПОУ: 30388540) №13 від 05.10.2022 датою її подання на реєстрацію.

Зобов`язати Державну податкову службу України (місцезнаходження: пл.Львівська, 8, м.Київ, 04053, код ЄДРПОУ 43005395) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну Приватного підприємства «Лічнов» (місцезнаходження: пр. Червоної Калини, 113/25, м. Львів, 79049; код ЄДРПОУ: 30388540) №22 від 07.10.2022 датою її подання на реєстрацію.

Зобов`язати Державну податкову службу України (місцезнаходження: пл.Львівська, 8, м.Київ, 04053, код ЄДРПОУ 43005395) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну Приватного підприємства «Лічнов» (місцезнаходження: пр. Червоної Калини, 113/25, м. Львів, 79049; код ЄДРПОУ: 30388540) №27 від 10.10.2022 датою її подання на реєстрацію.

Зобов`язати Державну податкову службу України (місцезнаходження: пл.Львівська, 8, м.Київ, 04053, код ЄДРПОУ 43005395) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну Приватного підприємства «Лічнов» (місцезнаходження: пр. Червоної Калини, 113/25, м. Львів, 79049; код ЄДРПОУ: 30388540) №29 від 11.10.2022 датою її подання на реєстрацію.

Зобов`язати Державну податкову службу України (місцезнаходження: пл.Львівська, 8, м.Київ, 04053, код ЄДРПОУ 43005395) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну Приватного підприємства «Лічнов» (місцезнаходження: пр. Червоної Калини, 113/25, м. Львів, 79049; код ЄДРПОУ: 30388540) №33 від 12.10.2022 датою її подання на реєстрацію.

Зобов`язати Державну податкову службу України (місцезнаходження: пл.Львівська, 8, м.Київ, 04053, код ЄДРПОУ 43005395) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну Приватного підприємства «Лічнов» (місцезнаходження: пр. Червоної Калини, 113/25, м. Львів, 79049; код ЄДРПОУ: 30388540) №37 від 13.10.2022 датою її подання на реєстрацію.

Зобов`язати Державну податкову службу України (місцезнаходження: пл.Львівська, 8, м.Київ, 04053, код ЄДРПОУ 43005395) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну Приватного підприємства «Лічнов» (місцезнаходження: пр. Червоної Калини, 113/25, м. Львів, 79049; код ЄДРПОУ: 30388540) №40 від 14.10.2022 датою її подання на реєстрацію.

Зобов`язати Державну податкову службу України (місцезнаходження: пл.Львівська, 8, м.Київ, 04053, код ЄДРПОУ 43005395) зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкову накладну Приватного підприємства «Лічнов» (місцезнаходження: пр. Червоної Калини, 113/25, м. Львів, 79049; код ЄДРПОУ: 30388540) №18 від 06.10.2022 датою її подання на реєстрацію.

Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Львівській області (місцезнаходження: вул.Стрийська, 35, м.Львів, 79003; код ЄДРПОУ ВП: 43968090) на користь Приватного підприємства «Лічнов» (місцезнаходження: пр. Червоної Калини, 113/25, м. Львів, 79049; код ЄДРПОУ: 30388540) судовий збір у сумі 29524 (двадцять дев`ять тисяч п`ятсот п`ятдесят чотири) грн. 00 коп.

Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги, рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду може бути подана протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту судового рішення до Восьмого апеляційного адміністративного суду.

Повний текст рішення складено та підписано 04.05.2023.

Суддя Братичак Уляна Володимирівна

СудЛьвівський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення24.04.2023
Оприлюднено08.05.2023
Номер документу110636596
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю

Судовий реєстр по справі —380/826/23

Ухвала від 09.10.2023

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Олендер І.Я.

Постанова від 05.09.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Матковська Зоряна Мирославівна

Ухвала від 14.07.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Матковська Зоряна Мирославівна

Ухвала від 14.07.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Матковська Зоряна Мирославівна

Ухвала від 03.07.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Матковська Зоряна Мирославівна

Ухвала від 07.06.2023

Адміністративне

Восьмий апеляційний адміністративний суд

Матковська Зоряна Мирославівна

Рішення від 24.04.2023

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Братичак Уляна Володимирівна

Ухвала від 06.03.2023

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Братичак Уляна Володимирівна

Ухвала від 30.01.2023

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Братичак Уляна Володимирівна

Ухвала від 18.01.2023

Адміністративне

Львівський окружний адміністративний суд

Братичак Уляна Володимирівна

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні