Рішення
від 27.04.2023 по справі 924/209/23
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

29000, м. Хмельницький, майдан Незалежності, 1 тел. 71-81-84, факс 71-81-98


ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

РІШЕННЯ

"27" квітня 2023 р. Справа № 924/209/23

м. Хмельницький

Господарський суд Хмельницької області у складі судді Яроцького А.М., при секретарі судового засідання Загроцькій А.Ю., розглянувши матеріали справи

за позовом Комунального підприємства управляюча муніципальна компанія "Центральна" Хмельницької міської ради

до Міської спілки ветеранів Афганістану

про стягнення 17688,71 грн. заборгованості

Представники сторін:

від позивача - Марцонь В.Б.

від відповідача - Зозуля І.І.

У судовому засіданні 27.04.2023 відповідно до ст. 240 ГПК України проголошено вступну та резолютивну частини рішення у справі.

Процесуальні дії по справі, заяви, клопотання.

22.02.2023 на адресу Господарського суду Хмельницької області надійшла позовна заява Комунального підприємства управляюча муніципальна компанія "Центральна" Хмельницької міської ради до Міської спілки ветеранів Афганістану про стягнення 17 688,741 грн. заборгованості, з яких: 15287,10 грн. заборгованість за послуги з управління житловим будинком за адресою: м. Хмельницький, вул. Проскурівського підпілля, 203, за період з 16.10.2019 року по 02.02.2023 року, 286,00 грн. 3% річних та 2115,61 грн. інфляційні втрати.

Відповідно до протоколу автоматизованого розподілу справи між суддями від 22.02.2023, вказану позовну заяву передано для розгляду судді Яроцькому А.М.

Ухвалою суду від 27.02.2023 прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження у справі за правилами загального позовного провадження та призначено підготовче засідання на 21.03.2023.

Окрім того, зазначеною ухвалою встановлено: відповідачу строк для подання відзиву на позов до 20.03.2023 року та позивачу строк для подання відповіді на відзив до 27.03.2023.

20.03.2023 позивачем подано до суду клопотання про розгляд справи без участі позивача.

Судом у підготовчому засіданні 21.03.2023 постановлено ухвалу, з занесенням до протоколу судового засідання, про відкладення підготовчого засідання на 10:30 год. 06.04.2023.

Ухвалою суду від 21.03.2023 викликано представника Комунального підприємства управляюча муніципальна компанія "Центральна" Хмельницької міської ради в підготовче засідання у справі.

05.04.2023 на адресу суду надійшов відзив на позовну заяву.

06.04.2023 представником позивача подано до суду заяву у якій останній виклав додаткові пояснення по справі.

Судом у підготовчому засіданні 06.04.2023 постановлено ухвалу, з занесенням до протоколу судового засідання, про задоволення усного клопотання представника відповідача про продовження строку для подання відзиву на позов, продовжено строк для подання відзиву на позов до 05.04.2023 та долучено останній до матеріалів справи, про закриття підготовчого провадження та призначення справи до судового розгляду по суті на 27.04.2023.

Ухвалою суду від 06.04.2023 викликано представника Комунального підприємства управляюча муніципальна компанія "Центральна" Хмельницької міської ради в судове засідання у справі.

Виклад позицій учасників судового процесу.

Позивач звернувся до суду з позовною заявою про стягнення з Міської спілки ветеранів Афганістану про стягнення 17 688,741 грн. заборгованості, з яких: 15287,10 грн. заборгованості за послуги з управління житловим будинком за адресою: м. Хмельницький, вул. Проскурівського підпілля, 203, за період з 16.10.2019 року по 02.02.2023 року.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначає, що 16.10.2019 року між Хмельницькою міською радою та відповідачем укладено договір тимчасового безоплатного користування нежитловим приміщенням площею 151,2 кв.м., 09.10.2022 року між Хмельницькою міською радою та відповідачем укладено договір оренди нежитлового приміщення загальною площею 74,4 кв.м. Вказує, що Хмельницька міська рада провела конкурс, за результатами якого 29 травня 2018 року уклала договір №1/145 на управління будинком по вул. Проскурівського підпілля, 203, яким передбачена плата за управління будинком 03,81 грн. за квадратний метр загальної площі житлового або нежитлового приміщення, що розташоване на першому поверсі. Повідомляє, що заборгованість відповідача перед УМК "Центральна" складає 15 287,10грн. за період з 16.10.2019 по 20.02.2023 та посилаючись на ст.ст. 9, 13 Закону України "Про житлово-комунальні послуги", ч. 4 ст. 12 Закону України "Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку" просить її стягнути. Окрім того, за невиконання грошових зобов`язань позивач, керуючись ст. 625 ЦК України, нарахував до стягнення з відповідача 286,00 грн. 3% річних та 2115,61 грн. інфляційних втрат.

05.04.2023 відповідачем подано до суду відзив на позовну заяву, де відповідач зазначає, що міська спілка ветеранів Афганістану є неприбутковою організацією. Відповідно Реєстру основним видом діяльності за КВЕД 2010: 94.99 Діяльність інших громадських організацій, н.в.і.у. В своїй діяльності керується Статутом, затвердженим 01.02.93 року №175, основним завданням є підтримка членів спілки та їх родин. На обліку спілки перебуває 584 учасників бойових дій, інвалідів війни в Афганістані та інших локальних війнах, крім того спілка опікується 11 сім`ями загиблих в Афганістані та інших локальних війнах. Середній вік членів міської спілки складає 60-65 років. Відповідач вказує, що спілка господарську та комерційну діяльність не проводить, а існує за рахунок членських внесків, благодійної допомоги від юридичних та фізичних осіб, фінансової підтримки з боку міської влади. Відповідно Статуту організації, кошти надавались, в першу чергу членам спілки на лікування, підтримку сімей загиблих учасників бойових дій, інвалідам, на поховання померлих.

Зауважує, що заборгованість сумі 15387,10 грн., перед Управляючою муніципальною компанією "Центральна" виникла за рахунок скорочення надходжень членських внесків. Вказує, що договір між Хмельницькою спілкою ветеранів Афганістану та управляючою компанією укладений 13.06.13р. №23, відповідно до якого здійснювалась оплата комунальних послуг, яка комунальним підприємством не заперечується.

Стверджує, що про договір від 29.05.2018 року №1/145 по наданню послуги з управління багатоквартирним будинком за адресою Проскурівського підпілля, 203, з оновленими тарифами відповідач дізнався при отримані позовної заяви від комунального підприємства. Звертає увагу суду, що копія договору надана без Додатку №2, яким визначається відомості про об`єкт на який поширюється дія вищевказаного договору, тому чи розповсюджується дія договору на орендоване відповідачем приміщення, яке розташоване у прибудові до будинку визначити неможливо.

Зазначає, що згідно Додатку №1 "Про складові послуги з управління багатоквартирним будинком" визначені послуги для багатоквартирного житлового будинку, а не для прибудови, де відсутні майже всі складові перелічених в додатку послуг. А такі послуги, як прибирання прилеглої території, косіння газонів, прибирання снігу, заміна елементів освітлення тощо, проводились орендарями самостійно.

Враховуючи наведене, відповідач просить провести розрахунок по фактичним послугам, які надаються по орендованому приміщенню розташованому у прибудові до багатоквартирного житлового будинку за адресою: м. Хмельницький, вул. Проскурівського підпілля, 203, з урахуванням вимог ст. 20 Закону України від 22.10.1993р. № 2650 XXII "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" та провести перерахунок по заборгованості нарахованих сум, а штрафні санкції у вигляді 3 відсотків річних ті індексу інфляції просить не застосовувати. На підставі викладеного відповідач просить суд у задоволені позову Комунального підприємства управляюча муніципальна компанія "Центральна" Хмельницької міської Ради відмовити частково.

06.04.2023 представником позивача подано до суду заяву у якій останній зазначив, що відповідно до договору від 09.10.2022 відповідач уклав договір оренди нежитлового приміщення загальною площею 74,4 кв. м. за адресою м. Хмельницький, вул. Проскурівського підпілля, 203, а тому відповідно до ст. 526 Цивільного кодексу України, зобов`язаний виконувати свої зобов`язання за договором. Однак, вказує позивач, остання проплата за договором відповідачем здійснена 18.01.2023. Просить задовольнити позовні вимоги.

Представник позивача в судовому засіданні 27.04.2023 позовні вимоги підтримав.

Представник відповідача в судовому засіданні 27.04.2023 проти позовних вимог заперечив.

Обставини, які є предметом доказування у справі, та докази, якими сторони підтверджують або спростовують їх наявність.

Згідно з Свідоцтвом про державну реєстрацію юридичної особи Міська спілка ветеранів Афганістану зареєстрована 01.02.1993 за адресою: 29000, Хмельницька обл., м. Хмельницький, вул. Проскурівського підпілля, 203.

13.06.2013 між Хмельницькою житлово-експлуатаційною конторою №1 (Виконавець) та Хмельницькою міською спілкою ветеранів Афганістану (Споживач, Орендар) було укладено договір №23 про надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, відповідно до п. 1 якого предметом цього договору є забезпечення виконавцем надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій у житловому будинку №203 по вул. Проскурівського підпілля у м. Хмельницькому, а споживач - забезпечення своєчасної оплати таких послуг за встановленим тарифом у строк та на умовах, що передбачені цим договором.

Згідно з пунктами 2, 3 договору виконавець надає послуги відповідно до затвердженого (погодженого) рішенням органу місцевого самоврядування тарифу, його структури, періодичності та строків надання послуг. Нежитлове приміщення загальною площею: 87,2 м2.

Пунктами 20, 21, 22 договору визначено, цей договір набирає чинності з моменту його підписання і діє на протязі року. У разі коли за місяць до закінчення дії цього договору однією із сторін не заявлено у письмовій формі про розірвання договору або необхідність його перегляду, цей договір вважається щороку продовженим на тих же умовах. Цей договір може бути розірваний достроково у разі: переходу права власності (користування) на квартиру (житлове приміщення у гуртожитку), нежитлове приміщення у житловому будинку (гуртожитку) до іншої особи; невиконання його сторонами умов цього договору.

Договір скріплено підписами та печатками сторін.

Відповідно до Cтатуту комунального підприємства "Управляюча муніципальна компанія "Центральна" Хмельницької міської ради (нова редакція), затвердженого рішенням 15 сесії Хмельницької міської ради від 31.05.2017р. №76, комунальне підприємство "Управляюча муніципальна компанія "Центральна" Хмельницької міської ради, створено на базі відокремленої частини комунальної власності територіальної громади міста Хмельницького (п. 1.1.). Підприємство створено шляхом перейменування Хмельницької Житлово-експлуатаційної контори № 1 та є правонаступником усіх її прав та зобов`язань (п. 1.3.). Метою створення підприємства є здійснення виробничо-господарської діяльності, спрямованої на задоволення потреб населення у житлово-комунальних послугах з метою отримання прибутків та задоволення на цій основі економічних і соціальних інтересів власника та членів трудового колективу. Контроль за забезпеченням належного санітарного стану прибудинкових територій. Контроль за дотриманням мешканцями правил користування житловими приміщеннями згідно з чинним законодавством України. Виконання робіт, надання послуг та реалізація продукції, здійснення різних видів виробничої та комерційної діяльності. Виконання робіт, пов`язаних з управлінням житловим та нежитловим фондом. (п.2).

29.05.2018 між співвласниками (власники (наймачі) квартир та нежитлових приміщень) у багатоквартирному будинку №203 на вул. Проскурівського підпілля (замовник), в особі уповноваженого представника на підписання договору заступника міського голови Бондаренка А.Є., що діє на підставі рішення виконавчого комітету Хмельницької міської ради №385 від 23.05.2018р., з однієї сторони та комунальним підприємством "Управляюча муніципальна компанія "Центральна" Хмельницької міської ради (управитель) укладено договір №1/145 від 29.05.2018р. про надання послуг з управління багатоквартирним будинком, відповідно до п. 1. якого управитель зобов`язується надавати замовникові послуги з управління багатоквартирним будинком (об`єкт), для забезпечення його сталого функціонування відповідно до цільового призначення, збереження його споживчих властивостей та організації забезпечення потреби власників, співвласників, наймачів, орендарів окремих житлових та нежитлових приміщень (мешканці об`єкта) у своєчасному отриманні житлово-комунальних послуг відповідної якості (послуги), а замовник надає право управителю відраховувати належну йому плату від загальної суми оплати за житлово-комунальні послуги, а також відшкодувати здійсненні ним необхідні витрати, пов`язані з управлінням об`єктом, у разі, коли управитель отримав на такі витрати письмову згоду замовника.

Відповідно до п. 2. договору послуга з управління полягає у забезпеченні управителем належних умов проживання і задоволення господарсько-побутових потреб мешканців будинку шляхом утримання і ремонту спільного майна будинку та його прибудинкової території і включає перелік складових послуги з управління наведених у додатку 1 до договору, який є його невід`ємною частиною.

Загальні відомості про об`єкт зазначаються в додатку 2 до цього договору, який є його невід`ємною частиною (п. 3 договору).

У разі, коли згідно з договором управителю доручається виконання не всіх функцій з управління об`єктом, решту функцій Замовник виконує самостійно (п. 5 договору).

Згідно п. 6 договору сторони погодилися, що замовник сплачує за надані управителем послуги щомісяця ціну на послугу з управління багатоквартирним будинком у розмірі 4 (чотири) гривні 84 коп. (з ПДВ) на місяць за 1 кв. метр загальної площі житлового або нежитлового приміщення у будинку.

Для квартир 1-го поверху житлових будинків, які обладнані ліфтами, ціна послуги з управління багатоквартирним будинком застосовується без урахування витрат на технічне обслуговування та енергопостачання ліфтів та становить 3 гривні 81 коп. (з ПДВ).

Як передбачено п. 7 договору, плата за послугу з управління нараховується щомісяця управителем та вноситься кожним співвласником не пізніше 10 числа місяця, наступного за розрахунковим. За бажанням співвласника оплата послуги з управління може здійснюватися шляхом внесення авансових платежів.

Вартість послуги управителя може бути змінена шляхом укладення відповідного договору у разі високоякісного надання послуги з управління об`єктом, вжиття дієвих заходів з енергозбереження та виконання інших заходів щодо поліпшення споживчих властивостей об`єкта, а також в інший спосіб за домовленістю сторін. Вартість та порядок оплати додаткових послуг управителя визначається за погодженням сторін та оформляється додатковими договорами, які є невід`ємною частиною цього договору (п.п. 8, 9 договору).

За положеннями п. 10 договору управитель зобов`язаний надавати послуги відповідно до вимог правил управління будинком, у тому числі: - планувати заходи щодо збереження і сталого функціонування об`єкта та організовувати надання його мешканцям житлово-комунальних послуг відповідно до стандартів, нормативів, норм, порядків і правил; - вести передбачену законодавством звітність, а також технічну документацію щодо стану об`єкта; - забезпечувати належну експлуатацію та утримання об`єкта відповідно до його цільового призначення і здійснювати контроль за технічним станом інженерного обладнання будинків, та приміщень такого об`єкта; - вживати в установлений законодавством строк заходів до ліквідації аварійних ситуацій та усунення порушень якості послуг; - забезпечувати своєчасну підготовку об`єкта та його технічного обладнання до експлуатації в осінньо-зимовий період; - надавати необхідну інформацію мешканцям об`єкта, а також власникам (співвласникам) окремого приміщення, які в ньому не проживають, та реєструвати їх звернення в установленому законодавством порядку в разі виникнення аварії або тимчасового припинення надання послуги, передбаченої цим договором; - розглядати у визначений законодавством строк претензії та скарги мешканців об`єкта, а також власників (співвласників) окремих приміщень об`єкта, які в ньому не проживають, і проводити відповідний перерахунок розміру плати за житлово-комунальні послуги в разі їх ненадання, надання не в повному обсязі або зниження якості. Вести облік вимог (претензій) споживачів у зв`язку з порушенням порядку надання житлово-комунальних послуг, зміною їх споживчих властивостей та перевищенням строків проведення аварійно-відновлювальних робіт; - вживати заходів для енергозбереження відповідно до погодженого із замовником плану; укладати договори про надання житлово-комунальних послуг мешканцям об`єкта в установленому законодавством порядку, здійснювати контроль за своєчасним наданням зазначених послуг відповідної якості, проводити перерахунок розміру плати за житлово-комунальні послуги у разі їх ненадання або надання не в повному обсязі; Управитель веде окремий облік доходів і витрат (облікову карту) щодо кожного багатоквартирного будинку, який перебуває в його управлінні, та забезпечує співвласникам багатоквартирного будинку вільний доступ до цієї інформації щодо їхнього будинку в порядку, передбаченому договором; надавати мешканцям об`єкта в установленому законодавством порядку необхідну інформацію про перелік житлово-комунальних послуг, їх вартість, загальну вартість місячного платежу, структуру цін (тарифів), норми споживання, режим надання послуг та їх споживчі властивості.

Згідно п. 13 договору управитель має право отримувати на поточний банківський рахунок плату від мешканців об`єкта за надані житлово-комунальні послуги; отримувати плату за виконання своїх обов`язків, а також кошти для відшкодування здійснених ним витрат з управління об`єктом за умови отримання відповідної письмової згоди Замовника.

У п.п. 14-15 договору погоджено порядок здійснення контролю за якістю наданої послуги. Зокрема, Замовник: - здійснює контроль за якістю наданої послуги та ефективністю управління об`єктом шляхом проведення спеціальною контрольною комісією обстеження його технічного стану та опитування (анкетування) мешканців об`єкта, а також власників (співвласників) окремих приміщень об`єкта, які в ньому не проживають, щодо якості надання управителем послуг згідно з додатками 3-4 до цього договору; має право висунути претензії до низької якості послуг з управління об`єктом унаслідок вчинення непрофесійних або недбалих дій (бездіяльності) управителя, що оформлюються у вигляді звернення за підписом не менш як 75 (сімдесят п`яти) відсотків мешканців об`єкта, а також власників окремих приміщень об`єкта, які в ньому не проживають. У разі встановлення спеціальною контрольною комісією факту погіршення технічного стану об`єкта внаслідок низької якості надання послуг з управління об`єктом (визнання підсумкової оцінки діяльності управителя незадовільною за результатами проведення опитування (анкетування) мешканців об`єкта, а також власників (співвласників) окремих приміщень об`єкта, які в ньому не проживають) управитель сплачує замовникові штраф у розмірі 0,01 відсотків річної вартості своїх послуг згідно з актом-претензією, що висувається замовником.

Згідно п. 20 договору цей договір набирає чинності з 11.06.2018р. і діє протягом одного року.

Як передбачено п.п. 20.1, 20.2 договору, якщо за один місяць до закінчення строку дії цього договору жодна із сторін не повідомить письмово іншій стороні про відмову від цього договору, він вважається пролонгованим на наступний рік. З моменту набрання чинності змін або затвердження нового Типового договору про надання послуг з управління багатоквартирним будинком, переукласти даний договір у відповідності до Типового, протягом 2 місяців з моменту набрання чинності, з додатковим повідомленням співвласників (мешканців) будинку.

У додатку № 1 до договору про надання послуг з управління багатоквартирним будинком від 29.05.2018р. сторони обумовили складові послуги з управління багатоквартирним будинком, зокрема, періодичність надання послуг, строки наданих послуг та найменування складових послуг, а саме: прибирання прибудинкової території; прибирання сходових кліток (за наявності); прибирання підвалу, технічних поверхів та покрівлі (за наявності); технічне обслуговування ліфтів (за наявності); технічне обслуговування систем диспетчеризації (за наявності); технічне обслуговування внутрішньобудинкових систем: гарячого водопостачання, холодного водопостачання, водовідведення, теплопостачання, зливової каналізації (за наявності); дератизація (за наявності); дезінсекція (за наявності); обслуговування димових та вентиляційних каналів (за наявності); технічне обслуговування мереж електропостачання та електрообладнання, систем протипожежної автоматики та димовидалення, а також інших внутрішньо будинкових інженерних систем (у разі їх наявності) (за наявності); прибирання і вивезення снігу, посипання частини прибудинкової території, призначеної для проходу та проїзду, протиожеледними сумішами; поточний ремонт конструктивних елементів, внутрішньо будинкових систем гарячого і холодного водопостачання, водовідведення, теплопостачання, та зливової каналізації і технічних пристроїв будинків та елементів зовнішнього упорядження, що розміщені на закріпленій в установленому порядку прибудинковій території (в тому числі спортивних, дитячих та інших майданчиків); поточний ремонт мереж електропостачання та електрообладнання систем протипожежної автоматики та димовидалення, а також інших внутрішньобудинкових інженерних систем (у разі їх наявності); освітлення місць загального користування і підвалів та підкачування води (за наявності); енергопостачання ліфтів (за наявності).

Договір та додаток скріплені підписами та печатками обох сторін.

16.10.2019 між Хмельницькою міською радою (надалі - Сторона-1), Хмельницькою міською спілкою ветеранів Афганістану (надалі користувач або Сторона-2) та Міським комунальним підприємством по утриманню нежитлових приміщень комунальної власності (надалі - балансоутримувач або Сторона-3), на виконання рішення тридцять четвертої сесії Хмельницької міської ради від 09.10.2019 року №30, уклали договір тимчасового безоплатного користування, відповідно до пункту 1.1. якого, балансоутримувач передає, а користувач приймає в тимчасове безоплатне користування нежитлове приміщення загальною площею 151,2 кв.м, розміщене за адресою: м. Хмельницький, вул. Проскурівського підпілля, 203, (надалі - майно). Майно передається в користування під клуб і музей спілки ветеранів Афганістану (воїнів - інтернаціоналістів) строком на два роки з 16.10.2019р. по 16.10.2021р.

Пунктом 3.7. договору сторони погодили, що користувач зобов`язується укласти договори про надання комунальних послуг з відповідними підприємствами - надавачами послуг. Укласти з відповідним управителем, що здійснює управління будинком, в якому розташоване приміщення договір про відшкодування витрат за отримані послуги з управління.

Умови цього договору зберігають силу протягом всього терміну цього договору, в тому числі у випадках коли після його укладення законодавством встановлено правила, що погіршить становище користувача.

В додаток до договору 16.10.2019 сторонами підписано Акт приймання-передачі майна: вул. Проскурівського підпілля, 203, площею 151,2 кв.м., 1 поверх.

Договір та додаток скріплені підписами та печатками сторін.

09.02.2022 між Управлінням житлової політики і майна Хмельницької міської ради (далі - орендодавець), Громадською організацією "Міська спілка ветеранів Афганістану" (далі - орендар) та Комунальним підприємством "Агенція муніципальної нерухомості" укладено договір оренди нерухомого або іншого окремого індивідуально визначеного майна, що належить до комунальної власності Хмельницької міської територіальної громади (далі - балансоутримувач), відповідно до пункту 1.1. якого орендодавець, балансоутримувач передає, а орендар приймає в строкове платне користування майно -нежитлове приміщення, розташоване в одноповерховій прибудові до дев`ятиповерхового житлового будинку, корисною площею 54,8 кв.м (загальною площею 74,4 кв.м), за адресою: вул. Проскурівського підпілля, 203, м. Хмельницький (далі - майно), на умовах визначених в цьому договорі.

Згідно з пунктом 4.12. договору укласти з балансоутримувачем будівлі (або відповідним управителем, що здійснює управління будинком), де розташоване орендоване майно договір про відшкодування витрат на утримання орендованого майна (за отримані послуги з управління багатоквартирним будинком). В разі створення в будинку, де розташоване орендоване майно ОСББ, сплачувати останньому платежі на утримання будинку. Орендарю укласти договори про надання комунальних послуг з відповідними підприємствами - надавачами послуг. У разі неможливості укладення таких договорів, своєчасно сплачувати балансоутримувачу за комунальні послуги та відшкодовувати витрати на утримання будівлі, де розташовано орендоване майно, згідно з виставленими рахунками.

Умови цього договору зберігають силу протягом всього терміну дії цього договору, в тому числі у випадках, коли після його укладення законодавством встановлено правила, що погіршують становище орендаря, а в частині зобов`язань орендаря щодо орендної плати та штрафних санкцій передбачених цим договором - до виконання зобов`язань (пункт 9.1. договору).

В додаток до договору 09.02.2022 сторонами підписано Акт приймання-передачі майна: вул. Проскурівського підпілля, 203, площею 74,4 кв.м., 1 поверх.

Договір та додаток скріплені підписами та печатками сторін.

Позивач надіслав на адресу відповідача претензію №2 в якій просить сплатити заборгованість в сумі 18811,10 грн. станом на 01.01.2023, яка останнім залишена без відповіді та задоволення.

Згідно розрахунку поданого позивачем заборгованість відповідача (вул. Проскурівського підпілля, 203) за період з 16.10.2019р. по 02.03.2023р. становить 15287,10 грн.

Крім того, в матеріалах справи наявні копії: витрати і баланс по будинку на вул. Проскурівського підпілля, 203, за 2020-2022р.р., акти виконаних робіт в будинку по вул. Проскурівського підпілля, 203, а саме: №708 від 14.04.2021, від 27.05.2021, від 01.06.2021, №802 від 02.06.2021, від 03.06.2021, від 17.06.2021, від 01.07.2021, від 02.07.2021, від 22.07.2021, №871 від 03.08.2021, від 07.08.2021, №902 від 02.09.2021, від 18.10.2021, від 27.10.2021, №950 за жовтень 2021 року, №2050 від 16.12.2021, від 08.02.2022, №86 лютий 2022 року, №166 березень 2022 року, від 10.05.2022, №359 від 28.06.2022, №496 від 27.07.2022, №615 від 10.08.2022, №608 від 17.08.2022, №617 від 22.08.2022, №614 від 29.08.2022, №828 від 01.09.2022, №806 від 21.09.2022, від 12.09.2022, від 13.09.2022, №618 від 31.08.2022, №1006 від 26.09.2022, №805 від 30.09.2022, від 10.10.2022, №908 за жовтень 2022 року, №880 від 31.10.2022, №983 від 30.11.2022, №977 від 11.11.2022, №1006 за листопад 2022 року, від 01.12.2022, №1092 від 14.12.2022, №1091 від 28.12.2022, №1090 від 30.12.2022.

У зв`язку з невиконанням відповідачем зобов`язань з оплати послуги з утримання будинку по вул. Проскурівського підпілля, 203, за період з 16.10.2019р. по 20.02.2023р. позивач звернувся з позовом до суду про стягнення 17688,71 грн., з яких 15287,10 грн. основна заборгованості, 286,00 грн. 3% річних за період з 20.02.2022 по 20.02.2023 та 2115,61 грн. інфляційних втрат за період з березня 2022 року по листопад 2022 року.

Норми права, застосовані судом, оцінка доказів (визнання більш вірогідними), аргументів, наведених учасниками справи, та висновки щодо порушення, не визнання або оспорення прав чи інтересів, за захистом яких мало місце звернення до суду.

Частиною 1 ст. 193 Господарського кодексу України встановлено, що суб`єкти господарювання та інші учасники господарських відносин повинні виконувати господарські зобов`язання належним чином відповідно до закону, інших правових актів, договору, а за відсутності конкретних вимог щодо виконання зобов`язання - відповідно до вимог, що у певних умовах звичайно ставляться. До виконання господарських договорів застосовуються відповідні положення Цивільного кодексу України з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом.

Укладення господарського договору, за приписами частини 3 статті 179 Господарського кодексу України, є обов`язковим для сторін, якщо він заснований на державному замовленні, виконання якого є обов`язковим для суб`єкта господарювання у випадках, передбачених законом, або існує пряма вказівка закону щодо обов`язковості укладення договору для певних категорій суб`єктів господарювання чи органів державної влади або органів місцевого самоврядування.

Частиною 7 статті 179 Господарського кодексу України передбачено, що господарські договори укладаються за правилами, встановленими Цивільним кодексом України з урахуванням особливостей, передбачених цим Кодексом, іншими нормативно-правовими актами щодо окремих видів договорів.

Статтею 629 Цивільного кодексу України передбачено, що договір є обов`язковим для виконання сторонами.

Відповідно до вимог ст. 526 Цивільного кодексу України зобов`язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться. Аналогічні приписи містить стаття 193 Господарського кодексу України.

Частиною 1 статті 530 Цивільного кодексу України передбачено, що якщо у зобов`язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).

Порушенням зобов`язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов`язання (неналежне виконання) (ст. 610 Цивільного кодексу України).

Відповідно до ст. 629 Цивільного кодексу України, договір є обов`язковим для виконання сторонами.

Статтею 901 ЦК України встановлено, що за договором про надання послуг одна сторона (виконавець) зобов`язується за завданням другої сторони (замовника) надати послугу, яка споживається в процесі вчинення певної дії або здійснення певної діяльності, а замовник зобов`язується оплатити виконавцеві зазначену послугу, якщо інше не встановлено договором. Зазначені положення можуть застосовуватися до всіх договорів про надання послуг, якщо це не суперечить суті зобов`язання.

Як передбачено ст. 902 Цивільного кодексу України, виконавець повинен надати послугу особисто.

За приписами ч. 1 ст. 903 Цивільного кодексу України, якщо договором передбачено надання послуг за плату, замовник зобов`язаний оплатити надану йому послугу в розмірі, у строки та в порядку, що встановлені договором.

Судом встановлено, що 29.05.2018р. між співвласниками (власниками (наймачами) квартир та нежитлових приміщень) у багатоквартирному будинку №203 по вул. Проскурівського підпілля, (позивач, замовник), в особі уповноваженого на підписання договору заступника міського голови Бондаренка А.Є., що діє на підставі рішення виконавчого комітету Хмельницької міської ради №385 від 23.05.2018р., з однієї сторони та комунальним підприємством "Управляюча муніципальна компанія "Центральна" Хмельницької міської ради (управитель) укладено договір № 1/145 від 29.05.2018р. про надання послуги з управління багатоквартирним будинком, за умовами якого управитель зобов`язується надавати замовникові послуги з управління багатоквартирним будинком (об`єкт), для забезпечення його сталого функціонування відповідно до цільового призначення, збереження його споживчих властивостей та організації забезпечення потреби власників, співвласників, наймачів, орендарів окремих житлових та нежитлових приміщень (мешканці об`єкта) у своєчасному отриманні житлово-комунальних послуг відповідної якості (послуги), а замовник надає право управителю відрахувати належну йому плату від загальної суми оплати за житлово-комунальні послуги, а також відшкодувати здійсненні ним необхідні витрати, пов`язані з управлінням об`єктом, у разі, коли управитель отримав на такі витрати письмову згоду замовника.

Згідно з ч. 1,2 ст. 12 Закону України "Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку" витрати на управління багатоквартирним будинком включають: витрати на утримання, реконструкцію, реставрацію, проведення поточного і капітального ремонтів, технічного переоснащення спільного майна у багатоквартирному будинку; витрати на оплату комунальних послуг стосовно спільного майна багатоквартирного будинку; витрати, пов`язані з виконанням зобов`язань за кредитним договором, укладеним за програмами Фонду енергоефективності; витрати на сплату винагороди управителю в разі його залучення; інші витрати, передбачені рішенням співвласників або законом. Витрати на управління багатоквартирним будинком розподіляються між співвласниками пропорційно до їхніх часток співвласника, якщо рішенням зборів співвласників або законодавством не передбачено іншого порядку розподілу витрат.

Статтею 322 ЦК України установлено, що власник зобов`язаний утримувати майно, що йому належить, якщо інше не встановлено договором або законом.

Відповідно до ст. 360 Цивільний кодекс України співвласник відповідно до своєї частки у праві спільної часткової власності зобов`язаний брати участь у витратах на управління, утримання та збереження спільного майна, у сплаті податків, зборів (обов`язкових платежів), а також нести відповідальність перед третіми особами за зобов`язаннями, пов`язаними із спільним майном.

При цьому ст. 382 ЦК України також визначає, що усі власники квартир та нежитлових приміщень у багатоквартирному будинку є співвласниками на праві спільної сумісної власності спільного майна багатоквартирного будинку. Спільним майном багатоквартирного будинку є приміщення загального користування (у тому числі допоміжні), несучі, огороджувальні та несуче-огороджувальні конструкції будинку, механічне, електричне, сантехнічне та інше обладнання всередині або за межами будинку, яке обслуговує більше одного житлового або нежитлового приміщення, а також будівлі і споруди, які призначені для задоволення потреб усіх співвласників багатоквартирного будинку та розташовані на прибудинковій території, а також права на земельну ділянку, на якій розташований багатоквартирний будинок та його прибудинкова територія, у разі державної реєстрації таких прав.

З матеріалів справи вбачається, що нежитлове приміщення розташоване в одноповерховій прибудові до дев`ятиповерхового житлового будинку по вул. Проскурівського підпілля, 203, м. Хмельницький, перебуває в комунальній власності Хмельницької міської ради та перебуває на балансі Комунального підприємства "Агенція муніципальної нерухомості".

За змістом ст. 1 Закону України "Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку" багатоквартирний будинок - житловий будинок, в якому розташовано три чи більше квартири. У багатоквартирному будинку можуть також бути розташовані нежитлові приміщення, які є самостійними об`єктами нерухомого майна. Співвласник багатоквартирного будинку (далі - співвласник) - власник квартири або нежитлового приміщення у багатоквартирному будинку.

Відповідно до ст. 6 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" учасниками правовідносин у сфері надання житлово-комунальних послуг є: споживачі (індивідуальні та колективні); управитель; виконавці комунальних послуг.

Відповідно до ст. 9 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» споживач здійснює оплату за спожиті житлово-комунальні послуги щомісяця, якщо інший порядок та строки не визначені відповідним договором.

Згідно ст. 10 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" ціна послуги з управління багатоквартирним будинком встановлюється договором про надання послуг з управління багатоквартирним будинком з розрахунку на один квадратний метр загальної площі житлового або нежитлового приміщення, якщо інше не визначено договором про надання послуг з управління багатоквартирним будинком, та включає: витрати на утримання багатоквартирного будинку та прибудинкової території і поточний ремонт спільного майна багатоквартирного будинку відповідно до кошторису витрат на утримання багатоквартирного будинку та прибудинкової території, крім витрат на обслуговування внутрішньобудинкових систем, що використовуються для надання відповідної комунальної послуги, у разі укладення індивідуальних договорів про надання такої послуги, за умовами яких обслуговування таких систем здійснюється виконавцем.

Відповідно до ч. 1 ст. 12 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» надання житлово-комунальних послуг здійснюється виключно на договірних засадах.

Згідно до ст. 7 Закону України "Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку" співвласник багатоквартирного будинку зобов`язаний забезпечувати належне утримання та належний санітарний, протипожежний і технічний стан спільного майна багатоквартирного будинку, своєчасно сплачувати за спожиті житлово-комунальні послуги.

Таким чином, згідно із зазначеними нормами Закону, споживачі зобов`язані оплатити житлово-комунальні послуги, якщо вони фактично користувалися ними.

Складові послуг, їх періодичність та порядок надання споживачам детально розшифровуються в наказі Держкомітету України з питань житлово-комунального господарства № 76 від 17.05.2005 та в наказі Держкомітету України з питань житлово-комунального господарства № 150 від 10.08.2004 "Про затвердження Примірного переліку послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій та послуг з ремонту приміщень, будинків, споруд".

Згідно ч. ч. 1,3 ст. 16 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" надання комунальних послуг та надання послуги з управління багатоквартирним будинком здійснюються безперервно, крім часу перерв на: проведення ремонтних і профілактичних робіт згідно з будівельними нормами і правилами, правилами технічної експлуатації і користування, положеннями про проведення поточного і капітального ремонтів та іншими нормативно-правовими актами; міжопалювальний період для мереж (систем) опалення (теплопостачання) виходячи з кліматичних умов згідно з нормативно-правовими актами; ліквідацію наслідків аварії. Якість комунальної послуги повинна відповідати вимогам, встановленим цим Законом, іншими актами законодавства та договором. Обов`язок забезпечення відповідності якості комунальної послуги встановленим вимогам покладається на виконавця такої послуги. Обов`язок забезпечення відповідності якості послуги з управління встановленим вимогам та договору покладається на управителя багатоквартирного будинку. Захист прав споживачів житлово-комунальних послуг здійснюється уповноваженим центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного нагляду (контролю) за дотриманням законодавства про захист прав споживачів.

Тобто Хмельницька міська рада, як власник нежитлового приміщення по вул. Проскурівського підпілля, 203, є співвласником багатоквартирного будинку по вул. Проскурівського підпілля, 203, в м. Хмельницькому та на неї розповсюджується обов`язок оплачувати надані позивачем за договором № 1/145 від 29.05.2018р. послуги.

Проте, 16.10.2019 між Хмельницькою міською радою (надалі - Сторона-1), Хмельницькою міською спілкою ветеранів Афганістану (надалі користувач або Сторона-2) та Міським комунальним підприємством по утриманню нежитлових приміщень комунальної власності (надалі - балансоутримувач або Сторона-3), на виконання рішення тридцять четвертої сесії Хмельницької міської ради від 09.10.2019 року №30, було укладено договір тимчасового безоплатного користування, відповідно до пункту 1.1. якого, балансоутримувач передав, а користувач прийняв в тимчасове безоплатне користування нежитлове приміщення загальною площею 151,2 кв.м, розміщене за адресою: м. Хмельницький, вул. Проскурівського підпілля, 203, (надалі - майно). Майно передано в користування під клуб і музей спілки ветеранів Афганістану (воїнів - інтернаціоналістів) строком на два роки з 16.10.2019р. по 16.10.2021р.

В подальшому 09.02.2022 між Управлінням житлової політики і майна Хмельницької міської ради (далі - орендодавець), Громадською організацією "Міська спілка ветеранів Афганістану" (далі - орендар) та Комунальним підприємством "Агенція муніципальної нерухомості" дуло укладено договір оренди нерухомого або іншого окремого індивідуально визначеного майна, що належить до комунальної власності Хмельницької міської територіальної громади (далі - балансоутримувач), відповідно до пункту 1.1. якого орендодавець, балансоутримувач передав, а орендар прийняв в строкове платне користування майно - нежитлове приміщення, розташоване в одноповерховій прибудові до дев`ятиповерхового житлового будинку, корисною площею 54,8 кв.м (загальною площею 74,4 кв.м), за адресою: вул. Проскурівського підпілля, 203, м. Хмельницький (далі - майно), на умовах визначених в цьому договорі.

Відповідно до ч. 4 ст. 12 Закону України "Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку" зобов`язання із здійснення витрат на управління багатоквартирним будинком у разі здачі в найм (оренду) квартир та/або нежитлових приміщень державної або комунальної власності несуть наймачі (орендарі) таких квартир та/або приміщень.

Тобто, відповідач, як особа яка є користувачем нежитлового приміщення по вул. Проскурівського підпілля, 203, в м. Хмельницькому зобов`язаний оплачувати надані позивачем за договором №-1/145 від 29.05.2018 послуги.

Обов`язок відповідача укласти договори з управителем та оплачувати послуги з управління багатоквартирним будинком були визначені також у договорах від 16.10.2019 та 09.02.2022, а саме:

Пунктом 3.7. договору тимчасового безоплатного користування від 16.10.2019 сторони погодили, що користувач зобов`язується укласти договори про надання комунальних послуг з відповідними підприємствами - надавачами послуг. Укласти з відповідним управителем, що здійснює управління будинком, в якому розташоване приміщення договір про відшкодування витрат за отримані послуги з управління.

Згідно з пунктом 4.12. договору оренди від 09.02.2022 орендар зобов`язується укласти з балансоутримувачем будівлі (або відповідним управителем, що здійснює управління будинком), де розташоване орендоване майно договір про відшкодування витрат на утримання орендованого майна (за отримані послуги з управління багатоквартирним будинком). В разі створення в будинку, де розташоване орендоване майно ОСББ, сплачувати останньому платежі на утримання будинку. Орендарю укласти договори про надання комунальних послуг з відповідними підприємствами - надавачами послуг. У разі неможливості укладення таких договорів, своєчасно сплачувати балансоутримувачу за комунальні послуги та відшкодовувати витрати на утримання будівлі, де розташовано орендоване майно, згідно з виставленими рахунками.

Проте, оскільки відповідачем не було укладено таких договорів, до нього застосовуються умови договору від 29.05.2018р., що узгоджується з ч. 4 ст. 12 Закону України "Про особливості здійснення права власності у багатоквартирному будинку".

З урахуванням вимог ст. 638 Цивільного кодексу України, сторони досягли згоди з усіх істотних умов договору а відтак договір є укладеним.

Доказів розірвання договору, у разі істотної зміни обставин, якими сторони керувалися при укладенні договору, або визнання недійсним договору внаслідок недодержання сторонами в момент його вчинення вимог чинного законодавства України, сторонами у справі не надано. Не надано також і доказів того, що сторони відмовились від виконання договору в силу певних об`єктивних обставин.

У відзиві на позовну заяву відповідач заперечуючи проти позовних вимог вказує, що договір між Хмельницькою спілкою ветеранів Афганістану та управляючою компанією укладений 13.06.2013р. №23, відповідно до якого здійснювалась оплата комунальних послуг.

З приводу цього судом зауважується, що відповідно до пунктів 20, 21 договору визначено, що цей договір набирає чинності з моменту його підписання і діє на протязі року. У разі коли за місяць до закінчення дії цього договору однією із сторін не заявлено у письмовій формі про розірвання договору або необхідність його перегляду, цей договір вважається щороку продовженим на тих же умовах. Цей договір може бути розірваний достроково у разі: переходу права власності (користування) на квартиру (житлове приміщення у гуртожитку), нежитлове приміщення у житловому будинку (гуртожитку) до іншої особи; невиконання його сторонами умов цього договору.

А тому, оскільки, в подальшому, згідно договорів від 16.10.2019 та від 09.02.2022, змінювались умови передачі приміщення у користування, а також площа займаного відповідачем приміщення, суд приходить до висновку, що договір №23 від 13.06.2013 припинив свою дію.

Так, у пункті 6 договору від 29.05.2018р. сторонами погоджено, що замовник сплачує за надані управителем послуги щомісяця ціну на послугу з управління багатоквартирним будинком у розмірі 4 (чотири) гривні 84 коп. (з ПДВ) на місяць за 1 кв. метр загальної площі житлового або нежитлового приміщення у будинку.

Як вбачається з матеріалів справи, відповідач є користувачем спільного майна багатоквартирного будинку та повинен нести затрати щодо утримання будинку та прибудинкової території.

Заборгованість відповідача перед позивачем становить 15287,10 грн., що підтверджується розрахунком заборгованості за період з 16.10.2019р. по 02.02.2023р.

Докази сплати вартості наданих житлово-комунальних послуг відповідачем в матеріалах справи відсутні.

Крім того, на підтвердження відповідних послуг по вул. Проскурівського підпілля, 203, позивачем надано: витрати і баланс по будинку на вул. Проскурівського підпілля, 203, за 2020-2022р.р., акти виконаних робіт в будинку по вул. Проскурівського підпілля, 203, а саме: №708 від 14.04.2021, від 27.05.2021, від 01.06.2021, №802 від 02.06.2021, від 03.06.2021, від 17.06.2021, від 01.07.2021, від 02.07.2021, від 22.07.2021, №871 від 03.08.2021, від 07.08.2021, №902 від 02.09.2021, від 18.10.2021, від 27.10.2021, №950 за жовтень 2021 року, №2050 від 16.12.2021, від 08.02.2022, №86 лютий 2022 року, №166 березень 2022 року, від 10.05.2022, №359 від 28.06.2022, №496 від 27.07.2022, №615 від 10.08.2022, №608 від 17.08.2022, №617 від 22.08.2022, №614 від 29.08.2022, №828 від 01.09.2022, №806 від 21.09.2022, від 12.09.2022, від 13.09.2022, №618 від 31.08.2022, №1006 від 26.09.2022, №805 від 30.09.2022, від 10.10.2022, №908 за жовтень 2022 року, №880 від 31.10.2022, №983 від 30.11.2022, №977 від 11.11.2022, №1006 за листопад 2022 року, від 01.12.2022, №1092 від 14.12.2022, №1091 від 28.12.2022, №1090 від 30.12.2022.

Судом також зазначається, що чинним законодавством у сфері надання житлово-комунальних послуг не встановлено обов`язку виконавця складення, погодження та підписання актів виконаних робіт зі споживачами. Так у відповідності до п. 1.2.2 наказу Держкомітету України з питань житлово-комунального господарства № 76 від 17.05.2005р. "Про затвердження Правил утримання жилих будинків та прибудинкових територій" до складу документації, яка ведеться виконавцями послуг, входять: кошториси, описи робіт на поточний і капітальний ремонт; акти технічних оглядів; журнали заявок жителів; протоколи вимірювань вентиляції.

Отже, як встановлено судом, матеріали справи не містять та учасниками судового розгляду не надано доказів сплати Міською спілкою ветеранів Афганістану 15287,10 грн. заборгованості за надані послуги з управляння багатоквартирним будинком, тому суд приходить до висновку, що вимога про стягнення основного боргу підлягає задоволенню.

Доводи відповідача про звільнення ним від плати за комунальні послуги з посиланням на ст. 20 Закону України від 22.10.1993р. № 2650 XXII "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту" судом до уваги не приймаються, оскільки відповідно до ст. 5 Закону України "Про житлово-комунальні послуги" послуга з управління багатоквартирним будинком є житловою послугою, а не комунальною .

Окрім того, за невиконання грошового зобов`язання позивачем нараховано до стягнення з відповідача 286,00 грн. 3% річних за період з 20.02.2022 по 20.02.2023 та 2115,61 грн. інфляційних втрат за період з березня 2022 року по листопад 2022 року.

Згідно з частиною 2 статті 625 ЦК України боржник, який прострочив виконання грошового зобов`язання, на вимогу кредитора зобов`язаний сплатити суму боргу з урахуванням встановленого індексу інфляції за весь час прострочення, а також три проценти річних від простроченої суми, якщо інший розмір процентів не встановлений договором або законом.

Стаття 625 ЦК України розміщена в розділі "Загальні положення про зобов`язання" книги 5 ЦК України, відтак визначає загальні правила відповідальності за порушення грошового зобов`язання і поширює свою дію на всі види грошових зобов`язань, незалежно від підстав їх виникнення (наведену правову позицію викладено у постанові Великої Палати Верховного Суду від 16.05.2018 у справі №686/21962/15-ц).

Постановою судової палати в цивільних справах Верховного Суду України від 30.03.2016 року №6-2168цс15 висловлено наступну правову позицію. За змістом норми закону, визначеної в ст. 625 ЦК України, нарахування інфляційних втрат на суму боргу та трьох процентів річних входять до складу грошового зобов`язання і є особливою мірою відповідальності боржника за прострочення грошового зобов`язання, оскільки виступають способом захисту майнового права та інтересу, який полягає у відшкодуванні матеріальних втрат кредитора від знецінення грошових коштів унаслідок інфляційних процесів та отриманні компенсації (плати) від боржника за користування утримуваними грошовими коштами, належними до сплати кредиторові. Отже, положення зазначеної норми права передбачають, що зобов`язання можуть виникати безпосередньо з договорів та інших правочинів, передбачених законом, а також угод, які не передбачені законом, але йому не суперечать, а в окремих випадках встановлені актами цивільного законодавства цивільні права та обов`язки можуть виникати з рішення суду.

З огляду на викладене, суд здійснивши перерахунок заявлених до стягнення 2115,61 інфляційних втрат та 286,00 3% річних за заявлені періоди, дійшов висновку, що вони є обґрунтованими, правомірними та такими, що підлягають задоволенню та стягненню з відповідача.

Суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів (ч. 1 ст. 86 ГПК України).

Згідно з ч. 1 ст. 14 ГПК України суд розглядає справи не інакше як за зверненням особи, поданим відповідно до цього Кодексу, в межах заявлених нею вимог і на підставі доказів, поданих учасниками справи або витребуваних судом у передбачених цим Кодексом випадках.

Відповідно до ст. 73 ГПК доказами є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інших обставин, які мають значення для вирішення справи.

Судочинство у господарських судах здійснюється на засадах змагальності сторін. Кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених законом (ч. ч. 1, 3 ст. 13, ст. 74 ГПК України).

Враховуючи встановлені під час розгляду справи обставини, суд дійшов висновку, що позов підлягає задоволенню в повному обсязі.

Відповідно до ст. 129 ГПК України витрати по оплаті судового збору покладаються на відповідача, у зв`язку з задоволенням позовних вимог.

Керуючись ст. ст. 20, 24, 27, 73, 74, 76-80, 86, 129, 232, 233, 236-238, 240-242, 326, 327 Господарського процесуального кодексу України, суд -

ВИРІШИВ:

Позов Комунального підприємства управляюча муніципальна компанія "Центральна" Хмельницької міської ради до Міської спілки ветеранів Афганістану про стягнення 17688,71 грн. заборгованості задовольнити.

Стягнути з Міської спілки ветеранів Афганістану (29000, м. Хмельницький, вул. Проскурівського підпілля, 203, код ЄДРПОУ 21327892) на Комунального підприємства управляюча муніципальна компанія "Центральна" (29000, м. Хмельницький, вул. Соборна, 56, код ЄДРПОУ 02090148) 15287,10 грн. основної заборгованості, 286,00 грн. 3% річних, 2115,61 грн. інфляційних втрат та 2684,00 грн. витрат на оплату судового збору.

Після набрання рішенням законної сили, видати наказ.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду (ч. ч. 1, 2 ст. 241 ГПК України).

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення (ч. 1 ст. 256 ГПК України).

Апеляційна скарга подається до Північно-західного апеляційного господарського суду в порядку, передбаченому ст. 257 ГПК України, з урахуванням пп. 17.5 Розділу XI "Перехідні положення" ГПК України.

Повний текст рішення складений та підписаний 05.05.2023.

Суддя А.М. Яроцький

Віддрук. 1 - до справи;

відповідачу - 29000, Хмельницька обл., м. Хмельницький, вул. Проскурівського підпілля, 203.

Надіслати на адреси електронної пошти:

позивачу - ІНФОРМАЦІЯ_1

СудГосподарський суд Хмельницької області
Дата ухвалення рішення27.04.2023
Оприлюднено08.05.2023
Номер документу110668406
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема, договорів Невиконання або неналежне виконання зобов’язань надання послуг

Судовий реєстр по справі —924/209/23

Рішення від 27.04.2023

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Яроцький А.М.

Ухвала від 06.04.2023

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Яроцький А.М.

Ухвала від 21.03.2023

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Яроцький А.М.

Ухвала від 27.02.2023

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Яроцький А.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні