УХВАЛА
Справа № 569/7627/23
1-кс/569/2931/23
03 травня 2023 року м. Рівне
Слідчий суддя Рівненського міського суду Рівненської області ОСОБА_1 , при секретарі судового засідання ОСОБА_2 , розглянув клопотання старшого слідчого у кримінальному провадженні старшого слідчого відділу розслідування злочинів у сфері господарської та службової діяльності слідчого управління ГУ НП в Рівненській області майора поліції ОСОБА_3 про тимчасовий доступ до речей і документів (інформації),
ВСТАНОВИВ:
Старший слідчий у кримінальному провадженні старший слідчий відділу розслідування злочинів у сфері господарськоїта службовоїдіяльності слідчогоуправління ГУНП вРівненській областімайор поліції ОСОБА_3 за погодженняміз прокурором відділупроцесуального керівництвапри провадженнідосудового розслідуваннятериторіальними органамиполіції тапідтримання публічногообвинувачення управліннянагляду задодержанням законівНаціональною поліцієюУкраїни таорганами,які ведутьборотьбу зорганізованою татранснаціональною злочинністю ОСОБА_4 звернувся досуду зклопотанням протимчасовий доступдо речейі документів,які перебуваютьу володінніВП « ІНФОРМАЦІЯ_1 »(ЄДРПОУ НОМЕР_1 ,юридична адреса:34400,Рівненська обл.,м.Вараш),шляхом наданняможливості ознайомитисяз нимита вилучити їх (здійснити їх виїмку), зокрема до оригіналів документів.
В обґрунтування клопотання вказав, що слідчим управлінням Головного управління Національної поліції в Рівненській області здійснюється досудове розслідування у кримінальному провадженні №42023180000000013 від 27.01.2023 за ознаками вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 191 КК України.
З матеріалів клопотання вбачається, що службові особи ВП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » ДП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » та службові особи UAB Specprojektas, діючи за попередньою змовою, в умовах воєнного стану, шляхом завищення вартості товару, заволоділи коштами у сумі 26 366, 31 Євро при здійсненні в листопаді 2022 році постачання на ВП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » ДП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » твердоміра LD 750 автоматичного універсального.
Зокрема, в ході моніторингу електронної системи публічних закупівель « ІНФОРМАЦІЯ_3 » встановлено, що між ВП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » ДП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » та компанією UAB " ІНФОРМАЦІЯ_4 " (Литовська Республіка) укладено договір № 53-122-01-21-11283 від 30.09.2021 на суму 76 794, 84 Євро (далі - Договір № 1) на поставку «Твердоміра LD 750 автоматичного універсального» для потреб ВП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » ДП « ІНФОРМАЦІЯ_1 ». Вищевказаний договір не виконано, оскільки постачальником не здійснено поставки обладнання.
Згодом, між ВП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » ДП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » та компанією ІНФОРМАЦІЯ_5 ( ІНФОРМАЦІЯ_6 ) укладено договір № 52-122-01-22- 12546 від 17.11.2022 на суму 103 161, 15 Євро (далі - Договір № 2) на поставку «Твердоміра LD 750 автоматичного універсального» для потреб ВП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » ДП « ІНФОРМАЦІЯ_1 ». (Вказана поставка здійснена та проходить вхідний контроль № 1 на ВП « ІНФОРМАЦІЯ_7 »).
За наявною інформацією, невстановлені на даний час службові особи ВП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » ДП « ІНФОРМАЦІЯ_1 », використовуючи своє службове становище, з метою особистого збагачення, здійснили лобіювання виграшу компанії UAB Specprojektas у Державній закупівлі на поставку «Твердоміра LD 750 автоматичного універсального» за завищеною вартістю.
Разом з тим, здійснюючи порівняльний аналіз специфікацій (Додаток № 1 до договору № 53-122-01-21-11283 від 30.09.2021 та Додаток № 1 до договору № 52-122-01-22-12546 від 17.11.2022) до вищевказаних договорів, стає очевидним значне завищення цін на поставку «Твердоміра LD 750 автоматичного універсального», при цьому, відповідно до специфікацій Договору № 1 та Договору № 2, технічні характеристики «Твердоміра LD 750 автоматичного універсального» для потреб ВП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » ДП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » являються ідентичними.
З огляду на вказане, стає очевидним штучне збільшення ціни на поставку «Твердоміра LD 750 автоматичного універсального», враховуючи ідентичність вищевказаних договорів, а загальна сума завищення за Договором № 2 становить 26 366,31 Євро.
Отже, згідно підрахунків, закупівля «Твердоміра LD 750 автоматичного універсального» для потреб ВП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » ДП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » в UAB Specprojektas (Литовська Республіка) відповідно до договору № 52-122-01- 22-12546 від 17.11.2022 (Договір № 2), призвела до неефективного використання державних коштів державного підприємства та завдання економічної шкоди на суму 26 366, 31 Євро, через штучне завищення ціни.
Таким чином, виникла необхідність здійснити тимчасовий доступ до речей і документів, а саме тендерної документації до договору № 53-122-01-21-11283 від 30.09.2021 та № 52-122-01- 22-12546 від 17.11.2022, а також самих договорів із додатками, супроводжуючої документації по договорам.
Відсутність вказаних документів, не уможливлює призначення судово-економічної експертизи, та як наслідок істотно ускладнить забезпечення швидкого, повного всебічного та неупередженого розслідування даного кримінального правопорушення, що має на меті законне та своєчасне притягнення до кримінальної відповідальності осіб, які вчинили вищевказаний злочин.
Дані документи знаходяться у володінні ВП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (ЄДРПОУ НОМЕР_1 , юридична адреса: 34400, Рівненська обл., м. Вараш), що підтверджується матеріалами кримінального провадження.
Вищевказані документи містять відомості незаконного способу заволодіння державними коштами, їх подальше використання, а також необхідні для дослідження фактичних обставин, попередження приховування незаконного походження грошових коштів, подальшої їх легалізації, проведення аналізу документації, з метою використання їх при призначені, судово-економічної експертизи, які можуть бути використані як доказ в суді.
У разі їх відсутності у матеріалах відповідного кримінального провадження, це істотно ускладнить забезпечення швидкого, повного всебічного та неупередженого розслідування даного злочину, що має на меті законне та своєчасне притягнення до кримінальної відповідальності осіб, які вчинили вищевказаний злочин.
Старший слідчий у кримінальному провадженні старший слідчий відділу розслідування злочинів у сфері господарської та службової діяльності слідчого управління ГУ НП в Рівненській області майор поліції ОСОБА_3 подав суду заяву про розгляд клопотання у його відсутність, просив задовольнити та проводити розгляд без повідомлення володільця майна.
Відповідно до ч.4 ст.107 КПК України, фіксування за допомогою технічних засобів кримінального провадження під час розгляду питань слідчим суддею, крім вирішення питання про проведення негласних слідчих (розшукових) дій, та в суді під час судового провадження є обов`язковим. У разі неприбуття в судове засідання всіх осіб, які беруть участь у судовому провадженні, чи в разі, якщо відповідно до положень цьогоКодексусудове провадження здійснюється судом за відсутності осіб, фіксування за допомогою технічних засобів кримінального провадження в суді не здійснюється.
Враховуючи те, що учасники процесуальної дії не з`явились в судове засідання, слідчий суддя вважає за можливим розглянути дане клопотання без застосування технічних засобів фіксування.
Дослідивши клопотання та додані до нього матеріали, слідчий суддя прийшов до висновку, що клопотання слід задовольнити із наступних підстав.
Відповідно доч.1ст.159КПК України тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та вилучити їх (здійснити їх виїмку).
Згідно ч.7 ст.163 КПК України слідчий суддя, суд в ухвалі про надання тимчасового доступу до речей і документів може дати розпорядження про надання можливості вилучення речей і документів, якщо сторона кримінального провадження доведе наявність достатніх підстав вважати, що без такого вилучення існує реальна загроза зміни або знищення речей чи документів, або таке вилучення необхідне для досягнення мети отримання доступу до речей і документів.
Враховуючи,що слідчимдоведено наявністьдостатніх підставвважати,що вказанідокументи знаходятьсяв у володінніВП « ІНФОРМАЦІЯ_1 »(ЄДРПОУ НОМЕР_1 ,юридична адреса:34400,Рівненська обл.,м.Вараш)слідчий суддяприйшов довисновку,що документимають суттєве значеннядля встановленняважливих обставин у кримінальному провадженні, а відомості, що містяться в даних документах можуть бути використані як докази, також використання якдоказів відомостей,що містятьсяв цихречах ідокументах танеможливість іншимиспособами довестиобставини,які передбачаєтьсядовести задопомогою цихречей ідокументів шляхом ознайомлення та вилучення.
На підставі вищенаведеного та керуючись ст. ст.107, 131, 132, 159, 162-164 КПК України, слідчий суддя
ПОСТАНОВИВ:
Клопотання задовольнити.
Надати дозвілгрупі слідчихв кримінальномупровадженні №42023180000000013від 27.01.2023за ознакамивчинення кримінальногоправопорушення,передбаченого ч.4ст.191КК України,у складі:старшого слідчогослідчого управління ГУНПв Рівненськійобласті ОСОБА_3 ,заступника начальникавідділу слідчогоуправління ГУНПв Рівненськійобласті ОСОБА_5 ,старшого слідчогов ОВСслідчого управлінняГУНП вРівненській області ОСОБА_6 ,слідчих слідчогоуправління ГУНПв Рівненськійобласті ОСОБА_7 , ОСОБА_8 натимчасовий доступдо речейта документів,які знаходятьсяу володінніВП « ІНФОРМАЦІЯ_1 »(ЄДРПОУ НОМЕР_1 ,юридична адреса:34400,Рівненська обл.,м.Вараш),шляхом наданняможливості ознайомитисяз нимита вилучити їх (здійснити їх виїмку), зокрема до оригіналів документів: юридичних, фінансових, бухгалтерських документів, щодо господарських взаємовідносин між ВП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » ДП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (ЄДРПОУ НОМЕР_2 , юридична адреса: АДРЕСА_1 ) та UAB Specprojektas (Литовська Республіка) при укладенні договору № 52-122-01-22-12546 від 17.11.2022, юридичних, фінансових, бухгалтерських документів, щодо господарських взаємовідносин між ВП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » ДП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (ЄДРПОУ НОМЕР_2 , юридична адреса: АДРЕСА_1 ) та UAB Eksortus (Литовська Республіка) при укладенні договору № 53-122-01-21-11283 від 30.09.2021, повідомлення про акцепт пропозиції за результатами застосування процедури закупівлі відкритих торгів на закупівлю «Твердоміра LD 750 автоматичного універсального» на ВП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » ДП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » використаних при укладанні договору № 53-122-01-21-11283 від 30.09.2021 та договору № 52-122-01-22-12546 від 17.11.2022; специфікації (Додаток № 1) до цих договорів; зі змінами та додатками до них (в разі наявності); тендерна документація замовника ВП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » ДП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » на проведення процедури відкритих торгів на закупівлю товарів за темою: 38420000-5 (Твердомір) на основі національного класифікатора України ДК 021:2015«Єдиний закупівельний словник», код: 38420000-5, зі змінами та додатками, протоколи засідання тендерного комітету; протоколи засідання тендерного комітету, накази про призначення та посадові інструкції на голову, членів тендерного комітету; листування між ВП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » ДП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » та UAB Specprojektas під час проведення закупівлі «Твердоміра LD 750 автоматичного універсального» для потреб ВП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » ДП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » в UAB Specprojektas відповідно до договору № 52-122-01- 22-12546 від 17.11.2022, листування між ВП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » ДП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » та ІНФОРМАЦІЯ_4 (Литовська Республіка) під час проведення закупівлі «Твердоміра LD 750 автоматичного універсального» для потреб ВП « ІНФОРМАЦІЯ_2 » ДП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » в UAB Eksortus (Литовська Республіка) відповідно до договору № 53-122-01-21-11283 від 30.09.2021, платіжні доручення, якими підтверджується внесення оплати придбаного Товару до договору № 52-122-01- 22-12546 від 17.11.2022; товарно-супровідні документи, що надані Постачальником при здійсненні поставки продукції: рахунок фактура із зазначенням країни походження продукції, виробника, торгової марки і країни виробництва; міжнародна товарно-транспортна накладна (СМR) або еквівалентний документ транспортної організації (оригінал) з відміткою відповідальної особи Вантажоодержувача Рівненського відділення ВП « ІНФОРМАЦІЯ_8 » ДП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » в графі 24 про прибуття продукції в пункт призначення; сертифікат перевезення в EUR 1 (для країн Євросоюзу) або сертифікат проходження (СТ-1 або загальної форми) (для інших резидентів); копія експортної митної декларації країни відправлення; сертифікат (паспорт) на одиницю обладнання українською мовою; примірник пакувального листа і сертифікату (паспорта) якості продукції ; декларація про відповідність вимогах технічних регламентів;настанова (інструкція) з монтажу з установчими (монтажними) креслениками; настанова (інструкція) з експлуатації українською мовою; настанова щодо технічного обслуговування та ремонту; креслення загального виду з вказівкою габаритних та приєднувальних розмірів; пакувальний аркуш; гарантійний талон (українською мовою); декларація про відповідність технічному регламенту низьковольтного електричного обладнання (українською мовою); сертифікати про проведення калібрування обладнання згідно ДСТУ EN ISO/IEC 17025 (українською мовою); специфікація постачання (українською мовою); інша наявна документація заводу-виробника (Постачальника), що підтверджує технічні умови на даний вид продукції, транспортні та супровідні документи: товарно-транспортні накладні, рахунки-фактури, специфікація, опис, пакувальні ярлики, акти прийому-передачі, доручення на отримання продукції відповідальною особою Вантажоодержувача, супровідні документи на відповідність (сертифікат якості, паспорт якості, формуляр, свідоцтво про виготовлення, план якості, рахунок-фактура, специфікація тощо), акти проходження продукцією вхідного контролю (ВК-1, ВК-2), ярлики на придатну продукцію згідно Стандарту ДП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » СОУ НАЕК 038:2017, повідомлення про виявлені невідповідності, податкові накладні, товарно-супровідні документи: видаткові накладні або накладні, висновок санітарно-епідеміологічної експертизи, письмові повідомлення, які є невід`ємними частинами договорів № 53-122-01-21-11283 від 30.09.2021 та № 52-122-01- 22-12546 від 17.11.2022, акти та ярлики на придатну продукцію згідно Стандарту Державного підприємства « ІНФОРМАЦІЯ_1 » «Управління закупівлями продукції. Організація вхідного контролю продукції для ВП « ІНФОРМАЦІЯ_9 » СОУ НАЕК 038:2021; повідомлення (вимоги) від Замовника про виявлені невідповідності продукції під час приймання щодо кількості, якості, комплектності, відсутності або неналежного оформлення супровідних документів.
Встановити строк дії ухвали терміном на один місяць з моменту постановлення.
У разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до речей і документів слідчий суддя, суд за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до речей і документів, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку з метою відшукання та вилучення зазначених речей та документів.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Слідчий суддя Рівненського міського суду ОСОБА_9
Суд | Рівненський міський суд Рівненської області |
Дата ухвалення рішення | 03.05.2023 |
Оприлюднено | 07.05.2024 |
Номер документу | 110708061 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів |
Кримінальне
Рівненський міський суд Рівненської області
Денисюк П. Д.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні