Ухвала
від 04.05.2023 по справі 2а-3860/08/1170
КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КІРОВОГРАДСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

УХВАЛА

04 травня 2023 року м. Кропивницький справа № 2а-3860/08/1170

Кіровоградський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Жука Р.В. розглянувши в порядку письмового провадження заяву про видачу дубліката виконавчого листа та поновлення пропущеного строку пред`явлення його до виконання виданого в адміністративній справі

за позовомУправління Пенсійного фонду України в м. Кіровограді (вул. 50 років Жовтня, 4, м.Кропивницький, Кіровоградська область, 25001, код ЄДРПОУ - 20650088)до Приватного підприємства "Терра 2009" (вул. 50 років Жовтня, 20, кв.55, м.Кропивницький, Кіровоградська область, код ЄДРПОУ - 34249220)простягнення заборгованості, -

В С Т А Н О В И В:

У провадженні Кіровоградського окружного адміністративного суду перебувала справа №2а-3860/08/1170 за позовом Управління Пенсійного фонду України в м. Кіровограді до Приватного підприємства "Терра 2009" про стягнення заборгованості з витрат на виплату і доставку пільгових пенсій.

Постановою Кіровоградського окружного адміністративного суду від 10.06.2009 року адміністративний позов задоволено, постановлено стягнути з Приватного підприємства "Терра 2009" заборгованість по страховим внескам на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування в розмірі 12663,80 грн. на користь Держави, в особі управління Пенсійного фонду України в м.Кіровограді.

17.04.2012 року управлінню Пенсійного фонду України в м. Кіровограді видано виконавчий лист.

Ухвалою суду від 04.06.2018 року замінено сторону виконавчого провадження з Кропивницького об`єднаного Управління Пенсійного фонду України в Кіровоградській області на Головне управління Пенсійного фонду України в Кіровоградській області.

27.04.2023 року до суду від представника Головного управління Пенсійного фонду України в Кіровоградській області надійшла заява про видачу дубліката виконавчого листа та поновлення пропущеного строку пред`явлення його до виконання.

Ухвалою суду від 28.04.2023 року розгляд заяви призначено на 04.05.2023 року.

В судове засідання представники сторін не прибули, причин неявки суд не повідомили, про дату, час та місце розгляду заяви повідомлялись належним чином.

З метою уникнення затягування розгляду заяви, суд вирішив розглянути її за відсутності учасників справи у порядку письмового провадження.

Вирішуючи заяву ГУ ПФУ в Кіровоградській області, суд дійшов наступних висновків.

Заява Головним управлінням Пенсійного фонду України в Кіровоградській області фактично містить необхідність вирішення двох різних процесуальних питань, перше видача дубліката виконавчого листа та друге поновлення строку пред`явлення виконавчого листа до виконання.

Суд зауважує, що первісним підлягає вирішення питання стосовно вимог про поновлення строку для пред`явлення виконання виконавчого документу, оскільки друга інша вимога безпосередньо залежить від вирішення даної вимоги.

Відповідно до частин 2, 3 статті 14 КАС України судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їх посадовими та службовими особами, фізичними і юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України. Невиконання судового рішення тягне за собою відповідальність, встановлену законом.

Судове рішення, яке набрало законної сили, є обов`язковим для учасників справи, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, або за принципом взаємності - за її межами. Невиконання судового рішення тягне за собою відповідальність встановлену законом (стаття 370 КАС України).

Відповідно до частин 1, 4 статті 373 КАС України виконання судового рішення здійснюється на підставі виконавчого листа, виданого судом, який розглядав справу як суд першої інстанції.

Протягом п`яти днів після набрання судовим рішенням законної сили виконавчий документ, зазначений в частині третій цієї статті, вноситься до Єдиного державного реєстру виконавчих документів, а його копія (текст), що містить інформацію про веб-адресу такого документа у Єдиному державному реєстрі виконавчих документів, надсилається стягувачу на його офіційну електронну адресу або у разі її відсутності - рекомендованим чи цінним листом.

Згідно з пунктом 18.1 розділу VІІ Перехідні положення КАС України до дня початку функціонування Єдиного державного реєстру виконавчих документів оформлення і видача виконавчих документів здійснюється в паперовій формі судом, який ухвалив відповідне рішення, за правилами, що діють після набрання чинності цією редакцією Кодексу.

Пунктом 1 частини 1 статті 3 Закону України Про виконавче провадження №1404-VIII від 02.06.2016 року передбачено, що відповідно до цього Закону підлягають примусовому виконанню рішення зокрема на підставі виконавчих листів.

Відповідно до статті 12 Закону України Про виконавче провадження №1404-VIII від 02.06.2016 року, якою установлені строки пред`явлення виконавчих документів до виконання, виконавчі документи можуть бути пред`явлені до примусового виконання протягом трьох років, крім посвідчень комісій по трудових спорах та виконавчих документів, за якими стягувачем є держава або державний орган, які можуть бути пред`явлені до примусового виконання протягом трьох місяців.

Строки, зазначені в частині першій цієї статті, встановлюються для виконання рішення з наступного дня після набрання ним законної сили чи закінчення строку, встановленого в разі відстрочки чи розстрочки виконання рішення, а якщо рішення підлягає негайному виконанню - з наступного дня після його прийняття.

Згідно з частиною 6 статті 12 Закону України Про виконавче провадження №1404-VIII від 02.06.2016 року стягувач, який пропустив строк пред`явлення виконавчого документа до виконання, має право звернутися із заявою про поновлення такого строку до суду, який розглядав справу як суд першої інстанції.

Відповідно до пункту 5 Розділу XIII Прикінцеві та перехідні положення Закону України Про виконавче провадження №1404-VIII від 02.06.2016 року виконавчі документи, видані до набрання чинності цим Законом, пред`являються до виконання у строки, встановлені цим Законом.

Частинами 1, 2 статті 376 КАС України передбачено, що стягувачам, які пропустили строк для пред`явлення виконавчого листа до виконання з причин, визнаних судом поважними, пропущений строк може бути поновлено. Заява про поновлення пропущеного строку подається до суду, який розглядав справу як суд першої інстанції.

Отже, строк пред`явлення виконавчого документа до виконання це період часу, в межах якого стягувач має право пред`явити виконавчий документ до примусового виконання. Виконавчі листи, у яких стягувачем є держава або державний орган, можуть бути пред`явлені до примусового виконання протягом трьох місяців з наступного дня після набрання судовим рішенням законної сили. У разі спливу зазначеного строку стягувачам, які пропустили строк для пред`явлення виконавчого листа до виконання, пропущений строк може бути поновлено за наявності причин, визнаних судом поважними. Поважними причинами пропуску строку для пред`явлення виконавчого листа до виконання можуть вважатися обставини, які були об`єктивно непереборними та не залежали від волевиявлення позивача (стягувача) і були пов`язані з істотними перешкодами чи труднощами для своєчасного пред`явлення його до виконання.

Виконавчий лист від 10.06.2009 року у цій справі був виданий 17.04.2012 року, у період дії Закону України Про виконавче провадження №606-XIV від 21.04.1999 року (надалі - Закон №606-XIV), який втратив чинність 05.10.2016 року.

Статтею 22 Закону №606-XIV були встановлено строки пред`явлення виконавчих документів до виконання. Так, виконавчі документи можуть бути пред`явлені до виконання в такі строки: 1) посвідчення комісій по трудових спорах, постанови судів у справах про адміністративні правопорушення та постанови органів (посадових осіб), уповноважених розглядати справи про адміністративні правопорушення, - протягом трьох місяців; 2) інші виконавчі документи - протягом року, якщо інше не передбачено законом. Строки, зазначені у частині першій цієї статті, встановлюються для виконання судових рішень - з наступного дня після набрання рішенням законної сили.

Згідно з частинами 1, 2 статті 23 Закону №606-XIV строки пред`явлення виконавчого документа до виконання перериваються: 1) пред`явленням виконавчого документа до виконання; 2) частковим виконанням рішення боржником; 3) наданням судом, який видав виконавчий документ, відстрочки або розстрочки виконання рішення.

Після переривання строку пред`явлення виконавчого документа до виконання перебіг строку поновлюється. Час, що минув до переривання строку, до нового строку не зараховується.

Частиною 3 статті 23 Закону №606-XIV передбачено, що у разі повернення виконавчого документа стягувачу у зв`язку з неможливістю в повному обсязі або частково виконати рішення строк пред`явлення виконавчого документа до виконання після переривання встановлюється з дня його повернення.

Стаття 24 Закону №606-XIV передбачала можливість поновлення пропущеного строку для пред`явлення виконавчого документа до виконання. Зокрема згідно з частиною 2 цієї статті стягувач, який пропустив строк пред`явлення виконавчого документа до виконання, має право звернутися із заявою про поновлення строку пред`явлення до суду, який видав виконавчий документ, або до суду за місцем виконання. Суд розглядає таку заяву в десятиденний строк, якщо інше не передбачено законом.

Як вбачається із заяви, на запит Головного управління Пенсійного фонду України в Кіровоградській області, щодо стану виконавчого провадження, органом ДВС надано відповідь у якій, зокрема, повідомлено, що виконавчий лист №2а-3860/08/1170 від 10.06.2009 року на суму 12663,80 грн. на виконанні у відділах державної виконавчої служби Кіровоградської області не перебуває та був повернутий стягувачу 25.04.2016 (а.с.122).

Разом з цим, органом ПФУ у заяві зазначено, що про відсутність виконавчого документа стягувачу стало відомо з відповіді управління ДВС ГТУЮ у Кіровоградській області від 18.10.2018 року №735/01-26/02, в якому повідомлялось про повернення виконавчого листа. Стягувач наполягає що не отримував виконавчого документа.

Відтак, Головне управління Пенсійного фонду України в Кіровоградській області ще з 2018 року було обізнане щодо відсутності виконавчого листа №2а-3860/08/1170, однак обґрунтованих підстав своєї бездіяльності щодо звернення до виконавчої служби із вказаним виконавчим листом суду у заяві не навів, доказів поважності причин пропущення строку пред`явлення виконавчого листа до виконання суду також не надав.

Відтак, Головне управління Пенсійного фонду України в Кіровоградській області з 2018 року не вчиняло жодних дій щодо виконання рішення суду.

З цією заявою Головне управління Пенсійного фонду України в Кіровоградській області, як правонаступник позивача, звернулося лише у березні 2023 року, через 5 років після того як стало відомо, що рішення суду не виконується, попри те, що станом на сьогоднішній день взагалі не можливо достеменно встановити, чи втрачений виконавчий документ.

Наведені заявником обставини не свідчать про поважність причин пропуску строку для пред`явлення виконавчого листа до виконання, тому підстави для поновлення такого строку відсутні.

Крім того, суд вважає за необхідне вказати на необхідність дотримання принципу правової визначеності, який передбачає, що у будь-якому спорі рішення суду, яке вступило в законну силу, не може бути поставлено під сумнів (пункт 61 рішення ЄСПЛ у справі "Брумареску проти Румунії" (Brumarescu v. Romania) [GC], No. 28342/95, ECHR 1999-VII). В основі принципу юридичної визначеності, як одного з істотних елементів принципу верховенства права, лежить відоме з римського права положення res judicata (лат. "вирішена справа"), відповідно до якого остаточне рішення правомочного суду, яке вступило в силу, є обов`язковим для сторін і не може переглядатися, при цьому стадія виконання рішення суду охоплюється поняттям "Справедливий суд".

Тобто, кожна сторона виконавчого провадження має цікавитись та бути обізнана із рухом виконання судового рішення, водночас, як на думку суду, боржник у виконавчому провадженні також має право лише у певний час мати обмеження та зобов`язання, які встановлюються у виконавчому провадженні, але лише протягом строку, протягом якого можливе примусове виконання судового рішення.

Враховуючи наведене вище, суд дійшов висновку, що заявник, як стягувач у виконавчому провадженні не вжив усіх заходів стосовно виконання судового рішення.

Щодо видачі дубліката виконавчого листа у цій справі, то суд зазначає, що згідно з пунктом 18 розділу VІІ Перехідні положення КАС України до дня початку функціонування Єдиного державного реєстру виконавчих документів: 18.4) у разі втрати виконавчого документа суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, незалежно від того, суд якої інстанції видав виконавчий документ, може видати його дублікат, якщо стягувач або державний виконавець звернувся із заявою про це до закінчення строку, встановленого для пред`явлення виконавчого документа до виконання. Про видачу дубліката виконавчого документа постановляється ухвала у десятиденний строк із дня надходження заяви. За видачу стягувачу дубліката виконавчого документа справляється судовий збір у розмірі 0,03 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб. Ухвала про видачу чи відмову у видачі дубліката виконавчого документа може бути оскаржена в апеляційному та касаційному порядку.

Відповідно до висновків, викладених у постанові Великої Палати Верховного Суду від 21.08.2019 року у справі №2-836/11, у разі пропуску стягувачем строку на пред`явлення виконавчого документа до виконання відсутні перешкоди для задоволення заяви такого стягувача про видачу дубліката втраченого виконавчого документа за умови, якщо суд задовольнив заяву стягувача про поновлення пропущеного строку для пред`явлення такого документа для виконання. Тобто, якщо строк для пред`явлення виконавчого документу до виконання не сплив або суд його поновив, то заява про видачу дубліката цього документа, який втрачений, вважається поданою у межах встановленого для пред`явлення його до виконання строку. Натомість, коли строк для пред`явлення виконавчого документа до виконання сплив і суд його не поновив, то за результатами розгляду заяви про видачу дублікату втраченого виконавчого документа суд відмовляє у задоволенні цієї заяви.

З огляду на те, що строк для пред`явлення виконавчого листа №2а-3860/08/1170 до виконання сплив, а суд не поновив цей строк, тому у задоволенні заяви про видачу дублікату цього виконавчого документа слід відмовити.

Керуючись статтями 243, 248, 256, 294-295, 376 та розділом VII КАС України, суд, -

У Х В А Л И В:

У задоволенні заяви Головного управління Пенсійного фонду України в Кіровоградській області про видачу дубліката виконавчого листа та поновлення строку для пред`явлення виконавчого листа до виконання в адміністративній справі №2а-3860/08/1170 - відмовити.

Копію ухвали направити сторонам.

Згідно статті 256 Кодексу адміністративного судочинства України ухвала набирає законної сили негайно після її проголошення. Ухвала, постановлена судом поза межами судового засідання або в судовому засіданні у разі неявки всіх учасників справи, під час розгляду справи в письмовому провадженні, набирає законної сили з моменту її підписання суддею (суддями).

У відповідності до статей 293, 295 Кодексу адміністративного судочинства України ухвали суду першої інстанції можуть бути оскаржені в апеляційному порядку окремо від рішення суду повністю або частково. Апеляційна скарга на ухвалу подається до Третього апеляційного адміністративного суду через Кіровоградський окружний адміністративний суд протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення (складання).

Суддя

Кіровоградського окружного

адміністративного суду Р.В. ЖУК

СудКіровоградський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.05.2023
Оприлюднено10.05.2023
Номер документу110700129
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо управління, нагляду, контролю та інших владних управлінських функцій (призначення, перерахунку та здійснення страхових виплат) у сфері відповідних видів загальнообов’язкового державного соціального страхування, з них

Судовий реєстр по справі —2а-3860/08/1170

Ухвала від 12.06.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чередниченко В.Є.

Ухвала від 25.05.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чередниченко В.Є.

Ухвала від 25.05.2023

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Чередниченко В.Є.

Ухвала від 04.05.2023

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Р.В. ЖУК

Ухвала від 28.04.2023

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Р.В. ЖУК

Ухвала від 28.03.2023

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Р.В. Жук

Ухвала від 04.06.2018

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Т.М. Кармазина

Ухвала від 25.05.2018

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Т.М. Кармазина

Ухвала від 18.09.2017

Адміністративне

Кіровоградський окружний адміністративний суд

Р.І. Брегей

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні