Рішення
від 03.05.2023 по справі 924/13/23
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

29000, м. Хмельницький, майдан Незалежності, 1 тел. 71-81-84, факс 71-81-98


РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"03" травня 2023 р. Справа № 924/13/23

м. Хмельницький

Господарський суд Хмельницької області у складі судді Музики М.В., за участю секретаря судового засідання Желіхівської О.О., розглянувши справу

за позовом заступника керівника Кам`янець-Подільської окружної прокуратури в інтересах держави в особі Новоушицької селищної ради, Кам`янець - Подільський район, смт. Нова Ушиця

до товариства з обмеженою відповідальністю "Агро Сервіс Груп-2017", Кам`янець - Подільський район, смт. Нова Ушиця

про стягнення безпідставно збережених коштів орендної плати в сумі 5 411,09 грн. за використання земельних ділянок комунальної власності,

за участю представників сторін:

позивача: не з`явився;

відповідача: Валігура О.О. - згідно ордеру серії ВХ №1039518 від 30.01.2023 року;

прокуратури: Скрипнюк А.В. - згідно посвідчення №066234 від 23.11.2021 року;

ВСТАНОВИВ:

прокурор в інтересах позивача звернувся з позовом до суду, у якому просив стягнути з відповідача безпідставно збережені кошти орендної плати в сумі 23 622,85 грн. за використання земельних ділянок комунальної власності. Вимоги мотивує тим, що відповідач в порушення вимог ст.ст. 123, 124, 125, 126 Земельного кодексу України використовував шляхом насадження насіння, обробки, удобрення та збору врожаю 31 земельну ділянку з кадастровими номерами: 6823383550:04:001:0661, 6823383550:04:001:0662, 6823383550:04:001:0663, 6823383550:04:001:0664, 6823383550:04:001:0665, 6823383550:04:001:0666, 6823383550:04:001:0667, 6823383550:04:001:0668, 6823383550:04:001:0669, 6823383550:04:001:0670, 6823383550:04:001:0671, 6823383550:04:001:0672, 6823383550:04:001:0673, 6823383550:04:001:0674, 6823383550:04:001:0675, 6823383550:04:001:0676, 6823383550:04:001:0677, 6823383550:04:001:0678, 6823383550:04:001:0705, 6823383550:04:001:0702, 6823383550:04:001:0703, 6823383550:04:001:0704, 6823383550:04:001:0682, 6823383550:04:001:0683, 6823383550:04:001:0684, 6823383550:04:001:0685, 6823383550:04:001:0686, 6823383550:04:001:0687, 6823383550:04:001:0698, 6823383550:04:001:0699, 6823383550:04:001:0700, загальною площею 60,521 га за межами с. Капустяни Новоушицької територіальної громади, які перебували у комунальній власності позивача, без оформлення відповідних документів, що підтверджують речове право на них. Відтак вважає, що відбулось збереження відповідачем орендної плати як безпідставно набутих коштів за період з 01.01.2021 року по 05.11.2021 року в розмірі 23622,85 грн., що визначено за ставками орендної плати за землю, які затвердженням рішенням сесії ради, відповідно до нормативної грошової оцінки земельної ділянки.

Ухвалою Господарського суду Хмельницької області від 04.01.2023 року відкрито провадження у справі за позовом заступника керівника Кам`янець-Подільської окружної прокуратури в інтересах держави в особі Новоушицької селищної ради, Кам`янець - Подільський район, смт. Нова Ушиця до товариства з обмеженою відповідальністю "Агро Сервіс Груп-2017", Кам`янець - Подільський район, смт. Нова Ушиця про стягнення безпідставно збережених коштів орендної плати в сумі 23 622,85 грн. за використання земельних ділянок комунальної власності; призначено підготовче засідання. Ухвалою суду від 29.03.2023 року закрито підготовче провадження та призначено справу №924/13/23 до судового розгляду по суті.

Прокурор в судовому засіданні 03.05.2023 року у клопотанні, яке прийнято судом, просив зменшити позовні вимоги до 5 411,09 грн.

Позивач не скористався правом участі свого представника під час судового розгляду спору, у листі від 01.05.2023 року просить здійснювати розгляд справи за відсутності позивача, позов про стягнення 5411,09 грн. підтримує.

Відповідач в судовому засіданні та у відзиві вважає вимоги позовні вимоги необґрунтованими. Зазначає, що позивач в особі голови вводив відповідача в оману, надаючи інформацію про наявність правовідносин між ними з приводу оренди земельних ділянок, вказаних у позові. Як наслідок, відповідачем сплачено позивачу орендну плату за землю у 2021 році в сумі 215906,55 грн., що підтверджується відповідними платіжними дорученнями, та яка не повернута позивачем. Окрім того, відповідачем подавались податкові декларації з плати за землю за 2021 рік.

Повідомляє, що у грудні 2021 року від позивача надійшло повідомлення про сплату шкоди, заподіяної самовільним зайняттям земельних ділянок площею 44,62 га на суму 180398,66 грн., які 28.12.2021 року в повному розмірі сплачено. Тому вважає, що позивач хоче повторно стягнути з відповідача грошові кошти, які вже були сплачені.

Також стверджує, що позивачем не надано доказів існування в періоді з 01.01.2021 року по 05.11.2021 року земельної ділянки площею 60,0521 як об`єкта цивільних прав та ним здійснено розрахунок збитків без врахування витягу з нормативної грошової оцінки.

Додатково зазначає, що позивач не врахував сплачену у 2021 році відповідачем орендну плату та шкоду, адже є неправомірним одночасне стягнення та отримання орендної плати, та стягнення збитків за безпідставне користування земельними ділянками.

Прокурор у відповіді на відзив вважає доводи відповідача безпідставними. Зазначає, що рішення комісії із визначення розміру та відшкодування збитків від 05.11.2021 року відповідачем не оскаржувалось, останній був присутній на засіданні комісії.

Відповідач у запереченнях на відповідь на відзив додатково наводить доводи, зазначені у відзив на позов.

Позивач у поясненнях від 13.02.2023 року зауважує, що доводи відповідача про введення його в оману є припущенням. Вважає, що посадові особи відповідача, усвідомлюючи факт самовільного зайняття земельних ділянок, за власним переконанням/службовою недбалістю сплачували орендну плату на користь позивача за відсутності договору оренди. З приводу сплаченої відповідачем орендної плати розмірі 215906,55 грн. стверджує, що у останнього не було обов`язку з їх сплати. При цьому, Податковим кодексом передбачено можливість повернення помилкового та/або надміру сплачених грошових зобов`язань платнику податків. Водночас, позивачу не відома інформація щодо можливого повернення відповідачем орендної плати за земельні ділянки. Акцентує увагу і на правомірному визначенні розміру збитків з урахуванням нормативної грошової оцінки земельних ділянок.

Відповідач у запереченнях на пояснення позивача зазначає, що іншими ділянками, окрім площею 44,62 га, у 2021 році не користувався, за які сплатив орендну плату в розмірі 215906,55 грн., та повернув у 2021 році. Водночас, позивачем не висувалось заперечень щодо користування земельними ділянками або сплати орендної плати, яка вперше надійшла 21.07.2021 року. Вважає також не доведеним склад цивільного правопорушення в діях відповідача.

Позивач у запереченнях на вищевказані заперечення з посиланням на подані відповідачем податкові декларації стверджує про використання останнім земельної ділянки площею 60,0521 га. Розбіжності в акті ГУ Держгеокадастру від 02.12.2021 року та акті визначення розміру збитків від 05.11.2021 року пояснює тим, що земельні ділянки з кадастровими номерами 6823383550:04:001:0685, 6823383550:04:001:0686, 6823383550:04:001:0687, 6823383550:04:001:0699, 6823383550:04:001:0700, 6823383550:04:001:0702, 6823383550:04:001:0704, 6823383550:04:001:0703 перебували на час обстеження 02.12.2021 року у приватній власності. Щодо розрахунку розміру збитків зауважує, що розрахунок по 5 земельних ділянках було здійснено до дня реєстрації права власності на земельну ділянку, інших 26 земельних ділянок - до 21.10.2022 року.

Фактичні обставини справи, встановлені судом, та зміст спірних правовідносин.

Комісією з визначення та відшкодування збитків власникам землі та землекористувачам на території Новоушицької селищної ради, у складі: заступника Новоушицького селищного голови з питань діяльності виконавчих органів, заступника голови комісії - Московчука О.Є., начальника відділу фінансів Новоушицької селищної ради - Громяк Л.П., начальника відділу містобудування, архітектури та економічного розвитку Новоушицької селищної ради - Гринчука О.В., начальника юридичного відділу Новоушицької селищної ради - Зубаля І.С., спеціаліста юридичного відділу Новоушицької селищної ради - Ковбасюк Н.В., головного спеціаліста відділу земельних відносин та охорони навколишнього природного середовища Новоушицької селищної ради - Миколайчука І.О., старости села Капустяни, села Глибочок - Паляруша В.В. За участю керівника ТОВ «Агро Сервіс Груп-2017» Насадюка Анатолія Павловича, встановлено, що земельні ділянки які знаходяться за межами с.Капустяни Новоушицької селищної територіальної громади Хмельницької області: кадастровий номер 6823383500:04:001:0661, розмір земельної ділянки 2,0000 га, нормативно грошова оцінка земельної ділянки 40265,09 грн.; кадастровий номер 6823383500:04:001:0662, розмір земельної ділянки 2,0000 га, нормативно грошова оцінка земельної ділянки 40717,49 грн.; кадастровий номер 6823383500:04:001:0663, розмір земельної ділянки 2,0000 га, нормативно грошова оцінка земельної ділянки 41970,58 грн. ; кадастровий номер 6823383500:04:001:0664, розмір земельної ділянки 2,0000 га, нормативно грошова оцінка земельної ділянки 43287,76 грн. ; кадастровий номер 6823383500:04:001:0665, розмір земельної ділянки 2,0000 га, нормативно грошова оцінка земельної ділянки 43470,04 грн.; кадастровий номер 6823383500:04:001:0666, розмір земельної ділянки 2,0000 га, нормативно грошова оцінка земельної ділянки 38145,40 грн.; кадастровий номер 6823383500:04:001:0667, розмір земельної ділянки 2,0000 га, нормативно грошова оцінка земельної ділянки 33121,16 грн. ; кадастровий номер 6823383500:04:001:0668, розмір земельної ділянки 2,0000 га, нормативно грошова оцінка земельної ділянки 27980,29 грн.; кадастровий номер 6823383500:04:001:0669, розмір земельної ділянки 2,0000 га, нормативно грошова оцінка земельної ділянки 24140,37 грн. ; кадастровий номер 6823383500:04:001:0670, розмір земельної ділянки 2,0000 га, нормативно грошова оцінка земельної ділянки 23470,55 грн.; кадастровий номер 6823383500:04:001:0671, розмір земельної ділянки 2,0000 га, нормативно грошова оцінка земельної ділянки 24480,30 грн. ; кадастровий номер 6823383500:04:001:0672, розмір земельної ділянки 2,0000 га, нормативно грошова оцінка земельної ділянки 25494,83 грн. ; кадастровий номер 6823383500:04:001:0673, розмір земельної ділянки 2,0000 га, нормативно грошова оцінка земельної ділянки 25947,26 грн. ; кадастровий номер 6823383500:04:001:0674, розмір земельної ділянки 2,0000 га, нормативно грошова оцінка земельної ділянки 25494,02 грн. ; кадастровий номер 6823383500:04:001:0675, розмір земельної ділянки 2,0000 га, нормативно грошова оцінка земельної ділянки 26002,15 грн. ; кадастровий номер 6823383500:04:001:0676, розмір земельної ділянки 2,0000 га, нормативно грошова оцінка земельної ділянки 26432,37 грн.; кадастровий номер 6823383500:04:001:0677, розмір земельної ділянки 2,0000 га, нормативно грошова оцінка земельної ділянки 26876,31 грн.; кадастровий номер 6823383500:04:001:0678, розмір земельної ділянки 2,0000 га, нормативно грошова оцінка земельної ділянки 27316,75 грн. ; кадастровий номер 6823383500:04:001:0705, розмір земельної ділянки 0,6200 га, нормативно грошова оцінка земельної ділянки 8717,48 грн. ; кадастровий номер 6823383500:04:001:0702, розмір земельної ділянки 2,0000 га, нормативно грошова оцінка земельної ділянки 28070,72 грн. ; кадастровий номер 6823383500:04:001:0703, розмір земельної ділянки 2,0000 га, нормативно грошова оцінка земельної ділянки 27906,68 грн.; кадастровий номер 6823383500:04:001:0704, розмір земельної ділянки 2,0000 га, нормативно грошова оцінка земельної ділянки 27708,91 грн.; кадастровий номер 6823383500:04:001:0682, розмір земельної ділянки 2,0000 га, нормативно грошова оцінка земельної ділянки 48368,22 грн.; кадастровий номер 6823383500:04:001:0683, розмір земельної ділянки 2,0000 га, нормативно грошова оцінка земельної ділянки 49049,42 грн. ; кадастровий номер 6823383500:04:001:0684, розмір земельної ділянки 2,0000 га, нормативно грошова оцінка земельної ділянки 44497,10 грн.; кадастровий номер 6823383500:04:001:0685, розмір земельної ділянки 2,0000 га, нормативно грошова оцінка земельної ділянки 40220,99 грн. ; кадастровий номер 6823383500:04:001:0686, розмір земельної ділянки 2,0000 га, нормативно грошова оцінка земельної ділянки 40220,99 грн. ; кадастровий номер 6823383500:04:001:0687, розмір земельної ділянки 2,0000 га, нормативно грошова оцінка земельної ділянки 40220,99 грн. ; кадастровий номер 6823383500:04:001:0698, розмір земельної ділянки 1,8107 га, нормативно грошова оцінка земельної ділянки 36614,07 грн.; кадастровий номер 6823383500:04:001:0699, розмір земельної ділянки 1,8107 га, нормативно грошова оцінка земельної ділянки 36414,07 грн. ; кадастровий номер 6823383500:04:001:0700, розмір земельної ділянки 1,8107 га, нормативно грошова оцінка земельної ділянки 36414,07 грн..

Період, за який нараховуються збитки: з 01.01.2021 року. Фактичне використання земельної ділянки підтверджується: Актом обстеження стану та використання земельної ділянки від 22.10.2021 року. Разом з тим, на засіданні цієї комісії керівник ТОВ «Агро Сервіс Груп-2017» Насадюк Анатолій Павлович підтвердив факт використання вищезазначених земельних ділянок без оформлення документів, що посвідчують право на земельну ділянку відповідно до закону.

Розмір збитків, завданих ТОВ «Агро Сервіс Груп-2017» місцевому бюджету за фактичне використання земельних ділянок (неодержаний дохід), складає: 23622,85 грн. (на підставі розрахунку розміру неодержаних доходів за використання земельних ділянок за межами с. Капустяни, Новоушицької територіальної громади Хмельницької області за період з 01.01.2021 року.

Згідно розрахунку розміру недоодержаних доходів, здійсненого головним спеціалістом відділу земельних відносин, охорони навколишнього природного середовища Новоушицької селищної ради, розмір доходів визначений з врахуванням 3% річних від розміру НГО земельних ділянок.

Вказаний акт затверджений рішенням виконавчого комітету Навоушицької селищної ради №509 від 23.06.2022 року. Вказаним рішенням також рекомендовано ТОВ «Агро Сервіс Груп-2017» добровільно відшкодувати визначені збитки в повному обсязі у термін до 23 липня 2022 року.

В подальшому (вже під час судового розгляду справи) акт про визначення розміру збитків власникам землі від 05.11.2021 року викладено у редакції від 28.03.2023 року, згідно якого комісія з визначення та відшкодування збитків власникам землі та землекористувачам на території Новоушицької селищної ради, у складі: першого заступника Новоушицького селищного голови, голова комісії - ОСОБА_11, заступника Новоушицького селищного голови з питань діяльності виконавчих органів, заступника голови комісії - ОСОБА_12, начальника відділу земельних відносин та охорони навколишнього природного середовища Новоушицької селищної ради, секретар комісії - ОСОБА_13, начальника відділу містобудування, архітектури та економічного розвитку Новоушицької селищної ради - ОСОБА_14, начальника юридичного відділу Новоушицької селищної ради - ОСОБА_15, спеціаліста І категорії юридичного відділу Новоушицької селищної ради - ОСОБА_16, головного спеціаліста юридичного відділу Новоушицької селищної ради - ОСОБА_17, завідувача сектору контролю за використанням та охороною земель №2 управління з контролю за використанням та охороною земель Головного управління Держгеокадастру у Хмельницькій області - ОСОБА_18, встановила, що земельні ділянки які знаходяться за межами с. Капустяни Новоушицької селищної територіальної громади Хмельницької області:

кадастровий номер 6823383500:04:001:0685, розмір земельної ділянки 2,0000 га, нормативно грошова оцінка земельної ділянки 40220,99 грн.;

кадастровий номер 6823383500:04:001:0686, розмір земельної ділянки 2,0000 га, нормативно грошова оцінка земельної ділянки 40220,99 грн.;

кадастровий номер 6823383500:04:001:0687, розмір земельної ділянки 2,0000 га, нормативно грошова оцінка земельної ділянки 40220,99 грн.;

кадастровий номер 6823383500:04:001:0698, розмір земельної ділянки 1,8107 га, нормативно грошова оцінка земельної ділянки 36614,07 грн.;

кадастровий номер 6823383500:04:001:0699, розмір земельної ділянки 1,8107 га, нормативно грошова оцінка земельної ділянки 36414,07 грн.;

кадастровий номер 6823383500:04:001:0700, розмір земельної ділянки 1,8107 га, нормативно грошова оцінка земельної ділянки 36414,07 грн.;

кадастровий номер 6823383500:04:001:0702, розмір земельної ділянки 2,0000 га, нормативно грошова оцінка земельної ділянки 28070,72 грн.;

кадастровий номер 6823383500:04:001:0703, розмір земельної ділянки 2,0000 га, нормативно грошова оцінка земельної ділянки 27906,68 грн.;

кадастровий номер 6823383500:04:001:0704, розмір земельної ділянки 2,0000 га, нормативно грошова оцінка земельної ділянки 27708,91 грн.

Період, за який нараховуються збитки: з 01.01.2021 року до дати затвердження проектів землеустрою та передачі вище зазначених земельних ділянок у власність, а саме до 29.07.2021.

Фактичне використання земельної ділянки підтверджується: Актом обстеження стану та використання земельної ділянки від 22.10.2021 року.

Розмір збитків, завданих ТОВ «Агро Сервіс Груп-2017» місцевому бюджету за фактичне використання земельних ділянок (неодержаний дохід), складає: 5 411,09 грн. (на підставі перерахунку розміру неодержаних доходів за використання земельних ділянок без оформлення документів, що посвідчують право на земельні ділянки відповідно до Закону, що розташовані за межами с. Капустяни, Новоушицької територіальної громади, Хмельницької області за період з 01.01.2021 року до дати затвердження проектів землеустрою, а саме до 29.07.2021 року, який наданий головним спеціалістом відділу земельних відносин та охорони навколишнього природного середовища Новоушицької селищної ради Миколайчуком І.О.).

Рішенням виконавчого комітету Новоушицької міської ради №753 від 30.03.2023 року внесено зміни до пунктів 1 та 2 рішення виконавчого комітету Новоушицької селищної ради від 23 червня 2022 року №509 «Про затвердження акту про визначення розміру збитків власникам землі», а саме

Викладено та затверджено їх у новій редакції: « 1. Затвердити акт про визначення розміру збитків власникам землі, поданий комісією з визначення та відшкодування збитків власникам землі та землекористувачам на території Новоушицької селищної ради, а саме: Акт про визначення розміру збитків власникам землі б/н від 05 листопада 2021 року (в редакції від 28 березня 2023 року), заподіяних внаслідок використання земельних ділянок площею 17,4321 га, що знаходиться за адресою: Хмельницька область, Кам`янець-Подільський район, за межами с. Капустяни, ТОВ «Агро Сервіс Груп-2017» без правовстановлюючих документів, згідно з яким розмір нарахованих збитків становить 5411 грн. 09 коп. (п`ять тисяч чотириста одинадцять гривень 85 копійок) (додається).

Рекомендовано ТОВ «Агро Сервіс Груп-2017» добровільно відшкодувати визначені збитки в повному обсязі у термін до 28 квітня 2023 року включно.»

Рішенням позивача №15 від 02.08.2018 року затверджено стави орендної плати за земельні ділянки комунальної власності, розташовані на території Новоушицької семної територіальної громади, зокрема, для земель с/г призначення в розмірі 3%від НГО.

Згідно акту обстеження стану та використання земельної ділянки від 22.10.2021 року, представниками органів місцевого самоврядування та відділу земельних відносин, встановлено факт використання земельних ділянок з кадастровими номерами 6823383550:04:001:0661, 6823383550:04:001:0662, 6823383550:04:001:0663, 6823383550:04:001:0664, 6823383550:04:001:0665, 6823383550:04:001:0666, 6823383550:04:001:0667, 6823383550:04:001:0668, 6823383550:04:001:0669, 6823383550:04:001:0670, 6823383550:04:001:0671, 6823383550:04:001:0672, 6823383550:04:001:0673, 6823383550:04:001:0674, 6823383550:04:001:0675, 6823383550:04:001:0676, 6823383550:04:001:0677, 6823383550:04:001:0678, 6823383550:04:001:0705, 6823383550:04:001:0702, 6823383550:04:001:0703, 6823383550:04:001:0704, 6823383550:04:001:0682, 6823383550:04:001:0683, 6823383550:04:001:0684, 6823383550:04:001:0685, 6823383550:04:001:0686, 6823383550:04:001:0687, 6823383550:04:001:0698, 6823383550:04:001:0699, 6823383550:04:001:0700. При цьому, такі ділянки, крім 6823383550:04:001:0685, 6823383550:04:001:0686, використовувались без правовстановлюючих документів. Старостою села надано інформацію, що вони оброблялись відповідачем.

Відповідачем платіжними інструкціями від 21.07.2021 року, від 14.09.2021 року, від 08.10.2021 року, сплачено по 35981,31 грн. орендної плати за червень 2021 року, за липень 2021 року, за землю с. Капустяни, від 12.11.2021 року 71962,62 грн. орендної плати за землю с. Капустяни за вересень-жовтень 2021 року, від 24.12.2021 року 36000,00 грн. орендної плати за землю с. Капустяни за листопад 2021 року. Окрім того, 28.12.2021 року сплачено 180398,66 грн. за заподіяну шкоду згідно повідомлення від 02.12.2021 року.

Відповідачем подавалась податкова декларація з плати за землю за 2021 рік на орендну плату 31 земельної ділянки з кадастровими номерами 6823383550:04:001:0661, 6823383550:04:001:0662, 6823383550:04:001:0663, 6823383550:04:001:0664, 6823383550:04:001:0665, 6823383550:04:001:0666, 6823383550:04:001:0667, 6823383550:04:001:0668, 6823383550:04:001:0669, 6823383550:04:001:0670, 6823383550:04:001:0671, 6823383550:04:001:0672, 6823383550:04:001:0673, 6823383550:04:001:0674, 6823383550:04:001:0675, 6823383550:04:001:0676, 6823383550:04:001:0677, 6823383550:04:001:0678, 6823383550:04:001:0688, 6823383550:04:001:0702, 6823383550:04:001:0703, 6823383550:04:001:0704, 6823383550:04:001:0682, 6823383550:04:001:0683, 6823383550:04:001:0684, 6823383550:04:001:0685, 6823383550:04:001:0686, 6823383550:04:001:0687, 6823383550:04:001:0698, 6823383550:04:001:0699, 6823383550:04:001:0700, площею 61,4321 га, в розмірі 12% від НГО, на загальну суму 251869,22 грн. (за період з червня 2021 року по грудень 2021 року ( з урахуванням уточненої декларації - по листопад 2021 року).

02.12.2021 року державним інспектором у сфері державного контролю за використанням та охороною земель і дотриманням вимог законодавства України про охорону земель у Хмельницькій області Головного управління Держгеокадастру складено протокол про адміністративне правопорушення №490-ДК/0114П/07/01/-21, згідно якого встановлено, що земельні ділянки з кадастровими номерами 6823383550:04:001:0661, 6823383550:04:001:0662, 6823383550:04:001:0663, 6823383550:04:001:0664, 6823383550:04:001:0665, 6823383550:04:001:0666, 6823383550:04:001:0667, 6823383550:04:001:0668, 6823383550:04:001:0669, 6823383550:04:001:0670, 6823383550:04:001:0671, 6823383550:04:001:0672, 6823383550:04:001:0673, 6823383550:04:001:0674, 6823383550:04:001:0675, 6823383550:04:001:0676, 6823383550:04:001:0677, 6823383550:04:001:0678, 6823383550:04:001:0705, з цільовим призначенням 01.02. для ведення фермерського господарства, земельні ділянки з кадастровими номерами 6823383550:04:001:0682, 6823383550:04:001:0683, 6823383550:04:001:0684, 6823383550:04:001:0688, з цільовим призначенням 01.03. для ведення особистого селянського господарства, що знаходяться за межами с. Капустяни, загальною площею 44,62 га, оброблялись ТОВ "Агро Сервіс Груп-2017" за відсутності відповідного рішення органів місцевого самоврядування, що кваліфікується як самовільне зайняття земельної ділянки. Згідно протоколу, директор товариства площу визнав та погодився.

Тоді ж складено акт обстеження земельної ділянки, припис директору відповідача, постанову про закриття справи та повідомлення про сплату шкоди, заподіяної внаслідок самовільного зайняття земельної ділянки в розмірі 180398,66 грн. Сума шкоди сплачена відповідачем в повному обсязі згідно платіжної інструкції від 28.12.2021 року.

ГУ ДПС у Хмельницькій області у листі від 14.12.2021 року повідомило позивача, що відповідачем станом на 01.12.2021 року сплачено орендної плати на суму 179906,55 грн., а також подано декларацію з плати за землю на 2021 рік на суму 251869,22 грн. за земельну ділянку, площею 61,4321 га.

Позивачем надано в матеріали справи витяги із технічної документації про нормативну грошову оцінку земельної ділянки від 27.10.2021 року, в тому числі, на земельні ділянки з кадастровими номерами: 6823383550:04:001:0702, 6823383550:04:001:0703, 6823383550:04:001:0704, 6823383550:04:001:0685, 6823383550:04:001:0686, 6823383550:04:001:0687, 6823383550:04:001:0698, 6823383550:04:001:0699, 6823383550:04:001:0700.

Відповідно до витягів з Державного земельного кадастру про право власності та речові права на земельну ділянку від 09.11.2021 року, земельна ділянка з кадастровим номером 6823383550:04:001:0685 перебуває з 06.08.2021 року у приватній власності ОСОБА_1 , дата оцінки ділянки: 27.10.2021 року; з кадастровим номером 6823383550:04:001:0686 перебуває з 06.08.2021 року у приватній власності ОСОБА_2 , дата оцінки ділянки: 27.10.2021 року; земельна ділянка з кадастровим номером 6823383550:04:001:0687 перебуває з 19.10.2021 року у приватній власності ОСОБА_3 , дата оцінки ділянки: 27.10.2021 року; земельна ділянка з кадастровим номером 6823383550:04:001:0699 перебуває з 12.10.2021 року у приватній власності ОСОБА_4 , дата оцінки ділянки: 27.10.2021 року; земельна ділянка з кадастровим номером 6823383550:04:001:0700 перебуває з 12.10.2021 року у приватній власності ОСОБА_5 , дата оцінки ділянки: 27.10.2021 року; земельна ділянка з кадастровим номером 6823383550:04:001:0702 перебуває з 27.10.2021 року у приватній власності ОСОБА_6 , дата оцінки ділянки: 27.10.2021 року; земельна ділянка з кадастровим номером 6823383550:04:001:0704 перебуває з 27.10.2021 року у приватній власності ОСОБА_9, дата оцінки ділянки: 27.10.2021 року; земельна ділянка з кадастровим номером 6823383550:04:001:0703 перебуває з 27.10.2021 року у приватній власності ОСОБА_10, дата оцінки ділянки: 27.10.2021 року.

З вищевикладеного, прокурор в інтересах позивача звернувся з даним позовом до суду.

Норми права, застосовані судом, оцінка доказів, аргументів, наведених учасниками справи, та висновки щодо порушення, не визнання або оспорення прав чи інтересів, за захистом яких мало місце звернення до суду.

Відповідно до статті 129 Конституції України суддя, здійснюючи правосуддя, є незалежним та керується верховенством права. Основними засадами судочинства є, зокрема, рівність усіх учасників судового процесу перед законом і судом, розумні строки розгляду справи судом. Згідно з частиною третьою статті 7 Закону України "Про судоустрій і статус суддів" доступність правосуддя для кожної особи забезпечується відповідно до Конституції України та в порядку, встановленому законами України. Кожна держава встановлює правила судової процедури, зокрема й процесуальні заборони та обмеження, зміст яких - не допустити судовий процес у безладний рух. Доступ до правосуддя здійснюється шляхом точного, послідовного і неухильного дотримання процесуального алгоритму, що передбачений ГПК України. Згідно з частинами першою, другою статті 2 ГПК України завданням господарського судочинства є справедливе, неупереджене та своєчасне вирішення судом спорів, пов`язаних із здійсненням господарської діяльності, та розгляд інших справ, віднесених до юрисдикції господарського суду, з метою ефективного захисту порушених, невизнаних або оспорюваних прав і законних інтересів фізичних та юридичних осіб, держави. Суд та учасники судового процесу зобов`язані керуватися завданням господарського судочинства, яке превалює над будь-якими іншими міркуваннями в судовому процесі. Відповідно до частини першої статті 4 ГПК України право на звернення до господарського суду в установленому цим Кодексом порядку гарантується. Ніхто не може бути позбавлений права на розгляд його справи у господарському суді, до юрисдикції якого вона віднесена законом. Наведені норми свідчать про те, що ніхто не може бути обмежений у праві на доступ до правосуддя, яке охоплює можливість особи ініціювати судовий розгляд та брати безпосередню участь у судовому процесі, або позбавлений такого права. Кожен має право будь-якими не забороненими законом засобами захищати свої права і свободи від порушень і протиправних посягань.

Реалізація особою права на подання позову до суду здійснюється шляхом подання позовної заяви.

Предмет позову - це певна матеріально-правова вимога позивача до відповідача, стосовно якої позивач просить прийняти судове рішення, яка опосередковується відповідним способом захисту прав або інтересів. Підстави позову - це обставини, якими позивач обґрунтовує свої вимоги щодо захисту права та охоронюваного законом інтересу.

Як стверджується із позовної заяви, предметом позову є стягнення з відповідача 5 411,09 грн. безпідставно збережених коштів в розмірі орендної плати. Підставу позову становлять акт визначення розміру збитків власникам землі від 05.11.2021 року ( в редакції від 28.03.2023 року) та глава 83 Цивільного кодексу України.

За умовами частини другої статті 152 Земельного кодексу України власник земельної ділянки може вимагати усунення будь-яких порушень його прав на землю, навіть якщо порушення не пов`язані з позбавленням права володіння земельною ділянкою, відшкодування завданих збитків.

Верховний Суд, розглядаючи спори у подібних правовідносинах, у своїх постановах неодноразово звертав увагу на те, що предметом регулювання глави 83 Цивільного кодексу України є відносини, що виникають у зв`язку із безпідставним отриманням чи збереженням майна і не врегульовані спеціальними інститутами цивільного права.

Відповідно до частин першої та другої статті 1212 Цивільного кодексу України особа, яка набула майно або зберегла його у себе за рахунок іншої особи (потерпілого) без достатньої правової підстави (безпідставно набуте майно), зобов`язана повернути потерпілому це майно. Особа зобов`язана повернути майно і тоді, коли підстава, на якій воно було набуте, згодом відпала. Положення цього Кодексу застосовуються незалежно від того, чи безпідставне набуття або збереження майна було результатом поведінки набувача майна, потерпілого, інших осіб чи наслідком події.

Кондикційні зобов`язання виникають за наявності одночасно таких умов: набуття чи збереження майна однією особою (набувачем) за рахунок іншої (потерпілого); набуття чи збереження майна відбулося за відсутності правової підстави або підстава, на якій майно набувалося, згодом відпала.

Правові підстави користування земельною ділянкою комунальної власності за змістом глави 15 Земельного кодексу України реалізується через право постійного користування або право оренди.

Частиною першою статті 93 і статтею 125 Земельного кодексу України передбачено, що право оренди земельної ділянки - це засноване на договорі строкове платне володіння і користування земельною ділянкою, необхідною орендареві для провадження підприємницької та іншої діяльності. Право оренди земельної ділянки виникає з моменту державної реєстрації цього права.

Землекористувачі також зобов`язані своєчасно сплачувати орендну плату (пункт "в" частини першої статті 96 Земельного кодексу України).

Принцип платного використання землі також передбачено статтею 206 Земельного кодексу України, за змістом якої використання землі в Україні є платним. Об`єктом плати за землю є земельна ділянка. Плата за землю справляється відповідно до закону.

При цьому, законодавець розмежовує поняття "земельний податок" та "орендна плата за земельні ділянки державної та комунальної власності" залежно від правових підстав передання прав землекористування такими ділянками.

Водночас згідно зі статтями 122 - 124 Земельного кодексу України ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад для всіх потреб. Надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється на підставі рішень органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування. Передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування згідно з їх повноваженнями, визначеними статтею 122 цього Кодексу, шляхом укладення договору оренди земельної ділянки чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки.

Особи, які отримують земельну ділянку комунальної власності в користування за договором оренди (договором купівлі-продажу права оренди), зобов`язані сплачувати за неї орендну плату - платіж, який орендар вносить орендодавцеві за користування земельною ділянкою згідно з договором оренди, як це передбачено частиною першою статті 21 Закону України "Про оренду землі".

Власник нерухомого майна має право на користування земельною ділянкою, на якій воно розташоване. Ніхто інший, окрім власника об`єкта нерухомості, не може претендувати на земельну ділянку, оскільки вона зайнята об`єктом нерухомого майна. Аналогічну правову позицію викладено Верховним Судом у постанові від 15.12.2021 у справі № 924/856/20.

Тому саме на власника майна покладається обов`язок з укладення договору оренди та сплати орендної плати, позаяк користування землею не може бути безоплатним, а орган місцевого самоврядування позбавлений можливості укласти договір оренди з іншим орендарем.

Таким чином, положення глави 15, статей 120, 125 Земельного кодексу України, статті 1212 Цивільного кодексу України дають підстави вважати, що до моменту оформлення власником об`єкта нерухомого майна права на земельну ділянку, на якій розташований цей об`єкт, ураховуючи принцип єдності юридичної долі земельної ділянки та розташованої на ній будівлі або споруди, особа яка придбала такий об`єкт стає фактичним користувачем тієї земельної ділянки, на якій такий об`єкт нерухомого майна розташований, а відносини з фактичного користування земельною ділянкою без оформлення прав на цю ділянку (без укладення договору оренди тощо) та недоотримання її власником доходів у виді орендної плати є за своїм змістом кондикційними.

Подібний правовий висновок викладено у постановах Великої Палати Верховного Суду від 23.05.2018 у справі № 629/4628/16-ц, від 20.11.2018 у справі № 922/3412/17, від 13.02.2019 у справі № 320/5877/17, у постановах Верховного Суду від 14.01.2019 у справі № 912/1188/17, від 21.01.2019 у справі № 902/794/17, від 04.02.2019 у справі № 922/3409/17, від 12.03.2019 у справі № 916/2948/17, від 09.04.2019 у справі № 922/652/18, від 21.05.2019 у справі № 924/552/18, а також у постановах Верховного Суду України від 30.11.2016 у справі № 922/1008/15, від 07.12.2016 у справі № 922/1009/15, від 12.04.2017 у справах № 22/207/15 та № 922/5468/14 та у постанові Верховного Суду від 17.03.2020 у справі № 922/2413/19.

Отже, фактичний користувач земельної ділянки, який без достатньої правової підстави за рахунок власника цієї ділянки зберіг (заощадив) у себе кошти, які мав заплатити за користування нею, зобов`язаний повернути такі кошти власникові земельної ділянки на підставі положень частини першої статті 1212 Цивільного кодексу України.

Доказів наявності у відповідача нерухомості на дев`яти земельних ділянках, вказаних у акті визначення розміру збитків власникам землі від 05.11.2021 року ( в редакції від 28.03.2023 року), що б зобов`язувало сторін у справі укласти договір оренди на такі земельні ділянки, матеріали справи не містять.

В свою чергу, самовільним зайняттям земельної ділянки, відповідно до ст.1 Закону України "Про державний контроль за використанням та охороною земель", є будь-які дії, які свідчать про фактичне використання земельної ділянки за відсутності відповідного рішення органу виконавчої влади чи органу місцевого самоврядування про її передачу у власність або надання у користування (оренду) або за відсутності вчиненого правочину щодо такої земельної ділянки, за винятком дій, які відповідно до закону є правомірними. Відповідно до п.4. Положення про Державну службу України з питань геодезії, картографії та кадастру, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14.01.2015 "№15, Держгеокадастр відповідно до покладених на нього завдань організовує та здійснює державний нагляд (контроль), зокрема, за дотриманням земельного законодавства, використанням та охороною земель усіх категорій і форм власності (підпункту 25-1); складає протоколи про адміністративні правопорушення та розглядає справи про адміністративні правопорушення, накладає адміністративні стягнення (підпункт 25-7); розраховує розмір шкоди, заподіяної внаслідок самовільного зайняття земельних ділянок, використання їх не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покриву без спеціального дозволу, та вживає заходів до її відшкодування в установленому законодавством порядку (підпункт 25-8). В такому випадку розмір збитків визначається відповідно до Методики визначення розмірів шкоди, заподіяної внаслідок самовільного зайняття земельних ділянок, використання земельних ділянок не за цільовим призначенням, зняття ґрунтового покриву (родючого шару ґрунту) без спеціального дозволу, затвердженої Постановою Кабінету Міністрів України від 25.07.2007 №963.

Заявлена до стягнення сума в даній справі не є збитками, нарахованими з дотриманням вказаного вище порядку.

Верховний Суд неодноразово викладав правову позицію, згідно з якою для вирішення спору щодо стягнення з власника об`єкта нерухомого майна безпідставно збережених коштів на підставі положень статей 1212 - 1214 Цивільного кодексу України за фактичне користування без належних на те правових підстав земельною ділянкою комунальної власності, на якій цей об`єкт розташований, необхідно, насамперед, з`ясувати: 1) фактичного користувача земельної ділянки, який без достатньої правової підстави за рахунок власника цих ділянок зберіг у себе кошти, які мав заплатити за користування ділянками у відповідний період, або наявність правової підстави для використання земельної ділянки у такого фактичного користувача; 2) площу земельної ділянки; 3) суму, яку мав би отримати власник земельної ділянки за звичайних умов, яка безпосередньо залежить від вартості цієї ділянки (її нормативно-грошової оцінки); 4) період користування земельною ділянкою комунальної власності без належної правової підстави.

Із акту визначення розміру збитків власникам землі від 05.11.2021 року ( в редакції від 28.03.2023 року) вбачається, що підставою для нарахування відповідачу 5411,09 грн. стало фактичне використання ним земельних ділянок з кадастровими номерами 6823383550:04:001:0702, 6823383550:04:001:0703, 6823383550:04:001:0704, 6823383550:04:001:0685, 6823383550:04:001:0686, 6823383550:04:001:0687, 6823383550:04:001:0698, 6823383550:04:001:0699, 6823383550:04:001:0700 за період з 01.01.2021 року по 29.07.2021 року, що встановлено у акті обстеження стану та використання земельної ділянки від 22.10.2021 року.

Проте вказаний акт не може підтверджувати використання відповідачем вказаних вище дев`яти земельних ділянок, оскільки факт їх використання саме ТОВ "Агро Сервіс Груп-2017" встановлено зі слів старости села Капустяни, с. Глибочок ОСОБА_7 , без жодного документального підтвердження. Судом в даному контексті критично оцінюється протокол засідання комісії з визначення та відшкодування збитків власникам землі та землекористувачам на території Новоушицької селищної ради від 05.11.2021 року щодо того, що директор відповідача підтвердив інформацію, надану старостою ОСОБА_7 , оскільки протокол не містить підпису ОСОБА_8 , який би підтверджував ознайомлення останнього із текстом протоколу.

Щодо посилань позивача на подання податкових декларацій на дев`ять земельних ділянок та сплату орендної плати за такі земельні ділянки як підтвердження факту їх використання, суд зауважує, що декларації не можуть підтверджувати використання таких земельних ділянок за період з 01.01.2021 року, оскільки в них відображалась сплата оренди за період з червня 2021 року по листопад 2021 року. Окрім того, декларування користування земельними ділянками з червня 2021 року по листопад 2021 року суперечить матеріалам справи, позаяк відповідно до витягів з Державного земельного кадастру про право власності та речові права на земельну ділянку від 09.11.2021 року, земельна ділянка з кадастровим номером 6823383550:04:001:0685 перебуває з 06.08.2021 року у приватній власності ОСОБА_1 ; з кадастровим номером 6823383550:04:001:0686 - з 06.08.2021 року у приватній власності ОСОБА_2 ; земельна ділянка з кадастровим номером 6823383550:04:001:0687 - з 19.10.2021 року у приватній власності ОСОБА_3 ; земельна ділянка з кадастровим номером 6823383550:04:001:0699 - з 12.10.2021 року у приватній власності ОСОБА_4 ; земельна ділянка з кадастровим номером 6823383550:04:001:0700 - з 12.10.2021 року у приватній власності ОСОБА_5 ; земельна ділянка з кадастровим номером 6823383550:04:001:0702 - з 27.10.2021 року у приватній власності ОСОБА_6 ; земельна ділянка з кадастровим номером 6823383550:04:001:0704 - з 27.10.2021 року у приватній власності ОСОБА_9 ; земельна ділянка з кадастровим номером 6823383550:04:001:0703 - з 27.10.2021 року у приватній власності ОСОБА_10 .

Також, із витягів з Державного земельного кадастру про право власності та речові права на земельну ділянку від 09.11.2021 року стверджується, що оцінка таких земельних ділянок проведена 27.10.2021 року, після закінчення періоду, за який позивач нарахував безпідставно збережені кошти. Доказів оцінки земельної ділянки з кадастровим номером 6823383550:04:001:07698 до 27.10.2021 року (дати витягу про НГО) матеріали справи аналогічно не містять.

Додатково судом приймається до уваги, що за змістом статті 1212 ЦК України передбачений нею вид позадоговірних зобов`язань виникає за таких умов: набуття особою майна або його збереження за рахунок іншої особи; відсутність для цього правових підстав або якщо вони відпали. Отже, предметом регулювання глави 83 ЦК України є відносини, що виникають у зв`язку з безпідставним отриманням чи збереженням майна і неврегульовані спеціальними інститутами цивільного права.

Сутність зобов`язання із набуття, збереження майна без достатньої правової підстави (яке іменується також зобов`язанням із безпідставного збагачення) полягає у вилученні в особи-набувача (зберігача) її майна, - яке вона набула (зберегла) поза межами правової підстави у випадку, якщо така підстава для переходу майна (його збереження) відпала згодом, або взагалі без неї, якщо цей перехід (збереження) не ґрунтувався на правовій підставі від початку правовідношення, - та у переданні відповідного майна тій особі-потерпілому, яка має належний правовий титул на нього.

Якщо тлумачити приписи статті 1212 ЦК України телеологічно, тобто згідно з їхніми цілями, то до випадків безпідставного набуття та збереження майна належить також збереження особою без достатніх правових підстав у себе виплати, яку вона відповідно до закону мала віддати (перерахувати) іншій особі згідно з покладеним на неї за законом обов`язком (зменшення обов`язку) (висновки, викладені у постановах Великої Палати Верховного Суду: від 12 жовтня 2021 року у справі № 910/17324/19, провадження № 12-12 гс 21, від 9 листопада 2021 року у справі № 9051680/20, провадження № 12-48 гс 21).

Фактичний користувач земельної ділянки, що без достатньої правової підстави за рахунок власника цієї ділянки зберіг у себе кошти, які мав заплатити за користування нею, зобов`язаний повернути ці кошти власнику земельної ділянки на підставі частини першої статті 1212 Цивільного кодексу України.

Аналогічний правовий висновок викладено в постанові Великої Палати Верховного Суду від 23 травня 2018 року у справі 629/4628/16-ц (провадження № 14-77цс18), а також у постановах Верховного Суду України від 30 листопада 2016 року у справі № 922/1008/15 (провадження № 3-1271гс16), від 07 грудня 2016 року у справі № 922/1009/15 (провадження № 3-1348гс16), від 12 квітня 2017 року у справах № 922/207/15 (провадження № 3-1345гс16) і № 922/5468/14 (провадження № 3-1347гс16).

Тобто, обов`язок із повернення орендної плати може виникнути лише у випадку її збереження.

Такі ж висновки викладені у протоколі засідання комісії з визначення та відшкодування збитків власникам землі та землекористувачам на території Новоушицької селищної ради від 05.11.2021 року, згідно резолютивної частини якого комісія вирішила у випадку не сплати відповідачем орендної плати або земельного податку у 2021 року здійснити визначення розміру збитків.

Натомість, матеріали справи свідчать та не заперечується позивачем, що відповідачем сплачено орендну плату у розмірі більшому, ніж заявленому до стягнення у даній справі.

Статтею 13 Господарського процесуального кодексу України встановлено, що судочинство у господарських судах здійснюється на засадах змагальності сторін. Учасники справи мають рівні права щодо здійснення всіх процесуальних прав та обов`язків, передбачених цим Кодексом. Кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених законом.

Статтею 74 Господарського процесуального кодексу України встановлено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається, як на підставу своїх вимог та заперечень.

Відповідно до ст.ст. 76, 77 Господарського процесуального кодексу України, належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Суд не бере до розгляду докази, які не стосуються предмета доказування. Обставини справи, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватись іншими засобами доказування.

Оцінюючи доводи учасників справи під час розгляду справи, суд як джерелом права керується також практикою Європейського суду з прав людини. Так, Європейський суд з прав людини у рішенні від 10.02.2010 у справі "Серявін та інші проти України" зауважив, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях, зокрема, судів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожний аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною залежно від характеру рішення.

У справі "Трофимчук проти України" Європейський суд з прав людини також зазначив, що хоча пункт 1 статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, це не може розумітись як вимога детально відповідати на кожен довід.

Враховуючи вищевикладене, решту аргументів сторін суд визнає такими, що не мають суттєвого впливу на прийняття рішення у даній справі та не спростовують вищевикладених висновків суду.

Відтак, суд приходить до висновку про непідтвердження фактичних та правових підстав для стягнення з відповідача безпідставно збережених коштів орендної плати в сумі 5 411,09 грн. за використання земельних ділянок комунальної власності, тому в позові слід відмовити в повному обсязі.

Витрати по сплаті судового збору не стягуються з відповідача у зв`язку з відмовою в позові.

Керуючись ст.ст. 2, 12, 20, 129, 233, 236, 237, 238, 240, 241 Господарського процесуального кодексу України, суд -

ВИРІШИВ:

в позові заступника керівника Кам`янець-Подільської окружної прокуратури в інтересах держави в особі Новоушицької селищної ради, Кам`янець - Подільський район, смт. Нова Ушиця до товариства з обмеженою відповідальністю "Агро Сервіс Груп-2017", Кам`янець - Подільський район, смт. Нова Ушиця про стягнення безпідставно збережених коштів орендної плати в сумі 5411,09 грн. за використання земельних ділянок комунальної власності відмовити.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови суду апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом двадцяти днів до Північно-західного апеляційного господарського суду. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або у разі розгляду справи (вирішення питання) без повідомлення (виклику) учасників справи, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення.

Повний текст судового рішення складено 05.05.2023 року

Суддя М.В. Музика

Веб-адреса рішення в Єдиному державному реєстрі судових рішень за посиланням: http://reyestr.court.gov.ua/

Віддрук. у 3 прим.: 1 - до справи; 2 - позивачу (gromada_nova_ushytsya@ukr.net); 3 - відповідачу ІНФОРМАЦІЯ_1; 32600, Хмельницька область, смт. Нова Ушиця, вул. Українська, буд. 18) - рек. з пов. про; 4, 5 - прокуратура (kampod_oprok@khmel.gp.gov.ua; nova_ushitsa_prok@ukr.net)

СудГосподарський суд Хмельницької області
Дата ухвалення рішення03.05.2023
Оприлюднено08.05.2023
Номер документу110668408
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із земельних відносин про відшкодування шкоди, збитків

Судовий реєстр по справі —924/13/23

Рішення від 03.05.2023

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Музика М.В.

Ухвала від 25.04.2023

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Музика М.В.

Ухвала від 25.04.2023

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Музика М.В.

Ухвала від 29.03.2023

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Музика М.В.

Ухвала від 15.03.2023

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Музика М.В.

Ухвала від 22.02.2023

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Музика М.В.

Ухвала від 31.01.2023

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Музика М.В.

Ухвала від 04.01.2023

Господарське

Господарський суд Хмельницької області

Музика М.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні