Постанова
від 30.10.2007 по справі а4/467-07
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

А4/467-07

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

"30" жовтня 2007 р.                                                                   Справа № А4/467-07

Суддя господарського суду Київської області Попікова О.В, розглянувши справу        

За позовомБориспільської об'єднаної державної податкової інспекції, м. Бориспіль

до Товариства з обмеженою відповідальністю “Дако”, с.Проліски

про стягнення 223871,25 грн.

секретар судового засідання: Холоденко Н.О.

за участю представників:

від позивачаШипіло І.А., за дов. від 25.06.07р. №11850/10;

від відповідачаКолєсніков О.Є., за дов. від 29.10.07р.

На підставі ч. 3 ст. 160 КАС України в судовому засіданні 30.10.2007р. о 15 год. 20 хв. проголошено вступну та резолютивну частини постанови. Виготовлення постанови у повному обсязі відкладено на 07.11.2007р., про що повідомлено сторін після проголошення вступної та резолютивної частини постанови.

Обставини справи:

До господарського суду Київської області 10.09.07р. надійшла позовна заява Бориспільської об'єднаної державної податкової інспекції (далі –позивач) до Товариства з обмеженою відповідальністю “Дако” (далі –відповідач) про стягнення 223871,25 грн. заборгованості зі сплати штрафних санкцій. Позовні вимоги обґрунтовані приписами статті Закону України “Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг” з огляду на те, що станом на 06.09.07р. загальна сума заборгованості Товариства з обмеженою відповідальністю “Дако” зі сплати штрафних (фінансових) санкцій становить 223871,25 грн., яка в добровільному порядку відповідачем не сплачена.

Ухвалою господарського суду Київської області від 21.09.07р. відкрито провадження у даній адміністративній справі.

Справа розглядається після відкладення.

Розглянувши матеріали справи та заслухавши пояснення представника позивача, суд,

встановив:

Товариство з обмеженою відповідальністю “Дако” має заборгованість перед бюджетом зі сплати штрафних (фінансових) санкцій за порушення вимог Закону України “Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг” загалом на суму 223871,25 грн. Згадана заборгованість утворилась внаслідок наступного:

          Бориспільською об'єднаною державною податковою інспекцією 19.05.06р. була проведена виїзна планова перевірка ТОВ “Дако” з питань дотримання вимог податкового, валютного та іншого законодавства за період з 15.12.2003р. по 31.12.2005р.

          Внаслідок проведеної перевірки, представниками ОДПІ було зокрема встановлено факт порушення відповідачем: п. 1, 2, 9 статті 3 Закону України “Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг” від 6 липня 1995р. № 265/95-ВР,  а саме: встановлено проведення розрахункових операцій на неповну суму вартості проданих товарів (ПММ) на загальну суму 44706,25 грн., за результатами перевірки складено акт від 19.05.2006р. № 242/23-1-32792247.

          На підставі зазначеного акта перевірки позивачем –Бориспільською ОДПІ було винесено рішення про застосування штрафних (фінансових) санкцій від 29.05.2006р. № 00001712310/0 на підставі пунктів 1, 4 статті 17 Закону України “Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг”, яким ТОВ “Дако” визначена загальна сума штрафних (фінансових) санкцій в розмірі 223871,25 грн.

          Не погоджуючись з винесеним рішенням відповідач звернувся до господарського суду Київської області з позовною заявою про визнання нечинним рішення від 29.05.2006р. № 00001712310/0.

          Постановою господарського суду Київської області від 26.01.2007р. у справі №191/4-06, яка залишена без змін ухвалою Київського міжобласного апеляційного господарського суду від 02.07.2007р. в задоволенні позову відмовлено повністю.

Контроль за додержанням суб'єктами підприємницької діяльності порядку проведення розрахунків за товари (послуги), інших вимог цього Закону здійснюють органи державної податкової служби України шляхом проведення планових або позапланових перевірок згідно із законодавством України, стаття 15 Закону України “Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг”.

Приписами пункту 1, 2, 9 статті 3 Закону України “Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг” від  6 липня 1995 року № 265/95-ВР передбачено що, суб'єкти підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції в готівковій та/або в безготівковій формі (із застосуванням платіжних карток, платіжних чеків, жетонів тощо) при продажу товарів (наданні послуг) у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг зобов'язані проводити розрахункові операції на повну суму покупки (надання послуги) через зареєстровані, опломбовані у встановленому порядку та переведені у фіскальний режим роботи реєстратори розрахункових операцій з роздрукуванням відповідних розрахункових документів, що підтверджують виконання розрахункових операцій, або у випадках, передбачених цим Законом, із застосуванням зареєстрованих у встановленому порядку розрахункових книжок; видавати особі, яка отримує або повертає товар, отримує послугу або відмовляється від неї, розрахунковий документ встановленої форми на повну суму проведеної операції; щоденно друкувати на реєстраторах розрахункових операцій (за виключенням автоматів з продажу товарів (послуг) фіскальні звітні чеки і забезпечувати їх зберігання в книгах обліку розрахункових операцій.

Стаття 17 Закону України “Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг” передбачає, що за порушення вимог цього Закону до суб'єктів підприємницької діяльності, які здійснюють розрахункові операції за товари (послуги), за рішенням відповідних органів державної податкової служби України застосовуються фінансові санкції. Зокрема пункт 1, 4 згаданої статті передбачає, що застосовуються фінансові санкції у п'ятикратному розмірі вартості проданих товарів (наданих послуг), на які виявлено невідповідність, - у разі проведення розрахункових операцій на неповну суму вартості проданих товарів (наданих - послуг), у разі непроведення розрахункових операцій через реєстратори розрахункових операцій, у разі нероздрукування відповідного розрахункового документа, що підтверджує виконання розрахункової операції, або проведення її без використання розрахункової книжки; двадцять неоподатковуваних мінімумів доходів громадян - у разі невиконання щоденного друку фіскального звітного чеку або його незберігання в книзі обліку розрахункових операцій;

Згідно статті 25 Закону України “Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг” суми фінансових санкцій, які визначені статтями 17 - 24 цього Закону, підлягають перерахуванню суб'єктами підприємницької діяльності до Державного бюджету України в десятиденний термін з дня прийняття органами державної податкової служби України рішення про застосування таких фінансових санкцій. 

Приписами пункту 6, 11 статті 10 Закону України “Про державну податкову службу в Україні” від 04 грудня 1990 року №509-XII передбачено, що Державні податкові інспекції в районах, містах без районного поділу, районах у містах, міжрайонні та об'єднані державні податкові інспекції виконують такі функції, а саме: забезпечують застосування та своєчасне стягнення сум фінансових санкцій, передбачених цим Законом та іншими законодавчими актами України за порушення податкового законодавства, а також стягнення адміністративних штрафів за порушення податкового законодавства, допущені посадовими особами підприємств, установ, організацій та громадянами, також подають до судів позови до підприємств, установ, організацій та громадян про визнання угод недійсними і стягнення в доход держави коштів, одержаних ними за такими угодами, а в інших випадках - коштів, одержаних без установлених законом підстав, а також про стягнення заборгованості перед бюджетом і державними цільовими фондами за рахунок їх майна.

30.10.07р. на адресу господарського суду від відповідача надійшло клопотання про зупинення провадження у даній адміністративній справі в порядку статті 156 КАС України до вирішення Вищим адміністративним судом справи №191/4-06. Вказане клопотання мотивоване тим, що 06.08.07р. ТОВ “Дако” було подано до ВАС України касаційну скаргу на ухвалу КМАГС від 02.07.07р. у справі №191/4-06 (копія скарги з якої вбачається, що остання скерована до ВАС України додається). Згадане клопотання відхилено судом, як не обґрунтоване, оскільки постанова господарського суду Київської області від 26.01.2007р. у справі №191/4-06, яка залишена без змін ухвалою Київського міжобласного апеляційного господарського суду від 02.07.2007р. набрала законної сили, і відповідно у господарського суду відсутні правові підстави для зупинення провадження у даній справі з огляду на вимоги п. 3 частини 1 статті 156 Кодексу адміністративного судочинства України.

Відповідно до вимог частини 1 статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Зважаючи на викладене, господарський суд дійшов висновку про правомірність заявлених позовних вимог Бориспільської об'єднаної державної податкової інспекції про стягнення 223871,25 грн. штрафних (фінансових) санкцій з Товариства з обмеженою відповідальністю “Дако” з огляду на вимоги Закону України “Про застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг”.

Судові витрати розподіляються відповідно до ч. 4 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України.

Враховуючи наведене, керуючись статтею 124 Конституції України, статтями 71, 94, 158 –163, Кодексу адміністративного судочинства України, господарський суд

постановив:

          1. Позов задовольнити повністю.

          2. Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю “Дако” (08322, Київська обл., Бориспільський р-н, с. Проліски, вул. Промислова, 1, код ЄДРПОУ 32792247; р/р 26005052600382 у філії “Розрахунковий центр ЗАТ КБ “Приват Банк” м. Київ, МФО 320649) на користь Державного бюджету України (рахунок №31112104700103 в ГУ ДК України в Київській області, МФО 821018, код отримувача 23570059, код платежу 21080900)–223871 (двісті двадцять три тисячі вісімсот сімдесят одну гривню) 25 коп. заборгованості зі сплати штрафних (фінансових) санкцій.

Постанова відповідно до ч. 1 ст. 254 КАС України набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого цим Кодексом, якщо таку заяву не було подано.

          Постанова може бути оскаржена до суду апеляційної інстанції протягом десяти днів з дня її складення в повному обсязі за правилами, встановленими ст.  ст.  185-187 КАС України.

              Суддя                                                                                                 Попікова О. В.

Дата складення та підписання постанови в повному обсязі –07 листопада 2007 року.

СудГосподарський суд Київської області
Дата ухвалення рішення30.10.2007
Оприлюднено12.11.2007
Номер документу1106818
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —а4/467-07

Постанова від 30.10.2007

Господарське

Господарський суд Київської області

Попікова О.В.

Рішення від 16.10.2007

Господарське

Господарський суд Київської області

Попікова О.В.

Ухвала від 02.10.2007

Господарське

Господарський суд Київської області

Попікова О.В.

Ухвала від 21.09.2007

Господарське

Господарський суд Київської області

Попікова О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні