Справа № 755/4870/23
1кп/755/1054/23
В И Р О К
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
"03" травня 2023 р. Дніпровський районний суд м. Києва в складі:
головуючого судді ОСОБА_1 ,
секретаря ОСОБА_2 ,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду в м. Києві кримінальне провадження №22023000000000339 за обвинуваченням
ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженки м. Києва, українки, громадянки України, з вищою освітою, незаміжньої, працюючої на громадських засадах прес-секретарем у Спілці аграріїв Київщини, зареєстрованої та проживаючої за адресою: АДРЕСА_1 , раніше не судимої,
у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.3 ст.332 КК України, -
за участю учасників кримінального провадження:
прокурора ОСОБА_4 ,
захисника ОСОБА_5 ,
обвинуваченої ОСОБА_3 ,
в с т а н о в и в:
У невстановлений досудовим розслідуванням час, не пізніше 06 квітня 2022 року, ОСОБА_3 , ОСОБА 1 (обставини вчинення кримінального правопорушення яким, досліджуються у іншому кримінальному провадженні) (далі - ОСОБА 1) та інші невстановлені на даний час досудовим розслідуванням особи, діючи за попередньою змовою групою осіб, з корисливих мотивів, достовірно знаючи про встановлені нормативними актами на період дії воєнного стану обмеження щодо виїзду громадян України чоловічої статті віком від 18 до 60 років за межі України, а також про значний попит серед даної категорії осіб на отримання офіційних дозволів на здійснення виїзду за кордон, вирішили вчиняти незаконне переправлення осіб через державний кордон України, а саме здійснювати під час дії в Україні правового режиму воєнного стану організацію безперешкодного перетинання державного кордону України означеними особами, яким виїзд за межі країни в особливий період забороняється, а також військовозобов`язаними, які не мають на те законних підстав.
При цьому, ОСОБА_3 , відповідно до спільно розробленого й узгодженого з ОСОБА 1 та іншими невстановленими особами плану з незаконного переправлення осіб через державний кордон України, взяла на себе зобов`язання здійснювати підшукування осіб, які виявляють бажання виїхати з України, схиляння їх до вказаних протиправних дій, шляхом ведення з ними відповідних бесід переконуючого та роз`яснювального спрямування, проведення інструктажів з даними особами щодо виконання ними фактичних дій, які дозволять безперешкодно перетнути державний кордон України та ускладнять можливість уповноважених осіб Державної прикордонної служби України й інших правоохоронних органів викрити їх незаконну діяльність, а також отримання від осіб, які погодяться виїхати за межі України у протиправний спосіб, грошової винагороди та подальший її розподіл між усіма іншими вказаними невстановленими особами.
У свою чергу, ОСОБА 1 та вищевказані невстановлені досудовим розслідуванням особи, діючи за попередньою змовою з ОСОБА_3 , відповідно до заздалегідь розподілених ролей та визначених функціональних обов`язків, зобов`язалися після отримання, у тому числі й через останню, своєї частини обумовленої грошової винагороди від означених вище осіб чоловічої статті віком від 18 до 60 років, які погодилися виїхати за межі України, організувати забезпечення підготовки, підписання та подання до Міністерства інфраструктури України відповідних документів (зокрема ініціативних листів та додатків до них, що обґрунтовують обсяги вантажів та кількість транспортних засобів, необхідних для їх перевезення, а також пропозицій щодо виїзду за межі України водіїв в умовах правового режиму воєнного стану), їх позитивного розгляду, затвердження переліку водіїв підприємств, які здійснюють вантажні автомобільні перевезення, внесення відповідної інформації до електронної системи «ШЛЯХ».
Так, ОСОБА_3 та ОСОБА 1, діючи з вказаних мотивів та метою, за попередньою змовою та з відома інших невстановлених осіб, з метою реалізації злочинного умислу, здійснювали поширення інформації щодо наявної у них можливості організовувати за грошову винагороду безперешкодний виїзд за межі України під час дії правового режиму воєнного стану громадян України чоловічої статті віком від 18 до 60 років, яким виїзд за межі країни в особливий період забороняється, а також військовозобов`язаних осіб, які не мають на те законних підстав, у тому числі й шляхом розміщення відповідних відомостей у мережі Інтернет під виглядом надання консультацій та юридичного супроводження вказаних осіб, які мають намір виїхати за кордон.
В подальшому, у період червня-серпня 2022 року (точний день та час досудовим розслідуванням не встановлено), ОСОБА 1, діючи з відома й за погодження з вищевказаними невстановленими особами, перебуваючи у місті Києві (точної адреси досудовим розслідуванням на даний час не встановлено), реалізовуючи спільний злочинний план з незаконного переправлення через державний кордон громадян України чоловічої статті віком від 18 до 60 років, яким виїзд за межі країни в особливий період забороняється, у тому числі й військовозобов`язаних осіб, які не мають на те законних підстав, отримав через ОСОБА_3 від громадян України ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , ОСОБА_7 , ІНФОРМАЦІЯ_3 , ОСОБА_8 , ІНФОРМАЦІЯ_4 , ОСОБА_9 , ІНФОРМАЦІЯ_5 , які мали намір виїхати за кордон в умовах дії правового режиму воєнного стану, фотозображення виданих на імена останніх військових квитків (свідоцтв про приписку до призовної дільниці, тимчасових посвідчень військовозобов`язаного), посвідчень водія, паспортів громадянина України та паспортів громадянина України для виїзду за кордон. Після цього, ОСОБА 1, надіслав вказаним невстановленим особам за допомогою наявних на його мобільному телефоні програмних забезпечень, зокрема й з використанням месенджерів «Signal» та «Telegram», отримані від ОСОБА_3 означені фотозображення документів громадян України ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , з метою узгодження раніше досягнутих домовленостей по спільній організації забезпечення підготовки, підписання та подання до Міністерства інфраструктури України відповідних необхідних документів від підконтрольних підприємств та організацій, які міститимуть недостовірні відомості, на підставі яких даним міністерством буде прийняте рішення про надання дозволу на виїзд за межі України громадянам України, яким виїзд за межі країни в особливий період забороняється, у тому числі й військовозобов`язаним особам, як водіям ТОВ «МІКС ТРЕВЕЛ ГРУПП ЛТД», які ніби здійснюватимуть міжнародні гуманітарні вантажні перевезення для потреб Збройних Сил, інших утворених відповідно до законів України військових формувань, населення України, що надасть можливість останнім незаконно перетнути державний кордон України.
У подальшому, ОСОБА 1, на виконання узгоджених домовленостей з вищевказаними невстановленими особами, за невстановлених наразі досудовим розслідуванням обставин передав останнім грошові кошти в сумах від 2000 до 4000 доларів США попередньо отримані у період червня-серпня 2022 року (точний день та час досудовим розслідуванням не встановлено) за тодішнім місцем свого фактичного проживання ( АДРЕСА_2 ) через ОСОБА_3 від ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , за організацію їх незаконного переправлення через державний кордон у вищезазначений спосіб, залишивши заздалегідь обумовлену частину даних грошових коштів собі та ОСОБА_3 .
Із цією метою, ОСОБА 1, діючи за попередньою змовою з ОСОБА_3 та іншими членам злочинної групи, виконуючи взяті на себе зобов`язання та визначені функціональні обов`язки, у період червня-вересня 2022 року (точний день та час досудовим розслідуванням не встановлено), будучи директором ТОВ «МІКС ТРЕВЕЛ ГРУПП ЛТД», одноосібно управляючи поточною діяльністю вказаної юридичної особи, усвідомлюючи протиправний характер своїх дій, здійснив виготовлення в електронному вигляді частини документів, зокрема тих, які стосуються обґрунтування щодо обсягів вантажів та кількості транспортних засобів, необхідних для їх перевезення, надавши їм необхідні реквізити та підписавши їх як керівник підприємства, а також листи ТОВ «МІКС ТРЕВЕЛ ГРУПП ЛТД» на адресу Міністерства інфраструктури України за Вих.№53-1287/22 від 04.07.2022, Вих. №57-1287/22 від 27.07.2022, Вих. № 83-1287/22 від 13.09.2022 та пропозиції щодо виїзду за межі України водіїв в умовах правого режиму воєнного стану, включивши до них ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 та інших осіб, які не мали на те законних підстав.
Після цього, ОСОБА 1, діючи за попередньою змовою з іншими невстановленими особами, забезпечив направлення, у тому числі й листів ТОВ «МІКС ТРЕВЕЛ ГРУПП ЛТД» на адресу Міністерства інфраструктури України за Вих.№ 53-1287/22 від 04.07.2022, Вих. № 57-1287/22 від 27.07.2022, Вих. № 83-1287/22 від 13.09.2022 та додатків до них (в т.ч. документів, які стосуються обґрунтування щодо обсягів вантажів та кількості транспортних засобів, необхідних для їх перевезення) у електронному вигляді, шляхом їх надсилання до Міністерства інфраструктури України з електронної пошти ІНФОРМАЦІЯ_6 13.07.2022, 27.07.2022 та 14.09.2022 відповідно.
Надалі за результатами розгляду вищевказаних листів (звернень) за підписом директора ТОВ "МІКС ТРЕВЕЛ ГРУПП ЛТД" ОСОБА 1 та додатків до них Міністерством інфраструктури України прийнято рішення - наказ «Про заходи щодо забезпечення міжнародних автомобільних перевезень в умовах правового режиму воєнного стану» від 21.07.2022 № 549, наказ «Про заходи щодо забезпечення міжнародних автомобільних перевезень в умовах правового режиму воєнного стану» від 04.08.2022 № 577, наказ «Про заходи щодо забезпечення міжнародних автомобільних перевезень в умовах правового режиму воєнного стану» від 03.10.2022 № 737, які було надіслано заявнику на електронну пошту ІНФОРМАЦІЯ_6 21.07.2022, 04.08.2022, 04.10.2022 відповідно, а також була внесена відповідна інформація до електронної системи «ШЛЯХ». Зазначені накази Міністерством інфраструктури України та додатки до них (перелік водіїв підприємств, які здійснюють вантажні автомобільні перевезення, для надання можливості виїзду за межі України в умовах правового режиму воєнного стану строком на три календарних місяці/перелік водіїв підприємств, які здійснюють перевезення вантажів автомобільними транспортними засобами, для надання можливості виїзду за межі України в умовах правового режиму воєнного стану строком на три календарних місяці), якими затверджено дані переліки водіїв підприємств, до яких було включено від ТОВ «МІКС ТРЕВЕЛ ГРУПП ЛТД» ряд громадян України чоловічої статті віком від 18 до 60 років, яким виїзд за межі країни в особливий період забороняється, а також військовозобов`язаних осіб, які не мають на те законних підстав, у тому числі й ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 , які мали намір перетнути державний кордон України для власних цілей, не пов`язаних з волонтерською діяльністю, направлено до Адміністрації Державної прикордонної служби України за супровідними листами № 3486/27/14-22 від 21.07.2022, № 3812/27/14-22 від 04.08.2022, № 4997/27/14-22 від 03.10.2022, а також на електронну пошту заявника - ІНФОРМАЦІЯ_6 .
Далі, ОСОБА 1 та інші наразі невстановлені члени злочинної групи, отримавши у електронному вигляді вищевказані накази Міністерства інфраструктури України та додатки до них з QR-кодом, через ОСОБА_3 за невстановлених на даний час обставин передали їх, шляхом направлення за допомогою месенджерів ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 та ОСОБА_9 , у частині, що кожного з них стосувалась, забезпечивши у такий спосіб даних осіб чоловічої статі правом на перетин державного кордону під час дії в Україні правового режиму воєнного стану.
Крім того, ОСОБА_3 , діючи на виконання вказівок ОСОБА 1 та інших наразі невстановлених осіб, у невстановлені дати та час провела з ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 та ОСОБА_9 відповідні інструктажі з визначенням способів незаконного перетинання цими особами державного кордону України та роз`ясненням того, що їх виїзд відбуватиметься на підставі вищевказаних рішень Міністерства інфраструктури України як водіїв ТОВ «МІКС ТРЕВЕЛ ГРУПП ЛТД», які нібито залучені до здійснення міжнародних гуманітарних вантажних перевезень для потреб Збройних Сил, інших утворених відповідно до законів України військових формувань, населення України.
У подальшому, громадянин України ОСОБА_6 , перебуваючи на військовому обліку в ІНФОРМАЦІЯ_7 , маючи військове звання - лейтенант запасу, 10 серпня 2022 року о 13 год. 14 хв. у міжнародному пункті пропуску для автомобільного сполучення «Ягодин» на автобусі марки «SCANIA» з державним реєстраційним номером НОМЕР_1 , та 12 жовтня 2022 року о 19 год. 41 хв. у міжнародному пункті пропуску для автомобільного сполучення «Краківець» на автобусі марки «NEOPLAN» з державним реєстраційним номером НОМЕР_2 , двічі перетинав державний кордон України у напрямку «виїзд» на підставі наказу Міністерства інфраструктури України «Про заходи щодо забезпечення міжнародних автомобільних перевезень в умовах правового режиму воєнного стану» від 21.07.2022 № 549 та відповідної інформації внесеної до електронної системи «ШЛЯХ», як водій ТОВ «МІКС ТРЕВЕЛ ГРУПП ЛТД», який виконуватиме завдання, пов`язані з транспортуванням гуманітарної допомоги у вигляді продуктів харчування (65 палет), корму для тварин (27 палет), ліків 50 (палет), приблизним обсягом 13-22 тонн, для потреб Збройних Сил, інших утворених відповідно до законів України військових формувань, населення України.
При цьому, ОСОБА_6 після вищевказаних виїздів за кордон повертався в Україну 19 вересня 2022 року о 01 год. 28 хв. через міжнародний пункт пропуску для автомобільного сполучення «Шегині» на автобусі марки «BOVA» (реєстраційний номер НОМЕР_3 ), та 29 жовтня 2022 року о 00:37 через міжнародний пункт пропуску для автомобільного сполучення «Краківець» на автобусі марки «SETRA» (реєстраційний номер НОМЕР_4 ), не виконуючи жодних завдань в якості водія ТОВ «МІКС ТРЕВЕЛ ГРУПП ЛТД».
Також, громадянин України ОСОБА_7 , перебуваючи на військовому обліку в ІНФОРМАЦІЯ_8 , маючи військове звання - солдат, 12 серпня 2022 року об 11 год. 20 хв. у міжнародному пункті пропуску для автомобільного сполучення «Краківець» на автомобільному транспорті марки «FORD» з державним реєстраційним номером НОМЕР_5 перетнув державний кордон України у напрямку «виїзд» на підставі наказу Міністерства інфраструктури України «Про заходи щодо забезпечення міжнародних автомобільних перевезень в умовах правового режиму воєнного стану» від 04.08.2022 № 577 та відповідної інформації внесеної до електронної системи «ШЛЯХ», як водій ТОВ «МІКС ТРЕВЕЛ ГРУПП ЛТД», який виконуватиме завдання, пов`язані з транспортуванням гуманітарної допомоги у вигляді аптечок тактичних (1800 шт.) та ліків (45 палет), приблизним обсягом 35-42 тонн, для потреб Збройних Сил, інших утворених відповідно до законів України військових формувань, населення України.
Відповідно до інформації Державної прикордонної служби України громадянин України ОСОБА_7 більше в Україну не повертався.
Крім того, громадянин України ОСОБА_8 , будучи особою призовного віку, яка може підлягати призову за мобілізацією, 07 жовтня 2022 року об 10 год. 21 хв. у міжнародному пункті пропуску для автомобільного сполучення «Краківець» на автомобільному транспорті марки «КІА» з державним реєстраційним номером НОМЕР_6 перетнув державний кордон України у напрямку «виїзд» на підставі наказу Міністерства інфраструктури України «Про заходи щодо забезпечення міжнародних автомобільних перевезень в умовах правового режиму воєнного стану» від 03.10.2022 № 737 та відповідної інформації внесеної до електронної системи «ШЛЯХ», як водій ТОВ «МІКС ТРЕВЕЛ ГРУПП ЛТД», який виконуватиме завдання, пов`язані з транспортуванням гуманітарної допомоги у вигляді продуктів харчування (7 палет) та засобів особистої гігієни (4 палет), приблизним обсягом 8-9,5 тонн, для потреб Збройних Сил, інших утворених відповідно до законів України військових формувань, населення України.
Відповідно до інформації Державної прикордонної служби України громадянин України ОСОБА_8 більше в Україну не повертався.
Разом з тим, громадянин України ОСОБА_9 , будучи особою призовного віку, яка може підлягати призову за мобілізацією, 08 жовтня 2022 року у міжнародному пункті пропуску для автомобільного сполучення «Ягодин» намагався незаконно перетнути державний кордон України у напрямку «виїзд» на підставі наказу Міністерства інфраструктури України «Про заходи щодо забезпечення міжнародних автомобільних перевезень в умовах правового режиму воєнного стану» від 03.10.2022 № 737 та відповідної інформації внесеної до електронної системи «ШЛЯХ», як водій ТОВ «МІКС ТРЕВЕЛ ГРУПП ЛТД», який виконуватиме завдання, пов`язані з транспортуванням гуманітарної допомоги у вигляді продуктів харчування (7 палет) та засобів особистої гігієни (4 палет), приблизним обсягом 8-9,5 тонн, для потреб Збройних Сил, інших утворених відповідно до законів України військових формувань, населення України. Однак ОСОБА_9 , не зважаючи на організовані та створені йому ОСОБА 1, ОСОБА_3 та іншими на даний час невстановленими особами умови незаконного виїзду за кордон України, не скористався даною можливістю та не перетнув державний кордон, оскільки 08.10.2022 уповноваженими особами Державної прикордонної служби України було прийнято рішення про відмову у перетинанні державного кордону на виїзд з України громадянину України ОСОБА_9 .
Крім того, у другій половні липня 2022 року більш точний час не встановлено, військовозобов`язаний громадянин України ОСОБА_10 , ІНФОРМАЦІЯ_9 , під час здійснення чергового пошуку інформації у мережі Інтернет про законні можливості виїхати з України під час дії правового режиму воєнного стану для працевлаштування в країнах Європейського Союзу на одному з інтернет-ресурсів ознайомився з вищевказаними розміщеними відомостями щодо консультацій та юридичного супроводження військовозобов`язаних осіб, які мають намір виїхати за кордон. Після цього, ОСОБА_10 , бажаючи отримати означені консультації здійснив перехід по запропонованому посиланню з вказаного інтернет-ресурсу до листування в месенджері «Telegram» з користувачем підписаним як « ОСОБА_11 ». У ході листування з названим користувачем останній зазначив про наявну можливість здійснення консультаційного та юридичного супроводження військовозобов`язаних осіб для отримання ними офіційного дозволу на виїзд за межі України під час дії воєнного стану, зокрема й до країн Європейського Союзу. При цьому, даний користувач підписаний як « ОСОБА_11 » під час листування в месенджері «Telegram» запропонував ОСОБА_10 звернутися до ОСОБА_3 , зазначивши її контактний номер мобільного телефону НОМЕР_7 , оскільки остання може посприяти у вирішенні його питання з легального виїзду за межі України під час дії воєнного стану.
27 липня 2022 року ОСОБА_10 , більш точний час не встановлено, з вищевказаною метою зателефонував зі свого мобільного телефону із Sim-карткою НОМЕР_8 ОСОБА_3 на мобільний телефон із Sim-карткою НОМЕР_7 . Під час вказаної телефонної розмови ОСОБА_3 , діючи відповідно до узгодженого з ОСОБА 1 та іншими невстановленими особами плану, підтвердила ОСОБА_10 , що вона дійсно займається організацією виїзду військовозобов`язаних осіб за межі України під час дії правового режиму воєнного стану, заявивши про свою готовність детально обговорити вказане питання з останнім, однак тільки за умови особистої зустрічі, яка стане можливою після її повернення до міста Києва.
Також, у ході вказаної телефонної розмови ОСОБА_3 , продовжуючи свою злочинну діяльність, спрямовану на реалізацію спільно розробленого та узгодженого з ОСОБА 1, іншими невстановленими особами плану, з організації незаконного переправлення осіб через державний кордон України за грошову винагороду, зазначила ОСОБА_10 про необхідність відправлення їй фотозображення посвідчення водія та військового квитка останнього. З огляду на відсутність у ОСОБА_10 військового квитка, він на виконання прохання ОСОБА_3 сфотографував та відправив за допомогою месенджеру «Telegram» зі свого мобільного телефону із Sim-карткою НОМЕР_8 ОСОБА_3 на мобільний телефон із Sim-карткою НОМЕР_7 фотозображення виданих на його ім`я свідоцтва про приписку до призовної дільниці та посвідчення водія.
Після того, 07 серпня 2022 року, приблизно о 15 год. 30 хв., відповідно до попередньо досягнутих домовленостей, ОСОБА_10 , з метою отримання змістовної консультації з приводу можливого надання йому дозволу на виїзд за межі України під час дії воєнного стану, зустрівся з ОСОБА_3 у закладі громадського харчування « ІНФОРМАЦІЯ_10 » (м. Київ, вул. Раїси Окіпної, 2). У ході спілкування під час вказаної зустрічі ОСОБА_3 , попередньо отримавши схвалення ОСОБА 1 та інших невстановлених осіб, повідомила ОСОБА_10 , що вона та її зазначені спільники, зможуть організувати безперешкодне перетинання останнім державного кордону України, шляхом складання та надання від підконтрольних їм суб`єктів господарської діяльності або організацій до Міністерства інфраструктури України усіх необхідних документів, забезпечення їх позитивного розгляду та прийняття вказаним органом державної влади рішення про його ( ОСОБА_10 ) виїзд за межі України, під виглядом того, що останній нібито буде здійснювати міжнародні перевезення для потреб Збройних Сил України, інших утворених відповідно до законів України військових формувань, а також медичних вантажів та вантажів гуманітарної допомоги. При цьому, ОСОБА_3 , керуючись корисливими мотивами, діючи відповідно до визначеного й узгодженого з ОСОБА 1 та іншими невстановленими особами плану, усвідомлюючи відсутність у ОСОБА_10 офіційних підстав для виїзду за межі України в умовах правового режиму воєнного стану, обумовила останньому суму грошової винагороди у розмірі 4 300 доларів США, яку він ( ОСОБА_10 ) має передати у готівковій формі під час наступної зустрічі ОСОБА_3 та її спільникам, у тому числі й ОСОБА 1, за їх організацію безперешкодного його перетину державного кордону України у зазначений вище спосіб.
На вказану пропозицію ОСОБА_10 відкрито не відмовився, водночас усвідомлюючи її протиправний характер, невідкладно звернувся до Служби безпеки України та надалі був залучений до проведення негласних слідчих (розшукових) дій з метою отримання відомостей про кримінальне правопорушення та причетних до його вчинення осіб.
У подальшому, під час наступної зустрічі між ОСОБА_10 та ОСОБА_3 , яка відбулась 06 вересня 2022 року, приблизно о 13 годині 30 хвилин, в закладі громадського харчування «Syndicate» (м. Київ, вул. Раїси Окіпної, 2), остання підтвердила ОСОБА_10 , який залучений на умовах конфіденційного співробітництва, можливість здійснення нею та її спільниками, у тому числі й ОСОБА 1, організації незаконного його ( ОСОБА_10 ) переправлення через державний кордон України за грошову винагороду у розмірі 4 300 доларів США.
Також, у ході розмови ОСОБА_3 , на виконання спільного умислу, погодженого з ОСОБА 1 та іншими невстановленими особами, надала ОСОБА_10 детальну інформацію щодо налагодженої ними схеми з незаконного переправлення громадян України чоловічої статті віком від 18 до 60 років, яким виїзд за межі країни в особливий період забороняється, а також військовозобов`язаних громадян України, у яких відсутні офіційні підстави для отримання дозволу на виїзд з території України, продемонструвавши як приклад, отримані від ОСОБА 1, у тому числі й вже затверджений наказом Міністерством інфраструктури України перелік водіїв підприємств, які здійснюють вантажні автомобільні перевезення, для надання можливості виїзду за межі України в умовах правового режиму воєнного стану строком на три календарних місяці, а також лист Міністерства інфраструктури України до Адміністрації Державної прикордонної служби України щодо прийнятого рішення про виїзд за межі України в умовах правового режиму воєнного стану водіїв, пропозиції по яким надавались від підконтрольного ОСОБА 1 та іншим невстановленим на даний час особам ТОВ «МІКС ТРЕВЕЛ ГРУПП ЛТД»(код ЄДРПОУ 43496657). При цьому, ОСОБА_3 , діючи умисно, реалізуючи спільний з ОСОБА 1 та іншими невстановленими особами злочинний умисел, спрямований на організацію незаконного переправлення осіб через державний кордон України й отримання за це грошової винагороди, проінструктувала ОСОБА_10 , яким чином йому необхідно буде здійснювати проходження передбачених законодавством видів контролю в пунктах пропуску через державний кордон, коли ОСОБА 1 та інші їх спільники забезпечать включення останнього у вищевказаний перелік водіїв підприємств, які здійснюють міжнародні вантажні автомобільні перевезення, його затвердження наказом Міністерством інфраструктури України, та подальше внесення відповідних відомостей до інформаційної системи «ШЛЯХ», адміністратором якої є Укртрансбезпека.
Після цього, приблизно о 14 годині 25 хвилин, 06 вересня 2022 року ОСОБА_3 , перебуваючи у салоні автомобіля марки «Mercedes-Benz» моделі «Smart» чорного кольору, з державним номерним знаком НОМЕР_9 , припаркованого неподалік від вищевказаного місця зустрічі з ОСОБА_10 , усвідомлюючи протиправний характер своїх дій, діючи за попередньою змовою з ОСОБА 1 та іншими на даний час невстановленими досудовим розслідуванням особами, отримала від ОСОБА_10 грошові кошти у розмірі 4 300 доларів США (що станом на 06.09.2022 згідно офіційного курсу Національного банку України становило 157 244, 98 грн.) за організацію незаконного переправлення останнього через державний кордон України у вищеописаний спосіб.
Надалі, вищевказані грошові кошти, згідно заздалегідь досягнутих домовленостей, частково були розподілені 06 вересня 2022 року за тодішнім місцем фактичного проживання ОСОБА 1 за адресою: АДРЕСА_2 , між останнім та ОСОБА_3 , а в подальшому за невстановлених наразі слідством обставин й з іншими членам злочинної групи, за виконання ними означених вище ролей та визначених функціональних обов`язків.
У подальшому, у період з 06 вересня 2022 року до грудня 2022 року (більш точний час досудовим слідством наразі не встановлено), ОСОБА 1, діючи умисно, з корисливих мотивів та у відповідності до взятих на себе зобов`язань, за попередньою змовою групою осіб з ОСОБА_3 та іншими невстановленими на даний час особами, використовуючи підконтрольні організації та підприємства, зокрема й ТОВ «МІКС ТРЕВЕЛ ГРУПП ЛТД» (код ЄДРПОУ 43496657), директором та співзасновником якого він є, перебуваючи у м. Києві, з метою реалізації вищевказаного спільного злочинного умислу з незаконного переправлення через державний кордон ОСОБА_10 , достеменно знаючи про відсутність у останнього офіційних підстав для отримання дозволу на виїзд за межі України в умовах правового режиму воєнного стану, здійснював координаційні заходи, спрямовані на організацію забезпечення підготовки, підписання та подання до Міністерства інфраструктури України (після перейменування та реорганізації Міністерство розвитку громад, територій та інфраструктури України) відповідних документів (зокрема ініціативних листів та додатків до них, пропозицій щодо виїзду за межі України водіїв в умовах правового режиму воєнного стану), їх позитивного розгляду, затвердження переліку водіїв підприємств, які здійснюють вантажні автомобільні перевезення, внесення відповідної інформації до електронної системи «ШЛЯХ», тим самим створював умови та організовував можливість ОСОБА_10 , в порушення пункту 28 Правил перетинання державного кордону громадянами України, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 27.01.1995 №57, безперешкодно виїхати за межі України в умовах правового режиму воєнного стану.
Допитана у судовому засіданні ОСОБА_3 вину у вчиненні інкримінованого їй кримінального правопорушення, при обставинах, викладених в обвинувальному акті визнала повністю, щиро розкаялася та показала, що вона разом із своїм знайомим ОСОБА_12 приймала участь у організації перетину державного кордону України ОСОБА_6 , ОСОБА_7 , ОСОБА_8 , ОСОБА_9 під виглядом водіїв, які начебто здійснювали перевезення гуманітарної допомоги, під час дії в Україні правового режиму воєнного стану, за грошову винагороду 2 000 - 4 000 доларів США.
Також показала, що її роль полягала тільки у пошуку клієнтів та отриманні від них коштів, які вона передавала ОСОБА_13 та отримувала винагороду у розмірі 500 доларів США.
Покази ОСОБА_3 є послідовними, логічними, а тому не викликають у суду сумніву щодо правильності розуміння обвинуваченою змісту обставин правопорушення, добровільності та істинності її позиції.
Враховуючи те, що обвинувачена ОСОБА_3 у повному обсязі визнала свою вину у вчиненні інкримінованого їй органом досудового розслідування кримінального правопорушення при обставинах, викладених у обвинувальному акті та беручи до уваги, що прокурор також не оспорював фактичні обставини провадження, і судом встановлено, що учасники кримінального провадження, в тому числі обвинувачена, правильно розуміє зміст цих обставин та відсутність сумніву щодо добровільності її позиції, роз`яснивши їй положення ч.3 ст.349 КПК України про те, що у такому випадку вона буде позбавлена права оспорювати фактичні обставини провадження у апеляційному порядку, вислухавши думку учасників кримінального провадження, які не заперечували проти розгляду кримінального провадження, в порядку, передбаченому ч.3 ст.349 КПК України, суд визнає недоцільним дослідження доказів стосовно тих фактичних обставин провадження, які ніким не оспорюються.
Враховуючи викладене, суд, допитавши обвинувачену та дослідивши матеріали кримінального провадження, що характеризують особу обвинуваченої, прийшов до висновку, що винуватість ОСОБА_3 у вчиненні інкримінованого їй кримінального правопорушення при обставинах, викладених в обвинувальному акті, доведена повністю.
На підставі викладеного, суд вважає доведеною вину ОСОБА_3 у організації незаконного переправлення осіб через державний кордон України, вчиненої щодо кількох осіб, за попередньою змовою групою осіб, з корисливих мотивів та кваліфікує її дії за ч.3 ст.332 КК України.
Призначаючи міру покарання ОСОБА_3 , суд у відповідності до ст.65 КК України враховує ступінь тяжкості вчиненого кримінального правопорушення, яке відповідно до ст.12 КК України відноситься до тяжкого злочину, особу обвинуваченої, яка є незаміжньою, працює на громадських засадах прес-секретарем, на обліку у лікаря психіатра не перебуває, характеризується з позитивної сторони.
Обставини, які пом`якшують покарання обвинуваченої, згідно ст.66 КК України, суд визнає щире каяття, активне сприяння розкриттю кримінального правопорушення, викриття у вчиненні злочину інших осіб.
Обставин, що обтяжують покарання обвинуваченої, згідно ст.67 КК України, судом не встановлено.
Згідно ст.50 КК України, покарання має на меті не тільки кару, а й виправлення засуджених, а також запобігання вчиненню нових кримінальних правопорушень як засудженими, так і іншими особами.
На підставі викладеного, з урахуванням обставин кримінального правопорушення, враховуючи відомості про особу обвинуваченої, наявності пом`якшуючих вину обставин, які істотно зменшують ступінь тяжкості вчиненого кримінального правопорушення, суд вважає за можливе з урахуванням ст.69 КК України призначити їй більш м`яке покарання, ніж передбачене законом, а саме - нижче від найнижчої межі, встановленої в санкції вказаної статті.
Речові докази у кримінальному провадженні відсутні.
Цивільний позов у кримінальному провадженні не заявлено.
Процесуальні витрати у кримінальному провадженні не понесені.
Керуючись ст.ст.368, 370, 373, 374 КПК України, суд, -
у х в а л и в:
ОСОБА_3 визнати винною у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.3 ст.332 КК України та призначити їй покарання із застосуванням ст.69 КК України, у виді штрафу у розмірі шести тисяч неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що на день постановлення вироку становить 102 000 /сто дві тисячі/ гривень.
Запобіжний захід ОСОБА_3 не обирано.
Речові докази у кримінальному провадженні відсутні.
Цивільний позов у кримінальному провадженні не заявлено.
Процесуальні витрати у кримінальному провадженні не понесені.
Скасувати накладений ухвалою слідчого судді Шевченківського районного суду м. Києва від 23.12.2022 року арешт на майно, а саме: з квартири загальною площею 29 м?, що розташована за адресою: АДРЕСА_1 ; транспортного засобу «Mercedes-Benz» моделі «Smart», з державним номерним знаком НОМЕР_9 , номер кузова НОМЕР_10 .
Вирок може бути оскаржено до Київського апеляційного суду через Дніпровський районний суд м. Києва протягом 30 днів з дня проголошення.
Суддя:
Суд | Дніпровський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 03.05.2023 |
Оприлюднено | 08.05.2023 |
Номер документу | 110648775 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Злочини у сфері охорони державної таємниці, недоторканності державних кордонів, забезпечення призову та мобілізації Незаконне переправлення осіб через державний кордон України |
Кримінальне
Дніпровський районний суд міста Києва
Курило А. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні